Νέα

Πετρέλαιο στις ακτές της Σαλαμίνας από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη»

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα giatioxi
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 251
  • Εμφανίσεις 9K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)
OP
OP
giatioxi

giatioxi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2016
Μηνύματα
10.018
Κριτικές
1
Like
353
Πόντοι
186
WWF Ελλάς: Μήνυση κατά παντός υπευθύνου για τη ρύπανση στον Σαρωνικό

Μέχρι τη Σαρωνίδα η πετρελαιοκηλίδα, σύμφωνα με το Εθνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών - Κίνδυνος να φτάσει στο πιάτο μας, λένε οι επιστήμονες

Μήνυση κατά παντός υπευθύνου, όπως είχε προαναγγείλει ότι θα κάνει, κατέθεσε το WWF Ελλάς για τη ρύπανση στον Σαρωνικό.

Θεωρώντας ότι πρόκειται για περιβαλλοντικό έγκλημα, που χρήζει παραδειγματικής τιμωρίας, το WWF Ελλάς, ως άμεσα ενδιαφερόμενη περιβαλλοντική οργάνωση, δήλωσε παράσταση πολιτικής αγωγής, με σκοπό την υποστήριξη της κατηγορίας και την αποκατάσταση της οικολογικής ζημιάς.
Η μήνυση βασίζεται στις οδηγίες 2005/35/ΕΚ «σχετικά με τη ρύπανση από τα πλοία και τη θέσπιση κυρώσεων, περιλαμβανομένων των ποινικών κυρώσεων» και 2008/99/ΕΚ «σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος μέσω ποινικού δικαίου».

«Αφού δεν αποτράπηκε η τραγωδία, πρέπει τουλάχιστον να διασφαλιστεί ότι οι ευθύνες θα αποδοθούν με παραδειγματικό τρόπο και ότι μέσα από την εξονυχιστική ανάλυση των αιτιών θα βγούμε καλύτερα προετοιμασμένοι για να προλάβουμε ή να ελέγξουμε αντίστοιχα ατυχήματα στο μέλλον» δήλωσε ο γενικός διευθυντής του WWF Ελλάς, Δημήτρης Καραβέλλας.

«Η απόδοση των ευθυνών και η ποινική προστασία του περιβάλλοντος βρίσκεται στα χέρια της Δικαιοσύνης. Εμείς, ως WWF, θα συμβάλουμε με κάθε τρόπο στη διαλεύκανση των αιτιών και τη διαφανή και κατά το δυνατόν πληρέστερη και εγκυρότερη ενημέρωση των πολιτών» προσέθεσε.

Σε ό,τι αφορά στις προσπάθειες απορρύπανσης που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη, το WWF Ελλάς επιφυλάσσεται για μία ολοκληρωμένη αξιολόγηση μετά την ολοκλήρωσή τους, τονίζοντας ότι οι πρώτες μέρες μετά το ατύχημα είναι κρίσιμες για τον περιορισμό ή την αποφυγή των σοβαρότερων επιπτώσεων σε περιβαλλοντικό επίπεδο.

ΕΛΚΕΘΕ: Μέχρι τη Σαρωνίδα η πετρελαιοκηλίδα

Αξίζει να σημειωθεί ότι, στην επιβεβαίωση όσων είπαν λουόμενοι, οι οποίοι το Σαββατοκύριακο επισκέφθηκαν τη Σαρωνίδα, προχώρησε το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών, το οποίο διαπίστωσε ότι υπάρχει επιβάρυνση και στη συγκεκριμένη περιοχή από την πετρελαιοκηλίδα στο Σαρωνικό, μετά τη βύθιση του μικρού δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη ΙΙ.

«Είδαμε ότι κάποια δείγματα τα οποία πήραμε από τη Σαρωνίδα την Πέμπτη είναι επιβαρυμένα. Όχι όπως είναι στη Γλυφάδα, αλλά υπάρχει επιβάρυνση. Η συγκεκριμένη δειγματοληψία έγινε μετά από τηλεφώνημα που δεχθήκαμε από κάποιους πολίτες οι οποίοι μένουν κοντά στην περιοχή» δήλωσε στο Αθηναϊκο Πρακτορείο Ειδήσεων ο διευθυντής Ερευνών του ΕΛΚΕΘΕ, Γιάννης Χατζηανέστης.

Για το αν οι κάτοικοι μπορούν να κολυμπήσουν στην περιοχή, ο κ. Χατζηανέστης επιφυλάσσεται να απαντήσει μετά την επεξεργασία των αποτελεσμάτων της δειγματοληψίας. «Θα δούμε και εργαστηριακά τα νούμερα, αλλά αν δεν υπάρχει εμφανώς ρύπανση, δηλαδή μαύρες κηλίδες ή ιριδισμός στο νερό, τότε κατά την άποψη μου δεν υπάρχει πρόβλημα με την κολύμβηση. Πρέπει φυσικά να δούμε και τα ακριβή αποτελέσματα».

Η πετρελαιοκηλίδα θα φτάσει στο πιάτο μας

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Δημήτρης Καραβέλλας, διευθυντής του ελληνικού παραρτήματος του Παγκοσμίου Ταμείου για τη Φύση, είχε δηλώσει στο «ΘΕΜΑ» ότι «εντός των επόμενων ημερών το WWF, για πρώτη φορά από την αρχή της δεκαετίας του ’90 όταν και άρχισε να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, θα υποβάλει μήνυση κατά παντός υπευθύνου για το συγκεκριμένο περιβαλλοντικό έγκλημα. Και όταν εμείς μιλάμε για έγκλημα, δεν αναφερόμαστε μόνο στο ίδιο το περιστατικό, αλλά και σε όσα ακολούθησαν, δηλαδή στην ανταπόκριση των αρμόδιων κρατικών φορέων. Κατά τη δική μας άποψη, το παιχνίδι χάθηκε τις πρώτες κρίσιμες ώρες του ατυχήματος».

Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις της μόλυνσης στο φυσικό περιβάλλον της Σαλαμίνας αλλά και πολυσύχναστων παραλιών της ίδιας της πρωτεύουσας, ειδικοί επιστήμονες αναφέρονται στο ενδεχόμενο της μακροχρόνιας οικολογικής βλάβης: «Ακόμη και για εκατοντάδες χρόνια μπορεί να μείνουν στο θαλάσσιο οικοσύστημα οι υδρογονάνθρακες -όπως αυτοί που περιέχονται στο πετρέλαιο- εάν φτάσουν στον πυθμένα της θάλασσας, σε αυτό που ονομάζουμε ίζημα», εξηγεί στο «ΘΕΜΑ» ο κ. Γιάννης Χατζηανέστης, διευθυντής του Ωκεανογραφικού Ινστιτούτου στο Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ).

Ο κ. Χατζηανέστης υπογραμμίζει την ύψιστη σημασία μιας τάχιστης και συστηματικής επιχείρησης, ώστε να παρεμποδιστεί η επικάθιση του πετρελαίου στα οργανικά στοιχεία (δηλαδή στους ζώντες οργανισμούς) που βρίσκονται στον πυθμένα του Σαρωνικού. Κρίσιμος παράγοντας είναι η ποσότητα αλλά και το είδος της καύσιμης ύλης που διέρρευσε από το ναυάγιο στο θαλάσσιο περιβάλλον: «Ο χρόνος αποκατάστασης του οικοσυστήματος εξαρτάται από την ποσότητα του πετρελαίου. Ξέρουμε ότι το “Αγία Ζώνη II” μετέφερε περί τους 2.500 τόνους καυσίμων, ακόμη όμως δεν είναι σαφές πόσοι από αυτούς διαχύθηκαν στο νερό. Ακούμε για 200-300 - αλλά βάσει εκτιμήσεων, όχι επισήμως. Στο Μεξικό, για παράδειγμα, ύστερα από το ατύχημα στην εξέδρα άντλησης Deepwater Horizon το 2010, όπου χύθηκαν στη θάλασσα χιλιάδες τόνοι πετρελαίου, θα χρειαστεί να περάσουν ίσως και 100 χρόνια έως ότου επανέλθει η ισορροπία του εκεί οικοσυστήματος. Από την άλλη, βάσει της εμπειρίας μας στο ΕΛΚΕΘΕ, καθώς παρακολουθούσαμε συστηματικά την εξέλιξη του περιστατικού επί δύο χρόνια τουλάχιστον, γνωρίζουμε ότι το 2000, όταν το δεξαμενόπλοιο “Eurobulker X” ναυάγησε στον Νότιο Ευβοϊκό και υπήρξε διαρροή περίπου 500 τόνων πετρελαίου στη θάλασσα, μέσα σε ενάμιση χρόνο είχε ολοκληρωθεί πλήρως η αποκατάσταση του περιβάλλοντος. Γενικότερα, όμως, σε μεγάλα ατυχήματα μπορεί να χρειαστούν ακόμη και πολλές δεκαετίες για να ανακτήσει το οικοσύστημα τη φυσική του ισορροπία».

Το πετρέλαιο που γεννά καρκίνο

Ο υπεύθυνος Θαλάσσιων Ερευνών του WWF Γιώργος Παξιμάδης ανέφερε σε δηλώσεις του στον Τύπο ότι «άμεσες αλλά και χρόνιες είναι οι τοξικές επιπτώσεις μιας πετρελαιοκηλίδας όπως αυτή του Σαρωνικού, τόσο για τον άνθρωπο όσο και για το οικοσύστημα. Παρατηρείται θάνατος από ασφυξία θαλάσσιων οργανισμών της χλωρίδας και της πανίδας, παρεμπόδιση της ανάπτυξης και της αναπαραγωγής τους, αλλαγή στη φυσιολογία και τη συμπεριφορά τους. Επιπλέον, μέσω της βιοσυσσώρευσης, τοξικές ουσίες περνούν μέσω της διατροφικής αλυσίδας και στον άνθρωπο».  Η Ενωση Ελλήνων Χημικών επισημαίνει τι μπορεί να συμβεί με τη μόλυνση των ψαριών και των θαλασσινών που καταναλώνονται από τον άνθρωπο και σε βάθος χρόνου μπορούν να προσκτήσουν καρκινογόνες ιδιότητες, εξαιτίας της μόλυνσής τους: «Τα υδατοδιαλυτά συστατικά του αργού πετρελαίου και των διυλισμένων προϊόντων του περιέχουν ενώσεις που είναι τοξικές για ένα ευρύ φάσμα θαλάσσιων οργανισμών. Τα αυγά, οι προνύμφες των ψαριών και τα νεαρά άτομα είναι γενικά πιο ευαίσθητα. Αν και οι άμεσες επιπτώσεις του πετρελαίου στις τροφικές αλυσίδες θεωρούνται συχνά μικρής κλίμακας, δεν αποκλείονται μακροχρόνιες επιπτώσεις, καθώς και φαινόμενα βιοσυσσώρευσης, κυρίως καρκινογόνων πολυκυκλικών αρωματικών υδρογονανθράκων από οργανισμούς που φιλτράρουν την τροφή τους, όπως π.χ. μύδια, στρείδια κ.λπ.».

Ο επικεφαλής του ελληνικού WWF τονίζει ότι «δυστυχώς, το πετρέλαιο έχει φτάσει στις παραλίες, έχει φτάσει στην άμμο, έχει έρθει σε επαφή με αυτές τις επιφάνειες και αυτό κάνει τη διαδικασία της απορρύπανσης πολύ πιο δύσκολη. Είναι πολύ πιο δυσχερής η αποτελεσματική και πλήρης απομάκρυνση του πετρελαίου από το οικοσύστημα. Ισως στην παρούσα φάση οι αρμόδιοι να μας μιλάνε γι’ αυτά που θα βλέπουμε. Αλλά αυτά που δεν βλέπουμε συνεχίζουν να βρίσκονται εκεί. Το πόσο πετρέλαιο βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας δεν το γνωρίζουμε. Το εάν το πετρέλαιο αυτό θα μπει σε μια διαδικασία βιοσυσσώρευσης και θα περάσει στην τροφική αλυσίδα, επίσης δεν το γνωρίζουμε. Δεν λέμε ότι κάτι τέτοιο θα γίνει σίγουρα. Ομως αυτό που εμείς ως WWF λέμε από την πρώτη στιγμή, είναι ότι χρειάζεται τεκμηριωμένη ενημέρωση, με στοιχεία και με ακριβή δεδομένα. Η κατάσταση πρέπει να τεθεί σε μια διαδικασία τακτικής, τακτικότατης παρακολούθησης πολύ συγκεκριμένων παραμέτρων, ώστε να βλέπουμε πώς εξελίσσεται».

Ο κ. Καραβέλλας δεν παραλείπει να καυτηριάσει τις επιπόλαιες δηλώσεις των κρατικών λειτουργών επισημαίνοντας ότι «όσα ακούστηκαν, π.χ. ότι σε “20 ημέρες οι θάλασσες θα είναι πιο καθαρές από ό,τι ήταν πριν”, είναι ανεύθυνα και αστεία. Οπως ένας επιστήμονας δεν εκφέρει άποψη εάν δεν έχει τα απαραίτητα δεδομένα, έτσι και ένας πολιτικός δεν θα έπρεπε λέει αβάσιμα πράγματα».

www.protothema.gr/greece/article/714546/wwf-ellas-minusi-kata-pados-upeuthunou-gia-ti-rupansi-ston-saroniko/]http://www.protothema.gr/greece/article/714546/wwf-ellas-minusi-kata-pados-upeuthunou-gia-ti-rupansi-ston-saroniko/[/url]
 

Συνημμένα

  • H...jpg
    H...jpg
    149,8 KB · Εμφανίσεις: 21

flirter

Μέλος
Εγγρ.
10 Αυγ 2010
Μηνύματα
2.069
Like
239
Πόντοι
36
Επιχειρήματιες του κώλου και επικίνδυνοι για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία αποδεικνύονται αυτοί οι καραβαδες. Φταίνε όσοι τους δινανε πιστοποιητικά στα σαπιοκάραβα τους και επίσης το γεγονός ότι δεν τους δίνουν οριο ζωής γι' αυτά. Τα επιβατηγά νομίζω ότι αποσύρονται στα 30-35 έτη. Τα εμπορικά απορώ γιατί δεν έχουν όριο ηλικίας.
 

Anemodoura

Ανώτερος
Εγγρ.
19 Δεκ 2007
Μηνύματα
15.478
Like
35.692
Πόντοι
9.931
Ολα αυτα τα μικρά δεξαμενοπλοια που μεταφέρουν καύσιμα σε μικρές ποσότητες και κοντινές αποστάσεις ειναι παμπάλαια και σάπια μιας και και το οικονομικό όφελος είναι μικρο κάνεις πλοιοκτήτης δεν δινει χρήματα να αγοράσει καινούργιο.
Αυτο σημαίνει οτι αργα η γρηγορα θα εχουμε αλλη μια περίπτωση τυπου «Αγία Ζώνη ΙΙ»
 

Gunnar

Μέλος
Εγγρ.
27 Φεβ 2013
Μηνύματα
6.331
Κριτικές
26
Like
76
Πόντοι
76
Αν ήμασταν μια φυσιολογική χώρα και όχι η πιο ελαφριά χώρα του κόσμου, ο Κουρουμπλής-και όχι μόνο αυτός-θα είχε παραιτηθεί ή αποπεμφθεί και θα είχε κινηθεί ήδη η δικαιοσύνη εναντίον του...

[URL unfurl="true"]http://taairetika.blogspot.gr/2017/09/o.html[/url]
 

flirter

Μέλος
Εγγρ.
10 Αυγ 2010
Μηνύματα
2.069
Like
239
Πόντοι
36
Αν ήμασταν μια φυσιολογική χώρα και όχι η πιο ελαφριά χώρα του κόσμου, ο Κουρουμπλής-και όχι μόνο αυτός-θα είχε παραιτηθεί ή αποπεμφθεί και θα είχε κινηθεί ήδη η δικαιοσύνη εναντίον του...

[URL unfurl="true"]http://taairetika.blogspot.gr/2017/09/o.html[/url]
Θεωρώ ότι δεν φταίνε τα πρόσωπα τόσο όσο η χρονια ανοχή και η εξυπηρέτηση συμφερόντων των επιχειρηματιών που με τις τακτικές τους καθίστανται επικίνδυνοι για την δημόσια υγεία.
Αυτός ο χαλβάς ο ιδιοκτήτης δεν μπορώ να καταλάβω γιατί διακινδυνευε τόσο πολύ με το να έχει στο δυναμικό της εταιρείας του ένα τέτοιο σαπιοκάραβο. Δεν είχε σκεφθεί ότι σε περίπτωση που το σαπιοκάραβο τα φτύσει θα ζημιωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό η ίδια του η εταιρεία. Αν ξόδευε να αγοράσει ένα νέο καράβι δεν θα γλυτωνε όλη αυτή την τεράστια ζημιά που έχει υποστεί η εταιρεία του και το περιβάλλον ;
 

Gunnar

Μέλος
Εγγρ.
27 Φεβ 2013
Μηνύματα
6.331
Κριτικές
26
Like
76
Πόντοι
76
Θεωρώ ότι δεν φταίνε τα πρόσωπα τόσο όσο η χρονια ανοχή και η εξυπηρέτηση συμφερόντων των επιχειρηματιών που με τις τακτικές τους καθίστανται επικίνδυνοι για την δημόσια υγεία.
Αυτός ο χαλβάς ο ιδιοκτήτης δεν μπορώ να καταλάβω γιατί διακινδυνευε τόσο πολύ με το να έχει στο δυναμικό της εταιρείας του ένα τέτοιο σαπιοκάραβο. Δεν είχε σκεφθεί ότι σε περίπτωση που το σαπιοκάραβο τα φτύσει θα ζημιωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό η ίδια του η εταιρεία. Αν ξόδευε να αγοράσει ένα νέο καράβι δεν θα γλυτωνε όλη αυτή την τεράστια ζημιά που έχει υποστεί η εταιρεία του και το περιβάλλον ;

Ένας πλοιοκτήτης της πλάκας θα μπορούσε να κάνει οποιαδήποτε μαλακία για να εξοικονομήσει χρήματα, αλλά το θέμα είναι αν υπάρχουν οι μηχανισμοί και οι έλεγχοι που θα μας προστατεύουν από αυτά και δικαιοσύνη και φιλότιμο για να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι. Αλλά επειδή είμαστε ένα μπουρδέλο και μισό, δεν υπάρχει τίποτα απολύτως !
 

ass_kavlos

Μέλος
Εγγρ.
21 Οκτ 2009
Μηνύματα
8.224
Κριτικές
2
Like
27
Πόντοι
66
Ένας πλοιοκτήτης της πλάκας θα μπορούσε να κάνει οποιαδήποτε μαλακία για να εξοικονομήσει χρήματα, αλλά το θέμα είναι αν υπάρχουν οι μηχανισμοί και οι έλεγχοι που θα μας προστατεύουν από αυτά και δικαιοσύνη και φιλότιμο για να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι. Αλλά επειδή είμαστε ένα μπουρδέλο και μισό, δεν υπάρχει τίποτα απολύτως !


Αν δεν το γράφει το πασίγνωστο και έγκριτο μπλογκ(..),


δεν πιστεύω τίποτα... :S
 

geoMan

Ανώτερος
Εγγρ.
24 Μαΐ 2009
Μηνύματα
28.014
Κριτικές
16
Like
15.022
Πόντοι
6.515
Αν ήμασταν μια φυσιολογική χώρα και όχι η πιο ελαφριά χώρα του κόσμου, ο Κουρουμπλής-και όχι μόνο αυτός-θα είχε παραιτηθεί ή αποπεμφθεί και θα είχε κινηθεί ήδη η δικαιοσύνη εναντίον του...

[URL unfurl="true"]http://taairetika.blogspot.gr/2017/09/o.html[/url]

Και ποιος θα κανει αυτοψιες ?
 

ParisPapis

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Σεπ 2017
Μηνύματα
4.069
Like
2.031
Πόντοι
216
τωρα με τον καυσωνα δε μπορουμε να παρουμε και ματι τα μουνακια στις οργανωμενες παραλιες ,καταραμενοι να ειστε ολοι οι υπευθυνοι
 
OP
OP
giatioxi

giatioxi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2016
Μηνύματα
10.018
Κριτικές
1
Like
353
Πόντοι
186
Δερματολόγος στο iefimerida: Προσοχή στη μολυσμένη από μαζούτ θάλασσα -Τι πρέπει να κάνουν όσοι κολύμπησαν

Όπως προέκυψε τελικά, οι πολίτες, παρά τις περί του αντιθέτου προειδοποιήσεις και την απαγόρευση κολύμβησης στις μολυσμένες ακτές, αποφάσισαν να ρισκάρουν και να απολαύσουν τα τελευταία καλοκαιρινά μπάνια.

Πόσο επικίνδυνη είναι όμως τελικά η κολύμβηση σε νερά που έχουν μολυνθεί με μαζούτ ή πετρελαιοειδή;
«Απαγορεύεται η κολύμβηση σε νερά μολυσμένα με πετρελαιοειδή ή μαζούτ. Αυτή είναι η σύσταση του αρμόδιου υπουργείου», ξεκαθαρίζει μιλώντας στο iefimerida ο δερματολόγος Διονύσης Σταθόπουλος. Όπως τονίζει ωστόσο, «είναι πρόβλημα μεγαλύτερο η εισπνοή και η κατάποση μολυσμένου νερού και δευτερευόντως η επαφή με το δέρμα, λόγω της μειωμένης απορρόφησης των πετρελαιοειδών».

«Αν καθίσουμε στην άμμο ή στις πέτρες σε μολυσμένη παραλία, το δέρμα έρχεται σε επαφή με το μαζούτ το οποίο προσκολλάται και δεν απομακρύνεται εύκολα. Αποτέλεσμα; Στην προσπάθεια απομάκρυνσης κάνουμε χρήση διαλυτικών (βενζίνη-πετρέλαιο κ.λπ.) τα οποία αρκετές φορές δημιουργούν προβλήματα (δερματίτιδες-εγκαύματα) για τα οποία πρέπει να συμβουλευτούμε δερματολόγο για την αντιμετώπισή τους», συνεχίζει ο κ. Σταθόπουλος.

Στην ερώτηση τι θα πρέπει να κάνει κάποιος που τελικά κολύμπησε στις μολυσμένες θάλασσες, ο κ. Σταθόπουλος συμβουλεύει «να πλυθεί σύντομα, να απομακρύνει το μαζούτ από το δέρμα του και να συμβουλευτεί ειδικό αν διαπιστώσει κάποιο εξάνθημα».

Αναφερόμενος στους παράγοντες που καθορίζουν τον χρόνο ίασης στην περίπτωση μόλυνσης, ο κ. Σταθόπουλος τονίζει ότι αυτοί είναι «η γρήγορη έναρξη της θεραπείας, ο τύπος του δέρματος, η ηλικία και η βαρύτητα των βλαβών».
www.iefimerida.gr/news/363487/podosfairistis-sta-hania-afise-ton-agona-kai-anevike-stis-kerkides-gia-na-kanei-protasi]
]
 
OP
OP
giatioxi

giatioxi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2016
Μηνύματα
10.018
Κριτικές
1
Like
353
Πόντοι
186
Ο Σαρωνικός άλλαξε λόγω πετρελαιοκηλίδας -Αδειες παραλίες και επιχειρήσεις, στη στεριά οι ψαράδες

Δέκα ημέρες μετά το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και την πορεία της πετρελαιοκηλίδας που γέμισε τις ακτές της Σαλαμίνας και της Αττικής με πετρέλαιο, φαίνεται το μέγεθος της καταστροφής.

Ηδη οι πρώτες επιπτώσεις από τη ρύπανση που προκάλεσε η πετρελαιοκηλίδα είναι εμφανείς. Το παραλιακό μέτωπο έχει αδειάσει από λουόμενους και επισκέπτες (την ώρα που το θερμόμετρο παραμένει στα ύψη), ενώ παραλιακές επιχειρήσεις μέσα σε μία ημέρα είδαν να χάνουν πελάτες και ουσιαστικά να υπολειτουργούν, αφού η δυσωδία από το μαζούτ δεν επιτρέπει στους πελάτες τους να πάνε για καφέ, φαγητό κ.λπ. Το χειρότερο πλήγμα, όμως, το δέχθηκαν οι επαγγελματίες ψαράδες, οι οποίοι μένουν πλέον στη στεριά κοιτάζοντας τα καΐκια τους να είναι δεμένα στις μαρίνες, αφού το ψάρεμα στην περιοχή του Σαρωνικού είναι απαγορευτικό και οι ίδιοι πλέουν χάνουν το μεροκάματο.

Οι υπηρεσίες των παραλιακών δήμων προσπαθούν να καθαρίσουν τις ακτές με όσα μέσα διαθέτουν, αλλά η θάλασσα συνεχώς βγάζει στη στεριά μαζούτ. Εθελοντές σπεύδουν να βοηθήσουν στον καθαρισμό των παραλιών, ωστόσο, παρά τις μεγάλες προσπάθειες, οι επιστήμονες δεν είναι αισιόδοξοι. Υποστηρίζουν πως ακόμα και δέκα χρόνια θα χρειαστεί το οικοσύστημα ώστε να επανέλθει στην κατάσταση που ήταν πριν από την πετρελαιοκηλίδα.

Ουσιαστικά, η εικόνα των ακτών σε Σαλαμίνα και Αττική έχει αλλάξει και τίποτα δεν θα θυμίζει αυτό που ήταν πριν από το ναυάγιο και τη ρύπανση από την πετρελαιοκηλίδα.

Πού παρουσιάζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα

Σε δύο περιοχές της Σαλαμίνας, στον Άγιο Κοσμά, στο Ελληνικό και στη Γλυφάδα συνεχίζουν να εντοπίζονται τα σοβαρότερα προβλήματα θαλάσσιας ρύπανσης, ενώ διάσπαρτα ίχνη ρύπανσης εντοπίζονται μέχρι και το Καβούρι, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας. Την ίδια στιγμή, έχουν απαντληθεί 1.500 κυβικά μέτρα φορτίου από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ».

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας, οι θαλάσσιες περιοχές που έχουν ακόμη σοβαρά προβλήματα είναι:
• Σαλαμίνα: Κυνοσούρα, Λημνιώνας.
• Αγ. Κοσμάς: Όμιλος Αιγυπτιωτών, ΕΛΚΕΘΕ
• Ελληνικό: Ιππόκαμπος
• Γλυφάδα: Αστέρας (ARC- BALUX)

Διάσπαρτα ίχνη ρύπανσης ή ιριδισμοί εντοπίζονται στις ακόλουθες περιοχές:
• Σαλαμίνα: Θεατράκι, κόλπος Σεληνίων.
• Άλιμος: Ακτή Ήλιου.
• Ελληνικό: Ελεύθερη Παραλία.
• Μαρίνα Γλυφάδας 2,3,4.
• Μικρό και Μεγάλο Καβούρι.   

Σύμφωνα με άτυπη ενημέρωση από τις αρμόδιες Αρχές, δεν υπάρχουν ίχνη ρύπανσης σε:  :jerking:
• Σαλαμίνα: Νοτιονατολική και ανατολική ακτογραμμή Σαλαμίνας, παραλίες Φλώρα και Βότσαλα, Πέραμα.
• Ακτή Τζελέπη.
• Πειραϊκή: Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, Αχινός.
• Παλαιό Φάληρο: Θεατράκι.
• Βουλιαγμένη.
• Λαγονήσι.

Το ΕΛΚΕΘΕ «σαρώνει» τον Σαρωνικό

Με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής συναντήθηκε τη Δευτέρα η διοίκηση του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών, η οποία ξεκίνησε ελέγχους στις ακτές της Αττικής και στα νερά του Σαρωνικού.

Ο Παναγιώτης Κουρουμπλής εξέφρασε την εμπιστοσύνη του υπουργείου στην επιστημονική αρτιότητα του Κέντρου, ενώ ο διευθυντής του Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας του ΕΛΚΕΘΕ, Βασίλης Λυκούσης, δήλωσε ότι το κέντρο από σήμερα άρχισε επίσημα συστηματικές δειγματοληψίες και ότι οι αναλύσεις θα γίνουν με τον πιο άρτιο επιστημονικά τρόπο, ενώ στην επιχείρηση θα συνδράμει και το σκάφος «Αιγαίον», ενώ σημείωσε πως το ΕΛΚΕΘΕ είναι δημόσιος οργανισμός και όχι ακτιβιστική οργάνωση, οπότε η λειτουργία του είναι συντεταγμένη και γίνεται βάσει της νομοθεσίας.

Σύμφωνα με την ενημέρωση, τα συνεργεία του ΕΛΚΕΘΕ σάρωσαν τη Δευτέρα όλο το παραλιακό μέτωπο και ότι έλαβε δείγματα από τις παραλίες, αλλά και από τη θάλασσα -και μάλιστα σε βάθος οκτώ μέτρων, ενώ τις επόμενες ημέρες θα γίνει έλεγχος και σε μεγάλο βάθος, και στον βυθό.

Παράλληλα, όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, οι κτηνιατρικές υπηρεσίες της Περιφέρειας ελέγχουν καθημερινά τα αλιεύματα και πως οι έλεγχοι μέχρι στιγμής έχουν δείξει ότι έχει σταματήσει η παράκτια αλιεία δηλαδή η αλιεία σε απόσταση 3-4 μιλίων από τις ακτές, ενώ οι έλεγχοι στα αλιεύματα των γρι-γρι έχει δείξει ότι δεν υπάρχει καμία μόλυνση.

www.iefimerida.gr/news/363415/o-saronikos-allaxe-logo-petrelaiokilidas-adeies-paralies-kai-epiheiriseis-sti-steria-oi]http://www.iefimerida.gr/news/363415/o-saronikos-allaxe-logo-petrelaiokilidas-adeies-paralies-kai-epiheiriseis-sti-steria-oi[/url]
 
OP
OP
giatioxi

giatioxi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2016
Μηνύματα
10.018
Κριτικές
1
Like
353
Πόντοι
186
«Βέτο» Κουρουμπλή στην απόσυρση των υπέργηρων ρυμουλκών για τα δεξαμενόπλοια - Επιβεβαιώνει το υπ. Ναυτιλίας :coffee:

Με παρέμβασή του ζήτησε και πέτυχε να δοθεί παράταση για έναν χρόνο στα ρυμουλκά άνω των 20 ετών που μεταφέρουν στο Σαρωνικό δεξαμενόπλοια με χιλιάδες τόνους καυσίμων

Μετά το ναυάγιο του μικρού δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη και την πρόκληση της πετρελαιοκηλίδας που μετέτρεψε σε «μαύρη θάλασσα» τον Σαρωνικό η κυβέρνηση σε όλους τους τόνους υποστηρίζει ότι έχει ως προτεραιότητα την προστασία του περιβάλλοντος και τη λήψη μέτρων προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια τέτοια ατυχήματα.

Μια ενέργεια, όμως, του Παναγιώτη Κουρουμπλή που φέρνει στη δημοσιότητα το protothema.gr δείχνει ότι για άλλη μια φορά οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης είναι «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε».

Συγκεκριμένα ο υπουργός Ναυτιλίας ζήτησε και πέτυχε να μην αλλάξουν μέχρι τον Ιούνιο του 2018 οι προϋποθέσεις για τα ρυμουλκά που κινούν μεγάλα δεξαμενόπλοια με χιλιάδες τόνους καυσίμων παρά τις περί του αντιθέτου εισηγήσεις των ειδικών.

Η ιστορία ξεκινά τον Ιούνιο όταν τα Ελληνικά Πετρέλαια εξέδωσαν έναν νέο κανονισμό για τα ρυμουλκά που θεωρούνται το «α και το ω» της ασφαλούς ναυσιπλοΐας στο Σαρωνικό των δεξαμενόπλοιων που μεταφέροντας δεκάδες χιλιάδες τόνους καυσίμων δυνητικά θα μπορούσαν να προκαλέσουν πολλαπλάσιο πρόβλημα από αυτό που προκάλεσε το Αγία Ζώνη ΙΙ.

Στον κανονισμό αυτό τα ΕΛΠΕ περιγράφουν πώς από τον Αύγουστο τα ρυμουλκά αυτά αφενός θα πρέπει να είναι «ηλικίας» μέχρι 20 ετών και αφετέρου θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με δύο μηχανές.

www.protothema.gr/greece/article/714817/veto-kouroubli-stin-aposursi-ton-upergiron-rumoulkon-gia-ta-dexamenoploia-epivevaionei-to-up-nautilias/]http://www.protothema.gr/greece/article/714817/veto-kouroubli-stin-aposursi-ton-upergiron-rumoulkon-gia-ta-dexamenoploia-epivevaionei-to-up-nautilias/[/url]

 

Συνημμένα

  • 1.jpg
    1.jpg
    76,5 KB · Εμφανίσεις: 33
  • 2.jpg
    2.jpg
    82,6 KB · Εμφανίσεις: 23
  • 3.jpg
    3.jpg
    43,9 KB · Εμφανίσεις: 17
OP
OP
giatioxi

giatioxi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2016
Μηνύματα
10.018
Κριτικές
1
Like
353
Πόντοι
186
IOPC Funds: Στα 900 εκατ. ευρώ τα διαθέσιμα κονδύλια για τις αποζημιώσεις του Σαρωνικού

Σε διαβεβαίωση πως όλοι όσοι επλήγησαν οικονομικά από την περιβαλλοντική καταστροφή στο Σαρωνικό θα αποζημιωθούν έστειλε το Διεθνές Ταμείο Αποζημιώσεων από τη Ρύπανση του Πετρελαίου, IOPC Funds.

Ο επικεφαλής των Διεθνών Σχέσεων του Ταμείου Τόμας Λίμπερτ δήλωσε στον ΣΚΑΙ ότι μόλις ολοκληρωθεί η επιχείρηση απορρύπανσης, θα ξεκινήσει η διαδικασία αποζημιώσεων.

Κάλεσε δε, τους πληγέντες να συγκεντρώσουν έγγραφα και αποδείξεις.

«Η Ελλάδα είναι μέρος του διεθνούς συστήματος εδώ και 40 χρόνια, επομένως υπό αυτή την έννοια είναι καλυμμένοι όσοι επλήγησαν. Αυτό που μπορώ να πω σε αυτό το σημείο στους ανθρώπους που επηρεάστηκαν είναι να κρατήσουν στοιχεία της ζημιάς ή των απωλειών που υπέστησαν, και να περιμένουν οδηγίες από τις αρχές. Η ταχύτητα με την οποία οι αποζημιώσεις μπορούν να δοθούν, εξαρτάται από τους αιτούντες που θα δώσουν τα απαραίτητα στοιχεία» δήλωσε ο ίδιος, που παράλληλα σημείωσε ότι από την πρώτη στιγμή τα στελέχη του Ταμείου βρίσκονται σε επικοινωνία με τις ελληνικές αρχές αλλά και την ασφαλιστική εταιρία του Αγία Ζώνη II.

Παράλληλα, πρόσθεσε ότι η ασφάλεια υπέρ τρίτων που διέθετε το μικρό δεξαμενόπλοιο καλύπτει αποζημιώσεις μέχρι το ποσό των 5 εκατομμυρίων ευρώ με τα επιπλέον έξοδα να καλύπτονται από το Ταμείο.

Ο κ. Λίμπερτ αποκάλυψε, μάλιστα, ότι τα διαθέσιμα κονδύλια για αποζημιώσεις στην Ελλάδα ανέρχονται στα 900 εκατομμύρια ευρώ.

«Οι αποζημιώσεις δίνονται κατευθείαν σε όσους υπέστησαν ζημιά και επλήγησαν οικονομικά, επομένως υπάρχει ευθεία σύνδεση μεταξύ του οργανισμού που πληρώνει και των θυμάτων που αιτούνται αποζημίωση. Το ανώτατο διαθέσιμο ποσό, στην Ελλάδα, για ναυάγια δεξαμενόπλοιων με πετρελαϊκή ρύπανση, ανέρχεται στα 900.000.000 ευρώ» δήλωσε σχετικά.
www.iefimerida.gr/news/363645/iopc-funds-sta-900-ekat-eyro-ta-diathesima-kondylia-gia-tis-apozimioseis-toy-saronikoy]http://www.iefimerida.gr/news/363645/iopc-funds-sta-900-ekat-eyro-ta-diathesima-kondylia-gia-tis-apozimioseis-toy-saronikoy[/url]
 
OP
OP
giatioxi

giatioxi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2016
Μηνύματα
10.018
Κριτικές
1
Like
353
Πόντοι
186
Συγκλονιστικό ΒΙΝΤΕΟ από τον Δήμαρχο Γλυφάδας – Το μαζούτ "ταξιδεύει" στη θάλασσα

Για ακόμη μια ημέρα τα συνέργεια αντιρρύπανσης συνεχίζουν τις προσπάθειες τους για να καθαρίσουν τον Σαρωνικό από τις μεγάλες ποσότητες μαζούτ που «μαύρισαν» τις παραλίες της νοτιοανατολικής Αττικής και της Σαλαμίνας.

Παρά τις προσπάθειες τους όμως το μαζούτ συνεχίζει να υπάρχει στη θάλασσα όπως φάνηκε από το υποβρύχιο βίντεο που ανέβασε στο facebook ο Δήμαρχος Γλυφάδας, Γιώργος Παπανικολάου και αποτυπώνει την εικόνα που έχει σήμερα ο βυθός της παραλίας της Γλυφάδας, 100 μέτρα από την πρώτη μαρίνα.

Αναφέρει χαρακτηριστικά «οι εικόνες τραβήχτηκαν στις 11 το πρωί, από δύτη που βάλαμε όπως είχαμε δεσμευτεί, για να δούμε σε τι κατάσταση βρίσκονται τα ύδατα.

Δυστυχώς η ρύπανση παραμένει, τα σωματίδια μαζούτ κινούνται ανεξέλεγκτα και η ανησυχία μας είναι πάρα πολύ μεγάλη. Απευθύνουμε έκκληση να μη σταματήσει η επιχείρηση αντιρρύπανσης ούτε λεπτό. Είναι απόλυτη ανάγκη να συνεχιστεί με την ίδια και μεγαλύτερη ένταση, ειδικά τώρα που οι θερμοκρασίες είναι υψηλές, για να μην κάτσουν στο βυθό τα υπολείμματα του πετρελαίου και η ζημιά γίνει μη αναστρέψιμη. Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για εφησυχασμό».

www.enikos.gr/society/536748/sygklonistiko-video-apo-ton-dimarxo-glyfadas-to-mazout-taxidevei-]http://www.enikos.gr/society/536748/sygklonistiko-video-apo-ton-dimarxo-glyfadas-to-mazout-taxidevei-[/url]

[facebook] ]
 

Συνημμένα

  • q.png
    q.png
    37,8 KB · Εμφανίσεις: 20
OP
OP
giatioxi

giatioxi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2016
Μηνύματα
10.018
Κριτικές
1
Like
353
Πόντοι
186
Παν. Κουρουμπλής: «Καλύτερη η εικόνα σε ένα μήνα από τώρα».

Το CNN Greece πραγματοποίησε αυτοψία στο ναυάγιο του "ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ" μαζί με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή. Ο υπουργός, στην αποκλειστική συνέντευξή του, τόνισε πως η κατάσταση βελτιώνεται σημαντικά μέρα με τη μέρα, ενώ σε έναν περίπου μήνα – όπως είπε – θα έχει επιτευχθεί το θεμιτό αποτέλεσμα.

«Αφού πετύχαμε σε χρόνο ρεκόρ, σε σχέση με άλλα ναυάγια, τη στεγανοποίηση του πλοίου, διότι είναι βασικό να μην έχουμε διαρροή, συνεχίζεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς η απάντληση του πετρελαίου που είχε μέσα, γιατί, και αυτό, είναι μία πολύ σημαντική παράμετρος», είπε ο υπουργός και χαρακτήρισε το ναυάγιο «μία βόμβα μέσα στη θάλασσα».

«Επιστρατεύσαμε όλα τα μέσα απορρύπανσης», τόνισε ακόμη ενημέρωσε πως η διαδικασία της απορρύπανσης «γίνεται με μηχανικό τρόπο, δεν υπάρχει χρησιμοποίηση χημικών».

«Μέρα με τη μέρα βλέπουμε σημαντική βελτίωση υπάρχει μία συνεργασία με την αυτοδιοίκηση και βοήθεια από το ναυτικό», δήλωσε ο υπουργός και επεσήμανε πως στις διαδικασίες της απορρύπανσης συμμετέχουν όλα τα διαθέσιμα μέσα της χώρας.

«Εκείνο που προσδοκούμε, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, υπολογίζω σε έναν μήνα, περίπου στις 10 Οκτωβρίου, τα πράγματα να είναι σε κατάσταση που να αισθανόμαστε την ικανοποίηση πως έχουμε επιτύχει το αποτέλεσμα που θέλουμε, μετά από αυτό το τραγικό ατύχημα για το περιβάλλον».

Ο ίδιος δεν θέλησε να ασπαστεί την άποψη πως το οικοσύστημα στο βυθό των ακτών, που έχουν ρυπανθεί από την πετρελαιοκηλίδα, είναι ουσιαστικά νεκρό, δηλώνοντας πως «δεν υπάρχει τέτοια ένδειξη». «Αν δεν το πουν αυτό οι επιστήμονες, ας μην το πούμε εμείς»

Ερωτώμενος για τις ευθύνες πίσω από το ναυάγιο που προκάλεσε την πρωτοφανή οικολογική καταστροφή ο υπουργός είπε: «Ερωτηματικά υπάρχουν πάρα πολλά, όμως για να είμαστε υπεύθυνοι πρέπει να περιμένουμε τις έρευνες που έχουν διαταχθεί. Έχουν διαταχθεί έρευνες από όλους του ελεγκτικούς μηχανισμούς, από την οικονομική αστυνομία, από το ΣΔΟΕ, από την Ανεξάρτητη Αρχή, από την εισαγγελία, από το λιμεναρχείο. Βρισκόμαστε σε μία διαδικασία συγκέντρωσης αυτού το υλικού»

«Είμαστε σε μία διακεκαυμένη ζώνη από πλευράς νομιμότητας, παρανομιών, όλα αυτά είναι κάτω από ένα πέπλο που υπήρχε για δεκαετίες και πρέπει να τολμήσουμε να το σηκώσουμε για να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει. Και θα το κάνουμε», επεσήμανε ερωτώμενος για την άδεια που είχε λάβει το μικρό δεξαμενόπλοιο.

Σε όσους τον κατηγορούν για ολιγωρία ο υπουργός απάντησε: «Υπάρχει ένα σχέδιο που διαχειρίζεται το λιμενικό. Η ατυχία της όλης ιστορίας είναι ότι βυθίστηκε τη νύχτα και τη νύχτα δεν υπάρχει εύκολα δυνατότητα να παρέμβεις για να εντοπίσεις που είναι το πλοίο και να βάλεις τους απαραίτητους φράχτες. Οι οδηγίες που έχω δώσει είναι να ελέγχονται και αυτές οι περιπτώσεις».
www.cnn.gr/news/politiki/video/9078/pan-koyroymplis-kalyteri-i-eikona-se-ena-mina-apo-tora]http://www.cnn.gr/news/politiki/video/9078/pan-koyroymplis-kalyteri-i-eikona-se-ena-mina-apo-tora[/url]

 
OP
OP
giatioxi

giatioxi

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
11 Αυγ 2016
Μηνύματα
10.018
Κριτικές
1
Like
353
Πόντοι
186
Η Τατιάνα Στεφανίδου σήμερα το απόγευμα, έβγαλε στον αέρα της εκπομπής τον δικηγόρο Πέτρο Μαντούβαλο ο οποίος είναι συνήγορος υπεράσπισης του Μηχανικού του πλοίου που πιάστηκε με πετρέλαιο χωρίς παραστατικά στις δεξαμενές έρματος που κανονικά γεμίζουν με θαλασσινό νερό!

Το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε ύστερα από τυχαίο έλεγχο του Λιμενικού, στο πλοίο που έκανε άντληση του πετρελαίου από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη II», του πλοίου που γέμισε με πετρέλαιο και μαζούτ τις παραλίες τις Αττικής! Μπάχαλο κανονικό προέκυψε με τον Δικηγόρο να προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα!
www.youweekly.gr/news/skandalo-mpaxalo-tatiana-live/]http://www.youweekly.gr/news/skandalo-mpaxalo-tatiana-live/[/url]

 

Οξαποδω

Ανώτατος
Εγγρ.
19 Αυγ 2009
Μηνύματα
3.924
Κριτικές
25
Like
11.779
Πόντοι
14.615
Οδηγώ στην παραλιακή, προς Σαρωνίδα.
Φτάνω στο Ελληνικό.
Αριστερά μου το ερημωμένο αεροδρόμιο, λάφυρο στα νύχια των αρχαιολόγων και των δασαρχών.
Δεξιά μου το τραμ, ο χυδαίος σιδηρόδρομος του ΠΑΣΟΚ που γάμησε Αθήνα και Πειραιά και πηγαίνει εκεί που πάει και το μετρό.
Ακόμη πιο δεξιά, η παραλία μαύρη από το μαζούτ του λσθρέμπορα εφοπλιστή Θόδωρου Κουντούρη από το Πέραμα, που στην πιάτσα ακούει και στο "Χοντροθόδωρος".
Ακόμη δεξιότερα, το πλοίο που αντλεί το μαζούτ από το ναυάγιο που μόλις απεδείχθη λαθρεμπορικό και αυτό, με συλληφθέντες πλοίαρχο και αξκούς.
Ο αρμόδιος υπουργός πήρε αποφάσεις μετά από αυτοψία που έκανε ενώ είναι τυφλός.
Τα ξεπέρασα γρήγορα, φανταζόμενος ότι όλα αυτά είναι το σκηνικό σε κόμικ τύπου Αστερίξ.
 

pussy wagon

Σεβαστός
Εγγρ.
13 Οκτ 2010
Μηνύματα
28.766
Κριτικές
18
Like
5.571
Πόντοι
1.796
Οδηγώ στην παραλιακή, προς Σαρωνίδα.
Φτάνω στο Ελληνικό.
Αριστερά μου το ερημωμένο αεροδρόμιο, λάφυρο στα νύχια των αρχαιολόγων και των δασαρχών.
Δεξιά μου το τραμ, ο χυδαίος σιδηρόδρομος του ΠΑΣΟΚ που γάμησε Αθήνα και Πειραιά και πηγαίνει εκεί που πάει και το μετρό.
Ακόμη πιο δεξιά, η παραλία μαύρη από το μαζούτ του λσθρέμπορα εφοπλιστή Θόδωρου Κουντούρη από το Πέραμα, που στην πιάτσα ακούει και στο "Χοντροθόδωρος".
Ακόμη δεξιότερα, το πλοίο που αντλεί το μαζούτ από το ναυάγιο που μόλις απεδείχθη λαθρεμπορικό και αυτό, με συλληφθέντες πλοίαρχο και αξκούς.
Ο αρμόδιος υπουργός πήρε αποφάσεις μετά από αυτοψία που έκανε ενώ είναι τυφλός.
Τα ξεπέρασα γρήγορα, φανταζόμενος ότι όλα αυτά είναι το σκηνικό σε κόμικ τύπου Αστερίξ.

επειδη σου αρεσει ο αστεριξ βλεπω ετοιμασου να φορεσεις και τις δαφνες του καισαρα στον διαγωνισμο

εχω δωσει γγραμμη για μαυρισμα ολων των αντιδραστικων απο το δημοκρατικο λαο του μπου
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom