Νέα

Diesel vs Benzin !

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα thanoss
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 62
  • Εμφανίσεις 5K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 4 άτομα (0 μέλη και 4 επισκέπτες)

Τι προτιματε περισσοτερο για μεγαλο ΙΧ

  • Diesel

    Ψήφοι: 3 100,0%
  • Benzin

    Ψήφοι: 0 0,0%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    3

thanoss

Μέλος
Εγγρ.
26 Φεβ 2007
Μηνύματα
5.295
Like
22
Πόντοι
66
Ανοίγω αυτό το θεματακι γιατι τον τελευταίο καιρο με χουνε προβληματίσει πάρα πολύ τα αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρες σε σχεση με τα βενζινοκίνητα!!!
Δυστυχώς στην Ελλάδα μόνο τα επαγγελματικά αυτοκίνητα είναι Diesel  ταξί κλπ κλπ..! αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης δεν συναντούμε συχνά!! Στο εξωτερικό με τα Diesel γινεται ενας χαμος !!!βέβαια σε σπαστικό σημείο! Citroen saxo diesel,Renault Clio diesel! λες και αν πάρεις βενζίνη 1000 cc θα κάψει παραπάνω!!
Η αλήθεια είναι ότι με ξενερώνουν λίγο !!!!
Όταν μπήκα όμως άλλαξα γνώμη! και ροπή έχουνε και θόρυβο δεν κάνουνε όπως παλιότερα και λιγότερο καίνε και μεγαλύτερο χρόνο ζωής έχουνε οι κινητήρες!!ούτε κάθε τρεις και λίγο θέλουνε service!  οι σχέσεις είναι πολύ κοντές ! (μιλάω για το λιγότερο 2.0 LT tdi)
Τα Diesel βέβαια στην Ελλαδιστα μας είναι πιο ακριβά ενώ στο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ το αντίθετο!
Μήπως τελικά είμαστε και λίγο καγκουρες σαν λαός?
Δεν ξέρω μετά πόσο μεγάλη αξια έχουνε σαν μεταπώληση γιατί σχεδόν κανένας δεν ενδιαφέρεται για diesel!!
Πάντως το σκέφτομαι σοβαρά να πάρω ένα diesel (μεγάλο Ι.Χ) μικρο δεν αξίζει και διαφορά μεγάλη στα λεφτά δεν βλέπεις σε σχέση με ενα 2λιτρο !!!
 

pornopriest

Μέγας
Εγγρ.
21 Δεκ 2008
Μηνύματα
754
Κριτικές
22
Like
179
Πόντοι
4.445
Αν μενεις εκτος Αθηνας ή Θεσ/νικης παρε πατρελαιοκινητο γιατι οι λογοι ειναι προφανεις!!! Αλλα αν ζεις σε καποια απο τις 2 μεγαλουπολεις μπορεις να βγαλεις πινακιδες αλλα θα ζεις με τον φοβο του προστίμου!!! Σιγουρα το πετρελαιοκινητο ειναι πιο καλο απο ενα βενζινοκινητο αμαξι αλλα λογο των απαρχαιωμενων γνωσεων που εχει ο κουφος ο Σουφλιας αλλα και η μεγαλυτερη πολιτικη ηγεσια που μας ταλανιζει δεν βλεπω να επιτρεπουν την πετρελαιοκινηση.
 
OP
OP
thanoss

thanoss

Μέλος
Εγγρ.
26 Φεβ 2007
Μηνύματα
5.295
Like
22
Πόντοι
66
Αν μενεις εκτος Αθηνας ή Θεσ/νικης παρε πατρελαιοκινητο γιατι οι λογοι ειναι προφανεις!!! Αλλα αν ζεις σε καποια απο τις 2 μεγαλουπολεις μπορεις να βγαλεις πινακιδες αλλα θα ζεις με τον φοβο του προστίμου!!! Σιγουρα το πετρελαιοκινητο ειναι πιο καλο απο ενα βενζινοκινητο αμαξι αλλα λογο των απαρχαιωμενων γνωσεων που εχει ο κουφος ο Σουφλιας αλλα και η μεγαλυτερη πολιτικη ηγεσια που μας ταλανιζει δεν βλεπω να επιτρεπουν την πετρελαιοκινηση.
Εκτός πρωτεύουσας και συμπρωτεύουσας θα μείνω και το σκέφτομαι πολύ σοβαρά!!
τίποτα βέβαια δεν είναι σίγουρο!!
και ενοειτε όχι κάτω από 1.9-2.0 tdi!!παρακάτω ΔΕΝ.....!
 

pornopriest

Μέγας
Εγγρ.
21 Δεκ 2008
Μηνύματα
754
Κριτικές
22
Like
179
Πόντοι
4.445
Εκει ειναι το ζητουμενο!!! Να εχεις πετρελαιοκινητο πανω απο 1.8Tdi!!
 

condo

Σπουδαίος
Εγγρ.
5 Μαρ 2009
Μηνύματα
2.326
Κριτικές
15
Like
114
Πόντοι
2.945
υπάρχει και το υγραέριο
 
OP
OP
thanoss

thanoss

Μέλος
Εγγρ.
26 Φεβ 2007
Μηνύματα
5.295
Like
22
Πόντοι
66
Εκει ειναι το ζητουμενο!!! Να εχεις πετρελαιοκινητο πανω απο 1.8Tdi!!
ναι! παρακατω δεν αξιζει τον κοπο!!
φιλος μου εχει focus 1.8 tdi 135 ιποι και ειναι μια χαρα!! εγω το συγκρινω λιγο πολυ σαν ενα focus 1.6 benzin!!
 
OP
OP
thanoss

thanoss

Μέλος
Εγγρ.
26 Φεβ 2007
Μηνύματα
5.295
Like
22
Πόντοι
66
υπάρχει και το υγραέριο
Εχω ανοιξει θεμα σχετικα με το υγραεριο που με ενδιαφερει!!!
ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ!!
1ον σου γαμησε τον χωρο στο πορτ παγκαζ!
2ον στην ελλαδα δεν ειναι ακομη τοσο διαδεδομενο!ειδικα επαρχια που θα φουλαρω?
3ον μπορει να κανεις μεν οικονομια και σε σοβαρο σημειο αλλα με ταριφες που το χω συζητησει μου χουνε πει οτι ο κινητηρας γαμιεται και οτι μετα απο καποιες χιλιαδες χιλ ειναι για πεταμα (δεν ξερω αν ισχυει) θα σας γελασω!
4ον με 50-60-70 χιλ εχεις φορτωσει 5η μες στην πολη!!για προσπεραση θες φορα για να κανεις!
 

pornopriest

Μέγας
Εγγρ.
21 Δεκ 2008
Μηνύματα
754
Κριτικές
22
Like
179
Πόντοι
4.445
εχω ταξιδεψει με Audi A3 A4 Στη Γερμανια και εδω Ελλαδα και τα πετρελαιοκινητα ηταν κορυφαια!!!
 
OP
OP
thanoss

thanoss

Μέλος
Εγγρ.
26 Φεβ 2007
Μηνύματα
5.295
Like
22
Πόντοι
66
εχω ταξιδεψει με Audi A3 A4 Στη Γερμανια και εδω Ελλαδα και τα πετρελαιοκινητα ηταν κορυφαια!!!
απλα στην Ελλαδα παιζει πολυ καγκουρια!
επισης κατι αλλο που βλεπεις συχνα εξωτερικο και οχι Ελλαδα! station wagon !!!!
 

pornopriest

Μέγας
Εγγρ.
21 Δεκ 2008
Μηνύματα
754
Κριτικές
22
Like
179
Πόντοι
4.445
απλα στην Ελλαδα παιζει πολυ καγκουρια!
επισης κατι αλλο που βλεπεις συχνα εξωτερικο και οχι Ελλαδα! station wagon !!!!
Καλα και αυτο το εχω δει και αναρωτιεμαι γιατι ο ελληνας οικογενειαχης δεν παιρνει ενα station wagon και προτιμα να φορτωνει το αμαξι του οσο δεν παιρνει και να αναγκαζεται να αγορασει μπαγκαζιερα?? Τοσο ασχημα ειναι τα station wagon?
 
OP
OP
thanoss

thanoss

Μέλος
Εγγρ.
26 Φεβ 2007
Μηνύματα
5.295
Like
22
Πόντοι
66
και για οσους δεν ξερουνε απο diesel!
ενα θα πω για να με καταλαβουν! ποιος εχει μπει σε ταξι που να μην πηγαινει βημα??


απλα εμενα η απορια μου ειναι γιατι τα παιρνουνε 2.2-2.4-2.7??? δεν ειναι αρκετο ενα 1.9tdi??μεσα στην πολη ειναι ουτουσιαλως!
 
OP
OP
thanoss

thanoss

Μέλος
Εγγρ.
26 Φεβ 2007
Μηνύματα
5.295
Like
22
Πόντοι
66
Καλα και αυτο το εχω δει και αναρωτιεμαι γιατι ο ελληνας οικογενειαχης δεν παιρνει ενα station wagon και προτιμα να φορτωνει το αμαξι του οσο δεν παιρνει και να αναγκαζεται να αγορασει μπαγκαζιερα?? Τοσο ασχημα ειναι τα station wagon?
απλα! ο Ελληνας το κανονικο του το sedan το χρησιμοποιει και στην δουλεια και για καφε-ψωνια κλπ κλπ! ενω το station wagon που θα το παει μες στην πολη?
 

pornopriest

Μέγας
Εγγρ.
21 Δεκ 2008
Μηνύματα
754
Κριτικές
22
Like
179
Πόντοι
4.445
Νομιζω πως οι ταξιτζηδες δεν παιρνουν κατω απο 2.0 Tdi γιατι υπαρχει καποιος περιορισμος ως προς τα κυβικα. Αν κανω λαθος οποιος ειναι γνωστης ας με διορθωσει.
 
OP
OP
thanoss

thanoss

Μέλος
Εγγρ.
26 Φεβ 2007
Μηνύματα
5.295
Like
22
Πόντοι
66
δεν νομιζω να ισχυει κατι τετοιο (αν και δεν ειμαι γνωστης) αλλα γιατι εχω δει diesel επαρχια scoda octavia 1.9tdi!
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.213
Κριτικές
1
Like
1.910
Πόντοι
366
Αν μενεις εκτος Αθηνας ή Θεσ/νικης παρε πατρελαιοκινητο γιατι οι λογοι ειναι προφανεις!!! Αλλα αν ζεις σε καποια απο τις 2 μεγαλουπολεις μπορεις να βγαλεις πινακιδες αλλα θα ζεις με τον φοβο του προστίμου!!! Σιγουρα το πετρελαιοκινητο ειναι πιο καλο απο ενα βενζινοκινητο αμαξι αλλα λογο των απαρχαιωμενων γνωσεων που εχει ο κουφος ο Σουφλιας αλλα και η μεγαλυτερη πολιτικη ηγεσια που μας ταλανιζει δεν βλεπω να επιτρεπουν την πετρελαιοκινηση.

Μην είσαι τόσο σίγουρος για τις απαρχαιωμένες γνώσεις.
Υπάρχουν πολύ ισχυρές ενδείξεις ότι τα καυσαέρια των diesel κινητήρων αυξάνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του πνεύμονα.

Τα άκαυστα σωματίδια έχουν πάρα πολύ μικρό μέγεθος και όταν τα εισπνέεις πάνε και φρακάρουνε στα πνευμόνια. Πάνω τους επικάθινται ένα σωρό τοξικές και καρκινογόνες ουσίες.

Μελέτες υπάρχουν αρκετές:
www.mindfully.org/Air/2002/Diesel-Lung-Cancer-EPA3sep02.htm]EPA Says Diesel Exhaust Probably Causes Lung Cancer[/url]
www.environmentnewjersey.org/reports/clean-air/clean-air-program-reports/diesel-and-health-in-america-the-lingering-threat]Diesel and Health in America: The Lingering Threat[/url]
Diesel Cancer Risk Higher Than Expected
www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2008/03/20/BA1PVMN0O.DTL]Study says diesel emissions raise cancer risk[/url]
 
OP
OP
thanoss

thanoss

Μέλος
Εγγρ.
26 Φεβ 2007
Μηνύματα
5.295
Like
22
Πόντοι
66
Τριοδικοί καταλύτες

Οι κινητήρες βενζίνης αυτή τη στιγμή χρησιμοποιούν τριοδικούς καταλυτικούς μετατροπείς που προσφέρουν ποσοστά μείωσης NOx μέχρι και 99%, αλλά αυτή η απόδοση είναι εφικτή μόνο σε στοιχειομετρική αναλογία αέρα-καυσίμου. Σε ένα περιβάλλον πλούσιο σε οξυγόνο ενός κινητήρα diesel φτωχής καύσης, οι τριοδικοί καταλύτες μειώνουν τα επίπεδα NOx μόνο κατά περίπου 10%.

Καύσιμο Diesel (Diesel Fuel)

Το καύσιμο diesel είναι ένα προϊόν ορυκτού πετρελαίου που αποτελείται από περίπου 300 ομάδες υδρογονανθράκων. Τα σημαντικότερα συστατικά είναι παραφίνη, ναφθένιο, αρωματικές ενώσεις και ολεφίνη. Όπως και το ελαφρύ πετρέλαιο θέρμανσης, έτσι και το diesel περισυλλέγεται από τη διύλιση του αργού πετρελαίου στη ‘μεσαία’ κλίμακα βρασμού (180° - 360°C), και επομένως κατατάσσεται σαν «μεσαίο προϊόν απόσταξης». Η περιεκτικότητα θείου των δύο καυσίμων ωστόσο, είναι τελείως διαφορετική. Aπό τις αρχές του 2003, το diesel μπορεί να περιέχει μάξιμουμ 10 ppm θείου, ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης μπορεί να περιέχει μάξιμουμ 0,2% του βάρους του. Επομένως, οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες με επεξεργασία καθαρισμού καυσαερίων, δεν μπορούν πλέον να λειτουργούν με πετρέλαιο θέρμανσης, κυρίως επειδή υπάρχουν και διαφορές στον αριθμό κετανίων.

Άμεσος Ψεκασμός (Direct injection)

Σ’ αυτό το σύστημα, το καύσιμο ψεκάζεται με υψηλή πίεση απευθείας μέσα στο θάλαμο καύσης, όπου αναμειγνύεται με τον συμπιεσμένο αέρα. Χάρη στην ειδική σχεδίαση της κεφαλής του εμβόλου, επιτείνεται ο στροβιλισμός μίγματος. Τα πλεονεκτήματα του άμεσου ψεκασμού συνίστανται κυρίως στη χαμηλή ειδική κατανάλωση καυσίμου.

Απόδοση (Efficiency)

Ο πετρελαιοκινητήρας υψηλής συμπίεσης λειτουργεί πιο αποδοτικά, επειδή παράγεται περισσότερη μηχανική ενέργεια απ’ ότι σε ένα βενζινοκινητήρα με χαμηλότερη συμπίεση, από την ίδια ποσότητα θερμότητας. Συνεπώς, οι σύγχρονες μονάδες άμεσου ψεκασμού έχουν μία θερμοδυναμική απόδοση 35 – 45%, ενώ οι βενζινοκινητήρες φτάνουν μόλις στο 26 – 30%. Το καύσιμο diesel έχει επίσης υψηλότερη περιεκτικότητα ενέργειας. Τυπικά δεδομένα για την πυκνότητα του καυσίμου στους 15 °C: απλή βενζίνη - 8,2 kWh/l, premium βενζίνη 8,6 kWh/l και diesel 9,9 kWh/l.

Προθέρμανση (Preheating)

Παλιότερα, οι οδηγοί πετρελαιοκίνητων οχημάτων έπρεπε να περιμένουν λίγο πριν μπορέσουν να ξεκινήσουν τα αυτοκίνητά τους επειδή η θερμοκρασία στους θαλάμους καύσης δεν ήταν ακόμα αρκετά υψηλή για αυτανάφλεξη. Επομένως, ένας ηλεκτρικά θερμαινόμενος προθερμαντήρας τοποθετούνταν στο θάλαμο καύσης και προθερμαινόταν στη φάση εκκίνησης. Οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες επίσης προθερμαίνονται, αλλά ο οδηγός δεν το παρατηρεί. Από τη μία πλευρά, οι χρόνοι προθέρμανσης είναι πολύ μικρότεροι από παλιότερα, και από την άλλη η διαδικασία προθέρμανσης ξεκινά μόλις ο οδηγός βάλει το κλειδί στην ανάφλεξη.

Premium diesel

Αυτός ο νέος τύπος καυσίμου, γνωστός επίσης και με άλλα ονόματα στην αγορά, είναι ένα καύσιμο diesel με πρόσθετα. Συγκριτικά με το απλό diesel, το premium diesel σύμφωνα με τις διαφημίσεις των εταιριών πετρελαιοειδών έχουν τα εξής πλεονεκτήματα. Χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, μειωμένες εκπομπές καυσαερίων, αντιδιαβρωτική προστασία και χαμηλότερη φθορά της αντλίας ψεκασμού και της επιφάνειας του ρουλεμάν κυλίνδρου.

Αυτανάφλεξη (Self-ignition)

Αντίθετα με τους βενζινοκινητήρες, οι πετρελαιοκινητήρες δεν απαιτούν εξωτερική πηγή ανάφλεξης. Οι περισσότεροι πετρελαιοκινητήρες χρησιμοποιούν ένα τετράχρονο κύκλο. Ο αέρας εισέρχεται (πρώτος χρόνος) και στη συνέχεια συμπιέζεται (δεύτερος χρόνος). Σαν αποτέλεσμα, η θερμοκρασία αυξάνεται σε τέτοιο βαθμό, ώστε το μίγμα καυσίμου diesel/αέρα αυταναφλέγεται με τον ψεκασμό (τρίτος χρόνος). Περίπλοκες θερμοδυναμικές διαδικασίες γίνονται στο στάδιο αυτό. Οι πιέσεις της συμπίεσης των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων φτάνουν μεταξύ 30 και 60 bar. Σαν αποτέλεσμα, ο συμπιεσμένος αέρας φτάνει σε θερμοκρασίες μέχρι 700 – 900 °C. Στον τέταρτο χρόνο, όπως και με ένα βενζινοκινητήρα, τα καυσαέρια εξάγονται.

Τουρμπίνα Μεταβλητής Γεωμετρίας
[Variable turbine geometry (VTG)]

Ο ισχυρός 2,0-λίτρων diesel με 150 hp και ροπή 320 Nm της Chevrolet έχει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Η γωνία προσέγγισης των πτερυγίων μεταβάλλεται με τρόπο, ώστε όταν χρειάζεται υψηλή ισχύς, τα καυσαέρια να αναγκάζονται να προσκρούουν σε όλη την επιφάνεια των πτερυγίων. Επειδή, σαν αποτέλεσμα, η ταχύτητα της τουρμπίνας και επομένως η απόδοση του συμπιεστή αυξάνεται, πλούσια αποθέματα ροπής είναι διαθέσιμα ακόμα και στις χαμηλές στροφές.

Χειμερινό Diesel (Winter diesel)

Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες είναι χαμηλές, προβλήματα μπορούν να προκύψουν με το καύσιμο diesel επειδή οι παραφίνες – υδρογονάνθρακες που μοιάζουν με κερί – μπορεί να κατακαθίσουν και να βουλώσουν το φίλτρο. Λόγω αυτού, από μέσα Νοεμβρίου μέχρι τέλη Φεβρουαρίου, πολλές εταιρίες πετρελαιοειδών πουλάνε χειμερινό diesel με πρόσθετα. Αυτό είναι ανθεκτικό σε θερμοκρασίες τουλάχιστον - 22 C.


πηγη
 

pornopriest

Μέγας
Εγγρ.
21 Δεκ 2008
Μηνύματα
754
Κριτικές
22
Like
179
Πόντοι
4.445
Τα καυσαερια των αυτοκινητων και ειδικα των πετρελαιοκινητων ανακυκλωνονται, δηλαδη την ωρα που βγαινουν απο τον χωρο καυσης ψυχονται και ξαναμπαινουν στον κινητηρα ωστε να καουν τα επικινδυνα σωματιδια και να μειωθουν οι εκπομπες τω ρυπων οπως ειναι πχ το διοξειδιο του ανθρακα. Το συστημα ανακυκλοφοριας καυσαεριων ονομαζεται EGR και ειναι Euro 4/5. Επισης στα επαγγελματικα αυτοκινητα ισχυει και το SCR που τα καυσαερια καθαριζονται στον καταλυτη ψεκαζοντας ενα χημικο ειδος ουριας. Αυτο θα το διαπιστωσεται στα καινουργια αστικα λεωφορεια που κυκλοφορουν στην Αθηνα γιατι οταν ξεκινανε μυριζει κατι σαν αμμωνια!!!
 

hunter1000

Μέλος
Εγγρ.
21 Απρ 2007
Μηνύματα
1.636
Κριτικές
3
Like
2
Πόντοι
16
υπαρχει και το υδρογονο παντα και βεβαια η ηλεκτροκινηση
 

pornopriest

Μέγας
Εγγρ.
21 Δεκ 2008
Μηνύματα
754
Κριτικές
22
Like
179
Πόντοι
4.445
Το υδρογονο ειναι ακομα σε πειραματικο σταδιο σε αυτοκινητα, λεωφορεια, φορτηγα. Και τα ηλεκτροκινητα πωλουνται κατι μικρα με 12500€ περιπου. Αλλα ειναι μονο για την πολη. Το υδρογονο οποτε αφησουν οι πετρελαιοβιομηχανιες και οι πολιτικοι θα προχωρησει, εως τοτε ορυκτα καυσιμα!!!
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom