Νέα

Είναι ο Κομμουνισμός αντιγραφή του Χριστιανισμού;

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα theodo
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 2K
  • Εμφανίσεις 47K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

pz89

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
24 Δεκ 2010
Μηνύματα
33.207
Κριτικές
14
Like
22
Πόντοι
376
παπαζ ,
θελω να μου πεις περιληπτικα τι γινεται εδω μεσα.μονο εσυ μπορεις.
Πόλεμος των τάξεων,συγκρούεται ο προοδευτισμός-η επαναστατικότητα της αριστεράς με τον συντηρητισμό των διάφορων φιλήσυχων πολιτών.

Ελπίζω να σε κάλυψα. :sunglasses:
 

Nio16

Τιμημένος
Εγγρ.
21 Δεκ 2007
Μηνύματα
8.394
Like
3
Πόντοι
66
πόλεμος των κόσμων,συγκρούεται ο προοδευτισμός κ η επαναστατικότητα της αριστεράς με τον συντηρητισμό των διάφορων φιλήσυχων πολιτών.

Ελπίζω να σε κάλυψα. :sunglasses:

α, οκ ευχαριστω παντα κατατοπιστικος και γρηγορος.
οταν γυρισει δαυτος επειδη θα λειπω ρωτα σε παρακαλω ποσοι τυποι ειναι ολοι μαζι αυτοι ?
 

pz89

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
24 Δεκ 2010
Μηνύματα
33.207
Κριτικές
14
Like
22
Πόντοι
376
α, οκ ευχαριστω παντα κατατοπιστικος και γρηγορος.
οταν γυρισει δαυτος επειδη θα λειπω ρωτα σε παρακαλω ποσοι τυποι ειναι ολοι μαζι αυτοι ?
οκ,αν δεν λείπω κ γω. :grin:
Μην αγχώνεσαι πάντως,θα έχεις την ευκαιρία σου να τον ρωτήξεις και ο ίδιος αυτοπροσώπως,απ'όσο κατάλαβα ψοφάει να στρατολογήσει κόσμο μπας κ πιάσουνε τριψήφιο νουμεράκι...οπότε δεν θα χαθεί. :cheesy:
 

TAFTAAR

Μέγας
Εγγρ.
25 Ιουλ 2007
Μηνύματα
22.576
Κριτικές
13
Like
202
Πόντοι
4.525
Μην με κολάς θα σε πληγώσω.

θες να μιλήσουμε για την θέση της γυναίκας στην ΕΣΣΔ 2.000 χρόνια μετά;

θες να μιλήσουμε για την θέση της γυναίκας στο Χριστιανικό Βυζάντιο;
Τι συγκρίνει το άτομο τώρα  :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
 

TAFTAAR

Μέγας
Εγγρ.
25 Ιουλ 2007
Μηνύματα
22.576
Κριτικές
13
Like
202
Πόντοι
4.525
Ε αφού είπαμε πως ο κομμουνισμός είναι αντιγραφή του χριστιανισμού ρε.... :2funny:
Ε αφού έχουν  και κοινούς  λατρευτικούς τόπους για παράδειγμα η κόκκινη πλατειά με την Αγια σοφία  :2funny: :2funny: :2funny:
 

Φυλήςυχος Πολίτης

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Μαρ 2008
Μηνύματα
11.773
Like
0
Πόντοι
166
α, οκ ευχαριστω παντα κατατοπιστικος και γρηγορος.
οταν γυρισει δαυτος επειδη θα λειπω ρωτα σε παρακαλω ποσοι τυποι ειναι ολοι μαζι αυτοι ?

Αυτός ο "δαύτος" είμαι εγώ;
 

Nio16

Τιμημένος
Εγγρ.
21 Δεκ 2007
Μηνύματα
8.394
Like
3
Πόντοι
66
οχι
αλλα κ να σουν με τρομαξες τοσο πολυ που δεν θα το παραδεχομουν ;)  :)
 
OP
OP
theodo

theodo

Μέλος
Εγγρ.
3 Ιουλ 2011
Μηνύματα
1.419
Like
0
Πόντοι
16
Τώρα θες να μιλήσουμε για την θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα μήπως;;;

Να μιλήσουμε λοιπόν πρώτα:

 

Για την υποβάθμιση της γυναίκας στον Χριστιανισμό  


Οι γυναίκες μέσα στο χριστιανισμό είναι κατώτερες από το νόμο και τη φύση, υποκείμενες σε μία κατάσταση μόνιμης τιμωρίας για το προπατορικό αμάρτημα και ακάθαρτες. Δεν εισέρχονται στο «άγιο βήμα» των εκκλησιών, δεν φορούν ιερά άμφια, δεν αγγίζουν ιερά αντικείμενα και δεν λαμβάνουν κοινωνία ενώ αιμορραγούν. Επιπλέον οφείλουν να καλύπτουν τα κεφάλια τους για να δηλώνουν έτσι ότι είναι υπόδουλες στους άντρες τους, αλλά και γιατί δεν αποτελούν αυθύπαρκτα όντα.

Το σωστό κατά τον Παύλο για έναν άνδρα είναι να μην αγγίξει ποτέ του γυναίκα! Συμβιβάζεται όμως με την κατώτερη ηθικά λύση της μονογαμίας, για να αντιμετωπίσει την... πορνεία. Επίσης συμβουλεύει τις χήρες να μείνουν όπως αυτός, δηλαδή άγαμες. Για την αντιμετώπιση όμως της ερωτικής επιθυμίας, κάνει την παραχώρηση να επιτρέψει και σε αυτές το γάμο. Ο γάμος δηλαδή παρουσιάζεται ως «αναγκαίο κακό» για την αποτροπή της αχαλίνωτης σεξουαλικότητας, ενώ για «προγαμιαίες σχέσεις» ούτε λόγος... Αν όλοι είχαν την ίδια άποψη (ευτυχώς για μας δεν την είχαν), τότε μάλλον το ανθρώπινο είδος θα είχε εξαφανιστεί!

Ο ΙΖ’ κανόνας της τοπικής συνόδου της Γάγγρας (340μ.χ.) που δεν έχει καταργηθεί έως σήμερα, απαγορεύει στις γυναίκες να κουρεύουν τα μαλλιά τους. Μερικά χρόνια αργότερα ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος (ο επονομαζόμενος Μέγας) διέταξε με νομοθεσία να εκδιώχνονται από την εκκλησία οι γυναίκες που έχουν κοντά μαλλιά, ενώ αν κάποιοι αρχιερείς τύχει και τις δεχθούν, να καθαιρούνται.

Οι επιλεγόμενοι Πατέρες της εκκλησίας δεν είχαν καλύτερη γνώμη για τις γυναίκες. Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς, πρώτος στη σειρά των Πατέρων της εκκλησίας και διδάσκαλος του Ωριγένη, γράφει στο βιβλίο του «Παιδαγωγός» 2.33: «Μία γυναίκα, αν λάβουμε υπ’ όψην μας ποιά είναι η φύση της, πρέπει να αισχύνεται γι’αυτήν». Ο Μέγας Αθανάσιος υποστηρίζει «Με τις γυναίκες δεν είναι ασφαλές ούτε από κοινού ν’αποφασίζει κανείς («α περί ειδωλολατρείας» από το έργο του «κατά Ελλήνων»)

Ο Μέγας Βασίλειος (ο Αγιοβασίλης) περιγράφει τις σχέσεις των δύο φύλων στο πλαίσιο της ορθόδοξης οικογένειας: «Η γυναίκα δεν έχει την άδεια να αφήνει τον άνδρα της, αλλά, κι αν δέρνει αυτήν εκείνος, πρέπει να υπομένει κι όχι να χωρίζεται, κι αν την προίκα της ξοδεύει, κι αν σε άλλες γυναίκες πορνεύει, αυτή πρέπει να καρτερεί. Ώστε η μεν γυναίκα, η αφήσασα τον άνδρα της μοιχαλίς είναι αν πάρη άλλον, ο δε αφεθείς αυτός άνδρας, αν πάρει άλλη, συγχωρείται» (Πηδάλιο, κανών Θ). Επομένως σύμφωνα με την Ορθοδοξία η εκμετάλλευση, ο ξυλοδαρμός και η υποβάθμιση – γενικότερα- της συζύγου είναι έργο ευλογημένο.
Ο λόγος του Ιωάννη του χρυσόστομου ξεχειλίζει από μίσος κατά των γυναικών. Στο «προς τους έχοντας παρθένουν συνεισάκτους» διαβάζουμε:
«Γενικά η γυναίκα είναι ένα σκουλήκι που σέρνεται, η κορη του ψεύδους, σκεύος ακαθαρσιών, ο εχθρός της ειρήνης. Ο κατάλογος των αμαρτημάτων και των αδυναμιών της είναι ατελείωτος. Eίναι ελαφρόμυαλη, φλύαρη και ακόλαστη. Πάνω απ’όλα είναι παθιασμένη με την πολυτέλεια και τις δαπάνες. Φορτώνεται με κοσμήματα, πουδράρει το πρόσωπό της, βάφει τα μάγουλά της με κοκκινάδι, βάζει μυρωδικά στα ρούχα της κι έτσι γίνεται θανάσιμη παγίδα για τον εκμαυλισμό των νέων. Όσος και να είναι ο πλούτος δεν επαρκεί να ικανοποιήσει τη γυναικεία επιθυμία. Μέρα και νύκτα η γυναίκα δεν σκέπτεται τίποτε άλλο παρά το χρυσάρι και τα πολύτιμα πετράδια, τα πορφυρά υφάσματα και τα κεντήματα, τις κρέμες και τα αρώματα. Αν δεν υπήρχε η σεξουαλική επιθυμία, κανένας άνδρας με τα σωστά του δεν θα ήθελε να μοιράζεται το σπίτι του με μια γυναίκα και να υφίσταται τις επακόλουθες ζημιές, παρά τις οικιακές εργασίες που εκτελεί “.

Ο χριστιανισμός δεν βελτίωσε, αλλά τουναντίον προσπάθησε -και για αρκετούς αιώνες το είχε καταφέρει- να ρίξει τη γυναίκα στο χαμηλότερο σκαλί της κοινωνίας, θεωρώντας την κατώτερο ον και υπαίτια για όλα τα κακά της ανθρωπότητας. Ας δούμε τις βασικότερες επίσημες χριστιανικές θέσεις έναντι της γυναίκας:
Κάθε γυναίκα με ακάλυπτη την κεφαλή εξευτελίζεται.. Διότι εάν η γυναίκα δεν καλύπτεται, ας κουρεύεται.. Εάν είναι αισχρό για τη γυναίκα να κουρεύεται ή να ξυρίζεται, ας καλύπτεται.. Κάθε άνδρας έχων καλυμένη την κεφαλή του εξευτελίζεται.. Ο άνδρας δεν οφείλει να καλύπτει την κεφαλή του, διότι υπάρχει ως εικών και δόξα Θεού. Δεν επλάσθει ο άνδρας για τη γυναίκα, αλλά η γυναίκα για τον άνδρα.. Οι γυναίκες στις εκκλησίες ας σιωπήσουν. Δεν επιτρέπεται σ’αυτές να ομιλούν, αλλά να υποτάσσονται, καθώς ο (μωσαϊκός) νόμος λέγει.. Αν θέλουν να μάθουν κάτι, ας ρωτούν στο σπίτι τους άνδρες τους (Α’ προς Κορινθίους, ια’ 4-12,ιδ’ 31-40).

Οι γυναίκες, όταν υποτάξουν κάποιον στην εξουσία τους, τον καθιστούν ευκολοκυρίευτο από τον διάβολο, περισσότερο απρόσεκτο, ζωηρότερο, αδιάντροπο, ανόητο, οξύθυμο, θρασύ, ενοχλητικό, ταπεινό, απότομο, ανελεύθερο, δουλοπρεπή, αυθάδη, φλύαρο και με μια λέξη όλα τα γυναικεία ελαττώματα, τα οποία έχουν αυτές, τα αποτυπώνουν στην ψυχή του. Είναι λοιπόν αδύνατον εκείνος ο οποίος διαρκώς βρίσκεται μαζί με γυναίκες με τόση συμπάθεια και μεγαλώνει με τη συναναστροφή τους, να μη γίνει αγύρτης και αργόσχολος και μηδαμινός. Κι αν λέει κάτι, όλα θα είναι λόγια των αργαλειών και των μαλλιών, επειδή η γλώσσα του θα έχει μολυνθεί από το είδος των γυναικείων λόγων. Και αν κάνει κάτι, το κάνει με πολλή δουλοπρέπεια, επειδή βρίσκεται μακριά από την ελευθερία, η οποία αρμόζει στους χριστιανούς και για κανένα σπουδαίο κατόρθωμα δεν είναι χρήσιμος» (Ιωάννης Χρυσόστομος, Δ’ Λόγος «περί Νηστείας και Σωφροσύνης»)

Η γυναίκα για την Ορθόδοξη εκκλησία είναι «μόλυνση». Η ερωτική συνεύρεση μαζί της (ό,τι πιο φυσικό δηλαδή μπορεί να συμβεί στους ανθρώπους) αποτελεί αιτία μολύνσεως όχι μόνο για το σώμα αλλά και για την ψυχή. Γι’αυτό εξαίρονται εκείνοι που «δεν μολύνθηκαν από τις γυναίκες, γιατί είναι παρθένοι» (Αποκάλυψη, ιδ’4). Αν νομίσετε ότι το απόσπασμα αυτό μιλά για ερωτική συνεύρεση, γυρίστε την καινή διαθήκη σας πιο μπροστά, στον Ματθαίο (ε’ 28) και διαβάστε τα λόγια του ίδιου του Ιησού: «κι εγώ σας λέγω ότι αυτός που βλέπει μια γυναίκα και την επιθυμεί, ήδη εμοίχευσε μέσα στην καρδιά του».

Ο ΙΑ’ κανόνας του Ιωάννη του Νηστευτή (βλ. «Πηδάλιον») επιβάλλει 40 μέρες ξηροφαγία (δηλαδή μόνο ψωμί και νερό) και 100 μετάνοιες ημερησίως (ήτοι 4000 σύνολο) και αποχή από την κοινωνία σε κάθε γυναίκα, που θα δεχθεί «ασπασμούς ανδρός» και «επαφές χωρίς ωστόσο να διαφθαρεί».
Οι επιστολές είναι πολύ σαφείς, όσον αφορά στην επίσημη θέση του χριστιανισμού απέναντι στη γυναίκα: «η γυναίκα δεν εξουσιάζει το ίδιο της το σώμα, αλλά ο άνδρας» (Α’ προς κορινθίους, ζ’4). «οι γυναίκες να υποτάσσεσθε στους άνδρες σας στα πάντα» (προς Κολοσσαείς,γ’18). «Ομοίως οι γυναίκες υποτασσόμενες σοτυς άνδρες τους» (Α’ Πέτρου,γ’1). Νομίζω ότι δεν διέφυγε της προσοχής σας, αγαπητές αναγνώστριες η επανάληψη του ρήματος «υποτάσσομαι». Σε περίπτωση που δεν εννοήσατε καλώς τη σημασία του, σας πληροφορώ πως σημαίνει «εξ-ουσιάζομαι» «υποδουλώνομαι».

Παλαιά Διαθήκη, ιερό βιβλίο των ορθόδοξων χριστιανών, Δευτερονόμιο κβ΄ 21: «Να λιθοβολείται η θυγατέρα του λαϊκού όταν πορνεύσει». Αλλά και μη τα χειρότερα, Λευϊτικό κα΄. θ΄: «Θυγατέρα ανθρώπου ιερέως εάν βεβηλωθεί πορνεύοντας…. επί πυρός κατακαυθήσεται».

Ο επίσκοπος Γάζης Πορφύριος, σε εκτέλεση του «ες έδαφος φέρειν» του Αρκαδίου, το 401μ.χ. κατέστρεψε όλα τα αγάλματα και τα έργα τέχνης, τις δημόσιες και ιδιωτικές βιβλιοθήκες και ισοπέδωσε όλους τους ελληνικούς ναούς της πόλης. Όπως γράφει ο συναξαριστής του Μάρκος ο Διάκονος, όταν ο Πορφύριος πυρπόλησε και κατέστρεψε το Μαρνείον (ξακουστό ναό του Διός στη Γάζα) χρησιμοποίησε τα μάρμαρά του για την πλακόστρωση του δρόμου. Όπως περήφανα είπε ο ίδιος: «Για να πατούν όχι μόνον άνθρωποι, αλλά και γυναίκες και γουρούνια και άλλα ζώα»! (Βίος Πορφυρίου).

O..."άγιος" Ισαάκ ο Σύριος: «Είναι καλύτερο να φας δηλητήριο, παρά να συμφάγεις με μιά γυναίκα, και αν ακόμη είναι μητέρα σου ή αδελφή σου»!

Κοσμάς ο Αιτωλός (σελ. 25): «Αν σ’ ένα σταυροδρόμι συναντήσεις το διάβολο και μιά γυναίκα, πήγαινε προς τα εκεί που είναι ο διάβολος και όχι εκεί που είναι η γυναίκα…»!

Και επίσης, καλά θα κάνουν οι γυναίκες να μάθουν ότι μόλις το 1545 μ.Χ., στη Σύνοδο του Τρέντο η Καθολική Εκκλησία αποδέχτηκε ότι οι γυναίκες έχουν ψυχή...


 
OP
OP
theodo

theodo

Μέλος
Εγγρ.
3 Ιουλ 2011
Μηνύματα
1.419
Like
0
Πόντοι
16
Τώρα θες να μιλήσουμε για την θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα μήπως;;; 

να μιλήσουμε για την θέση της γυναίκας στην ΕΣΔΔ;

...ΣΚΛΑΒΕΣ ΑΛΛΑ ΙΣΕΣ ΣΤΑ ΓΚΟΥΛΑΓΚ!

13515.jpg
 
OP
OP
theodo

theodo

Μέλος
Εγγρ.
3 Ιουλ 2011
Μηνύματα
1.419
Like
0
Πόντοι
16
Τώρα θες να μιλήσουμε για την θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα μήπως;;;

Άς μιλήσουμε για την θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα:


Πολλές φορές, για να επισκιαστεί το αδιαμφισβήτητο μεγαλείο του αρχαίου κόσμου, ο αρχαίος ελληνικός τρόπος ζωής και το αρχαίο Ελληνικό πνεύμα, έχουν δεχτεί πολλές βάναυσες και ύπουλες επιθέσεις. Κάποιοι, αποφάσισαν να διαστρεβλώσουν τα γεγονότα κατακρεουργώντας την αλήθεια. Αυτό έχει συμβεί σε πάρα πολλές περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα στην θέση την οποία κατείχε η γυναίκα κατά την αρχαιότητα και σε πάμπολλα άλλα θέματα. Δυστυχώς σε αυτήν την παραπληροφόρηση -όπως και σε πολλές άλλες- συμβάλουν και τα σχολικά βιβλία τα οποία ως τώρα έχουμε ή πρόκειται να διδαχτούμε.

Η γυναίκα, σαφώς και δεν είχε τις ίδιες ενασχολήσεις που είχαν οι άνδρες και θα ήταν λάθος να προσπαθήσω να υποστηρίξω αυτό. Όμως τα καθήκοντα τα οποία είχε ήταν εξίσου σημαντικά. Πρωτίστως, πρέπει να τονιστεί ότι οι γυναίκες μορφώνονταν σε αντίθεση με τα όσα λέγονται. Υπάρχουν μάλιστα πολλές αναφορές που έχουν διασωθεί για γυναίκες με εξέχουσα θέση στην φιλοσοφία, ποίηση, ζωγραφική, αστρονομία, ιατρική, στην διδαχή των μαθηματικών, στην συγγραφή επικών έργων κλπ. - Αβροτέλεια - Πυθαγόρεια φιλόσοφος, Αγλαονίκη - Αστρονόμος, Αγνοδίκη η Αθηναία - Ιατρός, Αίγλη - Ιατρός, Αίθρα - Μαθηματικός, Ανάγορα η Μιλήσια - μαθήτρια Σαπφούς, Αντιοχίς η Τλωία - Ιατρός και Φαρμακολόγος, Άνυτη η Τεγεάτις - Ποιήτρια, Αξιόθεα - Πλατωνική φιλόσοφος, Αρετή η Κυρήνεια - Φιλόσοφος και μαθηματικός, Αρητη - Φιλόσοφος και Συγγραφεύς, Αριστάρετη - Ζωγράφος, Αριστοδαμα - Ποιήτρια, Αριστομάχη - Ποιήτρια επικών έργων, Βαβελυκα - Πυθαγόρεια φιλόσοφος, Βερονίκη - Φιλόσοφος, Γλαύκη - Ποιήτρια και Κιθαρίστρια, Γογγύλα η Κολοφώνια - μαθήτρια της Σαπφούς, Γοργώ - Ποιήτρια, Δαμοφύλη - Ποιήτρια ερωτικών στίχων, Δημάρετη και Δημοχάρις - Ποιήτριες, Ειρήνη- Ζωγράφος, Ευνεικα η Σαλαμινία - Μαθήτρια Σαπφούς και πάρα πολλές άλλες που μου είναι αδύνατο δυστυχώς να τις αναφέρω.-

Οι γυναίκες σε πολλές πόλεις δεν είχαν την δυνατότητα να έχουν τις ίδιες ενασχολήσεις με τους άνδρες και παρέμεναν στον οίκο για τον φροντίσουν. Ας μην ξεχνάμε όμως πως ήταν τότε οίκοι σε σχέση με τα τωρινά σπίτια. Τότε δεν έμενε σε έναν οίκο μία τετραμελής οικογένεια όπως τώρα και απλώς η γυναίκα μαγείρευε, έπλενε και ό,τι άλλο κάνει τώρα. Τότε στους οίκους έμεναν άτομα από το “σόι” του άνδρα ή της γυναίκας ή και των δύο, το μέγεθος των τότε οίκων ήταν σαφέστατα μεγαλύτερο. Μέσα στον οίκο εργάζονταν πάρα πολλοί υπηρέτες και δούλοι όπως για παράδειγμα ο/η τροφός, ο/η παιδαγωγός, ο/η οινοχόος κλπ. Για την επίβλεψη όλων των υπηρετών και των δούλων, την ανατροφή των παιδιών μέχρι κάποιας ορισμένης ηλικίας και την φροντίδα του ίδιου του οίκου, αλλά και για πάρα πολλές άλλες αρμοδιότητες ήταν υπεύθυνη η γυναίκα.

Δεν νομίζω ότι η θέση της γυναίκας ήταν υποβαθμισμένη στην αρχαία Ελλάδα όπως ήταν σε άλλες χώρες στην αρχαιότητα, πιστεύω ότι είχε διαχωρίσει κάποιες αρμοδιότητες με τους υπόλοιπους, αρμοδιότητες όχι κατώτερες αλλά διαφορετικές και αναγκαίες, διότι αν κάποιος δεν φροντίσει για την επιμέλεια του σπιτιού του και των παιδιών του δεν μπορεί να ασχοληθεί με άλλα όπως την ενασχόληση με τα κοινά, την φιλοσοφία και συμμετοχή του σε ιερούς αγώνες κλπ.

Πολλοί ακόμη στηρίζουν την θεωρία περί κατωτερότητας της γυναίκας στο ότι δεν συμμετείχε στους Ολυμπιακούς αγώνες… Ας μην ξεχνάμε ότι στην αρχαιότητα υπήρχαν αγώνες μόνο για άνδρες αλλά και άλλοι, μόνο για γυναίκες. Αυτό σημαίνει πως οι άνδρες είχαν κατώτερη θέση από τις γυναίκες; Ακόμη όμως και στους Ολυμπιακούς αγώνες, στους οποίους δεν συμμετείχαν γυναίκες πρέπει να επισημανθεί ότι έχουμε βράβευση γυναικών, διότι στην αρματοδρομία βραβευόταν αυτός στον οποίο ανήκαν τα άλογα, αν τα άλογα ανήκαν σε γυναίκες τότε βραβεύονταν γυναίκες.

Αγώνες μόνο για γυναίκες, ήταν τα Ηραία και είναι λάθος να συγκρίνουμε τις δύο αυτές αθλητικές τελετές μεταξύ τους λέγοντας πως οι Ολυμπιακοί αγώνες είχαν μεγαλύτερη σημασία διότι και οι δύο γίνονταν για θρησκευτικούς λόγους. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες γίνονταν προς τιμήν του Διός και του Απόλλωνος, και τα Ηραία προς τιμήν της Ήρας, ο Δίας ήταν “ο Βασιλιάς” - Πατέρας των Θεών ενώ η Ήρα, η γυναίκα του Δία, “βασίλισσα” - Μητέρα των Θεών, οπότε αυτοί οι δύο αγώνες γίνονταν ο ένας από άνδρες προς τιμήν του πατέρα των Θεών και ο άλλος από τις γυναίκες προς τιμήν της συζύγου αυτού, οπότε είναι ισάξιοι. Εκτός αυτού υπήρχαν και άλλοι θρησκευτικοί αγώνες που γίνονταν στους οποίους μετείχαν και γυναίκες ή μόνο γυναίκες όπως στα Ταυροκαθάψια στην αρχαία Κρήτη.

Επίσης στην αρχαιότητα σε αντίθεση με σήμερα εκτός από ιερείς υπήρχαν και ιέρειες γεγονός που δείχνει την ισότητα των δύο φύλων στα θρησκευτικά τους καθήκοντα κάτι που λείπει στις μέρες μας. Εκτός αυτού οι γυναίκες έπαιρναν μέρος και στα μυστήρια τα οποία γίνονταν στην Σαμοθράκη τα Καβείρια μυστήρια προς τιμήν του Θεού Διονύσου, ιέρεια των οποίων υπήρξε και η μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, η Ολυμπιάδα.
Επίσης, μόνο οι γυναίκες στον θρησκευτικό πάλι τομέα μπορούσαν να γίνουν ιέρειες των Θέων της σοφίας, κυνηγιού, έρωτα κλπ, δηλαδή της Αθηνάς, της Αρτέμιδος και της Αφροδίτης. Εκτός όμως από τον θρησκευτικό τομέα θα πρέπει να αναφερθούν κάποιες ενασχολήσεις των γυναικών και εκτός των οίκων τους για να γίνει ξεκάθαρο ότι οι γυναίκες στην αρχαία Ελλάδα αν ήθελαν είχαν το δικαίωμα αν όχι σε όλες τις πόλεις σε πολλές άλλες δημοκρατικές και μη να ασχοληθούν και επαγγελματικά με κάτι ή να ασχοληθούν με κάτι που να τις κάνει να περνούν ευχάριστα τον χρόνο τους.

Υπήρχαν Αυλητρίδες, οι οποίες ήταν γυναίκας που έπαιζαν αυλό, ένα από τα συνήθη πνευστά μουσικά όργανα των αρχαίων Ελλήνων. Τον αυλό χρησιμοποιούσαν σε διάφορες εστιάσεις, χορούς ή θρησκευτικές τελετές και πανηγύρια.
Υπήρχαν Γαστρομάντιδες, γυναίκες που προέβλεπαν το μέλλον μέσω των σπλάχνων -σπλαχνοσκοπία- θυσιασθέντων ζώων.
Δεικτηριάδες, γυναίκες οι οποίες ασχολούνταν με την μιμητική τέχνη. Ενδυματολόγοι, στην αρχαιότητα υπήρχαν γυναίκες αυξημένης νοημοσύνης και αντιλήψεως οι οποίες ασχολούνταν εκτός των άλλων και με τις προσωπίδες των ηθοποιών ή τα φορέματα που φορούσαν επί σκηνής.
Επιστήμονες και συγγραφείς, οι αρχαίες Ελληνίδες είχαν καλύψει όλο σχεδόν το φάσμα των επιστημονικών δραστηριοτήτων, όπως για παράδειγμα, αστρονόμοι, μαθηματικοί, φυσικοί, γεωμέτρες, ιατροί κλπ.
Εργαστίναι, οι Νεαρές κόρες που ζούσαν στην Αθήνα και προέρχονταν από την τάξη των ευπατριδών, οι οποίες εκλέγονταν κάθε χρόνο για να υφάνουν το ιερόν πέπλον της θεάς Αθηνάς, το οποίο ήταν πλούσια στολισμένο για την γιορτή των Παναθηναίων.
Εστιάδες, το επίθετο αυτό λάμβαναν κατά την αρχαιότητα οι Ιέρειες της θεάς Εστίας, που ήταν επιτετραμμένες στην Ρώμη, προς διατήρηση του Ιερού Πυρός επί του βωμού της θεάς και την τέλεση διάφορων μυστηριωδών τελετών, που έκαναν προς τιμήν της οι αρχαίοι.
Ζωγράφοι, γυναίκες οι οποίες ασχολούνταν με την ζωγραφική τέχνη. Ζωγραφέω σημαίνει απεικονίζω δια της γραφίδος εκ της ζώσης φύσεως, ζωγραφώ κοσμώ δι’ εικόνων ή χρωμάτων.
Ηθοποιοί, ηθοποιός, άνθρωπος που μορφώνει και διαπλάθει χαρακτήρα, ιδίως τον χαρακτήρα ήθους.
Θεραπαινίδες, γυναίκες του σπιτιού, οι οποίες φρόντιζαν, ως υπηρέτριες, τους ανθρώπους του σπιτιού. Πολλές απ’ αυτές είχαν και ορισμένες βασικές ιατρικές γνώσεις -πρακτικής ιδίως σημασίας-, που έμειναν γνωστές μέχρι των ημερών μας.
Ιέρειαι, Γυναίκες οι οποίες ήταν αφιερωμένες σε ναούς γυναικείων θεοτήτων ή θεαινών. Ιερείς ήταν, κυρίως, οι τελεστές των θρησκευτικών εθίμων, για τις σχέσεις των ανθρώπων προς του θεούς. Ιερομάντιδες, γυναίκες οι οποίες ασχολούνταν με την ιεροσκοπία, μάντισσες, προφήτιδες κλπ.
Κιθαριστρίδες, οι γυναίκες, που έπαιζαν το μουσικό όργανο “κιθαρίς”.
Κυβιστητρίδες, γυναίκες ασκούμενες σε ευέλικτά και επιδέξια γυμνάσια -σημερινές ακροβασίες-.
Λυρίστριαι, οι γυναίκες που έπαιζαν “λύρα”, όργανο ελληνικής προέλευσης, το οποίο επινοήθηκε από τον Ερμή κ.α.

 
OP
OP
theodo

theodo

Μέλος
Εγγρ.
3 Ιουλ 2011
Μηνύματα
1.419
Like
0
Πόντοι
16
Για πες,για πες....υπήρχε ισότητα στα δύο φύλα στην αρχαία Ελλάδα;;;


Υπάρχει σήμερα ισότητα στα δύο φύλα στην  Ελλάδα;

Είναι η Ελλεϊινίδα σήμερα προνομιούχα σε όλους τους τομείς;

Εσύ τι νοιάζεσαι για τις  Ελλεϊινίδες;

Είσαι φεμινίστρια;
 
OP
OP
theodo

theodo

Μέλος
Εγγρ.
3 Ιουλ 2011
Μηνύματα
1.419
Like
0
Πόντοι
16
Όλα κ όλα αλλά η θέση της γυναίκας στην Ε.Σ.Σ.Δ. ήταν πολύ ανώτερη...και στα εργοστάσια μια χαρά δουλεύανε όπως κ οι άντρες κ μέλη στο κόμμα ήταν πολλές.

Είσαι τόσο αφελής που πιστεύεις πως η γυναίκα εξυψώθηκε ....στα εργοστάσια;

Ανήρτησέ μου την κάρτα μέλους που έχεις στο κόμμα.

 

nikostratos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Ιουλ 2010
Μηνύματα
4.028
Κριτικές
22
Like
460
Πόντοι
306
Άς μιλήσουμε για την θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα:


Πολλές φορές, για να επισκιαστεί το αδιαμφισβήτητο μεγαλείο του αρχαίου κόσμου, ο αρχαίος ελληνικός τρόπος ζωής και το αρχαίο Ελληνικό πνεύμα, έχουν δεχτεί πολλές βάναυσες και ύπουλες επιθέσεις. Κάποιοι, αποφάσισαν να διαστρεβλώσουν τα γεγονότα κατακρεουργώντας την αλήθεια. Αυτό έχει συμβεί σε πάρα πολλές περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα στην θέση την οποία κατείχε η γυναίκα κατά την αρχαιότητα και σε πάμπολλα άλλα θέματα. Δυστυχώς σε αυτήν την παραπληροφόρηση -όπως και σε πολλές άλλες- συμβάλουν και τα σχολικά βιβλία τα οποία ως τώρα έχουμε ή πρόκειται να διδαχτούμε.

Η γυναίκα, σαφώς και δεν είχε τις ίδιες ενασχολήσεις που είχαν οι άνδρες και θα ήταν λάθος να προσπαθήσω να υποστηρίξω αυτό. Όμως τα καθήκοντα τα οποία είχε ήταν εξίσου σημαντικά. Πρωτίστως, πρέπει να τονιστεί ότι οι γυναίκες μορφώνονταν σε αντίθεση με τα όσα λέγονται. Υπάρχουν μάλιστα πολλές αναφορές που έχουν διασωθεί για γυναίκες με εξέχουσα θέση στην φιλοσοφία, ποίηση, ζωγραφική, αστρονομία, ιατρική, στην διδαχή των μαθηματικών, στην συγγραφή επικών έργων κλπ. - Αβροτέλεια - Πυθαγόρεια φιλόσοφος, Αγλαονίκη - Αστρονόμος, Αγνοδίκη η Αθηναία - Ιατρός, Αίγλη - Ιατρός, Αίθρα - Μαθηματικός, Ανάγορα η Μιλήσια - μαθήτρια Σαπφούς, Αντιοχίς η Τλωία - Ιατρός και Φαρμακολόγος, Άνυτη η Τεγεάτις - Ποιήτρια, Αξιόθεα - Πλατωνική φιλόσοφος, Αρετή η Κυρήνεια - Φιλόσοφος και μαθηματικός, Αρητη - Φιλόσοφος και Συγγραφεύς, Αριστάρετη - Ζωγράφος, Αριστοδαμα - Ποιήτρια, Αριστομάχη - Ποιήτρια επικών έργων, Βαβελυκα - Πυθαγόρεια φιλόσοφος, Βερονίκη - Φιλόσοφος, Γλαύκη - Ποιήτρια και Κιθαρίστρια, Γογγύλα η Κολοφώνια - μαθήτρια της Σαπφούς, Γοργώ - Ποιήτρια, Δαμοφύλη - Ποιήτρια ερωτικών στίχων, Δημάρετη και Δημοχάρις - Ποιήτριες, Ειρήνη- Ζωγράφος, Ευνεικα η Σαλαμινία - Μαθήτρια Σαπφούς και πάρα πολλές άλλες που μου είναι αδύνατο δυστυχώς να τις αναφέρω.-

Οι γυναίκες σε πολλές πόλεις δεν είχαν την δυνατότητα να έχουν τις ίδιες ενασχολήσεις με τους άνδρες και παρέμεναν στον οίκο για τον φροντίσουν. Ας μην ξεχνάμε όμως πως ήταν τότε οίκοι σε σχέση με τα τωρινά σπίτια. Τότε δεν έμενε σε έναν οίκο μία τετραμελής οικογένεια όπως τώρα και απλώς η γυναίκα μαγείρευε, έπλενε και ό,τι άλλο κάνει τώρα. Τότε στους οίκους έμεναν άτομα από το “σόι” του άνδρα ή της γυναίκας ή και των δύο, το μέγεθος των τότε οίκων ήταν σαφέστατα μεγαλύτερο. Μέσα στον οίκο εργάζονταν πάρα πολλοί υπηρέτες και δούλοι όπως για παράδειγμα ο/η τροφός, ο/η παιδαγωγός, ο/η οινοχόος κλπ. Για την επίβλεψη όλων των υπηρετών και των δούλων, την ανατροφή των παιδιών μέχρι κάποιας ορισμένης ηλικίας και την φροντίδα του ίδιου του οίκου, αλλά και για πάρα πολλές άλλες αρμοδιότητες ήταν υπεύθυνη η γυναίκα.

Δεν νομίζω ότι η θέση της γυναίκας ήταν υποβαθμισμένη στην αρχαία Ελλάδα όπως ήταν σε άλλες χώρες στην αρχαιότητα, πιστεύω ότι είχε διαχωρίσει κάποιες αρμοδιότητες με τους υπόλοιπους, αρμοδιότητες όχι κατώτερες αλλά διαφορετικές και αναγκαίες, διότι αν κάποιος δεν φροντίσει για την επιμέλεια του σπιτιού του και των παιδιών του δεν μπορεί να ασχοληθεί με άλλα όπως την ενασχόληση με τα κοινά, την φιλοσοφία και συμμετοχή του σε ιερούς αγώνες κλπ.

Πολλοί ακόμη στηρίζουν την θεωρία περί κατωτερότητας της γυναίκας στο ότι δεν συμμετείχε στους Ολυμπιακούς αγώνες… Ας μην ξεχνάμε ότι στην αρχαιότητα υπήρχαν αγώνες μόνο για άνδρες αλλά και άλλοι, μόνο για γυναίκες. Αυτό σημαίνει πως οι άνδρες είχαν κατώτερη θέση από τις γυναίκες; Ακόμη όμως και στους Ολυμπιακούς αγώνες, στους οποίους δεν συμμετείχαν γυναίκες πρέπει να επισημανθεί ότι έχουμε βράβευση γυναικών, διότι στην αρματοδρομία βραβευόταν αυτός στον οποίο ανήκαν τα άλογα, αν τα άλογα ανήκαν σε γυναίκες τότε βραβεύονταν γυναίκες.

Αγώνες μόνο για γυναίκες, ήταν τα Ηραία και είναι λάθος να συγκρίνουμε τις δύο αυτές αθλητικές τελετές μεταξύ τους λέγοντας πως οι Ολυμπιακοί αγώνες είχαν μεγαλύτερη σημασία διότι και οι δύο γίνονταν για θρησκευτικούς λόγους. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες γίνονταν προς τιμήν του Διός και του Απόλλωνος, και τα Ηραία προς τιμήν της Ήρας, ο Δίας ήταν “ο Βασιλιάς” - Πατέρας των Θεών ενώ η Ήρα, η γυναίκα του Δία, “βασίλισσα” - Μητέρα των Θεών, οπότε αυτοί οι δύο αγώνες γίνονταν ο ένας από άνδρες προς τιμήν του πατέρα των Θεών και ο άλλος από τις γυναίκες προς τιμήν της συζύγου αυτού, οπότε είναι ισάξιοι. Εκτός αυτού υπήρχαν και άλλοι θρησκευτικοί αγώνες που γίνονταν στους οποίους μετείχαν και γυναίκες ή μόνο γυναίκες όπως στα Ταυροκαθάψια στην αρχαία Κρήτη.

Επίσης στην αρχαιότητα σε αντίθεση με σήμερα εκτός από ιερείς υπήρχαν και ιέρειες γεγονός που δείχνει την ισότητα των δύο φύλων στα θρησκευτικά τους καθήκοντα κάτι που λείπει στις μέρες μας. Εκτός αυτού οι γυναίκες έπαιρναν μέρος και στα μυστήρια τα οποία γίνονταν στην Σαμοθράκη τα Καβείρια μυστήρια προς τιμήν του Θεού Διονύσου, ιέρεια των οποίων υπήρξε και η μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, η Ολυμπιάδα.
Επίσης, μόνο οι γυναίκες στον θρησκευτικό πάλι τομέα μπορούσαν να γίνουν ιέρειες των Θέων της σοφίας, κυνηγιού, έρωτα κλπ, δηλαδή της Αθηνάς, της Αρτέμιδος και της Αφροδίτης. Εκτός όμως από τον θρησκευτικό τομέα θα πρέπει να αναφερθούν κάποιες ενασχολήσεις των γυναικών και εκτός των οίκων τους για να γίνει ξεκάθαρο ότι οι γυναίκες στην αρχαία Ελλάδα αν ήθελαν είχαν το δικαίωμα αν όχι σε όλες τις πόλεις σε πολλές άλλες δημοκρατικές και μη να ασχοληθούν και επαγγελματικά με κάτι ή να ασχοληθούν με κάτι που να τις κάνει να περνούν ευχάριστα τον χρόνο τους.

Υπήρχαν Αυλητρίδες, οι οποίες ήταν γυναίκας που έπαιζαν αυλό, ένα από τα συνήθη πνευστά μουσικά όργανα των αρχαίων Ελλήνων. Τον αυλό χρησιμοποιούσαν σε διάφορες εστιάσεις, χορούς ή θρησκευτικές τελετές και πανηγύρια.
Υπήρχαν Γαστρομάντιδες, γυναίκες που προέβλεπαν το μέλλον μέσω των σπλάχνων -σπλαχνοσκοπία- θυσιασθέντων ζώων.
Δεικτηριάδες, γυναίκες οι οποίες ασχολούνταν με την μιμητική τέχνη. Ενδυματολόγοι, στην αρχαιότητα υπήρχαν γυναίκες αυξημένης νοημοσύνης και αντιλήψεως οι οποίες ασχολούνταν εκτός των άλλων και με τις προσωπίδες των ηθοποιών ή τα φορέματα που φορούσαν επί σκηνής.
Επιστήμονες και συγγραφείς, οι αρχαίες Ελληνίδες είχαν καλύψει όλο σχεδόν το φάσμα των επιστημονικών δραστηριοτήτων, όπως για παράδειγμα, αστρονόμοι, μαθηματικοί, φυσικοί, γεωμέτρες, ιατροί κλπ.
Εργαστίναι, οι Νεαρές κόρες που ζούσαν στην Αθήνα και προέρχονταν από την τάξη των ευπατριδών, οι οποίες εκλέγονταν κάθε χρόνο για να υφάνουν το ιερόν πέπλον της θεάς Αθηνάς, το οποίο ήταν πλούσια στολισμένο για την γιορτή των Παναθηναίων.
Εστιάδες, το επίθετο αυτό λάμβαναν κατά την αρχαιότητα οι Ιέρειες της θεάς Εστίας, που ήταν επιτετραμμένες στην Ρώμη, προς διατήρηση του Ιερού Πυρός επί του βωμού της θεάς και την τέλεση διάφορων μυστηριωδών τελετών, που έκαναν προς τιμήν της οι αρχαίοι.
Ζωγράφοι, γυναίκες οι οποίες ασχολούνταν με την ζωγραφική τέχνη. Ζωγραφέω σημαίνει απεικονίζω δια της γραφίδος εκ της ζώσης φύσεως, ζωγραφώ κοσμώ δι’ εικόνων ή χρωμάτων.
Ηθοποιοί, ηθοποιός, άνθρωπος που μορφώνει και διαπλάθει χαρακτήρα, ιδίως τον χαρακτήρα ήθους.
Θεραπαινίδες, γυναίκες του σπιτιού, οι οποίες φρόντιζαν, ως υπηρέτριες, τους ανθρώπους του σπιτιού. Πολλές απ’ αυτές είχαν και ορισμένες βασικές ιατρικές γνώσεις -πρακτικής ιδίως σημασίας-, που έμειναν γνωστές μέχρι των ημερών μας.
Ιέρειαι, Γυναίκες οι οποίες ήταν αφιερωμένες σε ναούς γυναικείων θεοτήτων ή θεαινών. Ιερείς ήταν, κυρίως, οι τελεστές των θρησκευτικών εθίμων, για τις σχέσεις των ανθρώπων προς του θεούς. Ιερομάντιδες, γυναίκες οι οποίες ασχολούνταν με την ιεροσκοπία, μάντισσες, προφήτιδες κλπ.
Κιθαριστρίδες, οι γυναίκες, που έπαιζαν το μουσικό όργανο “κιθαρίς”.
Κυβιστητρίδες, γυναίκες ασκούμενες σε ευέλικτά και επιδέξια γυμνάσια -σημερινές ακροβασίες-.
Λυρίστριαι, οι γυναίκες που έπαιζαν “λύρα”, όργανο ελληνικής προέλευσης, το οποίο επινοήθηκε από τον Ερμή κ.α.
:jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :pipa1: :pipa1: :pipa1: :pipa1: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking: :jerking:
Σε όλες τις εποχές βρίσκεις και εξέχουσες γυναίκες, το βιβλίο εσύ τοέγραψες με τα πολλά "κωλόχαρτά" σου; ή το μετέφρασες με τα επίσις πολλά "κωλόχαρτά" σου.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom