Νέα

Τα πάθη ... σκοτώνουν ...

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Annapurna
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 274
  • Εμφανίσεις 15K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Πύργος Βασιλικός

Σπουδαίος
Εγγρ.
13 Φεβ 2013
Μηνύματα
4.236
Κριτικές
10
Like
5.766
Πόντοι
2.816
Μου θύμισες κάτι που είχε πει η αείμνηστη υπουργός Μαριέτα Γιαννάκου - Κουτσίκου, πριν δύο δεκαετίες περίπου...
Είχε πει λοιπόν το εξής: "Κακά τα ψέματα... Τα χόμπι και τα ενδιαφέροντα των ανθρώπων, είναι ανάλογα της κοινωνικοοικονομικής τους τάξης... Άλλα τα ενδιαφέροντα του βιομήχανου που συνήθως είναι να κάνει σκι, να παίζει γκολφ και τένις, να πηγαίνει βόλτες με το κότερο, να κάνει περίεργες συλλογές από ακαταλαβίστικους πίνακες και άλλα εικαστικά στοιχεία και άλλα του εργάτη που έχει στο εργοστάσιό του..."
Πολύ σωστά τα είπε η Μαριέττα αλλά εγώ άλλο θέλω να πω ..
Η επιχειρηματικότητα θέλει ρίσκο.. ίσως κάποιες φορές μεγάλο
Επομένως κάποιος που έχει το ρίσκο στο αίμα του θα το πάρει και στην υπόλοιπη ζωή του..
Συνεπώς κάποιος άνθρωπος που δεν παίρνει ρίσκα έχει πιο λίγες πιθανότητες να γίνει πλούσιος..
Αυτό ήταν το σχόλιο μου
 
OP
OP
Annapurna

Annapurna

Γλομπεάρχης
Εγγρ.
7 Μαΐ 2020
Μηνύματα
23.185
Κριτικές
171
Like
92.836
Πόντοι
46.423
 
OP
OP
Annapurna

Annapurna

Γλομπεάρχης
Εγγρ.
7 Μαΐ 2020
Μηνύματα
23.185
Κριτικές
171
Like
92.836
Πόντοι
46.423

DAMDIM100

Σεβαστός
Εγγρ.
10 Ιαν 2020
Μηνύματα
3.280
Κριτικές
20
Like
3.810
Πόντοι
1.446
Πολύ σωστά τα είπε η Μαριέττα αλλά εγώ άλλο θέλω να πω ..
Η επιχειρηματικότητα θέλει ρίσκο.. ίσως κάποιες φορές μεγάλο
Επομένως κάποιος που έχει το ρίσκο στο αίμα του θα το πάρει και στην υπόλοιπη ζωή του..
Συνεπώς κάποιος άνθρωπος που δεν παίρνει ρίσκα έχει πιο λίγες πιθανότητες να γίνει πλούσιος..
Αυτό ήταν το σχόλιο μου
Μην ξεχνάμε ότι το ένα από τα στερεότυπα ενός επιτυχημένου επιχειρηματία είναι να είναι δεινός ιστιοπλόος (βλέπε Ωνάσης)...
Η πολυκύμαντη θάλασσα αντιπροσωπεύει το απρόβλεπτο της επιχειρηματικής ζωής, ενώ ο επιχειρηματίας σπόρτσμαν τον επιτυχημένο δαμαστή της...
 

ManusMan

Μέλος
Εγγρ.
2 Φεβ 2023
Μηνύματα
318
Like
888
Πόντοι
81
Μην ξεχνάμε ότι το ένα από τα στερεότυπα ενός επιτυχημένου επιχειρηματία είναι να είναι δεινός ιστιοπλόος (βλέπε Ωνάσης)...
Η πολυκύμαντη θάλασσα αντιπροσωπεύει το απρόβλεπτο της επιχειρηματικής ζωής, ενώ ο επιχειρηματίας σπόρτσμαν τον επιτυχημένο δαμαστή της...
Η απλά πας και αποκτάς ακριβά χόμπι τα οποία δεν είναι προσβάσιμα στην πλέμπα αφενός για να κρατηθείς πιο μακριά από την πλέμπα κι αφετέρου για να'χεις θέματα συζήτησης με άλλους pretentious cunts της κοινωνικής σου τάξης που επίσης κάνουν το ίδιο.
Μπορεί να'ναι γκόλφ, μπορεί να'ναι άλογα, μπορεί να'ναι γιωτ, μπορεί να'ναι πίστα αυτοκινήτων. Αρκεί να'ναι ακριβό και pretentiously cunty.
Κάποιες φορές το πούρο είναι απλά ένα πούρο.
 

