Επισκέπτης
Kαι τα δύο σωστά όπως κ τα δύο λάθος,μέχρι το τέλος της ζωής καθενός απάντηση δεν υπάρχει.Μπα!
Κι αν σου θέσω αντιπρόταση "μέχρι τότε ας πούμε ότι θεος ΔΕΝ υπάρχει", γιατί η δικιά μου είναι λάθος?
Kαι τα δύο σωστά όπως κ τα δύο λάθος,μέχρι το τέλος της ζωής καθενός απάντηση δεν υπάρχει.Μπα!
Κι αν σου θέσω αντιπρόταση "μέχρι τότε ας πούμε ότι θεος ΔΕΝ υπάρχει", γιατί η δικιά μου είναι λάθος?
Οταν εγραψα πως "Εννοειται πως ο Χριστος σαφως και ειχε πχ την επιθυμια να φαει, να πιει κλπ" δεν συμπεριλαμβανοταν -προφανως- η παραπανω αναγκη...τοσο πολύ θέλεις (θελετε) για να γινει κατανοητο? Ειναι δυνατον όντας και Θεός, να ειχε τόσο ποταπες και 'μικρες' αναγκες? Ειχε τις ιδιες αναγκες που εχει ο ανθρωπος προκειμενου να παραμεινει στη ζωη, δλδ το φαγητο, τον υπνο κλπ. Οπως ειχε και την ανθρωπινη αγωνια .....
Kαι τα δύο σωστά όπως κ τα δύο λάθος, μέχρι το τέλος της ζωής καθενός απάντηση δεν υπάρχει.
Αλήθεια πώς φαντάζεσαι το τέλος μας εσύ;;;Εγώ έχω τη γνώμη ότι ΟΥΤΕ μετά το τέλος της ζωής υπάρχει απάντηση.
Τουλάχιστον διαφορετική από αυτή που υπάρχει πριν.
Έχω μια θεωρία, αγαπητέ, την οποία αν προσπαθήσεις να καταλάβεις, θα σου λύσει πολλές απορίες.Αλήθεια πώς φαντάζεσαι το τέλος μας εσύ;;;
Σαν να πέφτεις σε έναν μόνιμο ύπνο;;;
δηλ. οταν προκειται για αναγκες του τυπου φαγητο, νερο, αγωνια, φοβος κλπ ηταν ανθρωπος και οταν προκειται για την αναγκη της αναπαραγωγης αλλαζε και απο ανθρωπος αυτοματα μετατρεποταν και σε θεο;
τα πραγματα ειναι μαλλον διαφορετικα.
επιστημονικα εχει αποδειχθει οτι οι 3 (και μοναδικες) σωματικες αναγκες ενος ανθρωπου ειναι οι εξης, με σειρα προτεραιοτητας:
1. επιβιωση (τροφη, νερο, τουαλετα , υπνος)
2. αμυνα
3. αναπαραγωγη
οταν ο ανθρωπος αυτος (και καθε ανθρωπος) βρισκοταν σε κατασταση στην οποια η ζωη και η υγεια του αντιμετωπιζαν αμεσο κινδυνο (βλ. ερημος, μαρτυρια, σταυρωση κλπ), καθε σκεψη για αναπαραγωγη θα ηταν το τελευταιο πραγμα που θα περναγε απο το μυαλο του. οταν η ζωη καποιου απειλειται ειτε απο εχθρο ειτε απο ελειψη τροφης και νερου, τα κυριαρχα συναισθηματα που νιωθει εκεινη τη στιγμη ειναι φοβος, θυμος και αγωνια και οχι το αισθημα αναγκης για αναπαραγωγη. ειναι λοιπον πολυ φυσικο και λογικο ο ανθρωπος εκεινος να μη σκεφτοταν καν την αναπαραγωγη στη κατασταση που βρισκοταν, ακριβως επειδη ηταν ανθρωπος και οχι θεος. σε καμια περιπτωση δεν αμφισβητω το τεραστιο εργο του και τα απιστευτα πνευματικα και νοητικα επιπεδα στα οποια ειχε φτασει. ομως μη μπερδευουμε τα πραγματα παρουσιαζοντας τα ετσι οπως μας συμφερει.
οσο για αυτες τις "ποταπες και 'μικρες' αναγκες" που γραφεις και που δεν ειναι αλλες απο την αναγκη της αναπαραγωγης, σκεψου λιγο... αυτη η αναγκη βρισκεται πισω απο τη γεννηση και τη δημιουργια ολων των πλασματων της φυσης (ζωων, φυτων κλπ). χαρη σε αυτην την αναγκη ηρθαμε και υπαρχουμε στον κοσμο για να θαυμασουμε και να λατρεψουμε το μεγαλειο της δημιουργιας και με την ιδια αναγκη θα φερουμε η εχουμε φερει στον κοσμο τα αγαπημενα μας παιδια. θα ηταν αχαριστια, βλασφημια και αδικο να θεωρουμε τους εαυτους μας, τους ανθρωπους που αγαπαμε και ολα αλλα πλασματα παραγωγα "ποταπων και 'μικρων' αναγκων. κριμα ειναι. ουτε ο θεος δεν το θελει αυτο.
Όπως είχε πει και ο μεγάλος Επίκουρος.Αλήθεια πώς φαντάζεσαι το τέλος μας εσύ;;;
Σαν να πέφτεις σε έναν μόνιμο ύπνο;;;
Αυτό είναι μία παγίδα στην οποία πέφτουν δισεκατομμύρια άνθρωποι.Kαι τα δύο σωστά όπως κ τα δύο λάθος,μέχρι το τέλος της ζωής καθενός απάντηση δεν υπάρχει.
Πιστευεις οτι υπαρχει τετοιος ομως?Πρόσβαλα εγώ κανέναν "Δημιουργό"?
Έχω μια θεωρία, αγαπητέ, την οποία αν προσπαθήσεις να καταλάβεις, θα σου λύσει πολλές απορίες.
Ωστόσο θέλει αρκετό κόπο (στο πληκτρολόγιο) για να στη γράψω, αλλά αν πραγματικά σε ενδιαφέρει να το κάνω.
Ναι σαπίζει και τρέφει μικροοργανισμούς που με τη σειρά τους συμβάλλουν με άλλους τρόπους στον κύκλο της ζωής. Τι πιο όμορφο απ' το να αποδεχθούμε ότι όταν πεθάνουμε η ύλη μας μετατρέπεται σε ενέργεια που δίνει τροφή/κινεί/ζωογονεί κάτι άλλο και εναλλάσσει κύκλους στο σύμπαν εις το διηνεκές του χρόνου ως αναφαίρετο κομμάτι του; <<Μηδέν εις το μη ον φθείρεσθαι>> είχαν πει οι αρχαίοι πριν 2600 χρόνια και είχαν δίκιο όπως απέδειξε σήμερα η επιστήμη. Κι εμείς αντί να προασπίζουμε αυτό το δίκιο καθόμαστε και προσπαθούμε να εξηγήσουμε ό,τι δεν καταννοούμε δημιουργώντας θεότητες και μυθολογίες... Ντροπή!Eγω θανατο δεν βλεπω, μονο μεταμορφωση σε κατι αλλο. Οπως το φυλο που πεφτει απο το δεντρο σαπιζει και γινεται χωμα, ετσι και το σωμα.
Οδηγούμαστε πάλι στην ίδια μυστικιστική/μεταφυσική παραφροσύνη... ότι η ψυχή είναι κάτι το άϋλο που κατοικεί στο σώμα μας και μετά το θάνατο του σώματος βγαίνει έξω και δεν ξέρω κι εγώ τι κάνει μετά.Και η ψυχη καποιο τετοιο δρομο θα ακολουθει.
GEORGEZILLA,
Διαφωνώ όμως μαζί σου ως προς το "δεν αμφισβητω το τεραστιο εργο του και τα απιστευτα πνευματικα και νοητικα επιπεδα στα οποια ειχε φτασει", τουλάχιστον ως προς τα εμφανιζόμενα στην αγία γραφή (την οποία επανειλημμένα έχω προσπαθήσει να διαβάσω, και μερικά κομμάτια της τα κατάφερα).
Δεν υπάρχει κάτι το ιδιαίτερο. Αυτό το οποίο μου κάνει εντύπωση είναι ο βαθμός αοριστίας όλων των "ιερών" γραπτών.
Αλλά και αυτό είναι μέσα στην τέχνη, γιατί με αόριστα κείμενα είναι πολύ εύκολο ο καθένας να προσαρμόζει τις έννοιες κατα πως τον βολεύει κάθε φορά. Αν αυτή η τέχνη είναι "τεραστιο εργο του και απιστευτο πνευματικο και νοητικο επιπεδο", τότε πάω πάσο.
η γνωμη μου για το εργο ειναι επηρεασμενη απο τα ιδια τα λεγομενα και τα εργα αυτου του ανθρωπου (ως γεγονοτα παντα).
Πιστευεις οτι υπαρχει τετοιος ομως?
Γραψε
Ο Χριστος ήταν Θεάνθρωπος...οχι απλα -και μονο- άνθρωπος. Και ξεπέρασε τις οποιες ανθρωπινες σαρκικες (αλλα και άλλες -όπως πχ οταν ο Διαβολος Τον 'πειραξε' παρουσιάζοντας Του όλα τα πλουτη κ τα βασιλεια του κοσμου κ Του προτεινε να τον προσκυνησει για να τα εχει ολα αυτα) επιθυμιες ακριβως επειδη ήταν και Θεος και συνεπως είχε την Χαρη και τη δυναμη να τα ξεπερασει ολα αυτα, χωρις καν να Τον αγγιξουν.
Εννοειται πως ο Χριστος σαφως και ειχε πχ την επιθυμια να φαει, να πιει κλπ...οπως φυσικά ενιωθε την αναγκη να προσευχηθει και ειχε την αγωνια και τον (ανθρωπινο) φόβο στον κηπο της Γεσθημανη, όταν ήξερε-και περιμενε- οτι θα Τον συλλάβουν και οσα θα επακολουθουσαν, με το μαρτυριο και τη Σταυρωση.
Αναρωτιέμαι: Τι λόγο ύπαρξης έχει όλη αυτή η ιστορία και η θεωρία περί «θεού», «ανώτερου όντος», «παντοδύναμου», κλπ? Μα είναι πολύ απλό: Έχει λόγο ύπαρξης ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟ των επαγγελματιών του είδους! Πραγματικά, δε βλέπω ΚΑΝΕΝΑ άλλο λόγο ύπαρξης. Και αν κάποιος ΒΛΕΠΕΙ άλλο λόγο ύπαρξης, ας με ξαστραβώσει εδώ και να μου τον πει.
Μια απλή ερώτηση μόνο, GEORGEZILLA:
ΑΠΟ ΠΟΥ έχεις γνώση για αυτά τα γεγονότα?
Ακριβώς αυτό που δίδαξε και ο Επίκουρος. Έκανες πολύ καλά και το ανάλυσες πρακτικάΠάμε τώρα στη θεωρία που χρωστάω.
.
.
.
Αυτοί όλοι είναι απλά προϊόντα της όλης ιστορίας. Δυστυχώς ο θεός οφείλει την ύπαρξή του στο μυαλό των ανθρώπων λόγω του φόβου για το μετά. Επειδή, λοιπόν, ο άνθρωπος δεν είναι σε θέση να βρει ομορφιά και ολοκλήρωση στην πραγματική ζωή (επειδή είναι αδύναμος και θέλει στήριγμα), οδηγείται στη σύλληψη ότι όλα εδώ είναι μάταια. Ε για να μην οδηγηθεί στην καταρράκωση και την αυτοκτονία δημιουργεί νόημα εκεί που δεν μπορεί να του αποδείξει κανένας ότι κακώς το δημιούργησε. Στη μετά θάνατο περίοδο. Μετά το σημείο 4 που λες κι εσύΑναρωτιέμαι: Τι λόγο ύπαρξης έχει όλη αυτή η ιστορία και η θεωρία περί «θεού», «ανώτερου όντος», «παντοδύναμου», κλπ? Μα είναι πολύ απλό: Έχει λόγο ύπαρξης ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟ των επαγγελματιών του είδους! Πραγματικά, δε βλέπω ΚΑΝΕΝΑ άλλο λόγο ύπαρξης. Και αν κάποιος ΒΛΕΠΕΙ άλλο λόγο ύπαρξης, ας με ξαστραβώσει εδώ και να μου τον πει.
Ναι σαπίζει και τρέφει μικροοργανισμούς που με τη σειρά τους συμβάλλουν με άλλους τρόπους στον κύκλο της ζωής. Τι πιο όμορφο απ' το να αποδεχθούμε ότι όταν πεθάνουμε η ύλη μας μετατρέπεται σε ενέργεια που δίνει τροφή/κινεί/ζωογονεί κάτι άλλο και εναλλάσσει κύκλους στο σύμπαν εις το διηνεκές του χρόνου ως αναφαίρετο κομμάτι του; <<Μηδέν εις το μη ον φθείρεσθαι>> είχαν πει οι αρχαίοι πριν 2600 χρόνια και είχαν δίκιο όπως απέδειξε σήμερα η επιστήμη. Κι εμείς αντί να προασπίζουμε αυτό το δίκιο καθόμαστε και προσπαθούμε να εξηγήσουμε ό,τι δεν καταννοούμε δημιουργώντας θεότητες και μυθολογίες... Ντροπή!
Οδηγούμαστε πάλι στην ίδια μυστικιστική/μεταφυσική παραφροσύνη... ότι η ψυχή είναι κάτι το άϋλο που κατοικεί στο σώμα μας και μετά το θάνατο του σώματος βγαίνει έξω και δεν ξέρω κι εγώ τι κάνει μετά.
Φυσικά κανένας δεν έχει δει ή παρατηρήσει ποτέ ψυχή, αλλά το δεχόμαστε ότι υπάρχει επειδή έτσι το μάθαμε από τους προγόνους μας που κι αυτοί δεν την είχανε δει απλά το δημιούργησαν όπως δημιούργησαν και κάθε άλλη παραφυσική ιστορία.
Φαντάζομαι ότι και κάποιοι ιθαγενείς της Αφρικής που ζουν βαθιά μέσα στις ζούγκλες του Κονγκό, πιστεύουν ότι μέσα τους κατοικεί μια λεοπάρδαλη που απελευθερώνεται μετά θάνατον ή ένα φίδι αν ο θανών ήταν καθίκι ή ένας κροκόδειλος αν ο θανών ήταν καλός στο κολύμπι...
Φυσικά αυτοί είναι λάθος που πιστεύουν τέτοιες αηδίες, ενώ εμείς που πιστεύουμε ότι μέσα μας κατοικεί ένα φάντασμα είμαστε σωστοί...
Έλεος ρε παιδιά! Έλεος! Γιατί πάντα πρέπει να καταφεύγουμε σε εικασίες και αποκυήματα της ανθρώπινης φαντασίας; Τι πιο απλό απ' το να κατανοήσουμε ότι ο νους είναι αυτός που δίνει όλες τις αξιοθαύμαστες ικανότητες στο σώμα και μόλις σβήσει αυτός τότε το σώμα μένει άχρηστο και μόλις σβήσει κι αυτό με τη σειρά του τότε αποσυντίθεται σιγά σιγά και παύει ο άνθρωπος ή το ζώο να υφίσταται;
Θες καλά και σόνι να δέχεσαι ότι υπάρχει ψυχή έτσι επειδή στο έμαθε η μάνα σου και η γιαγιά σου; Δέξου το! Δικαίωμά σου! Κράτα το όμως τόσο πολύ για πάρτη σου που να μην το πεις ούτε στο παιδί σου, γιατί κι αυτό έχει κάθε δικαίωμα να μεγαλώσει σε έναν κόσμο που διακατέχεται από το μεγαλείο της ανθρώπινης λογικής και όχι από τις αναπόδεικτες ιστοριούλες στις οποίες έχουμε θεμελιώσει τον κόσμο μας ως τώρα...
(δεν αναφέρομαι σ' εσένα προσωπικά george234)
Περαν της βαρυτητας της φιλοσοφιας του Επικουρου, υπαρχει η εξισου σημαντικη -αν οχι περισσοτερο- φιλοσοφια του Πλατωνα που ειπε εντελως διαφορετικα πραγματα. Θελω να πω οτι επειδη το ειπε ο Επικουρος δεν παει να πει οτι ειναι ετσι κιολας.Ακριβώς αυτό που δίδαξε και ο Επίκουρος. Έκανες πολύ καλά και το ανάλυσες πρακτικά