Νέα

Πετρέλαιο στις ακτές της Σαλαμίνας από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη»

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα giatioxi
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 251
  • Εμφανίσεις 9K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

iakovos

Σπουδαίος
Εγγρ.
11 Ιαν 2007
Μηνύματα
23.099
Κριτικές
9
Like
13.699
Πόντοι
2.606
21762196_10214288586197638_866404399086284326_n.jpg

εκλασα στο γελιο.  :2funny: :2funny::2funny: :2funny::2funny: :2funny:
 

geoMan

Ανώτερος
Εγγρ.
24 Μαΐ 2009
Μηνύματα
28.014
Κριτικές
16
Like
15.022
Πόντοι
6.515
Τυπε οι περισσότεροι γνωρίζουμε οτι σχεδόν το σύνολο των πολιτικών ειναι ανίκανοι και το μονο που τους νοιάζει είναι να κάτσουν όσο γίνεται περισσότερο στην καρεκλά, αλλα αυτοι ειναι μακράν η χειρότεροι κυβέρνηση τις μεταπολιτευσης και ίσως ολόκληρης της ελληνικής ιστορίας, για μένα προσωπικά είναι χειροτεροι και απο την κατοχική κυβέρνηση Τσολάκογλου!! Εχουν πεσει με τα μουτρα στην εξουσια και με τετοιο τροπο που ουτε το ΠΑΣΟΚ τα πρωτα χρονια του στην εξουσια δεν κυβερνουσε ετσι...αυτοι τουλάχιστον ηξεραν να τρωνε υπογείως και αθόρυβα κρατώντας τα προσχήματα και που και που παραιτούσε κάποιον υπουργό ο Ανδρεας!

:rockon:
 
OP
OP
giatioxi

giatioxi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2016
Μηνύματα
10.018
Κριτικές
1
Like
353
Πόντοι
186
Ναυάγιο στον Σαρωνικό: Ξεκίνησε μετά από τρεις μέρες η απάντληση - Παραιτήσεις ζητούν οι πολίτες!

Το δεξαμενόπλοιο «Siros» που ανέλαβε τελικά τις εργασίες, απάντλησε 50 κυβικά μέτρα από το πρωί - Σχεδόν επτά στους δέκα δηλώνουν δυσαρεστημένοι από τους χειρισμούς της κυβέρνησης και των υπουργών

Μετά από τρεις μέρες «παύσης», λόγω της εμπλοκής με τα έγγραφα του δεξαμενόπλοιου «Lassea», ξεκίνησε τελικά στις 09:20 το πρωί του Σαββάτου η διαδικασία απάντλησης πετρελαίου από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ», από το δεξαμενόπλοιο «Siros», στο οποίο ανέθεσε τελικά την υπόθεση ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, αργά το βράδυ της Παρασκευής.

Βάσει της επίσημης ενημέρωσης του λιμενικού, περίπου μέχρι τις 3 το μεσημέρι του Σαββάτου είχαν απαντληθεί περίπου 50 κυβικά πετρελαιοειδών, γεγονός που σημαίνει πως η διαδικασία συνεχίζεται κανονικά.

Εν τω μεταξύ, έρευνα της εταιρίας Metron Analysis, που δημοσίευσε η εφημερίδα «Τα Νέα», δείχνει πως οι πολίτες στην μεγάλη τους πλειοψηφία είναι δυσαρεστημένοι από τον τρόπο που χειρίστηκε την υπόθεση τόσο η κυβέρνηση συνολικά, όσο και κατά μέρους οι αρμόδιοι υπουργοί.

Ενδεικτικά, σχεδόν 7 στους 10 δηλώνουν δυσαρεστημένοι, καθώς το 68% των πολιτών εκφράζει δυσαρέσκεια από την πολιτική διαχείριση του ατυχήματος εκ μέρους των αρμόδιων υπουργών, ενώ μόλις ένα 12% των ερωτηθέντων δηλώνει ικανοποιημένο. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως ακόμα και μεταξύ των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ, οι 6 στους 10 αποδοκιμάζουν τους χειρισμούς της κυβέρνησης και μόλις το 23% τους εγκρίνει.

Εκτός της δυσαρέσκειας όμως, οι πολίτες απαντούν πως απαιτούνται παραιτήσεις μετά την ρύπανση από το ναυάγιο: Στο ερώτημα για το αν τίθεται θέμα ανάληψης πολιτικής ευθύνης και παραίτησης από συγκεκριμένους υπουργούς, το 59% απαντά καταφατικά «ναι υπάρχει θέμα» και το 31% αρνητικά.

Μάλιστα, και το 51% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ τίθεται υπέρ των παραιτήσεων, ενώ το 40% έχει αντίθετη άποψη.

Στην ίδια έρευνα, το 77% εκτιμά ότι η διαρροή πετρελαίου και πίσσας στον Σαρωνικό, μετά το ναυάγιο, είναι οικολογική καταστροφή με μακροχρόνιες επιπτώσεις, ενώ μόλις το 17% πιστεύει ότι πρόκειται για ένα περιβαλλοντικό ατύχημα που αντιμετωπίζεται.

Αναλυτικά η ενημέρωση του Λιμενικού Σώματος για την πορεία των εργασιών απορρύπανσης στον Σαρωνικό:

Στη Σαλαμίνα δεν υφίσταται επιφανειακή ρύπανση και στην ευρύτερη περιοχή όρμου Σεληνίων – Λιμνιώνα – Κυνόσουρας, συνεχίζονται οι εργασίες αντιρρύπανσης από προσωπικό ιδιωτικών εταιρειών, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκε έλεγχος στις ανατολικές και νότιες ακτές της νήσου Σαλαμίνας και δεν βρέθηκαν ίχνη ρύπανσης.

Στη θαλάσσια περιοχή Πειραϊκής δεν παρουσιάζεται επιφανειακή θαλάσσια ρύπανση, ενώ συνεχίζονται εργασίες αντιρρύπανσης από ξηράς.

Στη θαλάσσια περιοχή Παλαιού Φαλήρου η κατάσταση παρουσιάζεται σταθερά βελτιωμένη. Επιχειρεί συνεργείο συνολικά είκοσι (20) ατόμων και παραμένουν τα πλωτά φράγματα που έχουν τοποθετηθεί στην περιοχή.

Στη θαλάσσια περιοχή Ελληνικού η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Επιχειρούν συνεργείο συνολικά τριάντα οκτώ (38) ατόμων, καθώς και βυτιοφόρο όχημα, δύο (02) πλυστικά μηχανήματα και αντλία.

Στη θαλάσσια περιοχή Γλυφάδας (1η-2η-3η -4η μαρίνα) η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Eπιχειρεί συνεργείο συνολικά ογδόντα πέντε (85), μεταξύ των οποίων άτομα της αναδόχου εταιρείας, εθελοντές και υπάλληλοι της Πολιτικής Προστασίας.

Στην εγκατάσταση “Αστέρας Γλυφάδας” η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Επιχειρεί συνεργείο σαράντα ενός (41) ατόμων, πραγματοποιούνται εργασίες από δύο (02) αντλίες, τέσσερα (04) πλυστικά μηχανήματα και τέσσερα (04) βυτιοφόρα οχήματα, ενώ έξω από την εν λόγω εγκατάσταση επιχειρούν αντιρρυπαντικά Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. και της αναδόχου εταιρείας.

Στη θαλάσσια περιοχή Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης η κατάσταση παρουσιάζεται ικανοποιητική. Στο Μικρό Καβούρι έχει τοποθετηθεί προληπτικά απορροφητικό φράγμα. Στην περιοχή της Βουλιαγμένης δεν παρατηρείται θαλάσσια ρύπανση.

Στη θαλάσσια περιοχή Λαγονησίου δεν παρουσιάζεται θαλάσσια ρύπανση.

