Νέα

Ποιός φοβάται τους «εθνικά Μακεδόνες» και γιατί;

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα pornopapos
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 4K
  • Εμφανίσεις 100K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Druworos

Μέλος
Εγγρ.
23 Δεκ 2009
Μηνύματα
27
Like
0
Πόντοι
0
α) Καλά δεν πειράζει, μην το σχολιάσεις... Ποντάρατε σε λάθος άλογα και μετά ζητάτε και τα ρέστα...

β) Πώς του ξέφυγαν του Ρήγα οι μακεδόνες;
:2funny:  :2funny:
Και μην προσπαθείς να αμφισβητήσεις τη συνέχεια του ελληνικού έθνους μέσω του Ρήγα... Δεν σε παίρνει.

γ) Δεν σε ρώτησα τί καταγωγή είχε ο Βασίλειος Β'...Άυτό είναι γνωστό. Ρώτησα τί γνώμη έχεις για τον επιφανή "συμπατριώτη" σου...Ή μήπως του αμφισβητείς το δικαίωμα να λέγεται μακεδόνας;
Όσο για τα όρια της Μακεδονίας, άλλα τα όρια του αρχαίου βασιλείου (που μετα βίας πιάναν τα σκόπια), άλλα τα όρια της ρωμαϊκής επαρχίας, άλλα της βυζαντινής, άλλα του οθωμανικού βιλαετίου...
Ε, και;
Όσοι ζούσαν σε περιοχή με το όνομα μακεδονία θα έπρεπε να λέγονται μακεδόνες σύμφωνα με τη λογική σου, έτσι δεν είναι;

Από σκοπιανό μου είναι λιιιιιιιιιιγο δύσκολο να δεχτώ τέτοια παρότρυνση...Είναι σα να λέει ο Αλέφαντος το "μάθε μπαλίτσα" στον Μπεκενμπάουερ...
Ειδικά όταν φαίνεται να αγνοεί την ύπαρξη συμπαγών ελληνικών πληθυσμών την εξεταζόμενη περίοδο σε όλη τη μακεδονία, ακόμη και μέσα σε σημερινό βουλαγρικό έδαφος...

Ο Βασιλειος ο Μακεδονας ηταν Αρμενιος απο τη Θρακη. Αυτα αρκουν νομιζω για να αποδειξουν και ποσο "Ελληνας" ητανε, και ποσο "Μακεδονας".

Οσο για τους "συμπαγεις Ελληνικους πληθυσμους", κανε μου την χαρη να υποδειξεις εστω εναν Ελληνοφωνο οικισμο του νομου Φλωρινης.

Διαβασε λιγο ιστορια, και δεν εννοω το "Ελληνων Ιστορια" του Γεωργιαδη. Καλο θα σου κανει.
 

Druworos

Μέλος
Εγγρ.
23 Δεκ 2009
Μηνύματα
27
Like
0
Πόντοι
0
Οι Μακεδόνες είναι Έλληνες σας αρέσει δεν σας αρέσει.
Έχουν αποφανθεί για αυτό οι Ελλανοδίκες χιλιάδες χρόνια νωρίτερα στις Ολυμπιάδες.

Πάντα μ' αρεσει να βλεπω επιχειρηματα με συναφεια στη συγχρονη εποχη.
 

memosan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
26 Οκτ 2006
Μηνύματα
12.218
Like
4
Πόντοι
166
Σε παραπεμπω αλλη μια φορα στη διακηρυξη των δικαιωματων του ανθρωπου, που η χωρα μας δυστυχως για σενα εχει υπογραψει.
Και τι γραφει ακριβως στη διακηρυξη ρε μεγαλε? οτι ο ανθρωπος εχει δικαιωμα να ιδιοποιηται την ιστορια καποιου αλλου? για βρες το και ποσταρε το?


Επισης μου χρωστας μια απαντηση!

Οι Ελληνες που ζουν στη Ν.Υορκη, ειναι εθνικα Νεοϋορκεζοι? (οχι αμερικανοι, Νεοϋορκεζοι συγκεκριμενα!)!
 

gabadoo

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Μαρ 2007
Μηνύματα
10.664
Like
2
Πόντοι
166
human.jpg



 Αυτοι εχουν το δικαιωμα να αυτοπροσδιοριζονται ,κατα τον κλωνο μας;
 

Druworos

Μέλος
Εγγρ.
23 Δεκ 2009
Μηνύματα
27
Like
0
Πόντοι
0
Τουρκόσποροι οι μικρασιάτες και πόντιοι έλληνες;
Και μάλιστα να χαρακτηρίζονται έτσι από κάποιον που το εθνοφυλετικό του προφίλ ανάγεται στα x- files;

Όσο για τα περί μη αφομοίωσης από σέρβους, βούλγαρους και έλληνες, αυτό προϋποθέτει και ύπαρξη εθνικής συνείδησης...Πχ οι εβραίοι ή οι έλληνες δεν αφομοιώθηκαν από τις εθνότητες των κρατικώς σχηματισμών που κατοικούσαν ως μειονότητες...
Όταν έρχεσαι και λες ότι δεν ξέρατε ότι υπηρχατε ως έθνος μέχρι το 1900 τόσο, πώς μπορείς και μιλάς περί μη αφομοίωσης;
Αν θέλεις να μου πεις ότι είστε κλάδος του βουλγαρικού έθνους (όπως οι μολδαβοί του ρουμάνικου) που κάποια στιγμή για συγκεκριμένους λόγους (λέγε με Τίτο και ελληνικός εμφύλιος) αποφασίσατε να διαφοροποιθείτε, το συζητάμε...
Ειδεμή, να ισχυρίζεστε ότι υπαρχετε από 1000 μΧ και ότι έχετε χτίσει και τη Φλώρινα, είναι εκτός πραγματικότητας...

Οταν το επωνυμο σου ηταν σε -ογλου πριν το Εξελληνισεις, πως να σε πω;

Δεν αρνουμαι οτι καποτε ημασταν Βουλγαροι και διαφοροποιηθηκαμε. Και λοιπον; Εμεις κατοικουμε ομως στη Φλωρινα συνεχως απο το 900 μΧ. Ειτε Βουλγαροι λεγομασταν, ειτε Μακεδονες, ειτε Ουαγκαντουγκου, τη Φλωρινα εμεις τη χτισαμε. Διαβασε ιστορια, καλο θα σου κανει.
 

tomito

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
15 Μαΐ 2006
Μηνύματα
10.311
Κριτικές
3
Like
164
Πόντοι
166

tomito

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
15 Μαΐ 2006
Μηνύματα
10.311
Κριτικές
3
Like
164
Πόντοι
166
 Αυτοι εχουν το δικαιωμα να αυτοπροσδιοριζονται ,κατα τον κλωνο μας;

Όχι βέβαια.
Όλοι οι Εθνικισμοί των γειτόνων είναι θεμιτοί.
Το πρόβλημα είναι ο Ελληνικός  Εθνικισμός μόνο και πάντα.
 

Druworos

Μέλος
Εγγρ.
23 Δεκ 2009
Μηνύματα
27
Like
0
Πόντοι
0
Είχε εκδώσει στα ίδια πλαίσια και αντίστοιχο αλφαβητάρι για τα βλαχόπουλα, στα πλαίσια διακρατικών συμφωνιών με βουλγαρία και ρουμανία αντίστοιχα...Αντίστοιχα ελληνικά αλφαβητάρια χρησιμοποιούνταν για τα ελληνόπουλα σε βουλγαρία και ρουμανία, αν δεν κάνω λάθος..
Η έκδοση όμως αυτή, επουδενί δεν συνιστά αναγνώριση μακεδονικής εθνότητας.

Δεν το ισχυριστηκα. Εμμεση αναγωριση της φυσικα ειναι η καταμετρηση της σε επισημες απογραφες. Ομως αυτα απλα τα αναφερω για να αποδειξω οτι υπαρχουμε (γιατι εκει εχουμε φτασει) και οτι η γλωσσα μας εχει την ικανοτητα να διδαχτει σε σχολειο (γιατι, και παλι, εκει εχουμε φτασει).

Δεν μας χρειαζεται η αναγνωριση του κρατους για να υπαρχουμε. Υπαρχουμε, θελετε δεν θελετε.
 

str81977

Τιμημένος
Εγγρ.
17 Απρ 2006
Μηνύματα
13.679
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
166
Σε παραπεμπω αλλη μια φορα στη διακηρυξη των δικαιωματων του ανθρωπου, που η χωρα μας δυστυχως για σενα εχει υπογραψει.

Έχω διαβάσει τη συγκεκριμένη διακήρυξη και δεν θυμάμαι άρθρο που να λέει ότι μπορώ να ονομάζω το κράτος μου με το όνομα επαρχίας γειτονικού κράτους, να ισχυρίζομαι ανακριβώς την ύπαρξη μειονοτήτων (τη γελοιότητα με τους αιγαιάτες μακεδόνες πώς την εξηγείς; ) και να έχω αλυτρωτικές τάσεις εις βάρος του κράτους αυτού...

Ο Βασιλειος ο Μακεδονας ηταν Αρμενιος απο τη Θρακη. Αυτα αρκουν νομιζω για να αποδειξουν και ποσο "Ελληνας" ητανε, και ποσο "Μακεδονας".

Οσο για τους "συμπαγεις Ελληνικους πληθυσμους", κανε μου την χαρη να υποδειξεις εστω εναν Ελληνοφωνο οικισμο του νομου Φλωρινης.

Διαβασε λιγο ιστορια, και δεν εννοω το "Ελληνων Ιστορια" του Γεωργιαδη. Καλο θα σου κανει.

Από τη μία θέλεις να λέγεσαι μακεδόνας, επειδή γεννήθηκες σε μια περιοχή που οι αρχαίοι έλληνες λέγανε μακεδονία, από την άλλη αρνείσαι στο Βασίλειο Β' το δικαίωμα να αποκαλείται μακεδόνας επειδή τα όρια της επαρχία του που λεγόταν μακεδονία ήταν διαφορετικά...
Αλλά και πάλι, πες μα την άποψή σου...Μακεδόνες και οι δύο, δεν μπορεί, θα έχετε κάποια κοινά...


Γεωργιάδη δεν έχω διαβάσει ποτέ μου και δεν σκοπευω...Αν και βλέπω ότι έχει πέσει το σχετικό φροντιστήριο για όταν τα βρίσκουμε σκούρα...

Οταν το επωνυμο σου ηταν σε -ογλου πριν το Εξελληνισεις, πως να σε πω;

Δεν αρνουμαι οτι καποτε ημασταν Βουλγαροι και διαφοροποιηθηκαμε. Και λοιπον; Εμεις κατοικουμε ομως στη Φλωρινα συνεχως απο το 900 μΧ. Ειτε Βουλγαροι λεγομασταν, ειτε Μακεδονες, ειτε Ουαγκαντουγκου, τη Φλωρινα εμεις τη χτισαμε. Διαβασε ιστορια, καλο θα σου κανει.

Υπάρχουν ακόμη αρκετοί- όγλου στην Ελλάδα..ρε λες να έχουμε τουρκική μειονότητα τελικά;
:2funny:  :2funny:  :2funny:

Εντάξει πάντως για τη φλώρινα...Παραδέχομαι ότι είστε καλοί χτίστες. Εκτός από τη Φλώρινα πού άλλου μπορεί να δει κάποιος δουλειά σας; Και γιατί δεν λέγεστε Φλωρινιώτηδες αφού στη λοιπή μακεδονία δεν είχατε και τόσό έντονη παρουσία;
'Ή το όνομα φλωρινιώτης ήταν πιασμένο από τον κάτωθι κύριο;

 

Druworos

Μέλος
Εγγρ.
23 Δεκ 2009
Μηνύματα
27
Like
0
Πόντοι
0
Και τι γραφει ακριβως στη διακηρυξη ρε μεγαλε? οτι ο ανθρωπος εχει δικαιωμα να ιδιοποιηται την ιστορια καποιου αλλου? για βρες το και ποσταρε το?


Επισης μου χρωστας μια απαντηση!

Οι Ελληνες που ζουν στη Ν.Υορκη, ειναι εθνικα Νεοϋορκεζοι? (οχι αμερικανοι, Νεοϋορκεζοι συγκεκριμενα!)!

Γραφει για τον αυτοπροσδιορισμο των εθνων. Οσο για το ευφυες ερωτημα σου, εαν αποφασισουν οτι αυτοι, ως Νεοϋορκεζοι, διαφερουν απο τους αλλους Αμερικανους, ναι, φυσικα και εχουν το δικαιωμα να αυτοπροσδιοριστουν ετσι.
 

memosan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
26 Οκτ 2006
Μηνύματα
12.218
Like
4
Πόντοι
166
Γραφει για τον αυτοπροσδιορισμο των εθνων. Οσο για το ευφυες ερωτημα σου, εαν αποφασισουν οτι αυτοι, ως Νεοϋορκεζοι, διαφερουν απο τους αλλους Αμερικανους, ναι, φυσικα και εχουν το δικαιωμα να αυτοπροσδιοριστουν ετσι.
Δηλαδη κατ εσε, το εθνος ειναι σαν καποιος να βαρεθηκε να ειναι υπαλληλος και ειπε να ανοιξει το δικο του μαγαζακι ετσι δεν ειναι?

με εννοιες που δεν κατεχετε και δεν καταλαβαινετε μην παιζετε! Εκτιθεστε!


αντε μπες τωρα με το κανονικο σου ονομα, αρκετα η πλακα...
 

teris3

Μέλος
Εγγρ.
8 Αυγ 2006
Μηνύματα
543
Like
1
Πόντοι
6
Η γλωσσα μας πραγματι δεν γραφοτανε λογοτεχνικα. Σε πολλες εκκλησιες ομως υπηρχανε αγιογραφησεις στα Σλαβικα. Να ναι καλα ο Καντιωτης που φροντιστε να τις καταστρεψει. Ομως, τη σημερινη πλεον εποχη, η Μακεδονικη εχει προτυποποιηθει στη Δημοκρατια της Μακεδονιας, και φυσικα εχει και λογοτεχνικη παραγωγη και ολα τα συναφη.




το ιδίωμα των Ελλήνων γηγενών της Μακεδονίας δεν έχει καμία σχέση με την επίσημη, δήθεν «μακεδονική» γλώσσα (που κατασκευάστηκε με βάση την διάλεκτο της περιοχής Μοναστηρίου–Βελεσών) του Σκοπιανού κράτους και η οποία εκσερβίστηκε συστηματικά, ώστε να αλλοιωθούν τα βουλγαρικά χαρακτηριστικά της.
Το πρώτο υπήρξε μια βοηθητική γλώσσα που ξεκίνησε ως πίτζιν και εξελίχθηκε σε Κρεολή ανομοιογενών πληθυσμών, ενώ η δεύτερη είναι και εξελίσσεται σε μια πλήρη γλώσσα με την στήριξη όλων των μηχανισμών του κράτους των Σκοπίων.
Δυστυχώς, από την στιγμή που το ιδίωμα αυτό ξεπεράστηκε ιστορικά και έχασε την χρησιμότητά του, θα ακολουθήσει την τύχη όλων των αντίστοιχων βοηθητικών γλωσσών. Σε κάποια απομονωμένα χωριά ίσως εξακολουθήσει να μιλιέται για μια ή και δυο γενιές ακόμα, αλλά η κατάσταση δεν είναι αναστρέψιμη. Προσωπικά, λυπάμαι που θα χαθεί ένα πολιτιστικό στοιχείο της περιοχής, όπως λυπάμαι που γκρεμίστηκαν ένα σωρό θαυμάσια οικήματα και στην θέση τους υψώθηκαν κακόγουστες πολυκατοικίες, αλλά προβληματίζομαι συχνά αν μπορούσε να γίνει κάτι διαφορετικό.

Αλλωστε η εξέλιξη της ήδη σταμάτησε τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα. Έτσι λείπουν πάμπολλες λέξεις του καθημερινού λεξιλογίου, τις οποίες υποκαθιστούν ελληνικές. Εκφράσεις του τύπου «κι όνταμ να Νομαρχίατα» (=θα πάω στην Νομαρχία), «κι γκου κάζιαμ να Δήμαρχό του» (=θα το ’πω στον Δήμαρχο) δείχνουν και το αστείο της υπόθεσης.

Παντως για τη δυνατοτητα και αναγκαιοτητα διδασκαλιας της, να σου υπενθυμισω απλα οτι το ιδιο το Ελληνικο κρατος, προ Μεταξα, ειχε εκδωσει αλφαβηταριο της Μακεδονικης, το Αμπεσενταρ. Με σκοπο ακριβως τη διδασκαλια της.

Το ΑΜΠΕΤΣΕΝΤΑΡ είναι ένα αναγνωστικό - ο Θεός να το κάνει- προχειρογραμμένο, με ανύπαρκτο φιλολογικό και γραμματικό υπόβαθρο, το οποίο υπήρξε προϊόν συμφωνίας μεταξύ δυο ΚΡΑΤΩΝ, της Ελλάδας και της Βουλγαρίας.

Η Βουλγαρία κατάγγειλε την Ελλάδα στην Κοινωνία Των Εθνών λόγω κάποιων δολοφονιών Βούλγαροφωνων και η Ελλάδα πιεσμένη από γεγονός, ήρθε σε διαπραγμάτευση με την Βουλγαρία και υπέγραψε το περίφημο πλέον Πρωτόκολλο Πολίτη-Καλφώφ, με το οποίο αναγνώριζε ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ στην Ελλάδα.

Το Πρωτόκολλο υπογράφτηκε στις 29 Νοεμβρίου του 1924 και απορρίφθηκε από το ελληνικό κοινοβούλιο έπειτα από ψηφοφορία στις 2 Φεβρουαρίου 1925.

Στην ουσία δηλαδή είχε υποθετική ισχύ ΔΥΟ ΜΗΝΩΝ!

Η Ελλάδα όμως, είχε τη θέληση να εφαρμόσει και τις υποχρεώσεις της από την συνθήκη των ΣΕΒΡΩΝ γι αυτό και προχώρησε σε μια σειρά εκπαιδευτικών μέτρων για τις γλωσσικές μειονότητες, ένα από τα οποία ήταν και η σύνταξη ενός ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙΟΥ (abecedar), το  οποίο αποτελέι κωμικό φαινόμενο χωρίς αρχή και τέλος.

Συγγραφείς του αλφαβηταρίου ήταν οι Γεώργιος Σαγιαξής, Παπαζαχαρίου και Ιωσήφ Λαζάρου, φιλόλογοι, βλαχόφωνοι στην καταγωγή, οι οποίοι γνώριζαν την τοπική –Βουλγαρικής καταγωγής- σλαβική διάλεκτο που μιλιόταν στην Μακεδονία.

Οι συγγραφείς μάλιστα δεν χρησιμοποίησαν την ΚΥΡΙΛΛΙΚΗ γραφή αλλά το ΛΑΤΙΝΙΚΟ αλφάβητο – που χρησιμοποιούσαν οι πρώην επαρχίες της Αυστροουγγαρίας και αργότερα προσαρτημένες στο Σερβικό βασίλειο, Κροατία και Σλοβενία- με σκοπό να διαφέρει η ΝΕΑ αυτή γραπτή γλώσσα από την ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ και να κατευναστούν έτσι και οι ανησυχίες των τότε συμμάχων ΣΕΡΒΩΝ για την αναγνώριση Βουλγαρικών μειονοτήτων από την Ελλάδα στον ευρύτερο χώρο της Μακεδονίας

Μάλιστα τότε με την παρουσίαση του ΑΜΠΕΤΣΕΝΤΑΡ από την ελληνική κυβέρνηση, στην Βουλγαρία είχαμε μεγάλες αντιδράσεις.

Το επίσημο Βουλγαρικό κράτος διαμαρτυρήθηκε στην ΚτΕ για την απαράδεκτη συμπεριφορά των Ελλήνων, οι οποίοι δεν χρησιμοποίησαν την Βουλγαρική-Κυριλλική γραφή στο βιβλίο και πανεπιστημιακοί Βούλγαροι καθηγητές έγραψαν στις εφημερίδες ότι η ‘χρήση Λατινικού αλφαβήτου αποτελεί ΥΒΡΙ για τους Βουλγαρομακεδόνες και ότι θα υποβιβαστεί το πολιτιστικό τους επίπεδο σε ημιβάρβαρη κατάσταση’!!!

Στα τέλη του Ιανουαρίου του 1926, το ΑΜΠΕΤΣΕΝΤΑΡ στάλθηκε δοκιμαστικά σε σχολεία της περιοχής ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ.

Την 1η Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε μεγάλο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας στο Αμύνταιο με την συμμετοχή ελληνόφωνων και ΣΛΑΒΟΦΩΝΩΝ, κακοποιήθηκαν λίγοι δάσκαλοι και τα βιβλία ρίχτηκαν στην φωτιά.
 

Druworos

Μέλος
Εγγρ.
23 Δεκ 2009
Μηνύματα
27
Like
0
Πόντοι
0
Έχω διαβάσει τη συγκεκριμένη διακήρυξη και δεν θυμάμαι άρθρο που να λέει ότι μπορώ να ονομάζω το κράτος μου με το όνομα επαρχίας γειτονικού κράτους, να ισχυρίζομαι ανακριβώς την ύπαρξη μειονοτήτων (τη γελοιότητα με τους αιγαιάτες μακεδόνες πώς την εξηγείς; ) και να έχω αλυτρωτικές τάσεις εις βάρος του κράτους αυτού...

Από τη μία θέλεις να λέγεσαι μακεδόνας, επειδή γεννήθηκες σε μια περιοχή που οι αρχαίοι έλληνες λέγανε μακεδονία, από την άλλη αρνείσαι στο Βασίλειο Β' το δικαίωμα να αποκαλείται μακεδόνας επειδή τα όρια της επαρχία του που λεγόταν μακεδονία ήταν διαφορετικά...
Αλλά και πάλι, πες μα την άποψή σου...Μακεδόνες και οι δύο, δεν μπορεί, θα έχετε κάποια κοινά...


Γεωργιάδη δεν έχω διαβάσει ποτέ μου και δεν σκοπευω...Αν και βλέπω ότι έχει πέσει το σχετικό φροντιστήριο για όταν τα βρίσκουμε σκούρα...

Υπάρχουν ακόμη αρκετοί- όγλου στην Ελλάδα..ρε λες να έχουμε τουρκική μειονότητα τελικά;
:2funny:  :2funny:  :2funny:

Εντάξει πάντως για τη φλώρινα...Παραδέχομαι ότι είστε καλοί χτίστες. Εκτός από τη Φλώρινα πού άλλου μπορεί να δει κάποιος δουλειά σας; Και γιατί δεν λέγεστε Φλωρινιώτηδες αφού στη λοιπή μακεδονία δεν είχατε και τόσό έντονη παρουσία;
'Ή το όνομα φλωρινιώτης ήταν πιασμένο από τον κάτωθι κύριο;


Μια σειρα απο σοβαρα ερωτηματα...

Φυσικα και υπαρχει μακεδονικη μειονοτητα στην Ελλαδα, της μιλας τοση ωρα.

Με τον Βασιλειο τον Μακεδονα δεν εχω κανενα κοινο, καθως ουτε Σλαβος ητανε, ουτε απο τη Μακεδονια. Αν θελει να λεγεται Μακεδονας, ελευθερα. Τιμη μας.

Φυσικα και υπαρχει Τουρκικη μειονοτητα στην Ελλαδα, αλλα δεν ειναι οι πρωην εκτουρκισμενοι και νυν "επανελληνισμενοι" ορθοδοξοι σε -ογλου. Ειναι οι εκατονταδες χιλιαδες Τουρκοι Μουσουλμανοι της Θρακης.

Ολη η Βορειοδυτικη "Ελληνικη" Μακεδονια ητανε Μακεδονικη, οχι μονο η Φλωρινα. Απλως στην Φλωρινα υπηρχε ο πλεον συμπαγης πληθυσμος.

Και αν ειναι να αναφερθουμε στην συγχρονη πολιτισμικη μας παραγωγη, ας δουμε τι βγαζει το υπολοιπο Ελλαδισταν:

 

Druworos

Μέλος
Εγγρ.
23 Δεκ 2009
Μηνύματα
27
Like
0
Πόντοι
0
Δηλαδη κατ εσε, το εθνος ειναι σαν καποιος να βαρεθηκε να ειναι υπαλληλος και ειπε να ανοιξει το δικο του μαγαζακι ετσι δεν ειναι?

με εννοιες που δεν κατεχετε και δεν καταλαβαινετε μην παιζετε! Εκτιθεστε!


αντε μπες τωρα με το κανονικο σου ονομα, αρκετα η πλακα...

Με το κανονικο ειμαι, εκτος αν εννοεις με ονοματεπωνυμο. Οποτε μπες εσυ πρωτα με ονοματεπωνυμο ;)

Εγω καταλαβαινω τις εννοιες, εσυ οχι. Διαβασε πρωτα κοινωνιολογια, και ελα μετα να συνχισουμε.
 

teris3

Μέλος
Εγγρ.
8 Αυγ 2006
Μηνύματα
543
Like
1
Πόντοι
6
Οσο για τους "συμπαγεις Ελληνικους πληθυσμους", κανε μου την χαρη να υποδειξεις εστω εναν Ελληνοφωνο οικισμο του νομου Φλωρινης.

Tί εννοείς ελληνόφωνο;
Σου είπα ότι σήμερα δεν υπάρχουν πρακτικά αμιγείς σλαβόφωνοι, αλλά δίγλωσσοι (ελληνικά-σλαβικά) και ελάχιστοι από τους νεώτερους μπορούν να μιλήσουν με ευχέρεια αυτό το ιδίωμα.
Αλλά και να μην ήταν έτσι,  η ομιλούμενη γλώσσα δεν αποτελεί πάντοτε απόλυτο εθνολογικό κριτήριο ταξινόμησης μιας συγκεκριμένης εθνοτικής ομάδας.
Ως δίγλωσσος λοιπόν, γηγενής Έλλην Μακεδόνας θεωρώ ότι το ζήτημα έχει απαντηθεί θεωρητικά και πρακτικά και δεν υπάρχει ανάγκη περαιτέρω συζητήσεων και διευκρινίσεων.
 

gabadoo

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Μαρ 2007
Μηνύματα
10.664
Like
2
Πόντοι
166
 Παιχτε ακομα με τον ΠΠ...
 

Druworos

Μέλος
Εγγρ.
23 Δεκ 2009
Μηνύματα
27
Like
0
Πόντοι
0
το ιδίωμα των Ελλήνων γηγενών της Μακεδονίας δεν έχει καμία σχέση με την επίσημη, δήθεν «μακεδονική» γλώσσα (που κατασκευάστηκε με βάση την διάλεκτο της περιοχής Μοναστηρίου–Βελεσών) του Σκοπιανού κράτους και η οποία εκσερβίστηκε συστηματικά, ώστε να αλλοιωθούν τα βουλγαρικά χαρακτηριστικά της.
Το πρώτο υπήρξε μια βοηθητική γλώσσα που ξεκίνησε ως πίτζιν και εξελίχθηκε σε Κρεολή ανομοιογενών πληθυσμών, ενώ η δεύτερη είναι και εξελίσσεται σε μια πλήρη γλώσσα με την στήριξη όλων των μηχανισμών του κράτους των Σκοπίων.
Δυστυχώς, από την στιγμή που το ιδίωμα αυτό ξεπεράστηκε ιστορικά και έχασε την χρησιμότητά του, θα ακολουθήσει την τύχη όλων των αντίστοιχων βοηθητικών γλωσσών. Σε κάποια απομονωμένα χωριά ίσως εξακολουθήσει να μιλιέται για μια ή και δυο γενιές ακόμα, αλλά η κατάσταση δεν είναι αναστρέψιμη. Προσωπικά, λυπάμαι που θα χαθεί ένα πολιτιστικό στοιχείο της περιοχής, όπως λυπάμαι που γκρεμίστηκαν ένα σωρό θαυμάσια οικήματα και στην θέση τους υψώθηκαν κακόγουστες πολυκατοικίες, αλλά προβληματίζομαι συχνά αν μπορούσε να γίνει κάτι διαφορετικό.

Αλλωστε η εξέλιξη της ήδη σταμάτησε τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα. Έτσι λείπουν πάμπολλες λέξεις του καθημερινού λεξιλογίου, τις οποίες υποκαθιστούν ελληνικές. Εκφράσεις του τύπου «κι όνταμ να Νομαρχίατα» (=θα πάω στην Νομαρχία), «κι γκου κάζιαμ να Δήμαρχό του» (=θα το ’πω στον Δήμαρχο) δείχνουν και το αστείο της υπόθεσης.

Το ΑΜΠΕΤΣΕΝΤΑΡ είναι ένα αναγνωστικό - ο Θεός να το κάνει- προχειρογραμμένο, με ανύπαρκτο φιλολογικό και γραμματικό υπόβαθρο, το οποίο υπήρξε προϊόν συμφωνίας μεταξύ δυο ΚΡΑΤΩΝ, της Ελλάδας και της Βουλγαρίας.

Η Βουλγαρία κατάγγειλε την Ελλάδα στην Κοινωνία Των Εθνών λόγω κάποιων δολοφονιών Βούλγαροφωνων και η Ελλάδα πιεσμένη από γεγονός, ήρθε σε διαπραγμάτευση με την Βουλγαρία και υπέγραψε το περίφημο πλέον Πρωτόκολλο Πολίτη-Καλφώφ, με το οποίο αναγνώριζε ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ στην Ελλάδα.

Το Πρωτόκολλο υπογράφτηκε στις 29 Νοεμβρίου του 1924 και απορρίφθηκε από το ελληνικό κοινοβούλιο έπειτα από ψηφοφορία στις 2 Φεβρουαρίου 1925.

Στην ουσία δηλαδή είχε υποθετική ισχύ ΔΥΟ ΜΗΝΩΝ!

Η Ελλάδα όμως, είχε τη θέληση να εφαρμόσει και τις υποχρεώσεις της από την συνθήκη των ΣΕΒΡΩΝ γι αυτό και προχώρησε σε μια σειρά εκπαιδευτικών μέτρων για τις γλωσσικές μειονότητες, ένα από τα οποία ήταν και η σύνταξη ενός ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙΟΥ (abecedar), το  οποίο αποτελέι κωμικό φαινόμενο χωρίς αρχή και τέλος.

Συγγραφείς του αλφαβηταρίου ήταν οι Γεώργιος Σαγιαξής, Παπαζαχαρίου και Ιωσήφ Λαζάρου, φιλόλογοι, βλαχόφωνοι στην καταγωγή, οι οποίοι γνώριζαν την τοπική –Βουλγαρικής καταγωγής- σλαβική διάλεκτο που μιλιόταν στην Μακεδονία.

Οι συγγραφείς μάλιστα δεν χρησιμοποίησαν την ΚΥΡΙΛΛΙΚΗ γραφή αλλά το ΛΑΤΙΝΙΚΟ αλφάβητο – που χρησιμοποιούσαν οι πρώην επαρχίες της Αυστροουγγαρίας και αργότερα προσαρτημένες στο Σερβικό βασίλειο, Κροατία και Σλοβενία- με σκοπό να διαφέρει η ΝΕΑ αυτή γραπτή γλώσσα από την ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ και να κατευναστούν έτσι και οι ανησυχίες των τότε συμμάχων ΣΕΡΒΩΝ για την αναγνώριση Βουλγαρικών μειονοτήτων από την Ελλάδα στον ευρύτερο χώρο της Μακεδονίας

Μάλιστα τότε με την παρουσίαση του ΑΜΠΕΤΣΕΝΤΑΡ από την ελληνική κυβέρνηση, στην Βουλγαρία είχαμε μεγάλες αντιδράσεις.

Το επίσημο Βουλγαρικό κράτος διαμαρτυρήθηκε στην ΚτΕ για την απαράδεκτη συμπεριφορά των Ελλήνων, οι οποίοι δεν χρησιμοποίησαν την Βουλγαρική-Κυριλλική γραφή στο βιβλίο και πανεπιστημιακοί Βούλγαροι καθηγητές έγραψαν στις εφημερίδες ότι η ‘χρήση Λατινικού αλφαβήτου αποτελεί ΥΒΡΙ για τους Βουλγαρομακεδόνες και ότι θα υποβιβαστεί το πολιτιστικό τους επίπεδο σε ημιβάρβαρη κατάσταση’!!!

Στα τέλη του Ιανουαρίου του 1926, το ΑΜΠΕΤΣΕΝΤΑΡ στάλθηκε δοκιμαστικά σε σχολεία της περιοχής ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ.

Την 1η Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε μεγάλο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας στο Αμύνταιο με την συμμετοχή ελληνόφωνων και ΣΛΑΒΟΦΩΝΩΝ, κακοποιήθηκαν λίγοι δάσκαλοι και τα βιβλία ρίχτηκαν στην φωτιά.

Για το πρωτο, μακροσκελες, κομματι, απατασαι. Δεν ηταν κρεολη ουτε πιτζιν, καθως δεν υπηρχαν διαφοροι πληθυσμοι. Υπηρχαν μονο οι Σλαβοφωνοι, με καποια Βλαχοφωνα και Αλβανοφωνα χωρια. Φυσικα και εχει απολυτη σχεση με την επισημη γλωσσα της Δημοκρατιας της Μακεδονιας, και το να ισχυριζεσαι κατι αλλο ειναι σαν να ισχυριζεσαι οτι τα Γερμανικα του Λουξεμβουργου δεν εχουν σχεση με τα επισημα Γερμανικα. Το οτι υπαρχουν Ελληνικα δανεια δεν αποδεικνυει κατι, καθως η γραμματικη δομη ειναι αμιγως σλαβικη. Καθε γλωσσα ειναι γεματη λεξικα δανεια. Οσο για τον λεγομενο "εκσερβισμο", πως αιτολογεις την παρουσια φαινομενων που υπαρχουν ΜΟΝΟ στην Μακεδονικη, ουτε τη Σερβικη, ουτε τη Βουλγαρικη;

Για το δευτερο σκελος περιπου ετσι οπως τα λες με το αμπεσενταρ, για τα γεγονοτα. Για τις υποκειμενικες σου κρισεις επι αυτων επιφυλασσομαι. Μην μου λες ομως οτι η γλωσσα αυτη ειναι ανικανη να διδαχτει. Φτιαχτε εσεις τα σχολεια, και ας προσερθει οποιος θελει.

Και, κλεινοντας, η γλωσσα δεν σβηνει επειδη ειναι δηθεν ανεπαρκης. Σβηνει λογω το συστηματικου διωγμου της απο το Ελληνικο κρατος. Και η επισημη Μακεδονικη "κατασκευαστηκε" στον ιδιο βαθμο που "κατασκευαζονται" ολες οι επισημες γλωσσες - μηδε και της Ελληνικης εξαιρουμενης.
 

Chevalier Fidèle

Τιμημένος
Εγγρ.
1 Ιαν 2007
Μηνύματα
21.594
Κριτικές
1
Like
304
Πόντοι
386
Ρε πούστη μου όταν έχετε μια άποψη γιατί δε τη λέτε στα ίσια να τελειώνουμε? Πείτε. Θέλω η Μακεδονία να αποσπαστεί από την Ελλάδα . Και η Θράκη.
Ή τα νησιά, ή η Κρήτη και πάει λέγοντας. Αφού θέλετε να πάτε Θήβα, τι πηγαίνετε μέσω Τρικάλων?
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom