Τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνουν από φέτος όλοι οι ποδηλάτες
Ερχεται νέα φορο-επιδρομή, αυτή τη φορά με στόχο την τσέπη όσων οδηγούν ποδήλατο!
Οπως όλα δείχνουν, οι παράλογες απαιτήσεις της τρόικας δεν έχουν σταματημό. Η επιστολή που απέστελλαν οι εκπρόσωποι των διεθνών δανειστών με τα προαπαιτούμενα μέτρα που πρέπει να εφαρμόσει η ελληνική κυβέρνηση εντός τους έτους, λίγο έως πολύ έχει δει το φως της δημοσιότητας.
Οπως όμως πρώτο αποκαλύψε το theblob.gr, την επιστολή αυτή συνοδεύει ένα απόρρητο έγγραφο, όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι η καταβολή τελών κυκλοφορίας οχημάτων απαιτείται να επεκταθεί, από φέτος κιόλας, και στους κατόχους ποδηλάτων.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της τρόικας και με βάση τα δημοσιονομικά στοιχεία που παραθέτει στο απόρρητο σκέλος της επιστολής της - το οποίο έχει στη διάθεσή του το theblob.gr - η αύξηση των τελών κυκλοφορίας την τελευταία τριετία δεν έχει αποδώσει τα δέοντα στα κρατικά ταμεία.
Όπως σημειώνουν, ο αριθμός των οδηγών ΙΧ και μοτοσυκλετών που επιλέγουν να καταθέσουν τις πινακίδες του οχήματός τους στην εφορία, έχει αυξηθεί ανησυχητικά.
Μεγάλη μερίδα εξ αυτών, αντί να στραφούν όπως ήταν αναμενόμενο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (όπου επίσης σχεδιάζεται αύξηση της τιμής του εισιτηρίου), έχουν αντικαταστήσει το αυτοκίνητο ή την μηχανή με το ποδήλατο. Χαρακτηριστικό της τάσης αυτής είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις ποδηλάτων έχουν σημειώσει το τελευταίο έτος μόνο, αύξηση της τάξης του 1.245%.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της τρόικας αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα κυκλοφορούν περισσότερα από 1 εκατ. ποδήλατα (εκ των οποίων το ένα τέταρτο περίπου είναι ηλεκτρικά), για τα οποία οι κάτοχοί τους δεν πληρώνουν κανέναν απολύτως φόρο.
Οι εκπρόσωποι των δανειστών κάνουν λόγο στην επιστολή τους για «πρωτοφανή φορολογική αδικία και ανισότητα εις βάρος όσων διαθέτουν άλλου είδους μεταφορικά μέσα» και απαιτούν από την ελληνική κυβέρνηση να επιβάλει τέλη κυκλοφορίας και στους ποδηλάτες και μάλιστα άμεσα.
Ως παράδειγμα προς μίμηση φέρνουν ένα άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε., την Ολλανδία, όπου έχει επιβάλει ανάλογο φόρο από το 1982.
Οπως αναφέρεται σε ξεχωριστό παράρτημα - το οποίο επίσης έχει στη διάθεσή του το theblob.gr - η τρόικα προτείνει ο υπολογισμός του νέου τέλους κυκλοφορίας ποδηλάτων να γίνεται με βάση δύο παραμέτρους:
α) την εμπορική και συναισθηματική αξία του ποδηλάτου και
β) την περίμετρο της γάμπας του ποδηλάτη και την συνολική μυική του μάζα (σ.σ. που αντιστοιχεί στους ίππους και τα κυβικά)
Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, όπως τονίζει η τρόικα, το νέο τέλος κυκλοφορίας δεν θα μπορεί να είναι χαμηλότερο των 100 ευρώ ανά ποδήλατο.
Μάλιστα από την υποχρέωση καταβολής του δεν θα εξαιρεθεί κανείς. Ούτε οι άνεργοι αλλά ούτε καν οι ανήλικοι ακόμη κι αν χρησιμοποιούν ποδήλατο με βοηθητικές ρόδες ή τρίκυκλα παιδικά ποδήλατα (σ.σ. στην περίπτωση αυτή το τέλος θα κληθούν να πληρώσουν οι γονείς τους).
Ακόμη, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του theblob.gr, η κυβέρνηση εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να υποχρεώσει τους ποδηλάτες να ασφαλίζουν τα ποδήλατά τους, «όπως εξάλλου ισχύει για όλους τους υπόλοιπους κατόχους οχημάτων», καθώς έχει παρατηρηθεί αύξηση στα τροχαία ατυχήματα που έχουν προκαλέσει σε τρίτους οδηγούς, οι ποδηλάτες που παραβιάζουν κατ' εξακολούθηση φωτεινούς σηματοδότες, σήματα ΚΟΚ ή/και κινούνται στην αριστερή λωρίδα σε λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας και στις εθνικές οδούς.
Η είδηση έσκασε ως ρόδα στην κοινότητα των ποδηλατών, ενώ αναμένεται να προκαλέσει κύμα αλυσιδωτών αντιδράσεων σε όλη τη χώρα, αρχής γενομένης από τα Τρίκαλα, γνωστά και ως το Άμστερνταμ της Ελλάδας. «Δεν θα τους περάσει. Θα τους κάνουμε τη ζωή ποδήλατο» προειδοποιούν μιλώντας στο theblob.gr παλαίμαχοι ποδηλάτες.