You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.
You should upgrade or use an alternative browser.
O Roberto Begigni και οι απαίδευτοι Έλληνες
- Μέλος που άνοιξε το νήμα lollipop(1)
- Ημερομηνία ανοίγματος
- Απαντήσεις 86
- Εμφανίσεις 5K
- Tagged users Καμία
- Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
str81977
Τιμημένος
- Εγγρ.
- 17 Απρ 2006
- Μηνύματα
- 13.679
- Κριτικές
- 2
- Like
- 6
- Πόντοι
- 166
Συμφωνώ απόλυτα..
Θα εννοείς φαντάζομαι ό,τι και οι αρχαιοέλληνες ήταν εξίσου απολίτιστοι.
Μη σου πω και περισσότερο, αν λάβεις υπόψη σου μάλιστα ότι εξοστρακίζαν και δηλητηριάζαν φιλοσόφους.
Η "αρχαιότητα" άλλωστε πρέπει να θεωρείτε η ιδανική κοινωνία ανθρώπων και ο απόλυτος οδηγός συμπεριφορών.
Καλά, εδώ γράφηκε ότι η αναγέννηση ήταν κόλπο των παπικών, στο αν οι αρχαίοι ήταν απολίτιστοι θα κολλήσουμε;
Ωστόσο η δημόσια έκφραση δυσαρέσκειας δεν είναι αποκλειστικότητα των ελλήνων, αρχαίων και νέων, αλλά λαμβάνει χώρα και σήμερα από ακροατήρια πολύ πιο "πολιτισμένα" από το ελληνικό...
Άσε που το γιουχάισμα σε θεατρικές παραστάσεις και ειδικά στο Μέγαρο είναι σπάνιο φαινόμενο και μου είναι δύσκολο να πιστέψω ότι όσοι βρέθηκαν στον Μπενίνι ήταν μπουρτζόβλαχοι άξεστοι τυροβρωμίκουλες που δεν εκτίμησαν τον "είμαι ίδιος σε όλους μου τους ρόλους" Ιταλό...
Και από τη στιγμή που ο έπαινος εκφράζεται δημόσια, γιατί να μην εκφράζεται και ο ψόγος;
centrino
Μέλος
- Εγγρ.
- 6 Φεβ 2008
- Μηνύματα
- 6.210
- Like
- 657
- Πόντοι
- 146
Γιατί δεν τονίζετε ότι τη δεύτερη μέρα που υπήρχε η ταυτόχρονη μετάφραση, όπως στις διαλέξεις, όλα πήγαν καλά και ο Μπενίνι απωθεώθηκε; Μόνο εγώ το άκουσα;
Γεγονός που αποδεικνύει ότι η “αναξιοπρεπής”, όπως υπαινίσσεσαι αντίδραση κάποιων, παρήγαγε έργο από το οποίο άπαντες οι “αξιοπρεπείς” και μη ιταλομαθείς θεατές της επόμενης παράστασης επωφελήθηκαν τα μέγιστα.
str81977
Τιμημένος
- Εγγρ.
- 17 Απρ 2006
- Μηνύματα
- 13.679
- Κριτικές
- 2
- Like
- 6
- Πόντοι
- 166
Γεγονός που αποδεικνύει ότι η “αναξιοπρεπής”, όπως υπαινίσσεσαι αντίδραση κάποιων, παρήγαγε έργο από το οποίο άπαντες οι “αξιοπρεπείς” και μη ιταλομαθείς θεατές της επόμενης παράστασης επωφελήθηκαν τα μέγιστα.
Καμια φορά η δημόσια κριτική έχει σπουδαία αποτελέσματα...
Το κοινό έχει κάθε δικαίωμα και πρέπει να διαμαρτυρείται.
Το πως το κάνει εξαρτάται από τη νοοτροπία του κάθε λαού.
Ο una fatsa, una ratsa, θετικά προσκείμενος Μπενίνι διασκέδασε με τις φωνές και τις θεώρησε δείγμα μπρίου και ζωντάνιας του κοινού ενώ λυπήθηκε πραγματικά μόνο για τις αποχωρήσεις.
Φυσικά και δε μου κάνει εντύπωση για τη Σκάλα του Μιλάνου και τους φωνακλάδες Ιταλούς.
Είναι το ίδιο "απαιτητικό" ακροατήριο των εδώ επωνύμων που πήγαν στην Επίδαυρο μόνο και μόνο για να αποδοκιμάσουν την Μήδεια του Βασίλιεφ επειδή ο Ρώσος Δάσκαλος τους έθιξε το μαγαζάκι λέγοντας δικαίως ότι το σύγχρονο ελληνικό θέατρο είναι για πέταμα.
Οι Γάλλοι, αντίθετα,το περισσότερο που θα κάνουν σε μια παράσταση είναι να χτυπήσουν τα πόδια τους στο δάπεδο. Είναι ένα διακριτικό μήνυμα στον ηθοποιό ότι κάτι δεν πάει καλά και το κοινό δυσαρεστείται. Δεν διακόπτεται από φωνές και καφρίλες και έχει το περιθώριο και την ευκαιρία να το χειριστεί.
Το πως το κάνει εξαρτάται από τη νοοτροπία του κάθε λαού.
Ο una fatsa, una ratsa, θετικά προσκείμενος Μπενίνι διασκέδασε με τις φωνές και τις θεώρησε δείγμα μπρίου και ζωντάνιας του κοινού ενώ λυπήθηκε πραγματικά μόνο για τις αποχωρήσεις.
Φυσικά και δε μου κάνει εντύπωση για τη Σκάλα του Μιλάνου και τους φωνακλάδες Ιταλούς.
Είναι το ίδιο "απαιτητικό" ακροατήριο των εδώ επωνύμων που πήγαν στην Επίδαυρο μόνο και μόνο για να αποδοκιμάσουν την Μήδεια του Βασίλιεφ επειδή ο Ρώσος Δάσκαλος τους έθιξε το μαγαζάκι λέγοντας δικαίως ότι το σύγχρονο ελληνικό θέατρο είναι για πέταμα.
Οι Γάλλοι, αντίθετα,το περισσότερο που θα κάνουν σε μια παράσταση είναι να χτυπήσουν τα πόδια τους στο δάπεδο. Είναι ένα διακριτικό μήνυμα στον ηθοποιό ότι κάτι δεν πάει καλά και το κοινό δυσαρεστείται. Δεν διακόπτεται από φωνές και καφρίλες και έχει το περιθώριο και την ευκαιρία να το χειριστεί.
centrino
Μέλος
- Εγγρ.
- 6 Φεβ 2008
- Μηνύματα
- 6.210
- Like
- 657
- Πόντοι
- 146
Καλά, εδώ γράφηκε ότι η αναγέννηση ήταν κόλπο των παπικών, στο αν οι αρχαίοι ήταν απολίτιστοι θα κολλήσουμε;
Ζούμε σε μια χώρα που διδάσκει συστηματικά στα σχολειά της την Εβραϊκή αντί της Ελληνικής Μυθολογίας, που αποφάσισε σε μια νύχτα ότι το πολυτονικό και η ακρίβεια της λόγιας γλώσσας είναι “πασέ” και “του μάτς” για τον γενικό πληθυσμό, και που επειδή το να γράψει κανείς μια “έκθεση” με αρχή-μέση-τέλος είναι κομματάκι δύσκολο πρότζεκτ για τα “παιδιά” απεφάνθη ότι ως εξεταζόμενο μάθημα πρέπει να έχει χαμηλό συντελεστή βαρύτητας …
Για να μη μιλήσω για το ότι ο κάθε θολοκουλτουριάρης που διάβαζε πριν κάμποσα χρόνια το “εκκρεμές του Φουκώ” στις παραλίες καλοκαιριάτικα, απέκτησε άποψη για τον αρχαίο ελληνικό κόσμο – κι ας μην μπορεί να διαβάσει/αποδώσει στα νέα ελληνικά 3 αράδες, έστω, από το πρωτότυπο της Οδύσσειας (του Ομήρου, γου νόου).
str81977
Τιμημένος
- Εγγρ.
- 17 Απρ 2006
- Μηνύματα
- 13.679
- Κριτικές
- 2
- Like
- 6
- Πόντοι
- 166
Ζούμε σε μια χώρα που διδάσκει συστηματικά στα σχολειά της την Εβραϊκή αντί της Ελληνικής Μυθολογίας, που αποφάσισε σε μια νύχτα ότι το πολυτονικό και η ακρίβεια της λόγιας γλώσσας είναι “πασέ” και “του μάτς” για τον γενικό πληθυσμό, και που επειδή το να γράψει κανείς μια “έκθεση” με αρχή-μέση-τέλος είναι κομματάκι δύσκολο πρότζεκτ για τα “παιδιά” απεφάνθη ότι ως εξεταζόμενο μάθημα πρέπει να έχει χαμηλό συντελεστή βαρύτητας …
Για να μη μιλήσω για το ότι ο κάθε θολοκουλτουριάρης που διάβαζε πριν κάμποσα χρόνια το “εκκρεμές του Φουκώ” στις παραλίες καλοκαιριάτικα, απέκτησε άποψη για τον αρχαίο ελληνικό κόσμο – κι ας μην μπορεί να διαβάσει/αποδώσει στα νέα ελληνικά 3 αράδες, έστω, από το πρωτότυπο της Οδύσσειας (του Ομήρου, γου νόου).
Άι ντου νοόυ μαη φρεντ...
Αλλά ας μείνουμε στα γεγονότα του συγκεκριμένου θρεντ...
Κάποιοι έλληνες θεατές έκαναν ό,τι κάνουν χιλιάδες θεατές σε όλα τα θέατρα και όπερες του κόσμου- εκδήλωσαν δημόσια τη δυσαρέσκειά τους- και αρχίσαμε τα σχόλια για το ποσο μπας κλας είναι το ελληνικό κοινό...
Και η πλάκα είναι ότι δεν πολυπάω τον Μπενίνι ούτως ή άλλως!
GIORGOSK
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 14 Σεπ 2005
- Μηνύματα
- 6.563
- Κριτικές
- 4
- Like
- 2.366
- Πόντοι
- 506
γιατί δεν τον πολυ πας τον Ρομπέρτο? αφού στο τέλος οι Ναζι τον σκοτώνουν...Και η πλάκα είναι ότι δεν πολυπάω τον Μπενίνι ούτως ή άλλως!
str81977
Τιμημένος
- Εγγρ.
- 17 Απρ 2006
- Μηνύματα
- 13.679
- Κριτικές
- 2
- Like
- 6
- Πόντοι
- 166
γιατί δεν τον πολυ πας τον Ρομπέρτο? αφού στο τέλος οι Ναζι τον σκοτώνουν...
Αν είναι χιούμορ η παραπάνω παπαριά, δεν είναι και τόσο πετυχημένο...
"Η ζωή είναι ωραία" ήταν η καλύτερη ταινία του ομολογουμένως...
Αλλά δεν μου αρέσουν οι ηθοποιοί που παίζουν σχεδόν πάντα τον ίδιο χαρακτήρα...
Για τον ίδιο λόγο δεν μου αρέσει ιδιαίτερα ο Ρ. Γουίλιαμς που είτε παίζει τον καθηγητή στον κύκλο των χαμένων ποιητών είτε το ρομπότ, είναι το ίδιο και το αυτό...
Paixnidiaris
Μέλος
- Εγγρ.
- 7 Απρ 2009
- Μηνύματα
- 11
- Like
- 0
- Πόντοι
- 0
Λέτε για τις αντιδράσεις άλλων λαών όταν είναι δυσαρεστημένοι με μια παρασταση και με την αποδοση του καλλιτεχνη.εδω ομως ο ανθρωπος δεν ειναι οτι δεν απεδωσε τον ρολο του σωστα.με αλλους ειχαν προβλημα και αλλού ξεσπασαν.
Paixnidiaris
Μέλος
- Εγγρ.
- 7 Απρ 2009
- Μηνύματα
- 11
- Like
- 0
- Πόντοι
- 0
Άσε ρε συ τον κόσμο να εκφραστεί ελεύθερα...
Pristine, τι ειναι αυτο το ξεχυλωμενο που εχεισ βαλει φωτο;με χαλαει αδελφε.Καλα σου αρεσει;
Απο τα λίγα που διάβασα δεν ήταν παρώντες όσοι γράφουν εδω μέσα...
Ήμουν παρών και είδα τα πάντα. Επίσης μιλάω και ιταλική γλώσσα και έχω ζήσει και δουλέψει και στην ιταλία.
2 βασικά πραγματάκια θέλω να παραθέσω.
Κανένα Μέγαρο οποιασδήποτε Ευρωπαικής πρωτεύουσας δεν αργεί ούτε 1 λεπτό την έναρξη οποιασδήποτε παράστασης.
Έπρεπε να ξεκινήσει 20:30...
20:40 ξεκινήσαμε,20:50 μπήκε η πρώτη καθυστερημένη κυρία με το γουναρικό, ο Benigni χαριτολογεί και την καλωσωρίζει γιατι του φάνηκε τόσο περίεργο να διακόπτεται μια παράσταση λες και είμαστε σε καλοκαιρινό συνοικιακό σινεμά.
Αυτό στους υπόλοιπους απολίτιστους ευρωπαικούς λαούς δείχνει έλλειψη σεβασμού προς το υπόλοιπο κοινό αρχικά, προς τον καλλιτέχνη στη συνέχεια που είναι συγκεντρωμένος και μόνος στο πάλκο και νοιώθει οτι κάποιες εκατοντάδες ανθρώπων κρέμμονται από τα χείλη του και κάθε διακοπή της προσοχής του μπορεί να είναι καταστροφική.
Βέβαια αυτά αυτά είναι ψιλά γράμματα για εμάς τους πολιτισμένους ελλεϊνάρες!!!
Πληρώσαμε και πρέπει να μπούμε...όπως έλεγε και ο Χαρυ Κλυν για τους παλιότερους:"...ξέρεις ποιος τα έφταξε αυτά τα νταμάρια ρε βλάχο; τσάκο ενα κατοστάρικο και πιάσε μου πρώτο τραπέζι πίστα..."
Κατα τις 21:00 μπήκε τσούρμο καμια 20 καθυστερημένοι που έκαναν αναστάτωση μέχρι να καθήσουν. Δεν ήταν τυχαίο οτι όλοι οι καθυστερημένοι γύφτοι ήταν στις πρώτες θέσεις των διακεκριμένων επισήμων, δίπλα στον Βενιζέλο που καθόταν 1η θέση.
Εκεί ο Benigni το πήρε απόφαση οτι είναι τοπικό έθιμο και έκανε την πάπια συνεχίζοντας το πρόγραμμά του.
Και ενώ έπαιζε μεταξύ κακών αγγλικών ζητώντας συγνμώμη για την βαριά αγγλική προφορά του, χαριτολογόντας οτι και οι ίδιοι οι άγγλοι τον ευχαρίστησαν στο τέλος της παράστασής του στο Λονδίνο γιατι τους τίμησε κάνοντάς την στα αρχαία αγγλικά. Δεν τους πείραξε που δεν κατάλαβαν και πολλά...
Αυτοσαρκαστικός και διαχυτικότατος ο άνθρωπος.
Ξαφνικά η πρώτη κραυγή ήταν από ενα γέρο Ιταλό που του φώναξε Basta l'inglese, in italiano...δηλ. μιλα ιταλικά...Ο Benigni ευχαρίστησε για την προτροπή τον ηλίθιο, εξήγησε οτι θα πρέπει να πείζει και στις 2 γλώσσες, αλλα παρ'όλα αυτά νόμισε οτι το κοινό καταλαβαίνει ιταλικά. Επίσης σε ότι έλεγε ο κόσμος ανταποκρινόταν με ξεκαρδιστικά γέλια, οπότε και πήρε θάρρος να δώσει βάρος στα Ιταλικά.
Πού να φανταστεί οτι μαζεύτηκαν όλοι οι γύφτοι που πήραν διαρκείας στο Μέγαρο για να πουλάνε μούρη στους φίλους τους, και στην αρχή γέλαγαν για να δείξουν οτι καταλαβαίνουν.
Και ενώ οι φωτογραφίες με κινητά έδιναν και έπαιρναν, (άλλο τραγικό γεγονός που δεν υπάρχει σε κανένα μέρος του κόσμου...) σηκώθηκε η τσαμπουκαλού η Ελλεϊνίδα, και με τα χέρια απλωμένα και του ώμους σηκωμένους, λες και τράβηξε χειρόφρενο και έπιασε να τσακωθεί με τον πρώτο τυχόντα που της βγήκε στο STOP, κάνει παρατήρηση στον ηθοποιό των Oskar, των διεθνών διακρίσεων με αντικειμενική αναγνώριση, και του λέει: In English please, we don't understand...
Ο Benigni υπάκουσε, δικαιολογήθηκε, στεναχωρήθηκε και προσπάθησε να μεταφράσει οτι είχε πεί στα Ιταλικά μέχρι τώρα....
Η συνέχεια με έκανε να ντραπώ το διαβατήριό μου...Φωνές και τσακωμός τοι κοινού, ΟΧΙ αγγλικά, ΟΧΙ ιταλικά...
Ρεσιτάλ γυφτιάς και από έλληνες αλλά και τον συγκεκριμένο γέρο Ιταλό που φώναζε συνέχεια...
Το αποκορύφωμα της ντροπής ήταν η αποχώρηση του κόσμου.
Εκείνη τη στιγμή o Benigni ζήτησε ταπεινά συγνώμη λέγοντας οτι το φταίξιμο ήταν καθαρά δικό του, που θεώρησε οτι θα μπορούσε μα τον παρορμητισμό του να καθηλώσει το κοινό...
Βέβαια η συγκεκριμένη παράσταση που ξεκίνησε για πλάκα στην Πάτρα, έκανε τον γύρω της Ευρώπης με πολύ επιτυχία.Και από την αρχή της παράστασης υποκλίθηκε στο Ελληνικό κοινό ευχαριστώντας μας γιατι είμαστε Έλληνες και γιατι από εμάς ξεκίνησαν όλα. Μέχρι και η συγκεκριμένη παράσταση...
Όση περιφάνεια και συγκίνηση ένοιωσα εκείνη τη στιγμή, τόσο ήθελα να εξαφανιστώ από αυτή την μπανανία που ζω όταν βγήκα από το θέατρο.
Κλείνοντας, λέω μια προσωπική ιστορία.
Στην ιταλία βρέθηκα να παίζω ελληνική μουσική σε μια folk μουσική σκηνή. Συγκεκριμένα έπαιζα ρεμπέτικα σε ένα κύκλο μουσικών του Fado και της Jazz.
Όταν ξεκίνησαμε να παίζουμε τα άγνωστα για τους ιταλούς ρεμπέτικα, έγινε λίγο φασαρία, κάποια γελάκια, κάποιο μουρμουριτό. Για τους ιταλούς ήταν περίεργοι οι "αραβικοί" ήχοι με το κλάψιμο και τις ξερές φωνές του ρεμπέτικου.
Ο διοργανωτής στο τέλος του 2ου κομματιού μας σταμάτησε και με τρομερά νεύρα φώναξε από την μέση του πάλκου: "οποιος δεν κάθεται ακίνητος και αμίλητος στην καρέκλα του, ΕΞΩ ! Σεβαστείτε τους καλλιτέχνες."
Ψιλά γράμματα για τους πολιτισμένους Έλληνες οπου οι μουσικοί και οι καλλιτέχνες είναι μόνο για τα πανηγύρια...
Πολλά είπα...και έχω πολλά να πώ....αλλά μπράβο στο site που πραγματικά βρίσκεις κάθε θέμα ...
Μπράβο ρε Λολλυ για την πρωτοβουλία σου!
Ήμουν παρών και είδα τα πάντα. Επίσης μιλάω και ιταλική γλώσσα και έχω ζήσει και δουλέψει και στην ιταλία.
2 βασικά πραγματάκια θέλω να παραθέσω.
Κανένα Μέγαρο οποιασδήποτε Ευρωπαικής πρωτεύουσας δεν αργεί ούτε 1 λεπτό την έναρξη οποιασδήποτε παράστασης.
Έπρεπε να ξεκινήσει 20:30...
20:40 ξεκινήσαμε,20:50 μπήκε η πρώτη καθυστερημένη κυρία με το γουναρικό, ο Benigni χαριτολογεί και την καλωσωρίζει γιατι του φάνηκε τόσο περίεργο να διακόπτεται μια παράσταση λες και είμαστε σε καλοκαιρινό συνοικιακό σινεμά.
Αυτό στους υπόλοιπους απολίτιστους ευρωπαικούς λαούς δείχνει έλλειψη σεβασμού προς το υπόλοιπο κοινό αρχικά, προς τον καλλιτέχνη στη συνέχεια που είναι συγκεντρωμένος και μόνος στο πάλκο και νοιώθει οτι κάποιες εκατοντάδες ανθρώπων κρέμμονται από τα χείλη του και κάθε διακοπή της προσοχής του μπορεί να είναι καταστροφική.
Βέβαια αυτά αυτά είναι ψιλά γράμματα για εμάς τους πολιτισμένους ελλεϊνάρες!!!
Πληρώσαμε και πρέπει να μπούμε...όπως έλεγε και ο Χαρυ Κλυν για τους παλιότερους:"...ξέρεις ποιος τα έφταξε αυτά τα νταμάρια ρε βλάχο; τσάκο ενα κατοστάρικο και πιάσε μου πρώτο τραπέζι πίστα..."
Κατα τις 21:00 μπήκε τσούρμο καμια 20 καθυστερημένοι που έκαναν αναστάτωση μέχρι να καθήσουν. Δεν ήταν τυχαίο οτι όλοι οι καθυστερημένοι γύφτοι ήταν στις πρώτες θέσεις των διακεκριμένων επισήμων, δίπλα στον Βενιζέλο που καθόταν 1η θέση.
Εκεί ο Benigni το πήρε απόφαση οτι είναι τοπικό έθιμο και έκανε την πάπια συνεχίζοντας το πρόγραμμά του.
Και ενώ έπαιζε μεταξύ κακών αγγλικών ζητώντας συγνμώμη για την βαριά αγγλική προφορά του, χαριτολογόντας οτι και οι ίδιοι οι άγγλοι τον ευχαρίστησαν στο τέλος της παράστασής του στο Λονδίνο γιατι τους τίμησε κάνοντάς την στα αρχαία αγγλικά. Δεν τους πείραξε που δεν κατάλαβαν και πολλά...
Αυτοσαρκαστικός και διαχυτικότατος ο άνθρωπος.
Ξαφνικά η πρώτη κραυγή ήταν από ενα γέρο Ιταλό που του φώναξε Basta l'inglese, in italiano...δηλ. μιλα ιταλικά...Ο Benigni ευχαρίστησε για την προτροπή τον ηλίθιο, εξήγησε οτι θα πρέπει να πείζει και στις 2 γλώσσες, αλλα παρ'όλα αυτά νόμισε οτι το κοινό καταλαβαίνει ιταλικά. Επίσης σε ότι έλεγε ο κόσμος ανταποκρινόταν με ξεκαρδιστικά γέλια, οπότε και πήρε θάρρος να δώσει βάρος στα Ιταλικά.
Πού να φανταστεί οτι μαζεύτηκαν όλοι οι γύφτοι που πήραν διαρκείας στο Μέγαρο για να πουλάνε μούρη στους φίλους τους, και στην αρχή γέλαγαν για να δείξουν οτι καταλαβαίνουν.
Και ενώ οι φωτογραφίες με κινητά έδιναν και έπαιρναν, (άλλο τραγικό γεγονός που δεν υπάρχει σε κανένα μέρος του κόσμου...) σηκώθηκε η τσαμπουκαλού η Ελλεϊνίδα, και με τα χέρια απλωμένα και του ώμους σηκωμένους, λες και τράβηξε χειρόφρενο και έπιασε να τσακωθεί με τον πρώτο τυχόντα που της βγήκε στο STOP, κάνει παρατήρηση στον ηθοποιό των Oskar, των διεθνών διακρίσεων με αντικειμενική αναγνώριση, και του λέει: In English please, we don't understand...
Ο Benigni υπάκουσε, δικαιολογήθηκε, στεναχωρήθηκε και προσπάθησε να μεταφράσει οτι είχε πεί στα Ιταλικά μέχρι τώρα....
Η συνέχεια με έκανε να ντραπώ το διαβατήριό μου...Φωνές και τσακωμός τοι κοινού, ΟΧΙ αγγλικά, ΟΧΙ ιταλικά...
Ρεσιτάλ γυφτιάς και από έλληνες αλλά και τον συγκεκριμένο γέρο Ιταλό που φώναζε συνέχεια...
Το αποκορύφωμα της ντροπής ήταν η αποχώρηση του κόσμου.
Εκείνη τη στιγμή o Benigni ζήτησε ταπεινά συγνώμη λέγοντας οτι το φταίξιμο ήταν καθαρά δικό του, που θεώρησε οτι θα μπορούσε μα τον παρορμητισμό του να καθηλώσει το κοινό...
Βέβαια η συγκεκριμένη παράσταση που ξεκίνησε για πλάκα στην Πάτρα, έκανε τον γύρω της Ευρώπης με πολύ επιτυχία.Και από την αρχή της παράστασης υποκλίθηκε στο Ελληνικό κοινό ευχαριστώντας μας γιατι είμαστε Έλληνες και γιατι από εμάς ξεκίνησαν όλα. Μέχρι και η συγκεκριμένη παράσταση...
Όση περιφάνεια και συγκίνηση ένοιωσα εκείνη τη στιγμή, τόσο ήθελα να εξαφανιστώ από αυτή την μπανανία που ζω όταν βγήκα από το θέατρο.
Κλείνοντας, λέω μια προσωπική ιστορία.
Στην ιταλία βρέθηκα να παίζω ελληνική μουσική σε μια folk μουσική σκηνή. Συγκεκριμένα έπαιζα ρεμπέτικα σε ένα κύκλο μουσικών του Fado και της Jazz.
Όταν ξεκίνησαμε να παίζουμε τα άγνωστα για τους ιταλούς ρεμπέτικα, έγινε λίγο φασαρία, κάποια γελάκια, κάποιο μουρμουριτό. Για τους ιταλούς ήταν περίεργοι οι "αραβικοί" ήχοι με το κλάψιμο και τις ξερές φωνές του ρεμπέτικου.
Ο διοργανωτής στο τέλος του 2ου κομματιού μας σταμάτησε και με τρομερά νεύρα φώναξε από την μέση του πάλκου: "οποιος δεν κάθεται ακίνητος και αμίλητος στην καρέκλα του, ΕΞΩ ! Σεβαστείτε τους καλλιτέχνες."
Ψιλά γράμματα για τους πολιτισμένους Έλληνες οπου οι μουσικοί και οι καλλιτέχνες είναι μόνο για τα πανηγύρια...
Πολλά είπα...και έχω πολλά να πώ....αλλά μπράβο στο site που πραγματικά βρίσκεις κάθε θέμα ...
Μπράβο ρε Λολλυ για την πρωτοβουλία σου!
GIANNIS88
Μέλος
- Εγγρ.
- 22 Μαρ 2008
- Μηνύματα
- 20
- Κριτικές
- 4
- Like
- 0
- Πόντοι
- 0
Πιστεύω, κάποια στιγμή να αποκτήσει ο Έλληνας <<παιδεία>> σε τέτοιου είδους θέματα.
Βέβαια είναι δύσκολο γιτί όπως αναφέρεις ορθά , σχεδόν ότι κάνουμε το κάνουμε για να το παίζουμε <<μούρη>>.
Είναι και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά ( οικονομικά , περιβαλλοντικά , κτλ. ). Δεν είναι λίγο ότι δυστυχώς ταλαιπωρούμαστε περισσότερο από κάθε <<Ευρωπαίο>> χωρίς τα ανάλογα αποτελέσματα .
Δυστυχώς, άλλα πράγματα έχουν προτεραιότητα .
Και μία ερώτηση .
Διάβασα ότι η Lorrena mckennitt κάνει περιοδία στην Ελλάδα.
09/06 Πάτρα
10/06 Αθήνα
11/06 Θεσσαλονίκη
Παρακαλώ, αν ξέρει κανείς κάτι για πώληση εισητηρίων , ( Πάτρα , Αθήνα ) . Ευχαριστώ .
Βέβαια είναι δύσκολο γιτί όπως αναφέρεις ορθά , σχεδόν ότι κάνουμε το κάνουμε για να το παίζουμε <<μούρη>>.
Είναι και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά ( οικονομικά , περιβαλλοντικά , κτλ. ). Δεν είναι λίγο ότι δυστυχώς ταλαιπωρούμαστε περισσότερο από κάθε <<Ευρωπαίο>> χωρίς τα ανάλογα αποτελέσματα .
Δυστυχώς, άλλα πράγματα έχουν προτεραιότητα .
Και μία ερώτηση .
Διάβασα ότι η Lorrena mckennitt κάνει περιοδία στην Ελλάδα.
09/06 Πάτρα
10/06 Αθήνα
11/06 Θεσσαλονίκη
Παρακαλώ, αν ξέρει κανείς κάτι για πώληση εισητηρίων , ( Πάτρα , Αθήνα ) . Ευχαριστώ .
egelados
Μέλος
- Εγγρ.
- 9 Δεκ 2005
- Μηνύματα
- 92
- Κριτικές
- 13
- Like
- 60
- Πόντοι
- 10
Ο Μπενίνι στην πετυχημένη κατά τ' άλλα ταινία του για το ολοκαύτωμα παραβιάζει την ιστορία και
βάζει τα αμερικανικά στρατεύματα και τανκ να μπαίνουν ως απελευθερωτικός στρατός
αντί για τα σοβιετικά που είχαν μπει πρώτα! Και τι έγινε θα μου πείτε! Έγινε πολλά όσκαρ, πολύ
αόρατη υποστήριξη, πολλά λεφτά και πολύ γκρίζα διαφήμιση για τα αμερικανάκια! Δεν τον αμφισβητώ ως καλλιτέχνη
αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε κάνει και αυτός αρπαχτές τύπου μέγαρου για να τα κονομήσει! Πάντως και έτσι
λιγότερο λαμόγιο και παραδόπιστος από το Λαζόπουλο μου φαίνεται.
βάζει τα αμερικανικά στρατεύματα και τανκ να μπαίνουν ως απελευθερωτικός στρατός
αντί για τα σοβιετικά που είχαν μπει πρώτα! Και τι έγινε θα μου πείτε! Έγινε πολλά όσκαρ, πολύ
αόρατη υποστήριξη, πολλά λεφτά και πολύ γκρίζα διαφήμιση για τα αμερικανάκια! Δεν τον αμφισβητώ ως καλλιτέχνη
αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε κάνει και αυτός αρπαχτές τύπου μέγαρου για να τα κονομήσει! Πάντως και έτσι
λιγότερο λαμόγιο και παραδόπιστος από το Λαζόπουλο μου φαίνεται.
stefanoss83
Μέλος
- Εγγρ.
- 23 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 221
- Κριτικές
- 1
- Like
- 0
- Πόντοι
- 1
@loukritia
Και ο έτερος τύπος νεοέλληνα, δεν έχει ιδέα επί του θέματος αλλά ξέρει να σχολιάζει επίι παντός επιστητού. α) Δεν έχεις πάει ποτέ στο Μέγαρο και β) Δεν βρισκόσουν εκεί για να δεις τι πραγματικά συναίβη ΑΛΛΑ είσαι σίγουρη για το ποιος φταίει και επιρρίπτεις 100% τις ευθύνες σε εκείνους που ξέρεις πως... πηγαίνουν στο Μέγαρο Μουσικής για να ακούνε με mp3 τον Π.Α.Ο.Κ. .
Βέβαια το ότι δεν ξέρεις καν κατά που πέφτει το Μέγαρο Μουσικής και προφανώς δεν έχει συναστραφεί το κοινό του, δεν έχει και ιδαίτερη σημασία για εσένα από ότι φαίνεται..
Να σε πληροφορήσω ότι κατά 95%, τα άτομα που πηγαίνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών είναι άνθρωποι ιντελεκτουάλε ενώ το μέγαρο Μουσικής έχει ουσιαστικά έναν στάνταρ -αν και αρκετά διευρυμένο κοινό-. Δεν πάει η Κουτσή Μαρία εκεί. Συνήθως προτιμάει να συχνάζει στα κλαμπς τις Παραλιακής (εκεί έχεις πάει ποτέ?).
Το κοινό παρέμεινε ανενημέρωτο πως θα παρακολουθήσει ένα έργο εξ' ολοκλήρου σε ξένη γλώσσα. Αν πραγματικά νοιάζονταν οι διοργανωτές για τους ιταλόφιλους λάτρεις τότε θα έπρεπε να είχαν ενημερώσει εκ των προτέρων.
Αν παιζόταν μία οποιαδήποτε αρχαία ελληνική τραγωδία εξ' ολοκλήρου στα ελληνικά στην Ιταλία, Αγγλία, Γερμανία ή Γαλλία, η αντίδραση του -ανενημέρωτου- κοινού ποια θα ήταν?
Αφου ειναι ξεφτίλες, νεόπλουτοι ψευτοκουλτουριάρηδες.. η χειρότερη κατηγορία πολιτών της χώρας.. περίμενες κατι καλύτερο..
ακριβως!!!!!!!!!!!!!!!!
Αφου ειναι ξεφτίλες, νεόπλουτοι ψευτοκουλτουριάρηδες.. η χειρότερη κατηγορία πολιτών της χώρας.. περίμενες κατι καλύτερο..
οχι!!!αυτοι θελουν ν το παιξουν κουλτουρα καθονται μεχρι το τελος κ παριστανουν κ τους μαγεμενους!!ασχετο αν στα αυτια τους εχουν μπ3 και ακουν τον παοκ!!!
Πάντως παίδες (και παιδούλες από ό,τι βλέπω) όσες φορές (λίγες) έχω πάει το Μέγαρο Μουσικής είχε άψογο σέρβις, ευγενέστατο προσωπικό, κατατοπιστικούς καταλόγους και όλα ήταν πολύ προσεγμένα. Με το που σηκωνόνταν κάποιος/α αμέσως πεταγόταν η ταξιθέτρια και έφεγγε στις σκάλες μη σωριαστεί καμμιά γιαγιά
δε μπορω α σχολιασω το μεγαρο καθοτι δεν εχω παει ποτε..δε μενω καν αθηνα...
σχολιασα μονο οτι διαβασα γ την συμπεριφορα καποιων #$@$#@$@ απεναντι στον μπενινι...
Και ο έτερος τύπος νεοέλληνα, δεν έχει ιδέα επί του θέματος αλλά ξέρει να σχολιάζει επίι παντός επιστητού. α) Δεν έχεις πάει ποτέ στο Μέγαρο και β) Δεν βρισκόσουν εκεί για να δεις τι πραγματικά συναίβη ΑΛΛΑ είσαι σίγουρη για το ποιος φταίει και επιρρίπτεις 100% τις ευθύνες σε εκείνους που ξέρεις πως... πηγαίνουν στο Μέγαρο Μουσικής για να ακούνε με mp3 τον Π.Α.Ο.Κ. .
Βέβαια το ότι δεν ξέρεις καν κατά που πέφτει το Μέγαρο Μουσικής και προφανώς δεν έχει συναστραφεί το κοινό του, δεν έχει και ιδαίτερη σημασία για εσένα από ότι φαίνεται..
Να σε πληροφορήσω ότι κατά 95%, τα άτομα που πηγαίνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών είναι άνθρωποι ιντελεκτουάλε ενώ το μέγαρο Μουσικής έχει ουσιαστικά έναν στάνταρ -αν και αρκετά διευρυμένο κοινό-. Δεν πάει η Κουτσή Μαρία εκεί. Συνήθως προτιμάει να συχνάζει στα κλαμπς τις Παραλιακής (εκεί έχεις πάει ποτέ?).
Το κοινό παρέμεινε ανενημέρωτο πως θα παρακολουθήσει ένα έργο εξ' ολοκλήρου σε ξένη γλώσσα. Αν πραγματικά νοιάζονταν οι διοργανωτές για τους ιταλόφιλους λάτρεις τότε θα έπρεπε να είχαν ενημερώσει εκ των προτέρων.
Αν παιζόταν μία οποιαδήποτε αρχαία ελληνική τραγωδία εξ' ολοκλήρου στα ελληνικά στην Ιταλία, Αγγλία, Γερμανία ή Γαλλία, η αντίδραση του -ανενημέρωτου- κοινού ποια θα ήταν?
str81977
Τιμημένος
- Εγγρ.
- 17 Απρ 2006
- Μηνύματα
- 13.679
- Κριτικές
- 2
- Like
- 6
- Πόντοι
- 166
Ο Μπενίνι στην πετυχημένη κατά τ' άλλα ταινία του για το ολοκαύτωμα παραβιάζει την ιστορία και
βάζει τα αμερικανικά στρατεύματα και τανκ να μπαίνουν ως απελευθερωτικός στρατός
αντί για τα σοβιετικά που είχαν μπει πρώτα! Και τι έγινε θα μου πείτε! Έγινε πολλά όσκαρ, πολύ
αόρατη υποστήριξη, πολλά λεφτά και πολύ γκρίζα διαφήμιση για τα αμερικανάκια! Δεν τον αμφισβητώ ως καλλιτέχνη
αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε κάνει και αυτός αρπαχτές τύπου μέγαρου για να τα κονομήσει! Πάντως και έτσι
λιγότερο λαμόγιο και παραδόπιστος από το Λαζόπουλο μου φαίνεται.
Εξαρτάται το στρατόπεδο συγκέντρωσης- αρκετά ήταν στις περιοχές που κατέλαβαν- απελευθέρωσαν οι αμερικάνοι...Οι σοβιετικοί απελευθέρωσαν στρατόπεδα κυρίως στην Α. Ευρώπη...
Αντιγράφω από
U.S. forces liberated the Buchenwald concentration camp near Weimar, Germany, on April 11, 1945, a few days after the Nazis began evacuating the camp. On the day of liberation, an underground prisoner resistance organization seized control of Buchenwald to prevent atrocities by the retreating camp guards. American forces liberated more than 20,000 prisoners at Buchenwald. They also liberated Dora-Mittelbau, Flossenbürg, Dachau, and Mauthausen.
British forces liberated concentration camps in northern Germany, including Neuengamme and Bergen-Belsen. They entered the Bergen-Belsen concentration camp, near Celle, in mid-April 1945. Some 60,000 prisoners, most in critical condition because of a typhus epidemic, were found alive. More than 10,000 of them died from the effects of malnutrition or disease within a few weeks of liberation.
Μάλλον πρέπει να ξαναδιαβάσεις ιστορία...
@loukritia
Και ο έτερος τύπος νεοέλληνα, δεν έχει ιδέα επί του θέματος αλλά ξέρει να σχολιάζει επίι παντός επιστητού. α) Δεν έχεις πάει ποτέ στο Μέγαρο και β) Δεν βρισκόσουν εκεί για να δεις τι πραγματικά συναίβη ΑΛΛΑ είσαι σίγουρη για το ποιος φταίει και επιρρίπτεις 100% τις ευθύνες σε εκείνους που ξέρεις πως... πηγαίνουν στο Μέγαρο Μουσικής για να ακούνε με mp3 τον Π.Α.Ο.Κ. .
Βέβαια το ότι δεν ξέρεις καν κατά που πέφτει το Μέγαρο Μουσικής και προφανώς δεν έχει συναστραφεί το κοινό του, δεν έχει και ιδαίτερη σημασία για εσένα από ότι φαίνεται..
Να σε πληροφορήσω ότι κατά 95%, τα άτομα που πηγαίνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών είναι άνθρωποι ιντελεκτουάλε ενώ το μέγαρο Μουσικής έχει ουσιαστικά έναν στάνταρ -αν και αρκετά διευρυμένο κοινό-. Δεν πάει η Κουτσή Μαρία εκεί. Συνήθως προτιμάει να συχνάζει στα κλαμπς τις Παραλιακής (εκεί έχεις πάει ποτέ?).
Το κοινό παρέμεινε ανενημέρωτο πως θα παρακολουθήσει ένα έργο εξ' ολοκλήρου σε ξένη γλώσσα. Αν πραγματικά νοιάζονταν οι διοργανωτές για τους ιταλόφιλους λάτρεις τότε θα έπρεπε να είχαν ενημερώσει εκ των προτέρων.
Αν παιζόταν μία οποιαδήποτε αρχαία ελληνική τραγωδία εξ' ολοκλήρου στα ελληνικά στην Ιταλία, Αγγλία, Γερμανία ή Γαλλία, η αντίδραση του -ανενημέρωτου- κοινού ποια θα ήταν?
Αγαπητή Λουκριτία
Συμφωνώ οτι ο Νεοέλληνας ξέρει τα πάντα, είναι προπονητής, πρωθυπουργός, δήμαρχος, κριτικός μουσικής ή θεάτρου κλπ.
Αλλά δεν μπορώ να συμφωνήσω με το οτι το 95% του κόσμου που πάει στο Μέγαρο είναι κάποιου επιπέδου.
Αυτό δείχνει καθαρά τον κομπλεξισμό του μέσου νεοέλληνα που ψάχνει κάτι διαφορετικό ωστε να ξεχωρήσει από τους άλλους και να δείξει στη μαμμά του οτι είναι καλύτερος απο τον θανασάκη της γειτονιάς.
Ο ωμφάλιος λώρος δεν έχει κοπεί ακόμα και αυτό εκφράζεται με την αγορά του ακριβότερου αυτοκινήτου, ρούχου και επιλογής του πιο in μέρους να πάνε να δείξουν και να δειχθούν.
Διαφωνώ κάθετα για το επίπεδο των ανθρώπων που δεν ξέρουν οτι ο καλλιτέχνης μετά το τέλος της παράστασης επικοινωνεί με το κοινό περισσότερο απο 3 φορές, οτι δεν βγάζουν φωτογραφίες με τα κινητά και τέλος μα οχι τελευταίο οτι 5 λεπτά πριν την έναρξη ειναι όλοι μέσα και περιμένουν. Δεν έρχονται μετά την έναρξη και απαιτούν να μπουν μεσα γιατι:"ξέρεις ποιος είμαι εγώ ρε;..." λες και πάνε στα μπουζούκια
Γύφτοι του κερατά!!!
Φιλικά
Το κοινό παρέμεινε ανενημέρωτο πως θα παρακολουθήσει ένα έργο εξ' ολοκλήρου σε ξένη γλώσσα. Αν πραγματικά νοιάζονταν οι διοργανωτές για τους ιταλόφιλους λάτρεις τότε θα έπρεπε να είχαν ενημερώσει εκ των προτέρων.
Αν παιζόταν μία οποιαδήποτε αρχαία ελληνική τραγωδία εξ' ολοκλήρου στα ελληνικά στην Ιταλία, Αγγλία, Γερμανία ή Γαλλία, η αντίδραση του -ανενημέρωτου- κοινού ποια θα ήταν?
Sorry Λουκριτία, προς stefanoss83 απευθύνομαι:
Δεν υπάρχει ανενημέρωτο κοινό. Υπάρχει αδιάφορο κοινό που πάει να δει οτι να'ναι, αρκει να είναι Μέγαρο και να πει στους κολλητούς οτι πήγε και είδε Μπενίνι ή Πουτσίνι...Αν ήθελαν θα μπορούσαν να ενημερωθούν, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν. οϋτε ήξεραν ποιος ειναι ο Μπενίνι και το έδειξαν με την έλλειψη σεβασμού. Τι πήγαν να κάνουν τότε;
Και σε πληροφορώ οτι είσαι παντελώς άσχετος και μιλάς νεοελληνικά και κακοπροαίρετα γιατι προσωπικά έχω ζησει σκηνή ελληνικού θιάσου σε φεστιβάλ στη Νάπολι της Ιταλίας, όλη στα Ελληνικά. Ο κόσμος δεν καταλάβαινε, αλλά σεβάστηκε τους καλλιτέχνες, και έβαλε την καλή του διάθεση και την όρεξή του να παρακολουθήσει.Ούτε ένας δεν τόλμησε να σηκωθεί. Και δεν ηταν ηθοποιοί παγκοσμίως γνωστοί. Ούτε στην Ελλάδα δεν τους γνωρίζουν γιατι δεν παίζουν σε σηριαλ...
Δεν ήταν βλέπεις στο κοινό αγράμματοι κομπλεξικοί ελληνάρες που κουράστηκαν απο τα μπουζούκια και τα κλαρίνα και πήγαν τωρα στο νέο μαγαζί (Το μέγαρο) να πουλήσουν λίγο κουλτούρα χωρίς να αφήσουν έξω την γυφτιά τους....
Φιλε Στεφανε τιποτα προσωπικό, αλλα εκφράζεις ολα οσα μισώ και απεχθάνομαι σε αυτή τη 3κοσμική χώρα...Την γυφτιά καμουφλαρισμένη με την ελιτίστικη ψευτοκουλτούρα. Καλύτερα οι λαικοί άνθρωποι που πάνε στην πίστα και γλεντάνε. Αυτοί τουλάχιστον δεν προσποιούνται οτι έχουν κάποιο επίπεδο!!!
Φιλικά
Το κοινό παρέμεινε ανενημέρωτο πως θα παρακολουθήσει ένα έργο εξ' ολοκλήρου σε ξένη γλώσσα. Αν πραγματικά νοιάζονταν οι διοργανωτές για τους ιταλόφιλους λάτρεις τότε θα έπρεπε να είχαν ενημερώσει εκ των προτέρων.
Και στην τελική....γιατι εξοργίζομαι....αν το κοινό έχει παράπονα βγαίνει όμορφα και ωραία από την αίθουσα και διαμαρτύρεται στους διοργανωτές...ΟΧΙ σε έναν αξιότατο καλλιτέχνη που θεωρητικά εκτιμά και επιλέγει να πάει να τον δει από κοντά. ΔΕΝ του χαλάει την έκφραση, τη δουλειά του, την παράστασή του!!!Δεν το αποδοκιμάζει προσωπικά!!!!
ΗΜΑΡΤΟΝ ΚΥΡΙΕ!!!!ΠΟΥ ΖΩ!!!
centrino
Μέλος
- Εγγρ.
- 6 Φεβ 2008
- Μηνύματα
- 6.210
- Like
- 657
- Πόντοι
- 146
Kreon,
Ο Μπενίνις ήρθε και έδωσε παράσταση ως εξαιρετικά καλά αμειβόμενος επαγγελματίας για μια αρπαχτή τουρνέ - τα περί υψηλής καλλιτεχνίας, διατάραξης της αυτοέκφρασης και απεριόριστου σεβασμού προς τα δρώμενα λοιπόν πρέπει να ερμηνεύονται στο πλαίσιο μιας υποκείμενης οικονομικής δοσοληψίας.
Κατά την γνώμη σου ο ίδιος ο Μπενίνι είναι ανεύθυνος για την επιλογή των συνεργατών του και για τον τρόπο προώθησης του έργου του (μη ρητή ενημέρωση για τα προαπαιτούμενα παρακολούθησης της παράστασης κτλ)?
Όσο για την ευγενική αποδοχή του σφάλματος του, όπως γράφεις, αυτή δεν μπορεί παρά να δηλώνει, είτε ειλικρινή παραδοχή προσωπικής παράλειψης (αν όντως θεωρούσε ότι ήταν συνυπεύθυνος για όσα συνέβησαν) είτε Πολιτικάντικη συναινετική υποκρισία και σφουγκοκολαρισμό (αν θεωρούσε ότι δεν έσφαλε και ήθελε απλά να εξευμενίσει το κοινό του).
Το ότι η Ελλάδα είναι Μπουρδέλο, και το ότι λειτουργούμε πολλάκις τριτοκοσμικά ως πληθυσμός είναι προφανές για τον οποιοδήποτε έχει, έστω, ταξιδέψει στον πολιτισμένο δυτικό κόσμο. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι σε κάθε περίπτωση μια βίαιη αντίδραση είναι εξ’ορισμού άδικη ή παράλογη.
Ο Μπενίνις ήρθε και έδωσε παράσταση ως εξαιρετικά καλά αμειβόμενος επαγγελματίας για μια αρπαχτή τουρνέ - τα περί υψηλής καλλιτεχνίας, διατάραξης της αυτοέκφρασης και απεριόριστου σεβασμού προς τα δρώμενα λοιπόν πρέπει να ερμηνεύονται στο πλαίσιο μιας υποκείμενης οικονομικής δοσοληψίας.
Κατά την γνώμη σου ο ίδιος ο Μπενίνι είναι ανεύθυνος για την επιλογή των συνεργατών του και για τον τρόπο προώθησης του έργου του (μη ρητή ενημέρωση για τα προαπαιτούμενα παρακολούθησης της παράστασης κτλ)?
Όσο για την ευγενική αποδοχή του σφάλματος του, όπως γράφεις, αυτή δεν μπορεί παρά να δηλώνει, είτε ειλικρινή παραδοχή προσωπικής παράλειψης (αν όντως θεωρούσε ότι ήταν συνυπεύθυνος για όσα συνέβησαν) είτε Πολιτικάντικη συναινετική υποκρισία και σφουγκοκολαρισμό (αν θεωρούσε ότι δεν έσφαλε και ήθελε απλά να εξευμενίσει το κοινό του).
Το ότι η Ελλάδα είναι Μπουρδέλο, και το ότι λειτουργούμε πολλάκις τριτοκοσμικά ως πληθυσμός είναι προφανές για τον οποιοδήποτε έχει, έστω, ταξιδέψει στον πολιτισμένο δυτικό κόσμο. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι σε κάθε περίπτωση μια βίαιη αντίδραση είναι εξ’ορισμού άδικη ή παράλογη.