Thanos03

Μέλος
Εγγρ.
11 Φεβ 2018
Μηνύματα
589
Like
473
Πόντοι
26
Τύπε θελω να σου κανω μια ερωτηση.
Ενα υποθετικο σεναριο.
Σημερα ας πουμε καποιος στη Βουλη θετει θεμα για την ασφαλεια του αεροδρομιου Βενιζελος. Και πεταγεται ο υπουργος οργισμενος και λεει οτι πρεπει να ντρεπονται που θετουν τετοια ζητηματα.
Την επομενη μερα, ενας εργαζομενος στον Πυργο Ελεγχου κανει λαθος και στελνει δυο αεροπλανα να προσγειωθουν ταυτοχρονα (σχολικό παραδειγμα) και σκοτωνονται 500 ανθρωποι.
Υπηρχε καποιο ζητημα ασφαλειας και ειχε ο υπουργος αδικο?
Κατα τη γνωμη σου πρεπει να αποκτησουμε τετοια συστηματα ασφαλειας ωστε να ειναι εντελως ανεξαρτητα απο τον ανθρωπινο παραγοντα, ωστε να δικαιουται ο καθε υπουργος να θεωρει οτι υφισταται ασφαλεια?

Πρώτον το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος είναι ιδιωτικό και ο Έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας γίνεται από υπαλλήλους του κράτους (αρχή πολιτικής αεροπορίας).

Εάν γίνει ατύχημα όπως λες, καμία εμπλοκή δεν έχει η ιδιωτική εταιρία η οποία διαχειρίζεται τα κτήρια και η οποία δεν έχει σχέση με το προσωπικό που κάνει έλεγχο και διαχωρισμό της εναέριας κυκλοφορίας(αυτή μοιράζεται ανάμεσα στους ελεγκτές και στους πιλότους).

Το ίδιο ισχύει και για όλα τα αεροδρόμια τα οποία αναλαμβάνει ιδιώτης (fraport). Οι ελεγκτές παραμένουν όπως ήταν πριν διορισμένοι και εκπαιδευμένοι από το κράτος.

Οπότε το παράδειγμα σου είναι τελείως λάθος.

Αν θες όμως να παραλληλίσεις τις 2 καταστάσεις, μπορώ να σε βοηθήσω :

Τα αεροπλάνα επικοινωνούν στην ίδια συχνότητα, οπότε ο κάθε πιλότος έχει τη δυνατότητα να ακούσει την λάθος οδηγία του ελεγκτή και να αντιδράσει.

Αυτό δεν ήταν εφικτό στα τρένα, διότι ο ιδιώτης έπαιρνε συνεχώς παρατάσεις από το κράτος όσον αφορά την λειτουργία του συστήματος επικοινωνίας(ο υπουργός ήταν ενήμερος για αυτές). Ταυτόχρονα με την παράταση, δεν επιβλήθηκε στον ιδιώτη κανένα μέτρο μετριασμού του ρίσκου, όπως η χρήση εταιρικού κινητού σε κάθε αμαξοστοιχία, ώστε να είχε τη δυνατότητα ο μακαρίτης να λύσει κάθε αμφιβολία πριν μπει στη γραμμή ανόδου.


Επίσης υπάρχουν συστήματα που ειδοποιούν για πιθανό conflict( σύγκρουση αν προτιμάς), τα οποία εμφανίζουν ένδειξη και στο radar του ελεγκτή αλλά και μέσα στα πιλοτήρια (οπτικές και ηχητικές εντολές για την αποφυγή). Κάτι περισσότερο από την τηλεδιοίκηση η οποία είχε σταματήσει να λειτουργεί.
Σε όσα αεροδρόμια δεν υπάρχει radar, τηρούνται με το παραπάνω διεθνείς κανονισμοί για τον διαχωρισμό με κριτήρια απόστασης,ύψους και χρόνου.


Μου έχει τύχει στη Θεσσαλονίκη να μας έχει δωθεί άδεια για προσγείωση, και από αφηρημάδα λίγο αργότερα, άδεια για απογείωση σε ένα ελαφρύ αεροσκάφος στον ίδιο διάδρομο.
Ο χειριστής του άλλου αεροσκάφους έχοντας επίγνωση της θέσης μας, ρώτησε τον ελεγκτή : «are you sure ?» και ο ελεγκτής καταλαβαίνοντας το λάθος ακύρωσε αμέσως την οδηγία.
Φυσικά και εμείς είχαμε πλήρη επίγνωση της κατάστασης και θα είχαμε διακόψει την προσέγγιση εάν το άλλο αεροσκάφος εκτελούσε την οδηγία.

Για αυτό είναι σημαντικό να επιτρέπεις σε πάνω από ένα άτομο να έχει επιγνωση της πραγματικής κατάστασης ώστε να υπάρχει back up. Όταν η διοίκηση επιτρέπει να μην υπάρχει backup, αναλαμβάνει ένα μη αποδεκτό ρίσκο όσον αφορά την ασφάλεια.

Εχθές που διασχίζαμε τον ελληνικό εναέριο χώρο, ο συνάδελφος μου(Ισπανικής καταγωγής) με ρώτησε γιατί δεν διαθέτουμε ακόμη στην Ελλάδα σύστημα επικοινωνίας(μεταξύ αεροσκαφών και ελεγκτών) μέσω υπολογιστή, το οποίο είναι πιο ασφαλές και efficient, όπως διαθέτουν οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες(CPDLC αν θες γκούγκλαρε το). Τι να του απαντούσα ? Ότι το 2023 δεν έχουν καλά καλά ασύρματο τα τρένα μας ?



Τέλος το ερώτημα σου κατευθύνει την απάντηση και είναι διατυπωμένο με δόλο:

Πρώτον τα συστήματα ασφάλειας δεν είναι εντελώς ανεξάρτητα από τον άνθρωπο αλλά λειτουργούν ως backup για το ανθρώπινο σφάλμα. (Διαφορετικά αυτοκίνητα, τρένα και αεροπλάνα θέμα λειτουργούσαν ήδη χωρίς οδηγούς και πιλότους).

Εάν δεν διαθέτεις τα παραπάνω συστήματα, η εναλλακτική για να μετριάσεις το ρίσκο είναι να έχεις 2-3 άτομα με μεγάλη εμπειρία στην ίδια βάρδια ώστε ο ένας να λειτουργεί σαν σύστημα ασφαλείας όσον αφορά τις ενέργειες των άλλων.

Εάν δεν έχεις ούτε συστήματα ασφάλειας, ούτε ανθρώπινο backup τότε ναι δεν έχει δικαίωμα ο κάθε υπουργός να θεωρεί ότι υπάρχει ασφάλεια και ξέρει ότι αναλαμβάνει μη αποδεκτό ρίσκο όσον αφορά την τελευταία.

Έχω συναδέλφους που πετάξανε στην Αφρική και εκεί η φιλοσοφία είναι τελείως διαφορετική:
Δεν υπάρχει καταρτισμένο προσωπικό(σταθμάρχης), δεν υπάρχουν συστήματα ασφάλειας(τηλεδιοίκηση), τα αεροπλάνα είναι τα περισσότερα αποσύρσεις από τον δυτικό κόσμο(τρένα που έχουν αποσυρθεί στην Ελβετία)και για τα ατυχήματα φταίει η κακιά η ώρα.
 
Τελευταία τροποποίηση:
OP
OP
Annapurna

Annapurna

Γλομπεάρχης
Εγγρ.
7 Μαΐ 2020
Μηνύματα
23.185
Κριτικές
171
Like
92.836
Πόντοι
46.423
 
OP
OP
Annapurna

Annapurna

Γλομπεάρχης
Εγγρ.
7 Μαΐ 2020
Μηνύματα
23.185
Κριτικές
171
Like
92.836
Πόντοι
46.423

padepadou

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
20 Ιουν 2008
Μηνύματα
2.902
Κριτικές
2
Like
4.558
Πόντοι
456
Πρώτον το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος είναι ιδιωτικό και ο Έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας γίνεται από υπαλλήλους του κράτους (αρχή πολιτικής αεροπορίας).

Εάν γίνει ατύχημα όπως λες, καμία εμπλοκή δεν έχει η ιδιωτική εταιρία η οποία διαχειρίζεται τα κτήρια και η οποία δεν έχει σχέση με το προσωπικό που κάνει έλεγχο και διαχωρισμό της εναέριας κυκλοφορίας(αυτή μοιράζεται ανάμεσα στους ελεγκτές και στους πιλότους).

Το ίδιο ισχύει και για όλα τα αεροδρόμια τα οποία αναλαμβάνει ιδιώτης (fraport). Οι ελεγκτές παραμένουν όπως ήταν πριν διορισμένοι και εκπαιδευμένοι από το κράτος.

Οπότε το παράδειγμα σου είναι τελείως λάθος.

Αν θες όμως να παραλληλίσεις τις 2 καταστάσεις, μπορώ να σε βοηθήσω :

Τα αεροπλάνα επικοινωνούν στην ίδια συχνότητα, οπότε ο κάθε πιλότος έχει τη δυνατότητα να ακούσει την λάθος οδηγία του ελεγκτή και να αντιδράσει.

Αυτό δεν ήταν εφικτό στα τρένα, διότι ο ιδιώτης έπαιρνε συνεχώς παρατάσεις από το κράτος όσον αφορά την λειτουργία του συστήματος επικοινωνίας(ο υπουργός ήταν ενήμερος για αυτές). Ταυτόχρονα με την παράταση, δεν επιβλήθηκε στον ιδιώτη κανένα μέτρο μετριασμού του ρίσκου, όπως η χρήση εταιρικού κινητού σε κάθε αμαξοστοιχία, ώστε να είχε τη δυνατότητα ο μακαρίτης να λύσει κάθε αμφιβολία πριν μπει στη γραμμή ανόδου.


Επίσης υπάρχουν συστήματα που ειδοποιούν για πιθανό conflict( σύγκρουση αν προτιμάς), τα οποία εμφανίζουν ένδειξη και στο radar του ελεγκτή αλλά και μέσα στα πιλοτήρια (οπτικές και ηχητικές εντολές για την αποφυγή). Κάτι περισσότερο από την τηλεδιοίκηση η οποία είχε σταματήσει να λειτουργεί.
Σε όσα αεροδρόμια δεν υπάρχει radar, τηρούνται με το παραπάνω διεθνείς κανονισμοί για τον διαχωρισμό με κριτήρια απόστασης,ύψους και χρόνου.


Μου έχει τύχει στη Θεσσαλονίκη να μας έχει δωθεί άδεια για προσγείωση, και από αφηρημάδα λίγο αργότερα, άδεια για απογείωση σε ένα ελαφρύ αεροσκάφος στον ίδιο διάδρομο.
Ο χειριστής του άλλου αεροσκάφους έχοντας επίγνωση της θέσης μας, ρώτησε τον ελεγκτή : «are you sure ?» και ο ελεγκτής καταλαβαίνοντας το λάθος ακύρωσε αμέσως την οδηγία.
Φυσικά και εμείς είχαμε πλήρη επίγνωση της κατάστασης και θα είχαμε διακόψει την προσέγγιση εάν το άλλο αεροσκάφος εκτελούσε την οδηγία.

Για αυτό είναι σημαντικό να επιτρέπεις σε πάνω από ένα άτομο να έχει επιγνωση της πραγματικής κατάστασης ώστε να υπάρχει back up. Όταν η διοίκηση επιτρέπει να μην υπάρχει backup, αναλαμβάνει ένα μη αποδεκτό ρίσκο όσον αφορά την ασφάλεια.

Εχθές που διασχίζαμε τον ελληνικό εναέριο χώρο, ο συνάδελφος μου(Ισπανικής καταγωγής) με ρώτησε γιατί δεν διαθέτουμε ακόμη στην Ελλάδα σύστημα επικοινωνίας(μεταξύ αεροσκαφών και ελεγκτών) μέσω υπολογιστή, το οποίο είναι πιο ασφαλές και efficient, όπως διαθέτουν οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες(CPDLC αν θες γκούγκλαρε το). Τι να του απαντούσα ? Ότι το 2023 δεν έχουν καλά καλά ασύρματο τα τρένα μας ?



Τέλος το ερώτημα σου κατευθύνει την απάντηση και είναι διατυπωμένο με δόλο:

Πρώτον τα συστήματα ασφάλειας δεν είναι εντελώς ανεξάρτητα από τον άνθρωπο αλλά λειτουργούν ως backup για το ανθρώπινο σφάλμα. (Διαφορετικά αυτοκίνητα, τρένα και αεροπλάνα θέμα λειτουργούσαν ήδη χωρίς οδηγούς και πιλότους).

Εάν δεν διαθέτεις τα παραπάνω συστήματα, η εναλλακτική για να μετριάσεις το ρίσκο είναι να έχεις 2-3 άτομα με μεγάλη εμπειρία στην ίδια βάρδια ώστε ο ένας να λειτουργεί σαν σύστημα ασφαλείας όσον αφορά τις ενέργειες των άλλων.

Εάν δεν έχεις ούτε συστήματα ασφάλειας, ούτε ανθρώπινο backup τότε ναι δεν έχει δικαίωμα ο κάθε υπουργός να θεωρεί ότι υπάρχει ασφάλεια και ξέρει ότι αναλαμβάνει μη αποδεκτό ρίσκο όσον αφορά την τελευταία.

Έχω συναδέλφους που πετάξανε στην Αφρική και εκεί η φιλοσοφία είναι τελείως διαφορετική:
Δεν υπάρχει καταρτισμένο προσωπικό(σταθμάρχης), δεν υπάρχουν συστήματα ασφάλειας(τηλεδιοίκηση), τα αεροπλάνα είναι τα περισσότερα αποσύρσεις από τον δυτικό κόσμο(τρένα που έχουν αποσυρθεί στην Ελβετία)και για τα ατυχήματα φταίει η κακιά η ώρα.
Οπότε οι ίδιοι στην Ευρώπη που μιλάνε για συστήματα ασφαλείας στέλνουν συνειδητά τα σαράβαλα στην Αφρική και σε άλλες υποανάπτυκτες χώρες για να βγάλουν χρήματα αντί να τα κάνουν σκραπ.Θέατρο του παραλόγου.
 

Thanos03

Μέλος
Εγγρ.
11 Φεβ 2018
Μηνύματα
589
Like
473
Πόντοι
26
Οπότε οι ίδιοι στην Ευρώπη που μιλάνε για συστήματα ασφαλείας στέλνουν συνειδητά τα σαράβαλα στην Αφρική και σε άλλες υποανάπτυκτες χώρες για να βγάλουν χρήματα αντί να τα κάνουν σκραπ.Θέατρο του παραλόγου.

Δυστυχώς είναι όπως τα λες.

Εκτός από θέμα ασφάλειας, υπάρχει και η άλλη πλευρά της κοροϊδίας:

Τα περισσότερα αυτοκίνητα και αεροσκάφη, τα οποία δεν μπορούν πλέον να κυκλοφορούν ή να πετάνε στον δυτικό κόσμο λόγω κριτηρίων ρύπανσης και ηχορύπανσης, πουλιούνται σε τριτοκοσμικές χώρες. Λες και η ατμόσφαιρα έχει όρια και και η κλιματική αλλαγή προέρχεται μόνο από τις εκπομπές στις δυτικές χώρες.

Αγόρασε euro 4 - euro 5, υβριδικά και ηλεκτρικά με απόσυρση, να σου κάνουμε μια μικρή επιδότηση σαν κίνητρο(που την πληρώνει το κράτος άρα ο φορολογούμενος), να πουλήσουμε το σαράβαλο στην Αφρική, και να βγάλουμε και απο τα ανταλλακτικά που θα χρειαστεί ο Αφρικανός για να το κυκλοφορήσει.

Εάν όντως ενδιαφερόταν για το κλίμα θα έλεγαν :

Οποίο αποσύρεται πάει για καταστροφή. Αν έχει λεφτά ο Αφρικανός ας αγοράσει euro5, αλλιώς να πάει με το ποδήλατο.
Εξάλλου η σωτηρία του πλανήτη είναι ο στόχος. Ή μήπως όχι ?
 

padepadou

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
20 Ιουν 2008
Μηνύματα
2.902
Κριτικές
2
Like
4.558
Πόντοι
456
Δυστυχώς είναι όπως τα λες.

Εκτός από θέμα ασφάλειας, υπάρχει και η άλλη πλευρά της κοροϊδίας:

Τα περισσότερα αυτοκίνητα και αεροσκάφη, τα οποία δεν μπορούν πλέον να κυκλοφορούν ή να πετάνε στον δυτικό κόσμο λόγω κριτηρίων ρύπανσης και ηχορύπανσης, πουλιούνται σε τριτοκοσμικές χώρες. Λες και η ατμόσφαιρα έχει όρια και και η κλιματική αλλαγή προέρχεται μόνο από τις εκπομπές στις δυτικές χώρες.

Αγόρασε euro 4 - euro 5, υβριδικά και ηλεκτρικά με απόσυρση, να σου κάνουμε μια μικρή επιδότηση σαν κίνητρο(που την πληρώνει το κράτος άρα ο φορολογούμενος), να πουλήσουμε το σαράβαλο στην Αφρική, και να βγάλουμε και απο τα ανταλλακτικά που θα χρειαστεί ο Αφρικανός για να το κυκλοφορήσει.

Εάν όντως ενδιαφερόταν για το κλίμα θα έλεγαν :

Οποίο αποσύρεται πάει για καταστροφή. Αν έχει λεφτά ο Αφρικανός ας αγοράσει euro5, αλλιώς να πάει με το ποδήλατο.
Εξάλλου η σωτηρία του πλανήτη είναι ο στόχος. Ή μήπως όχι ?
Δεν το ξέρεις;χρόνια τώρα αγοράζουν οι ανεπτυγμένες χώρες καθαρό ουρανό από τις υποαναπτυκτες.Αν θυμάμαι καλά μετα το πρωτόκολλο του Κιότο που θα έπρεπε να μειώσουν οι χώρες τις εκπομπές αερίων στην ατμόσφαιρα παίζανε και καλά με τα ισοζύγια ρύπων και αγοράζαμε από άλλες χώρες.Καλη θεωρία αλλά.στο.τελος με χρήματα καθαρίζουν και πάλι.
 

Easy Rider

Ανώτερος
Εγγρ.
4 Νοε 2020
Μηνύματα
9.633
Κριτικές
15
Like
20.935
Πόντοι
6.946
λες να έχουμε τα ίδια όπως με το υποβρύχιο;
Ας ελπίσουμε ότι θα έχουν επίσημες πιστοποιήσεις/εγκρίσεις, από π.χ. ΝΑΣΑ ή όποιος άλλος.
 

xenitemenos

Μέγας
Εγγρ.
14 Οκτ 2018
Μηνύματα
7.853
Κριτικές
15
Like
11.865
Πόντοι
3.846
λες να έχουμε τα ίδια όπως με το υποβρύχιο;
Ας ελπίσουμε ότι θα έχουν επίσημες πιστοποιήσεις/εγκρίσεις, από π.χ. ΝΑΣΑ ή όποιος άλλος.
Μα τι εννοείς;
Δεν είναι η πρώτη φορά που πάνε απλοί επιβάτες στο διάστημα.
Έγινε από την space x πριν μερικά χρόνια.
 

Easy Rider

Ανώτερος
Εγγρ.
4 Νοε 2020
Μηνύματα
9.633
Κριτικές
15
Like
20.935
Πόντοι
6.946
Μα τι εννοείς;
Δεν είναι η πρώτη φορά που πάνε απλοί επιβάτες στο διάστημα.
Έγινε από την space x πριν μερικά χρόνια.
Ναι,ξαναπήγαν με την Χ, εχεις δικιο.

Ελπίζω και η virgin galactic να είναι εξίσου αυστηρή και να πληρεί τις οποιεσδήποτε προϋποθέσεις ασφαλείας που απαιτούνται, ώστε να πάνε όλα καλά. Αυτό εννοώ.
 
OP
OP
Annapurna

Annapurna

Γλομπεάρχης
Εγγρ.
7 Μαΐ 2020
Μηνύματα
23.185
Κριτικές
171
Like
92.836
Πόντοι
46.423

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom