ΑΤΛΑΣ
Μέλος
- Εγγρ.
- 17 Ιουν 2020
- Μηνύματα
- 137
- Like
- 2
- Πόντοι
- 1
ΜΑΡΚΟΣ ΑΥΡΗΛΙΟΣ: ΤΑ ΕΙΣ ΕΑΥΤΟΝ 2.5/5 Rating
SPINOZA BARUCH. DE Πραγματεια για τη διορθωση του νου 3/5 Rating
Ακόμη και οι πιο εξευγενισμενες θρησκειες, οπως του Μαρκου Αυρηλιου και του Σπινοζα, ασχολουνται με την καταπολεμηση του φοβου.
Η στωικη διδασκαλια ηταν απλη: Το μονο αγαθο ειναι η αρετη, την οποια κανενας εχθρος δεν μπορει να μου τη στερησει, συνεπως δεν υπαρχει κανενασ λογος να φοβασαι τους εχθρους. Το προβλημα ειναι οτι κανενας δεν μπορουσε να πιστεψει στ αληθεια οτι το μονο αγαθο ειναι η αρετη, ουτε ο Μαρκος Αυρηλιοσ, ο οποιος ως αυτοκρατορας προσπαθησε οχι μονο να καμει τους υπηκοους του εναρετουσ αλλα και να τους προσταταψει απο τους βαρβαρους, τους λιμους και τους λοιμουσ. Η διδασκαλια του Σπινοζα ηταν παρομοια. Συμφωνα με αυτην, το αληθως αγαθο συνισταται στην αδιαφορια εναντι καθε κακης μας τυχης. Και οι δυο φιλοσοφοι προσπαθησαν να αγνοησουν τον φοβο προσποιουμενοι οτι τα βασανα δεν ειναι στην πραγματικοτητα κατι κακο. Αυτο ειναι ενας ευγενης τροπος να παρακαμψεις τον φοβο, αλλα δεν παυει να βασιζεται σε ψευδεις πεποιθησεις. Και να γινει πραγματι αποδεκτο, θα εχει το κακο αποτελεσμα να κανει τους ανθρωπους αδιαφορους οχι μονο στα δικα τους βασανα αλλα και στα βασανα των αλλων.
SPINOZA BARUCH. DE Πραγματεια για τη διορθωση του νου 3/5 Rating
Ακόμη και οι πιο εξευγενισμενες θρησκειες, οπως του Μαρκου Αυρηλιου και του Σπινοζα, ασχολουνται με την καταπολεμηση του φοβου.
Η στωικη διδασκαλια ηταν απλη: Το μονο αγαθο ειναι η αρετη, την οποια κανενας εχθρος δεν μπορει να μου τη στερησει, συνεπως δεν υπαρχει κανενασ λογος να φοβασαι τους εχθρους. Το προβλημα ειναι οτι κανενας δεν μπορουσε να πιστεψει στ αληθεια οτι το μονο αγαθο ειναι η αρετη, ουτε ο Μαρκος Αυρηλιοσ, ο οποιος ως αυτοκρατορας προσπαθησε οχι μονο να καμει τους υπηκοους του εναρετουσ αλλα και να τους προσταταψει απο τους βαρβαρους, τους λιμους και τους λοιμουσ. Η διδασκαλια του Σπινοζα ηταν παρομοια. Συμφωνα με αυτην, το αληθως αγαθο συνισταται στην αδιαφορια εναντι καθε κακης μας τυχης. Και οι δυο φιλοσοφοι προσπαθησαν να αγνοησουν τον φοβο προσποιουμενοι οτι τα βασανα δεν ειναι στην πραγματικοτητα κατι κακο. Αυτο ειναι ενας ευγενης τροπος να παρακαμψεις τον φοβο, αλλα δεν παυει να βασιζεται σε ψευδεις πεποιθησεις. Και να γινει πραγματι αποδεκτο, θα εχει το κακο αποτελεσμα να κανει τους ανθρωπους αδιαφορους οχι μονο στα δικα τους βασανα αλλα και στα βασανα των αλλων.