Τι είναι το Nitro
ΝΙΤΡΟ: Είναι συστατικό του μίγματος που χρησιμοποιείται στα καύσιμο των μοντέλων και συνήθως περιέχεται σε ποσοστό από 5% μέχρι 30%. Όση μεγαλύτερη περιεκτικότητα έχουμε σε Νίτρο, (Νιτρομεθάνιο), τόση περισσότερη ισχύ βγάζει ο κινητήρας. Η μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε νίτρο, ανεβάζει στροφές στον κινητήρα. Ταυτόχρονα όμως παράγονται μεγαλύτερες θερμοκρασίες, που εάν περάσουν κάποιο όριο μπορεί να καταστρέψουν τον κινητήρα. Η ποιότητα των λιπαντικών στα καύσιμα, μπορούν να προσφέρουν περισσότερη προστασία στην υπερθέρμανση. Τα υπόλοιπα συστατικά του καυσίμου είναι Μεθανόλη και λιπαντικά όπως καστορέλαιο ή άλλα συνθετικά λιπαντικά. Το Νιτρομεθάνιο επενεργεί σαν καταλύτης στο μίγμα και βοηθά στην αύξηση της ισχύος των αναφλέξεων μέσα στους μοντελιστικούς κινητήρες. Η Μεθανόλη είναι η κύρια καύσιμη ύλη που αναφλέγεται και το καστορέλαιο είναι το ψυκτικό και λιπαντικό μαζί όλων του κινούμενων μερών του κινητήρα. Κατά την διάρκεια του στρωσίματος αλλά και αργότερα χρησιμοποιείστε 16% Νίτρο. Χρησιμοποιείστε 20% Νίτρο μόνον για αγώνες και επειδή οι θερμοκρασίες πλέον γίνονται κρίσιμες, θα πρέπει να έχετε μάθει να ρυθμίζετε το καρμπυρατέρ τέλεια.
ΠΛΟΥΣΙΟ ΜΙΓΜΑ: το πλούσιο μίγμα καυσίμου, είναι όταν έχετε μεγάλη ποσότητα καυσίμου σε αναλογία λίγου αέρα. Γυρίζοντας την βελόνα (βίδα) τροφοδοσίας καυσίμου στο καρμπυρατέρ με αντίθετη φορά από τους δείκτες του ρολογιού (ξεβίδωμα), κάνει το μίγμα πλούσιο. Αυτή η περίπτωση είναι ασφαλής για τον κινητήρα, γιατί το πολύ καύσιμο τον ψήχει και επίσης βαστάει τις στροφές του χαμηλά με αποτέλεσμα να μην αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες κατά την λειτουργία του, που θα του προκαλούσαν βλάβες και ειδικά πριν το στρώσιμο. Στην σωστή ρύθμιση ένα παχύ «μπλε» σύννεφο καπνού βγαίνει από την εξάτμιση και μια καθυστέρηση στην ανταπόκριση του γκαζιού είναι η ένδειξη ενός πλούσιου μίγματος. Εάν το παρακάνουμε σε πλούσιο μίγμα ο κινητήρας μπουκώνει, δεν ξεκινά εύκολα και στο τέρμα γκάζι σβήνει.
ΦΤΩΧΟ ΜΙΓΜΑ: το φτωχό μίγμα καυσίμου, είναι όταν έχετε μικρή ποσότητα καυσίμου σε αναλογία πολύ αέρα. Γυρίζοντας την βελόνα (βίδα) τροφοδοσίας καυσίμου με την φορά των δεικτών του ρολογιού, (βίδωμα) το μίγμα γίνεται φτωχό. Σε περίπτωση φτωχού μίγματος, ο κινητήρας ανεβάζει εντυπωσιακά υψηλές στροφές (περισσότερες στροφές σημαίνει περισσότερες αναφλέξεις άρα και παραγωγή περισσότερης θερμότητας στην μονάδα του χρόνου). Κάτι τέτοιο θα υπερθερμάνει τον κινητήρα, ο οποίος επιπλέον τροφοδοτούμενος με φτωχή αναλογία καυσίμου λιπαίνεται και λιγότερο, κάνοντας τις συνθήκες λειτουργίας ακόμη πιο κρίσιμες. Παρατεταμένη λειτουργία του κινητήρα σε κατάσταση υπερθέρμανσης προκαλεί φθορά στα μέταλλα του θαλάμου καύσεως και ειδικά στο χιτώνιο και το πιστόνι. Η φθορά αυτή θα προκαλέσει απώλεια της συμπίεσης του κινητήρα και πτώση της ισχύος του. Αραιό σύννεφο «μπλε» καπνού που βγαίνει από την εξάτμιση ή και καθόλου, καθώς και μία υψηλή συχνότητα θορύβου λειτουργίας του κινητήρα είναι η ένδειξη του φτωχού μίγματος.
και το δικο σου νειμ αλλαξε το σε καρβουνο!!