Εδω εισαι λαθος τυπε, οι περισσοτερες μεταφρασεις αρχαιοελληνικων εργων συμπεριλαμβανωμενων του Αριστοτελους εγιναν απευθειας απο τα Ελληνικα στα Λατινικα απο Βυζαντινους λογιους.Ειχε βγαλει μια ερευνα ενας Γαλλος Ιστορικος λιγα χρονια πριν(δυστυχως δεν θυμαμαι το ονομα του αυτη τη στιγμη) που μιλαγε για 6000 και πανω μεταφρασεις στα λατινικα απο Βυζαντινους και περιπου 1600 απο Αραβες.Οποτε σαφως και δεν πρεπει να απαξιωνουμε το ρολο των Αραβων στα πολιτιστικα δρωμενα του μεσαιωνα αλλα να μην τους δινουμε περισσοτερη αξια απο αυτη που ειχε,παρουσιαζοντας τους δε πολλοι σαν τον μοναδικο φαρο πολιτισμου κατα την περιοδο,ενω υπηρξε η τεραστια Ανατολικη Ρωμαικη Αυτοκρατορια με την Πολη των Πολεων και κεντρο του τοτε κοσμου Κωνσταντινουπολη.Για το χαλιφατο της Κορδοβας που λες δεν ηταν και τοσο πεφωτισμενο οσο νομιζεις οτι ειναι,βλεπεις μονο η ανωτερη ταξη του απαρτιζοταν απο Αραβες ευγενεις απογονους των Ωμευαδων, οι υπολοιποι ηταν Βερβερινοι κατικοι της δυτικης Βορειας Αφρικης.Σε σχεση με τους Απολιτιστους Φραγκους ηταν πολυ μπροστα δεν το συζητω.Η επιδραση τους ομως πολιτισμικα αν και υπηρξε δεν ηταν τοσο μεγαλη.Σε αντιθεση με την επιρροη που ειχαν οι Ελληνες λογιοι μετα την πτωση της Πολης και την οριστικη καταλυση της Αυτοκρατοριας.Απο ολα τα ισλαμικα Χαλιφατα,αυτο με την μεγαλυτερη πολιτισμικη ανθιση ηταν σαφως των Αββασιδων της Βαγδατης κατα τον 9ο - 10ο αιωνα,οταν ειχε πια ξεθυμανει η πολεμικη μανια των προηγουμενων δυναστειων και υπηρξε μια περιοδος σχετικης ειρηνης(οι εχθροπαξιες με τους Βυζαντινους υπηρξαν ανα διαστηματα) και αφου αξιοποιησαν την πολιτιστικη κληρονομια των Ελληνικο-Ρωμαικων πληθυσμων που ειχαν καταλαβει,καλιεργησαν τοσο τις επιστημες οσο και τις τεχνες
Οποτε σαφως και υπηρξε και αραβικος πολιτισμος κατα τον μεσαιωνα που διατηρησε αναμετεδωσε και καλιεργησε γνωση,αλλα σε καμια περιπτωση δεν ηταν το μοναδικο φως σε ενα σκοτεινο κοσμο ,γιατι την ιδια στιγμη ακριβως διπλα,αν και σε πολυ χαμηλοτερο σημειο τροχιας και με λιγοτερο φως,ο Ελληνικος Ηλιος δεν εδυσε ποτε