Νέα

Μουσουλμανική Μειονότητα Θράκης: Τι νομίζετε;

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα pornopapos
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 13K
  • Εμφανίσεις 247K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 4 άτομα (0 μέλη και 4 επισκέπτες)
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Λαθος αγαπητε!
Ειναι μεγαλη η διαφορα της προσπαθειας εξασφαλισης του εθνικου συμφεροντος και της κοινωνικης ειρηνης μεσα σε μια κοινωνια η οποια δεχεται αλλοτριες πιεσεις για να πεισθει οτι ειναι κατι που η ιδια δεν πιστευει,και η οποια δεχεται αφορητες πιεσεις απο την Τουρκια ωστε να μην εξΕλληνηστει ποτε, απο την αποπειρα εξασφαλισης μικροπολιτικων συμφεροντων που περιγραφεις!

όλα τα παρατεθέντα κείμενα καταδικάζουν την διατήρηση της σαρίας στην ελλάδα ως δικαιολογίας του ελληνικού κράτους για τη διατήρηση του κρατικού ελέγχου (διορισμός) επί του μουφτή ...

επ' αυτού τι λες;

 

memosan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
26 Οκτ 2006
Μηνύματα
12.218
Like
4
Πόντοι
166
όλα τα παρατεθέντα κείμενα καταδικάζουν την διατήρηση της σαρίας στην ελλάδα ως δικαιολογίας του ελληνικού κράτους για τη διατήρηση του κρατικού ελέγχου (διορισμός) επί του μουφτή ...

επ' αυτού τι λες;
Μα το ειπα και πριν!
Αμυνα παιζει η Ελλαδα, οχι επιθεση!

Δεν μπορει και δεν ειναι δυνατο ουτε θεωρητικα ουτε πρακτικα να χειραγωγησει τη μειονοτητα μεσω του μουφτη!

Το μονο που μπορει να εξασφαλισει ειναι πως ο μουφτης δεν θα ειναι εγκαθετος της Τουρκιας ο οποιος θα ερθει για να σπειρει το μισος και τη διχονια σε μια ευαισθητη και πολυπαθη περιοχη!

Οι Τουρκοι ας πουμε πιστευεις οτι θα θελανε Χρυσαυγιτη Οικουμενικο Πατριαρχη? Ποιο το παραλογο λοιπον και ποια η χειραγωγηση της μειονοτητας που χρεωνεται στην Ελλαδα?

Και τελικα, ο μουφτης αν και δημοσιος υπαλληλος δεν διοριζεται μεσω ΑΣΕΠ ξερεις....οι ιδιοι οι μειονοτικοι ( και αν δεν κανω λαθος και το Τουρκικο προξενειο) προτεινουν υποψηφιους μουφτηδες βαση καποιοων κριτηριων, απο τους  οποιους επιλεγει το κρατος ποιος θα διορισθει!
 
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Μα το ειπα και πριν!
Αμυνα παιζει η Ελλαδα, οχι επιθεση!

Δεν μπορει και δεν ειναι δυνατο ουτε θεωρητικα ουτε πρακτικα να χειραγωγησει τη μειονοτητα μεσω του μουφτη!

Το μονο που μπορει να εξασφαλισει ειναι πως ο μουφτης δεν θα ειναι εγκαθετος της Τουρκιας ο οποιος θα ερθει για να σπειρει το μισος και τη διχονια σε μια ευαισθητη και πολυπαθη περιοχη!

Οι Τουρκοι ας πουμε πιστευεις οτι θα θελανε Χρυσαυγιτη Οικουμενικο Πατριαρχη? Ποιο το παραλογο λοιπον και ποια η χειραγωγηση της μειονοτητας που χρεωνεται στην Ελλαδα?

Και τελικα, ο μουφτης αν και δημοσιος υπαλληλος δεν διοριζεται μεσω ΑΣΕΠ ξερεις....οι ιδιοι οι μειονοτικοι ( και αν δεν κανω λαθος και το Τουρκικο προξενειο) προτεινουν υποψηφιους μουφτηδες βαση καποιοων κριτηριων, απο τους  οποιους επιλεγει το κρατος ποιος θα διορισθει!

η ομόφωνη επίκριση προς την ελλλάδα είναι ότι διατηρεί σε ισχύ την εφαρμογή της σαρία,
ΜΟΝΟ και ΜΟΝΟ για να έχει επιχείρημα για το διορισμό του μουφτή!!!
 

memosan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
26 Οκτ 2006
Μηνύματα
12.218
Like
4
Πόντοι
166
η ομόφωνη επίκριση προς την ελλλάδα είναι ότι διατηρεί σε ισχύ την εφαρμογή της σαρία,
ΜΟΝΟ και ΜΟΝΟ για να έχει επιχείρημα για το διορισμό του μουφτή!!!
ομοφωνη επικριση? απο ποιους?
Αμα θελει να διατηρησει η Ελλαδα τον "ελεγχο" που επικαλεισαι η σαρια θα την εμποδισει?
Στην Κων/πολη μπορει να εκλεγει χρυσαυγιτης Οικουμενικος Πατριαρχης?
Ανοιξε τα ματια σου! Διπλα σου συμβαινουνε!!!!
 
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Τούρκοι και Πομάκoι στην ελληνική Θράκη
 
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/09/2009
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ (επιμέλεια), Το ανομολόγητο ζήτημα των μειονοτήτων στην ελληνική έννομη τάξη, Κριτική 2008, σελ. 224
ΤΑΣΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, Το «Μακεδονικό» της Θράκης, Κρατικοί σχεδιασμοί για τους Πομάκους (1956-2006), Βιβλιόραμα 2009, σελ. 319

ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΤΣΙΤΣΕΛΙΚΗ*

Το μειονοτικό της Θράκης έχει κεντρίσει το ερευνητικό ενδιαφέρον τα τελευταία 10-15 χρόνια πολλών επιστημόνων διαφορετικών κλάδων. Διδακτορικές διατριβές και διπλωματικές εργασίες, πολιτικής επιστήμης, δικαίου, ιστορίας, γλωσσολογίας, ανθρωπολογίας ή των επιστημών της εκπαίδευσης, προσπαθούν να απαντήσουν σε ερευνητικά ερωτήματα που συνθέτουν την πολυπλοκότητα των σχέσεων που συσχετίζονται με τη μειονότητα, τις εσωτερικές της πτυχές, τα εμπλεκόμενα κράτη και τις πολιτικές τους, τόσο στο παρόν όσο και στο παρελθόν. Δεν είναι ασφαλώς εύκολο πεδίο έρευνας, καθώς ιδεολογικοί προσανατολισμοί και συναισθηματικές στάσεις προκαταλαμβάνουν συχνά το ερευνητικό αποτέλεσμα, μειώνοντας την επιστημονική του αξιοπιστία. Δύο βιβλία που πρόσφατα κυκλοφόρησαν καταπιάνονται με τη μειονότητα της Θράκης από διαφορετική σκοπιά και μέθοδο: το ένα είναι συλλογικό έργο μιας σειράς άρθρων νομικού περιεχομένου, και το άλλο μονογραφία πολιτικής ιστορίας. Το πρώτο αφορά και τους Τούρκους, μεταξύ άλλων, ενώ το δεύτερο αφορά τους Πομάκους• και τα δύο φέρνουν μια σύγχρονη ματιά στην περί μειονοτικών πραγμάτων συζήτηση.
Το πρώτο βιβλίο, που επιμελήθηκε ο Δημήτρης Χριστόπουλος, επίκουρος καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, με τίτλο Το ανομολόγητο ζήτημα των μειονοτήτων στην ελληνική έννομη τάξη, θέτει το μείζον ζήτημα των γκρίζων παρυφών του κράτους δικαίου που περιβάλλει το καθεστώς των μειονοτικών ομάδων. Το βιβλίο, εκτός των άλλων, κυρίως στα άρθρα των Δημήτρη Δημούλη και Χρήστου Παπαστυλιανού, παρουσιάζει και σχολιάζει το δικαίωμα στην σύσταση συλλόγων με εθνικό προσωνύμιο. Οι πρόσφατες υποθέσεις της «Τουρκικής Ένωσης Ξάνθης», των «Τούρκων Γυναικών Ν. Ροδόπης» και της «Μειονότητας Νέων Έβρου», και οι καταδικαστικές για την ελληνική κυβέρνηση αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, δίνουν το έναυσμα για μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, σχετικά με τα όρια του νομικού μας πολιτισμού και τις ιδεολογικές του αγκυλώσεις. Οι αγκυλώσεις αυτές φαίνεται ότι είναι βαθιά ριζωμένες σε ένα ιδεολογικά αυτιστικό περιβάλλον. Το πρόβλημα εστιάζεται στις εμμονές άρνησης της ύπαρξης των ίδιων των φαινόμενων, και εν προκειμένω μιας μειονοτικής ομάδας, με την επίκληση μάλιστα ενός ακραίου νομικισμού: «Η Συνθήκη της Λοζάννης δεν αναφέρει Τούρκους αλλά μουσουλμάνους, άρα Τούρκοι δεν υπάρχουν στη Θράκη». Το επιχείρημα, το οποίο δεν μπορεί να στηριχτεί σε καμία νομική λογική, έχει χρησιμοποιηθεί από δικαστήρια και μάλιστα ανώτατου βαθμού, για να απαγορεύσει στα προαναφερόμενα σωματεία την άδεια λειτουργίας. Η υπόδειξη της νομικής ανωμαλίας χρειάστηκε να έρθει από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Ωστόσο, η πρόσφατη απόφαση του Πρωτοδικείου της Αλεξανδρούπολης (405/2008), να μην εφαρμόσει την απόφαση του Δικαστηρίου του Στρασβούργου σχετικά με την εγγραφή του Συλλόγου Μειονότητας Νέων Έβρου, γιατί δήθεν δεν δεσμεύεται από αυτήν, αποτελεί ανησυχητικό δείγμα του αυτισμού του δικαστικού και πολιτικού κατεστημένου.
Τον τόμο συμπληρώνουν οι μελέτες του Νίκου Αλιβιζάτου, σχετικά με τα όρια του κοινοτισμού και της θρησκευτικής ελευθερίας, ζήτημα το οποίο έχει άμεση σχέση με την αυτονομία της μειονότητας της Θράκης σε θρησκευτικά και εκπαιδευτικά ζητήματα. Η Σοφία Παπαπολυχρονίου και ο Μιχάλης Τσαπόγας συζητούν τα όρια της επικρατούσας θρησκείας και των υπόλοιπων θρησκευτικών ομάδων, σύμφωνα με το ελληνικό δίκαιο και τη νομολογία. Τέλος, ο υποφαινόμενος και ο επιμελητής του τόμου αναφέρονται στις πολιτικές και το δίκαιο που είχε υιοθετήσει η Κρητική Πολιτεία σχετικά με τους μουσουλμάνους και τη σύγχρονη εμπειρία της πολυπολιτισμικότητας, στο σύγχρονο ελληνικό δίκαιο.
Το βιβλίο του ιστορικού και δημοσιογράφου Τάσου Κωστόπουλου, Το «Μακεδονικό» της Θράκης, Κρατικοί σχεδιασμοί για τους Πομάκους (1956-2006), αποτελεί καρπό πολυετούς εξαντλητικής έρευνας σε αρχειακό υλικό και στη σχετική βιβλιογραφία, δημοσιογραφική και επιστημονική. Ο αναγνώστης μπορεί να αντιληφθεί τις πολιτικές διαστάσεις του ζητήματος των Πομάκων, δηλαδή των σλαβόφωνων/βουλγαρόφωνων μουσουλμάνων της Θράκης. Γλώσσα, πολιτισμός και θρησκεία αποτέλεσαν πεδίο ανταγωνισμών μεταξύ της ελληνικής και τουρκικής πολιτικής, που ανάλογα με τις μεταξύ τους σχέσεις, επιδόθηκαν σε έναν αγώνα ιδεολογικού προσεταιρισμού των Πομάκων, τουλάχιστον τα τελευταία 60 χρόνια. Η χρήση προνομίων, υποτροφιών, συντάξεων και επιδομάτων, αλλά και μέσων επιτήρησης, όπως η ζώνη επιτήρησης, η περιβόητη «μπάρα», χρησιμοποιήθηκαν και από τα δύο κράτη ως μέσα επίτευξης της διάσπασης της μειονότητας, από ελληνικής πλευράς, ή, αντίθετα, της ομογενοποίησής της, από τουρκικής. Δεν ήταν σπάνιο φαινόμενο να μπουν στο παιχνίδι και ιδιωτικοί φορείς, ή σύλλογοι, με στόχο την ανάδειξη της ιδιαίτερης γλώσσας και πολιτισμού των Πομάκων (ακόμα και την επικαλούμενη αρχαιοελληνική τους καταγωγή) από «ελληνικής πλευράς», ή, αντίστροφα, τον τουρκικό τους πολιτισμό και καταγωγή, από «τουρκικής πλευράς». Μάλιστα, ο ελληνοτουρκικός ανταγωνισμός, εκτός από το ότι δεν άφησε κανένα περιθώριο να αναπτυχθεί αυτόνομα ο όποιος πομακικός εθνισμός και ταυτότητα∙ κινήθηκε συχνά σε μια γκρίζα νομιμότητα, στις παρυφές του κράτους δικαίου.
Και τα δύο βιβλία διερευνούν θέματα που συχνά μένουν στη σκιά των συζητήσεων, προσφέροντας πλούσιο υλικό γνώσης, αλλά και αναστοχασμού• για να αντιληφθούμε κυρίως τι είναι εκείνο που προκαλεί τα αντανακλαστικά άρνησης ότι στην Θράκη υπάρχουν Τούρκοι (για τους «Έλληνες») ή Πομάκοι (για τους «Τούρκους»). Η πρόσληψη των «ανεπιθύμητων άλλων» συχνά είναι βαθιά ριζωμένη σε ιδεολογικοπολιτικές θέσεις, που αποσκοπούν στο να επιβάλουν ή να αποφύγουν τις θέσεις του «αντιπάλου» και όχι να επιχειρηματολογήσουν για τα πραγματολογικά στοιχεία τις έκφρασης των όποιων εθνοτικών/εθνικών ταυτοτήτων. Τα δύο βιβλία προφέρουν χρήσιμο υλικό για να αντιληφθεί κανείς τους όρους της εθνοτικής μηχανικής, που διαμόρφωσε και συνεχίζει να διαμορφώνει ταυτότητες και πολιτικές, με μονολιθικές ουσιοκρατικές λογικές.
Η συντήρηση μια ρητής ή λανθάνουσας υποψίας, ότι ο «εθνικά άλλος» δεν μπορεί να είναι καθʼ όλα «ίδιος με εμάς», δημιουργεί ένα σαθρό θεσμικό και πολιτικό έδαφος, σε κάθε προσπάθεια θεσμικής παρέμβασης στη μειονότητα της Θράκης. Μπορεί να συμβαδίζει η ιδιότητα του έλληνα πολίτη με την τουρκική ή άλλη εθνική συνείδηση; Ο διαχωρισμός μιας πληθυσμιακής ομάδας βάσει θρησκείας αποτελεί θεσμικό ανάχωμα που γκετοποιεί την τουρκο-μουσουλμανική μειονότητα, θεωρώντας δεδομένη την υποχρεωτική θρησκευτικοποίηση των μελών της. Έτσι, οι μειονοτικοί αποτελούν μια ειδική, εξαιρετική κατηγορία πολιτών, οι οποίοι «είναι και πρέπει να παραμείνουν μουσουλμάνοι», χωρίς να μπορούν να μεταβάλουν το περιεχόμενο της ταυτότητάς του, δηλαδή να αναγνωριστούν ως άθρησκοι, άθεοι ή ό,τι άλλο αυτοί επιλέξουν, δικαίωμα κεκτημένο, έστω και θεωρητικά, για όλους τους άλλους πολίτες.

*Ο Κωνσταντίνος Τσιτσελίκης είναι νομικός, επίκουρος καθηγητής στο τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας


 

rafman

Μέλος
Εγγρ.
20 Σεπ 2007
Μηνύματα
7.642
Like
4
Πόντοι
66
Τούρκοι και Πομάκoι στην ελληνική Θράκη
 
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/09/2009
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ (επιμέλεια), Το ανομολόγητο ζήτημα των μειονοτήτων στην ελληνική έννομη τάξη, Κριτική 2008, σελ. 224
ΤΑΣΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, Το «Μακεδονικό» της Θράκης, Κρατικοί σχεδιασμοί για τους Πομάκους (1956-2006), Βιβλιόραμα 2009, σελ. 319

ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΤΣΙΤΣΕΛΙΚΗ*

Το μειονοτικό της Θράκης έχει κεντρίσει το ερευνητικό ενδιαφέρον τα τελευταία 10-15 χρόνια πολλών επιστημόνων διαφορετικών κλάδων. Διδακτορικές διατριβές και διπλωματικές εργασίες, πολιτικής επιστήμης, δικαίου, ιστορίας, γλωσσολογίας, ανθρωπολογίας ή των επιστημών της εκπαίδευσης, προσπαθούν να απαντήσουν σε ερευνητικά ερωτήματα που συνθέτουν την πολυπλοκότητα των σχέσεων που συσχετίζονται με τη μειονότητα, τις εσωτερικές της πτυχές, τα εμπλεκόμενα κράτη και τις πολιτικές τους, τόσο στο παρόν όσο και στο παρελθόν. Δεν είναι ασφαλώς εύκολο πεδίο έρευνας, καθώς ιδεολογικοί προσανατολισμοί και συναισθηματικές στάσεις προκαταλαμβάνουν συχνά το ερευνητικό αποτέλεσμα, μειώνοντας την επιστημονική του αξιοπιστία. Δύο βιβλία που πρόσφατα κυκλοφόρησαν καταπιάνονται με τη μειονότητα της Θράκης από διαφορετική σκοπιά και μέθοδο: το ένα είναι συλλογικό έργο μιας σειράς άρθρων νομικού περιεχομένου, και το άλλο μονογραφία πολιτικής ιστορίας. Το πρώτο αφορά και τους Τούρκους, μεταξύ άλλων, ενώ το δεύτερο αφορά τους Πομάκους• και τα δύο φέρνουν μια σύγχρονη ματιά στην περί μειονοτικών πραγμάτων συζήτηση.
Το πρώτο βιβλίο, που επιμελήθηκε ο Δημήτρης Χριστόπουλος, επίκουρος καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, με τίτλο Το ανομολόγητο ζήτημα των μειονοτήτων στην ελληνική έννομη τάξη, θέτει το μείζον ζήτημα των γκρίζων παρυφών του κράτους δικαίου που περιβάλλει το καθεστώς των μειονοτικών ομάδων. Το βιβλίο, εκτός των άλλων, κυρίως στα άρθρα των Δημήτρη Δημούλη και Χρήστου Παπαστυλιανού, παρουσιάζει και σχολιάζει το δικαίωμα στην σύσταση συλλόγων με εθνικό προσωνύμιο. Οι πρόσφατες υποθέσεις της «Τουρκικής Ένωσης Ξάνθης», των «Τούρκων Γυναικών Ν. Ροδόπης» και της «Μειονότητας Νέων Έβρου», και οι καταδικαστικές για την ελληνική κυβέρνηση αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, δίνουν το έναυσμα για μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, σχετικά με τα όρια του νομικού μας πολιτισμού και τις ιδεολογικές του αγκυλώσεις. Οι αγκυλώσεις αυτές φαίνεται ότι είναι βαθιά ριζωμένες σε ένα ιδεολογικά αυτιστικό περιβάλλον. Το πρόβλημα εστιάζεται στις εμμονές άρνησης της ύπαρξης των ίδιων των φαινόμενων, και εν προκειμένω μιας μειονοτικής ομάδας, με την επίκληση μάλιστα ενός ακραίου νομικισμού: «Η Συνθήκη της Λοζάννης δεν αναφέρει Τούρκους αλλά μουσουλμάνους, άρα Τούρκοι δεν υπάρχουν στη Θράκη». Το επιχείρημα, το οποίο δεν μπορεί να στηριχτεί σε καμία νομική λογική, έχει χρησιμοποιηθεί από δικαστήρια και μάλιστα ανώτατου βαθμού, για να απαγορεύσει στα προαναφερόμενα σωματεία την άδεια λειτουργίας. Η υπόδειξη της νομικής ανωμαλίας χρειάστηκε να έρθει από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Ωστόσο, η πρόσφατη απόφαση του Πρωτοδικείου της Αλεξανδρούπολης (405/2008), να μην εφαρμόσει την απόφαση του Δικαστηρίου του Στρασβούργου σχετικά με την εγγραφή του Συλλόγου Μειονότητας Νέων Έβρου, γιατί δήθεν δεν δεσμεύεται από αυτήν, αποτελεί ανησυχητικό δείγμα του αυτισμού του δικαστικού και πολιτικού κατεστημένου.
Τον τόμο συμπληρώνουν οι μελέτες του Νίκου Αλιβιζάτου, σχετικά με τα όρια του κοινοτισμού και της θρησκευτικής ελευθερίας, ζήτημα το οποίο έχει άμεση σχέση με την αυτονομία της μειονότητας της Θράκης σε θρησκευτικά και εκπαιδευτικά ζητήματα. Η Σοφία Παπαπολυχρονίου και ο Μιχάλης Τσαπόγας συζητούν τα όρια της επικρατούσας θρησκείας και των υπόλοιπων θρησκευτικών ομάδων, σύμφωνα με το ελληνικό δίκαιο και τη νομολογία. Τέλος, ο υποφαινόμενος και ο επιμελητής του τόμου αναφέρονται στις πολιτικές και το δίκαιο που είχε υιοθετήσει η Κρητική Πολιτεία σχετικά με τους μουσουλμάνους και τη σύγχρονη εμπειρία της πολυπολιτισμικότητας, στο σύγχρονο ελληνικό δίκαιο.
Το βιβλίο του ιστορικού και δημοσιογράφου Τάσου Κωστόπουλου, Το «Μακεδονικό» της Θράκης, Κρατικοί σχεδιασμοί για τους Πομάκους (1956-2006), αποτελεί καρπό πολυετούς εξαντλητικής έρευνας σε αρχειακό υλικό και στη σχετική βιβλιογραφία, δημοσιογραφική και επιστημονική. Ο αναγνώστης μπορεί να αντιληφθεί τις πολιτικές διαστάσεις του ζητήματος των Πομάκων, δηλαδή των σλαβόφωνων/βουλγαρόφωνων μουσουλμάνων της Θράκης. Γλώσσα, πολιτισμός και θρησκεία αποτέλεσαν πεδίο ανταγωνισμών μεταξύ της ελληνικής και τουρκικής πολιτικής, που ανάλογα με τις μεταξύ τους σχέσεις, επιδόθηκαν σε έναν αγώνα ιδεολογικού προσεταιρισμού των Πομάκων, τουλάχιστον τα τελευταία 60 χρόνια. Η χρήση προνομίων, υποτροφιών, συντάξεων και επιδομάτων, αλλά και μέσων επιτήρησης, όπως η ζώνη επιτήρησης, η περιβόητη «μπάρα», χρησιμοποιήθηκαν και από τα δύο κράτη ως μέσα επίτευξης της διάσπασης της μειονότητας, από ελληνικής πλευράς, ή, αντίθετα, της ομογενοποίησής της, από τουρκικής. Δεν ήταν σπάνιο φαινόμενο να μπουν στο παιχνίδι και ιδιωτικοί φορείς, ή σύλλογοι, με στόχο την ανάδειξη της ιδιαίτερης γλώσσας και πολιτισμού των Πομάκων (ακόμα και την επικαλούμενη αρχαιοελληνική τους καταγωγή) από «ελληνικής πλευράς», ή, αντίστροφα, τον τουρκικό τους πολιτισμό και καταγωγή, από «τουρκικής πλευράς». Μάλιστα, ο ελληνοτουρκικός ανταγωνισμός, εκτός από το ότι δεν άφησε κανένα περιθώριο να αναπτυχθεί αυτόνομα ο όποιος πομακικός εθνισμός και ταυτότητα∙ κινήθηκε συχνά σε μια γκρίζα νομιμότητα, στις παρυφές του κράτους δικαίου.
Και τα δύο βιβλία διερευνούν θέματα που συχνά μένουν στη σκιά των συζητήσεων, προσφέροντας πλούσιο υλικό γνώσης, αλλά και αναστοχασμού• για να αντιληφθούμε κυρίως τι είναι εκείνο που προκαλεί τα αντανακλαστικά άρνησης ότι στην Θράκη υπάρχουν Τούρκοι (για τους «Έλληνες») ή Πομάκοι (για τους «Τούρκους»). Η πρόσληψη των «ανεπιθύμητων άλλων» συχνά είναι βαθιά ριζωμένη σε ιδεολογικοπολιτικές θέσεις, που αποσκοπούν στο να επιβάλουν ή να αποφύγουν τις θέσεις του «αντιπάλου» και όχι να επιχειρηματολογήσουν για τα πραγματολογικά στοιχεία τις έκφρασης των όποιων εθνοτικών/εθνικών ταυτοτήτων. Τα δύο βιβλία προφέρουν χρήσιμο υλικό για να αντιληφθεί κανείς τους όρους της εθνοτικής μηχανικής, που διαμόρφωσε και συνεχίζει να διαμορφώνει ταυτότητες και πολιτικές, με μονολιθικές ουσιοκρατικές λογικές.
Η συντήρηση μια ρητής ή λανθάνουσας υποψίας, ότι ο «εθνικά άλλος» δεν μπορεί να είναι καθʼ όλα «ίδιος με εμάς», δημιουργεί ένα σαθρό θεσμικό και πολιτικό έδαφος, σε κάθε προσπάθεια θεσμικής παρέμβασης στη μειονότητα της Θράκης. Μπορεί να συμβαδίζει η ιδιότητα του έλληνα πολίτη με την τουρκική ή άλλη εθνική συνείδηση; Ο διαχωρισμός μιας πληθυσμιακής ομάδας βάσει θρησκείας αποτελεί θεσμικό ανάχωμα που γκετοποιεί την τουρκο-μουσουλμανική μειονότητα, θεωρώντας δεδομένη την υποχρεωτική θρησκευτικοποίηση των μελών της. Έτσι, οι μειονοτικοί αποτελούν μια ειδική, εξαιρετική κατηγορία πολιτών, οι οποίοι «είναι και πρέπει να παραμείνουν μουσουλμάνοι», χωρίς να μπορούν να μεταβάλουν το περιεχόμενο της ταυτότητάς του, δηλαδή να αναγνωριστούν ως άθρησκοι, άθεοι ή ό,τι άλλο αυτοί επιλέξουν, δικαίωμα κεκτημένο, έστω και θεωρητικά, για όλους τους άλλους πολίτες.

*Ο Κωνσταντίνος Τσιτσελίκης είναι νομικός, επίκουρος καθηγητής στο τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας


Ολο το βραδυ ψαχνεις τι θα ποσταρεις χαζουτσικο ?
 

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66
ΚΑΝΟΥΝ ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΟΙ??????????????????
για τους θεούς δεν ξέρω, ο ΠΠ όχι!

γιατί είμαι ΠΠ και ξέρω!

Τι να σχολιάσει δηλ κανείς εδώ? :headbang: :headbang:

αξίζει να πει κάποιος κάτι για έναν μπάσταρδο,κομπλεξικό μαλάκα που χωρίς κανένα ίχνος πλάκας ισχυρίζεται για άλλη μια φορά ότι είναι αλάνθαστος και πάνω απ το Θεό? :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid:

Δε μου λε ρε πούστρα! :jerking:

καταλαβαίνεις τι είναι Θεός ή δεν στο είπε ακόμα το κόμμα σου?

τσογλαναρά! σου έδωσα και αξία! μόνο χύσια παπάρα αξίζεις! :jerking: :jerking:

άντε στις ενέσεις σου γιατί έχεις ξεφύγει...... :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid:


υποθέτω (καθόσον δεν έχω γνωρίσει κανέναν θεό) ότι
ο θεός δεν έχει την υπομονή του ΠΠ, όταν συνομιλεί με ανόητους ξερόλες!!!
την ύπαρξη του μυαλού σου την έχεις δει με τα μάτια σου, ή μόνο σε φωτογραφίες που σου έδειξαν?

αν δεν το είδες, μην ψάχνεσαι! ένα κουκούτσι από κερασάκι έχει μέσα!!!

 
OP
OP
pornopapos

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Τι να σχολιάσει δηλ κανείς εδώ? :headbang: :headbang:

αξίζει να πει κάποιος κάτι για έναν μπάσταρδο,κομπλεξικό μαλάκα που χωρίς κανένα ίχνος πλάκας ισχυρίζεται για άλλη μια φορά ότι είναι αλάνθαστος και πάνω απ το Θεό? :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid:

Δε μου λε ρε πούστρα! :jerking:

καταλαβαίνεις τι είναι Θεός ή δεν στο είπε ακόμα το κόμμα σου?

τσογλαναρά! σου έδωσα και αξία! μόνο χύσια παπάρα αξίζεις! :jerking: :jerking:

άντε στις ενέσεις σου γιατί έχεις ξεφύγει...... :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid: :uglystupid:

την ύπαρξη του μυαλού σου την έχεις δει με τα μάτια σου, ή μόνο σε φωτογραφίες που σου έδειξαν?

αν δεν το είδες, μην ψάχνεσαι! ένα κουκούτσι από κερασάκι έχει μέσα!!!

καλώς την αδερφάρα!!!

από βίζιτα γύρισες κι έχεις νεύρα;

λεξοτανίλ θα σε βοηθήσει!!!
 
Εγγρ.
7 Νοε 2007
Μηνύματα
1.768
Κριτικές
4
Like
3
Πόντοι
16
Τουρκική μειονότητα δεν υπάρχει και δε θα αναγνωριστεί ποτέ.
 

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66
και έτσι να είναι επί του πραγματικού,

μικρή η διαφορά

και σίγουρα υπέρ της επιχειρηματολογίας μου...

η ελλάς διατηρεί τη σαρία για να ελέγχει τη μειονότητα!!!

απαράδεκτο από κάθε άποψη!!!!
ρε πουστράκι, γιαμιώλη!
πριν λίγες μέρες όταν έγραψα για τη μαλακία της Ελλάδας να είναι το μόνο κράτος που διατηρεί τη σαρία έκανες αβαβαβαβα!

αλλά εκεί ήταν επιχείρημα για τη φασιστική όπως έλεγες Ελλάδα, και τα δικαιώματα που δήθεν δεν δίνει!

Εδώ λοιπόν λέω:

να καταργηθεί η σαρία!
καμιά ευνοϊκή μεταχείριση των ελλήνων της δυτ. Θράκης με πρόσχημα το διαφορετικό της θρησκείας!
όλοι ίσοι-όλοι ίδιοι!

ο μουφτής να έχει ΜΟΝΟ θρησκευτικά καθήκοντα και όχι δικαστικά!
να πηγαίνει στο τζαμί του και να διδάσκει το κοράνι σε ΟΣΟΥΣ θέλουν!
κι αν κάποιος θέλει να γίνει πχ χριστιανός, να τον προστατεύει το ελληνικό χαζοκράτος απ τη βία που θα υποστεί από κει και πέρα, αν δεν αλλάξει "γαλαξία" και συνεχίσει να μένει εκεί που έμενε!


και πολλά άλλα.....

για αρχή καλά είναι αυτά.

Α! και επειδή υπάρχει ο κίνδυνος εμπλοκής ξένης δύναμης στ εσωτερικά του ελληνικού κράτους, να διορίζεται φυσικά ο μουφτής απ το κράτος. Έχει το συνταγματικό δικαίωμα; να προασπίσει την εδαφική της ακεραιότητα!

Καμιά αντίρρηση κανένας?
 

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66
καλώς την αδερφάρα!!!

από βίζιτα γύρισες κι έχεις νεύρα;

λεξοτανίλ θα σε βοηθήσει!!!

αδερφάρα είναι η μεγάλη σου φιλοδοξία να γίνεις αλλα ούτε βρωμιάρης πακιστανός δε σε γαμάει μαλάκα!

εγώ αυτοπροσδιορίζομαι στρέιτ!
εσύ γκέι!

εγώ λέω αλήθεια εσύ ψέματα (βλ.επάνω)
τι να κάνουμε? δημοκρατία βλέπετε!

νεύρα πάντως δεν εχω! σχολιάζω τη μαλακία σου!

χαζούτσικο! δεν αντιλαμβάνεσαι κιόλας!!!!!
 

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66
η επιστήμη στην υπόθεση του ΠΠ έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά!
ούτε χάπια, ούτε ενέσεις, ηλεκτροσοκ, ζουρλομανδύες....τα πάντα όλα!!!!

η μανία καταδίωξης από "ακροδεξιά και φασιστικά γουρούνια", τα οποία βλέπει τριγύρω του παντού του έχουν κάψει όλα τα εγγεφαλικά κύτταρα!

 

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66
ΠΠ επί της ουσίας πάλι αβαβαβαβαβα ε????

αρχιδάκο!!!!

σαφέστατη πρόταση, σύμφωνη με τις αρχές της ΕΕ:

ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ελλήνων της δυτ.Θράκης που προκύπτουν απ τη θρησκευτική τους διαφορετικότητα!!! και η σαρία!

τι λέτε?????
 

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66
Τουρκική μειονότητα δεν υπάρχει και δε θα αναγνωριστεί ποτέ.

το ότι δεν υπάρχει το είπαμε άσχετα αν το χαζούτσικο δεν μπορεί ακόμα να το καταλάβει.

το ότι δε θα αναγνωριστεί, μεταξύ μας, επέτρεψέ μου να έχω τις αμφιβολίες μου! Μ αυτούς που έχουμε για ηγέτες, πολλά μπορεί να δούμε.....!!
 

amjik

Τιμημένος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2008
Μηνύματα
45.629
Κριτικές
61
Like
43.353
Πόντοι
22.785
ΠΠ επί της ουσίας πάλι αβαβαβαβαβα ε????

αρχιδάκο!!!!

σαφέστατη πρόταση, σύμφωνη με τις αρχές της ΕΕ:

ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ελλήνων της δυτ.Θράκης που προκύπτουν απ τη θρησκευτική τους διαφορετικότητα!!! και η σαρία!

τι λέτε?????

Μήπως φοβήθηκε σαν τόν Χριστοφιά μόλις βρυχήθηκαν τα λιοντάρια; Κρίμα. Πολύ κρίμα.
 

james070

Μέλος
Εγγρ.
22 Οκτ 2009
Μηνύματα
7.677
Κριτικές
4
Like
8
Πόντοι
66
Μήπως φοβήθηκε σαν τόν Χριστοφιά μόλις βρυχήθηκαν τα λιοντάρια; Κρίμα. Πολύ κρίμα.

ξέρεις τι γίνεται?

έχει φάει τεράστιες ήττες σε πάμπολες σελίδες εδώ μέσα και μόλις με βλέπει να μπαίνω φεύγει τρέχοντας!
αφού το "παίζει" και αποσυνδεμένος!. Η αληθεια πάντως είναι ότι και πάλι δεν μπορεί να απαντήσει και θα περιμένει σπαμ και αλλαγή θέματος για να ξεφύγει!!!!

δεν ξέρεις πόσο καιρό περίμενα να πει τη μαλακία του για τη σαρία. έλειπα και ξεσάλωσε!!!!

παπαράκης!!!!!
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom