Νέα

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο

  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

kolofatseas

Μέλος
Εγγρ.
31 Μαρ 2021
Μηνύματα
135
Like
641
Πόντοι
81
Καλησπέρα, χρηστός ανέστη και χρόνια πολλά.
Έχει κανείς ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Είμαι στο ψάξιμο για αμάξι και σκέφτηκα γιατί όχι; Είναι λίγο ακριβούτσικα αλλά είδα ότι έχουν άλλα πλεονεκτήματα όπως απαλλάσονται των τελών κυκλοφορίας. Με το τεκμαρτό εισόδημα δεν γνωρίζω τι γίνεται. Μια φόρτιση μισή ώρα στοιχίζει 0,25 ευρώ το λεπτό συν 2,50 ευρώ. Δηλαδή σύνολο 10 ευρώ. Αξίζει σίγουρα από βενζίνη. Αν το φορτίσω σπίτι συμφέρει ή θα κλάψω όταν έρθει η Δεή;
Περιμένω να διαβάσω τις απόψεις σας.
 

Manimal

Ανώτατος
Εγγρ.
9 Φεβ 2020
Μηνύματα
21.613
Κριτικές
7
Like
38.932
Πόντοι
10.411
Το καλύτερο ηλεκτρικό (μέχρι στιγμής) έχει βγει το 208.Αν το φορτίζεις από το σπίτι θα σου παίρνει πολύ χρόνο(όλα τα ηλεκτρικά)
 

Azimazeftos

Μέλος
Εγγρ.
3 Ιουν 2012
Μηνύματα
365
Κριτικές
1
Like
4
Πόντοι
1
Καλησπέρα, χρηστός ανέστη και χρόνια πολλά.
Έχει κανείς ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Είμαι στο ψάξιμο για αμάξι και σκέφτηκα γιατί όχι; Είναι λίγο ακριβούτσικα αλλά είδα ότι έχουν άλλα πλεονεκτήματα όπως απαλλάσονται των τελών κυκλοφορίας. Με το τεκμαρτό εισόδημα δεν γνωρίζω τι γίνεται. Μια φόρτιση μισή ώρα στοιχίζει 0,25 ευρώ το λεπτό συν 2,50 ευρώ. Δηλαδή σύνολο 10 ευρώ. Αξίζει σίγουρα από βενζίνη. Αν το φορτίσω σπίτι συμφέρει ή θα κλάψω όταν έρθει η Δεή;
Περιμένω να διαβάσω τις απόψεις σας.
Θα προτεινω yaris hybrid. Ψαξε το. 4l/100km ευκολα εντος πολης.
 

ProjectHedonism

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Ιαν 2021
Μηνύματα
28
Κριτικές
5
Like
399
Πόντοι
280
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν ακόμη «ωριμάσει» ικανοποιητικά και το δίκτυο φόρτισης είναι επί του παρόντος ανεπαρκές. Αν θα το χρησιμοποιείς αποκλειστικά εντός πόλης είσαι καλυμμένος αλλά σε ταξίδια θα έχεις συνεχώς στο μυαλό σου αν θα φτάσεις στον επόμενο σταθμό φόρτισης.

Να ξέρεις ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ναι μεν είναι πιο φτηνά στην τακτική συντήρηση π.χ. δεν χρειάζονται λάδια, φίλτρα, μπουζί κ.λπ. αλλά τρώνε γρήγορα τα λάστιχά τους επειδή έχουν ροπή από το 0 σε συνδυασμό με το αυξημένο βάρος τους.

Το deal breaker είναι οι μπαταρίες τους. Με την πάροδο του χρόνου μειώνεται η αποθηκευτική τους ικανότητα, όπως των κινητών τηλεφώνων, και όταν θα έρθει η ώρα για αντικατάστασή τους για καλό και για κακό να σε συνοδεύει καρδιολόγος στην αντιπροσωπεία για την ώρα που θα ακούσεις την τιμή της καινούριας μπαταρίας. Φαντάσου ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα τα αντιμετωπίζουμε σαν ηλεκτρονικές συσκευές. Θα συμφέρει να τα αλλάζουμε με καινούρια όταν η απόδοση των μπαταριών τους πέσει, παρά να τις αντικαθιστούμε.
 

αμαμητος

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Ιουλ 2019
Μηνύματα
1.453
Like
1.451
Πόντοι
216
πραγματι οι μπαταριες ειναι το πιο ακριβο εξαρτημα τους
 

mounoeilotas

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
22 Ιουλ 2013
Μηνύματα
2.660
Like
1.452
Πόντοι
216
καλα δε μιλαμε τι γινεται αμα ριξεις κανα στουκο σε θεμα επισκευων
 

Eraser..

Σπουδαίος
Εγγρ.
25 Δεκ 2016
Μηνύματα
28.479
Like
11.095
Πόντοι
2.606
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν ακόμη «ωριμάσει» ικανοποιητικά και το δίκτυο φόρτισης είναι επί του παρόντος ανεπαρκές. Αν θα το χρησιμοποιείς αποκλειστικά εντός πόλης είσαι καλυμμένος αλλά σε ταξίδια θα έχεις συνεχώς στο μυαλό σου αν θα φτάσεις στον επόμενο σταθμό φόρτισης.

Να ξέρεις ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ναι μεν είναι πιο φτηνά στην τακτική συντήρηση π.χ. δεν χρειάζονται λάδια, φίλτρα, μπουζί κ.λπ. αλλά τρώνε γρήγορα τα λάστιχά τους επειδή έχουν ροπή από το 0 σε συνδυασμό με το αυξημένο βάρος τους.

Το deal breaker είναι οι μπαταρίες τους. Με την πάροδο του χρόνου μειώνεται η αποθηκευτική τους ικανότητα, όπως των κινητών τηλεφώνων, και όταν θα έρθει η ώρα για αντικατάστασή τους για καλό και για κακό να σε συνοδεύει καρδιολόγος στην αντιπροσωπεία για την ώρα που θα ακούσεις την τιμή της καινούριας μπαταρίας. Φαντάσου ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα τα αντιμετωπίζουμε σαν ηλεκτρονικές συσκευές. Θα συμφέρει να τα αλλάζουμε με καινούρια όταν η απόδοση των μπαταριών τους πέσει, παρά να τις αντικαθιστούμε.

Όλη η ιστορία οι μπαταρίες είναι, όπως και το σύστημα ελέγχου και διαχείρησης.
Και εκτός από την φυσιολογική φθορά, υπάρχει πάντα και το ενδεχόμενο της προβληματικής μπαταρίας. Έχουμε δει φωτιές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα κλπ...
 

athal

Ανώτερος
Εγγρ.
4 Ιουλ 2006
Μηνύματα
886
Κριτικές
39
Like
4.650
Πόντοι
6.555
για να αξιζει να παρεις ηλεκτρικο πρεπει να εχεις:
1. γκαραζ (για να το φορτιζεις)
2. wall box για σχετικα γρηγορη φορτιση (γυρω στις 7,5 ωρες)
3. ακομη καλυτερα ταχυφορτιστη (πανακριβος)
και φυσικα να κινεισαι αυστηρα εντος πολης
εαν ισχυουν ολα τα παραπανω προχωρα στην αγορα του
 

koukos19

Σπουδαίος
Εγγρ.
6 Οκτ 2019
Μηνύματα
1.686
Κριτικές
38
Like
4.805
Πόντοι
2.846
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν ακόμη «ωριμάσει» ικανοποιητικά και το δίκτυο φόρτισης είναι επί του παρόντος ανεπαρκές. Αν θα το χρησιμοποιείς αποκλειστικά εντός πόλης είσαι καλυμμένος αλλά σε ταξίδια θα έχεις συνεχώς στο μυαλό σου αν θα φτάσεις στον επόμενο σταθμό φόρτισης.

Να ξέρεις ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ναι μεν είναι πιο φτηνά στην τακτική συντήρηση π.χ. δεν χρειάζονται λάδια, φίλτρα, μπουζί κ.λπ. αλλά τρώνε γρήγορα τα λάστιχά τους επειδή έχουν ροπή από το 0 σε συνδυασμό με το αυξημένο βάρος τους.

Το deal breaker είναι οι μπαταρίες τους. Με την πάροδο του χρόνου μειώνεται η αποθηκευτική τους ικανότητα, όπως των κινητών τηλεφώνων, και όταν θα έρθει η ώρα για αντικατάστασή τους για καλό και για κακό να σε συνοδεύει καρδιολόγος στην αντιπροσωπεία για την ώρα που θα ακούσεις την τιμή της καινούριας μπαταρίας. Φαντάσου ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα τα αντιμετωπίζουμε σαν ηλεκτρονικές συσκευές. Θα συμφέρει να τα αλλάζουμε με καινούρια όταν η απόδοση των μπαταριών τους πέσει, παρά να τις αντικαθιστούμε.
Αυτό με το θέμα μπαταρία δεν το είχα φανταστεί...Τι λες... πω
 

tay65

Μέλος
Εγγρ.
16 Σεπ 2005
Μηνύματα
207
Like
0
Πόντοι
1
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα είναι θεός αν κυκλοφορείς στην πόλη. Πραγματική οικονομία. Αν κάνεις ταξίδια κλπ θέλει πολύ καλό προγραμματισμό. Βασική προϋπόθεση να έχεις εξασφαλίσει τη φόρτισή του (σπίτι με wallbox και δουλειά με 3φασικό φορτιστή 11kw). Εξαιρετικά αυτοκίνητα το 208 και το Leaf+ για κατηγορία έως 30.000 €.
Για το θέμα μπαταρίας, τα περισσότερα έχουν εγγύηση 7 χρόνια. Αυτό δε σημαίνει ότι στα 7 χρόνια είναι για πέταμα αλλά η απόδοσή τους πέφτει στο 80%, οπότε δεν βγάζουν 300 χλμ αλλά 240 χλμ.
 
OP
OP
kolofatseas

kolofatseas

Μέλος
Εγγρ.
31 Μαρ 2021
Μηνύματα
135
Like
641
Πόντοι
81
Για μένα το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η φόρτιση. Δεν είναι δυνατόν να κάθεσαι μισή ώρα για να περιμένεις να φορτίσει.
Δεν μου είπατε. Αν το φορτίζω σπίτι είτε με ταχυφορτιστή είτε χωρίς έχει διαφορά στο ρεύμα; Θα κλάψω όταν έρθει η Δεή; Έχει τα μειονεκτηματά του σαν κάτι καινούριο αλλά σιγά σιγά πιστεύω θα στρώσει το πράγμα.
 

KINDEREKPLIXI_@1976

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2014
Μηνύματα
876
Like
1.156
Πόντοι
206
οταν θες σχεδον 20000 για ταχυφορτιστη η αλλιως 24 ωρες για να φορτισει και οχι τελειως απο οικιακη πριζα τοτε δεν νομιζω οτι συμφαιρει η αγορα τους ακομα....
 

TASSOS karipidis

Ανώτερος
Εγγρ.
29 Δεκ 2013
Μηνύματα
33.410
Κριτικές
24
Like
39.192
Πόντοι
8.646
Τυγχάνει να έχω ηλεκτρικό σκούτερ και να κινουμε καθημερινά εντός Αττικής διανύοντας 87 χιλιόμετρα..... Με μια φόρτιση..... Τα πλεονεκτήματα φοβερά 29 σεντς κόστος κίνησης.... Το μείον οι ανύπαρκτοι σταθμοί φόρτισης.. σε 5-6 χρόνια αντικατάσταση μπαταρίας
 

Νίπλης

Ανώτατος
Εγγρ.
4 Απρ 2013
Μηνύματα
71.353
Like
75.435
Πόντοι
12.756
Τυγχάνει να έχω ηλεκτρικό σκούτερ και να κινουμε καθημερινά εντός Αττικής διανύοντας 87 χιλιόμετρα..... Με μια φόρτιση..... Τα πλεονεκτήματα φοβερά 29 σεντς κόστος κίνησης.... Το μείον οι ανύπαρκτοι σταθμοί φόρτισης.. σε 5-6 χρόνια αντικατάσταση μπαταρίας
Τασουλη τι τελική πιάνει ? ειναι καθόλου επικίνδυνο που δεν μπορει να πιάσει χιλιόμετρα ? απο μπατσους ειχες κανα θέμα ?
 

TASSOS karipidis

Ανώτερος
Εγγρ.
29 Δεκ 2013
Μηνύματα
33.410
Κριτικές
24
Like
39.192
Πόντοι
8.646
Τασουλη τι τελική πιάνει ? ειναι καθόλου επικίνδυνο που δεν μπορει να πιάσει χιλιόμετρα ? απο μπατσους ειχες κανα θέμα ?
75 χιλιόμετρα τελική επικυνδινο δεν νομίζω το καλύτερο σκούτερ στον κόσμο φίλε niu ngt από τεχνολογία άστο γαμάτα τα φρένα του σκύλος η επιτάχυνση φοβερή γελάω με κάτι 125:που στην επιτάχυνση τα γαμαει και μετά ζορινται
Η ανάρτηση συγχωνεύτηκε αυτόματα:

Σημειωτέον οι μπάτσοι τρελενονται το γουστάρουν
 

TASSOS karipidis

Ανώτερος
Εγγρ.
29 Δεκ 2013
Μηνύματα
33.410
Κριτικές
24
Like
39.192
Πόντοι
8.646
 

ProjectHedonism

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Ιαν 2021
Μηνύματα
28
Κριτικές
5
Like
399
Πόντοι
280
Για μένα το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η φόρτιση. Δεν είναι δυνατόν να κάθεσαι μισή ώρα για να περιμένεις να φορτίσει.
Δεν μου είπατε. Αν το φορτίζω σπίτι είτε με ταχυφορτιστή είτε χωρίς έχει διαφορά στο ρεύμα; Θα κλάψω όταν έρθει η Δεή; Έχει τα μειονεκτηματά του σαν κάτι καινούριο αλλά σιγά σιγά πιστεύω θα στρώσει το πράγμα.
Μακάρι να ήταν μισή ώρα η φόρτιση… Όσον δε αφορά στο κόστος, αυτό εξαρτάται από την ποσότητα ρεύματος που καταναλώνει.

Πάμε λοιπόν να δούμε ένα χειροπιαστό συγκριτικό παράδειγμα που αφορά μοντέλο της ίδιας εταιρίας, σε βενζινοκίνητη και ηλεκτροκίνητη έκδοση όμοιων δυνατοτήτων, με την παραδοχή ότι διανύουν 15.000km ετησίως. Σημειώνω ότι χρησιμοποιώ το ευνοϊκότερο σενάριο για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ότι δηλαδή θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά το φθηνό νυχτερινό ρεύμα και ότι δεν θα χρειασθεί καινούρια μπαταρία (μόνο όταν ο ήλιος ανατείλει από τη δύση).



Peugeot 208 1.2 (βενζίνη 130 hp)
Peugeot e-208 (ηλεκτρικό 136 hp)
Διαφορά (βενζινοκίνητο - ηλεκτρικό σε ευρώ)
Τιμή αγοράς
(έκδοση Allure plus)
25.100 ευρώ​
36.900 ευρώ​
-11.800
Κατανάλωση WLTP
5,3 l/100km​
0,164KWh/km​
Κόστος μονάδας ενέργειας
1,5 ευρώ/lt
(βενζίνη 95 RON)
0,07897 ευρώ/KWh (νυχτερινό ρεύμα ΔΕΗ)
Συνολικό ετήσιο κόστος ενέργειας για 15.000 km
800 ευρώ​

300 ευρώ
(περιλ. ρυθμιζόμενες χρεώσεις / φόροι / ΦΠΑ ρεύματος)
+500
Service
150 ευρώ
(ετήσιο)
100 ευρώ
(ανά 2 έτη)
+100
Τέλη κυκλοφορίας
0
(CO2121 gr/km)
0​
0


Συμπέρασμα

Χωρίς να υπολογίζουμε τα κόστη καινούριων μπαταριών, η απόσβεση της αυξημένης τιμής αγοράς του ηλεκτρικού εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί μετά από 20 έτη χρήσης. Ακόμη και αν επιλεγεί η εντελώς βασική έκδοση του Peugeot e-208 (Active) με τιμή αγοράς 31.900 ευρώ, η απόσβεση θα λάβει χώρα σε 11 έτη.

Προσοχή: μιλάμε για το «πότε θα πάρεις τα λεφτά σου πίσω», όχι για κάποιο κέρδος για εσένα. Σε κάθε περίπτωση «οικονομία» δεν θα γίνει ΠΟΤΕ. Τουναντίον.

Άλλα κριτήρια μπορεί να χρησιμοποιηθούν, σήμερα, για την επιλογή ηλεκτρικού αυτοκινήτου και αυτά δεν αφορούν φυσικά πρόσωπα αλλά εταιρίες.
 

megalos

Μέλος
Εγγρ.
14 Οκτ 2005
Μηνύματα
138
Like
160
Πόντοι
1
Τυγχάνει να έχω ηλεκτρικό σκούτερ και να κινουμε καθημερινά εντός Αττικής διανύοντας 87 χιλιόμετρα..... Με μια φόρτιση..... Τα πλεονεκτήματα φοβερά 29 σεντς κόστος κίνησης.... Το μείον οι ανύπαρκτοι σταθμοί φόρτισης.. σε 5-6 χρόνια αντικατάσταση μπαταρίας
Πόσο το πήρες;
 

filos78

Τιμημένος
Εγγρ.
1 Οκτ 2005
Μηνύματα
4.375
Κριτικές
11
Like
1.854
Πόντοι
5.975
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν ακόμη «ωριμάσει» ικανοποιητικά και το δίκτυο φόρτισης είναι επί του παρόντος ανεπαρκές. Αν θα το χρησιμοποιείς αποκλειστικά εντός πόλης είσαι καλυμμένος αλλά σε ταξίδια θα έχεις συνεχώς στο μυαλό σου αν θα φτάσεις στον επόμενο σταθμό φόρτισης.

Να ξέρεις ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ναι μεν είναι πιο φτηνά στην τακτική συντήρηση π.χ. δεν χρειάζονται λάδια, φίλτρα, μπουζί κ.λπ. αλλά τρώνε γρήγορα τα λάστιχά τους επειδή έχουν ροπή από το 0 σε συνδυασμό με το αυξημένο βάρος τους.

Το deal breaker είναι οι μπαταρίες τους. Με την πάροδο του χρόνου μειώνεται η αποθηκευτική τους ικανότητα, όπως των κινητών τηλεφώνων, και όταν θα έρθει η ώρα για αντικατάστασή τους για καλό και για κακό να σε συνοδεύει καρδιολόγος στην αντιπροσωπεία για την ώρα που θα ακούσεις την τιμή της καινούριας μπαταρίας. Φαντάσου ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα τα αντιμετωπίζουμε σαν ηλεκτρονικές συσκευές. Θα συμφέρει να τα αλλάζουμε με καινούρια όταν η απόδοση των μπαταριών τους πέσει, παρά να τις αντικαθιστούμε.
Συμφωνώ απόλυτα σε όλα αυτά. Γενικότερα η τεχνολογία των ηλεκτρικών (και σε έναν βαθμό και των υβριδικών) αυτοκινήτων δεν έχει καθιερωθεί με αποτέλεσμα να πληρώνεις πολλά χρήματα για κάτι που σε 5 χρόνια το πολύ θα θεωρείται απαρχαιωμένο αν υπολογίσουμε τους ρυθμούς με τους οποίους "τρέχει" η τεχνολογική εξέλιξη. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι ζούμε στο ελλαδιστάν όπου κανείς (μα κανείς) δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι θα έχει αναπτυχθεί επαρκές δίκτυο φόρτισης τα επόμενα χρόνια ακόμα και στην πρωτεύουσα - ας μη μιλήσουμε για την περιφέρεια... Συνεπώς μιλάμε - επι του παρόντος - για μετακίνηση εντός Αθηνών (όχι εντός Αττικής γενικότερα).
Ένα άλλο ζήτημα που μου έχει αναφέρει ταξιτζής για τα υβριδικά (κάτι που πιστεύω ότι θα ισχύει σε πολύ μεγάλο βαθμό και στα ηλεκτρικά), για τα οποία είχα μια "μανία" να κοιτάζω μήπως προχωρήσω στην απόκτηση τέτοιου οχήματος, είναι το γεγονός ότι και για το πιο απλό θέμα που μπορεί να χρειαστεί πρέπει να απευθυνθείς μόνο στην αντιπροσωπεία! Οπότε από άποψη κόστους συντήρησεις σου βγαίνει σχεδόν το ίδιο με ένα συμβατικό αυτοκίνητο! Αν είναι κάτι λάθος σε αυτά που αναφέρω ας με διορθώσουν άλλα μέλη με περισσότερες γνώσεις επί του ζητήματος!
 

TASSOS karipidis

Ανώτερος
Εγγρ.
29 Δεκ 2013
Μηνύματα
33.410
Κριτικές
24
Like
39.192
Πόντοι
8.646
Τελευταία τροποποίηση:

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom