Νέα

Χρεοκοπεί η Ελλάδα ή η ...ΕΕ

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα farkeli
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 98K
  • Εμφανίσεις 2M
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 25 άτομα (0 μέλη και 25 επισκέπτες)

Άλλαξε κατι;

  • Οχι.Ολα τα ίδια αλλάζουν κι ολα τα ίδια μένουν.

    Ψήφοι: 47 23,7%
  • Οι πλούσιοι παρέμειναν πλούσιοι οι φτωχοί έμειναν φτωχότεροι

    Ψήφοι: 93 47,0%
  • Ανεργία

    Ψήφοι: 14 7,1%
  • Ηρθε η αναπτυξη

    Ψήφοι: 15 7,6%
  • Γίναμε πλουσιότεροι σαν Εθνος

    Ψήφοι: 5 2,5%
  • Ο Τσιπρας ειναι ο καλύτερος ( δεν κολλαει αλλα ηθελα να το πω)

    Ψήφοι: 24 12,1%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    198

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
14
Πόντοι
866
αυτο που υποθετω οτι θελει να σου πει ο περσονας ειναι οτι εισαι μονιμα σε καθεστος ενος ετους αποζημιωσης αν απολυθεις παιχτη. αν καταλαβα καλα.
μην ασχολείσαι.
ο τύπος είναι για γέλια εδω μιλάμε για συμβάσεις εργασιακές και αυτός μας λέει τι υπογράφει κάθε χρόνο
όταν δουλεύεις σε μια επιχείρηση που έχει έδρα ένα συγκεκριμένο κράτος φορολογείσαι και υπάγεσαι στο εργασιακό καθεστώς της χώρας που η εταιρεία δηλώνει έδρα.

ο τυπάς προφανώς δεν αναφέρεται σε αύξηση μισθού.
μάλλον πωλητάκος είναι όπου στις πολυεθνικές έχει ένα στάνταρ μισθό.
εάν πιάσει το 100% του στόχου πέρνει όλο το μισθό.
εάν πιάσει 100+1 παίρνει όσα έχουν προσυμφωνηθεί για το πέραν του στόχου.
εάν πιάσει 100-1 παίρνει κλάσμα του ετήσιου μισθού.

από κει και πέρα ο στόκος μας λέει ότι επειδή η χ εταιρεία έδωκε μπόνους στον πωλητάκο λόγω καλής χρονιάς ότι δε μπορεί να τον ξαναφωνάξει μέσα στα πλαίσια των επιχειρησιακών συμβάσεων και να του μειώσει τον μισθό με βάση τον οπολίο καθορίζεται η αποζημίωσή του.

πρακτικά όλοι στην ελλάδα είναι μάγκες η εταιρεία τους γαμάει παίρνουν αυξήσεις και καλά γιατί είναι αστέρια και μετά απο 2-3 μήνες εάν μείνουν στο δρόμο αρχίζει το κλάμα.
γιατί ο πωλητάκος που πήρε αύξηση δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι πλέον χωρίς προειδοποίηση σε στέλνουν για σπίρτα πληρώνοντάς σου τμηματικά και όχι εφάπαξ το μισό του ποσού που δικαιούσουν βάσει νόμου πέρσι. σε βάζουν και σε ένα προγραμμα εύρεσης εργασίας και τα παμε.

αλλά είπαμε.
στην ελλαδα που ετοιμάζεται να χρεωκοπήσει υπάρχζουν ακόμα αστέρια που οι πολυεθνικές χρυσοπληρώνουν, θα τους έχουν στα ώπα ώπα και θα γαμάνε κώλους αφού η χώρα πάει πρίμα
είναι και μάγκες γιατί εμείς οι λοιποί "δεν το έχουμε" και "δεν ξέρουμε" από αυτά.
 

Tipos

Τιμημένος
Εγγρ.
22 Μαρ 2006
Μηνύματα
3.265
Κριτικές
20
Like
2
Πόντοι
3.945
Δεν πειράζει.
Υπάρχουν τα δικά σου.
Ορόσημα στην Μακρο-οικονομία, ογκόλιθοι της οικονομικής σκέψης και ανάλυσης.

Να σου δώσω λοιπόν άλλη μια:

Να βάλουμε ένα στοιχηματάκι ότι τα spread θα πέσουν κιάλλο?

Θα μου πεις, επειδή το μνημόνιο πάει καλά και θα βγούμε από το τούνελ χωρίς αναδιάρθρωση σύμφωνα με ΠΑΠ?

:2funny: :2funny:

Λάθος.  ;)

Το μυστικό είναι στο ότι η Γερμανία συζητά να μας επιτρέψουν να αγοράσουμε μέσω ESFS πίσω τα ομόλογά μας!!
Τα οποία, αν τα αγοράζαμε πριν ένα μήνα θα τα παίρναμε στο 65-70% της αξίας τους (αν είχε έστω και λίγο νιονιο ο ΠΑΠ θα τόχε κάνει όλους αυτούς τους μήνες)
Αν τα αγοράζαμε σήμερα θα τα πληρώναμε γύρω στο 75%.

Και αν... τα αγορασουμε μετά από κάνα μήνα που θα υποτίθεται ότι θα μας το επιτρέψουν οι Γερμανοι ... ε μέχρι τότε θα spread θα έχουν πέσει τόσο πολύ που πια τα ομόλογά μας θα έχουν ξαναπιάσει τιμες γύρω στο 80-85%!!

Να αγαπητέ μου ποιητή μια απλή σκέψη που αδυνατείς να κάνεις.
Και να πως - πάλι σχεδιασμένα - ευνοούνται για άλλη μια φορά οι πιστωτές και οι τράπεζες.

από το πουθενά θα βγάλουν πάλι ένα 15-20%...  >:( >:(

αυτά τα πράγματα δεν τα αναγγέλεις - τα κάνεις χωρίς να το περιμένουν, αλλιώς παίζεις το παιχνίδι τους....και πάντα αυτοί το παίζουν καλύτερα...

(άσε που, αν τελικά το κούρεμα θα είναι μόνο 15%, θα κάνουμε μια τρύπα στο νερό)
 

tomcat00

Μέλος
Εγγρ.
28 Δεκ 2008
Μηνύματα
2.976
Κριτικές
1
Like
27
Πόντοι
16
Να σου δώσω λοιπόν άλλη μια:

Να βάλουμε ένα στοιχηματάκι ότι τα spread θα πέσουν κιάλλο?

Θα μου πεις, επειδή το μνημόνιο πάει καλά και θα βγούμε από το τούνελ χωρίς αναδιάρθρωση σύμφωνα με ΠΑΠ?

:2funny: :2funny:

Λάθος.  ;)

Το μυστικό είναι στο ότι η Γερμανία συζητά να μας επιτρέψουν να αγοράσουμε μέσω ESFS πίσω τα ομόλογά μας!!
Τα οποία, αν τα αγοράζαμε πριν ένα μήνα θα τα παίρναμε στο 65-70% της αξίας τους (αν είχε έστω και λίγο νιονιο ο ΠΑΠ θα τόχε κάνει όλους αυτούς τους μήνες)
Αν τα αγοράζαμε σήμερα θα τα πληρώναμε γύρω στο 75%.

Και αν... τα αγορασουμε μετά από κάνα μήνα που θα υποτίθεται ότι θα μας το επιτρέψουν οι Γερμανοι ... ε μέχρι τότε θα spread θα έχουν πέσει τόσο πολύ που πια τα ομόλογά μας θα έχουν ξαναπιάσει τιμες γύρω στο 80-85%!!

Να αγαπητέ μου ποιητή μια απλή σκέψη που αδυνατείς να κάνεις.
Και να πως - πάλι σχεδιασμένα - ευνοούνται για άλλη μια φορά οι πιστωτές και οι τράπεζες.

από το πουθενά θα βγάλουν πάλι ένα 15-20%...  >:( >:(

αυτά τα πράγματα δεν τα αναγγέλεις - τα κάνεις χωρίς να το περιμένουν, αλλιώς παίζεις το παιχνίδι τους....και πάντα αυτοί το παίζουν καλύτερα...

(άσε που, αν τελικά το κούρεμα θα είναι μόνο 15%, θα κάνουμε μια τρύπα στο νερό)

παλι τ 'φιτιλι' της..επαναστασης πας να αναψεις;  :grin: :grin:

πς φουντ φορ 8οτ: κατ οφ ποιντ ειναι το 91 της Τυνησιας;;  :grin: :grin:
πς2 γιουζλες στατιστικ....χαι κορελεισον μπιτουιν σοσιαλ καπιταλ εντ προσπεριτι  :grin: :grin:
()
 

gari10

Σπουδαίος
Εγγρ.
15 Δεκ 2010
Μηνύματα
4.435
Κριτικές
10
Like
2.361
Πόντοι
2.727
Να σου δώσω λοιπόν άλλη μια:

Να βάλουμε ένα στοιχηματάκι ότι τα spread θα πέσουν κιάλλο?

Θα μου πεις, επειδή το μνημόνιο πάει καλά και θα βγούμε από το τούνελ χωρίς αναδιάρθρωση σύμφωνα με ΠΑΠ?

:2funny: :2funny:

Λάθος.  ;)

Το μυστικό είναι στο ότι η Γερμανία συζητά να μας επιτρέψουν να αγοράσουμε μέσω ESFS πίσω τα ομόλογά μας!!
Τα οποία, αν τα αγοράζαμε πριν ένα μήνα θα τα παίρναμε στο 65-70% της αξίας τους (αν είχε έστω και λίγο νιονιο ο ΠΑΠ θα τόχε κάνει όλους αυτούς τους μήνες)
Αν τα αγοράζαμε σήμερα θα τα πληρώναμε γύρω στο 75%.

Και αν... τα αγορασουμε μετά από κάνα μήνα που θα υποτίθεται ότι θα μας το επιτρέψουν οι Γερμανοι ... ε μέχρι τότε θα spread θα έχουν πέσει τόσο πολύ που πια τα ομόλογά μας θα έχουν ξαναπιάσει τιμες γύρω στο 80-85%!!

Να αγαπητέ μου ποιητή μια απλή σκέψη που αδυνατείς να κάνεις.
Και να πως - πάλι σχεδιασμένα - ευνοούνται για άλλη μια φορά οι πιστωτές και οι τράπεζες.

από το πουθενά θα βγάλουν πάλι ένα 15-20%...  >:( >:(

αυτά τα πράγματα δεν τα αναγγέλεις - τα κάνεις χωρίς να το περιμένουν, αλλιώς παίζεις το παιχνίδι τους....και πάντα αυτοί το παίζουν καλύτερα...

(άσε που, αν τελικά το κούρεμα θα είναι μόνο 15%, θα κάνουμε μια τρύπα στο νερό)

και το 20 % καλο ειναι ..
μην τα θελουμε ολα δικα μας ...
 

Tipos

Τιμημένος
Εγγρ.
22 Μαρ 2006
Μηνύματα
3.265
Κριτικές
20
Like
2
Πόντοι
3.945
και το 20 % καλο ειναι ..
μην τα θελουμε ολα δικα μας ...

δεν φτάνει.
θα θριαμβολογήσουν ... ενώ θα εχουν κάνει μια τρύπα στο νερό
στην ουσία θα μας βάλουν σε νέο μνημόνιο 20 ετών
για να μην χάσουν οι τράπεζες.

bottom line: "μάτωσε μαλάκα έλληνα για να μην χαλάσουμε τον ύπνο των τραπεζιτών"

παλι τ 'φιτιλι' της..επαναστασης πας να αναψεις;  :grin: :grin:

πς φουντ φορ 8οτ: κατ οφ ποιντ ειναι το 91 της Τυνησιας;;  :grin: :grin:
πς2 γιουζλες στατιστικ....χαι κορελεισον μπιτουιν σοσιαλ καπιταλ εντ προσπεριτι  :grin: :grin:
()

Καμία επανάστση. μαθήματα σκέψης στο ποιητή κάνω  :grin:

Όταν λες στις αγορές ότι "σκεεεεέφτομαι να αγοράσω ομόλογα" οι αγορές θα σου τα κάνουν ακριβότερα!
(και άρα τα spread πέφτουν - και όσο το λες θα πέφτουν και άλλο)

πσ. στο "personal freedom" index κάτι δεν πάει καλά. από τη κατάταξη μας - κάτω από Κολομβία, καμερούν, Ζάμπια, ουγκάντα, Ρουάντα κλπ - τείνω να συμπεράνω ότι ή το δείγμα του είναι biased ή κάποιο δεδομένο τους είναι λάθος (μήπως νομίζουν ότι έχουμε ακόμα χούντα?  :grin: )
 

forest

Ανώτατος
Εγγρ.
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.203
Κριτικές
67
Like
2.567
Πόντοι
10.225
Καλημερα ΑΛΑΝΙΑ,θα ΕΧΕΙ συνεχεια οι ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ απο αυτους που ΔΙΑΛΥΣΑΝ την χωρα,και ΤΩΡΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΕΙΣΟΥΝ ΤΩΝ ΚΟΣΜΟ ΟΤΙ ΘΑ ΤΗΝ ΣΩΣΟΥΝ ΥΠΟΘΥΚΕΥΤΗΚΑΝ ΓΕΝΙΕΣ,και μαζι ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ τους για μια ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ,δυστυχως πολλοι απο τους ΕΛΛΗΝΕΣ βλεπουν το ΔΕΝΤΡΟ και ΟΧΙ ΤΟ ΔΑΣΟΣ
 

gari10

Σπουδαίος
Εγγρ.
15 Δεκ 2010
Μηνύματα
4.435
Κριτικές
10
Like
2.361
Πόντοι
2.727
δεν φτάνει.
θα θριαμβολογήσουν ... ενώ θα εχουν κάνει μια τρύπα στο νερό
στην ουσία θα μας βάλουν σε νέο μνημόνιο 20 ετών
για να μην χάσουν οι τράπεζες.
δεν ειναι μονο οι τραπεζες που θα χασουν απο ενδεχομενο κουρεμα
... και τα ασφαλιστικα ταμεια ειναι φορτωμενα με ελληνικα ομολογα καθως επισης και πολλοι ιδιωτες αποταμιευτες ..
 

Lucent51

Τιμημένος
Εγγρ.
14 Σεπ 2008
Μηνύματα
14.679
Κριτικές
36
Like
151
Πόντοι
2.046
δεν ειναι μονο οι τραπεζες που θα χασουν απο ενδεχομενο κουρεμα
... και τα ασφαλιστικα ταμεια ειναι φορτωμενα με ελληνικα ομολογα καθως επισης και πολλοι ιδιωτες αποταμιευτες ..

:thumbsup: Του τα λεω, αλλα δεν ακουει!  :grin:
 

palermo

Μέγας
Εγγρ.
18 Φεβ 2006
Μηνύματα
11.883
Κριτικές
140
Like
426
Πόντοι
3.595
Δείτε τώρα τί παίζει η ΝΕΤ.............

ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ στον....Πεταλωτή!!!!!!

έλεος ρε πούστη,πάλι σε πράσινο μαγαζί το μετατρέψανε σε ένα χρόνο μέσα!
 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
14
Πόντοι
866
Πληρώνετε διόδια στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου;
Σάββατο, 22 Ιανουαρίου 2011

Πληρώνετε διόδια στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου;
Η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου κόστισε συνολικά 740 εκ ευρώ ή 252 δισ.δραχμές.

Από αυτά: · Το 10% (74 εκ. ευρώ, ή 25 δισ. δρχ.) το έβαλε η κοινοπραξία που την κατασκεύασε και την εκμεταλλεύεται. · Το 40% (296 εκ. ευρώ – 101 δισ. δρχ.) είναι η συμμετοχή του δημοσίου, δηλαδή το πληρώσαμε εμείς. · Το υπόλοιπο 50% (370 εκ. ευρώ – 126 δισ. δρχ.) είναι δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, με κρατικές εγγυήσεις. Που σημαίνει ότι αν στραβώσει η δουλειά, η τράπεζα θα πάρει τα λεφτά της από το κράτος,δηλαδή από εμάς. Αν δεν στραβώσει, θα τα πάρει από τα διόδια, δηλαδή πάλι από εμάς.(σ.σ. Είδες που θα πάει η σύνταξη κι ο μισθός που σου έκοψαν;)

Βάσει των συμφωνημένων, η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα μέχρι το 2039, δηλαδή επί 35 χρόνια. Από την εκμετάλλευση αυτή, υπολογίζεται ότι θα εισπράξει 1,7 δισ. ευρώ, ή 579 δισ. δραχμές.Αν αφαιρέσει κανείς τα 370 δισ. της τράπεζας, υπολείπονται 209 δισ.για την κοινοπραξία, δηλαδή 8,36 φορές παραπάνω από όσα έβαλε, ή περιθώριο κέρδους 736%. Δ! εν είναι κι άσχημα! Αν το υπολογίσουμε αυτό σε διάστημα 35 χρόνων, προκύπτει εύκολα ότι κάθε χρόνο η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα καθαρίζει περίπου 6 δισ.δηλαδή το ¼ της αρχικής της συμμετοχής στο έργο. Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει. (σ.σ. ΝΑ ΤΟ ΕΠΑΝΑΛΑΒΟΥΜΕ ΑΥΤΟ: Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει.)

Αυτού του είδους οι δουλειές, πριν τις βαφτίσουν «υποδειγματικά αναπτυξιακά έργα», τις λέγανε απλώς «αποικιακές». Και ο βασιλεύς Λεοπόλδος, στο Κονγκό, το 1900, με ! τέτοιους όρους δούλευε. Γεννάται λοιπόν το ερώτημα πώς μπορεί κάποιος με αρχικό κεφάλαιο 25 δισ. δηλαδή όσο κοστίζει η κατασκευή ενός ολυμπιακού σταδίου μαζί με τις υπερβάσεις (και λίγο παραπάνω από όσα κατηγορείται ο Νεονάκης ότι κέρδισε στο χρηματιστήριο) να βγάλει σε τέσσερα χρόνια τα λεφτά του και εφτά φορές άλλα τόσα στα επόμενα 31 χρόνια. Η απάντηση είναι απλή:πρέπει να βρεις κάποιον να σου βάλει το υπόλοιπο 90% της επένδυσης,χωρίς καμία αξίωση στα κέρδη. Υπάρχει τέτοιος μαλάκας; Ναι, υπάρχει. Ο Έλλην φορολογούμενος, δηλαδή εμείς.

Από πλευράς του Έλληνος φορολογούμενου, η κατάσταση έχει ως εξής: · 101 δισ. (δηλαδή όσο η κρατική συμμετοχή) πληρώσαμε στη φάση της κατασκευής και · 579 δισ. (δηλαδή όσα περιμένουν να εισπράξουν στην 35 ετία)πληρώνουμε σε διόδια στην φάση της εκμετάλλευσης. Αυτό σημαίνει ότι πληρώνουμε 680 δισ. για μια γέφυρα που αποδεδειγμένα στοίχισε 252, δηλαδή πληρώνουμε τη γέφυρα 2,7 φορές παραπάνω από το πραγματικό της κόστος. (Σχεδόν τρεις. Από εκεί πρέπει να βγήκε αυτόπου λένε «Τρεις Γέφυρες»). Αυτό το μοντέλο κατασκευής δημοσίων έργων ονομάζεται ΣΔΙΤ- «Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα» και δ! ιαφημίζεται ως ο πλέον σύγχρονος και αποτελεσματικός δρόμος για τις προκλήσεις του 21 ου αιώνα.

Αν η γέφυρα είχε κατασκευαστεί με τις οπισθοδρομικές μεθόδους του προηγούμενου αιώνα, θα μας είχε κοστίσει 252 δισ. και θα την είχαμε αποσβέσει με τους ίδιους ρυθμούς σε 15 χρόνια και τρεις μήνες. Αλλά ακόμα κι αν ο κράτος επέμενε να εισπράττει διόδια επί 35 χρόνια,ώστε να μαζέψει 2,7 φορές την αξία της γέφυρας, έχει κάποια διαφορά να πληρώνεις διόδια στο κράτος και όχι σε κοινοπραξίες εταιρειών. Διότι τα λεφτά που πάνε σε κοινοπραξίες δεν θα τα ξαναδούμε ποτέ, ενώ τα λεφτά που πάνε στο κράτος, όλο και κάποια τρύπα θα μπαλώσουν.

Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος αφελής να αναρωτηθεί γιατί το κράτος, αφού πλήρωσε που πλήρωσε το 40% (296 δισ.) της γέφυρας και δανείστηκε το άλλο 50% (370 δισ.), δεν έδινε και 25 δισ. στην κατασκευάστρια εταιρεία, να φτιάξει τη γέφυρα και να πάει στο καλό, αντί να μας κάθεται 35 χρόνια στο σβέρκο σαν τον Προκρούστη και να εισπράττει διόδια. Αλλά όχι. Διότι τότε η γέφυρα θα ήταν δημόσια επένδυση, πράγμα που γενικώς δεν αρέσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και διότι ως δημόσια επένδυση, θα ξέφευγε διαρκώς από τον προϋπολογισμό και από τα χρονοδιαγράμματα, για να μην πούμε ότι πιθανώς να ήταν και ελαττωματική στην κατασκευή της.

Αυτό πανηγύριζε ο Λαλιώτης όταν έτρεχε λαμπαδηδρόμος πάνω στη γέφυρα με το σορτσάκι και την ολυμπιακή δάδα: ότι μετά από είκοσι χρόνια εξουσίας, βρήκαν έναν τρόπο να φτιάξουνε το έργο χωρίς να φάνε τα λεφτά σε μίζες (πράγμα που δεν καταφέρανε π.χ. με το Κτηματολόγιο) και ο τρόπος αυτός είναι να μας κοστίζει τρεις φορές πάνω από την αξία του, μόνο και μόνο επειδή κάποιος ιδιώτης έβαλε το 10%. Αληθινά υποδειγματικό αναπτυξιακό έργο. Αλλά το πιο άσχετο απ’ όλα είναι αυτές οι επικλήσεις στην Χαρίλαο Τρικούπη, που οραματίστηκε τη ζεύξη Ρίου Αντιρρίου για να φέρει την ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα. Διότι ο Χαρίλαος Τρικούπης δεν οραματίστηκε τη ζεύξη για να περνάνε ΙΧ, που άλλωστε τότε δεν υπήρχαν καν. Την οραματίστηκε για να περάσει το τρένο. Και από τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου τρένο δεν περνάει, με συνειδητή πολιτική απόφαση, για να μη μειώνει τα περιθώρια κέρδους της κοινοπραξίας που την εκμεταλλεύεται.(Για τον ίδιο ακριβώς λόγο δεν περνάνε λεωφορεία από την Αττική Οδό).

Υπ’ αυτήν την έννοια, το όραμα του Τρικούπη όχι μόνο δεν υλοποιείται,αλλά καθίσταται ακόμα πιο ανεδαφικό, αφού πλέον για να περάσει τρένο πρέπει να γίνει υποθαλάσσια σήραγγα – νέοι εργολάβοι, νέος δανεισμός,νέες επωφελείς Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα- ή να το περνάνε απέναντι με το φεριμπότ. Oλα αυτά είναι αμφίβολα για τα επόμενα 35 χρόνια, που το πέρασμα βρίσκεται σε ιδιωτικά χέρια, σκληρούς και αποφασισμένους φραγκοφονιάδες, αλλά οι κάτοικοι της υποανάπτυκτης Ηπείρου που περιμένουν το τρένο από την εποχή του Τρικούπη, μπορούν να νιώθουν περήφανοι για τις προκλήσεις του 21 ου αιώνα. Μετά θα φταίω εγώ εάν σπάσω τις μπάρες ;
Αναγνώστης

 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
14
Πόντοι
866
Συμφωνία ορόσημο στη FIAT
Αλλαγή στο εργασιακό τοπίο της Ιταλίας φέρνει η συμφωνία εργοδοτών-εργαζόμενων στη FIAT. Για να σωθεί το εργοστάσιο της στο Τορίνο προτάθηκε να λειτουργεί επί 24ωρου βάσεως για 6 ημέρες την εβδομάδα. Η θετική απάντηση των εργαζόμενων και η παράκαμψη της συλλογικής σύμβασης.

Συμφωνία-σταθμός στη ιστορία των εργασιακών σχέσεων, είναι η πρόσφατη συμφωνία της FIAT , η οποία τροποποίησε το πλαίσιο των εργασιακών σχέσεων της χώρας αντικαθιστώντας την εθνική συλλογική σύμβαση από τη σύμβαση με την επιχείρηση.

Αυτή η επισήμανση απασχολεί αναλυτές και ακαδημαϊκούς, μετά από τη ψηφοφορία που άναψε το πράσινο φως στα σχέδια της διοίκησης.

Το δίλημμα και η απειλή του λουκέτου

Αναλυτικότερα, η διοίκηση στο ιστορικό εργοστάσιο της FIAT-Mirafiori στο Τορίνο πρότεινε στους εργαζομένους ένα πλαίσιο εντατικών εργασιακών συνθηκών με υψηλότερες αποδοχές έναντι της διακοπής λειτουργίας του εργοστασίου.

Το δίλλημα συνοψίσθηκε ως εξής: με το ισχύον δυναμικό και το πλαίσιο λειτουργίας η εταιρεία δεν μπορεί να φέρει σε πέρας νέες παραγγελίες, άρα θα πρέπει να κλείσει το εργοστάσιο.

Αν όμως οι εργαζόμενοι δεχτούν να μένει το εργοστάσιο ανοιχτό 24 ώρες τη μέρα, 6 μέρες τη βδομάδα, αν δεχθούν να μειώσουν τον χρόνο στα διαλείμματά τους, αυξήσουν τις υπερωρίες και τις νυχτερινές βάρδιες τους, καθώς και τις αποδοχές τους, τότε το εργοστάσιο μπορεί να αναλάβει νέα γραμμή παραγωγής για JEEP και Alfa Romeo.

"Ναι" από τους εργαζόμενους

Στο σκληρό δίλημμα οι 5.430 εργαζόμενοι μετά από μια διήμερη συνέλευση ψήφισαν την πρόταση της εταιρείας με ποσοστό 54,3%.

Αντίθετη στη συμφωνία με την επιχείρηση  ήταν και παρέμεινε ως το τέλος η συνδικαλιστική οργάνωση των μεταλλουργών.

Με την απόφασή τους αυτή, οι εργάτες της FIAT Mirafiori δεν θα εξαρτώνται πλέον από τη συλλογική σύμβαση εργασίας των μεταλλουργών - με άλλα λόγια οι κλαδικές και οι εθνικές συλλογικές εργασίας εισήλθαν σε ένα δρόμο αμφισβήτησής τους και υποκατάστασής τους από ad hoc συμβάσεις με την εταιρεία.

Η σημασία της απόφασης

Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική για την Ιταλία, όπου δεν ορίζεται από το κράτος ο κατώτατος μισθός και όπου το συνολικό πλαίσιο των εργασιακών σχέσεων καθοριζόταν από τις κλαδικές συμβάσεις εθνικού επιπέδου.

Κατά τις σχετικές αναλύσεις πάντως, οι εθνικές συλλογικές συμβάσεις θα διατηρηθούν καθώς εξυπηρετούν ιδιαίτερα τις μικρές επιχειρήσεις, που αποτελούν και τον κύριο κορμό της ιταλικής επιχειρηματικότητας.

Κατά τις σχετικές αναλύσεις τέλος, η μικρή διαφορά στο αποτέλεσμα της ψηφοφορίας - σε ένα τόσο εκβιαστικό δίλημμα που προκάλεσε σοβαρές προσωπικές εντάσεις και μεγάλη ψυχολογική πίεση - προμηνύει δυσκολίες στη διοίκηση του εργοστασίου.

 

1personanongrata

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
60.677
Like
14
Πόντοι
866
ποιό λαμόγιο θα φάει πάλι δις ;

Στην Πτολεμαΐδα το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο του κόσμου

Θα είναι ισχύος 200 MW, και αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό στον κόσμο βρίσκεται στον Καναδά και έχει ισχύ 97 MW



"Η" 21/1

Της Μανταλένας Πίου

Την κατασκευή του μεγαλύτερου φωτοβολταϊκού πάρκου στον κόσμο, ισχύος 200 MW, σε εξαντλημένα λιγνιτωρυχεία της Πτολεμαΐδας ανακοίνωσε χθες ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου από την Κοζάνη.

Το έργο, προϋπολογισμού 600 εκατ. ευρώ, θα συνδυαστεί με τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής φωτοβολταϊκών πάνελ και θα γίνει από τη «ΔΕΗ Ανανεώσιμες», 100% θυγατρική της ΔΕΗ, η οποία εντός των επόμενων ημερών προκηρύσσει το διαγωνισμό για το στρατηγικό εταίρο, ο οποίος θα συμμετέχει με 49% στο πρότζεκτ. Στόχος της ΔΕΗ, όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Αρθούρος Ζερβός, είναι ως το καλοκαίρι να έχει επιλεγεί ο ανάδοχος, προκειμένου προς το τέλος του χρόνου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες κατασκευής που θα διαρκέσουν περίπου 18 μήνες.

Ας σημειωθεί ότι σήμερα το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο στον κόσμο έχει ισχύ 97 MW και βρίσκεται στον Καναδά.

Μακεδονία
«Το σχέδιό μας για τη Δυτική Μακεδονία είναι να παραμείνει το κέντρο των ενεργειακών εξελίξεων στη χώρα μας και στο νέο σχεδιασμό, που προτάσσει τη σταδιακή προσαρμογή στο πρότυπο της πράσινης ανάπτυξης», δήλωσε ο πρωθυπουργός και αναφερόμενος στο φωτοβολταικό πάρκο είπε ότι αποτελεί μία μεγάλη πρωτοβουλία που κάνει συμβολικά και ουσιαστικά πράξη τη στροφή προς τη μεταλιγνιτική εποχή.

«Η Δυτική Μακεδονία από ενεργειακή καρδιά της Ελλάδας στα συμβατικά καύσιμα καθίσταται επίκεντρο της προσπάθειας ανάπτυξης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας όχι μόνον στη χώρα μας, αλλά και σε διεθνές επίπεδο», δήλωσε ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι σύντομα θα εξειδικευτούν και θα λάβουν επιχειρησιακή μορφή σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, δράσεις στην περιοχή για την επέκταση της καλλιέργειας ενεργειακών φυτών και την ενίσχυση δυναμικών καλλιεργειών με εξαγωγικές προοπτικές, την προώθηση της καινοτομίας και της εξωστρέφειας, της ψηφιακής τεχνολογίας και των ΑΠΕ ως βασικού παράγοντα αναδιάρθρωσης της τοπικής οικονομίας, καθώς και δράσεις βελτίωσης των περιβαλλοντικών συνθηκών.

Διάλογος
Η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, τόνισε ότι οι επενδύσεις σε ΑΠΕ είναι σημαντικές, αλλά δεν είναι το μόνο κομμάτι της ευρύτερης στρατηγικής για την περιοχή, είπε ότι η ΔΕΗ στη Δυτική Μακεδονία έχει δρομολογήσει επενδύσεις άνω των 1,8 δισ. ευρώ και ανακοίνωσε ότι ξεκινά άμεσα ευρύτερος διάλογος για ένα σχέδιο μετάβασης της Δυτικής Μακεδονίας στην Πράσινη Ανάπτυξη. Η πρώτη φάση υλοποίησης του σχεδίου, περίοδου 2010-2013 υπολογίζεται ότι θα απορροφήσει κονδύλια ύψους 160 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ σε παρεμβάσεις για την Ενέργεια, την Ποιότητα του Περιβάλλοντος, Επιχειρηματικότητα και Περιβαλλοντική Γεωργία - Αγροτική Οικονομία. Το μέγα-φωτο βολταϊκό πάρκο στην Πτολεμαΐδα θα αναπτυχθεί σε έκταση 5.200 στρεμμάτων εξαντλημένου λιγνιτωρυχείου και αναμένεται να έχει ετήσια παραγωγή 260.000 Mwh, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΔΕΗ.

Η λειτουργία του, που καλύπτει τις ανάγκες ηλεκτρισμού 55.000 νοικοκυριών, θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακά κατά 300.000 τόνους ετησίως. Μαζί με το εργοστάσιο παραγωγής φωτοβολταϊκών πάνελ αναμένεται να δημιουργήσει 200 νέες θέσεις εργασίας ή 550 συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων για την κατασκευή του έργου.

Η ΔΕΗ Ανανεώσιμες έχει ήδη καταθέσει στη ΡΑΕ αίτηση για τη λήψη άδειας παραγωγής φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος 200 MW. Oσον αφορά στην επιλογή του στρατηγικού εταίρου, ο κ. Ζερβός διευκρίνισε ότι έχουν θεσπιστεί ορισμένες βασικές προϋποθέσεις, όπως η αποδεδειγμένη εμπειρία στον τομέα των ΑΠΕ και ειδικότερα στον τομέα ανάπτυξης και διαχείρισης φωτοβολταϊκών σταθμών παραγωγής ηλεκτρισμού, η χρηματοοικονομική επάρκεια και η αποδεδειγμένη εμπειρία στον τομέα παραγωγής και κατασκευής φωτοβολταϊκών συστημάτων. Ας σημειωθεί ότι η ΔΕΗ, πριν από λίγους μήνες, είχε προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με την αμερικανική εταιρεία Sunedison για το έργο, όμως στη συνέχεια αποφάσισε αντί της απευθείας επιλογής του στρατηγικού εταίρου να προχωρήσει σε διαγωνισμό.

Από την Κοζάνη ο κ. Ζερβός αναφέρθηκε ακόμα στη νέα λιγνιτική μονάδα Πτολεμαΐδα V, που θα κατασκευάσει η ΔΕΗ και είπε ότι τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να κατατεθούν οι προσφορές στο διαγωνισμό που έχει προκηρυχθεί. Το έργο θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2017. Ο πρόεδρος της ΔΕΗ αναφέρθηκε και στο λιγντικό σταθμό Μελίτη ΙΙ, στη Φλώρινα και είπε ότι σύντομα θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2018.

Επεισόδια
«Θερμή» υποδοχή επιφύλαξαν στον πρωθυπουργό εστιάτορες, φοιτητές, κάτοικοι του Βελβεντού και συνδικαλιστές της ΔΕΗ χθες στην Κοζάνη, οι οποίοι πραγματοποίησαν ισάριθμες συγκεντρώσεις και πορείες διαμαρτυρίας.

Έτσι προκλήθηκε ένταση έξω από την αίθουσα τέχνης την ώρα, που από το βήμα της εκδήλωσης ο Γ. Παπανδρέου ανακοίνωνε την κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου στην Πτολεμαΐδα.

Ομάδα διαδηλωτών επιχείρησαν να πλησιάσουν στην αίθουσα της εκδήλωσης, αλλά απωθήθηκαν και κρατήθηκαν σε απόσταση ασφαλείας από τις αστυνομικές δυνάμεις, ενώ ακολούθησαν μικροσυμπλοκές με τους αστυνομικούς, οι οποίοι έκαναν χρήση χημικών και χειροβομβίδων κρότου-λάμψης. Μάλιστα πληροφορίες μέχρι αργά χθες το βράδυ έκαναν λόγο και για έναν τραυματία, χωρίς να διευκρινίζεται εάν είναι αστυνομικός ή διαδηλωτής.

Μείωση CO2
Η λειτουργία του πάρκου που καλύπτει τις ανάγκες ηλεκτρισμού 55.000 νοικοκυριών, θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακά κατά 300.000 τόνους ετησίως. Μαζί με το εργοστάσιο παραγωγής πάνελ θα δημιουργήσει 200 νέες θέσεις εργασίας ή 550 συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων για την κατασκευή του έργου.

 

Tipos

Τιμημένος
Εγγρ.
22 Μαρ 2006
Μηνύματα
3.265
Κριτικές
20
Like
2
Πόντοι
3.945
Έχει ανακρίβειες:


Πληρώνετε διόδια στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου;
Σάββατο, 22 Ιανουαρίου 2011

Πληρώνετε διόδια στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου;
Η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου κόστισε συνολικά 740 εκ ευρώ ή 252 δισ.δραχμές.

Από αυτά: · Το 10% (74 εκ. ευρώ, ή 25 δισ. δρχ.) το έβαλε η κοινοπραξία που την κατασκεύασε και την εκμεταλλεύεται. · Το 40% (296 εκ. ευρώ – 101 δισ. δρχ.) είναι η συμμετοχή του δημοσίου, δηλαδή το πληρώσαμε εμείς. ·

............................

ΟΚ μέχρι εδώ?
πρόσεξε τι λέει παρακάτω:

..........................
Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος αφελής να αναρωτηθεί γιατί το κράτος, αφού πλήρωσε που πλήρωσε το 40% (296 δισ.) της γέφυρας και δανείστηκε το άλλο 50% (370 δισ.), δεν έδινε και 25 δισ. στην κατασκευάστρια εταιρεία, να φτιάξει τη γέφυρα και να πάει στο καλό, αντί να μας κάθεται 35 χρόνια στο σβέρκο σαν τον Προκρούστη και να εισπράττει διόδια. Αλλά όχι. Διότι τότε η γέφυρα θα ήταν δημόσια επένδυση, πράγμα που γενικώς δεν αρέσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και διότι ως δημόσια επένδυση, θα ξέφευγε διαρκώς από τον προϋπολογισμό και από τα χρονοδιαγράμματα, για να μην πούμε ότι πιθανώς να ήταν και ελαττωματική στην κατασκευή της.

τα 296εκατ της αρχής του άρθρου.... σε 20 αράδες έγιναν 296δις  :grin:

τα ΣΔΙΤ προφανώς πρέπει να συμφέρουν τις Εταιρείες, αλλιώς δεν θα τα κάνουν.

ΑΝ είχαμε 600εκατ ευρώ να κάνουμε το έργο, τότε θα μπορούσε ο αρθρογράφος να έχει κάποιο δίκιο. αφού όμως είχαμε 290 όλα κιόλα δεν έχει νόημα. προφανώς για να βρούμε τα άλλα 300 θα μας πιάσουν από το λαιμό.....
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom