Νέα

30 χιλιάρικα απευθείας ανάθεση για ένα μ...

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα kachaplias
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 171
  • Εμφανίσεις 6K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Anemodoura

Ανώτερος
Εγγρ.
19 Δεκ 2007
Μηνύματα
15.681
Like
36.285
Πόντοι
9.931
GcRTz-wWMAAB9S1.jpeg

Εν τω μεταξυ το λογοτυπο που δημιουργθηκε για την ταινια «The Bricklayer» που γυριστηκε στην Θεσσαλονικη ειναι κλασης ανωτερο.
 

Enkidu

Μέλος
Εγγρ.
19 Απρ 2019
Μηνύματα
1.011
Like
903
Πόντοι
96
Και μερικά από τα κομμένα λογότυπα:

1731686112467.png


1731686143394.png
 

petheropliktos

Μέλος
Εγγρ.
10 Αυγ 2017
Μηνύματα
178
Like
583
Πόντοι
81
Το πρόβλημα δεν είναι αισθητικό, όσοι το κράζουν ως δήθεν άσχημο χάνουν το δίκιο τους, γιατί πολύ απλά ένα τόσο generic, κοινότυπο, προφανές και άψυχο σύμβολο δεν μπορεί να είναι άσχημο, εξ'ορισμού: είναι ένας κύκλος και ένα γράμμα.

Το πρόβλημα προφανώς είναι σε όλα τα υπόλοιπα: στην εξέλιξη της διαδικασίας, στους προσχηματικούς διαγωνισμούς που έδωσαν ελπίδα (και έφαγαν εργατο-ώρες) σε απλούς γραφίστες, εικαστικούς, φοιτητές κλπ, στην ανεκδιήγητη απόρριψη ΟΛΩΝ των επαγγελματικών προτάσεων με την αιτιολογία (όπως ανακοινώθηκε ε, όχι δική μου εκτίμηση) ότι "δεν ικανοποιούσαν το αισθητικό κομμάτι ή την πρωτοτυπία ή την αναγνωρισιμότητα ή την αυθεντικότητα", για να καταλήξουμε 15 χρόνια μετά να λέμε ότι δεν υπάρχει χρόνος για άλλον διαγωνισμό και πρέπει να γίνει απευθείας ανάθεση, και μάλιστα με εντελώς αδιαφανή κριτήρια σε ένα γραφείο που δεν ήταν και το πιο γνωστό της χώρας ξέρωγώ.

Π.χ για το Νέο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης δε θυμάται κανείς πώς έγινε και τι έγινε με τους διαγωνισμούς και τις προτάσεις, επειδή τελικά ανατέθηκε σε έναν από τους πιο γνωστούς έλληνες αρχιτέκτονες, με βραβευμένα έργα, με ακαδημαϊκή πορεία, με βιβλιογραφία που αναγνωρίζεται διεθνώς.

Αν δεν είχαν γίνει τα καρναβάλια με την ανάθεση, θα λέγαμε για το λογότυπο: 1)είναι υπερβολικά απλό, αλλά αυτό δεν είναι έγκλημα γιατί πολλές μεγάλες εταιρείες και μεγάλα έργα έχουν υπερβολικά απλά λογότυπα-ΟΜΩΣ, ο σχεδιασμός τους δεν κοστολογήθηκε "όσο-πιο-ακριβά-γίνεται-για-να-μην-γίνει-διαγωνισμός", ούτε αποφασίστηκε υπό την πίεση του χρόνου για ένα έργο που τρέχει τόσο καιρό. Περισσότερο (στις μεγάλες εταιρείες/έργα) είναι μια συνειδητή επιλογή όχι απλά μινιμαλισμού αλλά ακραίας επιβολής προτύπου (π.χ το U ή το Μ μέσα σε κύκλο). Δεν νομίζω να πήρε 30.000 το γραφιστικό τμήμα (κι αν μου λέτε ότι αναλαμβάνουν και το προμόσιον της ιδέας με 30.000 €, απλά θα απαντήσω ότι δεν ξεκίνησαν και πολύ καλά, και δεν ξέρω τι προμόσιον χρειάζεται ένα σήμα ενός σημαντικού έργου ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΜΟΣΙΟΝ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ, για το οποίο σίγουρα έχουν προβλεφθεί πολλά λεφτά) για μια τόσο απλή υλοποίηση.

2)Είναι υπερβολικά προφανές. Είναι ο κύκλος με ένα γράμμα μέσα που παραπέμπει στο "μετρό". Τα άλλα που λένε, ότι κάνει τεράστια διαφορά επειδή είναι πεζό το μ και υπάρχει σε αυτή τη μορφή μόνο στην ελληνική γραφή, είναι αστεία. ΟΥΤΕ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΤΟΛΜΗΡΟΙ ΣΤΟ ΧΡΩΜΑ ΔΕΝ ΔΙΑΚΙΝΔΥΝΕΥΣΑΝ. Άμα θέλατε σύνδεση με το βυζάντιο ή την Μακεδονία ας το βάφατε ππορντώ, πορφυρό, κρασουλί ας πούμε, ή ας βάζατε και μια χρυσή λεπτομέρεια (η ερώτηση είναι ΠΟΥ; αφού είναι όλο μια λεπτομέρεια). Άρα πάει περίπατο η αυθεντικότητα και η πρωτοτυπία.

3)Δεν είναι αναγνωρίσιμο. Εννοώ, για μετρό μιας πόλης που θέλει να συστηθεί στον κόσμο. Το μ του μετρό, όπως είπαμε, το έχουν βάλει εκατοντάδες πόλεις σε όλες τις μορφές και το πεζό ελληνικό μ δεν είναι τόοοοσο ιδιαίτερο "θέαμα" (με την έννοια "κάτι που βλέπεις") στο διεθνές κοινό: είναι στα τόρρεντ, είναι πρόθεμα μονάδων μέτρησης, είναι ακόμα ένα μ στα μετρό αυτού του κόσμου. Το "θ" π.χ από την άλλη είναι ακόμα πιο ιδιαίτερο θέαμα, ακόμα πιο "ελληνικό" και η Θεσσαλονίκη είναι η πιο μεγάλη πόλη που το έχει ως αρχικό. Αν δεν το οικειοποιηθεί, δεν το μπραντ-άρει η Θεσσαλονίκη, ποιος θα το κάνει; Η Θήβα; Και πέρα από τα γράμματα, μπορούσε να βρεθεί κάποιο απ'τα τοπόσημα της πόλης ή τα σύμβολα της Μακεδονίας (που δεν προβλέπεται να αποκτήσει άλλο μετρό, εκτός εάν περιμένουμε τα Σκόπια να το οικειοποιηθούν κι αυτό ή εκτός κι εάν κάνει το μικρότερο και πιο αχρείαστο μετρό του κόσμου ο Καραμαλάκος στας Σέρρας για να δικαιώσει τους ψηφοφόρους του-που θα μπαίνουν άραγε σε υπόγειο τρένο του συμπατριώτη τους; Δεν ξέρω).
Βάλανε έναν κύκλο γύρω-γύρω και κάτι έγινε, είπαν "η δουλειά μας εδώ τελείωσε, βγάζει μάτι ότι είναι μετρό".

Και το πλασάραν σαν εξεζητημένη σκέψη και πίπες, αυτό ήταν το τελειωτικό χτύπημα.
Η ανάρτηση συγχωνεύτηκε αυτόματα:

Για τον πουτσο ειναι και αυτα.
Αν έλειπαν τα κυματάκια στο Θ με τον συρμό, μια χαρά θα ήταν. Τόσο-όσο.
 

Enkidu

Μέλος
Εγγρ.
19 Απρ 2019
Μηνύματα
1.011
Like
903
Πόντοι
96
Για τον πουτσο ειναι και αυτα.
Περί ορέξεως που λένε...
Συμφωνώ, γενικώς, με την τοποθέτηση του @petheropliktos. Για ακόμα περισσότερες συγκρίσεις παραθέτω 170 λογότυπα συγκοινωνιών, κυρίως για το Μετρό. Τα περισσότερα "παίζουν" με το ΚΕΦΑΛΑΙΟ "Μ", αφού η λέξη "Μετρό" έχει γίνει διεθνής, σχεδόν.

1731693238615.jpeg


Πηγή των ανωτέρω:
[Angela Wyman]
 

John 100

Σπουδαίος
Εγγρ.
17 Ιουλ 2020
Μηνύματα
2.132
Κριτικές
32
Like
6.343
Πόντοι
2.846
Ρε τύποι τρώγεστε για τα 30κ του μ...:headbang:
Τη στιγμή που για το μ..., το μέσο μέλος έχει δώσει πολύ περισσότερα :confused:
 

Sub-Zero

Μέγας
Εγγρ.
10 Οκτ 2021
Μηνύματα
14.929
Like
19.198
Πόντοι
3.656

Ταχιάος: «Μεγαλοπαράγοντας ΠΑΕ μου είπε ότι οπαδοί θα τα σπάσουν όλα πριν τα εγκαίνια του μετρό»​

 

Anemodoura

Ανώτερος
Εγγρ.
19 Δεκ 2007
Μηνύματα
15.681
Like
36.285
Πόντοι
9.931

Ποιοι θα τα σπασουν; Οι Αρειανοι; Αν τα σπάσουν υποβιβασμό στον Αρη στην Γ εθνικη και ολα τα παιχνίδια κεκλεισμένων των θυρών.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom