Νέα

Δημήτρης Λιαντίνης

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Duracell
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 159
  • Εμφανίσεις 14K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 4 άτομα (0 μέλη και 4 επισκέπτες)

antisthenis

Administrator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
20 Ιαν 2006
Μηνύματα
20.650
Κριτικές
148
Λύσεις
5
Like
9.102
Πόντοι
17.085
Ναι. Εσύ (σωστά) λες για τη νέα σχέση του εγώ προς τον κόσμο - εγώ για τη νέα (απ' τον εβραιοχριστιανισμό και μετά) σχέση του εγώ με τον εαυτό του. Τον εσωτερικό διχασμό του υποκειμένου δηλαδή. Ίσως δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.
 

Ahmed Butt

Μέλος
Εγγρ.
1 Απρ 2020
Μηνύματα
700
Like
107
Πόντοι
6
:rolleyes: σ ευχαριστω για τη διευκρινιστικη σου απαντηση

κι ενα αποσπασμα απ τη γκεμμα που βρισκω γονιμο για τη θεματολογια μας

«Μοναχα οποιος ενικησε τον εγωισμο του δε φοβαται θανατο. Ο φοβος του θανατου στον ανθρωπο ειναι η σκεπασμενη οψη του εγωισμου του. Ο εγωισμος των ανθρωπων κρατα ολοζωης το εγω τους αποκομμενο απο τη διαλεκτικη του σμιξη με την ιερη φυση. Οπως το ψαρι που το πεταξες στη στερια, αποκομμενο απο τη θαλασσα, σπαρταραει και φρισσει. Ομοια και ο ανθρωπος που δεν αποσβεσε τον εγωισμο του, αποκομμενος απο την ιερη φυση, μπροστα στο θανατο σπαρταραει και φρισσει. Και πεθαινει αισχρος και ατιμασμενος. Η ζωη μας ειναι σωστη πορεια προς το τελος της, κατα την εννοια οτι ειναι συνεχης αποσβεση του εγωισμου μας.»

ένας που αυτοκτονεί νίκησε το φόβο του θανάτου;
 

st@rdust

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
7 Δεκ 2006
Μηνύματα
15.747
Like
1.426
Πόντοι
366
καπα φι συμφωνω με τη διακριση που αναφερεις... (χριστιανισμου-αρχαιοελληνικης κοσμοαντιληψης)





 

Puchas Gracias

Μέλος
Εγγρ.
27 Ιουλ 2016
Μηνύματα
5.036
Like
198
Πόντοι
66
Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς.

Ως συνολική θεώρηση της ζωής δεν έχει καμία σχέση με την αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Στη δεύτερη η επίτευξη του αγαθού ήτανε πρόσφορη στις δυνάμεις του ανθρώπου όποιες κι αν ήταν αυτές. Στον χριστιανισμό είναι η αποκάλυψη, η βούληση ενός προσωποποιημένου αγαθού, αυτή που ορίζει τη σωτηρία. Στην ελληνική σκέψη το αγαθό είναι απρόσωπο, δεν υφίσταται βούληση που επιτρέπει ή αποτρέπει τις δυνάμεις του ανθρώπου, ενώ στον χριστιανισμό είναι η βούληση ενός προσωποποιημένου θεού που δημιουργεί και απονέμει τη χάρη, όση ελεύθερη βούληση κι αν απομένει στον άνθρωπο.

Είναι δύο εντελώς διαφορετικές κοσμοθεωρήσεις.
Μίλησα για δάνεια και όχι για συνολική θεώρηση ζωής.

Όταν ο Σωκράτης λέει στον Φαίδωνα ότι το υπέρτατο αγαθό δεν είναι δυνατόν να το απολαύσουμε σε αυτήν εδώ τη ζωή, αυτό δεν έχει καμία σχέση με τον χριστιανισμό?

Όταν ο Σωκράτης στο τέλος της απολογίας του είπε (σε ελεύθερη μετάφραση): "Tώρα φεύγουμε, εγώ για να πεθάνω εσείς για να ζήσετε, ποιοι από μας πηγαίνουν καλύτερα είναι άγνωστο σε όλους", αυτό δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον χριστιανισμό?
 

st@rdust

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
7 Δεκ 2006
Μηνύματα
15.747
Like
1.426
Πόντοι
366
ένας που αυτοκτονεί νίκησε το φόβο του θανάτου;
αχμεντ, οπως το δει κανεις...απ την αλλη θα μπορουσαμε να πουμε κι οτι καποιος που φοβαται το θανατο, κανει τα παντα για να τον αποφυγει...
οποτε...
 

st@rdust

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
7 Δεκ 2006
Μηνύματα
15.747
Like
1.426
Πόντοι
366
Ναι έτσι είναι και το βιβλίο που ανέφερες είναι πολύ ενδιαφέρον.
Αξίζει να διαβάσετε γι' αυτά στο θεμελιώδες και απολαυστικό www.politeianet.gr/books/9789602210826-dodds-r-eric-alexandreia-ethnikoi-kai-christianoi-se-mia-epochi-agonias-203331]Eric Dodds - Εθνικοί Και Χριστιανοί Σε Μια Εποχή Αγωνίας, Όψεις της θρησκευτικής εμπειρίας από τον Μ. Αυρήλιο ώς τον Μ. Κωνσταντίνο[/url].
του ντοντς εχω διαβασει το "οι ελληνες και το παραλογο"... και το θεωρω κλασικο!
 

Συνημμένα

  • Dodds.jpg
    Dodds.jpg
    2,1 MB · Εμφανίσεις: 71

Ahmed Butt

Μέλος
Εγγρ.
1 Απρ 2020
Μηνύματα
700
Like
107
Πόντοι
6
αχμεντ, οπως το δει κανεις...απ την αλλη θα μπορουσαμε να πουμε κι οτι καποιος που φοβαται το θανατο, κανει τα παντα για να τον αποφυγει...
οποτε...

για να υπάρχει νικητής θα πρέπει να υπάρχει και ο ηττημένος σε μια μάχη, το παιχνίδι της ζωής είναι μια καθημερινή μάχη επιβίωσης που στο τέλος κερδίζει ο ΘANATOΣ.
 

antisthenis

Administrator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
20 Ιαν 2006
Μηνύματα
20.650
Κριτικές
148
Λύσεις
5
Like
9.102
Πόντοι
17.085
Μίλησα για δάνεια και όχι για συνολική θεώρηση ζωής.

Όταν ο Σωκράτης λέει στον Φαίδωνα ότι το υπέρτατο αγαθό δεν είναι δυνατόν να το απολαύσουμε σε αυτήν εδώ τη ζωή, αυτό δεν έχει καμία σχέση με τον χριστιανισμό?

Όταν ο Σωκράτης στο τέλος της απολογίας του είπε (σε ελεύθερη μετάφραση): "Tώρα φεύγουμε, εγώ για να πεθάνω εσείς για να ζήσετε, ποιοι από μας πηγαίνουν καλύτερα είναι άγνωστο σε όλους", αυτό δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον χριστιανισμό?
Θα σου πω αυτό που έχει σημασία και που πραγματικά διαφοροποιεί τον εβραιοχριστιανισμό απ' το Σωκράτη: το "ουδείς εκών κακός" του τελευταίου. Στον αρχαίο κόσμο το καλό ήταν θέμα γνωστικής (cognitive) λειτουργίας. Το μάθαινες. Μετά καταλάβαμε ότι μπορείς να ξέρεις πολύ καλά το καλό, αλλά να επιθυμείς το κακό. Να έχεις κακή θέληση (malla voluntas). Θεμελιώδεις διαφορές. Το λες και πρόοδο στην πνευματικότητα που θα 'λεγε και κάποιος άλλος...


του ντοντς εχω διαβασει το "οι ελληνες και το παραλογο"... και το θεωρω κλασικο!
Καλό κι αυτό. Το αγαπημένο μου είναι το άλλο γιατί βρίσκω την εποχή εκείνη πολύ πιο ενδιαφέρουσα.
 

Puchas Gracias

Μέλος
Εγγρ.
27 Ιουλ 2016
Μηνύματα
5.036
Like
198
Πόντοι
66
Θα σου πω αυτό που έχει σημασία και που πραγματικά διαφοροποιεί τον εβραιοχριστιανισμό απ' το Σωκράτη: το "ουδείς εκών κακός" του τελευταίου. Στον αρχαίο κόσμο το καλό ήταν θέμα γνωστικής (cognitive) λειτουργίας. Το μάθαινες. Μετά καταλάβαμε ότι μπορείς να ξέρεις πολύ καλά το καλό, αλλά να επιθυμείς το κακό. Να έχεις κακή θέληση (malla voluntas). Θεμελιώδεις διαφορές. Το λες και πρόοδο στην πνευματικότητα που θα 'λεγε και κάποιος άλλος...
Σίγουρα υπάρχουν τεράστιες διαφορές δεν υπάρχει αμφιβολία. Δεν μίλησα για αντιγραφή. Για επιρροές μίλησα οι οποίες όμως είναι πολύ σημαντικές.
 

kappa_fi

Μέλος
Εγγρ.
30 Ιουν 2018
Μηνύματα
1.745
Like
281
Πόντοι
36
Μίλησα για δάνεια και όχι για συνολική θεώρηση ζωής.

Όταν ο Σωκράτης λέει στον Φαίδωνα ότι το υπέρτατο αγαθό δεν είναι δυνατόν να το απολαύσουμε σε αυτήν εδώ τη ζωή, αυτό δεν έχει καμία σχέση με τον χριστιανισμό?

Όταν ο Σωκράτης στο τέλος της απολογίας του είπε (σε ελεύθερη μετάφραση): "Tώρα φεύγουμε, εγώ για να πεθάνω εσείς για να ζήσετε, ποιοι από μας πηγαίνουν καλύτερα είναι άγνωστο σε όλους", αυτό δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον χριστιανισμό?

Ναι τα λόγια του Σωκράτη έχουν μεγάλη σχέση κι ο χριστιανισμός όπως τον ξέρουμε ίσως να μην υπήρχε χωρίς την ελληνική φιλοσοφία όπως είπες.

Το ότι υφίσταται κάποια σχέση όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει κι ένα αγεφύρωτο χάσμα ανάμεσα στις δυο κοσμοθεωρήσεις: ο Σωκράτης αναφέρεται σε ένα αγαθό κι όχι σε μια σωτηρία. Κι αναφέρεται σε αυτό έχοντας ζήσει τη ζωή του σύμφωνα με κανόνες που του υπαγόρευαν η συνείδησή του κι ο λόγος.

Ένας χριστιανός δεν υπακούει στον λόγο αλλά σε εντολές κι η βούλησή του, τουλάχιστον τους πρώτους αιώνες, είναι διεφθαρμένη: όσο κι αν θέλει δεν μπορεί να ζήσει ηθικά. Η μοίρα του εναπόκειται στη βούληση ενός προσωποποιημένου αγαθού.
 

st@rdust

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
7 Δεκ 2006
Μηνύματα
15.747
Like
1.426
Πόντοι
366
για να υπάρχει νικητής θα πρέπει να υπάρχει και ο ηττημένος σε μια μάχη, το παιχνίδι της ζωής είναι μια καθημερινή μάχη επιβίωσης που στο τέλος κερδίζει ο ΘANATOΣ.
οποτε για να καταλαβω, το θετεις ως τη φυγη του απ τη μαχη της ζωης, και κατα συνεπεια τον φοβο του για ζωη...

δεν το νομιζω για τον λιαντινη


 

Puchas Gracias

Μέλος
Εγγρ.
27 Ιουλ 2016
Μηνύματα
5.036
Like
198
Πόντοι
66
Ναι τα λόγια του Σωκράτη έχουν μεγάλη σχέση κι ο χριστιανισμός όπως τον ξέρουμε ίσως να μην υπήρχε χωρίς την ελληνική φιλοσοφία όπως είπες.

Το ότι υφίσταται κάποια σχέση όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει κι ένα αγεφύρωτο χάσμα ανάμεσα στις δυο κοσμοθεωρήσεις: ο Σωκράτης αναφέρεται σε ένα αγαθό κι όχι σε μια σωτηρία. Κι αναφέρεται σε αυτό έχοντας ζήσει τη ζωή του σύμφωνα με κανόνες που του υπαγόρευαν η συνείδησή του κι ο λόγος.

Ένας χριστιανός δεν υπακούει στον λόγο αλλά σε εντολές κι η βούλησή του, τουλάχιστον τους πρώτους αιώνες, είναι διεφθαρμένη: όσο κι αν θέλει δεν μπορεί να ζήσει ηθικά. Η μοίρα του εναπόκειται στη βούληση ενός προσωποποιημένου αγαθού.
Οκ δεν διαφωνούμε. Η μοίρα πάντως αρχαιοελληνική λέξη είναι και αρχαιοελληνική οντότητα επίσης (κυρίως πριν τον 5ο αι.). Παντοδύναμη, αυτή έκανε ότι ήθελε, μην το ξεχνάμε. Πάνω και από τους Θεούς. Υπερθεότητα.
 

kappa_fi

Μέλος
Εγγρ.
30 Ιουν 2018
Μηνύματα
1.745
Like
281
Πόντοι
36
Οκ δεν διαφωνούμε. Η μοίρα πάντως αρχαιοελληνική λέξη είναι και αρχαιοελληνική οντότητα επίσης (κυρίως πριν τον 5ο αι.). Παντοδύναμη, αυτή έκανε ότι ήθελε, μην το ξεχνάμε. Πάνω και από τους Θεούς. Υπερθεότητα.

Ναι έτσι είναι αλλά η ελληνική μοίρα δεν απένεμε κάποιου είδους χάρη μετά το θάνατο, δεν ήταν η προσωποποίηση κάποιας βούλησης δηλαδή. Οι Έλληνες ζούσαν μέσα σε μια αιώνια ανακύκληση εποχών κι ενσαρκώσεων - δεν υπήρχε "τελική λύση" στις θρησκευτικές πεποιθήσεις τους. Απ' αυτή την άποψη περισσότερο έχει επηρεαστεί ο δυτικός πολιτισμός απ' τον χριστιανισμό, υιοθετώντας την ιδέα της προόδου, παρά ο χριστιανισμός απ' τους έλληνες.
 

Ahmed Butt

Μέλος
Εγγρ.
1 Απρ 2020
Μηνύματα
700
Like
107
Πόντοι
6
οποτε για να καταλαβω, το θετεις ως τη φυγη του απ τη μαχη της ζωης, και κατα συνεπεια τον φοβο του για ζωη...

δεν το νομιζω για τον λιαντινη

φιλέ δεν υπάρχει η μάχη της ζωης.
υπάρχει η μάχη της ζωής-θανάτου.
ο τελικός νικητής είναι ο θάνατος, αυτός που αποφασίζει όμως να παραδοθεί εθελούσια
στον θάνατο, χάνει τις  πεπερασμένες μέρες ζωής που θα μπορούσε να κερδίσει εναντίον του.
Παραδίνεται, μια ώρα αρχύτερα στον νικήτη κι άρα τον φοβάται.
 

Puchas Gracias

Μέλος
Εγγρ.
27 Ιουλ 2016
Μηνύματα
5.036
Like
198
Πόντοι
66
Ναι έτσι είναι αλλά η ελληνική μοίρα δεν απένεμε κάποιου είδους χάρη μετά το θάνατο, δεν ήταν η προσωποποίηση κάποιας βούλησης δηλαδή. Οι Έλληνες ζούσαν μέσα σε μια αιώνια ανακύκληση εποχών κι ενσαρκώσεων - δεν υπήρχε "τελική λύση" στις θρησκευτικές πεποιθήσεις τους. Απ' αυτή την άποψη περισσότερο έχει επηρεαστεί ο δυτικός πολιτισμός απ' τον χριστιανισμό, υιοθετώντας την ιδέα της προόδου, παρά ο χριστιανισμός απ' τους έλληνες.
Έτσι είναι. Μάλιστα, όπως λέει και ο Καστορηάδης, μεταθανάτια ζωή πριν τον 5ο αιώνα δεν υπήρχε και αν υπήρχε ήταν πολύ χειρότερη της γήινης. Αυτά αλλάξανε βέβαια μετά με Σωκράτη και Πλάτωνα.
 

st@rdust

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
7 Δεκ 2006
Μηνύματα
15.747
Like
1.426
Πόντοι
366
Καλό κι αυτό. Το αγαπημένο μου είναι το άλλο γιατί βρίσκω την εποχή εκείνη πολύ πιο ενδιαφέρουσα.
τελικα το χω κι αυτο, αλλα δεν το χω διαβασει.... ωραια βρηκα "δουλεια"...

φιλέ δεν υπάρχει η μάχη της ζωης.
υπάρχει η μάχη της ζωής-θανάτου.
ο τελικός νικητής είναι ο θάνατος, αυτός που αποφασίζει όμως να παραδοθεί εθελούσια
στον θάνατο, χάνει τις  πεπερασμένες μέρες ζωής που θα μπορούσε να κερδίσει εναντίον του.
Παραδίνεται, μια ώρα αρχύτερα στον νικήτη κι άρα τον φοβάται.
εισαι σαφης...

αλλα δεν νομιζω οτι ο λιαντινης φοβοταν το θανατο
 

Συνημμένα

  • odds.jpg
    odds.jpg
    481,6 KB · Εμφανίσεις: 68

mila80mila80

Μέλος
Εγγρ.
15 Οκτ 2016
Μηνύματα
24
Like
0
Πόντοι
0
Υποστηρίζει ότι οι Έλληνες ήταν ηθικά ανώτεροι, επειδή είχαν το θάρρος να δημιουργήσουν μια ηθική που αντικατοπτρίζει την τελική φύση της ύπαρξης, αντί να την επιβάλει ως θεϊκό νόμο ενός φανταστικού Θεού που εγγυάται την αιώνια ζωή στον ουρανό. «Η θλιβερή λαχτάρα για τον θάνατο, για τους Έλληνες, γέννησε την τέχνη. Όταν ο φόβος θανάτου για άλλους ανθρώπους γέννησε τη θρησκεία Αυτή η απόλυτα ρεαλιστική άποψη αποδείχθηκε δύσκολη, και στη Γκέμμα γράφει ότι "οι Εβραίοι μεγάλωσαν τη γη της πίστης. Οι Έλληνες έθεσαν το έδαφος της γνώσης.Οι Εβραίοι ήταν εκτελεστές, οι Έλληνες ήταν δικαστές ... γι 'αυτό και οι Εβραίοι κέρδισαν "
 

Μεγάλος Λευκός

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
19 Μαρ 2020
Μηνύματα
2.052
Like
1.049
Πόντοι
216
Πάντως, χωρίς να έχω παρακολουθήσει όλη τη συζήτηση, άλλο (πλατωνική) διάκριση σώματος και ψυχής, και άλλο ριζική διχοτόμηση των δύο και απάρνηση σώματος και κόσμου κλπ. Αυτά πάνε αλλού και προέκυψαν σε μια άλλη εποχή αγωνίας. Αξίζει να διαβάσετε γι' αυτά στο θεμελιώδες και απολαυστικό www.politeianet.gr/books/9789602210826-dodds-r-eric-alexandreia-ethnikoi-kai-christianoi-se-mia-epochi-agonias-203331]Eric Dodds - Εθνικοί Και Χριστιανοί Σε Μια Εποχή Αγωνίας, Όψεις της θρησκευτικής εμπειρίας από τον Μ. Αυρήλιο ώς τον Μ. Κωνσταντίνο[/url].

Αυτα νομιζω ειναι γνωστικες δοξασιες, σωστα?
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom