Επιτρέψτε μου να πώ τήν άποψη-εμπειρία μου...
Μετά από 12(!) βενζινοκίνητα λόγω πολλών χιλιομέτρων κάθε χρόνο (30-40.000), από 900-2000 κ.εκ.,εκ τών οποίων τα 4 τελευταία είχαν μετατραπεί σε υγραεριοκίνητα, μπήκα στη λογική τού ντίζελ.Δύο λόγια γιά το υγραέριο...Δέν δημιουργεί κανένα απολύτως πρόβλημα στόν κινητήρα, απλά γιατί είναι το μοναδικό καύσιμο χωρίς κατάλοιπα από τήν καύση.Μοναδικά μειονεκτήματα ο χαμένος χώρος στό πόρτ μπαγκάζ,καί ελαφρά μειωμένη απόδοση(περίπου 10%).Αναμφισβήτητη όμως η μεγάλη οικονομία-κόστος ανά χιλιόμετρο.
Πάμε στό ντίζελ τώρα...
Τόν Ιούλιο τού 2007,μπήκε τό πετρελαιοκίνητο στή ζωή μου.Ηταν,κι εξακολουθεί να είναι ένα Audi A6 TDI,combi(station)6τάχυτο,2,5 με 155 ίππους και καταλύτη euro3,κατασκευής 2002.Είχε 146.000 χλμ.καί ήταν κυριολεκτικά άψογο.Αγοράστηκε στή Γερμανία (Dusseldorf)από ιδιώτη,καί κόστισε 6.670 ευρώ.
Σήμερα,μετά από 2 χρόνια σχεδόν,έχει γράψει 227.000 χλμ.καί χρειάσθηκε να αντικατασταθούν ένα ρουλεμάν τροχού καί ο θερμοστάτης τού κινητήρα.Τα σέρβις γίνονται κάθε 30.000χλμ.(λάδι κινητήρα στίς 15.000 προληπτικά,φίλτρα πετρελαίου,καμπίνας καί αέρος)μέ κόστος 80-90 ευρώ.
Τό αυτοκίνητο ταξιδεύει αθόρυβα με 140-160 χλμ.με κατανάλωση 5,6-6,7 λίτρα/100 χλμ. καί φυσικά έχει άφθονη ροπή.Ακόμη καί με ταχύτητς 160-180 χλμ.ουδέποτε ξεπέρασε τα 8 λίτρα/100 χλμ. σε ταξίδι με 4 άτομα καί πολλές αποσκευές.
Προσωπικά,καί με τη μέχρι σήμερα εμπειρία μου με πετρελαιοκίνητο,δέν πρόκειται να ξαναγυρίσω στή βενζίνη.Κυρίως λογω τού ότι χαίρομαι-απολαμβάνω ενα μεγάλο αυτοκίνητο,με εξαιρετικά χαμηλό κόστος συντήρησης καί κατανάλωσης καυσίμου.
Φυσικά πάντα υπάρχει ο φόβος(;) γιά τήν αντλία πετρελαίου,πού έχει σημαντικό κόστος...
Κάποιος ρώτησε γιά το πρόστιμο στίς πόλεις πού απαγορεύεται η κυκλοφορία τών ντίζελ.Μία κυρία τού Υπ.Μεταφορών όπου απευθύνθηκα,μού απήντησε μέ φάξ...50.000 ευρώ!!!
Στή διάθεσή σας γιά οποιαδήποτε διευκρίνηση,η πρόσθετη πληροφορία!
Μετά από 12(!) βενζινοκίνητα λόγω πολλών χιλιομέτρων κάθε χρόνο (30-40.000), από 900-2000 κ.εκ.,εκ τών οποίων τα 4 τελευταία είχαν μετατραπεί σε υγραεριοκίνητα, μπήκα στη λογική τού ντίζελ.Δύο λόγια γιά το υγραέριο...Δέν δημιουργεί κανένα απολύτως πρόβλημα στόν κινητήρα, απλά γιατί είναι το μοναδικό καύσιμο χωρίς κατάλοιπα από τήν καύση.Μοναδικά μειονεκτήματα ο χαμένος χώρος στό πόρτ μπαγκάζ,καί ελαφρά μειωμένη απόδοση(περίπου 10%).Αναμφισβήτητη όμως η μεγάλη οικονομία-κόστος ανά χιλιόμετρο.
Πάμε στό ντίζελ τώρα...
Τόν Ιούλιο τού 2007,μπήκε τό πετρελαιοκίνητο στή ζωή μου.Ηταν,κι εξακολουθεί να είναι ένα Audi A6 TDI,combi(station)6τάχυτο,2,5 με 155 ίππους και καταλύτη euro3,κατασκευής 2002.Είχε 146.000 χλμ.καί ήταν κυριολεκτικά άψογο.Αγοράστηκε στή Γερμανία (Dusseldorf)από ιδιώτη,καί κόστισε 6.670 ευρώ.
Σήμερα,μετά από 2 χρόνια σχεδόν,έχει γράψει 227.000 χλμ.καί χρειάσθηκε να αντικατασταθούν ένα ρουλεμάν τροχού καί ο θερμοστάτης τού κινητήρα.Τα σέρβις γίνονται κάθε 30.000χλμ.(λάδι κινητήρα στίς 15.000 προληπτικά,φίλτρα πετρελαίου,καμπίνας καί αέρος)μέ κόστος 80-90 ευρώ.
Τό αυτοκίνητο ταξιδεύει αθόρυβα με 140-160 χλμ.με κατανάλωση 5,6-6,7 λίτρα/100 χλμ. καί φυσικά έχει άφθονη ροπή.Ακόμη καί με ταχύτητς 160-180 χλμ.ουδέποτε ξεπέρασε τα 8 λίτρα/100 χλμ. σε ταξίδι με 4 άτομα καί πολλές αποσκευές.
Προσωπικά,καί με τη μέχρι σήμερα εμπειρία μου με πετρελαιοκίνητο,δέν πρόκειται να ξαναγυρίσω στή βενζίνη.Κυρίως λογω τού ότι χαίρομαι-απολαμβάνω ενα μεγάλο αυτοκίνητο,με εξαιρετικά χαμηλό κόστος συντήρησης καί κατανάλωσης καυσίμου.
Φυσικά πάντα υπάρχει ο φόβος(;) γιά τήν αντλία πετρελαίου,πού έχει σημαντικό κόστος...
Κάποιος ρώτησε γιά το πρόστιμο στίς πόλεις πού απαγορεύεται η κυκλοφορία τών ντίζελ.Μία κυρία τού Υπ.Μεταφορών όπου απευθύνθηκα,μού απήντησε μέ φάξ...50.000 ευρώ!!!
Στή διάθεσή σας γιά οποιαδήποτε διευκρίνηση,η πρόσθετη πληροφορία!