Προς MAHM
Κοίτα, όλοι έχουμε μεγάλο μερίδιο ευθύνης σε αυτά που συμβαίνουν τριγύρω μας.
Αλλά π.χ. ψάξε να δεις γιατί δεν έχει μετρό στην Αγία Παρασκευή και θα τραβάς τα μαλλιά σου... Και θα τα τραβάς ακόμη περισσότερο, όταν μάθεις, ότι για να φτιάξουνε τελικά τον σταθμό Αγ. Παρασκευής, θα σταματήσει η κυκλοφορία του μετρό από την Εθνική Άμυνα και μέχρι Δ.Πλακεντίας για τουλάχιστον 6 μήνες. (καλό?) Επιπλέον, οι περισσότεροι Δήμοι έχουν οργανώσει shuttles που σε πηγαίνουν στον κοντινότερο σταθμό μετρό. Οπότε δεν είναι υποχρεωτικό να πας με το αυτοκίνητο μέχρι το μετρό.
Το θέμα ποδήλατο είναι για μικρές αποστάσεις, δλδ, δεν εννοώ να πας από τα Μελίσσια μέχρι Πειραιά. Αλλά από τα Μελίσσια μέχρι Μετρό, δεν γίνεσαι μουσκίδι, δεν είναι και τόσο επικίνδυνο και κάνεις και καλό στην καρδιά σου. Δεν περιμένω να το δω ποτέ στην Ελλάδα να γίνεται αυτό, αλλά σαν λύση υπάρχει.
Σχετικά με την Πατησίων και το ότι είναι στενή. Εάν θες την γνώμη μου, και πολύ μεγάλη είναι. Έπρεπε από κάποιο σημείο και μετά να την αποκλείσουν για Ι.Χ. και ταξί και να την γεμίσουν shuttles (ηλεκτρικά ή LPG). H παγκόσμια εμπειρία δείχνει, ότι όσο και να μεγαλώνεις τους δρόμους, θα μπουκώσουν αργά ή γρήγορα, και μάλιστα πάντα γρηγορότερα από το αναμενόμενο. Δες το παράδειγμα της Αττικής Οδού μεταξύ κόμβων Πλακεντίας και Ε.Ο. κατά τις ώρες αιχμής. Είναι αστείο αυτό που γίνεται και πληρώνεις κιόλας....
Πλέον στις μεγάλες πόλεις ο σχεδιασμός γίνεται να μικρύνουν τους δρόμους, να εντείνουν τα ΜΜΣ και να διώξουν τα Ι.Χ.. Αυτό δεν προϋποθέτει μεγάλους σταθμούς αυτοκινήτων στα όρια του αποκλεισμού, αυτοί χρειάζονται πολύ πιο μακριά.
Εάν πας και παραπέρα, και εξετάσεις πολεοδομικό σχεδιασμό σύγχρονων πόλεων, οι δραστηριότητες που τραβάνε και προκαλούν κίνηση, σχεδιάζονται εκτός κέντρου. Βλέπε π.χ. Βερολίνο, δες που είναι οι κυβερνητικές υπηρεσίες. Αναζήτησε τις πρεσβείες. Δεν είναι στο κέντρο….
Βέβαια, είναι νέα πρωτεύουσα και είχαν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την ανάλογη εμπειρία και να τα σχεδιάσουν σωστά. Ειδικότερα στο παράδειγμα Γερμανίας, δες που καθορίζονται χώροι γραφείων, σχεδόν πάντα εκτός πόλης (με εξαιρέσεις).
Τέτοιες λύσεις πρέπει να εφαρμόσουμε, αλλά δεν το κάνουμε επειδή είμαστε κάφροι, όχι επειδή δεν μπορεί ή δεν θέλει το κράτος. Ούτε επειδή δεν υπάρχουν τα φράγκα.
Να σου δώσω ένα απλό παράδειγμα. Μία από τις κεντρικές υποδιευθύνσεις της ΔΕΗ, η οποία νοικιάζει (ας μην μιλήσουμε με τι κόστος, άλλη κουβέντα αυτή) διάφορα κτίρια μέσα στην Αθήνα, σχεδίαζε πρόσφατα να μετακομίσει σε ιδιόκτητο κτίριο που θα ανέγερε σε ιδιόκτητο οικόπεδό τους επί της Αττικής Οδού. Αμ δε, δεν άρεσε στους υπαλλήλους οι οποίοι προτιμούν το κέντρο γιατί βολεύει περισσότερο....και επειδή ξέρουμε όλη τι σημαίνει ΓΕΝΟΠ, πάει το Project με όλες τις συνέπειες. (Ενοίκια, fragmented υποδομή για την υπηρεσία λόγω των διάφορων κτιρίων, και φυσικά επιβάρυνση του κέντρου). Δεν μπορείς να φανταστείς πόσα τέτοια παραδείγματα υπάρχουν...και δεν είναι μόνο σε μεγάλες υπηρεσίες, αλλά και σε υπουργεία κλπ που μπορούν να εφαρμοσθούν τέτοια σενάρια για να αναπνεύσει το κέντρο.
Τα παλιά κτίρια δεν γίνονται σταθμοί αυτοκινήτων....τεχνικά δύσκολο. Αλλά τεχνικά δεν είναι σχεδόν τίποτα αδύνατο. Το κόστος όμως για να κάνεις κάτι τέτοιο είναι τερατώδες. Καλύτερα να πας σε λύσεις όπως ανέφερα παραπάνω και να αδειάσεις το κέντρο. Δεν υπάρχει λόγος να υπάρχουν όλες αυτές οι υπηρεσίες στο κέντρο, οι οποίες παρασύρουν και ένα κάρο γραφεία και επιχειρήσεις που παραδοσιακά (και παρασιτικά) στεγάζονται στην ίδια περιοχή.
Επιμένω, εμείς φταίμε και ότι το μόνο που μας νοιάζει είναι η βολή μας και τίποτα άλλο. Τους άλλους, τα κοινά, το μέλλον και γενικά την πρόοδο την έχουμε γραμμένη στα αρχίδια μας.
(αυτο που θα σου πω το ρωταω καλοπροαιρετα)γιατι να μην το δικαιολογει?
Γιατί τότε μπαίνουμε σε έναν κύκλο όπου τα πάντα γίνονται μόνο χειρότερα.