Να καταθέσω κι εγώ τη δικιά μου άποψη στο συγκεκριμένο θέμα.
Δεν είναι απλή υπόθεση το να γίνεις αξιωματικός σε πλοίο. Θέλει αφοσίωση και μακροχρόνιο σχεδιασμό. Βγαίνοντας από τη σχολή, είναι σχετικά δύσκολο το να βρεις θέση πάνω σε πλοίο ως Junior Officer, καθώς επίσης και τα χρήματα δεν είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά. Μην ξεχνάτε ότι οι περισσότεροι ναυτικοί πληρώνονται ΜΟΝΟ όταν είναι πάνω στα καράβια και τους υπόλοιπους μήνες πρέπει να ζήσουν από αυτά που έχουν μαζέψει.
Βέβαια, υπάρχουν και εταιρίες οι οποίες προσφέρουν συνεχή αμοιβή με μόνιμα συμβόλαια, αλλά ακόμα παραμένουν οι μειονότητα στον χώρο. Όσο βέβαια περνάει ο καιρός, αυτό θα βελτιωθεί.
Από την άλλη, είναι πολύ μεγάλη η ευθύνη ενός πλοιάρχου, γιατί αν το αναλογιστεί κανείς, θα δει ότι είναι ένας Γενικός Διευθυντής σε μια βιομηχανική μονάδα η οποία βρίσκεται στο χειρότερο δυνατόν περιβάλλον και έχει αξία από $10.000.000 έως και %500.000.000, χωρίς να λάβουμε υπ'όψη μας την αξία του φορτίου. Αυτό από μόνο του είναι κάτι το οποίο θα έπρεπε να λειτουργεί ως θέλγητρο για νέους οι οποίοι έχουν τη διάθεση, την επιμονή αλλά και τη φιλοδοξία να γίνουν Διευθυντές. Αντίστοιχα, οι Πρώτη Μηχανικοί, έχουν υπό την ευθύνη τους μια μηχανή η οποία μπορεί αν παράγει από 10000hp έως 100000hp, δεν είναι απλό πράγμα...
Τα σύγχρονα πλοία, είναι βιομηχανικές μονάδες με πολύπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα, που χρειάζονται ανθρώπους ικανούς να τα χειριστούν. Σας παραθέτω μια εικόνα από τη γέφυρα ενός μικρού δεξαμενόπλοιου (περί των 20000 μετρικών τόνων) για να βοηθήσω στο να γίνουν αντιληπτά αυτά που περιγράφω πιο πάνω...
Αν αξίζει, τι να σας πω; Εξαρτάται από το τι θέλει ο καθένας για τη ζωή του καθώς και την οικογένειά του. Δεν γίνεται να τα έχουμε όλα σε αυτή τη ζωή. Αλλά το να έχεις ετήσιο εισόδημα €75000+ με 6 μήνες εργασίας, μπορείς να προσφέρεις πολλά στην οικογένειά σου, που είναι ΠΟΛΥ δύσκολο να γίνει με κάποια δουλειά στην ξηρά.
Αυτά και καλή συνέχεια.