Όλα τα αντιρρυπαντικά και τα περιπολικά σκάφη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. συνεχίζουν να πραγματοποιούν εργασίες αντιρρύπανσης.

Πρέπει να σημειωθεί ότι τα μέσα που επιχειρούν είναι έξι (06) αντιρρυπαντικά σκάφη του Λ.Σ, δύο (02) περιπολικά σκάφη Λ.Σ- ΕΛ.ΑΚΤ., έξι (06) ιδιωτικά αντιρρυπαντικά, συμπεριλαμβανομένου και του σκάφους «ΑΚΤΕΑ» της EMSA και λοιπά σκάφη της αναδόχου εταιρείας τα οποία εκτελούν εργασίες ανάπτυξης, ευθέτησης πλωτών φραγμάτων και περισυλλογής, ενώ εργάζονται εξειδικευμένα συνεργεία της αναδόχου εταιρείας με συνολικά διακόσια ογδόντα εννέα (289) άτομα.

Τέλος, σήμερα το πρωί ξανάρχισε η άντληση του φορτίου από το βυθισμένο “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ”. Η άντληση πραγματοποιείται από το Δ/Ξ «ΣΥΡΟΣ» Ν.Π. 10292 , το οποίο μέχρι στιγμής έχει αντλήσει 50 κυβικά μέτρα (50m3).

www.protothema.gr/greece/article/716157/nauagio-ston-saroniko-xekinise-meta-apo-treis-meres-i-apadlisi-paraitiseis-zitoun-oi-polites/]http://www.protothema.gr/greece/article/716157/nauagio-ston-saroniko-xekinise-meta-apo-treis-meres-i-apadlisi-paraitiseis-zitoun-oi-polites/[/url]
 
OP
OP
giatioxi

giatioxi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2016
Μηνύματα
10.018
Κριτικές
1
Like
353
Πόντοι
186
«Πετρελαιοφάγα» βακτήρια μπορούν να καθαρίσουν φυσικά τον Σαρωνικό;

Αυτό υποστηρίζουν ερευνητές του ΕΚΠΑ που απομόνωσαν τα βακτήρια αυτά από τη Σαντορίνη και τον Ασπρόπυργο

Βακτήρια που τρέφονται από το πετρέλαιο δύνανται να εξυγιάνουν το οικοσύστημα του Σαρωνικού ή να διευκολύνουν τη συλλογή του πετρελαίου, μετά τη ρύπανση που προκλήθηκε από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ».

Οι μικροβιακοί πληθυσμοί με τις απορρυπαντικές ιδιότητες έχουν απομονωθεί από το ηφαίστειο της Σαντορίνης, την παραλία στον Ασπρόπυργο και τη λίμνη Κουμουνδούρου, και σύμφωνα με επιστήμονες του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) αποτελούν μία ερευνητικά τεκμηριωμένη αποτελεσματική και, κυρίως, φυσική λύση, για να απομακρυνθούν οι υδρογονάνθρακες από τη θάλασσα και τις παραλίες, που έχουν υποστεί τη μόλυνση.

«Μέσα από τη δική μας έρευνα (δύο διδακτορικά, ένα Μάστερ και αρκετές εργασίες των φοιτητών μας), έχει συγκεντρωθεί ένας αρκετά σημαντικός αριθμός βακτηρίων στη μικροβιακή συλλογή του εργαστηρίου μας (ATHUBA), εκ των οποίων άλλα αποικοδομούν το πετρέλαιο και άλλα το συσσωρεύουν σε μπάλες. 
Στην πρώτη περίπτωση γίνεται ταχύτερα η εξυγίανση του οικοσυστήματος χωρίς επιπλέον επιπτώσεις, ενώ στη δεύτερη περίπτωση γίνεται ευκολότερη η συλλογή του πετρελαίου με τα μηχανικά μέσα», αναφέρει στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Δρ Αλέξανδρος Σαββίδης, Υπεύθυνος Ποιότητας και αναλυτής στο Εργαστήριο Μικροβιολογίας του Τομέα Βοτανικής του ΕΚΠΑ.

Εδώ και 16 χρόνια η εξειδικευμένη στη Μικροβιακή Βιοτεχνολογία ερευνητική ομάδα του Τμήματος Βιολογίας του ΕΚΠΑ, υπό την καθοδήγηση της διευθύντριας του Εργαστηρίου, καθηγήτριας Αμαλίας Καραγκούνη, ασχολείται με τους μικροοργανισμούς, οι οποίοι χρησιμοποιούν το πετρέλαιο σαν πηγή άνθρακα και ενέργειας. Πιο συγκεκριμένα, η ομάδα ερευνά τη βιοαποικοδόμηση του πετρελαίου με χρήση ενδογενών βακτηρίων απομονωμένων από ελληνικά ακραία περιβάλλοντα, όπως το ηφαίστειο της Σαντορίνης, περιοχές απόθεσης πετρελαϊκών αποβλήτων, θαλάσσιες ακτές που συνορεύουν με διυλιστήρια κ.α.

Δεν είναι αργά για λύσεις που υπάρχουν

«Ακόμα και σήμερα δεν είναι αργά να εφαρμοστούν τέτοιες μέθοδοι στη συγκεκριμένη περίπτωση, αφού η διαδικασία της αποκατάστασης θα πάρει σίγουρα μήνες ή και χρόνια», επισημαίνει ο κ. Σαββίδης, διαβεβαιώνοντας πως «έχουμε τη δυνατότητα στο εργαστήριο να κάνουμε συνεχή παραγωγή τέτοιων μικροβιακών πληθυσμών».

«Σαν επιστήμονες πάντα παρακολουθούμε, ακολουθούμε και ψάχνουμε τις εξελίξεις στην έρευνα που μας αφορά. Στο αντικείμενο που συζητάμε υπάρχουν ερευνητικές ομάδες εκτός από το δικό μας Πανεπιστήμιο, στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου Αθηνών, στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και ίσως και σε άλλα ΑΕΙ της χώρας μας», σημειώνει, διευκρινίζοντας, πως «αν οι ενδιαφερόμενοι διαχειριστές της κατάστασης στον Σαρωνικό επιθυμούν να ακολουθήσουν αυτές τις πρωτοπόρες λύσεις της Μικροβιακής Βιοτεχνολογίας είτε μπορούν να εμπιστευτούν τους επιστήμονες των ελληνικών ΑΕΙ, είτε τα έτοιμα σκευάσματα που κυκλοφορούν σε άλλες χώρες με μίγμα βακτηρίων ικανών να κάνουν αυτή τη δουλειά».


Ακίνδυνη μέθοδος

Ερωτηθείς εάν τα συγκεκριμένα «πετρελαιοφάγα» βακτήρια θα μπορούσαν να επιβαρύνουν με οποιονδήποτε τρόπο το θαλάσσιο οικοσύστημα, ο κ. Σαββίδης διαβεβαιώνει πως «δεν υπάρχει κίνδυνος από τη χρήση τους, καθώς είναι βακτήρια μη παθογόνα του φυσικού περιβάλλοντος».
«Η αγαπημένη τους τροφή είναι το πετρέλαιο και όταν αυτό εξαντληθεί θα αδρανοποιηθούν, γιατί δεν θα έχουν πλέον πηγή άνθρακα και ενέργειας και θα μείνουν άπραγα στο περιβάλλον, χωρίς να δημιουργήσουν κανένα πρόβλημα», εξηγεί.


Θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να έχουμε πλήρη εικόνα

Σε ό, τι αφορά στην έκταση και το βάθος της ρύπανσης στον Σαρωνικό, ο ερευνητής λέει πως «οι συνιστώσες που καθορίζουν την εξάπλωση είναι η ποσότητα του πετρελαίου που διέρρευσε, οι καιρικές συνθήκες, το είδος του οικοσυστήματος που έχει υποστεί τη μόλυνση κ.λπ.», συνεπώς, «πλήρη εικόνα της εξάπλωσης θα έχουμε όταν συνεκτιμηθούν όλες αυτές οι παράμετροι με ακρίβεια». «Θα χρειαστεί ενδελεχής έλεγχος και πολύς χρόνος», εκτιμά.
Όμως, μετά από πόσο καιρό θα επανέλθει το οικοσύστημα στην πρότερη κατάσταση; Και η καταλληλότητα των αλιευμάτων - εφόσον διαπιστώνεται από τους σχετικούς ελέγχους - δε συνιστά και απόδειξη ότι στην περιοχή που αλιεύθηκαν δεν υπάρχουν συγκεντρώσεις υδρογονανθράκων;

«Η καταλληλότητα των αλιευμάτων δεν είναι απόδειξη ότι η περιοχή αλίευσης έχει απαλλαγεί από υδρογονάνθρακες. Το θέμα είναι πιο σύνθετο και γι' αυτό επιμένω ότι οι σχετικές έρευνες επιτάσσεται να είναι πολύπλευρες, μακροχρόνιες και λεπτομερείς» υπογραμμίζει ο κ. Σαββίδης και εξηγεί ότι «όταν ένα περιβάλλον επιβαρύνεται από έναν τόσο επικίνδυνο ρύπο όπως το πετρέλαιο, είναι δυνατόν να επανακάμψει, να βελτιωθεί με πολλή προσπάθεια και φροντίδα, αλλά πολύ δύσκολα θα φθάσει στην αρχική του κατάσταση».

«Όλες οι ενέργειες αποκατάστασης αφορούν τον περιορισμό της εξάπλωσης και στην πραγματικότητα είναι μια μάχη με τον χρόνο, με σκοπό η πετρελαιοκηλίδα να μην υποστεί γαλακτωματοποίηση. Όταν το πετρέλαιο γαλακτοποιηθεί, αραιώνει, ξεθωριάζει και είναι δύσκολη η φαινοτυπική του ανίχνευση, χωρίς τις απαραίτητες και συνεχείς εργαστηριακές αναλύσεις, είναι σχεδόν αδύνατη η άμεση και γρήγορη απομάκρυνσή του από το θαλασσινό νερό. Κατά συνέπεια, ποσότητες πετρελαίου είναι σίγουρο ότι θα παραμείνουν στη θάλασσα και τότε έρχεται η φυσική διαδικασία διάσπασής τους, η οποία είναι εξαιρετικά χρονοβόρα.

Σε ιδανικές συνθήκες η αποικοδόμηση μιας ποσότητας πετρελαίου μπορεί να γίνει σε έναν μήνα, οι συνθήκες όμως στο φυσικό περιβάλλον δεν είναι σχεδόν ποτέ σταθερές και ιδανικές και γι' αυτό η αποικοδόμηση μπορεί να διαρκέσει μήνες και χρόνια», αναφέρει ο κ. Σαββίδης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

www.protothema.gr/environment/article/716052/petrelaiofaga-vaktiria-boroun-na-katharisoun-fusika-ton-saroniko/]http://www.protothema.gr/environment/article/716052/petrelaiofaga-vaktiria-boroun-na-katharisoun-fusika-ton-saroniko/[/url]
 

Συνημμένα

  • Im.jpg
    Im.jpg
    44,7 KB · Εμφανίσεις: 28

jhonny64

Σεβαστός
Εγγρ.
31 Μαρ 2007
Μηνύματα
67.511
Like
2.738
Πόντοι
1.306
http://[URL unfurl="true"]www.protothema.gr/files/1/2017/09/25/4545454545.jpg[/img[/URL]]


[img]http://[URL unfurl="true"]www.protothema.gr/files/1/2017/09/25/kountouri/kountouri3.jpg[/img[/URL]]




 

Οξαποδω

Ανώτατος
Εγγρ.
19 Αυγ 2009
Μηνύματα
3.924
Κριτικές
25
Like
11.779
Πόντοι
14.615
Ρε τον χοντροθόδωρο...
 
OP
OP
giatioxi

giatioxi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2016
Μηνύματα
10.018
Κριτικές
1
Like
353
Πόντοι
186
Πετρελαιοκηλίδα στο Σαρωνικό: 16 ημέρες μετά και ούτε ένα πρόστιμο για τη ρύπανση

Ακόμα δεν έχουν βρει τι προκάλεσε το ναυάγιο του Αγία Ζώνη ΙΙ, ακόμη δεν έχουν επιβάλει ούτε ένα πρόστιμο στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, ακόμα δεν έχει γίνει μια σύλληψη

Έχουν περάσει 16 ημέρες από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» και  η υπόθεση βρίσκεται στο σκοτάδι. Το υπουργείο Ναυτιλίας, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής και το Αρχηγείο του Λιμενικού κατευθύνουν την πληροφόρηση  προς την επιχείρηση απορρύπανσης και απάντλησης του πετρελαίου, η οποία ξεκίνησε με μεγάλη καθυστέρηση, ενώ κανείς ακόμη δεν λέει πως προκλήθηκε το ναυάγιο. Έχουν πέσει δύτες  στην περιοχή, υπάρχουν βίντεο, έχουν δοθεί καταθέσεις από τους πρωταγωνιστές, όμως η υπόθεση παραμένει στον… βυθό. 

Στο απυρόβλητο έμεινε ο πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη ΙΙ» τις πρώτες ώρες του ναυαγίου που προκάλεσε την τεράστια οικολογική καταστροφή με την πετρελαιοκηλίδα στον Σαρωνικό.  Όπως αποκαλύπτει το protothema.gr η ηγεσία του υπουργείου δεν επιστράτευσε καν τις διοικητικές δυνατότητες, που διαθέτει, ώστε να στείλει ένα σαφές μήνυμα προς όλες τις πλευρές, που δρουν και λυμαίνονται το χώρο των πετρελαιοειδών στην ευρύτερη περιοχή.

Μέχρι τώρα οι υπεύθυνοι της εταιρείας του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου  που προκάλεσε ιστορικά τη μεγαλύτερη ρύπανση στον Σαρωνικό ή και στις ελληνικές θάλασσες, κυκλοφορούν ελεύθεροι και δεν έχουν την παραμικρή επίπτωση για την υπόθεση. Μάλιστα λαμβάνουν μέρος και στη λήψη αποφάσεων, που προκαλούν νέες ιλαροτραγικές καταστάσεις, όπως η απάντληση του μαζούτ από το ναυάγιο με το πλοίο LASSEA, που τελικά βρέθηκε να μεταφέρει κι αυτό λαθραία καύσιμα!

Παρότι λοιπόν ο νόμος 4037 του 2012 προβλέπει βαριές διοικητικές κυρώσεις για όσους προκαλούν ζημιές στο θαλάσσιο περιβάλλον, ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, είτε αγνοούν αυτές τις διατάξεις, είτε αποφεύγουν να συγκρουστούν με τα ισχυρά συμφέροντα. Ο συγκεκριμένος νόμος προσαρμόζει σχετική κοινοτική οδηγία στο ελληνικό δίκαιο και προβλέπει χαρακτηριστικά τα εξής: «Σε περίπτωση σοβαρής υποβάθμισης του θαλάσσιου ύδατος επιβάλλεται πρόστιμο από εξήντα χιλιάδες ευρώ (60000) μέχρι ένα εκατομμύριο διακόσιες χιλιάδες ευρώ (1.200.000), με απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη».   

Η διαδικασία αυτή είναι ανεξάρτητη από τις όποιες δικαστικές διαστάσεις του θέματος (ποινικά και αστικά θέματα) και εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από την πολιτική απόφαση της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπουργείων. Με δεδομένο ότι στην περίπτωση του «Αγία Ζώνη ΙΙ», η «σοβαρή υποβάθμιση του θαλάσσιου ύδατος», είναι πέρα για πέρα εμφανής και αποδεδειγμένη”, γεννάται το ερώτημα γιατί δεν υπήρξε η επιβολή του παραμικρού πρόστιμου στην εμπλεκόμενη εταιρία και ενώ έχουν περάσει ήδη δύο εβδομάδες από το οικολογικό έγκλημα! Ουσιαστικά, δηλαδή, το υπουργείο συμπεριφέρεται όχι απλώς ανεκτικά, αλλά χαριστικά στην εταιρία.

Παρότι μάλιστα η κυβέρνηση βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο και επικρίνεται ότι δεν έκανε αποφασιστικά και αποτελεσματικά βήματα προς καμία κατεύθυνση μετά το ναυάγιο, απέφυγε να χρησιμοποιήσει έστω αυτό το διοικητικό μέτρο, που τουλάχιστον θα έδινε την εντύπωση ότι είναι διατεθειμένη να τιμωρήσει πράξεις και υπεύθυνους, που στρέφονται κατά του περιβάλλοντος ή και ότι τα βάζει με κυκλώματα.

Τα ερωτήματα στην όλη διαδικασία βύθισης του πλοίου  πολλά και πρέπει να ερευνηθούν από τις Λιμενικές Αρχές. Σύμφωνα με τους κανονισμούς ασφαλείας στο πλοίο το οποίο ήταν φορτωμένο με πετρέλαιο άρα επικίνδυνο, θα έπρεπε να βρισκόταν ο πλοίαρχος, ένας αξιωματικός γέφυρας, ένας  αξιωματικός μηχανής ένας μέλος κατώτερου πληρώματος για  το κατάστρωμα ένα για τη μηχανή. Υπήρχαν μόνο τα δύο μέλη του κατωτέρου πληρώματος την ώρα του ναυαγίου.

Η ναυτιλιακή εταιρεία πρέπει να τηρεί αυστηρές διαδικασίες βάσει του διεθνή κώδικα ISM-Ιnternational Safety Management στο πλαίσιο της διεθνούς σύμβασης SOLAS κεφάλαιο 11.2  που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια του πλοίου.

Πρέπει να ελεγχθεί αν το σύστημα διαχείρισης που τηρεί η εταιρεία προς το πλοίο/πλοία της τηρείται σωστά. Υπάρχει ολόκληρο εγχειρίδιο, «Ασφαλούς Διαχείρισης»-ΕΑΔ, για το τι πρέπει να κάνει η πλοιοκτήτρια εταιρεία. Σύμφωνα με τον ίδιο κώδικα  τα τελευταία χρόνια έχει υιοθετηθεί και το risk assessment –εκτίμηση κινδύνου  το οποίο  προβλέπει συγκεκριμένους κινδύνους  που πρέπει να έχει υπόψη της η πλοιοκτήτρια εταιρεία μεταξύ των οποίων και οποιαδήποτε διαρροή.

Επίσης, προβλέπονται γυμνάσια που αφορούν έκτακτες καταστάσεις-SOPEP το οποίο εγκρίνεται από το υπουργείο Ναυτιλίας και πιο συγκεκριμένα από τον Κλάδο Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων. 

Η έρευνα και τα σενάρια

Αυτό που ερευνούν οι Αρχές είναι το  πως υπήρξε εισροή υδάτων από τα δίκτυα των σωληνώσεων που καταλήγουν στα ύφαλα του πλοίου.   

Το protothema.gr απευθύνθηκε σε  πραγματογνώμονα  ο οποίος έχει γνώσεις όχι μόνο από ναυάγια γενικώς  αλλά και ειδικώς για τέτοιου είδους πλοία ενώ γνωρίζει και πως λειτουργεί το σύστημα με τους ανεφοδιασμούς καυσίμων στα ελληνικά λιμάνια.

«Υπάρχουν συστήματα σωληνώσεων στα πλοία, το καθένα από τα οποία υπάρχει για διαφορετική δουλειά. Κάποιες σωληνώσεις έχουν πρόσβαση στη θάλασσα  μέσω των οποίων εισρέει θαλασσινό νερό για έρμα (σαβο0ύρα) ώστε να γίνεται ο λεγόμενος ερματισμός ή ο αφερματισμός στο πλοίο. Πάνω στις σωληνώσεις αυτές  υπάρχουν 3-4 κρουνοί, στρόφιγγες για διάφορες χρήσεις

Υπάρχει μάλιστα και κρουνός-βάνα εκτάκτου ανάγκης που  επιτρέπει την εισροή μεγάλης ποσότητας θαλασσινού νερού. Αυτός πρέπει να είναι σφραγισμένος με μολυδοσφαργίδα  βάσει των όσων ορίζει η Διεθνής Σύμβαση  Marpol για την πρόσληψη της Θαλάσσιας Ρύπανσης

Οι κρουνοί αυτοί από την πολυκαιρία και λόγω μη καλής συντήρησης κολλάνε κάποιες  φορές  κολλάνε με αποτέλεσμα να μην ανοιγο-κλείουν ικανοποιητικά. Αν δεν κλείσουν σωστά τότε  τα νερά κατακλύζουν εύκολα  το μηχανοστάσιο» επισημαίνει διατηρώντας την ανωνυμία του και συνεχίζει:

«1. Στη διάρκεια της πραγματογνωμοσύνης πρέπει να  ελεγχθούν προσεκτικά όλες οι σωληνώσεις του πλοίου. Οι δύτες πρέπει να μπουν στο μηχανοστάσιο και να ελέγξουν όλους τους κρουνούς για να διαπιστώσουν σε ποια κατάσταση και θέση βρίσκονται. Αν είναι κλειστοί, ανοικτοί ή όχι καλά κλεισμένοι και ειδικά  ο κρουνός  που βρίσκεται στη σωλήνωση που οδηγεί στη θάλασσα τη λεγόμενη emergency sea valve. Αν η μολυβοσφραγίδα με την οποία πρέπει ή θα έπρεπε να είναι σφραγισμένος είναι σπασμένη τότε  θα πρόκειται για δολιοφθορά αλλά και για παράβαση των κανονισμών.

2. Θα πρέπει να ερευνηθεί αν οι ανθρωποθυρίδες των δεξαμενών του πλοίου ήταν κλειστές και σφραγισμένες από τις τελωνειακές αρχές όπως ορίζει ο κανονισμός κατά τη διάρκεια φόρτωσης και εκφόρτωσης των πετρελαιοειδών. Και το επισημαίνω αυτό γιατί από την εμπειρία μου γνωρίζω ότι σε  τέτοιου είδους μεγάλης ηλικίας δεξαμενόπλοια  κάποιοι αφήνουν ανοικτές τις ανθρωποθυρίδες  για να έρχεται το φορτίο σε επαφή με το περιβάλλον γεγονός που το βοηθάει να  παραμένει ρευστοποιημένο άρα να μπορούν άμεσα να το  δώσουν στο πλοίο που πρόκειται να τροφοδοτήσουν. Τα σύγχρονα  δεξαμενόπλοια έχουν ειδικά συστήματα και εξοπλισμό που κρατάνε σε ρευστή μορφή το πετρέλαιο και δεν το αφήνουν μα κρυώσει και να γίνει πηχτό κάτι που βοηθάει πολύ στη διοχέτευσή του-μεταφορά του σε άλλο πλοίο.

3. Προβληματίζει η γρήγορη βύθιση του πλοίου. Ήταν αγκυροβολημένο από τις 11.00  το πρωί του Σαββάτου  και στις 02.30 ξημερώματα Κυριακής βυθίστηκε μέσα σε λίγα λεπτά. Για αυτό πρέπει να ερευνηθεί εάν υπήρξε  παρέμβαση  στον κρουνό επείγουσας ανάγκης, όπως ονομάζεται,  που έπρεπε να ήταν σφραγισμένος από τις Αρχές.»

Αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος είχε επισημάνει την περασμένη εβδομάδα στο «Πρώτο Θέμα»: «Λόγω εισροής υδάτων   από τα δίκτυα θαλάσσης, βυθίστηκε και το «Παναγία Τήνος» που ήταν αγκυροβολημένο ως παροπλισμένο στο λιμάνι του Πειραιά».

Oι καταθέσεις του πλοιάρχου και του α’ μηχανικού

Απίστευτες λεπτομέρειες, υπόγειες διασυνδέσεις και περίεργες συναλλαγές αναδεικνύονται μέσα από τη δικογραφία της υπόθεσης LASSEA. Ούτε λίγο ούτε πολύ, τις προσλήψεις του πλοιάρχου και του πληρώματος στο συγκεκριμένο πλοίο τις έκανε ο Θεόδωρος Κουντούρης, δύο ημέρες μετά το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και μάλιστα τον Α΄μηχανικό τον «τράβηξε» από το δικό του πλοίο «Αγία Ζώνη ΙΙΙ και τον τοποθέτησε άρον- άρον στο LASSEA.
     
Ο πλοίαρχος στην κατάθεση του περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια το όλο σκηνικό και αποκαλύπτει ότι εκτελούσε εντολές του Θεόδωρου Κουντούρη και όχι της πλοιοκτήτριας εταιρείας του LASSEA ενώ όπως λέει μάλιστα «δεν είχα ενημερώσει την πλοιοκτήτρια εταιρεία και ούτε είχα έρθει σε επαφή μαζί τους».

Σε ό,τι έχει να κάνει με τους λόγους που βρέθηκαν τα πετρελαιοειδή μείγματα στις δεξαμενές έρματος, ο καπετάνιος έδωσε τη δική του εκδοχή λέγοντας ότι εισήλθαν εκεί από τρύπες στους μπουλμέδες (μεταλλικά χωρίσματα των διαμερισμάτων του πλοίου).

Το απίστευτο της υπόθεσης είναι ότι τη διενέργεια της έρευνας για την συγκεκριμένη υπόθεση αλλά και όλες τις καταθέσεις, τις πήρε ο ανθυπασπιστής του Λιμενικού Σώματος Παναγιώτης Χριστοφορίδης. Ο αξιωματικός δηλαδή το όνομα του οποίου ενεπλάκη στην «υπόθεση Noor-1» καθώς φέρεται – βάσει απομαγνητοφωνημένων συνομιλιών που αποκαλύφθηκαν – να συνομιλεί με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Καμμένο και άλλους δικαστικούς και να προσπαθούν να αποσπάσουν από καταδικασθέντα για την πολύκροτη υπόθεση κατάθεση που θα εμπλέκει άμεσα τον Βαγγέλη Μαρινάκη.

Όλη η κατάθεση του πλοιάρχου

Ο καπετάνιος του LASSEA στην κατάθεση που έδωσε στις 20 Σεπτεμβρίου αναφέρει ότι «Στο πλοίο LASSEA ναυτολογήθηκα ως πλοίαρχος στις 11 Σεπτεμβρίου 2017, για να μπω ως πλοίαρχος μίλησα με τον Κουντούρη Θεόδωρο. {…..}. Μου είπε ότι θα πάρει το LASSEA για να πάει να αντλήσει τα πετρέλαια από το ναυάγιο του πλοίου “Αγία Ζώνη ΙΙ”με προορισμό τα ΕΛ.ΠΕ Ασπροπύργου.  Αποπλεύσαμε την 12.9.2017 και περί ώρα 21:10 από το ναυπηγείο Ατσαλάκη στο Πέραμα με προορισμό τη θέση του ναυαγίου του “Αγία Ζώνη ΙΙ”. Φθάσαμε στις 21:25 της ίδιας ημέρας, πλαγιοδετήσαμε στον γερανό που είχε αναλάβει την απάντληση των δεξαμενών. Την επόμενη ημέρα και γύρω στις 11:00 πλαγιοδετήσαμε ξανά στον γερανό και στις 12:15 επιβιβάστηκε κλιμάκιο από το Δ' ΤΕΣ Πειραιά το οποίο προέβη σε έλεγχο των δεξαμενών μου και πιστοποίησαν ότι είναι κενό φορτίου. Περί ώρα 13:00 ξεκίνησε η διαδικασία της άντλησης πετρελαιοειδών από το πλοίο “Αγία Ζώνη ΙΙ””.

Στις επόμενες γραμμές περιγράφει τι έγινε κατά τη διάρκεια της εφόδου των λιμενικών: «Την 18η Σεπτεμβρίου και περί ώρα 17:40 σταμάτησε η διαδικασία απάντλησης πετρελαιοειδών από το ναυάγιο. Ενημερώθηκα από την εταιρεία “FOS- PETROLEUM” ότι δεν μπορούσαν να πάρουν παράταση των πιστοποιητικών του πλοίου και ότι έπρεπε την επόμενη ημέρα να αποπλεύσω για τα ΕΛ.ΠΕ Ασπροπύργου προκειμένου να ξεφορτώσω την ποσότητα που είχα παραλάβει. Την 19.9.2017 και περί ώρα 6:00 επιβιβάστηκε κλιμάκιο ανδρών του Δ΄ ΤΕΣ Πειραιά και αφού έκανε καταμέτρηση του φορτίου στη συνέχεια σφράγισε τις δεξαμενές φορτίου. Περί ώρα 13:00 της ίδιας ημέρας και ενώ ήμουν έτοιμος να αποπλεύσω, επιβιβάστηκε στο πλοίο κλιμάκιο ανδρών του Λιμεναρχείου Πειραιά και ζήτησαν να προβούν σε έλεγχο των δεξαμενών μου και μέτρηση του φορτίου. Συντάχθηκε πιστοποιητικό καταμέτρησης δεξαμενών και στη συνέχεια με ρώτησαν αν έχω πετρελαιοειδή στις δεξαμενές έρματος. Απάντησα αρνητικά και εκείνοι προέβησαν σε έλεγχο και διαπίστωσαν την ύπαρξη πετρελαιοειδών μειγμάτων σε κάποιες από τις δεξαμενές έρματος. Ρώτησαν πως βρέθηκε εκεί και απάντησα ότι εισήλθαν από τρύπες που βρίσκονται στους μπουλμέδες και επικοινωνούσαν με τις δεξαμενές φορτίου. Προσπάθησαν να το μετρήσουν αλλά λόγω έλλειψης πίνακα μέτρησης στις δεξαμενές έρματος, δεν κατέστη δυνατό. Ο έλεγχος που διενεργήθηκε περατώθηκε περί ώρα 17:00,  ενώ το πλοίο είχε φθάσει σε θαλάσσια περιοχή κόλπου Ελευσίνας. Συνοδεία ανδρών του Λιμεναρχείου, εγώ και ο πρώτος μηχανικός πήγαμε στο Λιμεναρχείο Ελευσίνας όπου μας συνέλαβαν».

Στην ερώτηση των λιμενικών αν γνώριζε για την ύπαρξη των τρυπών στους μπουλμέδες απάντησε πως «Κάποιος μου είπε, τα στοιχεία του δεν θυμάμαι, που είχε ταξιδέψει ως πλήρωμα για αυτό το πρόβλημα και ότι φρόντιζαν εξαιτίας αυτού πάντα να φορτώνουν όχι σε μεγάλο ύψος» ενώ όταν ερωτήθηκε  αν εκτελούσε εντολές του Κουντούρη ή της πλοιοκτήτριας εταιρείας του LASSEA αποκρίθηκε «του Κουντούρη Θεόδωρου. Δεν είχα ενημερώσει την πλοιοκτήτρια εταιρεία και ούτε είχα έρθει σε επαφή μαζί τους».

Τι λέει ο Α' μηχανικός

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η κατάθεση του Α΄μηχανικού. Σε ότι έχει να κάνει με το LASSEA αναφέρει πως «στο πλοίο LASSEA ναυτολογήθηκα ως Α΄μηχανικός στις 11 Σεπτεμβρίου. Στο πλοίο για να μπω ως μηχανικός μίλησα με τον Κουντούρη Θεόδωρο. Εγώ ήμουν ναυτολογημένος στο υπο πλοιοκτησία του πλοίο “Αγία Ζώνη ΙΙΙ”. Λόγω επισκευών του προαναφερόμενου πλοίου απολύθηκα και ναυτολογήθηκα εκ νέου στο πλοίο LASSEA ύστερα από συνεννοήσεις και ενέργειες που έκανε ο εκπρόσωπος της εταιρείας “FOS PETROLEUM”. Μάλιστα, δούλευα στο “Αγία Ζώνη ΙΙΙ”, όταν μου είπε ο εκπρόσωπος να φύγω και να πάω στο ναυπηγείο του Ατσαλάκη προκειμένου να ναυτολογηθώ στο LASSEA που θα απέπλεε με προορισμό το ναυάγιο για να απαντλήσουμε πετρελαιοειδή από αυτό».

www.protothema.gr/greece/article/716830/petrelaiokilida-sto-saroniko-16-imeres-meta-kai-oute-ena-prostimo-gia-ti-rupansi/]http://www.protothema.gr/greece/article/716830/petrelaiokilida-sto-saroniko-16-imeres-meta-kai-oute-ena-prostimo-gia-ti-rupansi/[/url]
 

Συνημμένα

  • Im9.jpg
    Im9.jpg
    72,6 KB · Εμφανίσεις: 34
OP
OP
giatioxi

giatioxi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2016
Μηνύματα
10.018
Κριτικές
1
Like
353
Πόντοι
186
Κουρουμπλής: Μου επιτίθενται γιατί κάποιοι αισθάνονται ότι αλλάζουν τα πράγματα

Το «Αγία Ζώνη ΙΙ» θα ανελκυστεί, λέει ο υπουργός - Για μια ακόμη φορά μιλάει για χτύπημα στο λαθρεμπόριο καυσίμων

Για την επόμενη μέρα στο ζήτημα του Αγία Ζώνη μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κουρουμπλής: «Είναι απόφαση μας μετά την απάντληση πετρελαίου από το βυθισμένο πλοίο «Αγία Ζώνη ΙΙ», η εντολή που έχω δώσει στο Λιμενικό Σώμα είναι να ζητήσει από την πλοιοκτήτρια εταιρία και την ασφαλιστική να ανελκυστεί το πλοίο. Θα είναι το πρώτο πλοίο που θα έχει ανελκυστεί. Και πιστεύω ότι με την προσπάθεια που θα συνεχίσουμε με την ίδια ένταση να ανελκύσουμε τουλάχιστον έναν μεγάλο αριθμό από αυτά τα πλοία που πραγματικά αποτελούν κίνδυνο στο βυθό της θάλασσας».

Ο υπουργός υπογραμμίζει ακόμη ότι υπήρχαν φάκελοι που δεν τους ακούμπησε κανείς. «'Ηταν στα αζήτητα για 10 χρόνια», λέει χαρακτηριστικά και αναφέρει ότι ξεκινά μια σειρά από δράσεις και ανοίγει νέους δρόμους. «Ένας από αυτούς τους δρόμους είναι να χαρτογραφηθούν όλα τα ναυάγια της χώρας. Γιατί αποτελούν "βόμβες" στον βυθό της θάλασσας. Βόμβες ρύπανσης και όχι μόνο. Αυτή η προσπάθεια βρίσκεται σε εξέλιξη. Ήδη έχουν χαρτογραφηθεί αρκετά και αναζητούμε τους τρόπους, τους οποίους θα πρέπει αυτά να φύγουν από το βυθό της θάλασσας. Υπάρχει επίσης μία παράμετρος αυτού του ζητήματος που έχει να κάνει με τα παροπλισμένα και εγκαταλελειμμένα πλοία. Είτε αυτά είναι σε αγκυροβόλια, νόμιμα, είτε όχι».

Ο κ.Κουρουμπλής τονίζει ότι «έχει σταλεί σήμα, αυστηρότατο, προς όλα τα λιμενικά ταμεία, προς όλα τα Λιμεναρχεία και προς όλους τους Οργανισμούς Λιμένα: Πρώτον να μας ενημερώσουν, αν έχουν προχωρήσει, και αν δεν το έχουν κάνει θα πρέπει να το κάνουν, να διαπιστώσουν αν υπάρχει φορτίο επικίνδυνο για τη θάλασσα της περιοχής που βρίσκονται, και να αδειάσουν από καύσιμα ή από λιπαντικά. Από εκεί και πέρα, θα πρέπει να δούμε, πού βρίσκονται και αν είναι όπως είπα στα αγκυροβόλια. Αν δεν είναι πρέπει να οδηγηθούν στα αγκυροβόλια και να αναζητηθούν οι ευθύνες των ιδιοκτητών και των ασφαλιστικών εταιριών. Αυτό αφορά και τα παροπλισμένα και τα εγκαταλελειμμένα».
Είναι ένας τρόπος, να μπορέσουμε πραγματικά, να έχουμε εικόνα και έλεγχο σε μία κατάσταση που για 10ετίες ήταν χώρος ατάκτως ερημωμένος από πλευράς εικόνας και καταγραφής και γνώσης το τι υπάρχει, πού υπάρχει και σε ποιά κατάσταση είναι».

Γιατί με έχουν βάλει στο στόχαστρο

Η όλη εικόνα στην Ελευσίνα σύμφωνα με τον κ. Κουρουμπλή χαρακτηρίζεται ως «οσμή σκανδάλου» και ατιμωρησίας και ο ίδιος δηλώνει διατεθειμένος να συγκρουστεί με μεγάλα οικονομικά συμφέροντα: «Νομίζω ότι όλη αυτή η επίθεση που μου γίνεται, είναι γιατί ακριβώς κάποιοι αρχίζουν να αισθάνονται, ότι άλλαξαν τα πράγματα, όπως λένε στο χωριό μου. Όταν λοιπόν η απόφαση μου είναι, να καταθέσω άμεσα τώρα στη Βουλή, διάταξη που θα περιορίζει την ηλικία όλων αυτών των σκαφών, μεταξύ των οποίων μπορείς να βρεις σκάφη ακόμη και 60 χρονών, και θα την περιορίζει στα 30, αυτό δείχνει ότι για πρώτη φορά υπάρχει βούληση από αυτή την κυβέρνηση να συγκρουσθεί με όλο αυτό το περιβάλλον αυτών των σκαφών. Και ο νοών νοείτω».

Για υπουργό σημαντικό είναι το θέμα αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου καυσίμων: «Θα υπάρξει παρέμβαση -μας λέει- και σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα που είχαν αυτά τα σκάφη να κάνουν πετρέλευση, σε σημεία που δεν υπήρχε δυνατότητα στίγματος. Και αυτό ήταν μία κατάσταση διαχρονική, για όσους σήμερα μετατρέπονται σε κήνσορες της διαφάνειας.

Η τρίτη παρέμβαση μου, είναι να ζητήσω από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, να προχωρήσει σε επανεξέταση όλων των αθωωτικών αποφάσεων -όλων, το ξαναλέω, των αθωωτικών αποφάσεων- περί λαθρεμπορίου και να συνδεθούν με εγκληματικές πράξεις και ξέπλυμα μαύρου χρήματος που σημαίνει δεν υπάρχει ζήτημα παραγραφής αυτών των αποφάσεων. Αυτό λοιπόν το ζήτημα του λαθρεμπορίου, πιστεύω ότι είναι ένα ζήτημα που αγγίζει όλους τους Έλληνες, άρα και όλα τα πολιτικά κόμματα».

Και συνεχίζει: «Και επειδή δεν θέλω να φανεί ότι είναι μία πρωτοβουλία που εξυπηρετεί σκοπιμότητες, αλλά την ουσία, έστειλα την επιστολή αυτή σε όλα τα κόμματα εδώ και μία εβδομάδα. Και περιμένω από τα κόμματα, ή να συνυπογράψουμε από κοινού αυτή την πρωτοβουλία και το αίτημα αυτό, ή τα ίδια ξεχωριστά να το ζητήσουν από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου. Επίσης, πρέπει να πω ότι έχουν κατατεθεί σχετικές πληροφορίες για τη διαχρονικότητα του τρόπου με τον οποίο γίνεται το λαθρεμπόριο από την αρμόδια Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, την κυρία Ζαΐρη, για τα ζητήματα αυτά και σε όλες τις αρχές. Το ΣΔΟΕ, στην Ανεξάρτητη Αρχή, στον κύριο Πιτσιλή, στην οικονομική αστυνομία και όλους τους αρμοδίους».

www.protothema.gr/politics/article/718247/-kouroublis-mou-epitithedai-giati-kapoioi-aisthanodai-oti-allazoun-ta-pragmata/]http://www.protothema.gr/politics/article/718247/-kouroublis-mou-epitithedai-giati-kapoioi-aisthanodai-oti-allazoun-ta-pragmata/[/url]
 
OP
OP
giatioxi

giatioxi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2016
Μηνύματα
10.018
Κριτικές
1
Like
353
Πόντοι
186
Προετοιμάζουν την ανέλκυση του βυθισμένου «Αγία Ζώνη ΙΙ»

Ειδικά συνεργεία καθαρίζουν τις δεξαμενές - Η γνωμοδοτική επιτροπή θα το χαρακτηρίσει «οικολογικό συμβάν», για να επισπευσθούν οι διαδικασίες - Αν η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν μπορέσει, ως οφείλει, να ανελκύσει το ναυάγιο, τότε θα αναλάβει η λιμενική αρχή Πειραιά

Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την ανέλκυση του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» από  τον βυθό του Σαρωνικού.

Ειδικότερα, από την περασμένη Δευτέρα, ειδικά συνεργεία καθαρίζουν τις δεξαμενές του πλοίου. Στη συνέχεια, η γνωμοδοτική επιτροπή που έχει συσταθεί και στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, του Λιμενικού, του Επιμελητηρίου και του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς, θα γνωμοδοτήσει ότι πρόκειται για οικολογικό συμβάν, για να επισπευσθούν οι διαδικασίες ανέλκυσης του πλοίου.
Στην περίπτωση κατά την οποία η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν μπορέσει, ως οφείλει να ανελκύσει το ναυάγιο, τότε η λιμενική αρχή Πειραιά, υπό την εποπτεία της Δημόσιας Αρχής Λιμένος, «δύναται να εκποιήσει το ναυάγιο ολόκληρο ή τμήματά του με ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Ανοίγει γραφείο το Tαμείο Αποζημιώσεων
Στο μεταξύ το Διεθνές Κεφάλαιο Αποζημίωσης Ζημιών Ρύπανσης από Πετρέλαιο (IOPC Funds) ανοίγει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, «Γραφείο Αιτήσεων για Αποζημιώσεις». Ο διευθυντής του José Maura, που βρέθηκε αυτές τις ημέρες στην Ελλάδα τόνισε ότι ήδη το Ταμείο έχει επαφές μέσω των εδώ στελεχών του, στο πλαίσιο έρευνας για να ανοίξει τοπικό γραφείο το οποίο, όπως τόνισε, «θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στον υπολογισμό και την καταβολή των αποζημιώσεων».
Σημείωσε ότι η Ελλάδα συμμετέχει σε όλα τα όργανα των Funds, κατά συνέπεια έχει το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό κάλυψης. Είπε ότι οι κανόνες υπό τους οποίους λειτουργούν τα Funds, είναι αυτοί που ισχύουν διεθνώς και ότι η δουλειά των Funds είναι να συνεργάζονται με την εκάστοτε κυβέρνηση της χώρας που έχει πληγεί για τη διευθέτηση των αποζημιώσεων.

Σημείωσε δε ότι η ρύπανση δεν αποτελεί οικολογική καταστροφή, αλλά οικολογικό συμβάν. Επικαλέστηκε άλλες περιπτώσεις με τεράστια οικολογική καταστροφή και τόνισε ότι κεντρικός άξονας λειτουργίας του Διεθνούς Κεφαλαίου είναι να γίνεται αναλογική χρήση μέσων απορρύπανσης, σε σχέση με τη ζημιά που έχει προκληθεί, καθώς και η απόδειξη των πραγματικών μέσων που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά την επιχείρηση απορρύπανσης.

www.protothema.gr/greece/article/718972/proetoimazoun-tin-anelkusi-tou-vuthismenou-agia-zoni-ii/]http://www.protothema.gr/greece/article/718972/proetoimazoun-tin-anelkusi-tou-vuthismenou-agia-zoni-ii/[/url]

 

Οξαποδω

Ανώτατος
Εγγρ.
19 Αυγ 2009
Μηνύματα
3.924
Κριτικές
25
Like
11.779
Πόντοι
14.615
Οι κυβερνώντες δεν μπορούν να χωρίσουν δυο γαϊδάρων άχυρα.
Αποκλείεται να ανελκύσουν το σαπάκι του χοντρο-Θόδωρου.
 

raopau

Ανώτερος
Εγγρ.
14 Δεκ 2012
Μηνύματα
40.739
Like
22.241
Πόντοι
5.006
Οι κυβερνώντες δεν μπορούν να χωρίσουν δυο γαϊδάρων άχυρα.
Αποκλείεται να ανελκύσουν το σαπάκι του χοντρο-Θόδωρου.
νταξει σιγα το βαθος που βυθιστηκε εδώ που τα λεμε τυπε...30 μετρα κατω είναι..και να το αφησουν, μπορει να το ξεβρασει από μονη της η θαλασσα.. :grin:
 

Digweed

Μέγας
Εγγρ.
26 Ιουν 2016
Μηνύματα
6.034
Κριτικές
1
Like
16.294
Πόντοι
3.836
Πρώτη φιέστα Κουρουμπλή για τον Σαρωνικό -Παρέδωσε στο κοινό τις ακτές του Π. Φαλήρου

Πραγματοποιήθηκε το σόου από το υπουργείο Ναυτιλίας, όπως είχε προαναγγελθεί, για τον Σαρωνικό.

Σήμερα το πρωί ο υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο υφυπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός, ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας Διονύσης-Χαράλαμπος Καλαματιανός και ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης, ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος αντιναύαρχος ΛΣ Σταμάτης Ράπτης και στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. επισκέφθηκαν με τον δήμαρχο Παλαιού Φαλήρου, Διονύση Χατζηδάκη, τις ακτές στην περιοχή του Φλοίσβου.
Πρόκειται για τις ακτές του δήμου Παλαιού Φαλήρου, ο καθαρισμός των οποίων ολοκληρώθηκε. 

Εναν μήνα και πλέον μετά το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και την τεράστια οικολογική καταστροφή που προκάλεσε, το υπουργείο Ναυτιλίας στήνει... φιέστα για την παράδοση ακτών. Υπενθυμίζεται ότι το δεξαμενόπλοιο βυθίστηκε τα ξημερώματα της 10ης Σεπτεμβρίου.

Σκοπός να τις παραδώσουν καθαρές(;) στο κοινό.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής σε δηλώσεις του υποστήριξε ότι «ζήσαμε δύσκολες στιγμές» και πρόσθεσε:
«Μία εικόνα, χίλιες λέξεις. Την Πέμπτη παραδίδουμε τον Πειραιά. Με στοιχεία που θα έρθουν από τις επιστημονικές μετρήσεις θα αποδειχθεί ότι προλάβαμε πάρα πολλά πράγματα. Ζήσαμε δύσκολες στιγμές και εγώ προσωπικά βεβαίως».

Στη συνέχεια μετέβησαν στο δημαρχείο, όπου ο δήμαρχος Διονύσης Χατζηδάκης και εκπρόσωποι του Λιμενικού Σώματος και της εταιρείας που έχει αναλάβει την απορρύπανση του Σαρωνικού Κόλπου υπέγραψαν πρωτόκολλο επιθεώρησης ολοκλήρωσης καθαρισμού και παράδοσης των ακτών. 

Σε ερώτηση σχετικά με τις επικαθήσεις στον βυθό της θάλασσας, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ανέφερε πως την χώρα μας έχουν επισκεφθεί εκπρόσωποι από την πολιτική προστασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διδάκτορες ωκεανολόγοι, από εξειδικευμένα ινστιτούτα που ασχολούνται με τέτοια συμβάντα και βάσει των μετρήσεων δεν προκύπτει κάποια ανησυχία.
Επικαθήσεις δεν υπάρχουν, ξεκαθάρισε ο κ. Σαντορινιός, με εξαίρεση, όπως είπε, την περιοχή της Σαλαμίνας, όπου εκεί υπήρχαν, όμως οι περισσότερες έχουν μαζευτεί από δύτες.

«Ο κίνδυνος ότι θα μας έρθει πετρέλαιο δεν προκύπτει. Επιπλέον οι μετρήσεις που έχουν γίνει στα ανοικτά από το ΕΛΚΕΘΕ δείχνουν ότι είναι παρά πολύ χαμηλή η συγκέντρωση των πετρελαιοειδών, στα όρια όχι απλά του ανεκτού, αλλά του φυσιολογικού. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτός ο κίνδυνος κατά 99.9% έχει εξαλειφθεί» εκτίμησε ο υφυπουργός.



 

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.724
Πόντοι
1.306
Πρώτη φιέστα Κουρουμπλή για τον Σαρωνικό -Παρέδωσε στο κοινό τις ακτές του Π. Φαλήρου

Πραγματοποιήθηκε το σόου από το υπουργείο Ναυτιλίας, όπως είχε προαναγγελθεί, για τον Σαρωνικό.

Σήμερα το πρωί ο υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο υφυπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός, ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας Διονύσης-Χαράλαμπος Καλαματιανός και ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης, ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος αντιναύαρχος ΛΣ Σταμάτης Ράπτης και στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. επισκέφθηκαν με τον δήμαρχο Παλαιού Φαλήρου, Διονύση Χατζηδάκη, τις ακτές στην περιοχή του Φλοίσβου.
Πρόκειται για τις ακτές του δήμου Παλαιού Φαλήρου, ο καθαρισμός των οποίων ολοκληρώθηκε. 

Εναν μήνα και πλέον μετά το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και την τεράστια οικολογική καταστροφή που προκάλεσε, το υπουργείο Ναυτιλίας στήνει... φιέστα για την παράδοση ακτών. Υπενθυμίζεται ότι το δεξαμενόπλοιο βυθίστηκε τα ξημερώματα της 10ης Σεπτεμβρίου.

Σκοπός να τις παραδώσουν καθαρές(;) στο κοινό.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής σε δηλώσεις του υποστήριξε ότι «ζήσαμε δύσκολες στιγμές» και πρόσθεσε:
«Μία εικόνα, χίλιες λέξεις. Την Πέμπτη παραδίδουμε τον Πειραιά. Με στοιχεία που θα έρθουν από τις επιστημονικές μετρήσεις θα αποδειχθεί ότι προλάβαμε πάρα πολλά πράγματα. Ζήσαμε δύσκολες στιγμές και εγώ προσωπικά βεβαίως».

Στη συνέχεια μετέβησαν στο δημαρχείο, όπου ο δήμαρχος Διονύσης Χατζηδάκης και εκπρόσωποι του Λιμενικού Σώματος και της εταιρείας που έχει αναλάβει την απορρύπανση του Σαρωνικού Κόλπου υπέγραψαν πρωτόκολλο επιθεώρησης ολοκλήρωσης καθαρισμού και παράδοσης των ακτών. 

Σε ερώτηση σχετικά με τις επικαθήσεις στον βυθό της θάλασσας, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ανέφερε πως την χώρα μας έχουν επισκεφθεί εκπρόσωποι από την πολιτική προστασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διδάκτορες ωκεανολόγοι, από εξειδικευμένα ινστιτούτα που ασχολούνται με τέτοια συμβάντα και βάσει των μετρήσεων δεν προκύπτει κάποια ανησυχία.
Επικαθήσεις δεν υπάρχουν, ξεκαθάρισε ο κ. Σαντορινιός, με εξαίρεση, όπως είπε, την περιοχή της Σαλαμίνας, όπου εκεί υπήρχαν, όμως οι περισσότερες έχουν μαζευτεί από δύτες.

«Ο κίνδυνος ότι θα μας έρθει πετρέλαιο δεν προκύπτει. Επιπλέον οι μετρήσεις που έχουν γίνει στα ανοικτά από το ΕΛΚΕΘΕ δείχνουν ότι είναι παρά πολύ χαμηλή η συγκέντρωση των πετρελαιοειδών, στα όρια όχι απλά του ανεκτού, αλλά του φυσιολογικού. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτός ο κίνδυνος κατά 99.9% έχει εξαλειφθεί» εκτίμησε ο υφυπουργός.




φαντάζομαι την είδε με τα μάτια του την εικόνα ... της έκανε αυτοψία...
 

flirter

Μέλος
Εγγρ.
10 Αυγ 2010
Μηνύματα
2.069
Like
239
Πόντοι
36
Κάτι θα τσίμπησαν τα ινστιτούτα, οι διδακτωρες ωκεανολογοι για να βγάλουν μετρήσεις καθαρές. Όταν έβγαιναν πριν ένα μήνα περίπου Γκριν πια και κάποιες άλλοι ανεξάρτητοι φορείς και λέγανε ότι το οικοσύστημα των περιοχών που επλήγησαν από την ρύπανση θα περάσουν χρόνια να επανέλθει θεωρούσαν από το περιβάλλοντος ότι λέγανε μπούρδες.
Εγώ περίμενω να δω και τις τελευταιες εκτιμήσεις των φορέων αυτών για την κατάσταση του νερού και της παραλιας που λογικά θα είναι παρόμοιες με τις αρχικές τους.
 

jhonny64

Σεβαστός
Εγγρ.
31 Μαρ 2007
Μηνύματα
67.511
Like
2.738
Πόντοι
1.306
εκανε αυτοψια ο κουρουμπλης
 

Οξαποδω

Ανώτατος
Εγγρ.
19 Αυγ 2009
Μηνύματα
3.924
Κριτικές
25
Like
11.779
Πόντοι
14.615
Ο χοντροΘόδωρος ο Κουντούρης ο λαθρέμπορας, ούτε ακούγεται, ούτε φαίνεται.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom