η Τουρκια ομως προσφερει και υπηρεσιες, δεν ειναι της αρπαχτης οπως εδω. Το ονειρο εδω ειναι ν'ανοιξει ενας πιτσιρικας μπαρακι να πουλαει μπομπες στον Αγγλαρα που εχει 50 ευρω την ημερα να ξοδεψει σε ποτο. Στην Τουρκια στοχευσαν τον τουριστα που θα παει διακοπες και θελει να ξοδεψει 200 ευρω τη μερα, αλλα δε θελει να μενει στο ρουμς του λετ και στο ελληνικο ξενοδοχειο με επιπλα της δεκαετιας του 70.
Οι Ελληνες απλα εχουν αυτο το κακο, εχουν μαθει σε ολες τις εκφανσεις της επιχειρηματικοτητας να κοιτανε την αρπαχτη.
Το απόλυτο «success story» στην τουριστική ανάπτυξη αποτελεί η Τουρκία, η οποία έχει καταφέρει την τελευταία 10ετία να τριπλασιάσει τις διεθνείς τουριστικές αφίξεις, φθάνοντας πέρυσι στα 29 εκατομμύρια αφίξεις, που την κατέταξαν στην 6η θέση παγκοσμίως, ενώ με τις μεγάλες επενδύσεις σε σύγχρονα ξενοδοχεία και συνεδριακές υποδομές αναδεικνύεται πλέον κορυφαίος high-end τουριστικός προορισμός, όπως και κορυφαίος προορισμός στη φιλοξενία μεγάλων συνεδρίων. Επόμενος στόχος μέχρι το 2023 είναι να φτάσει τουλάχιστον στα 50 εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο.
Η φυσική ομορφιά, τα πολιτιστικά αξιοθέατα και, κυρίως, οι εξαιρετικές υποδομές της σε ξενοδοχεία και συνεδριακά κέντρα είναι η αιτία γι' αυτή την αλματώδη τουριστική ανάπτυξη, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού κ. Taleb Rifai. Η παγκόσμια διάσκεψη κορυφής του Οργανισμού πραγματοποιείται αυτό τον μήνα στην Κωνσταντινούπολη, ενώ πρόσφατα ο Σύνδεσμος των τουρ οπερέιτορ της Βρετανίας (ΑΒΤΑ) οργάνωσε το ετήσιο συνέδριό του στο Μπέλεκ της Αττάλειας στο πεντάστερο Cornelia Resort. «Το παραθαλάσσιο συγκρότημα διαθέτει δύο ξενοδοχεία, συνεδριακό κέντρο και ένα γήπεδο γκολφ 18 οπών, ιδανικό για τέτοια συνέδρια», δήλωσε ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του ΑΒΤΑ κ. Sean Tipton, καθώς μετείχαν 600 σύνεδροι, που ήταν ανώτατα στελέχη της βρετανικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας και οι οποίοι έφυγαν ενθουσιασμένοι από το επίπεδο παροχών και φιλοξενίας, που έτυχαν στο συγκρότημα.
Στο κομμάτι των συνεδρίων, πάντως, κυριαρχεί η Κωνσταντινούπολη, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, που κάνει εύκολη την πρόσβαση από όλον τον κόσμο και των εξαιρετικών συνεδριακών κέντρων. Μόνο η Turkish Airlines, μέλος της Star Alliance, προσφέρει περίπου 200 απευθείας πτήσεις μεταξύ Κωνσταντινούπολης και των πέντε ηπείρων, γεγονός που σημαίνει ότι σε αεροπορική απόσταση 6 ωρών υπάρχουν 2 δισ. άνθρωποι - μία τεράστια αγορά, δηλαδή. Με δύο αεροδρόμια, ένα στην ασιατική πλευρά της πόλης και ένα στην ευρωπαϊκή πλευρά, η Κωνσταντινούπολη φιλοξενεί 300 διεθνείς αεροπορικές εταιρείες.
Η Κωνσταντινούπολη διαθέτει 72.000 δωμάτια σε 85 5 αστέρων και πολυτελή ξενοδοχεία, καθώς και σύγχρονα συνεδριακά και εκθεσιακά κέντρα, που προσελκύουν όλες τις κατηγορίες (και μέγεθος) συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων. Το 2010 κατετάγη στους 10 καλύτερους συνεδριακούς προορισμούς του κόσμου.
«Η Τουρκία δεν είναι δημοφιλής μόνο για την ποικιλία των εμπειριών, που προσφέρει και για τις προηγμένες εγκαταστάσεις της», δήλωσε ο πρόεδρος της χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρείας Pegasus Airlines κ. Ali Sabanci, επισημαίνοντας ότι η εκτός ευρωζώνης παρουσία της Τουρκίας προσφέρει επενδυτικές ευκαιρίες.
Για τα επιτεύγματα στον τουρισμό, εφέτος το τουρκικό υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού ανακηρύχθηκε «Europe's Leading Tourist Board» στα the world Travel Awards 2012. «Είμαστε ενθουσιασμένοι που πήραμε αυτό το βραβείο», τόνισε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Ertugrul Gunay, υπογραμμίζοντας ότι η διάκριση αυτή ήρθε μετά από ένα μπαράζ διεθνών βραβείων σε τουρκικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, με πρωτοφανή κάλυψη από τα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Βραβεία για την πολυτέλειά τους έλαβαν εφέτος τα τουριστικά συγκροτήματα Mardan Palace στην Αττάλεια (στα καλύτερα ξενοδοχεία πολυτελείας στην Ευρώπη), Cornelia Diamond Gold Resort and Spa, στο Μπέλεκ (Leading Resort Luxury στην Ευρώπη), ενώ το Μαρμαρίς ανακηρύχθηκε κορυφαίος νέος προορισμός πολυτελείας στην Ευρώπη.
Αξιοσημείωτο ότι η Τουρκία ακόμη και το 2009, που ο παγκόσμιος τουρισμός μειώθηκε κατά 4%, είχε αύξηση αφίξεων 2%. Με την κατάλληλη τιμολογιακή πολιτική η Τουρκία καταφέρνει να είναι διαχρονικά ανταγωνιστική. Σύμφωνα με το Holiday Costs Barometer του Post Office Money's, εφέτος οι τιμές ήταν στο ίδιο επίπεδο του 2008, όταν η Τουρκία αποτέλεσε μαγνήτη για τους διεθνείς ταξιδιώτες. Χαρακτηριστικά, τα εστιατόρια και τα μπαρ μείωσαν κατά 12% τις τιμές τους, σε σχέση με πέρυσι.
Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζονται οι επενδύσεις
Οι επενδύσεις στον τουρισμό συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς, στοχεύοντας στα 50 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως την επόμενη 10ετία. Για τους επενδυτές υπάρχουν μία σειρά από κίνητρα, ενώ έχουν ανακηρυχθεί περιοχές αποκλειστικά για μεγάλης κλίμακας τουριστικές επενδύσεις. Μία σειρά από διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες πολυτελείας επενδύουν στην Τουρκία, δημιουργώντας τελευταία, μεταξύ άλλων, το Le Meridien Etiler, σε μία αριστοκρατική γειτονιά με θέα στον Βόσπορο, στην Κωνσταντινούπολη, το D- Hotel Maris, θέρετρο στη Dacta του Αιγαίου, που άνοιξε τον Απρίλιο, με 200 πολυτελή δωμάτια, ιδιωτική παραλία, spa, εστιατόρια, μπαρ και συνεδριακές εγκαταστάσεις, στη Σμύρνη, το πιο γνωστό ξενοδοχείο «Izmir Palas», έχει ξανανοίξει ύστερα από μεγάλης κλίμακας ανακαίνιση των 150 δωματίων και σουιτών, ενώ πρόσφατα η Hilton Worldwide ανακοίνωσε την κατασκευή τεσσάρων νέων ιδιόκτητων ξενοδοχείων στην Τουρκία.
Η αλυσίδα luxury Mandarin Oriental, εξάλλου, φτάνει στην Τουρκία με το άνοιγμα το 2014 του Mandarin Oriental Bodrum, με 82 δωμάτια και 20 σουίτες, με ιδιωτικό κήπο και πισίνα. Η ίδια αλυσίδα σχεδιάζει ξενοδοχεία και στον Βόσπορο. Η αλυσίδα Aman της Σιγκαπούρης άνοιξε το Amanura, στο Bodrum, όπου ένα νέο αεροδρόμιο θα εξυπηρετεί 5 εκατομμύρια επιβάτες από 40 προορισμούς.
Ενα νέο ξενοδοχείο Raffles, εξάλλου, με ένα από τα μεγαλύτερα ιαματικά λουτρά στην Κωνσταντινούπολη σε χώρο περίπου 3.000 τετραγωνικών μέτρων, θα ανοίξει μέχρι το τέλος του 2012, στο βραβευμένο εμπορικό κέντρο Ζορλού.
Η τουριστική ανάπτυξη δίνει έμφαση και στις ειδικές μορφές τουρισμού, που προσελκύουν υψηλής εισοδηματικής στάθμης τουρισμό, όπως είναι ο ιατρικός. Σύμφωνα με σχέδιο, που θα ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο, οριοθετούνται «ελεύθερες ζώνες υγείας» σε όλη τη χώρα, όπου θα κληθούν να επενδύσουν ξένες εταιρείες, έχοντας ως πρότυπο το σύστημα ιατρικού τουρισμού στο Ντουμπάι. Οι ζώνες θα έχουν καθορισθεί εντός του 2013, με στόχο το 2014 να αρχίσουν να υποδέχονται επισκέπτες του ιατρικού τουρισμού, έχοντας θέσει ως στόχο έσοδα 5 δισ. ευρώ το 2015. Αυτή τη στιγμή 90 κλινικές στην Τουρκία ειδικεύονται στον ιατρικό τουρισμό, απασχολώντας 2.500 άτομα ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Με τις νέες επενδύσεις θα δημιουργηθούν άλλες 4.500 νέες θέσεις εργασίας σε αυτό το αντικείμενο.
το νεο αντικειμενο πανω στο οποιο επενδυουν οι τουρκοι