Νέα

Χρεοκοπεί η Ελλάδα ή η ...ΕΕ

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα farkeli
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 98K
  • Εμφανίσεις 2M
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 19 άτομα (0 μέλη και 19 επισκέπτες)

Άλλαξε κατι;

  • Οχι.Ολα τα ίδια αλλάζουν κι ολα τα ίδια μένουν.

    Ψήφοι: 47 23,7%
  • Οι πλούσιοι παρέμειναν πλούσιοι οι φτωχοί έμειναν φτωχότεροι

    Ψήφοι: 93 47,0%
  • Ανεργία

    Ψήφοι: 14 7,1%
  • Ηρθε η αναπτυξη

    Ψήφοι: 15 7,6%
  • Γίναμε πλουσιότεροι σαν Εθνος

    Ψήφοι: 5 2,5%
  • Ο Τσιπρας ειναι ο καλύτερος ( δεν κολλαει αλλα ηθελα να το πω)

    Ψήφοι: 24 12,1%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    198

pz89

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
24 Δεκ 2010
Μηνύματα
33.207
Κριτικές
14
Like
22
Πόντοι
376
«Δε θα με κρίνει ο κάθε τσόγλανος»

Θ. Πάγκαλος: Δεν μπήκα τώρα στην πολιτική.

pagkalos-kal.jpg



«Δε θα με κρίνει ο κάθε τσόγλανος»
τόνισε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Θεόδωρος Πάγκαλος, αναφερόμενος σε πολιτικό αρχηγό ο οποίος τον ρώτησε στη Βουλή «τι έχει κάνει στη ζωή του», φωτογραφίζοντας έτσι τον Αλέξη Τσίπρα.

«Δεν μπήκα τώρα στην πολιτική. Έχω μία πορεία 30 ετών, η οποία δε διαγράφεται από τη συμμετοχή μου στην κυβέρνηση Παπανδρέου» επεσήμανε ο κ. Πάγκαλος.

Στη συνέχεια, μιλώντας στο ΜEGA, επιτέθηκε για μία ακόμα φορά στο ΣΥΡΙΖΑ, κατηγορώντας τον για κινητοποίηση και οργάνωση των Αγανακτισμένων, που οδήγησαν στον οικονομικό μαρασμό δεκάδων καταστημάτων στην περιοχή του Συντάγματος και στην ανεργία όλων των εργαζομένων σε αυτά.

Πηγή newsbeast

 

Επισκέπτης
Ρε χιαργιαμα καλά τα γράφει ο περσόνα. Δηλαδή τι κλαίγεσαι? Που οι άλλοι έκαναν πουστιές? Δουλειά τους να κάνουν πουστιές ήταν. ΕΣΥ ο λαός τι έκανες για να το αποτρεψεις?

Ρε συ σεβαλιέ τι ευθύνες ζητάμε τώρα από ένα λαό για κάποιες δεκαετίες πίσω?
Ένα λαό αμόρφωτο ποτισμένο με ραγιαδισμό που είχε πρώτα απ'όλα να λύσει το πρόβλημα της επιβίωσης?
Ένα λαό που τον είχαν μάθει να κατεβάζει τα σώβρακά του μόλις δει γραβάτα? Καλώς ή κακώς ο λαός αυτός δεν είχε τη δυνατότητα να συμπεριφέρεται-μορφώνεται-δημιουργεί όπως οι λαοί της κεντρικής και βόρειας Ευρωπης για παράδειγμα.
Ευθύνες μεγάλες μπορείς να του καταλογισεις. Στις τελευταιες γενιες κυρίως.
 

Hirayama

Μέλος
Εγγρ.
30 Απρ 2011
Μηνύματα
3.258
Like
4
Πόντοι
16
Ρε χιαργιαμα καλά τα γράφει ο περσόνα. Δηλαδή τι κλαίγεσαι? Που οι άλλοι έκαναν πουστιές? Δουλειά τους να κάνουν πουστιές ήταν. ΕΣΥ ο λαός τι έκανες για να το αποτρεψεις?

Εγω δεν κλαιγομαι σε κανένα, απλα λεω οτι εξυπνοτερη είναι η ενωτικη απο τη διχαστικη/απαξιωτικη τοποθετηση !  ;)

Για το τι εκανες σαν λαος απαντησα ηδη στο πρωτο ποστ (1821, εθνικη αντισταση, μακρονησος κτλ).

Το οτι η Ελληνικη φυλή επιβιωνει τοσα χρόνια τωρα, αυτο και μονο είναι αξιοθαυμαστο !

Ε, καποτε σε λιγους αιώνες θα γινουμε κι εμεις άνθρωποι. Στους αγγλους χρειαστηκαν 6 αιωνες περιπου.
Εμεις εχουμε μονο 200 χρονια κρατος.
 

Επισκέπτης
βλάξ έχω ξαναγράψει ότι τον παπου μου τον έφαγαν γιατί δεν ήταν με το μέρος κανενός.
το παοτέλεσμα ήταν οι γόνοι του να γίνουν ακροδεξιοί αντικομμουνιστές έτσι απλά.
γιατί κανείς μαλάκας ένθεν κακείθεν δεν αποφάσισε να δει τι πρέπει επι της ουσίας να γίνει.
όλοι έριχναν τις ευθύνες στους άλλους.
ποτέ ΡΕ ΓΑΜΗΜΕΝΗ ΡΑΤΣΑ ΔΕΝ ΕΙΠΑΤΕ Ω ΓΕΓΟΝΑΙ ΓΕΓΟΝΑΙ ΑΣ ΚΑΤΣΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ ΝΑ ΠΑΜΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ>
ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΡΕ ΓΑΜΗΜΕΝΟΙ ΤΣΑΚΩΝΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΨΗΦΙΣΕ ΠΟΙΑ ΑΡΘΡΑ ΣΤΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ>
ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ
ΗΛΙΘΙΟΙ
τυπε εκει που λεω οτι οπου εισαι δεν ξαναδιαβαζω λες κατι τετοια και με κολλας στον τοιχο
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
14
Πόντοι
866
λες εεεε.. και το 1990 τι έγινε πέρσυ μου ???
θα σου πω.....
ωραία πάσα για να απαντήσω στον καγιαμπούσα.
το 90 συνέπραξαν τα μεν κομμούνια για να γαμήσουν αυτον που κυβέρνησε με τη στάνη τους 10 χρόνια
τα δε δεξιά για να ξοφλήσει ο ξέπουλας αρχηγός τους τον γιο του πρωθυπουργού που τον πήγαινε γαμιώντας όπως πήγε αυτός γαμιώντας τον πατέρα του.
και ας πούμε ότι αυτό ήταν προ καλό σκοπό ακόμα και εάν και εδώ η ανταποδοτικότητα της ρατσας υπερίσχυσε.
Ο ΓΑΜΙΟΛΗΣ Ο ΛΑΟΣ ΠΟΥ Ο καγιαμπουσας υπερασπίζεται ΔΕΝ ΠΗΡΕ ΓΡΑΜΜΗ ΤΙ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΕΔΩΚΕ 40% στον ΑΠΑΤΕΩΝΑ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΕΙ ΜΠΟΥΖΟΥ?
και το 93 ΤΙ ΣΚΑΤΑ ΕΙΧΕ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΑ ΤΟΥ που του δωκε παλι 46%
να σου πω...
τον κώλο του και τη βολή του κοίταγε
ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΕΝΔΙΕΦΡΕ ΤΗΝ ΚΩΛΟΡΑΤΣΑ.
ΤΩΡΑ ΠΟΥΤΣΑ ΚΑΙ ΠΕΙΝΑ ΛΟΙΠΟΝ.
 

pz89

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
24 Δεκ 2010
Μηνύματα
33.207
Κριτικές
14
Like
22
Πόντοι
376
θα σου πω.....
ωραία πάσα για να απαντήσω στον καγιαμπούσα.
το 90 συνέπραξαν τα μεν κομμούνια για να γαμήσουν αυτον που κυβέρνησε με τη στάνη τους 10 χρόνια
τα δε δεξιά για να ξοφλήσει ο ξέπουλας αρχηγός τους τον γιο του πρωθυπουργού που τον πήγαινε γαμιώντας όπως πήγε αυτός γαμιώντας τον πατέρα του.
και ας πούμε ότι αυτό ήταν προ καλό σκοπό ακόμα και εάν και εδώ η ανταποδοτικότητα της ρατσας υπερίσχυσε.
Ο ΓΑΜΙΟΛΗΣ Ο ΛΑΟΣ ΠΟΥ Ο καγιαμπουσας υπερασπίζεται ΔΕΝ ΠΗΡΕ ΓΡΑΜΜΗ ΤΙ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΕΔΩΚΕ 40% στον ΑΠΑΤΕΩΝΑ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΕΙ ΜΠΟΥΖΟΥ?
και το 93 ΤΙ ΣΚΑΤΑ ΕΙΧΕ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΑ ΤΟΥ που του δωκε παλι 46%
να σου πω...
τον κώλο του και τη βολή του κοίταγε
ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΕΝΔΙΕΦΡΕ ΤΗΝ ΚΩΛΟΡΑΤΣΑ.
ΤΩΡΑ ΠΟΥΤΣΑ ΚΑΙ ΠΕΙΝΑ ΛΟΙΠΟΝ.
Εσείς αγαπητέ ανήκετε σε αυτήν την ράτσα ή σε άλλη;;;

 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
14
Πόντοι
866
Εγω δεν κλαιγομαι σε κανένα, απλα λεω οτι εξυπνοτερη είναι η ενωτικη απο τη διχαστικη/απαξιωτικη τοποθετηση !  ;)

Για το τι εκανες σαν λαος απαντησα ηδη στο πρωτο ποστ (1821, εθνικη αντισταση, μακρονησος κτλ).

Το οτι η Ελληνικη φυλή επιβιωνει τοσα χρόνια τωρα, αυτο και μονο είναι αξιοθαυμαστο !

Ε, καποτε σε λιγους αιώνες θα γινουμε κι εμεις άνθρωποι. Στους αγγλους χρειαστηκαν 6 αιωνες περιπου.
Εμεις εχουμε μονο 200 χρονια κρατος.
ποιά διχαστική ρε καμασίτσα;
τοσα μπινελίκια που έχω ρίξει εγώ στον πατέρα μου και τους ομοιους του/μας ΟΥΤΕ ΟΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ.
σταματα να υπερασπίζεσαι τα ζώα.
όσο για τα 200 χρόνια ...
τι έγινε ρε μαλάκα;
400 χρονια μείναμε πίσω λόγω οθωμανών.
200 χρόνια είναι κούτσικο το έθνος.
ρε μπαγλαμά σε 2 ππ είμαστε με τους νικητές και φτάσαμε εφώ που φτάσαμε.
τα γερμάνια χάσαν 2 ππ σε μισό αιώνα και τώρα σε πάνε ΠΙΠΑ ΚΩΛΟ.

κλείνοντας
ΓΑΜΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΣΑΣ.
βρείτε τι φταίει πρώτα αλλάξτε το και μετά αρχιστε τις δικαιολογίες.
απλά και νέτα.
 

amjik

Τιμημένος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2008
Μηνύματα
45.818
Κριτικές
61
Like
44.294
Πόντοι
22.785
Πού θά φάμε καλά σαλιγκάρια ??
 

Φυλήςυχος Πολίτης

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Μαρ 2008
Μηνύματα
11.773
Like
0
Πόντοι
166
Εσείς αγαπητέ ανήκετε σε αυτήν την ράτσα ή σε άλλη;;;

Τα έβγαλες τα μαύρα από το χαμό του Γκλιγκόρωφ ή ακόμη;  :birdman:

Ο ινστρούχτοράς σου κυκλοφορεί λέει με μαύρο κορδέλα στο μανίκι;
 

pz89

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
24 Δεκ 2010
Μηνύματα
33.207
Κριτικές
14
Like
22
Πόντοι
376

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
14
Πόντοι
866
ζόλη ας πάρουμε για παράδειγμα τα εσωτερικά του πασοκ....
βγήκε το σκουπίδι και δήλωσε.
"θα φύγω, αλλά θα μείνω μέχρι να φύγω"

και αντί να πουν στο γελοίο υποκείμενο όλοι έφυγες με την καρέκλα αγκαλιά τώρα γιατι το λιγότερο απλά ΑΠΕΤΥΧΕΣ ΡΕ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ ασε μας να πάμε παρακάτω αρχίσαν την κολοκυθιά.
πούτσα λέμε και πείνα.

ξετσίπωτοι.
σκουπίδια.
 

pz89

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
24 Δεκ 2010
Μηνύματα
33.207
Κριτικές
14
Like
22
Πόντοι
376
Τα έβγαλες τα μαύρα από το χαμό του Γκλιγκόρωφ ή ακόμη;  :birdman:

Ο ινστρούχτοράς σου κυκλοφορεί λέει με μαύρο κορδέλα στο μανίκι;
Ποιος απελευθερώθηκε το 1912; :thefinge: :thefinge: :thefinge:



του Άκη Γαβριηλίδη

Τη χρονιά που έρχεται, η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να γιορτάσει τα «εκατό χρόνια από την απελευθέρωσή της».

Για την ακρίβεια, αυτοί που προς το παρόν ετοιμάζονται να τα γιορτάσουν είναι οι επίσημοι και οι αρχές της πόλης, καθώς και οι επαγγελματίες του είδους (υπεύθυνοι πρακτορείων, διοργανωτές εκθέσεων/ συνεδρίων κ.ο.κ.). Ως προς το θέμα μάλιστα αυτό, προέκυψε ήδη μία διαφωνία: ποιες αρχές είναι οι αρμόδιες για τον εορτασμό; Ο δήμος της Θεσσαλονίκης, ή μήπως το σύνολο των τοπικών αρχών του ευρύτερου οικιστικού συγκροτήματος;

Πριν όμως τη διαφωνία αυτή, νομίζω ότι υπάρχει ένα βασικότερο ερώτημα που καλό θα ήταν να τεθεί και να συζητηθεί στο δημόσιο χώρο: με ποια ακριβώς έννοια χρησιμοποιείται εδώ ο όρος «απελευθέρωση»;

Καταρχάς, λογική προϋπόθεση της χρήσης μιας τέτοιας έκφρασης είναι η ταύτιση της ελευθερίας με το (ή με ένα) κράτος. Κατά τρόπο κάπως διεστραμμένο σε σχέση με την αρχική διατύπωση μιας ανάλογης ταύτισης εκ μέρους του Χέγκελ, ένας πληθυσμός ή/ και μια εδαφική έκταση κατέληξε να θεωρείται «ελεύθερη» με αποκλειστικό κριτήριο το εάν εντάσσεται σε αυτήν ή την άλλη κρατική επικράτεια –και ειδικότερα σε εκείνη που θεωρείται ως η «φυσική» της, που υποτίθεται ότι αντιστοιχεί στην εθνοτική καταγωγή και στον εθνικό χαρακτήρα του εν λόγω πληθυσμού ή έκτασης.

Όπως είναι προφανές, πρόκειται ήδη για μια υπεξαίρεση/ οικειοποίηση της έννοιας της ελευθερίας από τον «μεθοδολογικό εθνικισμό», για μια εξαιρετικά περιοριστική κατανόηση του όρου.

Ακόμη όμως και με αυτή την περιοριστική έννοια, είναι εξαιρετικά προβληματικό να ισχυριστούμε ότι ο ελληνικός στρατός που εισήλθε το 1912 στη Θεσσαλονίκη την «απελευθέρωσε». Πάντως οι τότε κάτοικοι της πόλης δεν έδειχναν να αισθάνονται ιδιαίτερα «απελευθερωμένοι». Τη χρονική στιγμή που ο ελληνικός στρατός, μετά από πολεμική εκστρατεία και εισβολή στα εδάφη τής τότε οθωμανικής αυτοκρατορίας, κατέλαβε (και) τη συγκεκριμένη πόλη, και για αρκετούς αιώνες προηγουμένως, ο πληθυσμός της Θεσσαλονίκης αποτελούνταν από πολυάριθμες εθνοτικές ομάδες, από τις οποίες η πολυπληθέστερη –αλλά και η σημαντικότερη από άποψη οικονομικής, πνευματικής και κοινωνικοπολιτικής δραστηριότητας- ήταν οι Σεφαραδίτες Εβραίοι, ενώ οι ελληνόφωνοι ορθόδοξοι ήταν μόλις η τρίτη σε αριθμό πληθυσμιακή ομάδα με περίπου 25%.

Ακόμη λοιπόν και με συμβατικά εθνοκρατικά κριτήρια, ο καταλληλότερος χαρακτηρισμός για αυτό που συνέβη το 1912 θα ήταν μάλλον «η κατάληψη της Θεσσαλονίκης από τον ελληνικό στρατό».

Η ομοιόμορφη και απροβλημάτιστη χρήση του όρου «απελευθέρωση» δημιουργεί την παραπλανητική εντύπωση ότι μέχρι το 1912 όλα ήταν «σκλαβιά», μαυρίλα, ή εν πάση περιπτώσει δεν μας πολυενδιαφέρει τι ήταν· η «πραγματική» ιστορία της πόλης αρχίζει μετά τη χρονολογία αυτή, ενώ ό,τι έγινε πριν έχει νόημα μόνο στο βαθμό που «προετοίμαζε» την τωρινή ευτυχή κατάληξη/ κατάληψη.

Ωστόσο, αν προσπαθούσαμε να κάνουμε έναν απολογισμό αυτών των 100 χρόνων και να δούμε τι αποτελέσματα είχε η ένταξη της πόλης στην επικράτεια του ελληνικού κράτους, θα διαπιστώναμε ότι δεν μπορούμε να βρούμε και πολλά πράγματα τα οποία να ήταν ιδιαίτερα «απελευθερωτικά» με οποιαδήποτε έννοια του όρου.

Καταρχάς, η μεγαλύτερη αυτή εθνοτική ομάδα στην οποία αναφερθήκαμε, στη συντριπτική της πλειοψηφία εξοντώθηκε βιολογικά δύο δεκαετίες αργότερα. Την εξόντωση αυτή βέβαια τη σχεδίασαν και την υλοποίησαν οι Ναζί. Οι υπόλοιποι κάτοικοι της πόλης όμως δεν φάνηκε να δυσαρεστήθηκαν ιδιαίτερα γι’ αυτό. Αντιθέτως, πολλοί από αυτούς, προεξάρχοντος του δήμου και των λοιπών αρχών της πόλης, δωσιλογικών ή εθνικοφρόνων, έσπευσαν να εξαφανίσουν κάθε ίχνος της παρουσίας των Εβραίων, ιδιοποιούμενοι όσα τους ήταν χρήσιμα και απλώς καταστρέφοντας τα υπόλοιπα. Μεταξύ των οποίων και ένα ανυπολόγιστης αρχαιολογικής αξίας εβραϊκό νεκροταφείο, ένα από τα σημαντικότερα της Ευρώπης, το οποίο καταστράφηκε ολοσχερώς με εκδικητική μανία εντός ελάχιστου χρόνου. Σήμερα, η πλειοψηφία των κατοίκων της πόλης δεν γνωρίζει καν ότι υπήρξε κάποτε ένα τέτοιο νεκροταφείο. Στη θέση του, με πρωτοφανή κυνισμό, ανεγέρθηκε το … πανεπιστήμιο της πόλης, το οποίο φέρει την επωνυμία «Αριστοτέλειο» αλλά έχει ως λογότυπο έναν Ρωμαίο στρατιωτικό που ανακηρύχθηκε σε χριστιανό άγιο μετά το θάνατό του –και που πάντως όσο ζούσε δεν είχε ιδιαίτερη σχέση με τις επιστήμες και τα γράμματα.

Ένα άλλο αποτέλεσμα επίσης ήταν ότι, μία δεκαετία αργότερα, το ελληνικό κράτος εγκατέστησε στη Θεσσαλονίκη και στην ευρύτερη περιοχή πολλές δεκάδες χιλιάδες Μικρασιατών και Ποντίων προσφύγων, στις πλάτες των οποίων είχε την πρώτη ευκαιρία να δοκιμάσει σε τόσο μαζική κλίμακα την τεχνολογία του στρατοπέδου. Μετά την απαραίτητη συμβολική και υλική καραντίνα, οι πληθυσμοί αυτοί χρησιμοποιήθηκαν στρατηγικά ως έποικοι για τον «εξελληνισμό» της ευρύτερης περιοχής, χωρίς να εκλείψει ποτέ ο κλοιός της στενής παρακολούθησης και η υποψία της «αμφίβολης ελληνικότητας» που τους βάραινε στον ένα ή τον άλλο βαθμό, με αποτέλεσμα να τους οδηγεί σε διαρκείς πλειοδοσίες προκειμένου να αποσείσουν την υποψία. Σήμερα βέβαια η αμφισβήτηση αυτή δεν διατυπώνεται ρητά, (αν εξαιρέσουμε κάποια συνθήματα που εκφωνούνται στον ευγενή χώρο του αθλητισμού), αλλά μία ένδειξη τη διαρκούς δραστικότητάς της υπήρξαν τα μεταξικής εμπνεύσεως συλλαλητήρια των αρχών της δεκαετίας του 90 εναντίον της ανεξαρτητοποίησης της δημοκρατίας της Μακεδονίας. Φαινόμενα όχι ιδιαίτερα απελευθερωτικά και αυτά.

Σε αυτή την άλλοτε σιωπηρή και άλλοτε θορυβώδη εθνοκάθαρση –ή/και αυτο-εθνοκάθαρση- του κοινωνικού ιστού της πόλης, θα πρέπει να προσθέσουμε τη διάλυση της πολυεθνικής σοσιαλιστικής Φεντερασιόν, την πολύνεκρη καταστολή των διαδηλωτών της απεργίας του 1936 από το στρατό –τον ίδιο αυτό στρατό που λίγο νωρίτερα τους είχε «απελευθερώσει»- και τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη από το παρακράτος το 63.

Ένα υπόλοιπο όμως που περισσεύει, και που υπονομεύει διαβρωτικά την φαινομενικά πλήρη τακτοποίηση της μνήμης και την απώθηση των ενοχλητικών στοιχείων από το παρελθόν, είναι η οργάνωση του αστικού χώρου της Θεσσαλονίκης και, ειδικότερα, οι πολιτικές σε ζητήματα δημόσιας μνήμης –και μνημείων.

Αν κοιτάξει κανείς τις επιλογές όσον αφορά τα αγάλματα που κοσμούν (Wink τις οδούς και τις πλατείες της Θεσσαλονίκης, αλλά και όσον αφορά τις ίδιες τις ονομασίες –και τις μετονομασίες- των εν λόγω οδών και πλατειών, θα σχηματίσει την εντύπωση ότι η πόλη βρίσκεται ακόμα, ή τουλάχιστο βρισκόταν μέχρι πρόσφατα, υπό κατοχή· ότι πρόκειται για μία πόλη στην οποία υπάρχει μια διάχυτη ανασφάλεια και μια ανάγκη να υπενθυμίζεται διαρκώς ποιος κάνει κουμάντο εδώ, να πειθαρχείται διαρκώς το βλέμμα των κατοίκων –και των επισκεπτών- προς την πανταχού παρούσα αρχή της ελληνοκανονιστικότητας. Αυτό όμως που απαιτείται να υπενθυμίζεται διαρκώς, είναι αυτό που δεν έχει τελείως οριστικοποιηθεί και εμπεδωθεί, που δεν έχει ακόμα περάσει στο χώρο του «αυθόρμητου» και του «αυτονόητου».

Τα αγάλματα λοιπόν που συναντά κανείς στο δημόσιο χώρο της Θεσσαλονίκης στη συντριπτική τους πλειοψηφία συντηρούν και τιμούν μία μνήμη μιλιταριστική, πολεμικής κατάκτησης. Πολλά απεικονίζουν επιδεικτικά διάφορους μαχαιροβγάλτες –συνήθως καπετάνιους του λεγόμενου «Μακεδονικού Αγώνα» των αρχών του 20ού αιώνα, οι οποίοι ωστόσο, παρά τη σχεδόν μονοπωλιακή προβολή τους, παραμένουν άγνωστοι και μάλλον αδιάφοροι για τους περισσότερους κατοίκους. Πέρα από αυτούς, το μενού διαθέτει φυσικά Αλέξανδρο (έφιππο), Φίλιππο (πεζό), Παύλο Μελά, Εμμανουήλ Παπά, και Κολοκοτρώνη.

Κατά ενδιαφέροντα τρόπο, πάντως, εδώ και λίγο καιρό στο άγαλμα του τελευταίου έχει εναποτεθεί υλικά το ίχνος από μια πρακτική υπονόμευσης αυτής της καταθλιπτικά ανδροκρατικής ατμόσφαιρας: κάποιοι/-ες ανώνυμες γκραφιτάδες σχεδίασαν πάνω στη φουστανέλα του αγάλματος το σύμβολο της queer προσέγγισης της σεξουαλικότητας, δύο «ασπίδες του Άρη» κολλημένες δίπλα δίπλα. Το γκραφίτι επιβιώνει μέχρι τη στιγμή που γράφονται οι γραμμές αυτές· κανείς δεν επιχείρησε να το σβήσει, είτε λόγω αδιαφορίας είτε λόγω άγνοιας της σημασίας του. Χρειάστηκε λοιπόν να περιμένουμε μέχρι το 99ο έτος του «απελευθερωμένου» βίου της Θεσσαλονίκης/ Σαλόνικα/ Σελανίκ/ Σόλουν, για να λάβει χώρα μία έμπρακτη αμφισβήτηση της ετερο/ελληνοκανονιστικότητας και μια αναδιεκδίκηση του δημόσιου χώρου όπως αυτή.

Και, φυσικά, όπως γίνεται προφανές, τα αγάλματα στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι απεικονιστικά, αν όχι νατουραλιστικά: αναπαριστούν υπαρκτά πρόσωπα, ένοπλους ήρωες μαχών και θριάμβων «όπως ήταν στην πραγματικότητα», ή έστω λίγο εξιδανικευμένους. Είτε, πιο πρόσφατα –έσχατη παραχώρηση-, νοητικές αφαιρέσεις/ συμπυκνώσεις υπαρκτών κατηγοριών προσώπων, όπως ιδίως ο bigger than lifesize «Κρητικός

Μακεδονομάχος» που ατενίζει απειλητικά τους διαβάτες της Διαγωνίου, ή η καρτερική και αγόγγυστη «Γυναίκα της Πίνδου» που επιτελεί την υποταγή και τη σιωπηλή συμβολή της στους αγώνες του έθνους, και στην έμφυλη κατανομή των ρόλων, ακριβώς απέναντί του, υπό την έγγραφη –χαραγμένη στη βάση του αγάλματος- συνοδεία του έντεχνου ελαφρολαϊκού κιτς της δεκαετίας του 70. Αυτή είναι μάλλον και η μόνη γυναίκα –ή σύμβολο γυναίκας- που έχει απαθανατιστεί από τη μνημειακή αρχιτεκτονική της «απελευθερωμένης» Θεσσαλονίκης.

Εξίσου δυσεύρετη είναι η παρουσία οποιουδήποτε καλλιτέχνη ή διανοητή. Φυσικά υπάρχει ένα –εξαιρετικά κακόγουστο και πάντοτε αυστηρά αναπαραστατικό- άγαλμα του Αριστοτέλη στην ομώνυμη πλατεία, το οποίο όμως τοποθετήθηκε τη δεκαετία του 90 για πολύ διαφανείς χρησιμοθηρικούς σκοπούς: όχι βεβαίως επειδή οι ελληνοορθόδοξοι Μουτζαχεντίν που παριστάνουν την «πνευματική ελίτ της πόλης» καταλήφθηκαν από ξαφνικό θαυμασμό και ενδιαφέρον για τα Ηθικά Νικομάχεια και την Αθηναίων Πολιτεία, αλλά επειδή έτσι φαντάζονταν ότι θα δώσουν την «αποστομωτική απάντηση στους ιερόσυλους Σκοπιανούς».

Εκτός από την τοποθέτηση νέων μνημείων, η αστυνόμευση της μνήμης συντελείται και με την ηθελημένη ή εξ αμελείας/ εξ αδιαφορίας καταστροφή όλων των κτισμάτων που δεν μπορούσαν να ενταχθούν στον κανόνα της αδιάλειπτης παρουσίας του ελληνισμού –ή έστω του ρωμαϊσμού. Ή που, ακόμα χειρότερα, διέψευδαν εμπράκτως την αφήγηση αυτή. Με χαρακτηριστικό παράδειγμα τους δεκάδες μιναρέδες που δεσπόζουν στο skyline της πόλης σε όλες τις πρώτες φωτογραφίες της μέχρι και τη δεκαετία του 1910. Στο μόνο κτίσμα που μια τέτοια εθνοκάθαρση της μνήμης δεν ήταν δυνατό να γίνει υλικά, τον Λευκό Πύργο, έγινε συμβολικά, διά της πρόσδοσης νέου νοήματος –ή συσκότισης του νοήματος: στην είσοδό του τοποθετήθηκε «επεξηγηματικός» πίνακας ο οποίος πληροφορεί τους ενδιαφερομένους ότι πρόκειται για «μεταβυζαντινό» μνημείο –για να μην τύχει και τεθεί στη δημόσια κυκλοφορία η ανυπόφορη λέξη «οθωμανικό» και την μολύνει.

Αν στρέψουμε λοιπόν το βλέμμα, και το αυτί, από τις ρητές διακηρύξεις και αποσιωπήσεις που επαναλαμβάνουν εμμονοληπτικά τη διαβεβαίωση περί αδιάλειπτης ελληνικότητας, προς την έμπρακτη αφήγηση που συνιστούν οι παραπάνω επιλογές, θα δούμε να αποτυπώνεται σε αυτή μια εικόνα αμφιβολίας· η οποία δεν απομακρύνεται, αντιθέτως υπογραμμίζεται ακόμα περισσότερο από την ασφυκτική υπαγωγή αρχόντων και αρχομένων σε μια διαρκή «κυβερνολογική», σε έναν αυτοέλεγχο της συμμόρφωσης προς την ελληνοκανονιστικότητα. Αυτή η ανάγκη των κατοίκων να δίνουν συνεχώς εξετάσεις στον εαυτό τους και ο ένας στον άλλο, δεν νομίζω ότι αξίζει και πολύ το χαρακτηρισμό «απελευθέρωση». Μάλλον σαν υποδούλωση μοιάζει.

 

Φυλήςυχος Πολίτης

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
18 Μαρ 2008
Μηνύματα
11.773
Like
0
Πόντοι
166
Δε σφάξανε ομορφάντρα μου.
Για να το πεις πρέπει να βλέπεις μπέσα απέναντι, αλλά δεεεεεεεεεεενννννννννν

Ε, κι εσύ μανία με τους καθρέπτες...  :2funny:

Όσον αφορά στην έκφραση "Ελλάς, έθνος ανάδελφον" αποδίδεται στο Χρήστο Σαρτζετάκη. Και είναι πέρα ως πέρα αληθής
 

axaxouxas

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
8 Απρ 2007
Μηνύματα
21.957
Κριτικές
2
Like
8
Πόντοι
366
ζόλη ας πάρουμε για παράδειγμα τα εσωτερικά του πασοκ....
βγήκε το σκουπίδι και δήλωσε.
"θα φύγω, αλλά θα μείνω μέχρι να φύγω"

και αντί να πουν στο γελοίο υποκείμενο όλοι έφυγες με την καρέκλα αγκαλιά τώρα γιατι το λιγότερο απλά ΑΠΕΤΥΧΕΣ ΡΕ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ ασε μας να πάμε παρακάτω αρχίσαν την κολοκυθιά.
πούτσα λέμε και πείνα.

ξετσίπωτοι.
σκουπίδια.
Αυτοι καλα κανουν .......

Σιγα μην αφησουν την καρεκλα οι καρεκλοκενταυροι......

Οι μαλακες ειναι αυτοι που τους ψηφιζουν και δεν πανε εξω απο τα σπιτια τους να τους τα σπασουν
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom