Νέα

Νέα μέτρα - φοροεπιδρομή...

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα gatto
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 4K
  • Εμφανίσεις 96K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Που σκέφτεστε να ξοδέψετε τον 14ο μισθό ??? (όσοι βεβαίως θα πάρετε...)

  • Στην Πιστωτική Κάρτα

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Σε Δάνειο

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Στα Τέλη Κυκλοφορίας

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Σε άλλες "ανελαστικές" δαπάνες (πχ ασφάλιστρα κλπ)

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Σε CG/CT

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Σε δώρα...

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Σε κάποιο ταξίδι λόγω εορτών

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Πουθενά, αποταμιεύω!

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Εορτοδάνειο θα πάρω για να την βγάλω...

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Ποιός ήρθε ???

    Ψήφοι: 0 0,0%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    0

Duracell

Τιμημένος
Εγγρ.
18 Οκτ 2005
Μηνύματα
8.672
Like
86
Πόντοι
66
Σε λίγο και μεις οι ίδιοι θα πάρουμε τα συμπράγκαλά μας και θα πάμε στα τσακίδια από δω πέρα! Ε δεν υποφέρονται άλλο! Ειλικρινά!

:thumbsup:

Πιστεύω ΠΟΛΥ σύντομα, το ποιό δημοφιλές μας thread θα είναι αυτό... :grin:
 

pezoporos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Ιουν 2009
Μηνύματα
5.498
Κριτικές
8
Like
3.280
Πόντοι
786
Πάντως ο Τζωρτζ προεκλογικά έλεγε ότι θα εισπράξει τα ληξιπρόθεσμα κι αν όχι όλα 8 δισ ή ίσως 6 ή ακόμη και τέσσερα. Τώρα ετοιμάζονται 1. να ελέγξουν τις παραγραφόμενες υποθέσεις που δεν περαίωσαν (ίσως βέβαια να γίνει νέα τρίτη παράταση της παραγραφής), 2. να βγάλουν συνεργεία ελέγχου (έβγαζε και η προηγούμενη κυβέρνηση με κομματικά επιλεγμένους υπαλλήλους),3. να ανεβάσουν τις αντικειμενικές αξίες... Απ' 'ολα μόνο το τρίτο θα έχει κάποιο αποτέλεσμα. Θυμίζω ότι επιβλήθηκε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα το έγγραφο των μεταβιβάσεων ακινήτων για να επιβάλλονται φόροι κι όχι για την προστασία των συναλλασσομένων...
 

Duracell

Τιμημένος
Εγγρ.
18 Οκτ 2005
Μηνύματα
8.672
Like
86
Πόντοι
66

pezoporos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Ιουν 2009
Μηνύματα
5.498
Κριτικές
8
Like
3.280
Πόντοι
786
Θέλω να γίνω κάτι - οτιδήποτε στην ερτ :jerking:
 

free

Ανώτερος
Εγγρ.
30 Σεπ 2005
Μηνύματα
3.166
Κριτικές
150
Like
2.913
Πόντοι
6.925
Σε λίγο και μεις οι ίδιοι θα πάρουμε τα συμπράγκαλά μας και θα πάμε στα τσακίδια από δω πέρα! Ε δεν υποφέρονται άλλο! Ειλικρινά!

Ειναι τραγικό να πρέπει να φύγεις από την χώρα σου γιατί δεν σε θέλει. Μακάρι να μπορούσα και εγώ θα τό'κανα να μείνουν μόνοι τους με τους δημοσιοφαγάνες τους να μην ξέρουν ποιον να φάνε πρώτο.
Η παράδοση των πινακίδων - γίνεται χαμός 2 μέρες που είμαι στην εφορία - δείχνει την απόγνωση του κόσμου αλλά ποιός να την δει ? Παραδίδουν έχονταες και μη . Οι #@%$&δημοσιογραφοι της tv το περνανε χαλαρά. Πόσο  :s&m_3: και  :humpleg: θέλουν
 

memosan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
26 Οκτ 2006
Μηνύματα
12.219
Like
4
Πόντοι
166
Απο τη στιγμη που ολοι οι Υπουργοι Οικονομιας που εχουν περασει απο την Ελλαδα ειναι ΑΣΧΕΤΟΙ με την εννοια της οικονομιας, λογικο ειναι να κοιτανε μονο λογιστικα να καλυπτουνε τα ελλειματα!
Φοροι, προστιμα, φοροι, προστιμα και μαζευεται ενα ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ποσο το οποιο βαζουνε στον προϋπολογισμο και κοκορευονται οτι μειωσανε το ελλειμα!!

Η ουσια ομως ειναι ΘΑ ΤΑ ΕΙΣΠΡΑΞΟΥΝ ΠΟΤΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΟΣΑ?

απο που? απο μια πεθαμενη αγορα?

δεν προκειτε να τα εισπραξουν ποτε! Γιατι ουκ αν λαβεις παρα του μη εχοντος! Αρα ολοι οι προυπολογισμοι, ειναι ΦΟΥΣΚΕΣ!

βεβαιως και υπαρχουν τροποι να αυξηθουν τα κρατικα εσοδα! Οπως και να περιοριστουν οι σπαταλες! Πανεκολο ειναι! Το θεμα ειναι ποιος εχει τα κοτσια να συγκρουστει με τις συντεχνιες που λυμαινονται το δημοσιο βιο?

Θα μπορουσε πανευκολα να αυξανονται τα εσοδα και να μειωνονται οι φοροι! Πανευκολα!
Συν το γεγονος οτι η εφορια θα μπορουσε να ελεγχει την αγορα πιο αποτελεσματικα!


Αντ αυτου, βαζουν νεους φορους, αλλαζουν καθε χρονο το φορολογικο συστημα, βαζουν συνεχεια προστιμα, και εχουνε τους εφοριακους να τρεχουνε και να μη φτανουνε αφου το φορολογικο πλαισιο ειναι αχανες και πρακτικα ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΛΕΓΞΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ!

ολες αυτες οι βαρυγδουπες εξαγγελιες για παταξη της φοροδιαφυγης και ελεγχους και λοιπα, ειναι ανεφαρμοστες παπαριες!

 

palermo

Μέγας
Εγγρ.
18 Φεβ 2006
Μηνύματα
11.883
Κριτικές
140
Like
426
Πόντοι
3.595

Τί αίσχος είναι αυτό....

126.000 ο Βασιλόπουλος,ο διωγμένος από όλα τα κανάλια?
150.000 η προσωποποίηση της βλακείας Κατσαρός?....

Για αυτό ποτέ κανένας Έλληνας δεν πρόκειται κα κάνει έντιμη φορολογική δήλωση,ποτέ...
 

SSGT-i

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
23 Ιουλ 2007
Μηνύματα
10.646
Like
68
Πόντοι
166
ρε μαλακες ουτε ποδοσφαιριστες να ηταν ακου ρε 324.000 τι ναι αυτα ρε τομαρια
 

tomito

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
15 Μαΐ 2006
Μηνύματα
10.311
Κριτικές
3
Like
164
Πόντοι
166
URL]]
 

Chevalier Fidèle

Τιμημένος
Εγγρ.
1 Ιαν 2007
Μηνύματα
21.619
Κριτικές
1
Like
304
Πόντοι
386
Εμ εδώ φαίνονται τα ΑΡΧΙΔΙΑ! Έχει κανείς το θάρρος να πει στον νταβατζή το κράτος όταν έρθει να τον φορολογήσει " ΠΑΡ ΤΑ ΤΡΙΑ ΜΟΥ?" Δηλαδή απαιτούν να κάνουμε θυσίες, ώστε να μπορούν ανενόχλητα τα διάφορα παράσιτα να λυμαίνονται τον πλούτο της χώρας? Και δε κρατάγαμε καλύτερα το οθωμανικό καθεστώς! 10 % φορολογία είχε, τη δεκάτη μόνο!!! Για τον Οθωμανό πλήρωνες μόνο αυτό! Και το χαράτσι! Κάντε σύγκριση τι πληρώνουμε για το σημερινό ΠΑΣΑΛΙΚΙ ΤΟΥ ΓΙΟΥΝΑΝΙΣΤΑΝ! Και πως σα μαλάκες ραγιάδες ταίζομε τους μπέηδες και τους πασάδες που μας έκατσαν στο σβέρκο δεκαετίες τώρα!
Άντε γαμηθείτε ρε όλα τα σκατολαμόγια του κερατά! Έχουν και το θράσος να ζητάνε και ΕΠΙΠΛΕΟΝ λεφτά από τον εργαζόμενο! Να πάνε που ρε άθλια πουτανοσπέρματα?!!! Στους ανύπαρκτους δρόμους? Που σκοτώνεται ο κόσμος? Στα νοσοκομεία που πεθαίνει? Στις συντάξεις ψίχουλα?

Να δόσουν λόγο όλα τα άθλια υποκείμενα στο πως και έγινε με 30 χρόνια χοντρά πακέτα από Ε.Ε., δεύτερον δεκαετίες τώρα ο ελληνικός λαός είναι ο ΠΙΟ ΒΑΡΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, τρίτον ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΜΗΔΕΝ ΕΡΓΑ ( το Αεροδρόμιο Βενιζέλος π.χ. το ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ στα εισιτήρια μπαίνει ΒΑΡΥΣ ΦΟΡΟΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ! ΑΠΟ ΤΑ ΠΛΕΟΝ ΑΚΡΙΒΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!- Το ΜΕΤΡΟ ή άλλα έργα όπως ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ τα πληρώνουμε!! - επιπλεον ΈΧΟΥΜΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΆ ΔΙΟΔΙΑ!)
Και παρόλα αυτά Η ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΙΛΟΣ ΤΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ! Να δόσουν λόγο λοιπόν για αυτά και μετά να πάρουν έστω ένα σεντς από τον πολίτη!!!!!!!

Τα πράγματα είναι σε οριακό σημείο! 
 

apoc

Σπουδαίος
Εγγρ.
28 Δεκ 2005
Μηνύματα
17.705
Κριτικές
30
Like
393
Πόντοι
3.115
Eπειδη είδα τα νούμερα και τυφλωθηκα αυτα ειναι τα ετησια εσοδα η καθε μήνα????
Τα ονοματα που αναφερουν ειναι ολοι οι υπαλληλοι η μονο οι γνωστη?Γιατι ουτε η Ert ξερει ποσους εχει.
 

SSGT-i

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
23 Ιουλ 2007
Μηνύματα
10.646
Like
68
Πόντοι
166
η τσοπανιδου το 6μηνο παιρνει 150.000
 

SSGT-i

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
23 Ιουλ 2007
Μηνύματα
10.646
Like
68
Πόντοι
166
Εμ εδώ φαίνονται τα ΑΡΧΙΔΙΑ! Έχει κανείς το θάρρος να πει στον νταβατζή το κράτος όταν έρθει να τον φορολογήσει " ΠΑΡ ΤΑ ΤΡΙΑ ΜΟΥ?" Δηλαδή απαιτούν να κάνουμε θυσίες, ώστε να μπορούν ανενόχλητα τα διάφορα παράσιτα να λυμαίνονται τον πλούτο της χώρας? Και δε κρατάγαμε καλύτερα το οθωμανικό καθεστώς! 10 % φορολογία είχε, τη δεκάτη μόνο!!! Για τον Οθωμανό πλήρωνες μόνο αυτό! Και το χαράτσι! Κάντε σύγκριση τι πληρώνουμε για το σημερινό ΠΑΣΑΛΙΚΙ ΤΟΥ ΓΙΟΥΝΑΝΙΣΤΑΝ! Και πως σα μαλάκες ραγιάδες ταίζομε τους μπέηδες και τους πασάδες που μας έκατσαν στο σβέρκο δεκαετίες τώρα!
Άντε γαμηθείτε ρε όλα τα σκατολαμόγια του κερατά! Έχουν και το θράσος να ζητάνε και ΕΠΙΠΛΕΟΝ λεφτά από τον εργαζόμενο! Να πάνε που ρε άθλια πουτανοσπέρματα?!!! Στους ανύπαρκτους δρόμους? Που σκοτώνεται ο κόσμος? Στα νοσοκομεία που πεθαίνει? Στις συντάξεις ψίχουλα?

Να δόσουν λόγο όλα τα άθλια υποκείμενα στο πως και έγινε με 30 χρόνια χοντρά πακέτα από Ε.Ε., δεύτερον δεκαετίες τώρα ο ελληνικός λαός είναι ο ΠΙΟ ΒΑΡΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, τρίτον ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΜΗΔΕΝ ΕΡΓΑ ( το Αεροδρόμιο Βενιζέλος π.χ. το ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ στα εισιτήρια μπαίνει ΒΑΡΥΣ ΦΟΡΟΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ! ΑΠΟ ΤΑ ΠΛΕΟΝ ΑΚΡΙΒΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!- Το ΜΕΤΡΟ ή άλλα έργα όπως ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ τα πληρώνουμε!! - επιπλεον ΈΧΟΥΜΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΆ ΔΙΟΔΙΑ!)
Και παρόλα αυτά Η ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΙΛΟΣ ΤΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ! Να δόσουν λόγο λοιπόν για αυτά και μετά να πάρουν έστω ένα σεντς από τον πολίτη!!!!!!!

Τα πράγματα είναι σε οριακό σημείο! 
και που εισαι ακομα η εκπομπη του μαλακα του παπαδοπουλου που παιζει τωρα κοστιζει 50.000
 

SSGT-i

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
23 Ιουλ 2007
Μηνύματα
10.646
Like
68
Πόντοι
166
Τί αίσχος είναι αυτό....

126.000 ο Βασιλόπουλος,ο διωγμένος από όλα τα κανάλια?
150.000 η προσωποποίηση της βλακείας Κατσαρός?....

Για αυτό ποτέ κανένας Έλληνας δεν πρόκειται κα κάνει έντιμη φορολογική δήλωση,ποτέ...
η πουτανα η καραμανλη,ο βαρουχας
 

hotyan

Σεβαστός
Εγγρ.
5 Αυγ 2007
Μηνύματα
6.784
Κριτικές
14
Like
24
Πόντοι
2.057
Εμ εδώ φαίνονται τα ΑΡΧΙΔΙΑ! Έχει κανείς το θάρρος να πει στον νταβατζή το κράτος όταν έρθει να τον φορολογήσει " ΠΑΡ ΤΑ ΤΡΙΑ ΜΟΥ?" Δηλαδή απαιτούν να κάνουμε θυσίες, ώστε να μπορούν ανενόχλητα τα διάφορα παράσιτα να λυμαίνονται τον πλούτο της χώρας? Και δε κρατάγαμε καλύτερα το οθωμανικό καθεστώς! 10 % φορολογία είχε, τη δεκάτη μόνο!!! Για τον Οθωμανό πλήρωνες μόνο αυτό! Και το χαράτσι! Κάντε σύγκριση τι πληρώνουμε για το σημερινό ΠΑΣΑΛΙΚΙ ΤΟΥ ΓΙΟΥΝΑΝΙΣΤΑΝ! Και πως σα μαλάκες ραγιάδες ταίζομε τους μπέηδες και τους πασάδες που μας έκατσαν στο σβέρκο δεκαετίες τώρα!
Άντε γαμηθείτε ρε όλα τα σκατολαμόγια του κερατά! Έχουν και το θράσος να ζητάνε και ΕΠΙΠΛΕΟΝ λεφτά από τον εργαζόμενο! Να πάνε που ρε άθλια πουτανοσπέρματα?!!! Στους ανύπαρκτους δρόμους? Που σκοτώνεται ο κόσμος? Στα νοσοκομεία που πεθαίνει? Στις συντάξεις ψίχουλα?

Να δόσουν λόγο όλα τα άθλια υποκείμενα στο πως και έγινε με 30 χρόνια χοντρά πακέτα από Ε.Ε., δεύτερον δεκαετίες τώρα ο ελληνικός λαός είναι ο ΠΙΟ ΒΑΡΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, τρίτον ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΜΗΔΕΝ ΕΡΓΑ ( το Αεροδρόμιο Βενιζέλος π.χ. το ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ στα εισιτήρια μπαίνει ΒΑΡΥΣ ΦΟΡΟΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ! ΑΠΟ ΤΑ ΠΛΕΟΝ ΑΚΡΙΒΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!- Το ΜΕΤΡΟ ή άλλα έργα όπως ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ τα πληρώνουμε!! - επιπλεον ΈΧΟΥΜΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΆ ΔΙΟΔΙΑ!)
Και παρόλα αυτά Η ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΙΛΟΣ ΤΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ! Να δόσουν λόγο λοιπόν για αυτά και μετά να πάρουν έστω ένα σεντς από τον πολίτη!!!!!!!

Τα πράγματα είναι σε οριακό σημείο! 
:thumbsup:
 

apoc

Σπουδαίος
Εγγρ.
28 Δεκ 2005
Μηνύματα
17.705
Κριτικές
30
Like
393
Πόντοι
3.115
και που εισαι ακομα η εκπομπη του μαλακα του παπαδοπουλου που παιζει τωρα κοστιζει 50.000
Δυστηχως ο παπαδοπουλος δεν ειναι μαλακας αλλα μαγκας.Εμεις ειμαστε οι μαλάκες που πληρωνουμε
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
11
Πόντοι
866
το έχω πει πολλάκις.
η Ελλάς είναι ένα άθλιο κράτος με καραγκιόζηδες/ραγιαδες πολίτες και μηδενική παραγωγική μηχανή.
με αυτά και με δεδομένο ότι δεν πουλάω τίποτα άλλο από υπηρεσίες και ηλιο/αμμο, η λύση έχει δοθεί εδώ και πολύ καιρό από παρόμοια κράτη με υποπολλαπλασσια πληθυσμιακή και γεωγραφική κάλυψη.

περαστικά.
σύντομη ιστορική αναδρομή :grin:
ΣΧΟΛΙΟΝ 100 χρόνια μετά ΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ  :rockon: :rockon: :rockon: :rockon: :rockon: :rockon: :rockon: :rockon: :rockon:

Η ελληνική πραγματικότητα
πριν το 1909


Για να το κατανοήσουμε καλύτερα, πρέπει να προσεγγίσουμε το συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός στις κοινωνικοοικονομικές και πολιτικές εξελίξεις της συγκεκριμένης περιόδου και τη θέση της Ελλάδας. Γιατί, πράγματι, είναι εποχή που γίνεται το πέρασμα του καπιταλισμού από το προμονοπωλιακό του στάδιο στο ιμπεριαλιστικό. Και στην Ελλάδα, τα βόρεια σύνορα της οποίας έφταναν τότε έως τη Θεσσαλία, και μάλιστα σύνορα με την Οθωμανική Αυτοκρατορία, η εξέλιξη του καπιταλισμού ήταν αργόσυρτη με πολλά προβλήματα και εμπόδια, που οφείλονται σε ιστορικούς λόγους. Ο πιο βασικός ήταν ο συμβιβασμός ανάμεσα στα ανερχόμενα τμήματα της αστικής τάξης μετά την επανάσταση του 1821 με τους κοτζαμπάσηδες και τους τσιφλικάδες, γεγονός που έκανε τα ισχυρά φεουδαρχικά κατάλοιπα το μεγαλύτερο βαρίδι την καπιταλιστική ανάπτυξη. Ταυτόχρονα, η διαπλοκή της άρχουσας τάξης, που πήρε την εξουσία με την επανάσταση του 1821, με τις τότε ισχυρές καπιταλιστικές χώρες, κυρίως Αγγλία και Γαλλία και σε μικρότερο βαθμό με τη Ρωσία, λόγω της ανάμειξής τους στην ίδια την επανάσταση, αλλά και τα γεωστρατηγικά τους συμφέροντα στην περιοχή, καθόριζαν όλο το 19ο αιώνα τις εξελίξεις στην Ελλάδα.

Συγκεντρωμένοι στο Πεδίον του Αρεως διαδηλωτές έκαναν πορεία προς την πλατεία Συντάγματος (Εθνικό Ιστορικό Μουσείο)
Βεβαίως, στην περίοδο που η διακυβέρνηση της Ελλάδας βρίσκεται υπό τον Χαρίλαο Τρικούπη (1882-1885,1887-1890) έγινε μια σοβαρή προσπάθεια να δοθεί ώθηση στις οικονομικές εξελίξεις στην κατεύθυνση ενίσχυσης και ανάπτυξης των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής, με την προσέλκυση και ξένου κεφαλαίου, κυρίως με τη μορφή δανεισμού. Ετσι δημιουργούνται νέες βιομηχανίες, αναπτύσσονται οι συγκοινωνίες (το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας τότε αναπτύχθηκε) και γενικότερα γίνεται προσπάθεια ενδυνάμωσης του κεφαλαίου. Αλλά οι κυβερνήσεις Τρικούπη βρήκαν μπροστά τους τα εμπόδια των φεουδαρχικών καταλοίπων, ενώ ο δανεισμός απαιτούσε υπέρογκη φορολογία, την οποία επωμίζονταν οι λαϊκές μάζες. Ετσι, η οικονομική πολιτική του δεν επιτυγχάνει τα αποτελέσματα τα οποία προσδοκούσε, ενώ η υπερχρέωση στο εξωτερικό γίνεται αφόρητη. Ο Τρικούπης, κάτω απ' αυτές τις συνθήκες, χάνει τις εκλογές και στη χώρα ξαναεμφανίζονται τα σημάδια της στασιμότητας στην εξέλιξη του καπιταλισμού. Βεβαίως, στη συνέχεια, έχουμε τον ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897 για την προέκταση των συνόρων της Ελλάδας (η αστική τάξη είχε ανάγκη νέων εδαφών για την ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς), πόλεμος που κατέληξε σε ήττα και έφερε νέα δεινά για το λαό.

[size=14pt]Στη χώρα, ήδη, έχει επιβληθεί ο Διεθνής Οικονομικός Ελεγχος, που διήρκεσε για πάρα πολλά χρόνια.[/size]

Αλληγορική λαϊκή εικόνα της εποχής, που απεικονίζει την Ελλάδα να πατάσσει το «τέρας» της παλαιοκομματικής συναλλαγής (Εθνικό Ιστορικό Μουσείο)
Ταυτόχρονα, το αγροτικό πρόβλημα έμενε άλυτο. Οι τσιφλικάδες, διατηρώντας τα προνόμιά τους και σημαντικό μερίδιο στην εξουσία, συντηρούσαν τα φεουδαρχικά κατάλοιπα, ενώ ο αγροτικός πληθυσμός, οι κολίγοι στέναζαν υπό το ζυγό τους.

[size=14pt]Δεν έλειπαν και οι ανοργάνωτες εξεγέρσεις των αγροτών κυρίως στη Θεσσαλία[/size], υπό την επίδραση των ιδεών του Μαρίνου Αντύπα, τον οποίο δολοφόνησαν οι τσιφλικάδες το 1907, φοβούμενοι γενικότερη οργάνωση του κινήματος για τις απαλλοτριώσεις των τσιφλικιών και την απόδοσή τους στους αγρότες καλλιεργητές.
Εμπόδια στην ανάπτυξη

Βεβαίως, μετά τη σχεδόν στάσιμη ανάπτυξη της οικονομίας της Ελλάδας μετά τη διακυβέρνηση Τρικούπη, που διήρκεσε σχεδόν έως το 1907, υπάρχει μια εντεινόμενη για τις συνθήκες της Ελλάδας ανάπτυξη στον τομέα του εμπορίου, της ναυτιλίας και της βιομηχανίας. Αλλά σ' αυτήν την πορεία ανασχετικός παράγοντας στέκεται η ίδια η πολιτική των τότε κυβερνήσεων, που δεν μπορεί να πιάσει τα μηνύματα των καιρών για ενίσχυση της καπιταλιστικής ανάπτυξης.

[size=14pt]Την οικονομία της χώρας βάρυνε το μεγάλο δημόσιο χρέος, η αντιλαϊκή κατανομή των φόρων. Παράλληλα, έχουμε μία εξωτερική πολιτική προσαρμοσμένη στις επιδιώξεις του κεφαλαίου της Αγγλίας, και καθορίζεται απ' αυτές. Τα πολιτικά κόμματα δεν εκπροσωπούσαν ούτε τις λαϊκές τάξεις, αλλά ούτε και την αστική τάξη που αναπτυσσόμενη διεκδικούσε να ασκεί αυτή την εξουσία, χαράζοντας την εσωτερική και την εξωτερική πολιτική που επέβαλλαν τα συμφέροντα και οι διεκδικήσεις της. Τα κόμματα εκείνης της περιόδου εκπροσωπούσαν τους τσιφλικάδες, μια μικρή ομάδα μεγαλοκεφαλαιούχων κυρίως τραπεζιτών και τα λεγόμενα τζάκια - τις ιστορικές οικογένειες.[/size] Επίσης, ο βασιλιάς Γεώργιος Α` αναμειγνυόταν ενεργά στην πολιτική ζωή της χώρας και στο στρατό.

Αυτή η πραγματικότητα προκαλούσε ήδη πριν από το Γουδί και το «Στρατιωτικό Σύνδεσμο» λαϊκές κινητοποιήσεις. Διάφορα ψηφίσματα των συντεχνιών και των εμπορικών συλλόγων προηγήθηκαν από το κίνημα. Χαρακτηριστικά ήταν τα ψηφίσματα των Συντεχνιών Αθηνών - 3 Νοέμβρη 1908 - προς τη Βουλή και την κυβέρνηση εναντίον της φορολογικής πολιτικής και των εμπορικών συλλόγων προς τον βασιλέα - 15 Φλεβάρη 1909 - πάλι για το φορολογικό.

Η εξωτερική πολιτική που ακολουθούσαν όλες οι κυβερνήσεις ήταν επίσης αντιφατική. Μεγάλο μέρος ελληνικών εδαφών ήταν υπόδουλο στην οθωμανική αυτοκρατορία. Αλλά ο αγώνας για την απελευθέρωσή τους προσέκρουε στην πολιτική της Αγγλίας κυρίως και της Γαλλίας για διατήρηση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, γιατί αυτό επέτασσαν τα συμφέροντα του αγγλικού και του γαλλικού κεφαλαίου.[size=14pt] Αλλά και η διαπλοκή της άρχουσας τάξης με το αγγλικό κεφάλαιο εμπόδιζε την πραγματοποίηση της απελευθέρωσης ελληνικών εδαφών, τα οποία είχε ανάγκη και η αστική τάξη της Ελλάδας για διεύρυνση της αγοράς.

Με δεδομένη αυτήν την πραγματικότητα και την αδυναμία των πολιτικών κομμάτων να την αντιμετωπίσουν, αλλά και την αύξηση της λαϊκής δυσαρέσκειας, έπρεπε να δοθεί διέξοδος. Αυτή ανέλαβαν να τη δώσουν μια σειρά αξιωματικοί, οι οποίοι οργάνωσαν το «Στρατιωτικό Σύνδεσμο» και στις 15 Αυγούστου 1909 προχώρησαν στο εγχείρημά τους με το κίνημα στο Γουδί.
[/size]
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom