Το βασικό πρόβλημα του Δήμου είναι ότι εδώ και αρκετά χρόνια γράφει δίνοντας την εντύπωση ότι έχει σταματήσει να έχει αμφιβολίες για τις απόψεις του.
Αν δει κάποιος τα γραφόμενα του αποσπασματικά, θα συμπεράνει ότι δεν λέει ανακρίβειες. Τα γεγονότα είναι συνήθως αληθινά και ορθά τοποθετημένα.
Το πρόβλημα είναι ότι συνηθίζει να αποσιωπά τις λεπτομέρειες που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ρήγματα στα συμπεράσματα του.
Έγραψε για παράδειγμα την άποψη του για το 21. Μέχρι εκεί δεν υπάρχει αντίρρηση. Ο καθένας μπορεί να έχει άποψη.
Η διαφορά είναι ότι ο Δήμου, δεν μπορεί να γράφει δίνοντας την εντύπωση ότι δεν έχει διαβάσει ποτέ του τον λόγο του Κολοκοτρώνη στη Πνύκα. Γιατί ειδικά ο Δήμου είναι ψαγμένος άνθρωπος.
Προτίμησε λοιπόν να «ξεχάσει» τα λόγια του Κολοκοτρώνη ωσάν κάποιες ενοχλητικές λεπτομέρειες…
Ο «αφελής», λοιπόν όταν συμπεριφέρεται ως «σοφός», γίνεται αστείος. Αντίθετα όταν ο «σοφός» συμπεριφέρεται ως «αφελής», γίνεται επικίνδυνος…
Δεν ειχα κατσει να τη διαβασω ποτε...
Πραγματι, περιεχει εντυπωσιακα στοιχεία.
α) Ο Κολοκοτρωνης δεν εχει επιγνωση του ποιος ειναι, ουτε οτι "απελευθερωσε" την Ελλαδα! (Εδω δικαιωνεται ο Δημου).
Αντιθετα, βλεπει την Επανασταση ως καταπνιγμενο κινημα, που οι ξενοι βασιλεις το μετετρεψαν σε νεο κρατος!!!
Επισης, θεωρει τον εαυτο του και τους αλλους επαναστατες ως "εφημερες" προσωπικοτητες μεσα στην ιστορια της Ελλαδας, που θα ξεχαστουν!!!!!
β) Ο Κολοκοτρωνης φαινεται ιδιαιτερα "ευελικτος" και μετριοπαθης ("Ζητω ο Βασιλιας μας") κλπ, παρα το γεγονος οτι εχει φαει τις μαχες με το κουταλι, εχει χασει συγγενεις για χαρη της επαναστασης, εχει δωσει τα παντα! Δεν εχει ιχνος πικριας για το γεγονος πως δεν κανει ο ιδιος (και οι ομοιοι του) κουμαντο, ουτε κατηγορει το μοναρχη ως "ξενοφερτο" κλπ...
(Οχι πως θα μπορουσε, οπως γινεται σαφες και στα σχολια του Sansimera).
γ) Ο Κολοκοτρωνης εκπεμπει μια σοφία, παρα την αγραμματοσυνη του, και μιλαει σε ΣΩΣΤΑ ελληνικα.
Φυυσικα, μπορει να εχει πεσει ρετους απο τους συντακτες της τοτε εφημεριδας, αλλα η ουσια των λεγομενων ειναι ευλογη και δομημενη.
δ) Παρα την εντονη αναφορα στη θρησκεια, προς το τελος (αναμενομενο/ δεν το σχολιαζω...), ο Κολοκοτρωνης κανει ΠΡΩΤΥΤΕΡΑ αναφορα στους αρχαιους Ελληνες, και τους θεωρει πηγη εμπνευσης.
ΟΚ, ηταν αναμενομενο πως ειχε ακουσει γι' αυτους, αλλα προσωπικα απεκλεια να τρεφει τοσο μεγαλο θαυμασμο ("απο εδω ξεκινησε ο πολιτισμος της Ευρωπης" κλπ...)
Aξιζει να το διαβασετε: