Νέα

Made in Greece!

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Tsolias.Psolias
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 5
  • Εμφανίσεις 2K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
OP
OP
T

Tsolias.Psolias

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
8 Ιουλ 2007
Μηνύματα
15.106
Like
28
Πόντοι
166
περισσότερες φωτογραφίες
texnikos_elegxos_24wres2008009.jpg

24hours114.jpg

texnikos_elegxos_24wres2008010.jpg

texnikos_elegxos_24wres2008022.jpg

 
OP
OP
T

Tsolias.Psolias

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
8 Ιουλ 2007
Μηνύματα
15.106
Like
28
Πόντοι
166
[size=20pt]«Πράσινο αυτοκίνητο made in Greece»[/size]


ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΟ αυτοκίνητο ελληνικής κατασκευής και μάλιστα βασισμένο σε καινοτόμο ιδέα έλληνα σχεδιαστή μοιάζει σαν σύντομο ανέκδοτο. Και όμως ο Γιώργος Μιχαήλ, βιομηχανικός σχεδιαστής, υποστηρίζει πως μία ελληνική επένδυση βασισμένη στο «νέο πράσινο αυτοκίνητο» δεν είναι ουτοπία.

14-1a-thumb-medium.jpg


Και τούτο, γιατί η βιομηχανία παραγωγής αυτοκινήτων αλλάζει ριζικά μορφή και φιλοσοφία. Το αυτοκίνητο με τη συμβατική αρχιτεκτονική από μηχανολογικής πλευράς δίνει αργά αλλά σταθερά τη θέση του σε νέες κατασκευές με σύγχρονα υλικά, τελείως διαφορετικό μηχανολογικό υπόβαθρο και ηπιότερες προς το περιβάλλον μεθόδους παραγωγής.

Ο γεννημένος στη Θεσσαλονίκη Γιώργος Μιχαήλ έκανε τα πρώτα βήματά του στην αυτοκινητοβιομηχανία εργαζόμενος ως στυλίστας στην Carrozzeria Coggiola του Τορίνο. Δεν ακολούθησε τον δρόμο άλλων ελλήνων σχεδιαστών που σπούδασαν στο εξωτερικό, έμειναν και έβαλαν την υπογραφή τους σε καινοτόμα και γνωστά μοντέλα της συμβατικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γαλλία, την Ιταλία, την Αγγλία ή την Ιαπωνία.

Τη διετία 1974-76 κατασκευάζει στην Ελλάδα το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο για λογαριασμό της EnField (το Ε-8.000) και ένα μεγάλο τζιπ τύπου 4Χ4 στις εγκαταστάσεις του Νεώρειου στη Σύρο. Με την οικονομική στήριξη του Γιάννη Γουλανδρή κατασκευάζονται 140 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αγοράζονται εξ ολοκλήρου από το British Council of Electricity (κάτι σαν τη δική μας ΔΕΗ), ευρεσιτεχνία στην οποία στηρίζονται οι Βρετανοί, για να αναπτύξουν στη συνέχεια τη δική τους ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία.

«Στην Ελλάδα υπάρχουν άνθρωποι με καινοτόμες ιδέες, με ευρεσιτεχνίες και με διαφορετική -πιο ανοικτή- αντίληψη των πραγμάτων», υποστηρίζει ο σχεδιαστής, «μόνο που η ανάπτυξή τους βασίζεται σχεδόν πάντα στη φιλοτιμία ολίγων, με την κρατική πλευρά να συμμετέχει ελάχιστα έως καθόλου».

Ο ίδιος συμμετείχε ως σύμβουλος σχεδιαστής στη βιομηχανία NAMCO, που φτιάχνει το τζιπάκι της Citroen στη Θεσσαλονίκη, το γνωστό Pony. Συνεχίζει αυτή τη φορά με τον Αλέκο Μανιατόπουλο και τη στήριξη του Κώστα Καββαθά για λογαριασμό της MAVA, οργανώνοντας σειρά παραγωγής. Δημιουργείται το Farma, παράγονται 3.500 μονάδες, αλλά το εγχείρημα «πέφτει» στην περίοδο αλλαγής του νόμου περί επαγγελματικών οχημάτων και ξεμένει από... καύσιμο.

Παραμένει ονειροπόλος, υποστηρίζοντας πως η Ελλάδα έπρεπε να εκμεταλλευτεί τη στροφή που γίνεται διεθνώς για παραγωγές φιλικότερες προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον, να αξιοποιήσει γραφεία μελετών και καινοτόμους κατασκευαστές, για να αναπτύξει δική της παραγωγή. Ο σχεδιαστής σημειώνει πως «ο γνωστός εδώ και έναν αιώνα πρωταγωνιστής, ο βενζινοκινητήρας-πετρελαιοκινητήρας, θα παίζει όλο και λιγότερο ρόλο. Σταδιακά οι ηλεκτροκινητήρες θα αντικαθιστούν μηχανολογικά και μηχανουργικά πιο πολύπλοκους κινητήρες».

Επανάσταση

Ομως η ριζική αλλαγή θα γίνει στα συστήματα μετάδοσης. «Ενας κεντρικός υπολογιστής θα διαχειρίζεται την παρεχόμενη ενέργεια από τους συσσωρευτές αντί του θερμικού κινητήρα σταθερών στροφών ή από γεννήτρια ενεργειακών κυψελών. Η μετάδοση σε αυτή την περίπτωση γίνεται μέσω καλωδίων και δεν είναι τίποτε περισσότερο από ηλεκτρική ενέργεια που θα μεταφέρεται στους ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται μέσα στους τροχούς». Ο σχεδιαστής σημειώνει πως έτσι καταργούνται κιβώτια ταχυτήτων, άξονες μετάδοσης και δεκάδες γρανάζια, περιορίζοντας τις μεθόδους συμβατικής παραγωγής (χυτήρια, μηχανουργεία) και κατ' επέκταση τις ρυπογόνες, ενεργοβόρες βιομηχανίες.

Αναμφίβολα τα συμφέροντα διεθνώς είναι τεράστια και η συμβατική αυτοκινητοβιομηχανία θα πάρει μερικά χρόνια, μέχρις ότου χάσει μερίδια από τη «νέα τεχνολογία». Ωστόσο, η αλλαγή έχει δρομολογηθεί και σε αυτή την τάση θα μπορούσε να διεκδικήσει το δικό της μικρό μερίδιο η χώρα μας, σημειώνει ο κ. Μιχαήλ, που θεωρεί εφικτή την κατασκευή ενός μικρού (τύπου Smart) ηλεκτροκίνητου ελληνικού αυτοκινήτου.

πηγή:
 

LION7

Ανώτερος
Εγγρ.
26 Ιουλ 2007
Μηνύματα
30.768
Κριτικές
16
Like
10.278
Πόντοι
8.645
στην αρχή νόμιζα την εκπομπή του Καμπούρη στο extra3  :2funny:
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom