Νέα

Όμορφες ελληνικές λέξεις..

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα amjik
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 285
  • Εμφανίσεις 22K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Isidoro$

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
19 Δεκ 2021
Μηνύματα
2.121
Κριτικές
9
Like
3.536
Πόντοι
456
Η λέξη "θάλασσα" είναι άγνωστης ετυμολογίας. Δηλαδή, δεν είναι αρχικώς Ελληνική, αλλά προελληνική. Οι πρώτοι Έλληνες, όταν έφτασαν εδώ από την αρχική τους κοιτίδα, την υιοθέτησαν και τη χρησιμοποιούν αδιάκοπα έως σήμερα και θα τη χρησιμοποιούν, όσο υπάρχουν ομιλητές της Ελληνικής στην όποια ιστορική της εξέλιξη. Με αυτή την έννοια έγινε και παραμένει έκτοτε ελληνική. Για την ιστορία οι συγγενείς με την Ελληνική γλώσσες διασώζουν για την έννοια "θάλασσα" την αρχική κοινή ρίζα *mori (από την οποία τα mare, Meer, muir), ενώ η Ελληνική είχε αρχικά λέξεις σχετικά με την θάλασσα τις: αλς, πόντος, πέλαγος.
Και κάτι σχετικό, όσον αφορά τον "δανεισμό". Οι Μυκηναίοι χρησιμοποίησαν ως πρώτη γραφή τη γνωστή γραμμική Β, αλλά τα σύμβολά της τα δανείστηκαν σχεδόν αυτούσια από τη γραμμική Α των Μινωιτών, οι οποίοι ήσαν προέλληνες και η γλώσσα τους προελληνική. Γι αυτό και μέχρι σήμερα οι πινακίδες της γραμμικής Α, αν και η γραφή τους είναι σχεδόν ίδια, δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί/διαβαστεί. Φυσικά, οι Μυκηναίοι ενσωμάτωσαν και άλλα στοιχεία του ανώτερου (για εκείνους και εκείνη την εποχή) μινωικού πολιτισμού και εν τέλει τους απορρόφησαν και πληθυσμιακά. Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να μπορούσαν να έρθουν στο φως στοιχεία αρχαιολογικά, που να δείχνουν όχι μόνο δανεισμό από τους Μινωίτες του συστήματος γραφής τους, αλλά ακόμα και λέξεών τους, όπως, επίσης, θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον να βρεθούν αντίστοιχα στοιχεία που να μας δείχνουν λέξεις που παρέλαβαν από τα προελληνικά φύλα οι Έλληνες (κυρίως από τους Πελασγούς) εκτός από γνωστά τοπωνύμια.
Και τι θα πει Προελληνες;Τι ηταν αυτοι οι ανθρωποι,Φοινικες;Η Ινδοευρωπαιοι;Και γιατί δεν εχουμε ακουσει ποτε για...Προιταλους,για Προγερμανους,για οτιδηποτε;
 

Enkidu

Μέλος
Εγγρ.
19 Απρ 2019
Μηνύματα
995
Like
892
Πόντοι
86
Όταν ένα ολόκληρο συντεταγμένο κράτος λέει την Κορυτσά Corce η το Αδραμυτιο Edremit σημαίνει ότι δεν βρήκαν κάτι καλύτερο;
Απλώς συναισθανομενοι ότι δεν ανήκουν εκεί δεν άλλαξαν τα ονόματα.
Μην γινόμαστε νεοραγιαδες...μπορεί ο νεοέλληνας να έχει καταντήσει όπως έχει καταντήσει όμως η Ιστορία δεν αλλάζει.
Απάντησα ήδη περί τοπωνυμίων, αλλά δεν έδωσες, ως φαίνεται, σημασία. Το συντεταγμένο κράτος μας επιδόθηκε, μετά μανίας σχεδόν, στον εξελληνισμό των ξένων τοπωνυμίων, ιδίως ή κυρίως με αφορμή τη θεωρία του Φαλμεράυερ (αποτέλεσμα αυτής της θεωρίας ήσαν οι εργασίες του Ζαμπέλιου - πρώτου θεωρητικού της ενότητας του Ελληνισμού στο σχήμα Αρχαιότητα-Βυζάντιο-Νέος Ελληνισμός - και αντίστοιχη συγγραφή/περιοδολόγηση της Ελληνικής ιστορίας από τον Παπαρρηγόπουλο). Και το έργο συνεχίζεται - πολύ αραιά είναι η αλήθεια - έως και σήμερα για όσα ελάχιστα έχουν απομείνει ή έχουν ξεφύγει. Και φυσικά, η Ιστορία δεν αλλάζει. Το θέμα είναι: ποια Ιστορία; Η πραγματική ή η ερμηνεία της, που είναι αποτέλεσμα ΕΡΓΑΛΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ. Μη πάμε πολύ πίσω χρονικά. Ας σκεφτούμε την εργαλειοποίηση της ιστορίας όπως εκφράστηκε από την Εθνική Εταιρεία στον καταστροφικό πόλεμο του 1897, από τους δεξιο-βασιλόφρόνες στην μικρασιατική καταστροφή ή από τους χουντικούς στην τραγωδία της Κύπρου. Τα περί νεο-ραγιαδισμού δεν αξίζει να τα σχολιάσω, θα εκτρέψουν την συζήτηση σε άλλο πλαίσιο και δεν είναι ώρα για πατριωτισμομετρία.
Και τι θα πει Προελληνες;Τι ηταν αυτοι οι ανθρωποι,Φοινικες;Η Ινδοευρωπαιοι;Και γιατί δεν εχουμε ακουσει ποτε για...Προιταλους,για Προγερμανους,για οτιδηποτε;
Εκπλήσσομαι για το ερώτημα και μόνο. Αν έχεις διαβάσει βιβλίο ελληνικής Ιστορίας, δεν μπορώ να πιστέψω ότι δεν έχεις συναντήσει τον όρο και τα εξ αυτού σχετικά επίθετα. Αλλά, ως φαίνεται, ακόμα και αν η ζωή τα έφερε και δεν μπόρεσες ή δεν είχες τη δυνατότητα να διαβάσεις, δεν μπήκες καν στον κόπο να ανοίξεις μια εγκυκλοπαίδεια, στο σχετικό λήμμα. Ας είναι. Να βοηθήσω με παραπομπή, λοιπόν, σε δυο εγνωσμένης αξίας: 1) Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια (Δρανδάκης), τόμος Κ, σελίδα 715, μεσαία στήλη, λήμμα "προελληνικός, -ή, -όν" και αναφορά: "ο αναφερόμενος εις τους προέλληνας, εις τους λαούς τους κατοικήσαντας την Ελλάδα προ της εγκαταστάσεως εν αυτή των ελληνικών φύλων <...>" και 2) Πάπυρος-Λαρούς-Μπριτάννικα, τόμος 50, σελίδα 361, τελευταία στήλη, λήμμα "Προέλληνες, οι (αρχ.)" και αναφορά: "γενική ονομασία, που δηλώνει περιληπτικά όλα τα προϊστορικά φύλα τα οποία κατοίκησαν τον ελληνικό χώρο, πριν από την εγκατάσταση σε αυτόν των Ελλήνων". Και μια επιπλέον βοήθεια, ώστε αν έχεις όρεξη να γκουγκλάρεις ή να ανατρέξεις σε βιβιλοθήκες: (αλφαβτηικά) Αίμονες, Άονες, Δρύοπες, Ετεόκρητες, Κάρες, Καύκωνες, Λέλεγες, Μινύες, Πελασγοί, Τέμμικες, Τυρσηνοί. Για τους λαούς που κατοικούσαν σε Ιταλία και Γερμανία πριν από την άφιξη των Ινδοευρωπαίων, ομοίως κάνε τις αναζητήσεις σου. Καλή μελέτη!
 

argyrotoxos

Ανώτερος
Εγγρ.
16 Σεπ 2010
Μηνύματα
36.702
Κριτικές
63
Like
46.988
Πόντοι
9.297
Απάντησα ήδη περί τοπωνυμίων, αλλά δεν έδωσες, ως φαίνεται, σημασία. Το συντεταγμένο κράτος μας επιδόθηκε, μετά μανίας σχεδόν, στον εξελληνισμό των ξένων τοπωνυμίων, ιδίως ή κυρίως με αφορμή τη θεωρία του Φαλμεράυερ (αποτέλεσμα αυτής της θεωρίας ήσαν οι εργασίες του Ζαμπέλιου - πρώτου θεωρητικού της ενότητας του Ελληνισμού στο σχήμα Αρχαιότητα-Βυζάντιο-Νέος Ελληνισμός - και αντίστοιχη συγγραφή/περιοδολόγηση της Ελληνικής ιστορίας από τον Παπαρρηγόπουλο). Και το έργο συνεχίζεται - πολύ αραιά είναι η αλήθεια - έως και σήμερα για όσα ελάχιστα έχουν απομείνει ή έχουν ξεφύγει. Και φυσικά, η Ιστορία δεν αλλάζει. Το θέμα είναι: ποια Ιστορία; Η πραγματική ή η ερμηνεία της, που είναι αποτέλεσμα ΕΡΓΑΛΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ. Μη πάμε πολύ πίσω χρονικά. Ας σκεφτούμε την εργαλειοποίηση της ιστορίας όπως εκφράστηκε από την Εθνική Εταιρεία στον καταστροφικό πόλεμο του 1897, από τους δεξιο-βασιλόφρόνες στην μικρασιατική καταστροφή ή από τους χουντικούς στην τραγωδία της Κύπρου. Τα περί νεο-ραγιαδισμού δεν αξίζει να τα σχολιάσω, θα εκτρέψουν την συζήτηση σε άλλο πλαίσιο και δεν είναι ώρα για πατριωτισμομετρία.

Εκπλήσσομαι για το ερώτημα και μόνο. Αν έχεις διαβάσει βιβλίο ελληνικής Ιστορίας, δεν μπορώ να πιστέψω ότι δεν έχεις συναντήσει τον όρο και τα εξ αυτού σχετικά επίθετα. Αλλά, ως φαίνεται, ακόμα και αν η ζωή τα έφερε και δεν μπόρεσες ή δεν είχες τη δυνατότητα να διαβάσεις, δεν μπήκες καν στον κόπο να ανοίξεις μια εγκυκλοπαίδεια, στο σχετικό λήμμα. Ας είναι. Να βοηθήσω με παραπομπή, λοιπόν, σε δυο εγνωσμένης αξίας: 1) Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια (Δρανδάκης), τόμος Κ, σελίδα 715, μεσαία στήλη, λήμμα "προελληνικός, -ή, -όν" και αναφορά: "ο αναφερόμενος εις τους προέλληνας, εις τους λαούς τους κατοικήσαντας την Ελλάδα προ της εγκαταστάσεως εν αυτή των ελληνικών φύλων <...>" και 2) Πάπυρος-Λαρούς-Μπριτάννικα, τόμος 50, σελίδα 361, τελευταία στήλη, λήμμα "Προέλληνες, οι (αρχ.)" και αναφορά: "γενική ονομασία, που δηλώνει περιληπτικά όλα τα προϊστορικά φύλα τα οποία κατοίκησαν τον ελληνικό χώρο, πριν από την εγκατάσταση σε αυτόν των Ελλήνων". Και μια επιπλέον βοήθεια, ώστε αν έχεις όρεξη να γκουγκλάρεις ή να ανατρέξεις σε βιβιλοθήκες: (αλφαβτηικά) Αίμονες, Άονες, Δρύοπες, Ετεόκρητες, Κάρες, Καύκωνες, Λέλεγες, Μινύες, Πελασγοί, Τέμμικες, Τυρσηνοί. Για τους λαούς που κατοικούσαν σε Ιταλία και Γερμανία πριν από την άφιξη των Ινδοευρωπαίων, ομοίως κάνε τις αναζητήσεις σου. Καλή μελέτη!
Είναι λάθος να βάζουμε στο ίδιο τσουβαλι προσπάθειες εργαλειοποιησης ιστορίας με την διάθεση να ξεχάσουμε .
Ισες αποστάσεις ανάμεσα σε θύτη και θυμα εφαρμόζουν πολλές φορές οι ξένοι και μετά διαμαρτυρόμαστε...
 

Isidoro$

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
19 Δεκ 2021
Μηνύματα
2.121
Κριτικές
9
Like
3.536
Πόντοι
456
Απάντησα ήδη περί τοπωνυμίων, αλλά δεν έδωσες, ως φαίνεται, σημασία. Το συντεταγμένο κράτος μας επιδόθηκε, μετά μανίας σχεδόν, στον εξελληνισμό των ξένων τοπωνυμίων, ιδίως ή κυρίως με αφορμή τη θεωρία του Φαλμεράυερ (αποτέλεσμα αυτής της θεωρίας ήσαν οι εργασίες του Ζαμπέλιου - πρώτου θεωρητικού της ενότητας του Ελληνισμού στο σχήμα Αρχαιότητα-Βυζάντιο-Νέος Ελληνισμός - και αντίστοιχη συγγραφή/περιοδολόγηση της Ελληνικής ιστορίας από τον Παπαρρηγόπουλο). Και το έργο συνεχίζεται - πολύ αραιά είναι η αλήθεια - έως και σήμερα για όσα ελάχιστα έχουν απομείνει ή έχουν ξεφύγει. Και φυσικά, η Ιστορία δεν αλλάζει. Το θέμα είναι: ποια Ιστορία; Η πραγματική ή η ερμηνεία της, που είναι αποτέλεσμα ΕΡΓΑΛΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ. Μη πάμε πολύ πίσω χρονικά. Ας σκεφτούμε την εργαλειοποίηση της ιστορίας όπως εκφράστηκε από την Εθνική Εταιρεία στον καταστροφικό πόλεμο του 1897, από τους δεξιο-βασιλόφρόνες στην μικρασιατική καταστροφή ή από τους χουντικούς στην τραγωδία της Κύπρου. Τα περί νεο-ραγιαδισμού δεν αξίζει να τα σχολιάσω, θα εκτρέψουν την συζήτηση σε άλλο πλαίσιο και δεν είναι ώρα για πατριωτισμομετρία.

Εκπλήσσομαι για το ερώτημα και μόνο. Αν έχεις διαβάσει βιβλίο ελληνικής Ιστορίας, δεν μπορώ να πιστέψω ότι δεν έχεις συναντήσει τον όρο και τα εξ αυτού σχετικά επίθετα. Αλλά, ως φαίνεται, ακόμα και αν η ζωή τα έφερε και δεν μπόρεσες ή δεν είχες τη δυνατότητα να διαβάσεις, δεν μπήκες καν στον κόπο να ανοίξεις μια εγκυκλοπαίδεια, στο σχετικό λήμμα. Ας είναι. Να βοηθήσω με παραπομπή, λοιπόν, σε δυο εγνωσμένης αξίας: 1) Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια (Δρανδάκης), τόμος Κ, σελίδα 715, μεσαία στήλη, λήμμα "προελληνικός, -ή, -όν" και αναφορά: "ο αναφερόμενος εις τους προέλληνας, εις τους λαούς τους κατοικήσαντας την Ελλάδα προ της εγκαταστάσεως εν αυτή των ελληνικών φύλων <...>" και 2) Πάπυρος-Λαρούς-Μπριτάννικα, τόμος 50, σελίδα 361, τελευταία στήλη, λήμμα "Προέλληνες, οι (αρχ.)" και αναφορά: "γενική ονομασία, που δηλώνει περιληπτικά όλα τα προϊστορικά φύλα τα οποία κατοίκησαν τον ελληνικό χώρο, πριν από την εγκατάσταση σε αυτόν των Ελλήνων". Και μια επιπλέον βοήθεια, ώστε αν έχεις όρεξη να γκουγκλάρεις ή να ανατρέξεις σε βιβιλοθήκες: (αλφαβτηικά) Αίμονες, Άονες, Δρύοπες, Ετεόκρητες, Κάρες, Καύκωνες, Λέλεγες, Μινύες, Πελασγοί, Τέμμικες, Τυρσηνοί. Για τους λαούς που κατοικούσαν σε Ιταλία και Γερμανία πριν από την άφιξη των Ινδοευρωπαίων, ομοίως κάνε τις αναζητήσεις σου. Καλή μελέτη!
ΔΕΝ αναγνωριζω τους ΙΕ,ειναι απλα μια θεωρια.Για εμενα την απαντηση την εδωσε ο Ισοκρατης,ειμαι σιγουρος πως την ξερεις ( Ταύτην γάρ οικούμεν ..)
 

Enkidu

Μέλος
Εγγρ.
19 Απρ 2019
Μηνύματα
995
Like
892
Πόντοι
86
Είναι λάθος να βάζουμε στο ίδιο τσουβαλι προσπάθειες εργαλειοποιησης ιστορίας με την διάθεση να ξεχάσουμε .
Ισες αποστάσεις ανάμεσα σε θύτη και θυμα εφαρμόζουν πολλές φορές οι ξένοι και μετά διαμαρτυρόμαστε.
Η διατύπωσή σου είναι γενική και δεν μπορώ, ειλικρινά, να καταλάβω σε τί με αφορά εν σχέσει με όσα συζητήσαμε.
 

Enkidu

Μέλος
Εγγρ.
19 Απρ 2019
Μηνύματα
995
Like
892
Πόντοι
86
ΔΕΝ αναγνωριζω τους ΙΕ,ειναι απλα μια θεωρια.Για εμενα την απαντηση την εδωσε ο Ισοκρατης,ειμαι σιγουρος πως την ξερεις ( Ταύτην γάρ οικούμεν ..)
Ούτε ο Ιπποκράτης ούτε, γενικά, οι αρχαίοι Έλληνες είχαν επιδοθεί στην αρχαιολογία και στη συγκριτική γλωσσολογία, για να περιοριστώ σε δύο επιστήμες, που είναι σχετικές με όσα έχουν διατυπωθεί στις εδώ τελευταίες αναρτήσεις. Αλλά, εντάξει, κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει κάποιον να δεχτεί το Α ή το Β. Και σε υποκειμενικό, φιλικό, παρεΐστικο επίπεδο, μπορεί το πράγμα να μείνει εκεί. Αλλά, αν σε οποιοδήποτε διεθνές επιστημονικό συνέδριο με συμμετοχές σχετικών ειδικών επιστημόνων, το ΟΡΙΣΤΙΚΟ επιχείρημα ήταν ότι "το είπε ο Ιπποκράτης", καταλαβαίνεις και εσύ ότι ως θέση είναι εξαιρετικά αδύναμη. Εδώ καλό είναι, επίσης, να λάβεις υπ' όψιν τη γνωστή τάση των αρχαίων ελληνικών πόλεων-κρατών να μιλούν περί αυτοχθονίας και να ανάγουν την αρχή τους σε κάποιον ήρωα-ημίθεο-θεό. Αλίμονο αν η σύγχρονη επιστήμη έπαιρνε αυτές τις διαβεβαιώσεις τοις μετρητοίς ή έμενε ΜΟΝΟ σε αυτές. Οι προφορικές παραδόσεις, είναι ενδεικτικές ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ να λαμβάνονται πάντα υπ'όψιν, αλλά οριστικά, μόνο εφ' όσον στηρίζονται από αρχαιολογικές και λοιπή επιστημονική τεκμηρίωση με την αυστηρότηα που απαιτείται σήμερα. Στο δια ταύτα: Για τους Ινδοευρωπαίους κλασσική παραμένει ακόμα, παρά τα χρονάκια της (1989), η μελέτη του James Patrick Mallory: Indo-Europeans: Language, Archaeology and Myth. Εγώ έχω την ελληνική έκδοση (1995) από τις εκδόσεις ΔΕΛΦΙΝΙ, μετάφραση Ελένης Αστερίου. Φυσικά, μπορείς να γκουγκλάρεις και τα σχετικά λήμματα για περαιτέρω έρευνα και επικαιροποίηση.
 

Isidoro$

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
19 Δεκ 2021
Μηνύματα
2.121
Κριτικές
9
Like
3.536
Πόντοι
456
Ούτε ο Ιπποκράτης ούτε, γενικά, οι αρχαίοι Έλληνες είχαν επιδοθεί στην αρχαιολογία και στη συγκριτική γλωσσολογία, για να περιοριστώ σε δύο επιστήμες, που είναι σχετικές με όσα έχουν διατυπωθεί στις εδώ τελευταίες αναρτήσεις. Αλλά, εντάξει, κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει κάποιον να δεχτεί το Α ή το Β. Και σε υποκειμενικό, φιλικό, παρεΐστικο επίπεδο, μπορεί το πράγμα να μείνει εκεί. Αλλά, αν σε οποιοδήποτε διεθνές επιστημονικό συνέδριο με συμμετοχές σχετικών ειδικών επιστημόνων, το ΟΡΙΣΤΙΚΟ επιχείρημα ήταν ότι "το είπε ο Ιπποκράτης", καταλαβαίνεις και εσύ ότι ως θέση είναι εξαιρετικά αδύναμη. Εδώ καλό είναι, επίσης, να λάβεις υπ' όψιν τη γνωστή τάση των αρχαίων ελληνικών πόλεων-κρατών να μιλούν περί αυτοχθονίας και να ανάγουν την αρχή τους σε κάποιον ήρωα-ημίθεο-θεό. Αλίμονο αν η σύγχρονη επιστήμη έπαιρνε αυτές τις διαβεβαιώσεις τοις μετρητοίς ή έμενε ΜΟΝΟ σε αυτές. Οι προφορικές παραδόσεις, είναι ενδεικτικές ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ να λαμβάνονται πάντα υπ'όψιν, αλλά οριστικά, μόνο εφ' όσον στηρίζονται από αρχαιολογικές και λοιπή επιστημονική τεκμηρίωση με την αυστηρότηα που απαιτείται σήμερα. Στο δια ταύτα: Για τους Ινδοευρωπαίους κλασσική παραμένει ακόμα, παρά τα χρονάκια της (1989), η μελέτη του James Patrick Mallory: Indo-Europeans: Language, Archaeology and Myth. Εγώ έχω την ελληνική έκδοση (1995) από τις εκδόσεις ΔΕΛΦΙΝΙ, μετάφραση Ελένης Αστερίου. Φυσικά, μπορείς να γκουγκλάρεις και τα σχετικά λήμματα για περαιτέρω έρευνα και επικαιροποίηση.
Οι ΙΕ είναι ή δεν είναι απλά μια θεωρία;Υπάρχει κάποιο αρχαίο κείμενο με έστω 1 ΙΕ λέξη;
 

kronos

Μέγας
Εγγρ.
28 Δεκ 2006
Μηνύματα
4.478
Κριτικές
3
Like
12.579
Πόντοι
3.506
Ας πάρουμε τη λεξη "ΠΟΛΙΣ" με την έννοια του "Κράτους" και της "Εξουσίας".
Όλα σχεδον τα κράτη της γης έχουν ονομάσει τις Αστυνομίες τους με αυτο το Ελληνικο όνομα, αυτούσιο η παραγωγό του.
POLIS,POLITIA,
POLIZIA κλπ.
Και στην Ελλάδα χρησιμοποιούμε το Αμερικανό-Εγγλέζικο POLICE.
Γιατι να μην χρησιμοποιούμε το ελληνικότατο ΠΟΛΙΣ και μάλιστα με Ελληνικούς χαρακτήρες...
Ενας ξένος φίλος οταν ειδε αυτο με ρώτησε κάποτε, αν στην Ελλάδα έχουμε επίσημη γλώσσα τα Αγγλικά...
Almost του απάντησα..
 

Enkidu

Μέλος
Εγγρ.
19 Απρ 2019
Μηνύματα
995
Like
892
Πόντοι
86
Οι ΙΕ είναι ή δεν είναι απλά μια θεωρία;Υπάρχει κάποιο αρχαίο κείμενο με έστω 1 ΙΕ λέξη;
Κατ' αρχάς κάθε ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ θεωρία, είναι ΑΝΑΤΡΕΨΙΜΗ/ΔΙΑΨΕΥΣΙΜΗ, εάν προκύψουν νεότερα στοιχεία ή εάν δημοσιευτούν νεότερες μελέτες με επανερμηνεία παλαιότερων στοιχείων ή πηγών. Αλλιώς, δεν έχουμε επιστήμη αλλά θεολογία (δόγμα/θέσφατα). Όμως, μέχρι να γίνει αυτό, η επιστημονική κοινότητα κρατάει ό,τι έχει περάσει τη βάσανο των επιστημονικών δημοσιεύσεων σε ειδικά περιοδικά (με μονογραφίες ή συλλογικές μελέτες κλπ) καθώς και σε ημερίδες και σχετικά επιστημονικά συνέδρια. Όλα αυτά έχουν συμβεί με την ΙΕ θεωρία. Τώρα, το να λες ότι είναι "απλά μια θεωρία" προφανέστατα με σκοπό μειωτικό ή/και για να την εξισώσεις αξιολογικά με μια αναφορά στον Πανηγυρικό, που ο Ισοκράτης εκφώνησε πριν από 2402 χρόνια κάτω από άλλες συνθήκες και για άλλους λόγους και όχι ως θεωρία, σε εποχή που ούτε αρχαιολογία είχε αναπτυχθεί ούτε συγκριτική γλωσσολογία, ούτε ανθρωπολογία, ούτε θεωρία της εξέλιξης, ούτε ανακάλυψη του DNA και ανάγνωση του σύγχρονου αλλά και ΑΡΧΑΙΟΥ ανθρώπινου γονιδιώματος (απ' όπου προέκυψαν πληροφορίες για μετακινήσεις και επιμειξίες ανθρώπινων πληθυσμών και φυλών) είναι πρώτον άδικο για τον αθώο του αίματος Ισοκράτη. Κατά δεύτερον, το επιχείρημα ότι δεν υπάρχει "αρχαίο κείμενο" με "έστω μια λέξη" είναι σαθρό και δείχνει άγνοια για το γλωσσικό φαινόμενο γενικά (σύγχυση μεταξύ ομιλίας και γραφής. Έχουν υπάρξει - υπάρχουν και σήμερα! - λαοί και πολιτισμοί που δεν έχουν αφήσει γραπτή μαρτυρία είτε γιατί δεν είχαν αναπτύξει ΑΚΟΜΑ σύστημα γραφής είτε γιατί δε διασώθηκε κάποιο γραπτό τους κείμενο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μιλούσαν και δεν επικοινωνούσαν μεταξύ τους!!!). Κατόπιν αυτών, και εφόσον ενδιαφέρεσαι ειλικρινά να μελετήσεις, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη να βρεις και να διαβάσεις το βιβλίο, που παρέθεσα σε προηγούμενη ανάρτηση και συγκεκριμένα το ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΝΑ "Η ανακάλυψη των Ινδοευρωπαίων (σελ.14) / August Schleicher (σελ. 20) και "Η Ινδοευρωπαϊκή υπόθεση" (σελ. 28) και το ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΞΙ "Το πρόβλημα της κοιτίδας των Ινδοευρωπαίων" με τα σχετικά (σελ. 172-197). Συμπληρωματικώς, βλ. Ιστορία της Ελληνικής Γλώσσας. Από τις Αρχές έως την Ύστερη Αρχαιότητα με επιστημονική επιμέλεια του μακαρίτη του Χριστίδη (έκδοση 2001 του ΚΕΓ = Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών [Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη]). Σε αυτόν τον εξαιρετικό τόμο ενδιαφέρει εν προκειμένω η Β' ΕΝΟΤΗΤΑ (με εισαγωγή του ίδιου του Χριστίδη): "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ, 1.1 Η Ινδοευρωπαϊκή οικογένεια: οι γλωσσικές μαρτυρίες (συμβολή του B. D. Joseph) σελίδες 121-135. Φυσικά, δεν θα επανέλθω, δεν γίνεται να γράφω κάθε φορά κατεβατά, σε έναν ιστότοπο, όπου ήλθα (ήλθαμε) για άλλο λόγο. Όπως είπα σε προηγούμενο ανάρτηση, εν τέλει ο καθένας μπορεί να κρατάει για τον εαυτό του και τους ομοϊδεάτες του ό,τι θεωρία επιθυμεί. Ελπίζω, λοιπόν, ότι, αν όχι εσύ, τουλάχιστον έστω και ένας από τους λοιπούς που έτυχε να μας διαβάσουν, να ενδιαφερθεί, να βρει και να μελετήσει όσα παρέθεσα, για να διαμορφώσει δική του γνώμη, ώστε να μην επιβεβαιώσει τον μέγα Θουκυδίδη ("τοις πολλοίς ΑΤΑΛΑΙΠΩΡΟΣ η ζήτησις της αληθείας).
 
  • Like
Αντιδράσεις: Nubic

Isidoro$

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
19 Δεκ 2021
Μηνύματα
2.121
Κριτικές
9
Like
3.536
Πόντοι
456
Κατ' αρχάς κάθε ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ θεωρία, είναι ΑΝΑΤΡΕΨΙΜΗ/ΔΙΑΨΕΥΣΙΜΗ, εάν προκύψουν νεότερα στοιχεία ή εάν δημοσιευτούν νεότερες μελέτες με επανερμηνεία παλαιότερων στοιχείων ή πηγών. Αλλιώς, δεν έχουμε επιστήμη αλλά θεολογία (δόγμα/θέσφατα). Όμως, μέχρι να γίνει αυτό, η επιστημονική κοινότητα κρατάει ό,τι έχει περάσει τη βάσανο των επιστημονικών δημοσιεύσεων σε ειδικά περιοδικά (με μονογραφίες ή συλλογικές μελέτες κλπ) καθώς και σε ημερίδες και σχετικά επιστημονικά συνέδρια. Όλα αυτά έχουν συμβεί με την ΙΕ θεωρία. Τώρα, το να λες ότι είναι "απλά μια θεωρία" προφανέστατα με σκοπό μειωτικό ή/και για να την εξισώσεις αξιολογικά με μια αναφορά στον Πανηγυρικό, που ο Ισοκράτης εκφώνησε πριν από 2402 χρόνια κάτω από άλλες συνθήκες και για άλλους λόγους και όχι ως θεωρία, σε εποχή που ούτε αρχαιολογία είχε αναπτυχθεί ούτε συγκριτική γλωσσολογία, ούτε ανθρωπολογία, ούτε θεωρία της εξέλιξης, ούτε ανακάλυψη του DNA και ανάγνωση του σύγχρονου αλλά και ΑΡΧΑΙΟΥ ανθρώπινου γονιδιώματος (απ' όπου προέκυψαν πληροφορίες για μετακινήσεις και επιμειξίες ανθρώπινων πληθυσμών και φυλών) είναι πρώτον άδικο για τον αθώο του αίματος Ισοκράτη. Κατά δεύτερον, το επιχείρημα ότι δεν υπάρχει "αρχαίο κείμενο" με "έστω μια λέξη" είναι σαθρό και δείχνει άγνοια για το γλωσσικό φαινόμενο γενικά (σύγχυση μεταξύ ομιλίας και γραφής. Έχουν υπάρξει - υπάρχουν και σήμερα! - λαοί και πολιτισμοί που δεν έχουν αφήσει γραπτή μαρτυρία είτε γιατί δεν είχαν αναπτύξει ΑΚΟΜΑ σύστημα γραφής είτε γιατί δε διασώθηκε κάποιο γραπτό τους κείμενο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μιλούσαν και δεν επικοινωνούσαν μεταξύ τους!!!). Κατόπιν αυτών, και εφόσον ενδιαφέρεσαι ειλικρινά να μελετήσεις, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη να βρεις και να διαβάσεις το βιβλίο, που παρέθεσα σε προηγούμενη ανάρτηση και συγκεκριμένα το ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΝΑ "Η ανακάλυψη των Ινδοευρωπαίων (σελ.14) / August Schleicher (σελ. 20) και "Η Ινδοευρωπαϊκή υπόθεση" (σελ. 28) και το ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΞΙ "Το πρόβλημα της κοιτίδας των Ινδοευρωπαίων" με τα σχετικά (σελ. 172-197). Συμπληρωματικώς, βλ. Ιστορία της Ελληνικής Γλώσσας. Από τις Αρχές έως την Ύστερη Αρχαιότητα με επιστημονική επιμέλεια του μακαρίτη του Χριστίδη (έκδοση 2001 του ΚΕΓ = Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών [Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη]). Σε αυτόν τον εξαιρετικό τόμο ενδιαφέρει εν προκειμένω η Β' ΕΝΟΤΗΤΑ (με εισαγωγή του ίδιου του Χριστίδη): "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ, 1.1 Η Ινδοευρωπαϊκή οικογένεια: οι γλωσσικές μαρτυρίες (συμβολή του B. D. Joseph) σελίδες 121-135. Φυσικά, δεν θα επανέλθω, δεν γίνεται να γράφω κάθε φορά κατεβατά, σε έναν ιστότοπο, όπου ήλθα (ήλθαμε) για άλλο λόγο. Όπως είπα σε προηγούμενο ανάρτηση, εν τέλει ο καθένας μπορεί να κρατάει για τον εαυτό του και τους ομοϊδεάτες του ό,τι θεωρία επιθυμεί. Ελπίζω, λοιπόν, ότι, αν όχι εσύ, τουλάχιστον έστω και ένας από τους λοιπούς που έτυχε να μας διαβάσουν, να ενδιαφερθεί, να βρει και να μελετήσει όσα παρέθεσα, για να διαμορφώσει δική του γνώμη, ώστε να μην επιβεβαιώσει τον μέγα Θουκυδίδη ("τοις πολλοίς ΑΤΑΛΑΙΠΩΡΟΣ η ζήτησις της αληθείας).
καλα τα λες ολα αυτα αλλά ούτε 1 ΙΕ λέξη δεν υπαρχει;
 

Enkidu

Μέλος
Εγγρ.
19 Απρ 2019
Μηνύματα
995
Like
892
Πόντοι
86
Για όσους ενδιαφέρθηκαν και μου έγραψαν ιδιωτικά, ευχαριστώ και δημόσια και με την ευκαιρία, προτείνω και για αυτούς και για τους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους ιστότοπο, όπου βρίσκονται συγκεντρωμένοι σύνδεσμοι σχετικοί με το αποκαταστημένο έως σήμερα ΛΕΞΙΚΟ της IE. Θα χρειαστεί, γνώση τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας:
Καλό είναι, πάντως, όσοι για πρώτη φορά καταπιάνονται με το θέμα, να ξεκινήσουν με το σχετικό άρθρο (ελληνιστί) της Wikipedia, επειδή είναι στο ιντερνετ και δεν χρειάζεται επίσκεψη σε βιβλιοθήκες:
 
OP
OP
amjik

amjik

Τιμημένος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2008
Μηνύματα
45.619
Κριτικές
61
Like
43.281
Πόντοι
22.785
:kiss-mark:
Παραμονή πρωτοχρονιάς 2022
Η μέτρηση του χρονου είναι ανθρώπινο δημιούργημα
Βάλανε κάτω τα φεγγάρια μετρήσαμε τα άστρα και έγινε ένα ημερολόγιο
Μετά ένα άλλο

Αλλά η πουτάνα η ώρα διαφέρει από χώρα σε χώρα
Αλλου ανατέλλει ο ήλιος αλλου δύει
Βλέπετε η γη γυρίζει
Έχω κάνει μέχρι σήμερα στην ζωη μου δεκάδες , πολλές δεκάδες πρωτοχρονιές
Πήρα ευχές
Έδωσα ευχές
Άλλες τυπικές άλλες αληθεινές άλλες σε αντάλλαγμα άλλων ευχών
Τίποτα και ποτέ δεν εισακούστηκε
Μόνο μια μικρή ελπίδα την ώρα που ανταλάσεις ευχές..
Δεν θέλω τίποτα παραπανω από αυτά μπου έχω
Η επιθυμίαου είναι να μην μου πάρει τίποτα ο καινούργιος χρόνος ...
 

Isidoro$

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
19 Δεκ 2021
Μηνύματα
2.121
Κριτικές
9
Like
3.536
Πόντοι
456
καλη χρονια!
 
OP
OP
amjik

amjik

Τιμημένος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2008
Μηνύματα
45.619
Κριτικές
61
Like
43.281
Πόντοι
22.785
:kiss-mark: :kiss-mark:

Τι σημαίνει η λέξη «ζαβαρακατρανέμια» στο γνωστό τραγούδι του Νίκου Ξυλούρη; (Βίντεο)

«ζαβαρακατρανέμια». Το τραγούδι γράφτηκε στα χρόνια της Χούντας και το μήνυμά του ήταν αντιδικτατορικό. Τους στίχους και τη μουσική έχει γράψει ο Γιάννης Μαρκόπουλος και το τραγούδησε για πρώτη φορά ο Νίκος Ξυλούρης το 1968 στο δίσκο «Επιχείρησις Απόλλων». Τα λόγια του ακούγονται καταλαβίστικα.
Ο ίδιος ο Γιάννης Μαρκόπουλος πολλά χρόνια αργότερα θα λύσει το μυστήριο εξηγώντας:

«αλληλούια» = αλληλουχία,

«ζάβαρα» = λάβαρα,

«κάτρα» = μαύρα,
«νάμα» = βάπτισμα,

«λάμα» = το μαχαίρι,

«νέμια» = Ανέμισαν, «ίλεος» = Έλεος. Δηλαδή: Ζάβαρα κάτρα νέμια = Λάβαρα Μαύρα Ανέμισαν Ίλεος Ίλεος = Έλεος, Έλεος.

Λάμα Λάμα Νάμα Νάμα Νέμια = Το μαχαίρι, το μαχαίρι μάνα μάνα Ανέμισαν.
 
Εγγρ.
12 Μαΐ 2022
Μηνύματα
337
Like
951
Πόντοι
81
Αγαπητέ ξέρετε την έννοια της λέξεως βιγλατορες ??
ειναι ο αρχαιος λιμενομπατσος (ομιλουμε και την λιμανιωτικη διαλεκτο μερικες φορες ομως εδω κουμπωνει γαντι που λενε)
τους βιγλατορες τους βαζανε να παρατηρουν απο καποιο ψηλο σημειο ενος βουνου κυριως για την ελευση καποιου εχθρικου πλοιου και να ειδοποιουν αμεσως για αμυνα κατα την περιοδο του μεσαιωνα ολα αυτα στον ελλαδικο χωρο
αργοτερα αυτος ο ορος-επαγγελμα κυριαρχησε και για την ενδοχωρα

υ.γ. τωρα ειδα το νημα αυτο και εχω φαει τον κοσμο να βρω ενα μικρο ευρτηριο λεξεων οπου σημειωνα καθε ελληνικη λεξη που μου ηχουσε ωραια στα αυτια και δυστηχως δεν το βρισκω (θα το βρω ομως)

συνδαιτυμόνες​

ακομα μια που μου ηρθε στο μυαλο
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom