στον στρητ να το πεις
που αμολάει μια κοτσάνα και φεύγει...
Παπάρα πάπια δεν πρόκειται να χαλάσω το σαββατοβραδο μου.
Κατ' αρχάς μίλησα για "αυτοπροσδιορισμό" μειονότητας και όχι για εθνική ταυτότητα.
Μάθε να κάνεις quote σωστά τα λεγόμενα των άλλων και να μην κάνεις προεκτάσεις.
Απο εκεί και πέρα, φυσικά και έχει την δυνατότητα το κράτος να ελέγξει τον "αυτοπροσδιορισμό" με πολλά κριτήρια, γεωγραφικά, ιστορικά, εθνολογικά.
Για το θέμα των μειονοτήτων: Υπενθυμίζω ότι, αν και δεν υπάρχει ευρέως διαδεδομένος προσδιορισμός της έννοιας της μειονότητας, υπάρχουν αρκετές προσπάθειες. Για παράδειγμα εδώ:
For the purposes of this Convention, the expression ‘‘national minority'' refers to a group of persons in a state who :
1. reside on the territory of that state and are citizens thereof ;
2. maintain longstanding, firm and lasting ties with that state ;
3. display distinctive ethnic, cultural, religious or linguistic characteristics ;
4. are sufficiently representative, although smaller in number than the rest of the population of that state or of a region of that state ;
5. are motivated by a concern to preserve together that which constitutes their common identity, including their culture, their traditions, their religion or their language.
Αρκετοί άλλοι ορισμοί χρησιμοποιούν παραλαγές, αλλά αυτός νομίζω είναι αρκετός για μπούσουλας.
Το πρώτο κριτήριο λέει ότι πρέπει να είναι κάτοικοι Ελλάδος (άρα οι τσάμηδες δεν μπορούν να ισχυριστούν ότι είναι μειονότητα διότι έχουν εκδιωχθεί και μάλιστα επί μακρόν στην Αλβανία) και έλληνες πολίτες (άρα οι μετανάστες εξ ορισμού δεν μπορούν να θεωρηθούν μειονότητα). Επίσης πρέπει να έχουν στενούς και διαρκείς δεσμούς με την χώρα (άρα ακόμα και αν μετανάστες γίνουν έλληνες πολίτες, πρέπει να περάσουν αρκετές γενιές για να αποκτήσουν τους δεσμούς αυτούς). Το τέταρτο κριτήριο θέλει επαρκή αντιπροσώπευση, συνεπώς θα πρέπει να υπάρχει ικανός αριθμός ατόμων για να στοιχειοθετηθεί μειονότητα (ας πούμε ένα τοις χιλίοις του πληθυσμού, για να μπορούμε να την δηλώσουμε με ποσοστό, δηλαδή 10.000 άτομα για την Ελλάδα). Επίσης θα πρέπει να θέλουν να διατηρήσουν την ιδιαίτερη ταυτότητα τους (κάτι που εν προκειμένω είναι λογικό γιατί αποκλείει τον αυτοπροσδιορισμό).
Για το θέμα της εθνικής ταυτότητας ιδιαίτερα: (bonus για σένα πάπια) το κράτος μπορεί να ελέγξεισυγκεκριμένο προσδιορισμό εθνικής ταυτότητας με τα κριτήρια που ανέφερα στην αρχή. Η εθνική ταυτότητα πρέπει κατ' αρχήν να είναι υπαρκτή. Έτσι δεν υπάρχουν "μακεδόνες", υπάρχουν (γιουγκο)σλαβομακεδόνες, έλληνες μακεδόνες και βούλγαροι μακεδόνες (Μακεδονία του Πιρίν). Αυτό γιατί η Μακεδονία υπήρξε, κατά την οθωμανική αυτοκρατορία ένα μωσαϊκό εθνοτήτων και όχι μια ενιαία εθνότητα, εθνότητες οι οποίες διαμοιράστηκαν και ενσωματώθηκαν στα εθνικά κράτη που δημιουργήθηκαν. Τώρα οι σκοπιανοί μπορούν να αυτοπροσδιορίζονται όπως γουστάρουν, δεν σημαίνει όμως ότι θα πρέπει για χάρη τους να κάνουμε δεκτή και την εθνική ταυτότητα που έφτιαξαν. Επιπλέον θα πρέπει να μπορεί να δικαιολογηθεί λογικά ο αυτοπροσδιορισμός. Συγκεκριμένα, αντιγράφω από το ΥΠΕΞ:
Βάσει της Συνθήκης της Λωζάννης, μετά την υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας, παρέμειναν 86.000 μουσουλμάνοι στην Θράκη. Εξ’ αυτών, 39.000 τουρκικής καταγωγής, 35.000 Πομάκοι και 12.000 Αθίγγανοι. Κατ’ αντίθεσιν προς την τύχη της ελληνικής μειονότητος στην Τουρκία, η μουσουλμανική μειονότητα στην Ελλάδα ευημερεί και αριθμεί σήμερα πολύ περισσότερα των 100.000 μελών.
Σημείωση: τη μας λέει ο ποιητής; Α. ότι γνωρίζουμε πάνω κάτω πόσοι είναι οι μειονοτικοί (που απογράφονται σαν μουσουλμάνοι, γιατί έτσι προσδιορίζονται)
Β. ότι οι μειονοτικοί είναι διαφόρων εθνοτήτων (και άρα όχι μόνο τούρκοι - και συνεπώς δεν μπορούν να προσδιορίζονται απλά ως τούρκοι)
Γ. ότι υπήρξαν τότε οι τούρκοι σχετική αλλά όχι απόλυτη πλειοψηφία (για την ακρίβεια ήταν περίπου όσοι και οι Πομάκοι)
Στη Συνθήκη της Λωζάννης αναφέρεται η ύπαρξη μουσουλμανικής μειονότητας στην Ελλάδα. Τα μέλη της είναι ελεύθερα να δηλώσουν την εθνοτική τους καταγωγή (τουρκική, πομακική ή αθιγγανική), να μιλούν τις γλώσσες τους, να ασκούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα και να τηρούν τα έθιμα και τις παραδόσεις τους. Αυτό που δεν είναι αποδεκτό από το ελληνικό κράτος είναι η προσπάθεια καθιέρωσης μιας μοναδικής εθνοτικής ταυτότητας για ολόκληρη την μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, με σκοπό να ενταχθούν Πομάκοι και Αθίγγανοι σε μια πλασματική τουρκική ταυτότητα
Σχόλιο: το τελευταίο θα ήταν καλό να το κάνεις τατουάζ πίσω απ' τα βλέφαρα. Τι μας λέει ο ποιητής;
Α. Ότι η μειονότητα είναι μουσουλμανική (έχει μαλλιάσει το πληκτρολόγιο να το γράφουμε)
Β. Η δήλωση της εθνοτικής καταγωγής είναι ελεύθερη
Γ. Η τελικός προσδιορισμός όμως είναι θέμα κρατικό και πάνω στην βάση της γεωγραφικής, ιστορικής και εθνολογικής συνέχειας της μειονότητας
Το ελληνικό κράτος με την Λωζάνη αναγνώριση μουσουλμάνους τριών εθνικών ταυτοτήτων. Ανεξαρτήτως του τι λένε καλοθελητές, αυτό εξακολουθεί να αναγνωρίζει.
Ο γενικός χαρακτηρισμός τους ως τούρκων, ακόμα και αν βασίζεται σε "αυτοπροσδιορισμό" (που δεν βασίζεται...) δεν μπορεί να γίνει δεκτός, γιατί απλά έρχεται σε αντίθεση με τις ίδια τα πραγματικά γεγονότα που οδήγησαν στην αναγνώριση και κατοχύρωση της μειονότητας.
Χώρια βέβαια που δεν μπορεί να υποστηριχθεί και λογικά (διότι αν δεχθούμε ότι όλοι είναι πλέον τούρκοι, θα πρέπει να εξέλειψαν τελείως οι υπόλοιπες 2 εθνικές ταυτότητες, κάτι το οποίο δεν αντιστοιχεί στα πραγματικά γεγονότα).
Πηγούλα (ξέρω ότι σου αρέσει):
ΥΓ. Ρε φούστη πάπια, ούτε να σε είχαν βάλει να μου κόψεις το ποτό...