η δασκάλα της α' δημοτικού έχει πρόβλημα με τον τοτό. οπότε τον ρωτάει:
- ποιό είναι το πρόβλημά σου, τοτέ;
- είμαι πολύ έξυπνος για να 'μαι στην πρώτη τάξη, απαντά ο τοτός. η αδερφή μου...
είναι στην τρίτη τάξη κι είμαι
εξυπνότερος απ' αυτή. πιστεύω ότι πρέπει να πάω στην τρίτη κι εγώ.
η δασκάλα δεν τον άντεχε πλέον. τον πήγε στο διευθυντή.
ο διευθυντής συμφώνησε να του κάνουν τεστ
κι αν απαντήσει σωστά, να τον βάλουν στην
τρίτη τάξη.
- πόσο κάνουν 3 χ 3; τον ρωτάει ο διευθυντής.
- 9, απαντάει ο τοτός.
- 3χ13;
- 39
ακολούθησαν κι άλλες ερωτήσεις κι απαντούσε
σωστά ο τοτός.
μετά ήρθε η σειρά της δασκάλας για ερωτήσεις.
ρωτάει λοιπόν:
- τι είναι αυτά που η αγελάδα έχει τέσσερα
κι εγώ δυο;
- τα πόδια.
- τι έχεις στο παντελόνι σου που εγώ δεν έχω
στο δικό μου;
- τσέπες.
- τι είναι μαλλιαρό, οβάλ, γλυκό και μέσα υγρό;
- η καρύδα.
- τι μπαίνει μέσα σκληρό και ροζ και βγαίνει
μαλακό και βρεγμένο;
ο διευθυντής ανοίγει διάπλατα τα μάτια του,
αλλά, πριν προλάβει να διακόψει, ο τοτός απαντά:
- η τσίχλα.
- τι κάνει ο άντρας όρθιος, η γυναίκα καθιστή και
το σκυλί στα τρία πόδια του; τα μάτια του διευθυντή
ανοίγουν τρομαγμένα, αλλά πριν προλάβει να πει κάτι,
- χειραψία, λέει ο τοτός.
- και τώρα μερικές ερωτήσεις του στυλ "τι είμαι εγώ".
αρχίζω: χώνεις τα παλούκια σου μέσα μου. με πιέζεις,
με καρφώνεις κι εγώ ανεβαίνω. δεν προλαβαίνεις να
τελειώσεις, κι εγώ βρέχομαι. Tι είμαι?
- η σκηνή.
- βάζεις ένα δάχτυλό σου μέσα μου. με παίζεις νευρικά.
ο σωστός άντρας αυτό κάνει πρώτα. τι είμαι?
ο διευθυντής κοιτάζει σα χαμένος.
- η βέρα.
- είμαι σε διάφορα μεγέθη. οταν δεν είμαι καλά, στάζω.
οταν με πιάνεις και με αναταράζεις, ανακουφίζομαι.
τι είμαι?
- η μύτη.
- είμαι ένα σκληρό δοκάρι με σουβλερή άκρη. καρφώνομαι
με δύναμη τρέμοντας. τι είμαι?
- το βέλος, απαντά ο τοτός.
- αρχίζω από μ κι όταν με δοκιμάσεις λιγώνεσαι.
τι είμαι?
- το μέλι.
ο διευθυντής έβγαλε ένα στεναγμό ανακούφισης
και είπε:
- στείλ' τον στο πανεπιστήμιο. εγώ από μέσα μου
έδωσα λάθος απαντήσεις σ' όλες τις ερωτήσεις.