Νέα

Χρεοκοπεί η Ελλάδα ή η ...ΕΕ

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα farkeli
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 98K
  • Εμφανίσεις 2M
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 22 άτομα (0 μέλη και 22 επισκέπτες)

Άλλαξε κατι;

  • Οχι.Ολα τα ίδια αλλάζουν κι ολα τα ίδια μένουν.

    Ψήφοι: 47 23,7%
  • Οι πλούσιοι παρέμειναν πλούσιοι οι φτωχοί έμειναν φτωχότεροι

    Ψήφοι: 93 47,0%
  • Ανεργία

    Ψήφοι: 14 7,1%
  • Ηρθε η αναπτυξη

    Ψήφοι: 15 7,6%
  • Γίναμε πλουσιότεροι σαν Εθνος

    Ψήφοι: 5 2,5%
  • Ο Τσιπρας ειναι ο καλύτερος ( δεν κολλαει αλλα ηθελα να το πω)

    Ψήφοι: 24 12,1%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    198

discreet

Μέλος
Εγγρ.
8 Μαΐ 2008
Μηνύματα
499
Κριτικές
5
Like
72
Πόντοι
6
δηλαδή είναι χειρότερα από έναν πχ κουριερ που τρέχει όλην την μέρα για 23 ευρώ (βασικό μεροκάματο)... ??

βασικός μιθός είναι ρε φίλε ... αντε τώρα και με την φασαρία που έγινε να τους βάζουν και κανένα εργόσημο στον ΟΓΑ που έχει 4-5 ευρώ κόστος στον εργοδότη και 3 ευρώ κόστος στον εργαζόμενο... τους νόμιμους φυσικά γιατί τους παράνομους και να θέλουν δεν μπορούν να τους ασφαλίσουν ...



    Παρα πολύ χειρότερα. Ο κούριερ, και 12 ώρες να δουλεύει, μπορεί να τραβήξει καταγγελία στο αφεντικό του και να του κλείσει το μαγαζί αν δεν πληρωθεί ποτέ. Ο κούριερ μπορεί να μένει με άλλον έναν ή αλλη μία σε ένα κανονικό διαμέρισμα, με βρύσες και μπανιέρες και ψυγείο και πλυντήριο και κρεββάτι. Δεν θα είναι 100 τετραγωνικά, αλλά δεν θα είναι και καλύβα που στάζει η βροχή πάνω στο στρώμα με τις 10 τρύπες. Ο κούριερ απο κάποια πόλη θα περνάει και θα μπρεί να συγκρίνει τιμές να πάρει 2 πράγματα να φάει, δεν θα του φέρνουν τα υλικά και θα τον χρεώνουν 5 φορές την τιμή τους και θα του λένε "αν δεν σου αρέσει, περπάτα 30 χλμ να πάρεις ρύζι". Ο κούριερ αν σπάσει πόδι πέφτοντας απο το μηχανάκι θα πληρώνεται μέχρι να μπορεί να ανέβει ξανά στο μηχανάκι, δεν θα περιμένει ελεημοσύνη για να μην πεθάνει απο πείνα. Αν ήταν έτσι όπως τα λέτε, θα έφευγαν οι Γάλλοι που παίρνουν 1200 ευρώ στην Γαλλία να πάνε στην Αμερική για 1250 ευρώ, στον πραγματικό κόσμο όμως πρέπει να παίρνουν πάνω απο 2500 ευρώ για να πάνε.
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 113062

Επισκέπτης
original.jpg


:rockon: :rockon: :rockon: :rockon: :rockon:

...... :2funny: :2funny:....έτσι είπανε στη μαριονέτα να πει έτσι είπε...
 

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.724
Πόντοι
1.306
    Παρα πολύ χειρότερα. Ο κούριερ, και 12 ώρες να δουλεύει, μπορεί να τραβήξει καταγγελία στο αφεντικό του και να του κλείσει το μαγαζί αν δεν πληρωθεί ποτέ. Ο κούριερ μπορεί να μένει με άλλον έναν ή αλλη μία σε ένα κανονικό διαμέρισμα, με βρύσες και μπανιέρες και ψυγείο και πλυντήριο και κρεββάτι. Δεν θα είναι 100 τετραγωνικά, αλλά δεν θα είναι και καλύβα που στάζει η βροχή πάνω στο στρώμα με τις 10 τρύπες. Ο κούριερ απο κάποια πόλη θα περνάει και θα μπρεί να συγκρίνει τιμές να πάρει 2 πράγματα να φάει, δεν θα του φέρνουν τα υλικά και θα τον χρεώνουν 5 φορές την τιμή τους και θα του λένε "αν δεν σου αρέσει, περπάτα 30 χλμ να πάρεις ρύζι". Ο κούριερ αν σπάσει πόδι πέφτοντας απο το μηχανάκι θα πληρώνεται μέχρι να μπορεί να ανέβει ξανά στο μηχανάκι, δεν θα περιμένει ελεημοσύνη για να μην πεθάνει απο πείνα. Αν ήταν έτσι όπως τα λέτε, θα έφευγαν οι Γάλλοι που παίρνουν 1200 ευρώ στην Γαλλία να πάνε στην Αμερική για 1250 ευρώ, στον πραγματικό κόσμο όμως πρέπει να παίρνουν πάνω απο 2500 ευρώ για να πάνε.

έχουμε και λέμε...

(1) του έκανε καταγγελία και του έκλεισε το σπίτι του αφεντικού που δεν τον πληρώνει... και πάλι δεν θα πληρωθεί ποτέ
(2) και ποιός τους επιβάλλει να μένουν σε καλύβα... δόξα τον θεό κάθε χωριό έχει και καμμιά κατοστή σπίτια (συνήθως παλιά πατρικά) στα οποία δεν κατοικεί κανένας... μαζεύονται καμμιά δεκαριά και νοικιάζουν ένα για δυό κατοστάρικα τον μήνα και μένουν... ποιά θα είναι η διαφορά με τον κουριερά που μένει με ένα φιλαράκι σε υπόγεια γκαρσονιέρα ????
(3) και ο κουριεράς μπορεί να κάνει μια ώρα κάθε πρωί να πάει στην δουλειά του και έτσι να καταφέρνει να έχει επιλογές στο να ψωνίσει δίπλα του... και ο λάθρος ας οργανωθεί να πηγαίνει μια φορά την βδομάδα τα τριάντα χιλιόμετρα να ψωνίσει...
(4) και ο κουριεράς αν δεν είναι ασφαλισμένος αρχίδια θα πάρει αν χτυπήσει... και είπαμε εργόσημο φτηνο για τον εργοδότη αλλά δεν το πολυγουστάρουνε όμως... γιατί πρέπει να βάλουν συμμετοχή

αααα ναι και μέχρι την δεκαετία του 70 ολόκληρα χωριά μετακομίζανε για να πάνε εργατες σε άλλες περιοχές στις σοδιές..
 

bestman69

Μέλος
Εγγρ.
18 Απρ 2009
Μηνύματα
2.713
Like
10
Πόντοι
16
αααα ναι και μέχρι την δεκαετία του 70 ολόκληρα χωριά μετακομίζανε για να πάνε εργατες σε άλλες περιοχές στις σοδιές..

Μετά ήρθαν τα χρόνια του Greek Dream, δηλαδή διορισμός στο δημόσιο.
 

pezoporos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Ιουν 2009
Μηνύματα
5.574
Κριτικές
8
Like
3.407
Πόντοι
786
χαχαχα

130 χιλιάδες ψήφοι είναι πάρα πολλές....


στον επόμενο νόμο θα καταργηθεί το ΣτΕ τελείως.

Εδώ κατήργησαν το Σύνταγμα στο χαράτσι και στα μνημόνια 1 2 3 4 5 6 7 8 9 κλπ....

Μην ασχολείσαι....

Τα λαμόγια οι δικαστικοί θα τσιμπήσουν καμμιά εξαίρεση από τα μνημόνια που έβγαλαν συνταγματικά και θα νομιμοποιηθούν μέχρι και οι παράνομοι οίκοι ανοχής.

και η απόφαση:
180/2012 ΣΤΕ (ΑΝΑΣΤ) ( 577826)


(Α΄ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣ , ΝΟΒ 2012/755)Αίτηση αναστολής εκτελέσεως υπουργικών αποφάσεων σχετικών με την εφαρμογή του ν. 4014/2011. Αμφισβλήτηση της συνταγματικότητας των προβλέψεων των άρθρων 23 επ. του ν. 4014/2011, με τις οποίες επιχειρείται η ρύθμιση της αυθαίρετης δομήσεως. Οι λόγοι ακυρώσεως, αν και δεν αφορούν το κύρος συγκεκριμένων διατάξεων των προσβαλλόμενων υπουργικών αποφάσεων, δεν είναι προδήλως απαράδεκτοι, διότι τυχόν ανίσχυρο, λόγω αντισυνταγματικότητας του συστήματος, εν γένει, ρυθμίσεως της αυθαίρετης δομήσεως, που εισάγεται με τις ρυθμίσεις του ως άνω νόμου, συνεπάγεται την ακύρωση και των προσβαλλόμενων αποφάσεων, οι οποίες πάντως έχουν ως προϋπόθεση ότι το σύστημα αυτό είναι, από συνταγματική άποψη, έγκυρο. Με νεώτερες του ν. 4014/2011 διαδοχικές νομοθετικές ρυθμίσεις με τις οποίες ορίσθηκε νέος τρόπος αποδείξεως του χρόνου ολοκληρώσεως της αυθαίρετης κατασκευής ή εγκαταστάσεως της αυθαίρετης χρήσεως, σε συνδυασμό με τις επακολουθήσασες παρατάσεις των προθεσμιών υποβολής των δικαιολογητικών για την υπαγωγή στην σχετική ρύθμιση, μεταβάλλεται κατά τρόπο ουσιώδη το αρχικό σύστημα του νόμου, το οποίο κατά έθετε ως όριο την τακτοποίηση της αυθαίρετης δομήσεως που πραγματοποιήθηκε μέχρι την ημερομηνία καταθέσεως του σχεδίου του νόμου. Με τις νέες αυτές ρυθμίσεις, τροποποιούνται οι διαδικαστικές προϋποθέσεις που είχαν καθοριστεί αρχικώς για την απόδειξη της κατασκευής των αυθαιρέτων έως την κρίσιμη ημερομηνία της 28.7.2011 και εισάγεται νομοθετικό πλαίσιο, με το οποίο δεν εξασφαλίζεται ο αποκλεισμός της υπαγωγής στη ρύθμιση του νόμου κατασκευών που ανεγείρονται ή χρήσεων που εγκαθίστανται μετά την ανωτέρω ημερομηνία, αλλά αντιθέτως παρέχεται εν τοις πράγμασι η δυνατότητα να ενταχθούν στη ρύθμιση και κατασκευές που ανεγείρονται ή χρήσεις που εγκαθίστανται μεταγενεστέρως και έως τη λήξη των νέων προθεσμιών, οι οποίες ορίσθηκαν με τις νεότερες διατάξεις για την υποβολή σχετικής αιτήσεως και δικαιολογητικών, και ως προς τις οποίες μάλιστα παρέχεται εξουσιοδότηση για την παράτασή τους. Υπάρχει κίνδυνος περαιτέρω βλάβης του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος και δημιουργίας τετελεσμένων καταστάσεων με την πραγματοποίηση και νέας αυθαίρετης δομήσεως. Διατάσσει ως πρόσφορο μέτρο, την απαγόρευση υποβολής αιτήσεων βάσει δικαιολογητικών πέραν των προβλεπομένων στον αρχικό νόμο (άρθρο 24 παρ. 2 περ. β του ν. 4014/2011) και τη διακοπή της επεξεργασίας εκείνων από τις ήδη υποβληθείσες αιτήσεις που δεν στηρίζονται στα δικαιολογητικά του ν. 4014/2011, για την απόδειξη του χρόνου ολοκληρώσεως της κατασκευής ή εγκαταστάσεως της χρήσεως. (Σχόλιο Α.Αργυρού ΝΟΒ 2012,759).


Αριθμός 180/2012

Η Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας (άρθρο 52 του π.δ/τος 18/1989, όπως ισχύει).

Συνεδρίασε σε συμβούλιο στις 21 Μαρτίου και 2 Απριλίου 2012, με την εξής σύνθεση : Π. Πικραμμένος, Πρόεδρος, Ν. Ρόζος, Μ. Καραμανώφ, Α. Σακελλαροπούλου, Δ. Σκαλτσούνης, Σύμβουλοι. Ως Γραμματέας έλαβε μέρος η Μ. Παπασαράντη. Για να αποφασίσει σχετικά με την από 5 Οκτωβρίου 2011 αίτηση: των: 1) ................. ..............., κατοίκου ....................... Αττικής (.................. ......), 2) ................... .................. του ................., κατοίκου .................... Αττικής (............. ..) και 3) .............. .............., κατοίκου ....................... Αττικής (..................... ...), κατά των Υπουργών:1) Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, 2) Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, 3) Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και 4) Οικονομικών. Με την αίτηση αυτή οι αιτούντες επιδιώκουν να ανασταλεί η εκτέλεση της υπ’ αριθμ. 41498/26.9.2011 Κοινής Υπουργικής Αποφάσεως των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Κατά τη συνεδρίασή της η Επιτροπή άκουσε την Εισηγήτρια, Σύμβουλο Αικ. Σακελλαροπούλου.

Α φ ο ύ μ ε λ έ τ η σ ε τ α σ χ ε τ ι κ ά έ γ γ ρ α φ α

Σ κ έ φ θ η κ ε κ α τ ά τ ο Ν ό μ ο 1. Επειδή, για την άσκηση της υπό κρίση αιτήσεως, καταβλήθηκε το νόμιμο παράβολο (ειδικά έντυπα παραβόλου Α΄ 3088565-6). 2. Επειδή, η αίτηση εισάγεται, λόγω της σπουδαιότητας των ζητημάτων που ανακύπτουν, ενώπιον της αυξημένης συνθέσεως της Επιτροπής Αναστολών, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 52 παρ. 2 του π.δ. 18/1989 (Α΄ 8), όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 10 του ν. 3900/2011(Α΄ 213). 3. Επειδή, με την αίτηση αυτή ζητείται η αναστολή εκτελέσεως α) της 41498/26.9.2011 αποφάσεως των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης - Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής - Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με τίτλο «Διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των απαραίτητων δικαιολογητικών για την υπαγωγή στο άρθρο 24 του νόμου 4014/2011 “Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας ΥΠΕΚΑ” (ΦΕΚ 209/Α`)» (Β΄ 2167/27.9.2011) και β) της 41525/27.9.2011 αποφάσεως των Υπουργών Οικονομικών - Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με τίτλο «Διαδικασία είσπραξης και απόδοσης στο Ελληνικό Δημόσιο του παραβόλου και στο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με την ονομασία «Πράσινο Ταμείο» του ενιαίου ειδικού προστίμου του άρθρου 24 του νόμου 4014/2011 … και καθορισμός των δόσεων καταβολής του παραπάνω ενιαίου ειδικού προστίμου …» (Β΄ 2167/27.9.2011), οι οποίες εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση, αφενός, της παρ. 23 του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 (Α΄ 209) και, αφετέρου, των παρ. 2 περ. γ και 8 περ. ε του ίδιου άρθρου. 4. Επειδή, οι αιτούντες, οι οποίοι φέρονται ως κάτοικοι .................. Αττικής, επικαλούνται για να θεμελιώσουν το έννομο συμφέρον τους το ενδιαφέρον τους για το οικιστικό περιβάλλον της περιοχής τους, την ποιότητα της καθημερινής ζωής των ίδιων αλλά και του κοινωνικού συνόλου, καθώς και το ενδιαφέρον τους για τη σύμφωνη προς τις αρχές του ορθολογικού χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού και της προστασίας του οικιστικού περιβάλλοντος ανάπτυξη της χώρας, που θίγονται από τις προβλέψεις του ν. 4014/2011 σχετικά με τη ρύθμιση των αυθαιρέτων, καθώς και των προσβαλλόμενων Κ.Υ.Α. Ενόψει των ανωτέρω ισχυρισμών των αιτούντων, η κρινόμενη αίτηση δεν είναι προδήλως απαράδεκτη λόγω ελλείψεως εννόμου συμφέροντος αυτών και πρέπει να εξεταστεί κατ’ ουσία. 5. Επειδή, από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 20 παρ. 1 και 95 του Συντάγματος, οι οποίες κατοχυρώνουν αντιστοίχως το δικαίωμα παροχής εννόμου προστασίας και το ένδικο βοήθημα της αιτήσεως ακυρώσεως, συνάγεται ότι ο κοινός νομοθέτης υποχρεούται να εξασφαλίζει τη δυνατότητα εννόμου προστασίας έναντι των εκτελεστών πράξεων των διοικητικών αρχών. Η προστασία αυτή, κατά την έννοια των ως άνω διατάξεων, δεν αφορά μόνο στην οριστική επίλυση της ενδίκου διαφοράς, δηλαδή στην έκδοση οριστικής αποφάσεως επί του κυρίου ενδίκου βοηθήματος, αλλά περιλαμβάνει και την προσωρινή δικαστική προστασία, δηλαδή την λήψη του μέτρου, το οποίο κρίνεται κατάλληλο για να αποσοβηθεί η ματαίωση του σκοπού, για τον οποίο παρέχεται το ένδικο βοήθημα της αιτήσεως ακυρώσεως (ΕΑ 496/2011, 141/2010, 57/2009, 718/1993). 6. Επειδή, στις παραγράφους 2, 6, 7 και 8 του άρθρου 52 του π.δ./τος 18/1989 ορίζεται ότι «Επιτροπή που συγκροτείται κάθε φορά από τον Πρόεδρο του Συμβουλίου ή του αρμόδιου τμήματος […], μπορεί, μετά από αίτηση εκείνου που άσκησε αίτηση ακυρώσεως, να αναστείλει την εκτέλεση της προσβαλλόμενης πράξης, με συνοπτικά αιτιολογημένη απόφαση η οποία εκδίδεται σε συμβούλιο. Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου … μπορεί να εισάγει αίτηση λόγω της σπουδαιότητας των ζητημάτων που ανακύπτουν, στην Επιτροπή υπό πενταμελή σύνθεση» (παρ. 2), ότι «Η αίτηση αναστολής εκτέλεσης γίνεται δεκτή, όταν κρίνεται ότι η άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης πράξης θα προκαλέσει στον αιτούντα βλάβη ανεπανόρθωτη ή δυσχερώς επανορθώσιμη σε περίπτωση ευδοκίμησης της αίτησης ακυρώσεως. Η αίτηση όμως μπορεί να απορριφθεί, αν κατά τη στάθμιση της βλάβης του αιτούντος, των συμφερόντων τρίτων και του δημοσίου συμφέροντος κρίνεται ότι οι αρνητικές συνέπειες από την αποδοχή θα είναι σοβαρότερες από την ωφέλεια του αιτούντος» (παρ. 6), ότι «Εάν η Επιτροπή εκτιμά ότι η αίτηση ακυρώσεως είναι προδήλως βάσιμη, μπορεί να δεχθεί την αίτηση αναστολής, ακόμη και αν η βλάβη του αιτούντος από την άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης πράξης δεν κρίνεται ως ανεπανόρθωτη ή δυσχερώς επανορθώσιμη. Αντίθετα, η αίτηση αναστολής μπορεί να απορριφθεί ακόμη και σε περίπτωση ανεπανόρθωτης ή δυσχερώς επανορθώσιμης βλάβης, αν η Επιτροπή εκτιμά ότι η αίτηση ακυρώσεως είναι προδήλως απαράδεκτη ή προδήλως αβάσιμη» (παρ. 7) και ότι «Η Επιτροπή, εκτός από την αναστολή εκτέλεσης της προσβαλλόμενης πράξης, μπορεί να διατάξει και κάθε άλλο, κατά περίπτωση, κατάλληλο μέτρο, χωρίς να δεσμεύεται από τις προτάσεις των διαδίκων» (παρ. 8). Από τις ανωτέρω διατάξεις προκύπτει ότι αναστολή εκτελέσεως διοικητικής πράξεως που έχει προσβληθεί με αίτηση ακυρώσεως στο Συμβούλιο της Επικρατείας διατάσσεται από την Επιτροπή Αναστολών του Δικαστηρίου, ύστερα από σχετική αίτηση του διαδίκου που άσκησε το κύριο ένδικο βοήθημα, στις περιπτώσεις, κατά τις οποίες είτε πιθανολογείται ότι η εκτέλεση της προσβαλλόμενης πράξεως θα προκαλέσει στον αιτούντα βλάβη, η οποία θα είναι αδύνατον ή, τουλάχιστον, δυσχερές να επανορθωθεί σε περίπτωση αποδοχής της ασκηθείσης κατά της πράξεως αυτής αιτήσεως ακυρώσεως, είτε κρίνεται ότι η εν λόγω αίτηση ακυρώσεως παρίσταται ως προδήλως βάσιμη (ΕΑ 227/2010, 60/2007). 7. Επειδή, με τους προβαλλόμενους με το δικόγραφο της αιτήσεως λόγους ακυρώσεως αμφισβητείται η συνταγματικότητα των προβλέψεων των άρθρων 23 επ. του ν. 4014/2011, με τις οποίες επιχειρείται η ρύθμιση της αυθαίρετης δομήσεως. Οι λόγοι αυτοί, αν και δεν αφορούν το κύρος συγκεκριμένων διατάξεων των προσβαλλόμενων υπουργικών αποφάσεων, δεν είναι προδήλως απαράδεκτοι, διότι τυχόν ανίσχυρο, λόγω αντισυνταγματικότητας του συστήματος, εν γένει, ρυθμίσεως της αυθαίρετης δομήσεως, που εισάγεται με τις ρυθμίσεις του ως άνω νόμου, συνεπάγεται την ακύρωση και των προσβαλλόμενων αποφάσεων, οι οποίες πάντως έχουν ως προϋπόθεση ότι το σύστημα αυτό είναι, από συνταγματική άποψη, έγκυρο (πρβλ. ΕΑ 820/2006, 567/2006, 969/2005, 569/2004 βλ. ΣτΕ 3266/2008 7μ., 2471/2008 Ολ., 2366/2007 Ολ., 372/2005 7μ., 1095/2001, 1792/1997 Ολ., 2112/1984). Συνεπώς, όσα περί του αντιθέτου ισχυρίζεται στο έγγραφο των απόψεών του το Δημόσιο είναι απορριπτέα ως αβάσιμα. 8. Επειδή, με τις 3500/2009 και 3921/2010 αποφάσεις της Ολομέλειας του Δικαστηρίου κρίθηκε ότι η διάταξη του άρθρου 8 παρ. 5 του ν. 3044/2002 (Α΄ 197), με την οποία επετράπη η εξαίρεση από την κατεδάφιση αυθαίρετων κατασκευών εντός ή εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων ή οικισμών, καθώς και η κατ’ εξαίρεση διατήρηση ανεπίτρεπτων χρήσεων, που ανεγέρθηκαν ή εγκαταστάθηκαν μετά τις 31.1.1983, αλλά και θα ανεγείρονται ή θα εγκαθίστανται χωρίς κανένα χρονικό περιορισμό στο μέλλον, εφόσον έχουν ανεγερθεί ή εγκατασταθεί βάσει οικοδομικής άδειας, η οποία εκδόθηκε ύστερα από έλεγχο της πολεοδομικής αρχής και μεταγενέστερα ανακλήθηκε ή ακυρώθηκε για λόγο που δεν σχετίζεται με την υποβολή ανακριβών στοιχείων για την έκδοσή της, αντίκειται: α) στο άρθρο 24 παρ. 2 του Συντάγματος, για το λόγο ότι με τη ρύθμιση αυτή ανατρέπεται ή επηρεάζεται δυσμενώς ο ορθολογικός σχεδιασμός, αποδυναμώνεται η εφαρμογή των όρων δομήσεως και των περιορισμών χρήσεως και επέρχεται επιδείνωση των όρων διαβιώσεως, στην εξασφάλιση των οποίων αποβλέπει το πολεοδομικό σχέδιο, β) στις συνταγματικές αρχές του κράτους δικαίου (άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος) και του σεβασμού και προστασίας της αξίας του ανθρώπου (άρθρο 2 παρ. 1 του Συντάγματος), εφόσον θεμελιώδης επιδίωξη του Κράτους δικαίου είναι η πραγμάτωση του Δικαίου στην Πολιτεία, που πρωτίστως επιτυγχάνεται με τη διαφύλαξη του κύρους του νόμου, και γ) στη συνταγματική αρχή της ισότητας, διότι θέτει σε μειονεκτική μοίρα, έναντι εκείνων των οποίων οι ανεγερθείσες ή διαρρυθμισθείσες οικοδομές είναι αυθαίρετες λόγω παραβιάσεως των ισχυόντων όρων δομήσεως και χρήσεων γης αλλά εν τούτοις εξαιρούνται από την κατεδάφιση, τους νομοταγείς πολίτες που έχουν ιδιοκτησία στην ίδια περιοχή. 9. Επειδή, το άρθρο 23 ν. 4014/2011 προβλέπει, με ορισμένες εξαιρέσεις, ότι από τη δημοσίευση του νόμου αυτού απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητα, στα οποία έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή αυθαίρετη αλλαγή χρήσεως (παρ. 1 και 2), και ορίζει τις περιπτώσεις, που εξαιρούνται από την εισαγόμενη με τον ως άνω νόμο ρύθμιση της αυθαίρετης δομήσεως (παρ. 3). Περαιτέρω, με το άρθρο 24 του ίδιου νόμου αναστέλλεται - υπό τις ειδικότερες προϋποθέσεις και μετά την τήρηση της διαδικασίας, που περιγράφονται στο άρθρο αυτό - για τριάντα (30) χρόνια η επιβολή κυρώσεων μετά την καταβολή ενιαίου ειδικού προστίμου για κτίρια, των οποίων έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός, και χρήσεις, που έχουν εγκατασταθεί, μέχρι τις 28.7.2011 (ημερομηνία καταθέσεως του σχεδίου του ν. 4014/2011 στη Βουλή) και έχουν ανεγερθεί καθ’ υπέρβαση είτε της οικοδομικής αδείας είτε των όρων ή περιορισμών δομήσεως του ακινήτου είτε χωρίς οικοδομική άδεια, εφόσον η χρήση τους δεν απαγορεύεται από τις πολεοδομικές διατάξεις για τις χρήσεις γης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου ή δεν απαγορευόταν κατά το χρόνο εκδόσεως της οικοδομικής αδείας ή κατά το χρόνο κατασκευής ή εγκαταστάσεως της αυθαίρετης χρήσεως. Με το ίδιο άρθρο (παρ. 3) ετέθη προθεσμία από 1.10.2011 μέχρι 30.11.2011 για την υποβολή της αιτήσεως του ενδιαφερομένου για την υπαγωγή της αυθαίρετης κατασκευής ή αλλαγής χρήσεως στην επίδικη ρύθμιση, την καταβολή του παραβόλου, καθώς και την υποβολή του εντύπου υπολογισμού του ειδικού προστίμου της δηλούμενης κατασκευής, καθώς και προθεσμία τεσσάρων μηνών από τις 30.11.2011 για την υποβολή της υπεύθυνης δηλώσεως του φερόμενου ιδιοκτήτη, της τεχνικής εκθέσεως του αρμόδιου μηχανικού και των λοιπών δικαιολογητικών της παρ. 2 περ. β του ως άνω άρθρου. Ακόμη, ορίστηκε (παρ. 2 περ. β προτελευταίο εδάφιο) ότι για την απόδειξη του χρόνου ολοκληρώσεως της κατασκευής ή εγκαταστάσεως της χρήσεως απαιτείται, μαζί με την υπεύθυνη δήλωση του φερόμενου ιδιοκτήτη με την ημερομηνία ολοκληρώσεως της κατασκευής ή εγκαταστάσεως της χρήσεως, και η υποβολή δημόσιων εγγράφων ή αεροφωτογραφιών, από τα οποία αποδεικνύεται ο χρόνος ολοκληρώσεως της κατασκευής ή εγκαταστάσεως της χρήσεως. Εξάλλου, στο άρθρο 25 του ίδιου νόμου προβλέπεται η απόδοση του ενιαίου ειδικού προστίμου υπέρ του Πράσινου Ταμείου και η διάθεση αυτού στο πλαίσιο των στόχων και των αρχών του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής ιδίως για την αντιστάθμιση των δυσμενών συνεπειών για το χρόνο αναστολής του άρθρου 24 παρ. 1, την εξισορρόπηση του ελλείμματος γης, την αύξηση των κοινόχρηστων και ελεύθερων χώρων, για την κατεδάφιση αυθαιρέτων και τον καθορισμό ζωνών πολεοδομικής εξισορροπήσεως εντός του πρωτοβάθμιου Ο.Τ.Α., στη διοικητική περιφέρεια του οποίου βρίσκονται οι κατασκευές και χρήσεις που δηλώνονται, ή και, κατ’ εξαίρεση, σε όμορους Ο.Τ.Α. που παρουσιάζουν έλλειμμα γης ή χρήζουν πολεοδομικής εξυγιάνσεως και περιβαλλοντικής αποκαταστάσεως (παρ. 1), καθώς και ο καθορισμός ειδικών ζωνών εξισορροπήσεως των πολεοδομικών και εν γένει περιβαλλοντικών επιβαρύνσεων, που προκύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων του ως άνω νόμου, κατά την έγκριση ή αναθεώρηση Γ.Π.Σ. και Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. και την αναθεώρηση του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως, όπου απαιτείται, σε όλους τους Δήμους, στους οποίους δηλώνονται αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις, ώστε να αποκαθίσταται το πολεοδομικό ισοζύγιο εντός εκάστου πρωτοβάθμιου Ο.Τ.Α. (παρ. 2). Ακόμη, στο άρθρο 26 παρ. 1 του ν. 4014/2011 προβλέπεται η σύσταση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Μητρώου Κατασκευών, στο οποίο καταγράφονται όλες οι κατασκευές, ενώ στο άρθρο 27 του νόμου αυτού καθορίζονται τα πρόστιμα ανεγέρσεως και διατηρήσεως για τις μη δηλούμενες αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσεως. Τέλος, με το άρθρο 28 του ως άνω νόμου προβλέπεται η κατεδάφιση όλων των αυθαίρετων κατασκευών και χρήσεων, οι οποίες δεν θα υπαχθούν στις διατάξεις του νόμου αυτού (παρ. 1), η Ειδική Υπηρεσία Κατεδαφίσεων, που συστάθηκε με το ν. 3818/2010, μετονομάζεται σε Ειδική Υπηρεσία Επιθεώρησης και Κατεδάφισης Αυθαιρέτων (ΕΥΕΚΑ), υπάγεται απευθείας στο Γενικό Επιθεωρητή της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος (παρ. 2) και καθορίζονται οι αρμοδιότητές της (παρ. 3), ενώ τίθενται και ρυθμίσεις που αφορούν τον τρόπο υλοποιήσεως της κατεδαφίσεως των αυθαίρετων κατασκευών (παρ. 2-5). Τέλος, σε πίνακα του Παραρτήματος ΙΙ του ως άνω νόμου προσδιορίζονται οι συντελεστές, που λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου. 10. Επειδή, στην πρώτη από τις προσβαλλόμενες πράξεις διαγράφεται η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής, μέσω του πληροφορικού συστήματος που διαχειρίζεται το Τ.Ε.Ε., των απαραίτητων δικαιολογητικών αφενός για την ένταξη της αυθαίρετης κατασκευής στη ρύθμιση του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 (άρθρο 1) και αφετέρου για την περαίωση της διαδικασίας (άρθρο 2). Μετά τον έλεγχο της πληρότητας του φακέλου και την εξόφληση του ενιαίου ειδικού προστίμου, εκδίδεται, σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 1 εδ. β της ως άνω Κ.Υ.Α., από το πληροφοριακό σύστημα βεβαίωση περαιώσεως της διαδικασίας, ενώ, σύμφωνα με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου, μέχρι την ενεργοποίηση της δυνατότητας του πληροφοριακού συστήματος να υποδεχθεί το σύνολο των δικαιολογητικών και μελετών, που προβλέπονται στο άρθρο 24 παρ. 2 περ. β του ν. 4014/2011, είναι δυνατή η περαίωση της διαδικασίας, εφόσον εξοφληθεί το ενιαίο ειδικό πρόστιμο και υποβληθεί ηλεκτρονικά δήλωση του εξουσιοδοτημένου μηχανικού ότι έχει στη διάθεσή του όλα τα δικαιολογητικά και τις μελέτες και θα τις υποβάλει ηλεκτρονικά έως τις 31.3.2012. Περαιτέρω, στο άρθρο 5 παρ. 2 της ίδιας Κ.Υ.Α. ορίζεται ότι από την έναρξη ισχύος αυτής η συνολική διαδικασία υπαγωγής (ένταξη, περαίωση) στο άρθρο 24 του ν. 4014/2011 διεκπεραιώνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά και παύουν να ισχύουν οι αντίστοιχες διατάξεις του άρθρου 24 του νόμου, που προβλέπουν την έντυπη υποβολή τους καθώς και κάθε άλλο διαδικαστικό ζήτημα, που ρυθμίζεται διαφορετικά. Εξάλλου, η δεύτερη προσβαλλόμενη πράξη ορίζει ότι η είσπραξη του παραβόλου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου και του ενιαίου ειδικού προστίμου υπέρ του Πράσινου Ταμείου του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 γίνεται από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) Α.Ε. και τις απαριθμούμενες στο άρθρο αυτό Τράπεζες (άρθρο 1) και, περαιτέρω, ότι τα εισπραττόµενα ποσά του παραβόλου αποδίδονται στην Τράπεζα της Ελλάδος και πιστώνονται υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, ενώ τα εισπραττόµενα ποσά του ενιαίου ειδικού προστίμου αποδίδονται στην Τράπεζα της Ελλάδος και πιστώνονται υπέρ του Πράσινου Ταμείου (άρθρο 2). 11. Επειδή, μετά τις προσβαλλόμενες υπουργικές αποφάσεις δημοσιεύθηκε ο ν. 4030/2011 (Α΄ 249, 25.11.2011), με τα άρθρα 49 και 51 του οποίου τροποποιήθηκαν, μεταξύ άλλων, οι διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 για τη ρύθμιση των αυθαίρετων κατασκευών και χρήσεων. Ειδικότερα, με το άρθρο 49 παρ. 5 του νόμου αυτού παρεσχέθη η δυνατότητα αποδείξεως του χρόνου ολοκληρώσεως της κατασκευής ή εγκαταστάσεως της χρήσεως, σε περίπτωση μη υπάρξεως δημόσιων εγγράφων ή αεροφωτογραφιών, και με ιδιωτικά έγγραφα βέβαιης χρονολογίας, κατά την έννοια του άρθρου 446 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, προ της 31.1.1983, ενώ με το άρθρο 49 παρ. 10 αυτού προβλέφθηκε η δυνατότητα να εκτελούνται στις υπαχθείσες σε ρύθμιση αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεως, υπό τις προβλεπόμενες στη διάταξη αυτή προϋποθέσεις, εκτός από τις προβλεπόμενες στην αρχική ρύθμιση του άρθρου 24 παρ. 17 του ν. 4014/2011 εργασίες επισκευής, και εργασίες αποπερατώσεως. 12. Επειδή, ακολούθησε και νέα τροποποίηση των διατάξεων των άρθρων 24 του ν. 4014/2011 και 49 του ν. 4030/2011 με τα άρθρα 50 και 49, αντίστοιχα, του ν. 4042/2012 (Α΄ 24/13.2.2012). Με την παρ. 1 του άρθρου 50 του τελευταίου αυτού νόμου απαλείφθηκε η ημερομηνία «προ της 31.1.1983», που προβλεπόταν στο προτελευταίο εδάφιο της περ. β΄ της παρ. 2 του άρθρου 24 του ν. 4014/2011, όπως είχε αντικατασταθεί με την παρ. 5 του άρθρου 49 του ν. 4030/2011, και προβλέφθηκε η δυνατότητα αποδείξεως του χρόνου ολοκληρώσεως της δηλούμενης αυθαίρετης κατασκευής ή εγκαταστάσεως της αυθαίρετης χρήσεως, σε περίπτωση μη υπάρξεως ούτε ιδιωτικών εγγράφων βέβαιης χρονολογίας, με υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη, συνοδευόμενη από τεχνική έκθεση μηχανικού, η οποία υποστηρίζει το περιεχόμενο της υπεύθυνης δηλώσεως. Ακόμη, στο άρθρο 51 παρ. 11 περ. δ) του ν. 4042/2012 προβλέφθηκε η δυνατότητα υποβολής αιτήσεως υπαγωγής στο άρθρο 24 του ν. 4014/2011 και για χώρους, για τους οποίους έχει υποβληθεί φάκελος για την υπαγωγή στο άρθρο 5 του ν. 3843/2010 (Α΄ 62). 13. Επειδή, περαιτέρω, με το άρθρο 4 παρ. 1 α. της από 31.12.2011 πράξεως νομοθετικού περιεχομένου (Α΄ 268), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν. 4047/2012 (Α΄ 31/23.2.2012), παρατάθηκε μέχρι τις 28.2.2012 η προβλεπόμενη από το άρθρο 24 παρ. 3 του ν. 4014/2011 ως λήγουσα στις 30.11.2011 προθεσμία για την υποβολή της αιτήσεως για την υπαγωγή των αυθαίρετων κατασκευών και χρήσεων σε ρύθμιση, του εντύπου υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου της δηλούμενης κατασκευής και την καταβολή του παραβόλου. Ακολούθως, με το άρθρο 7 παρ. 2 του ν. 4051/2012 (Α΄ 40/29.2.2012) η ως άνω προθεσμία παρατάθηκε μέχρι τις 30.6.2012, ενώ η προθεσμία υποβολής των λοιπών δικαιολογητικών για τις υποβαλλόμενες μετά τις 28.2.2012 αιτήσεις έως τις 30.9.2012, παρασχέθηκε δε εξουσιοδότηση στους Υπουργούς Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και για νέα παράταση των ως άνω προθεσμιών. 14. Επειδή, το ανωτέρω περιγραφόμενο σύστημα ρυθμίσεως των αυθαίρετων κατασκευών και χρήσεων του ν. 4014/2011 περιέχει νέες προβλέψεις σε σχέση με την κριθείσα με τις 3500/2009 και 3921/2010 αποφάσεις της Ολομέλειας του Δικαστηρίου ως ευρισκόμενη σε αντίθεση με το Σύνταγμα διάταξη του άρθρου 8 παρ. 5 του ν. 3044/2002. Συνεπώς, οι λόγοι ακυρώσεως, με τους οποίους αμφισβητείται η συμφωνία με το Σύνταγμα του ν. 4014/2011, δεν είναι προδήλως βάσιμοι. 15. Επειδή, με τις νεώτερες του ν. 4014/2011 διαδοχικές νομοθετικές ρυθμίσεις, που παρατίθενται στις σκέψεις 11-13, με τις οποίες ορίσθηκε νέος τρόπος αποδείξεως του χρόνου ολοκληρώσεως της αυθαίρετης κατασκευής ή εγκαταστάσεως της αυθαίρετης χρήσεως, σε συνδυασμό με τις επακολουθήσασες παρατάσεις των προθεσμιών υποβολής των δικαιολογητικών για την υπαγωγή στην επίδικη ρύθμιση, μεταβάλλεται κατά τρόπο ουσιώδη το αρχικό σύστημα του νόμου, το οποίο κατά την εισηγητική έκθεση έθετε ως όριο («κόκκινη γραμμή») την τακτοποίηση της αυθαίρετης δομήσεως που πραγματοποιήθηκε μέχρι την ημερομηνία καταθέσεως του σχεδίου του νόμου (28.7.2011). Τούτο, διότι με τις νέες αυτές ρυθμίσεις, τροποποιούνται οι διαδικαστικές προϋποθέσεις που είχαν καθοριστεί αρχικώς για την απόδειξη της κατασκευής των αυθαιρέτων έως την ως άνω κρίσιμη ημερομηνία της 28.7.2011 και εισάγεται νομοθετικό πλαίσιο, με το οποίο δεν εξασφαλίζεται ο αποκλεισμός της υπαγωγής στη ρύθμιση του νόμου κατασκευών που ανεγείρονται ή χρήσεων που εγκαθίστανται μετά την ανωτέρω ημερομηνία, αλλά αντιθέτως παρέχεται εν τοις πράγμασι η δυνατότητα να ενταχθούν στη ρύθμιση και κατασκευές που ανεγείρονται ή χρήσεις που εγκαθίστανται μεταγενεστέρως και έως τη λήξη των νέων προθεσμιών, οι οποίες ορίσθηκαν με τις νεότερες διατάξεις για την υποβολή σχετικής αιτήσεως και δικαιολογητικών, και ως προς τις οποίες μάλιστα παρέχεται εξουσιοδότηση για την παράτασή τους. Ενόψει αυτών, υπάρχει κίνδυνος περαιτέρω βλάβης του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος και δημιουργίας τετελεσμένων καταστάσεων με την πραγματοποίηση και νέας αυθαίρετης δομήσεως. Υπό τα δεδομένα αυτά, συντρέχει, κατά την κρίση της Επιτροπής, περίπτωση να διαταχθεί, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 52 του π.δ./τος 18/1989, ως πρόσφορο μέτρο, μέχρι την έκδοση οριστικής αποφάσεως επί της αιτήσεως ακυρώσεως, η απαγόρευση υποβολής αιτήσεων βάσει δικαιολογητικών πέραν των προβλεπομένων στον αρχικό νόμο (άρθρο 24 παρ. 2 περ. β του ν. 4014/2011) και η διακοπή της επεξεργασίας εκείνων από τις ήδη υποβληθείσες αιτήσεις που δεν στηρίζονται στα ως άνω δικαιολογητικά του ν. 4014/2011 (δηλαδή αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα), για την απόδειξη του χρόνου ολοκληρώσεως της κατασκευής ή εγκαταστάσεως της χρήσεως.

Δ ι ά τ α ύ τ α Δέχεται την αίτηση. Διατάσσει τα κατά το σκεπτικό πρόσφορα μέτρα. Διατάσσει την απόδοση του παραβόλου. Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα στις 21 Μαρτίου και στις 2 Απριλίου 2012 και εκδόθηκε στις 3 Απριλίου 2012. Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας Π. Πικραμμένος Μ. Παπασαράντη



1. το ΣτΕ δεν έχει την πολιτική νομιμοποίηση να ελέγξει τις κατ' αρχήν επιλογές του νομοθέτη, (η ηγεσία του άλλωστε ορίζεται από το ΥΣ),
2. στην Ελλάδα υπάρχουν τρία ανώτατα δικαστήρια και ένα ειδικό ανώτατο, το ΣτΕ έχει έξι τμήματα και οκτώ αντιπροέδρους (για να είναι όλοι ικανοποιημένοι),
3. το ΣτΕ συγκρούσθηκε με τον νομοθέτη (Ψαρούδα - Μπενάκη υπουργός), όταν πήγε να πειράξει το πέμπτο τμήμα του,
4. το ΣτΕ είναι το καλύτερα επιστημονικά καταρτισμένα δικαστήριο της χώρας (παίρνει 3-4 άτομα τον χρόνο),
5. οι δικαστές φυσικά θα διεκδικήσουν επιπλέον λεφτά (βλέπε φόρουμ "δικαστής")
6. όταν σκέφτηκε ο αναθεωρητικός νομοθέτης να διαγράψει την λέξη "των" πριν 13 χρόνια από το άρθρο 98 παρ. 1 περ. α΄ του Σ. το ΣτΕ συνεδρίασε και δήλωσε ότι θα κρίνει την αναθεώρηση αντισυνταγατική!
7. τα μπουρδέλα φυσικά πρέπει να φορολογούνται με κάποιο τέλος, γιατί φυσικά δεν εκδίδουν αποδείξεις
 

Επισκέπτης

Το forum δεν είναι για gurus της φάσης, ίσα ίσα απευθύνεται σε ερασιτέχνες και λιγότερο σε επαγγελματίες.
Απλά δεν το έθεσες σωστά το θέμα και δυστυχώς από ότι βλέπω οι καλλιέργειες που αναφέρεις είναι αυτές που δήθεν αποφέρουν μεγάλο κέρδος και τελικά το μόνο κέρδος που αποφέρουν είναι σε αυτούς που θα σου πουλήσουν τον σπόρο ή τις σαλιγκαρομάνες. Το έχουμε ξανασυζητήσει το θέμα στο forum, η τελευταία συζήτηση ήταν για την καλλιέργια Aloe.
Την εποχή της κρίσης που όλοι μας ψαχνόμαστε για κάτι που μπορεί να είναι επιχειρηματική ευκαιρία, ή έστω μια ενασχόληση που μπορεί να μας δώσει κάποια χρήματα, έχουν πέσει τα κοράκια (για αυτούς είναι η μεγαλύτερη επιχειρηματική ευκαιρία) και με την βοήθεια εντύπων, εφημερίδων και άλλων αηδιών προσπαθούν να πείσουν τον κόσμο ότι αν καλλιεργήσει κάπαρη, ιποφαές, στέβια, τρούφες, μανιτάρια, αλόη, γαιδουράγκαθα ή θα κάνει εκτροφείο σαλιγκαριών θα βγάλει χρήμα με ουρά. Τίποτα δεν θα βγάλει, χρήμα σε μια δύσκολη εποχή θα βγάλουν αυτοί που εμπορεύονται τους σπόρους και το know how.
[size=14pt]Κατά τα άλλα τα 8 στρέμματα είναι ένας σημαντικός χώρος που μπορεί να γίνει αποδοτικός ακόμα και αν φυτέψεις ντομάτα, φτάνει να ασχοληθείς όσο πρέπει, δηλαδή είναι full time job και μάλιστα από τις δύσκολες. Φυσικά θα πρέπει να λάβεις υπ' όψιν σου ότι η γεωργία είναι ένα ρίσκο, μπορεί όλα να πάνε καλά και ένας καύσωνας, ένας παγετός, ένα χαλάζι να αφήσουν πίσω τους σκέτο χώμα.[/size]

Δεν τα έγραψα αυτά για να το παίξω γκουρού, αλλά το να παρουσιάζεται η φάση μετακόμιση σε χωριό και αξιοποίηση μίας αγροτικής έκτασης που πιθανότατα δεν υπάρχει, αλλά στην επαρχία αυτές τις χαρίζουν ( :jerking: :jerking:) από κάποιον που παίζει να μην έχει πατήσει ποτέ του χώμα σαν πις οφ κέικ είναι κάπως.
Έχω γράψει προ πολλού πως είμαι υπέρ της αγροτικής ανάπτυξης (δε θα μπορούσα να μην είμαι για λόγους που δεν υπάρχει λόγος να εξηγώ), αλλά  το να λέμε πως ο άνεργος που δεν έχει τόπο στο χωριό του (ίσως να μην έχει και χωριό) δεν ασχολείται με την αγροτική παραγωγή είναι επειδή είναι τεμπέλης την πάει αλλού την κουβέντα..
 

Kurtinaitis

Μέλος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2010
Μηνύματα
2.910
Like
0
Πόντοι
16
Δεν τα έγραψα αυτά για να το παίξω γκουρού, αλλά το να παρουσιάζεται η φάση μετακόμιση σε χωριό και αξιοποίηση μίας αγροτικής έκτασης που πιθανότατα δεν υπάρχει, αλλά στην επαρχία αυτές τις χαρίζουν ( :jerking: :jerking:) από κάποιον που παίζει να μην έχει πατήσει ποτέ του χώμα σαν πις οφ κέικ είναι κάπως.
Έχω γράψει προ πολλού πως είμαι υπέρ της αγροτικής ανάπτυξης (δε θα μπορούσα να μην είμαι για λόγους που δεν υπάρχει λόγος να εξηγώ), αλλά   το να λέμε πως ο άνεργος που δεν έχει τόπο στο χωριό του (ίσως να μην έχει και χωριό) δεν ασχολείται με την αγροτική παραγωγή είναι επειδή είναι τεμπέλης την πάει αλλού την κουβέντα..
έχει πολλούς λοφούς σαν κι αυτόν ακόμα η χώρα:

στον επομενο τονο θα ξυπνησει ο κλωνος για να μαθει οτι και το τελος ακινητων το εκρινε συνταγματικο και το μνημονιο

κάποια στιγμή όμως θα τελειώσει η μαλακία.

καθυστέρησαν τις απολύσεις στο Δημόσιο 5 χρόνια.

τώρα τελείωσαν τα ψέμματα και γι αυτούς που τους διοριζαν και για τους διορισμένους (βλ. λοφός)
 

Επισκέπτης
(2) και ποιός τους επιβάλλει να μένουν σε καλύβα... δόξα τον θεό κάθε χωριό έχει και καμμιά κατοστή σπίτια (συνήθως παλιά πατρικά) στα οποία δεν κατοικεί κανένας... μαζεύονται καμμιά δεκαριά και νοικιάζουν ένα για δυό κατοστάρικα τον μήνα και μένουν... ποιά θα είναι η διαφορά με τον κουριερά που μένει με ένα φιλαράκι σε υπόγεια γκαρσονιέρα ????

Άλλη μια επική μαλακία. Και μη ρωτήσεις που βρίσκεται η παπαριά στη φράση. Βρίσκεις άνετα καμιά κατοστή (όσα και τα κατοικήσιμα ακατοίκητα πατρικά σε κάθε χωριό  :jerking: :jerking:
Το μπου είναι μαγικό..
 

Επισκέπτης
έχει πολλούς λοφούς σαν κι αυτόν ακόμα η χώρα:

κάποια στιγμή όμως θα τελειώσει η μαλακία.

καθυστέρησαν τις απολύσεις στο Δημόσιο 5 χρόνια.

τώρα τελείωσαν τα ψέμματα και γι αυτούς που τους διοριζαν και για τους διορισμένους (βλ. λοφός)

Άτομα σαν το τσόνι χρειάζονται πλέον στην αγροτική παραγωγή.Γυρίζουμε που γυρίζουμε στο '50, είναι και μοσχάρια οι τσόνιδες.
Μια χαρά θα το τραβάνε το άροτρο..
 

Επισκέπτης
Καπου διαβασα για καλιεργεια ιποφαες. 12 ευρω το κιλο εχει το ιποφαες απο τη Ρουμανια στη λιανικη.
 

discreet

Μέλος
Εγγρ.
8 Μαΐ 2008
Μηνύματα
499
Κριτικές
5
Like
72
Πόντοι
6
έχουμε και λέμε...

(1) του έκανε καταγγελία και του έκλεισε το σπίτι του αφεντικού που δεν τον πληρώνει... και πάλι δεν θα πληρωθεί ποτέ
(2) και ποιός τους επιβάλλει να μένουν σε καλύβα... δόξα τον θεό κάθε χωριό έχει και καμμιά κατοστή σπίτια (συνήθως παλιά πατρικά) στα οποία δεν κατοικεί κανένας... μαζεύονται καμμιά δεκαριά και νοικιάζουν ένα για δυό κατοστάρικα τον μήνα και μένουν... ποιά θα είναι η διαφορά με τον κουριερά που μένει με ένα φιλαράκι σε υπόγεια γκαρσονιέρα ????
(3) και ο κουριεράς μπορεί να κάνει μια ώρα κάθε πρωί να πάει στην δουλειά του και έτσι να καταφέρνει να έχει επιλογές στο να ψωνίσει δίπλα του... και ο λάθρος ας οργανωθεί να πηγαίνει μια φορά την βδομάδα τα τριάντα χιλιόμετρα να ψωνίσει...
(4) και ο κουριεράς αν δεν είναι ασφαλισμένος αρχίδια θα πάρει αν χτυπήσει... και είπαμε εργόσημο φτηνο για τον εργοδότη αλλά δεν το πολυγουστάρουνε όμως... γιατί πρέπει να βάλουν συμμετοχή

αααα ναι και μέχρι την δεκαετία του 70 ολόκληρα χωριά μετακομίζανε για να πάνε εργατες σε άλλες περιοχές στις σοδιές..

     1) Είναι λίγο πιο πιθανό να σε πληρώσει κάποιος που θα χάσει ένα μήνα τζίρο σίγουρα, παρα κάποιος που θα χάσει τη φήμη του για καλοπληρωτής στο Πακιστάν.
     2) Εγώ μένω 7 χρόνια σε τέτοιο χωριό, και ούτε σε 2 άτομα με 500 ευρώ δεν τα δίνουν οι ντόπιοι τα σπίτια που λές. Φοβούνται μην τους τα βρωμίσουν/κατεδαφίσουν αφ ενός, πώς θα κάνουν ενοικιαστήριο με αυτούς που δεν έχουν χαρτιά αφ ετέρου. Να μην πούμε πού θα τους βρούν να διεκδικήσουν τα νοίκια, ακόμα και αν είχαν χαρτιά (αφού δεν έχουν ακίνητα στο Ε9), ούτε αν ξέρουν πολύ καλά ότι αν δεν πληρώσει τους εργάτες το αφεντικό, σιγά μην πληρώσουν αυτοί ιδιοκτήτες σπιτιών.
     3) Ο κουριεράς είναι δεδομένο ότι έχει όχημα, για να μην σου πώ είναι δεδομένο ότι θα περάσει από αστικό κέντρο. Το μικρότερο κούριερ που έχουμε στην περιοχή είναι σε μέρος με πληθυσμό 3000 άτομα. Αυτοί που μαζεύουν φράουλες μένουν μεταξύ 2 χωριών με 100 άτομα το καθένα, 15 χιλιόμετρα απο εκεί. Και όταν λές να οργανωθεί, υποθέτεις ότι έχει λεφτά στα χέρια του και ότι έχει ρεπό, ενώ δεν ισχύει αυτό. Τους ψωνίζουν και αφαιρούν ότι γουστάρουν από αυτά που είναι να λαμβαίνουν. Μήπως έχεις την εντύπωση οτι πάνε και για φραπέ στα καφενεία των 2 χωριών?
     4) Ο κουριεράς είναι ασφαλισμένος, γιατί αν χτυπήσει με τα πακέτα με το λογότυπο του κούριερ πάνω του και δεν είναι, θα το κλείσουν για το τριπλάσιο το κουριερ από ότι αν δεν τον πληρώσει "απλώς".
 

discreet

Μέλος
Εγγρ.
8 Μαΐ 2008
Μηνύματα
499
Κριτικές
5
Like
72
Πόντοι
6
   Α και βέβαια οι εργάτες δεν είναι πουθενά 12 μήνες τον χρόνο, οπότε το να νοικιάσουν τα σπίτια τους οι ντόπιοι για 2 μήνες θα ήταν απίθανο και προκαταβολή να έδινε το νοίκι ο εργοδότης. Με 2 νοίκια δεν καλύπτεις ζημιές, αν γίνουν.
 

discreet

Μέλος
Εγγρ.
8 Μαΐ 2008
Μηνύματα
499
Κριτικές
5
Like
72
Πόντοι
6
    Αντε γιατι σε λίγο θα ακούσουμε "Τον τεμπέλη τον Ελληνα, γιατί δεν πάει να δουλέψει εκεί που δεν έχει ηλεκτρισμό και νοσοκομείο? Το 15 πήγαιναν. Και να μήν ξεχάσει να κάνει φορολογική δήλωση και να πληρώσει ασφάλιστρα! 'Εχει και ωραίες πατάτες."
 

gatto

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Αυγ 2007
Μηνύματα
22.158
Like
32
Πόντοι
366
     Αντε γιατι σε λίγο θα ακούσουμε "Τον τεμπέλη τον Ελληνα, γιατί δεν πάει να δουλέψει εκεί που δεν έχει ηλεκτρισμό και νοσοκομείο? Το 15 πήγαιναν. Και να μήν ξεχάσει να κάνει φορολογική δήλωση και να πληρώσει ασφάλιστρα! 'Εχει και ωραίες πατάτες."
Σε λίγο θα το ακούσεις ή το ακους ήδη?
Εγώ ξέρω πτυχιούχους που μοιράζουν φυλλάδια για 3-3.5 ευρώ την ώρα...ξέρω πτυχιούχους που δουλεύουνε 12ωρα σεκιούριτι και τους χρωστάνε 3-4 μισθά...ξέρω πτυχιούχους που τυλίγουνε πιτόγυρα!
Το ότι έχει γαμηθεί η ζωή όλων αυτών και πολλών άλλων δεν το σχολιάζουνε όλα αυτά τα κομματόσκυλα που υποστηρίζουν κόμματα λες και είναι ποδοσφαιρικές ομάδες και που πιπιλάνε την καραμελίτσα που τους δώσανε ότι για την ανεργία φταίνε όσοι δεν ξεκουμπίζονται στο πουθενά να καλλιεργούν ιπποφαές και σαλιγκάρια!!! :jerking:
 

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.724
Πόντοι
1.306
και δηλαδή τι πρέπει να γίνει ???

να πάψουν να υπάρχουν εποχικοί εργάτες ?? (με αντίστοιχη φυσικά επίπτωση στην αγροτική παραγωγή)

να αμείβονται οι εποχικοί εργάτες με διπλό-τριπλό μεροκάματο ?? (με αντίστοιχη φυσικά επίπτωση στο κόστος των όποιων προιόντων)

να τους δίνουν κανονικό μεροκάματο (ανειδίκευτου εργάτη) και να τους παρέχουν και μια σουίτα σε ξενοδοχείο ??

σε όλο τον κόσμο (όπου υπάρχει αγροτική παραγωγή) υπάρχουν εποχικοί εργατες μετακινούμενοι από άλλα μέρη...

καμία πρόταση ??
 

jhonny64

Σεβαστός
Εγγρ.
31 Μαρ 2007
Μηνύματα
67.511
Like
2.738
Πόντοι
1.306
Σε λίγο θα το ακούσεις ή το ακους ήδη?
Εγώ ξέρω πτυχιούχους που μοιράζουν φυλλάδια για 3-3.5 ευρώ την ώρα...ξέρω πτυχιούχους που δουλεύουνε 12ωρα σεκιούριτι και τους χρωστάνε 3-4 μισθά...ξέρω πτυχιούχους που τυλίγουνε πιτόγυρα!
Το ότι έχει γαμηθεί η ζωή όλων αυτών και πολλών άλλων δεν το σχολιάζουνε όλα αυτά τα κομματόσκυλα που υποστηρίζουν κόμματα λες και είναι ποδοσφαιρικές ομάδες και που πιπιλάνε την καραμελίτσα που τους δώσανε ότι για την ανεργία φταίνε όσοι δεν ξεκουμπίζονται στο πουθενά να καλλιεργούν ιπποφαές και σαλιγκάρια!!! :jerking:

και που ειναι το κακο ρε γατονι;
 

dimis74

Ανώτερος
Εγγρ.
30 Σεπ 2005
Μηνύματα
7.403
Κριτικές
10
Like
20
Πόντοι
5.825
να τους δίνουν κανονικό μεροκάματο στην ώρα τους παίζει;
 

geoMan

Ανώτερος
Εγγρ.
24 Μαΐ 2009
Μηνύματα
28.045
Κριτικές
16
Like
15.110
Πόντοι
6.515
Άτομα σαν το τσόνι χρειάζονται πλέον στην αγροτική παραγωγή.Γυρίζουμε που γυρίζουμε στο '50, είναι και μοσχάρια οι τσόνιδες.
Μια χαρά θα το τραβάνε το άροτρο..

ρε παιδια δεν καταλαβαινετε οτι αν δεν παμε οι ελληνες σε δουλειες οπως αγροτικες, βενζιναδικα, κλπ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΜΕ. Ειναι απιστευτο το νουμερο της ανεργιας.
Με τι θα ζουνε ολοι αυτοι οταν πεθανουν οι γεροντες?  :think: Το επιχειρημα οτι ειναι λιγα τα λεφτα δεν μου λεει τιποτα. Τα λιγα ειναι καλυτερα απο το μηδεν.
Πρεπει οι μη νομιμοι αλλοδαποι σιγα - σιγα να μας αδειασουν τη γωνια για να αδειασουν ποστα. Να πανε στη Μερκελ  :uglystupid:
Λυπαμαι που αυτο το θεμα απασχολει μονο τη χρυση αυγη  :(
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom