'ε το δικαίωμα πως είναι μια ιδιωτική πλατφόρμα και πλήττεται το κύρος του αν αγοράσει κάποιος μέσω αυτού και πάει φούντο; Πως μπορούν μετά να το πάνε στα δικαστήρια;''
Μάλλον δεν κατάλαβες ή δεν το εξήγησα.. Δεν μπορεί ένας ιδιώτης να θέτει κριτήρια λειτουργίας και τζίρου. Το αν θα δωθεί άδεια λειτουγίας σε μία επιχείρηση, είναι δουλειά του κράτους. εκτός εαν έχει εκχωρηθεί αυτό σε ιδιώτες.
Φυσικά και μπορεί, εντός ορίων. Αν θέλεις να πας στο Mall πχ θεωρείς πως η Lamda θα σου ζητήσει απλά ένα ενοίκιο; Το σκρουτζ και το σοπιφάι μπορούν να έχουν κριτήρια για τις επιχειρήσεις που βάζουν στην πλατφόρμα τους
εντός ορίων. Θυμάσαι τι είχε γίνει με το 365shop;
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Αυτό ακριβώς λέω, το εντός ορίων. Θεωρώ πως, πλέον είναι εκτός ορίων και αν θέλεις έλεγξε το, σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο εξωτερικό , οι μηχανές έχουν πληρώσει τεράστια ποσά ως πρόστιμο για μονοπωλιακές συμπεριφορές.
Όσον αφορά το 365, δίκιο έχεις και σε καμία περίπτωση δεν ευθύνεται το σκρουτζ. Απλώς καλό θα ήταν να μην χρησιμοποιούν τα κακώς κείμενα προς όφελος δημιουργίας καρτέλ (ίσως λίγο βαρύς χαρακτηρισμός) αλλά αν σκεφτείς πως έχουν χρεώσεις πολλών ταχυτήτων (επιβεβαιωμένο) , δημιουργεί δυνατούς παίχτες που επιλέγει η μηχανή και όχι οι καταναλωτές. Σκέψου πως, υπάρχουν καταστήματα με ομοειδή προιόντα που ο ένας πληρώνει προμήθεια Χ και ο άλλος Χ-25% . Αυτό δεν δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό ?
Ποιός νέος άνθρωπος θα μπορέσει να ανοίξει ένα κατάστημα στην Ερμού και την Τσιμισκή; Α, κανένας.
Άλλο φυσικό κατάστημα, άλλο ηλεκρονικό. προφανώς και στην Ερμου και την τσιμισκή δεν μπορεί κάποιος να πάει αλλά μπορεί να πάει σε μια κάθετο.
Και στο internet μπορεί να πάει στο Public, στο Bestbuy, να φτιάξει μέσω shopify, να πάρει ένα ΕΣΠΑ και να φτιάξει κάτι εντελώς δικό του κλπ. Απλά (ίσως) δεν θα έχει την προβολή του skroutz
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό και αυτό ήδη συμβαίνει και καλώς συμβαίνει. Πράγματι δεν θα την έχει αλλά δεν θα έχει και τα έξοδα που επιβαρύνει το σκρουτζ.
''Βέβαια το "μονοπωλιακό" Σκρουτζ έχει τζίρο 40 μύρια. Το Public έχει 440.''
Άλλο ο εμπορικός τζίρος (περιλαμβάνει πώληση προιόντων) και άλλο η παροχή υπηρεσίας.
Ενημερωτικά, τα τελευτάια πέντε χρόνια έχουν κάνει αυξήσεις άνω του 600%. και στο λέω μετα λόγω γνώσης.
Για να είναι μια επιχείρηση μονοπωλιακή ή ολιγοπωλιακή ένα κριτήριο είναι να έχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά. Στην Αμερική πχ το Amazon ελέγχει σε πολλές αγορές το 50% του διαδικτυακού εμπορίου. Το Mall που ανέφερα παραπάνω δεν είναι μονοπώλιο αφού ελέγχει ένα πολύ μικρό ποσοστό του λιανεμπορίου στην Αττική. Από το σκρουτζ από την άλλη περνάει ένα 10-15% του διαδικτυακού εμπορίου στην Ελλάδα. Όχι ασήμαντο, αλλά όχι τέτοιο που να μπορεί να θεωρηθεί ολιγοπώλιο.
Αν είναι τόσο εξωφρενικές οι αυξήσεις του σκρουτζ, επιλογές υπάρχουν. Γι'αυτό και το Bestbuy ανέβηκε τόσο γρήγορα πχ.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η
Skroutz έχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά, καθώς κατέχει σταθερά την πρώτη θέση από τον Μάιο του 2018 μέχρι τον Απρίλιο του 2021 (όπου φτάνει η έρευνα) σε όρους επισκεψιμότητας, συγκεντρώνοντας το
35%, ενώ η δεύτερη
Best Price βρίσκεται πολύ πιο πίσω με μερίδιο περίπου
6% και η
Public με
4,5%. Την ισχυρή θέση της
Skroutz αναγνωρίζουν και οι ανταγωνιστές της. Η πλατφόρμα γίνεται όλο και πιο απαραίτητη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που παρά τα αυξανόμενα κόστη παραμένουν σε μια ασύμφορη για αυτές συνεργασία
Προβληματίζουν μεγάλο αριθμό λιανοπωλητών οι μεγάλες αυξήσεις στις χρεώσεις της κυρίαρχης πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου και η πολύ ισχυρή θέση της στην αγορά. Τι αναφέρει η κλαδική έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
www.businessdaily.gr
Δες το παραπάνω.
Επίσης, έχουν σημειωθεί καταχρηστικές πρακτικές τύπου "Marketplace ή εκτός" σε σοβαρά καταστήματα , τα οποία απέβαλε απο την πλατφόρμα χρησιμοποιόντας αστείες διακιολογίες και οδηγόντας κόσμο στην ανεργία. .Επίσης ο κοτσόβολος βγήκε θεωρώντας καταχρηστική την συνεργασία.
Σε κάθε περίπτωση, είμαι υπέρ της Ελεύθερης αγοράς, κατά τον μονοπωλίων .