H βόμβα ΔΕΝ είναι μόνο αυτή που αναφέρει ο , ήπιος δεδομένων των γεγονότων , Τζήμερος .
Κάνουμε μια κουβέντα και έχουμε κατά νου μια χώρα του 1950.
Υπάρχει πρόβλημα ηθικής νομιμοποίησης του κοινωνικού κράτους στο σύνολό του .
Εννοώ και τα νοσοκομεία , τα φάρμακα , τα επιδόματα πάσης φύσεως .
Εξηγούμαι.
Το κοινωνικό κράτος όπως το φανταζόμαστε , ξεκίνησε υπό πολύ συγκεκριμένες συνθήκες , όχι σε κενό, αλλά σε συγκεκριμένη πραγματικότητα .
Ο εμπνευστής της σύνταξης , ο Μπίσμαρκ , την απένειμε σε ειδικές ομάδες του γερμανικού έθνους :
Ανάπηρους , χήρες και βετεράνους πολεμιστές των πολέμων της Ενοποίησης της Γερμανίας .
Δηλαδή το νεοσύστατο γερμανικό εθνοκράτος τιμούσε όσους πολέμησαν για να να υπάρξει.
Η πατρίς ευγνωμονούσα, κυριολεκτικά, τους πολεμιστές και της χήρες τους, τους έδωσε μια σύνταξη.
Αυτοί οι όροι, σε συνδυασμό με το όριο ηλικίας των 60 ετών το 1880, σήμαινε πως οι συντάξεις αφορούσαν ένα 17%-20% του πληθυσμού, όχι όλους τους πολίτες.
Ανάλογες ήταν οι εθνολογικές συνθήκες στην Ελλάδα του 1930 με το ΙΚΑ.
Ανάλογο ήταν και το σκεπτικό του NHS στην Βρετανία .
Ρητά ο τότε πρωθυπουργός το παρουσίασε ως μια αντιπαροχή στους Βρετανούς πολεμιστές του Β' ΠΠ για τον νικηφόρο πόλεμο από τον οποίον μόλις επέστρεφαν .
Εν ολίγοις το εθνοκράτος το οποίο απαιτεί θυσίες , ακόμα και την υπέρτατη θυσία, από τους πολίτες του, δίνει κάτι σε αντάλλαγμα. Συντάξεις και ΕΣΥ φτιάχτηκαν ΡΗΤΑ με το σκεπτικό της ανταμοιβής των βετεράνων πολεμιστών.
Κι ερχόμαστε στην ουσία του θέματος. Αυτά τα απαιτεί το εθνοκράτος, το οποίο νοείται ως κοινωνία.
Τα παρέχει επίσης το εθνοκράτος ως κοινωνία.
Είναι αυτονόητο ότι στις ΗΠΑ πχ δεν υπάρχουν τέτοιες παροχές.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ κράτος έχουν οι ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ, τα σύνολα ανθρώπων με ΚΟΙΝΑ στοιχεία.
Και στις ευρωπαϊκές γλώσσες το SOCIETAS προκύπτει από το SOCIUS (=συγγενής).
Όπως λοιπόν είναι ΠΡΟΦΑΝΕΣ , ήδη από το 1776 , ο Έλληνας της Αστόριας δεν έχει κανένα κοινό στοιχείο με τον Σομαλό της Μινεσσότα και άρα δεν θα πληρώνουν ο ένας τα νοσήλειαο του άλλου . Είναι προφανές ότι ο Μεξικανός του Τέξας δεν έχει καμία διάθεση ή ηθική υποχρέωση ή οιονδήποτε άλλον δεσμό που θα τον υποχρέωνε να πληρώνει σύνταξη για έναν Κορεάτη της Καλιφόρνιας.
Η αρχή αυτή, όπως ίσχυε στα ευρωπαϊκά εθνοκράτη από το 1880 μόλις, ήταν αυτονόητο ότι ΔΕΝ ισχύει , από πιο πριν, από το 1776 ήδη , μεταξύ άσχετων, ασύνδετων πληθυσμών που απλά συνυπάρχουν .
Αυτά επί της ηθικής (απο)νομιμοποίησης του κοινωνικού κράτους .
Περνάμε τώρα σε ένα άλλο , υπαρξιακό ζήτημα .
Οι χώρες της Δυτικής Ευρώπης που υιοθέτησαν αυτό το σύστημα κρατικών συντάξεων , διαπίστωσαν σε βάθος μόλις 70-80 ετών πως σκότωσε την γονιμότητα των εθνών τους.
Δεν πρόκειται περί χρονικής σύμπτωσης, υπάρχει ΑΙΤΙΩΔΗΣ σχέση μεταξύ κρατικών συντάξεων και αρνησιτεκνίας . Μάλιστα όσο πιο αριστερισμένα τα μυαλά, τόσο χαμηλότερη η γονιμότητα .
Είναι επόμενο. Επί 12.000 χρόνια η ανθρωπότητα λειτουργούσε με την λογική-ένστικτο ''κάνω παιδιά, τα μεγαλώνω, όσο το δυνατόν περισσότερα για να διαδώσω τα γονίδιά μου και κάποιο από αυτά θα με γηροκομήσει και θα πάρει και παραπάνω χωράφια ή το σπίτι''. Υπήρχε μάλιστα, ήδη από την Τουρκοκρατία, μέχρι τον προηγούμενο αιώνα ως συμβόλαιο το περίφημο ''γεροντομοίρι'' , το ακίνητο που κρατούσε ο παππούς μέχρι να πεθάνει για να μην μείνει στον δρόμο στα στερνά του , αυτό που λέμε σήμερα επικαρπία του ακινήτου.
Αυτή ήταν η σύνταξη σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας, τα παιδιά, πολλά παιδιά ώστε να μοιράζεται το βάρος, και ένα κομπόδεμα. Και λειτουργούσε.
Αντιθέτως, η κρατική σύνταξη κατάφερε μέσα σε λιγότερο από έναν αιώνα, να κάνει τους Ευρωπαίους είδος υπό εξαφάνιση , με την λογική ''γιατί να κάνω παιδιά, υπάρχει ένας μαγικός Άη Βασίλης ονόματι Κράτος, μέσω του οποίου θα με πληρώνουν τα παιδιά κάποιου άλλου'' . Το απόγειο αυτής της διαστροφής είναι η χώρα μας . (Περιττό δε να πω πως τα παιδιά των άλλων την κάνουν με βήμα ταχύ από αυτόν τον εφιάλτη).
Ελάχιστη τεκμηρίωση
1. Paper στελεχών της ΕΚΤ, το οποίο περιέχει τα κυριότερα σημεία .
Σκεπτικό συντάξεων Βίσμαρκ, σαν παράσημο για ελάχιστο ποσοστό του πληθυσμού, αιτιώδης σχέση μεταξύ κρατικών συντάξεων και υπογεννητικότητας , πυραμιδοειδής φύση κάθε κρατικής ασφάλισης σε βάθος 40-50 ετών. Με πολλές πηγές και παραπομπές σε άλλες μελέτες.
2. Άρθρο που αναπτύσσει την αλληλογραφία του Μίλτον Φρήντμαν (ουου σιξσιξσιξ, ξέρει να μετράει) με την WSJ , όπου ανέπτυξε το
μαθηματικώς αδύνατον κοινωνικού κράτους και ανοιχτών συνόρων . Υπόψιν, ο συγγραφέας, ως Αμερικανός, δεν ζητά κλείσιμο συνόρων, αλλά κατάργηση του πλουσιοπάροχου αμερικανικού κοινωνικού κράτους (κουπόνια τροφίμων κλπ). Αλλά η επιλογή πρέπει να γίνει , ή το ένα ή το άλλο.
A decade ago, Nobel prize-winning economist Milton Friedman admonished the Wall Street Journal for its idée fixe on open-border immigration policy. "It's just obvious you can't have free immigration and a welfare state," he warned. This remark adds insight to the current debate over immigration...
www.heritage.org
Όπως είπα λοιπόν, ο Τζήμερος είναι ήπιος και η αλήθεια είναι πολύ χειρότερη. Καλό ΣΚ.