Νέα

Ευθανασία..λύτρωση ή έγκλημα ;

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα AssFiller
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 248
  • Εμφανίσεις 12K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 4 άτομα (0 μέλη και 4 επισκέπτες)

Είστε υπέρ ή κατά της ευθανασίας ;

  • Υπέρ

    Ψήφοι: 2 100,0%
  • Κατά

    Ψήφοι: 0 0,0%
  • Δεν έχω άποψη

    Ψήφοι: 0 0,0%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    2

AssFiller

Μέλος
Εγγρ.
11 Ιουλ 2007
Μηνύματα
6.084
Κριτικές
4
Like
26
Πόντοι
66
Με αφορμή το ακόλουθο άρθρο...



Το Λουξεμβούργο μπήκε στην τελική ευθεία για να καταστεί η τρίτη χώρα της ΕΕ που αποποινικοποιεί την ευθανασία, καθώς δόθηκε η πρώτη κοινοβουλευτική έγκριση σε νομοσχέδιο που επιτρέπει στους γιατρούς να θέτουν τέρμα στη ζωή ασθενών που έχουν εκφράσει ρητή επιθυμία.

Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε το βράδυ της Τρίτης σε πρώτη ανάγνωση από μικρή πλειοψηφία 30 βουλευτών σε σύνολο 59 εδρών του Κοινοβουλίου.

Όλοι οι βουλευτές του Χριστιανικού Σοσιαλιστικού Κόμματος (CSV) του πρωθυπουργού Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, με εξαίρεση ενός, καταψήφισαν το νομοσχέδιο, το οποίο έχει κατατεθεί από το 2001 και έχει προκαλέσει έντονες αντιπαραθέσεις στην καθολική κοινωνία του Λουξεμβούργου.

Προκειμένου να καταστεί νόμος του κράτους, το νομοσχέδιο πρέπει να εγκριθεί και σε δεύτερη ανάγνωση.

Στην Ευρώπη η πρώτη χώρα που αποποινικοποίησε την ευθανασία ήταν η Ολλανδία το 2002. Ακολούθησε το Βέλγιο τον ίδιο χρόνο.

Στην πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών η βοήθεια προς τους ασθενείς που θέλουν να θέσουν τέρμα στη ζωή τους θεωρείται ανθρωποκτονία, και εκάστοτε περιπτώσεις ασθενών σε τελικό στάδιο που διεκδίκησαν το δικαίωμα στην ευθανασία δίχασαν βαθιά την κοινή γνώμη.

πηγή :in.gr



Στην Ελλάδα ο νόμος είναι εξαιρετικά σαφής σε ό,τι αφορά το θέμα της ευθανασίας. Στο άρθρο 303 του Ποινικού Κώδικα προβλέπεται ότι «όποιος αποφάσισε και εκτέλεσε ανθρωποκτονία ύστερα από σπουδαία και επίμονη απαίτηση του θύματος και από οίκτο για αυτόν που έπασχε από ανίατη ασθένεια τιμωρείται με φυλάκιση». Αναγνωρίζεται δηλαδή η ύπαρξη ελαφρυντικού, το οποίο λαμβάνεται υπόψη στην επιμέτρηση της ποινής. «Οι οικογενειακοί δεσμοί στην Ελλάδα είναι πολύ ισχυροί, οι οικογένειες φροντίζουν τους ασθενείς τους. Επίσης δεν έχουν γίνει ιδιαίτερα αισθητές ομάδες πίεσης υπέρ της νομιμοποίησης της ευθανασίας.

Αν κάτι αλλάξει στον νόμο είναι ότι θα μπορούσε να γίνει διάκριση ανάμεσα σε δύο περιπτώσεις: Στις περιπτώσεις παράλειψης παροχής βοήθειας για μακρότερη επιβίωση σε εκείνον που οδηγείται στον θάνατο και δεν θέλει την παράταση της ζωής του και στις άλλες όπου γίνεται ενεργητική επέμβαση στην ευθανασία.

πηγη :politis.com.cy



Τα υπέρ και τα κατά

Υπέρ της ευθανασίας, αλλά μόνο στην περίπτωση που έχει διαπιστωθεί ο εγκεφαλικός θάνατος του ασθενούς, τάσσεται ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθήνας και διευθυντής της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών κ. Κων. Οικονόμου.

«Θεωρώ ότι η μόνη περίπτωση που μπορεί κανείς να προβεί σε πράξη ευθανασίας είναι μόνον αυτή του επιβεβαιωμένου εγκεφαλικού θανάτου. Υπάρχουν αντικειμενικοί όροι που ο εγκεφαλικός θάνατος σήμερα διαπιστώνεται και κλινικά και εργαστηριακά. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις έχω τη γνώμη ότι η επιστήμη έχει προοδεύσει τόσο πολύ ούτως ώστε και τον πόνο να μπορεί να αντιμετωπίσει και συνθήκες αξιοπρεπούς διαβιώσεως, ακόμη και σε ανθρώπους τελικών σταδίων, να μπορεί να παρέχει με την παρηγορητική ιατρική. Ολα αυτά και η απαίτηση ενός αρρώστου να υποστεί την ευθανασία στηρίζεται υποτίθεται στην ελεύθερη και ανεπηρέαστη βούλησή του. Πόσο όμως ελεύθερη και ανεπηρέαστη βούληση μπορεί να έχει ένας άνθρωπος ο οποίος βρίσκεται υπό το κράτος του πόνου, του άγχους, του επικειμένου θανάτου;»

Εναντίον της νομιμοποίησης, αλλά υπέρ της ευθανασίας υπό προϋποθέσεις τάσσεται ο κ. Ν. Φίλιας, διευθυντής της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου «Αγιος Σάββας». «Είμαι εξαρχής εναντίον της νομιμοποίησης. Είναι κάτι που το έχω πει πολλές φορές. Πιστεύω όμως ότι πρέπει να γίνεται η ευθανασία, ότι υπάρχουν στιγμές που πρέπει να παίρνει θέση θεσμοθετημένη, κατά κάποιον τρόπο, μία ιατρική ομάδα. Επίσης, πρέπει να υπάρχει ευέλικτη αντιμετώπιση από το δικαστικό σώμα. Από την άλλη ούτε ο ασθενής ο ίδιος ούτε ο συγγενής είναι εις θέση, πολλές φορές, να ζητήσουν ή να απαιτήσουν κάτι τέτοιο. Υπάρχουν ασθενείς που πέφτουν σε κατάθλιψη, ζητούν να τερματιστεί η ζωή τους και όταν ξεκινάνε μια θεραπεία αντικαταθλιπτική, αλλάζουν γνώμη. Δεν λέω ότι ο γιατρός είναι αυτός που θα αποφασίζει για τα πάντα. Απλώς έχει τις προϋποθέσεις για να αποφασίσει. Αυτές όταν δεν υπάρχει νόημα, αυτό που λέγεται θεραπεία χωρίς ελπίδα».

πηγή :in.gr



Ποιος μπορεί να σταθεί ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο ενός άλλου ανθρώπου και να αποφασίσει, χωρίς να χωριστεί ο ίδιος στα δύο, προς τα πού θα κλίνει η ζυγαριά;
 

nikos278

Μέλος
Εγγρ.
8 Δεκ 2007
Μηνύματα
5.078
Κριτικές
3
Like
10
Πόντοι
66
εγω συμφωνω
αλλα ομως και με καποιες προυποθεσεις
δηλαδη να υπαρχουν καποια ορια και καποια ποσοστα
οσο αναφορα την αναπηρια
μπραβο αςς αλλη μια φορα πολυ καλο θεμα ανοιξες
 

tomito

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
15 Μαΐ 2006
Μηνύματα
10.311
Κριτικές
3
Like
164
Πόντοι
166
Yπερ.
Όπως υπάρχει το παναθρώπινο δικαίωμα στην αξιοπρεπή ζωή,
έτσι υπάρχει και το δικαίωμα στον αξιοπρεπή θάνατο.
Στο λινκ το κείμενο της Επιτροπής Ιατρών Υπέρ της Ευθανασίας

 
OP
OP
A

AssFiller

Μέλος
Εγγρ.
11 Ιουλ 2007
Μηνύματα
6.084
Κριτικές
4
Like
26
Πόντοι
66
Η ευθανασία επιτρέπεται νομικά στην Ολλανδία από την 1η Απριλίου του 2002 -ήταν μια ιατρική παρέμβαση ανεκτή από το 1974- και στο Βέλγιο, όπου επιτράπηκε λίγο αργότερα.

Σε πολλές άλλες χώρες ο νόμος την απαγορεύει, υπάρχει όμως σχετική ανοχή. Παρόλο που δεν υπάρχουν ειδικοί νόμοι, συνήθως δε διώκεται ποινικά στην Αυστραλία, στον Καναδά, στην Κίνα, στην Κολομβία, στη Δανία, στην Ελβετία, στη Γερμανία, στις ΗΠΑ και στη Σουηδία.

Σε γενικές γραμμές οι νόμοι απαιτούν από τους γιατρούς να ακολουθούν μια συνετή στάση, εφαρμόζοντάς τη μόνο όταν δεν υπάρχει καμιά ελπίδα θεραπείας. Η κάθε περίπτωση αξιολογείται ξεχωριστά.

Να σημειώσουμε ότι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αποφάνθηκε ότι η άρνηση ενός βρετανικούδικαστηρίου να επιτρέψει ευθανασία στην Νταϊάν Πρίτι δεν παραβίαζε τα ατομικά της δικαιώματα. Μερικούς μήνες αργότερα, στις 12 Μαΐου του 2002, η Νταϊάν πέθανε από την ασθένειά της.

Αντίθετα, διακοπή των διαδικασιών που κρατούν στη ζωή ένα άτομο σε κατάσταση φυτού προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με βάση τη Σύμβαση του Οβιέδο, του 1997, και τον Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας, η οποία καταδικάζει κάθε θεραπευτική αγωγή σε τέτοιες περιπτώσεις. Αυτό γίνεται φυσικά εφόσον έχει προηγηθεί συγκατάθεση του ασθενούς.

Πλέον και στο Λουξεμβούργο..

Focus

Πρόσθετα links (διαφορετικές προσεγγίσεις)

www.eapcnet.org/download/forEuthanasia/GreektranslationPM200310(2).pdf]Ευθανασία και υποβοηθούµενη από τον ιατρό αυτοκτονία:η άποψη της Εξειδικευµένης Οµάδας Εργασίας για την - Ηθική της EAPC∗[/url]

www.bioethics.org.gr/03_deuthan.html]Η Ιερά Σύνοδος Της Εκκλησίας Της Ελλάδος / Επιτροπή Βιοηθικής /  Ευθανασία [/url]
 

francesco

Σεβαστός
Εγγρ.
23 Ιαν 2007
Μηνύματα
2.469
Κριτικές
13
Like
1
Πόντοι
2.007
Εγω παντως ειμαι κατα της Ευθανασιας.Α ,εδω διαφωνω απολυτως.
Πιστευω οτι οσο και αν πονεμενη και ταλαιπωρημενη ειναι η ζωη καποιου, οσο
και να σφαζετε απο τους πονους δεν πρεπει να του αφερεθει η ζωη σε καμια περιπτωση ειτε ανωδινα ειτε μη  και απο κανεναν
(ειναι εγκλημα)αλλα να επελθει φυσιολογικα οποτε θελησει ο Θεος.Εκτος βεβαια αν το θερμοπαρακαλεσει ο ιδιος ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΧΙ.Μην ξεχναμε οτι η ελπιδα πεθαινει τελευταια ομως η πιστη οχι.Κανενας δεν εχει το δικαιωμα να αποφασιζει για την ζωη των αλλων.
Υ.Γ  Η Αποτιμηση της απαξιας μιας ανθρωπινης ζωης ακομα και της πιο βασανισμενης δεν υπαγεται στην ανθρωπινη δραστηριοτητα.
 

freddie krueger

Μέλος
Εγγρ.
2 Φεβ 2008
Μηνύματα
1.120
Κριτικές
4
Like
24
Πόντοι
16
Εγω παντως ειμαι κατα της Ευθανασιας.Α ,εδω διαφωνω απολυτως.
Πιστευω οτι οσο και αν πονεμενη και ταλαιπωρημενη ειναι η ζωη καποιου, οσο
και να σφαζετε απο τους πονους δεν πρεπει να του αφερεθει η ζωη σε καμια περιπτωση ειτε ανωδυνα ειτε μη  και απο κανεναν
(ειναι εγκλημα)αλλα να επελθει φυσιολογικα οποτε θελησει ο Θεος.Εκτος βεβαια αν το θερμοπαρακαλεσει ο ιδιος ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΧΙ.Μην ξεχναμε οτι η ελπιδα πεθαινει τελευταια ομως η πιστη οχι.Κανενας δεν εχει το δικαιωμα να αποφασιζει για την ζωη των αλλων.
Υ.Γ  Η Αποτιμηση της απαξιας μιας ανθρωπινης ζωης ακομα και της πιο βασανισμενης δεν υπαγεται στην ανθρωπινη δραστηριοτητα.
+1000000000000000000 συμφωνω!Επισης το link που παραθετει ο tomito των δηθεν ιατρων απο λιγο που διαβασα,ειναι απαρδεκτο και σε χρησιμοποιουμενη γλωσσα(κερδιζει μια ψευτοαιγλη με την καθαρευουσα)και σιγουρα η ρατσα των γιατρων που το συνεθεσε ειναι απο αυτες που επρεπε να εχουν εκλειψει απο τον πλανητη...μοιαζει σαν μια ιατρικη αιρεση...ποσο αρμοδιος ειναι καποιος να αποφασισει για την ευθανασια ενος ατομου?Ποσο διαταραγμενη κριση μπορει να εχει ενα ατομο με βαρια αναπηρια η ανιατη ασθενεια λογω της συνυπαρχουσας καταθλιπτικης διαταραχης?...και μετα τι μαλακιες περι γαληνιου θανατου,δικαιωματος στον αξιοπρεπη θανατο και συναφων μου τσαμπουνανε οι γιατροι της πλακας?Δεν υπαρχει τετοιο πραγμα...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΟΥ ΤΗ ΖΩΗ...ειναι ΕΓΚΛΗΜΑ η αφαιρεση της...απο ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ και ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ....οσο καταδικασμενος κι αν ειναι καποιος εχουν στα ιατρικα χρονικα παρατηρηθει περιπτωσεις φυτων που 'αναστηθηκαν' καρκινοπαθων που ιαθηκαν τελειως...Η ΕΛΠΙΔΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ...πρεπει καποιος να ειναι αγωνιστης μεχρι τελους και οχι 'κοτα'...αν τελικα ψηφιστουν νομοσχεδια για την υποστηριξη της ευθανασιας δεν θα ειναι για λογους ηθικης αλλα για λογους οικονομικους....καθε ασθενης με ανιατο νοσημα,με μηχανικη υποστηριξη της ζωης και καθε βαρεως πασχοντας ειναι ενα δυσβασταχτο εξοδο για τις κλινικες και για το κρατος...για να μη σχολιασω τα κερδη απο τις ασφαλιστικες εταιριες που δεν θα επωμιζονται πλεον τα εξοδα για την περιθαλψη των ανωτερω ασθενων....Ξαφνικα γιναμε ολοι θεοι και καθοριζουμε τις προυποθεσεις αφαιρεσης μιας ανθρωπινης ζωης?Ελεος....ταραχτηκα πρωι πρωι με τις μαλακιες που διαβασα :tickedoff: :tickedoff:
 

jammin

Μέλος
Εγγρ.
18 Απρ 2007
Μηνύματα
339
Like
1
Πόντοι
1
Εγω παντως ειμαι κατα της Ευθανασιας.Α ,εδω διαφωνω απολυτως.
Πιστευω οτι οσο και αν πονεμενη και ταλαιπωρημενη ειναι η ζωη καποιου, οσο
και να σφαζετε απο τους πονους δεν πρεπει να του αφερεθει η ζωη σε καμια περιπτωση ειτε ανωδινα ειτε μη  και απο κανεναν
(ειναι εγκλημα)αλλα να επελθει φυσιολογικα οποτε θελησει ο Θεος.Εκτος βεβαια αν το θερμοπαρακαλεσει ο ιδιος ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΧΙ.Μην ξεχναμε οτι η ελπιδα πεθαινει τελευταια ομως η πιστη οχι.Κανενας δεν εχει το δικαιωμα να αποφασιζει για την ζωη των αλλων.
Υ.Γ  Η Αποτιμηση της απαξιας μιας ανθρωπινης ζωης ακομα και της πιο βασανισμενης δεν υπαγεται στην ανθρωπινη δραστηριοτητα.
+1000000000000000000 συμφωνω!Επισης το link που παραθετει ο tomito των δηθεν ιατρων απο λιγο που διαβασα,ειναι απαρδεκτο και σε χρησιμοποιουμενη γλωσσα(κερδιζει μια ψευτοαιγλη με την καθαρευουσα)και σιγουρα η ρατσα των γιατρων που το συνεθεσε ειναι απο αυτες που επρεπε να εχουν εκλειψει απο τον πλανητη...μοιαζει σαν μια ιατρικη αιρεση...ποσο αρμοδιος ειναι καποιος να αποφασισει για την ευθανασια ενος ατομου?Ποσο διαταραγμενη κριση μπορει να εχει ενα ατομο με βαρια αναπηρια η ανιατη ασθενεια λογω της συνυπαρχουσας καταθλιπτικης διαταραχης?...και μετα τι μαλακιες περι γαληνιου θανατου,δικαιωματος στον αξιοπρεπη θανατο και συναφων μου τσαμπουνανε οι γιατροι της πλακας?Δεν υπαρχει τετοιο πραγμα...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΟΥ ΤΗ ΖΩΗ...ειναι ΕΓΚΛΗΜΑ η αφαιρεση της...απο ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ και ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ....οσο καταδικασμενος κι αν ειναι καποιος εχουν στα ιατρικα χρονικα παρατηρηθει περιπτωσεις φυτων που 'αναστηθηκαν' καρκινοπαθων που ιαθηκαν τελειως...Η ΕΛΠΙΔΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ...πρεπει καποιος να ειναι αγωνιστης μεχρι τελους και οχι 'κοτα'...αν τελικα ψηφιστουν νομοσχεδια για την υποστηριξη της ευθανασιας δεν θα ειναι για λογους ηθικης αλλα για λογους οικονομικους....καθε ασθενης με ανιατο νοσημα,με μηχανικη υποστηριξη της ζωης και καθε βαρεως πασχοντας ειναι ενα δυσβασταχτο εξοδο για τις κλινικες και για το κρατος...για να μη σχολιασω τα κερδη απο τις ασφαλιστικες εταιριες που δεν θα επωμιζονται πλεον τα εξοδα για την περιθαλψη των ανωτερω ασθενων....Ξαφνικα γιναμε ολοι θεοι και καθοριζουμε τις προυποθεσεις αφαιρεσης μιας ανθρωπινης ζωης?Ελεος....ταραχτηκα πρωι πρωι με τις μαλακιες που διαβασα :tickedoff: :tickedoff:
συμφωνω απολυτα και με τους δυο. Υπαρχει ενα μοκρο ερωτηματικο οσον αφορα στο εαν ο ιδιος ο ασθενης το ζητησει αλλα και παλι δεν μπορω να φανταστω καποιον που θα εκτελεσει την επιθυμια αυτη.
 

freddie krueger

Μέλος
Εγγρ.
2 Φεβ 2008
Μηνύματα
1.120
Κριτικές
4
Like
24
Πόντοι
16
συμφωνω απολυτα και με τους δυο. Υπαρχει ενα μοκρο ερωτηματικο οσον αφορα στο εαν ο ιδιος ο ασθενης το ζητησει αλλα και παλι δεν μπορω να φανταστω καποιον που θα εκτελεσει την επιθυμια αυτη.
....φαντασου απλα τι θολωμενη κριση μπορει να εχει καποιος οταν μαθει οτι πασχει απο καρκινο και του μενουν 6 η 7 μηνες ζωης....διανοησου μονο, καποιος που ειναι αναπηρος και δυσλειτουργικος η εχει ταλαιπωρηθει παρα πολυ απο τους πονους ,κι εχει γινει καταθλιπτικος με αυτοκτονικους ιδεασμους, ποσο καλα μπορει να ζυγισει τα υπερ και τα κατα... 
 

jammin

Μέλος
Εγγρ.
18 Απρ 2007
Μηνύματα
339
Like
1
Πόντοι
1
....φαντασου απλα τι θολωμενη κριση μπορει να εχει καποιος οταν μαθει οτι πασχει απο καρκινο και του μενουν 6 η 7 μηνες ζωης....διανοησου μονο, καποιος που ειναι αναπηρος και δυσλειτουργικος η εχει ταλαιπωρηθει παρα πολυ απο τους πονους ,κι εχει γινει καταθλιπτικος με αυτοκτονικους ιδεασμους, ποσο καλα μπορει να ζυγισει τα υπερ και τα κατα...  
εχω βιωσει μια παρομοια κατασταση στο σπιτι μου οταν ενα μελος της οικογενειας μου φωναζε "θεε μου παρε με", και οταν περασαν οι πονοι δεν μπορουσε να διανοηθει αυτο που ελεγε
 

stype

Μέλος
Εγγρ.
3 Ιαν 2008
Μηνύματα
104
Like
0
Πόντοι
1
Καλησπερα σας και συγχαρητηρια για το πολυ σοβαρο θεμα που αναπτυσετε. Θεωρω οτι στην ερωτηση - ευθανασια η εγκλημα - και σε μια χωρα με κατ'εξοχην θρησκευτικο προσηλυτισμο οπως η Ελλαδιτσα μας, συγκρουονται οι δυναμεις της θρησκειας  με τις δυναμεις της πρακτικοτητας. Εξου και οι διαφορες αποψεων και ψηφων σε σχεση με την Ευρωπη οπως αναφερθηκαν. Οι ευρωπαιοι θεωρω οτι λειτουργουν πρωτα με το μυαλο και μετα με οτιδηποτε αλλο, σε σχεση με εμας. Εμεις πρωτα βαζουμε το θελημα του Θεου - και πιστευω οτι αυτο ειναι που μας συγκρατει στο να μην υποστηριζουμε την ευθανασια και κατοπιν το αν ο ανθρωπος μας υποφερει και θα υποφερει μεχρι τα τελευταια του. Σαφως και στηριζω τις αποψεις αξιοπρεπης θανατος, θελημα Θεου, οχι στην δολοφονια κλπ αλλα οταν αντικρυζεις αγαπημενα σου προσωπα να σβηνουν καθημερινα υποφεροντας χωρις καμια ελπιδα μηπως παιρνει την σκυταλη η πρακτικοτητα;
 

freddie krueger

Μέλος
Εγγρ.
2 Φεβ 2008
Μηνύματα
1.120
Κριτικές
4
Like
24
Πόντοι
16
Καλησπερα σας και συγχαρητηρια για το πολυ σοβαρο θεμα που αναπτυσετε. Θεωρω οτι στην ερωτηση - ευθανασια η εγκλημα - και σε μια χωρα με κατ'εξοχην θρησκευτικο προσηλυτισμο οπως η Ελλαδιτσα μας, συγκρουονται οι δυναμεις της θρησκειας  με τις δυναμεις της πρακτικοτητας. Εξου και οι διαφορες αποψεων και ψηφων σε σχεση με την Ευρωπη οπως αναφερθηκαν. Οι ευρωπαιοι θεωρω οτι λειτουργουν πρωτα με το μυαλο και μετα με οτιδηποτε αλλο, σε σχεση με εμας. Εμεις πρωτα βαζουμε το θελημα του Θεου - και πιστευω οτι αυτο ειναι που μας συγκρατει στο να μην υποστηριζουμε την ευθανασια και κατοπιν το αν ο ανθρωπος μας υποφερει και θα υποφερει μεχρι τα τελευταια του. Σαφως και στηριζω τις αποψεις αξιοπρεπης θανατος, θελημα Θεου, οχι στην δολοφονια κλπ αλλα οταν αντικρυζεις αγαπημενα σου προσωπα να σβηνουν καθημερινα υποφεροντας χωρις καμια ελπιδα μηπως παιρνει την σκυταλη η πρακτικοτητα;
...τι παει να πει αξιοπρεπης θανατος?Θανατος ενος ανθρωπου για να μην υποφερει πιο πολυ?Η μηπως για να απαλυνθει ο πονος των δικων του να τον βλεπουν να μοχθει στο κρεβατι αντιμετωπος με τη νοσο του?...για μενα δεν υπαρχει πιο αξιοπρεπης θανατος απο τον φυσικο-στον οποιο δεν εχει παρεμβει ανθωπινο χερι-και φυσικα πιο αξιοπρεπης μαχη απο τη μαχη μεχρι τελους... αξιοπρεπεις ειναι και οι συγγενεις του ατομου που θα σταθουν συμμαχοι διπλα του στη μαχη που δινει μεχρι τελους...δεν μποπω να διανοηθω οτι σε τετοια θεματα χωρουν εννοιες οπως 'πρακτικη σκεψη'και λογικη...ειναι ευκολο να μιλαμε οταν προκειται για τη ζωη καποιου αλλου...ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Ο ΕΤΟΙΜΟΘΑΝΑΤΟΣ ΠΟΥ ΣΦΑΔΑΖΕΙ ΣΤΟΥΣ ΠΟΝΟΥΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΖΗΣΕΙ...θυμαμαι μια θεια μου που ποναγε καθε μερα αφανταστα πριν τελικα πεθανει...και καθε μερα παρακαλουσε να βρεθει καποιος αγιος ανθρωπος να την 'γλυτωσει'απο το μαρτυριο της...ομως το προηγουμενο βραδυ της ημερας του θανατου της που ετυχε να ημουν διπλα της μου ειπε ξεσπωντας σε λυγμους:'ΔΕ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ ΑΓΑΠΩ ΤΗ ΖΩΗ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΒΑΣΑΝΑ,ΑΓΑΠΩ ΝΑ ΞΥΠΝΩ ΚΑΙ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΧΑΘΕΙ...ΘΑ ΜΟΥ ΛΕΙΨΕΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ...'Η ζωη ειναι ευχαριστη αλλα πολλες φορες και δυσαρεστη...και μεχρι καποιος να χασει τη μαχη καλο ειναι να μαθει να τη ζει...μεχρι την τελευταια της σταγονα...Τελος τη θρησκεια-και ζητω συγνωμη απο τους συναγωνιστες γι αυτο που θα πω-την εχω γραμμενη στα παλια μου τα παπουτσια...η θρησκεια εδω μας εχει κανει τεραστια ηθικη ζημια:Πιστευουμε πολλοι απο μας στη μετα θανατο ζωη και στην υπαρξη του παραδεισου κι ετσι εχουμε την πεποιθηση οτι 'γαληνευει'ο ανθρωπος που υφιστατα ευθανασια οταν ειναι φορεας βαριας νοσου με αφορητους πονους...Η αληθινη γαληνη και ζωη ειναι ΕΔΩ και ΤΩΡΑ και οχι σε παραδεισους και ουτοπικα θρησκευτικα κατασκευασματα...ο παραδεισος και η κολαση ειναι μεσα μας ΕΝΩ ζουμε.... 
 

stavros51

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
4 Νοε 2005
Μηνύματα
6.869
Like
60
Πόντοι
66
εχω βιωσει μια παρομοια κατασταση στο σπιτι μου οταν ενα μελος της οικογενειας μου φωναζε "θεε μου παρε με", και οταν περασαν οι πονοι δεν μπορουσε να διανοηθει αυτο που ελεγε
Αυτές είναι οι γνωστές στατιστικές του ενός ατόμου. "Εγώ είδα", "εγώ ξέρω", "εγώ άκουσα"...


Επί της ουσίας:

Καλό είναι να υπάρχει νόμος (κοινωνικός κανόνας δηλαδή) με βάση τον οποίο θα κρίνονται οι περιπτώσεις που παρουσιάζονται. Και προληπτικά (να του αφήσουμε ή να του βγάλουμε τη μπρίζα?), και κατασταλτικά (γιατί τον ευθανάτισες). Και αυτό, για ένα και μόνο λόγο: Γιατί σίγουρα θα βρεθούν διάφοροι που θα στέλνουν νωρίτερα τη γιαγιά "για να μην υποφέρει", ενώ ο λόγος ήταν τα μαγαζιά απ τα οποία η γιαγιά έπαιρνε τα νοίκια...

Όμως:
Νόμος υπάρχει και για την αυτοκτονία (απαγορεύεται να αυτοκτονήσεις), αλλά βέβαια δεν έφαρμόζεται. Είτε γιατί πέτυχες το στόχο σου και τα κακάρωσες (οπότε ποιόν να δικάσουν?), είτε γιατί αν και απέτυχες είσαι τόσο βεβαρυμένος, που σε λυπούνται και δε σου κάνουν μήνυση.
Ο Ζαχόπουλος π.χ. που απέτυχε, δε νομίζω να διωχθεί για το σάλτο του.

Επομένως, αν κάποιος θέλει να αυτοκτονήσει, μπορεί. Αυτό, είναι ουσία.

Πάμε στην περίπτωση του ανίατα άρρωστου, ο οποίος δε θέλει να υποφέρει, και θέλει να αυτοκτονήσει. Ποιός τον σταματάει? Τον σταματάει η κατάστασή του. Συνήθως οι άνθρωποι αυτοί δεν είναι σε θέση να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες οι οποίες θα τους οδηγήσουν στο θάνατο.
Επομένως, ζητάνε βοήθεια απ το περιβάλλον τους. "Παρακαλώ βοηθήστε με να θέσω τέλος στη ζωή μου, γιατί μόνος μου δεν μπορώ". Αυτή είναι η ουσία το κρινομένου θέματος, και όχι οι ανοησίες που διάβασα εδώ.

Και σας ρωτάω:
Όταν ο συνάνθρωπός σου ΣΟΥ ΖΗΤΑΕΙ να τον βοηθήσεις σε κάτι που δεν μπορεί να κάνει μόνος του (ενώ το θέλει), ΕΧΕΙΣ το δικαίωμα να του το αρνείσαι?

Εγώ εκεί βάζω το δίλημμα και όχι στη θρησκεία, τη "θολωμένη κρίση του υποφέροντος" και άλλα που διάβασα εδώ.
 

SPEED

Τιμημένος
Εγγρ.
14 Οκτ 2005
Μηνύματα
12.355
Κριτικές
263
Like
141
Πόντοι
7.985
Υπαρχει μια ταινια την οποια πρεπει να δειτε για να καταλαβεται τι ειναι η ευθανασια αρχικα.
Η ταινια λεγεται '' Η Θαλασσα μεσα μου'' (για πληροφοριες)
δειτε την και θα καταλαβετε...
εγω παντως ειμαι υπερ.
 

Civ Sota

Μέλος
Εγγρ.
10 Αυγ 2007
Μηνύματα
885
Like
3
Πόντοι
6
Αυτές είναι οι γνωστές στατιστικές του ενός ατόμου. "Εγώ είδα", "εγώ ξέρω", "εγώ άκουσα"...


Επί της ουσίας:

Καλό είναι να υπάρχει νόμος (κοινωνικός κανόνας δηλαδή) με βάση τον οποίο θα κρίνονται οι περιπτώσεις που παρουσιάζονται. Και προληπτικά (να του αφήσουμε ή να του βγάλουμε τη μπρίζα?), και κατασταλτικά (γιατί τον ευθανάτισες). Και αυτό, για ένα και μόνο λόγο: Γιατί σίγουρα θα βρεθούν διάφοροι που θα στέλνουν νωρίτερα τη γιαγιά "για να μην υποφέρει", ενώ ο λόγος ήταν τα μαγαζιά απ τα οποία η γιαγιά έπαιρνε τα νοίκια...

Όμως:
Νόμος υπάρχει και για την αυτοκτονία (απαγορεύεται να αυτοκτονήσεις), αλλά βέβαια δεν έφαρμόζεται. Είτε γιατί πέτυχες το στόχο σου και τα κακάρωσες (οπότε ποιόν να δικάσουν?), είτε γιατί αν και απέτυχες είσαι τόσο βεβαρυμένος, που σε λυπούνται και δε σου κάνουν μήνυση.
Ο Ζαχόπουλος π.χ. που απέτυχε, δε νομίζω να διωχθεί για το σάλτο του.

Επομένως, αν κάποιος θέλει να αυτοκτονήσει, μπορεί. Αυτό, είναι ουσία.

Πάμε στην περίπτωση του ανίατα άρρωστου, ο οποίος δε θέλει να υποφέρει, και θέλει να αυτοκτονήσει. Ποιός τον σταματάει? Τον σταματάει η κατάστασή του. Συνήθως οι άνθρωποι αυτοί δεν είναι σε θέση να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες οι οποίες θα τους οδηγήσουν στο θάνατο.
Επομένως, ζητάνε βοήθεια απ το περιβάλλον τους. "Παρακαλώ βοηθήστε με να θέσω τέλος στη ζωή μου, γιατί μόνος μου δεν μπορώ". Αυτή είναι η ουσία το κρινομένου θέματος, και όχι οι ανοησίες που διάβασα εδώ.

Και σας ρωτάω:
Όταν ο συνάνθρωπός σου ΣΟΥ ΖΗΤΑΕΙ να τον βοηθήσεις σε κάτι που δεν μπορεί να κάνει μόνος του (ενώ το θέλει), ΕΧΕΙΣ το δικαίωμα να του το αρνείσαι?

Εγώ εκεί βάζω το δίλημμα και όχι στη θρησκεία, τη "θολωμένη κρίση του υποφέροντος" και άλλα που διάβασα εδώ.

+100000000
 
OP
OP
A

AssFiller

Μέλος
Εγγρ.
11 Ιουλ 2007
Μηνύματα
6.084
Κριτικές
4
Like
26
Πόντοι
66
Και σας ρωτάω:
Όταν ο συνάνθρωπός σου ΣΟΥ ΖΗΤΑΕΙ να τον βοηθήσεις σε κάτι που δεν μπορεί να κάνει μόνος του (ενώ το θέλει), ΕΧΕΙΣ το δικαίωμα να του το αρνείσαι?
Είσαι σίγουρος ότι έχει εγκεφαλική διαύγεια τη στιγμή που σου το ζητάει ? Και σε περίπτωση που υπάρχει αμφιβολία (όσον αφορά τη συνειδητή απόφαση του συνανθρώπου μας)...αυτό δεν αποτελεί αναστολή?
 

Civ Sota

Μέλος
Εγγρ.
10 Αυγ 2007
Μηνύματα
885
Like
3
Πόντοι
6
...τι παει να πει αξιοπρεπης θανατος?Θανατος ενος ανθρωπου για να μην υποφερει πιο πολυ?Η μηπως για να απαλυνθει ο πονος των δικων του να τον βλεπουν να μοχθει στο κρεβατι αντιμετωπος με τη νοσο του?...για μενα δεν υπαρχει πιο αξιοπρεπης θανατος απο τον φυσικο-στον οποιο δεν εχει παρεμβει ανθωπινο χερι-και φυσικα πιο αξιοπρεπης μαχη απο τη μαχη μεχρι τελους... αξιοπρεπεις ειναι και οι συγγενεις του ατομου που θα σταθουν συμμαχοι διπλα του στη μαχη που δινει μεχρι τελους...δεν μποπω να διανοηθω οτι σε τετοια θεματα χωρουν εννοιες οπως 'πρακτικη σκεψη'και λογικη...ειναι ευκολο να μιλαμε οταν προκειται για τη ζωη καποιου αλλου...ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Ο ΕΤΟΙΜΟΘΑΝΑΤΟΣ ΠΟΥ ΣΦΑΔΑΖΕΙ ΣΤΟΥΣ ΠΟΝΟΥΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΖΗΣΕΙ...θυμαμαι μια θεια μου που ποναγε καθε μερα αφανταστα πριν τελικα πεθανει...και καθε μερα παρακαλουσε να βρεθει καποιος αγιος ανθρωπος να την 'γλυτωσει'απο το μαρτυριο της...ομως το προηγουμενο βραδυ της ημερας του θανατου της που ετυχε να ημουν διπλα της μου ειπε ξεσπωντας σε λυγμους:'ΔΕ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ ΑΓΑΠΩ ΤΗ ΖΩΗ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΒΑΣΑΝΑ,ΑΓΑΠΩ ΝΑ ΞΥΠΝΩ ΚΑΙ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΧΑΘΕΙ...ΘΑ ΜΟΥ ΛΕΙΨΕΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ...'Η ζωη ειναι ευχαριστη αλλα πολλες φορες και δυσαρεστη...και μεχρι καποιος να χασει τη μαχη καλο ειναι να μαθει να τη ζει...μεχρι την τελευταια της σταγονα...Τελος τη θρησκεια-και ζητω συγνωμη απο τους συναγωνιστες γι αυτο που θα πω-την εχω γραμμενη στα παλια μου τα παπουτσια...η θρησκεια εδω μας εχει κανει τεραστια ηθικη ζημια:Πιστευουμε πολλοι απο μας στη μετα θανατο ζωη και στην υπαρξη του παραδεισου κι ετσι εχουμε την πεποιθηση οτι 'γαληνευει'ο ανθρωπος που υφιστατα ευθανασια οταν ειναι φορεας βαριας νοσου με αφορητους πονους...Η αληθινη γαληνη και ζωη ειναι ΕΔΩ και ΤΩΡΑ και οχι σε παραδεισους και ουτοπικα θρησκευτικα κατασκευασματα...ο παραδεισος και η κολαση ειναι μεσα μας ΕΝΩ ζουμε.... 

Το θεμα ειναι η ελευθερια του ανθρωπου και στην ελευθερια αυτη συμπεριλαμβανεται και το υστατο δικαιωμα να επιλεξει καποιος το τροπο και το χρονο του θανατου του (βλ. Σενεκας).Τωρα αν σ' αυτο χρειαζεται βοηθεια και ποιος θα τον βοηθησει υπεισερχεται στη σφαιρα της ελευθεριας επιλογης του αλλου.
 

tomito

Moderator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
15 Μαΐ 2006
Μηνύματα
10.311
Κριτικές
3
Like
164
Πόντοι
166
Καθένας την αξιοπρέπεια την ορίζει διαφορετικά.
Πριν αρχίσετε την κριτική ορισμένοι να δέχεστε ότι υπάρχουν άνθρωποι λίγο πιο αυστηροί σε ζητήματα τέτοια.
Δικαιωμά τους να θέλουν να πεθάνουν λοιπόν.
Ποιος είναι αυτός που θα τους υποχρεώσει να ζουν μια ζωή ανάξια?
Τι αυταρχισμοί είναι αυτοί?
Έλεος!
 

Civ Sota

Μέλος
Εγγρ.
10 Αυγ 2007
Μηνύματα
885
Like
3
Πόντοι
6
Καθένας την αξιοπρέπεια την ορίζει διαφορετικά.
Πριν αρχίσετε την κριτική ορισμένοι να δέχεστε ότι υπάρχουν άνθρωποι λίγο πιο αυστηροί σε ζητήματα τέτοια.
Δικαιωμά τους να θέλουν να πεθάνουν λοιπόν.
Ποιος είναι αυτός που θα τους υποχρεώσει να ζουν μια ζωή ανάξια?
Τι αυταρχισμοί είναι αυτοί?
Έλεος!

Βασικα συμφωνουμε δηλαδη.
 

freddie krueger

Μέλος
Εγγρ.
2 Φεβ 2008
Μηνύματα
1.120
Κριτικές
4
Like
24
Πόντοι
16
Αυτές είναι οι γνωστές στατιστικές του ενός ατόμου. "Εγώ είδα", "εγώ ξέρω", "εγώ άκουσα"...


Επί της ουσίας:

Καλό είναι να υπάρχει νόμος (κοινωνικός κανόνας δηλαδή) με βάση τον οποίο θα κρίνονται οι περιπτώσεις που παρουσιάζονται. Και προληπτικά (να του αφήσουμε ή να του βγάλουμε τη μπρίζα?), και κατασταλτικά (γιατί τον ευθανάτισες). Και αυτό, για ένα και μόνο λόγο: Γιατί σίγουρα θα βρεθούν διάφοροι που θα στέλνουν νωρίτερα τη γιαγιά "για να μην υποφέρει", ενώ ο λόγος ήταν τα μαγαζιά απ τα οποία η γιαγιά έπαιρνε τα νοίκια...

Όμως:
Νόμος υπάρχει και για την αυτοκτονία (απαγορεύεται να αυτοκτονήσεις), αλλά βέβαια δεν έφαρμόζεται. Είτε γιατί πέτυχες το στόχο σου και τα κακάρωσες (οπότε ποιόν να δικάσουν?), είτε γιατί αν και απέτυχες είσαι τόσο βεβαρυμένος, που σε λυπούνται και δε σου κάνουν μήνυση.
Ο Ζαχόπουλος π.χ. που απέτυχε, δε νομίζω να διωχθεί για το σάλτο του.

Επομένως, αν κάποιος θέλει να αυτοκτονήσει, μπορεί. Αυτό, είναι ουσία.

Πάμε στην περίπτωση του ανίατα άρρωστου, ο οποίος δε θέλει να υποφέρει, και θέλει να αυτοκτονήσει. Ποιός τον σταματάει? Τον σταματάει η κατάστασή του. Συνήθως οι άνθρωποι αυτοί δεν είναι σε θέση να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες οι οποίες θα τους οδηγήσουν στο θάνατο.
Επομένως, ζητάνε βοήθεια απ το περιβάλλον τους. "Παρακαλώ βοηθήστε με να θέσω τέλος στη ζωή μου, γιατί μόνος μου δεν μπορώ". Αυτή είναι η ουσία το κρινομένου θέματος, και όχι οι ανοησίες που διάβασα εδώ.

Και σας ρωτάω:
Όταν ο συνάνθρωπός σου ΣΟΥ ΖΗΤΑΕΙ να τον βοηθήσεις σε κάτι που δεν μπορεί να κάνει μόνος του (ενώ το θέλει), ΕΧΕΙΣ το δικαίωμα να του το αρνείσαι?

Εγώ εκεί βάζω το δίλημμα και όχι στη θρησκεία, τη "θολωμένη κρίση του υποφέροντος" και άλλα που διάβασα εδώ.
Φιλε Σταυρο η θολωμενη κριση του υποφεροντος ειναι ενα γεγονος...οι περισσοτεροι απο αυτους πασχουν απο καταθλιπτικες διαταραχες...αλλα ακομα και να γνωριζουν καλα τι αποφαση πηραν ειναι ΕΓΚΛΗΜΑ Η ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΜΙΑΣ ΖΩΗΣ και ΦΥΣΙΚΑ ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΑΡΝΗΘΕΙΣ ΝΑ ΤΗΝ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ...επισης να προσθεσω οτι φυσικα και μπορει καποιος να αυτοκτονησει...κανεις δεν τον κραταει....το θεμα ειναι να μη το κανει...Ρε παιδια οσοι ειστε υπερ να δουμε αν ησασταν εσεις η καποιος δικος σας ο υποψηφιος η αν επρεπε εσεις να τερματισετε τη ζωη καποιου....και κυριως με σοκαρει η ευκολια που μερικοι τιθονται υπερ...Ειναι απαραδεκτο απο καθε αποψη...Δεν εχω να προσθεσω κατι παραπανω στο θεμα(τα λεω ολα στα προηγουμενα ποστ μου)...παρα μονο μια παρομοιωση...αν δεις τη φλογα ενος κεριου να τρεμοπαιζει ετοιμο να σβησει ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΣ ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ ΝΑ ΤΗ ΣΒΗΣΕΙΣ ΠΡΙΝ ΤΗΣ ΩΡΑΣ ΤΗΣ?Δεν ειναι πολυ εγωιστικο να το κανεις?Ο Ιπποκρατης ελεγε:ΩΦΕΛΕΕΙΝ Η ΜΗ ΒΛΑΠΤΕΙΝ.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom