δεν εχεις και αδικο σε αυτο...την εννοια αριστερος την εχουμε ξεφτιλισει...εδω μεχρι και ο γιωργακης αυτοαποκαλειται αριστερος.τωρα για την σωτη.μην μπεις στον κοπο να διαβασεις τα βιβλια της.απλα ακουσε την.φασισταριο....Την ξεφούρνισε πάλι την παπαριά του το καθυστερημένο φασιστάκι.
Αριστερή η Σώτη........
Αλλά άμα ήξερε ο αγράμματος τι σημαίνουν οι πολιτικοί προσδιορισμοί και άμα είχε διαβάσει έστω και ένα βιβλίο της Σώτης μπορεί και να μην ήταν φασιστάκι.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.
You should upgrade or use an alternative browser.
Σώτη Τριανταφύλλου
- Μέλος που άνοιξε το νήμα yrret
- Ημερομηνία ανοίγματος
- Απαντήσεις 92
- Εμφανίσεις 7K
- Tagged users Καμία
- Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 6 άτομα (0 μέλη και 6 επισκέπτες)
voltaire45
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 1 Δεκ 2005
- Μηνύματα
- 18.212
- Κριτικές
- 1
- Like
- 1.906
- Πόντοι
- 366
Και συν τοις άλλοις λέει και ψέμματα ως συνήθως:
www.enet.gr/?i=news.el.article&id=98080]Καταδικάζει ο ΣΥΝ τον προπηλακισμό της Σώτης Τριανταφύλλου[/url]
Τη χθεσινοβραδινή επίθεση νεαρών σε καφέ των Εξαρχείων, κατά τη διάρκεια παρουσίασης βιβλίου της Σώτης Τριανταφύλλου, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο Συνασπισμός.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, στο "Φλοράλ", ομάδα νεαρών εισέβαλε στο χώρο, πέταξε αβγά και απάιτησε να φύγει η συγγραφέας από τα Εξάρχεια. "Η επίθεση αυτή, ως 'πολιτική' πρακτική, τροφοδοτεί το κλίμα της γενικευμένης αστυνομοκρατίας που επικρατεί στην περιοχή των Εξαρχείων όλο το τελευταίο διάστημα. Πράξεις σαν την χθεσινή οδηγούν στον εκφασισμό της περιοχής των Εξαρχείων με έναν άλλο τρόπο", τονίζει ο ΣΥΝ στην ανακοίνωσή του.
www.enet.gr/?i=news.el.article&id=98080]Καταδικάζει ο ΣΥΝ τον προπηλακισμό της Σώτης Τριανταφύλλου[/url]
Τη χθεσινοβραδινή επίθεση νεαρών σε καφέ των Εξαρχείων, κατά τη διάρκεια παρουσίασης βιβλίου της Σώτης Τριανταφύλλου, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο Συνασπισμός.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, στο "Φλοράλ", ομάδα νεαρών εισέβαλε στο χώρο, πέταξε αβγά και απάιτησε να φύγει η συγγραφέας από τα Εξάρχεια. "Η επίθεση αυτή, ως 'πολιτική' πρακτική, τροφοδοτεί το κλίμα της γενικευμένης αστυνομοκρατίας που επικρατεί στην περιοχή των Εξαρχείων όλο το τελευταίο διάστημα. Πράξεις σαν την χθεσινή οδηγούν στον εκφασισμό της περιοχής των Εξαρχείων με έναν άλλο τρόπο", τονίζει ο ΣΥΝ στην ανακοίνωσή του.
θελεις να μου εξηγησεις?και οχι υφακι σε μενα...Νομίζω ότι κατάλαβες πολύ καλά
Επισκέπτης
yrret μανάβης ή περιπτεράς έχεις σκεφτεί να γίνεις,(προπαγανδιστής δεν σε θέλει);!
voltaire45 μόλις σε ξεσκέπασε!!!
voltaire45 μόλις σε ξεσκέπασε!!!
voltaire45
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 1 Δεκ 2005
- Μηνύματα
- 18.212
- Κριτικές
- 1
- Like
- 1.906
- Πόντοι
- 366
Να και ένα καλό άρθρο από την Αυγή.
Άρθρο ανθρώπων που στοιχειωδώς σκέπτονται, έχουν απόψεις πέρα από τις κοινοτυπίες και δεν μουγκρίζουν όπως οι φασίστες:
www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=500455]«Η ανομία είναι αντεπαναστατική»[/url]
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/10/2009
Του ΣΑΚΗ ΚΟΥΡΟΥΖΙΔΗ*
Η κοινωνία που ονειρευόμαστε θα έχει αστυνομία; Στρατό; ΕΥΠ θα έχει; Ακόμη κι αν προεκτείνω στο πολύ μακρινό μέλλον τη φαντασία μου και φτάσω σε μια πολύ ειδυλλιακή κατάσταση, όταν όλοι οι άνθρωποι θα είναι απολύτως συνειδητοποιημένοι και θα σέβονται τους κανόνες της κοινωνικής συνύπαρξης, κάτι από αυτά θα μείνει. Ή μάλλον, να το πω διαφορετικά, πρώτα φαντάζομαι να καταργείται ο στρατός, μετά η όποια ΚΥΠ και στο τέλος η αστυνομία και πάλι όχι εντελώς.
Πάντα θα υπάρχουν προσωπικοί, ψυχολογικοί λόγοι που θα οδηγούν σε κάποια «παραβατικότητα» που θα στρέφεται εναντίον άλλων συμπολιτών και ειδικά αδύναμων ή ανήμπορων να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους αποτελεσματικά και θα έχουν την ανάγκη μιας κοινωνικής-κατασταλτικής λειτουργίας που θα τους καλύπτει. «Μπάτσους» θα έχουμε και στον σοσιαλισμό! Και μάλιστα, αν κρίνουμε από τους «μπάτσους» του υπαρκτού, μπορεί και να νοσταλγούμε τους «μπάτσους» των Εξαρχείων.
Όπως πολύ σωστά σημειώνει η Σώτη Τριανταφύλλου, σε όλες τις μεγαλουπόλεις του κόσμου υπάρχουν ζώνες με κάποια «φαινόμενα μικροπαραβατικότητας», όπως καλή ώρα στα Εξάρχεια, κάτι που δύσκολα θα μπορούσε να εξαλειφθεί, ενδεχομένως θα μπορούσε να μετακομίσει σε μια άλλη συνοικία του κέντρου. Στα Εξάρχεια, εκτός από αυτά τα «φαινόμενα μικροπαραβατικότητας», έχουμε και μια «πολιτικοποίηση» αυτής της ιδιότυπης συμπεριφοράς. Σε κάποια γκέτο σε αμερικανικές μεγαλουπόλεις, δύσκολα μπαίνει κάποιος λευκός ή μη μειονοτικός. Εδώ δεν έχουμε τέτοια φαινόμενα, ούτε σε έκταση ούτε σε ένταση. Κάτι, όμως, έχουμε και ‘δώ! Φαντάζομαι ότι δεν θα επιχειρούσαν να κάνουν ανοιχτή προεκλογική συγκέντρωση στην πλατεία Εξαρχείων ο Βύρων Πολύδωρας ή ο Θόδωρος Πάγκαλος. Μικρό το κακό; Δεν θα το ‘λεγα καθόλου.
Όμως, στην περιοχή των Εξαρχείων, εκτός από αυτά τα «φαινόμενα μικροπαραβατικότητας», συμβαίνουν, όπως σε ολόκληρη την Αθήνα, και άλλα φαινόμενα εγκληματικότητας που στρέφονται εναντίον κατοίκων της περιοχής και η συνδρομή της αστυνομίας δεν είναι καθόλου δεδομένη, λόγω της γενικότερης κατάστασης της περιοχής. Πολύ απλά, δεν πηγαίνει ένα περιπολικό όταν κληθεί για κάποια ληστεία σε σπίτι ή για κάτι σχετικό, όπως θα πήγαινε σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή της Αθήνας για ανάλογη αιτία.
Τα «γιουρούσια» της αστυνομίας στην περιοχή, εκτός από τον αυταρχισμό που εκπέμπουν, είναι και εντελώς αναποτελεσματικά. Όμως, η πολιτικοποίηση της ανομίας και η μη αναγνώριση οποιουδήποτε προβλήματος, μάλλον διευκολύνει το σχέδιο Χρυσοχοΐδη, δηλαδή τον «καθαρισμό» της περιοχής δια της κατασκήνωσης της αστυνομίας εκεί. Όποιος συλλαμβάνεται στα Εξάρχεια, ή σε εξορμήσεις που ξεκινούν από τα Εξάρχεια, για οποιαδήποτε αιτία, ξεσηκώνει ένα κύμα αλληλεγγύης και συμπαράστασης, θαρρείς και οτιδήποτε γίνεται στο όνομα της «επανάστασης» ή της κοινωνικής δικαιοσύνης, τοποθετείται εξορισμού υπεράνω των θεσπισμένων κανόνων δικαίου.
Μετά από οποιοδήποτε «κάψιμο» της Αθήνας, αρχίζει το γνωστό σενάριο: η αστυνομία συλλαμβάνει κάποιους -πάντα τυχαίως διερχομένων από την περιοχή των συμβάντων, όχι πως η αστυνομία δεν συλλαμβάνει και στα «τυφλά», αλλά, διάολε, συλλαμβάνει και κάποιους επ’ αυτοφώρω- των οποίων -ΟΛΩΝ- η άμεση αποφυλάκιση ζητιέται πάντα, ίσως επειδή η επανάσταση είναι υπεράνω των «αστικών νόμων».
Μετά τα Δεκεμβριανά του 2008, τα Εξάρχεια δεν είναι ίδια. Εκτός από τις ορατές πληγές των καμένων και άσχετων με τα διαδραματιζόμενα που είναι πάντα εκεί -«τυφλά»χτυπήματα κάνουν και οι «αντιεξουσιαστές», εκτός από τους «μπάτσους»-, ο τζίρος σε πολλά καταστήματα της περιοχής έχει πέσει δραματικά, η περιοχή έχει χάσει κόσμο και αυτό έχει συνέπειες τόσο στην οικονομική όσο και στην κοινωνική ζωή της. Πρόβλημα υπάρχει! Χρειάζεται σύνεση για μια δημοκρατική διαχείριση της κατάστασης.
Πρόβλημα υπήρχε και στον Άγιο Παντελεήμονα, σωστή αντιμετώπιση δεν υπήρχε. Κλείνοντας τα μάτια στα υπαρκτά προβλήματα, θαρρείς από ένα σύμπλεγμα ενοχής απέναντι στον «αντιεξουσιαστικό χώρο», καμιά φορά και απέναντι στον χώρο του κλασικού αριστερισμού, διευκολύνουμε τις αυταρχικές και αντιδραστικές απαντήσεις τόσο από την αστυνομία όσο και από «ομάδες κατοίκων». Τι απέγιναν άραγε οι μετανάστες του Αγίου Παντελεήμονα ή της γνωστής πολυκατοικίας της οδού Σωκράτους;
Πρέπει να επιλέξουμε τι είδους αριστερά είμαστε. Και με την «επαναστατική ανομία» και με τη δημοκρατική αλλαγή της κοινωνίας ταυτόχρονα, δεν γίνεται. Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν εννοώ ότι υιοθετούμε αυτές τις πρακτικές αλλά ότι δεν έχουμε ένα καθαρό και απόλυτο μέτωπο αντιπαλότητας με τις πρακτικές αυτές. «Εμείς είμαστε η αριστερά της μη βίας. Τη βία την απεχθανόμαστε. Αναμετρούμαστε ιδεολογικά και πολιτικά με όσους την επιλέγουν ως μέσο άσκησης πολιτικής», ανέφερε ο Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του στην ΚΠΕ το Σάββατο 24/10. Αυτήν την τόσο ξεκάθαρη τοποθέτηση γιατί δεν καταφέραμε να την εκπέμψουμε τον περασμένο Δεκέμβρη και να την εκπέμπουμε διαρκώς, με τρόπο που να μην αφήνουμε κανένα περιθώριο παρανόησης σε κανέναν, γιατί πράγματι, η βία και η «ανομία είναι αντεπαναστατική» και αντι-αριστερή.
* Ο Σάκης Κουρουζίδης είναι διευθυντής της Ευωνύμου Βιβλιοθήκης και του περιοδικού "Δαίμων της Οικολογίας"
1. Ο τίτλος είναι από μια συνέντευξη της Σώτης Τριανταφύλλου στην Ελευθεροτυπία του Σαββάτου 24/10
Άρθρο ανθρώπων που στοιχειωδώς σκέπτονται, έχουν απόψεις πέρα από τις κοινοτυπίες και δεν μουγκρίζουν όπως οι φασίστες:
www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=500455]«Η ανομία είναι αντεπαναστατική»[/url]
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/10/2009
Του ΣΑΚΗ ΚΟΥΡΟΥΖΙΔΗ*
Η κοινωνία που ονειρευόμαστε θα έχει αστυνομία; Στρατό; ΕΥΠ θα έχει; Ακόμη κι αν προεκτείνω στο πολύ μακρινό μέλλον τη φαντασία μου και φτάσω σε μια πολύ ειδυλλιακή κατάσταση, όταν όλοι οι άνθρωποι θα είναι απολύτως συνειδητοποιημένοι και θα σέβονται τους κανόνες της κοινωνικής συνύπαρξης, κάτι από αυτά θα μείνει. Ή μάλλον, να το πω διαφορετικά, πρώτα φαντάζομαι να καταργείται ο στρατός, μετά η όποια ΚΥΠ και στο τέλος η αστυνομία και πάλι όχι εντελώς.
Πάντα θα υπάρχουν προσωπικοί, ψυχολογικοί λόγοι που θα οδηγούν σε κάποια «παραβατικότητα» που θα στρέφεται εναντίον άλλων συμπολιτών και ειδικά αδύναμων ή ανήμπορων να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους αποτελεσματικά και θα έχουν την ανάγκη μιας κοινωνικής-κατασταλτικής λειτουργίας που θα τους καλύπτει. «Μπάτσους» θα έχουμε και στον σοσιαλισμό! Και μάλιστα, αν κρίνουμε από τους «μπάτσους» του υπαρκτού, μπορεί και να νοσταλγούμε τους «μπάτσους» των Εξαρχείων.
Όπως πολύ σωστά σημειώνει η Σώτη Τριανταφύλλου, σε όλες τις μεγαλουπόλεις του κόσμου υπάρχουν ζώνες με κάποια «φαινόμενα μικροπαραβατικότητας», όπως καλή ώρα στα Εξάρχεια, κάτι που δύσκολα θα μπορούσε να εξαλειφθεί, ενδεχομένως θα μπορούσε να μετακομίσει σε μια άλλη συνοικία του κέντρου. Στα Εξάρχεια, εκτός από αυτά τα «φαινόμενα μικροπαραβατικότητας», έχουμε και μια «πολιτικοποίηση» αυτής της ιδιότυπης συμπεριφοράς. Σε κάποια γκέτο σε αμερικανικές μεγαλουπόλεις, δύσκολα μπαίνει κάποιος λευκός ή μη μειονοτικός. Εδώ δεν έχουμε τέτοια φαινόμενα, ούτε σε έκταση ούτε σε ένταση. Κάτι, όμως, έχουμε και ‘δώ! Φαντάζομαι ότι δεν θα επιχειρούσαν να κάνουν ανοιχτή προεκλογική συγκέντρωση στην πλατεία Εξαρχείων ο Βύρων Πολύδωρας ή ο Θόδωρος Πάγκαλος. Μικρό το κακό; Δεν θα το ‘λεγα καθόλου.
Όμως, στην περιοχή των Εξαρχείων, εκτός από αυτά τα «φαινόμενα μικροπαραβατικότητας», συμβαίνουν, όπως σε ολόκληρη την Αθήνα, και άλλα φαινόμενα εγκληματικότητας που στρέφονται εναντίον κατοίκων της περιοχής και η συνδρομή της αστυνομίας δεν είναι καθόλου δεδομένη, λόγω της γενικότερης κατάστασης της περιοχής. Πολύ απλά, δεν πηγαίνει ένα περιπολικό όταν κληθεί για κάποια ληστεία σε σπίτι ή για κάτι σχετικό, όπως θα πήγαινε σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή της Αθήνας για ανάλογη αιτία.
Τα «γιουρούσια» της αστυνομίας στην περιοχή, εκτός από τον αυταρχισμό που εκπέμπουν, είναι και εντελώς αναποτελεσματικά. Όμως, η πολιτικοποίηση της ανομίας και η μη αναγνώριση οποιουδήποτε προβλήματος, μάλλον διευκολύνει το σχέδιο Χρυσοχοΐδη, δηλαδή τον «καθαρισμό» της περιοχής δια της κατασκήνωσης της αστυνομίας εκεί. Όποιος συλλαμβάνεται στα Εξάρχεια, ή σε εξορμήσεις που ξεκινούν από τα Εξάρχεια, για οποιαδήποτε αιτία, ξεσηκώνει ένα κύμα αλληλεγγύης και συμπαράστασης, θαρρείς και οτιδήποτε γίνεται στο όνομα της «επανάστασης» ή της κοινωνικής δικαιοσύνης, τοποθετείται εξορισμού υπεράνω των θεσπισμένων κανόνων δικαίου.
Μετά από οποιοδήποτε «κάψιμο» της Αθήνας, αρχίζει το γνωστό σενάριο: η αστυνομία συλλαμβάνει κάποιους -πάντα τυχαίως διερχομένων από την περιοχή των συμβάντων, όχι πως η αστυνομία δεν συλλαμβάνει και στα «τυφλά», αλλά, διάολε, συλλαμβάνει και κάποιους επ’ αυτοφώρω- των οποίων -ΟΛΩΝ- η άμεση αποφυλάκιση ζητιέται πάντα, ίσως επειδή η επανάσταση είναι υπεράνω των «αστικών νόμων».
Μετά τα Δεκεμβριανά του 2008, τα Εξάρχεια δεν είναι ίδια. Εκτός από τις ορατές πληγές των καμένων και άσχετων με τα διαδραματιζόμενα που είναι πάντα εκεί -«τυφλά»χτυπήματα κάνουν και οι «αντιεξουσιαστές», εκτός από τους «μπάτσους»-, ο τζίρος σε πολλά καταστήματα της περιοχής έχει πέσει δραματικά, η περιοχή έχει χάσει κόσμο και αυτό έχει συνέπειες τόσο στην οικονομική όσο και στην κοινωνική ζωή της. Πρόβλημα υπάρχει! Χρειάζεται σύνεση για μια δημοκρατική διαχείριση της κατάστασης.
Πρόβλημα υπήρχε και στον Άγιο Παντελεήμονα, σωστή αντιμετώπιση δεν υπήρχε. Κλείνοντας τα μάτια στα υπαρκτά προβλήματα, θαρρείς από ένα σύμπλεγμα ενοχής απέναντι στον «αντιεξουσιαστικό χώρο», καμιά φορά και απέναντι στον χώρο του κλασικού αριστερισμού, διευκολύνουμε τις αυταρχικές και αντιδραστικές απαντήσεις τόσο από την αστυνομία όσο και από «ομάδες κατοίκων». Τι απέγιναν άραγε οι μετανάστες του Αγίου Παντελεήμονα ή της γνωστής πολυκατοικίας της οδού Σωκράτους;
Πρέπει να επιλέξουμε τι είδους αριστερά είμαστε. Και με την «επαναστατική ανομία» και με τη δημοκρατική αλλαγή της κοινωνίας ταυτόχρονα, δεν γίνεται. Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν εννοώ ότι υιοθετούμε αυτές τις πρακτικές αλλά ότι δεν έχουμε ένα καθαρό και απόλυτο μέτωπο αντιπαλότητας με τις πρακτικές αυτές. «Εμείς είμαστε η αριστερά της μη βίας. Τη βία την απεχθανόμαστε. Αναμετρούμαστε ιδεολογικά και πολιτικά με όσους την επιλέγουν ως μέσο άσκησης πολιτικής», ανέφερε ο Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του στην ΚΠΕ το Σάββατο 24/10. Αυτήν την τόσο ξεκάθαρη τοποθέτηση γιατί δεν καταφέραμε να την εκπέμψουμε τον περασμένο Δεκέμβρη και να την εκπέμπουμε διαρκώς, με τρόπο που να μην αφήνουμε κανένα περιθώριο παρανόησης σε κανέναν, γιατί πράγματι, η βία και η «ανομία είναι αντεπαναστατική» και αντι-αριστερή.
* Ο Σάκης Κουρουζίδης είναι διευθυντής της Ευωνύμου Βιβλιοθήκης και του περιοδικού "Δαίμων της Οικολογίας"
1. Ο τίτλος είναι από μια συνέντευξη της Σώτης Τριανταφύλλου στην Ελευθεροτυπία του Σαββάτου 24/10
Επισκέπτης
yrret στην τρύπα σου τώρα και σκέψου καλά ποτέ και αν θα ξανα βγεις!!!
Την ξεφούρνισε πάλι την παπαριά του το καθυστερημένο φασιστάκι.
Αριστερή η Σώτη........
Αλλά άμα ήξερε ο αγράμματος τι σημαίνουν οι πολιτικοί προσδιορισμοί και άμα είχε διαβάσει έστω και ένα βιβλίο της Σώτης μπορεί και να μην ήταν φασιστάκι.
γιατι τι ειναι, σοσιαλδημοκρατισσα?
αυτες τις μπουρδες ποιος τις λεει?και καλα αυτος...υπαρχουν ατομα που τις διαβαζουν,αλλα και τις υποστηριζουν?Να και ένα καλό άρθρο από την Αυγή.
Άρθρο ανθρώπων που στοιχειωδώς σκέπτονται, έχουν απόψεις πέρα από τις κοινοτυπίες και δεν μουγκρίζουν όπως οι φασίστες:
www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=500455]«Η ανομία είναι αντεπαναστατική»[/url]
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/10/2009
Του ΣΑΚΗ ΚΟΥΡΟΥΖΙΔΗ*
Η κοινωνία που ονειρευόμαστε θα έχει αστυνομία; Στρατό; ΕΥΠ θα έχει; Ακόμη κι αν προεκτείνω στο πολύ μακρινό μέλλον τη φαντασία μου και φτάσω σε μια πολύ ειδυλλιακή κατάσταση, όταν όλοι οι άνθρωποι θα είναι απολύτως συνειδητοποιημένοι και θα σέβονται τους κανόνες της κοινωνικής συνύπαρξης, κάτι από αυτά θα μείνει. Ή μάλλον, να το πω διαφορετικά, πρώτα φαντάζομαι να καταργείται ο στρατός, μετά η όποια ΚΥΠ και στο τέλος η αστυνομία και πάλι όχι εντελώς.
Πάντα θα υπάρχουν προσωπικοί, ψυχολογικοί λόγοι που θα οδηγούν σε κάποια «παραβατικότητα» που θα στρέφεται εναντίον άλλων συμπολιτών και ειδικά αδύναμων ή ανήμπορων να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους αποτελεσματικά και θα έχουν την ανάγκη μιας κοινωνικής-κατασταλτικής λειτουργίας που θα τους καλύπτει. «Μπάτσους» θα έχουμε και στον σοσιαλισμό! Και μάλιστα, αν κρίνουμε από τους «μπάτσους» του υπαρκτού, μπορεί και να νοσταλγούμε τους «μπάτσους» των Εξαρχείων.
Όπως πολύ σωστά σημειώνει η Σώτη Τριανταφύλλου, σε όλες τις μεγαλουπόλεις του κόσμου υπάρχουν ζώνες με κάποια «φαινόμενα μικροπαραβατικότητας», όπως καλή ώρα στα Εξάρχεια, κάτι που δύσκολα θα μπορούσε να εξαλειφθεί, ενδεχομένως θα μπορούσε να μετακομίσει σε μια άλλη συνοικία του κέντρου. Στα Εξάρχεια, εκτός από αυτά τα «φαινόμενα μικροπαραβατικότητας», έχουμε και μια «πολιτικοποίηση» αυτής της ιδιότυπης συμπεριφοράς. Σε κάποια γκέτο σε αμερικανικές μεγαλουπόλεις, δύσκολα μπαίνει κάποιος λευκός ή μη μειονοτικός. Εδώ δεν έχουμε τέτοια φαινόμενα, ούτε σε έκταση ούτε σε ένταση. Κάτι, όμως, έχουμε και ‘δώ! Φαντάζομαι ότι δεν θα επιχειρούσαν να κάνουν ανοιχτή προεκλογική συγκέντρωση στην πλατεία Εξαρχείων ο Βύρων Πολύδωρας ή ο Θόδωρος Πάγκαλος. Μικρό το κακό; Δεν θα το ‘λεγα καθόλου.
Όμως, στην περιοχή των Εξαρχείων, εκτός από αυτά τα «φαινόμενα μικροπαραβατικότητας», συμβαίνουν, όπως σε ολόκληρη την Αθήνα, και άλλα φαινόμενα εγκληματικότητας που στρέφονται εναντίον κατοίκων της περιοχής και η συνδρομή της αστυνομίας δεν είναι καθόλου δεδομένη, λόγω της γενικότερης κατάστασης της περιοχής. Πολύ απλά, δεν πηγαίνει ένα περιπολικό όταν κληθεί για κάποια ληστεία σε σπίτι ή για κάτι σχετικό, όπως θα πήγαινε σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή της Αθήνας για ανάλογη αιτία.
Τα «γιουρούσια» της αστυνομίας στην περιοχή, εκτός από τον αυταρχισμό που εκπέμπουν, είναι και εντελώς αναποτελεσματικά. Όμως, η πολιτικοποίηση της ανομίας και η μη αναγνώριση οποιουδήποτε προβλήματος, μάλλον διευκολύνει το σχέδιο Χρυσοχοΐδη, δηλαδή τον «καθαρισμό» της περιοχής δια της κατασκήνωσης της αστυνομίας εκεί. Όποιος συλλαμβάνεται στα Εξάρχεια, ή σε εξορμήσεις που ξεκινούν από τα Εξάρχεια, για οποιαδήποτε αιτία, ξεσηκώνει ένα κύμα αλληλεγγύης και συμπαράστασης, θαρρείς και οτιδήποτε γίνεται στο όνομα της «επανάστασης» ή της κοινωνικής δικαιοσύνης, τοποθετείται εξορισμού υπεράνω των θεσπισμένων κανόνων δικαίου.
Μετά από οποιοδήποτε «κάψιμο» της Αθήνας, αρχίζει το γνωστό σενάριο: η αστυνομία συλλαμβάνει κάποιους -πάντα τυχαίως διερχομένων από την περιοχή των συμβάντων, όχι πως η αστυνομία δεν συλλαμβάνει και στα «τυφλά», αλλά, διάολε, συλλαμβάνει και κάποιους επ’ αυτοφώρω- των οποίων -ΟΛΩΝ- η άμεση αποφυλάκιση ζητιέται πάντα, ίσως επειδή η επανάσταση είναι υπεράνω των «αστικών νόμων».
Μετά τα Δεκεμβριανά του 2008, τα Εξάρχεια δεν είναι ίδια. Εκτός από τις ορατές πληγές των καμένων και άσχετων με τα διαδραματιζόμενα που είναι πάντα εκεί -«τυφλά»χτυπήματα κάνουν και οι «αντιεξουσιαστές», εκτός από τους «μπάτσους»-, ο τζίρος σε πολλά καταστήματα της περιοχής έχει πέσει δραματικά, η περιοχή έχει χάσει κόσμο και αυτό έχει συνέπειες τόσο στην οικονομική όσο και στην κοινωνική ζωή της. Πρόβλημα υπάρχει! Χρειάζεται σύνεση για μια δημοκρατική διαχείριση της κατάστασης.
Πρόβλημα υπήρχε και στον Άγιο Παντελεήμονα, σωστή αντιμετώπιση δεν υπήρχε. Κλείνοντας τα μάτια στα υπαρκτά προβλήματα, θαρρείς από ένα σύμπλεγμα ενοχής απέναντι στον «αντιεξουσιαστικό χώρο», καμιά φορά και απέναντι στον χώρο του κλασικού αριστερισμού, διευκολύνουμε τις αυταρχικές και αντιδραστικές απαντήσεις τόσο από την αστυνομία όσο και από «ομάδες κατοίκων». Τι απέγιναν άραγε οι μετανάστες του Αγίου Παντελεήμονα ή της γνωστής πολυκατοικίας της οδού Σωκράτους;
Πρέπει να επιλέξουμε τι είδους αριστερά είμαστε. Και με την «επαναστατική ανομία» και με τη δημοκρατική αλλαγή της κοινωνίας ταυτόχρονα, δεν γίνεται. Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν εννοώ ότι υιοθετούμε αυτές τις πρακτικές αλλά ότι δεν έχουμε ένα καθαρό και απόλυτο μέτωπο αντιπαλότητας με τις πρακτικές αυτές. «Εμείς είμαστε η αριστερά της μη βίας. Τη βία την απεχθανόμαστε. Αναμετρούμαστε ιδεολογικά και πολιτικά με όσους την επιλέγουν ως μέσο άσκησης πολιτικής», ανέφερε ο Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του στην ΚΠΕ το Σάββατο 24/10. Αυτήν την τόσο ξεκάθαρη τοποθέτηση γιατί δεν καταφέραμε να την εκπέμψουμε τον περασμένο Δεκέμβρη και να την εκπέμπουμε διαρκώς, με τρόπο που να μην αφήνουμε κανένα περιθώριο παρανόησης σε κανέναν, γιατί πράγματι, η βία και η «ανομία είναι αντεπαναστατική» και αντι-αριστερή.
* Ο Σάκης Κουρουζίδης είναι διευθυντής της Ευωνύμου Βιβλιοθήκης και του περιοδικού "Δαίμων της Οικολογίας"
1. Ο τίτλος είναι από μια συνέντευξη της Σώτης Τριανταφύλλου στην Ελευθεροτυπία του Σαββάτου 24/10
Επισκέπτης
Ειλικρινά εκτός από Γεωργιάδη και Λάος/Χρυσή αυγή έχεις διαβάσει τίποτα άλλο στην ζωή σου;!γιατι τι ειναι, σοσιαλδημοκρατισσα?
Υ.Γ.Εστώ και τον Χάρρυ Πόττερ!!!
str81977
Τιμημένος
- Εγγρ.
- 17 Απρ 2006
- Μηνύματα
- 13.679
- Κριτικές
- 2
- Like
- 6
- Πόντοι
- 166
Να και ένα καλό άρθρο από την Αυγή.
Άρθρο ανθρώπων που στοιχειωδώς σκέπτονται, έχουν απόψεις πέρα από τις κοινοτυπίες και δεν μουγκρίζουν όπως οι φασίστες:
www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=500455]«Η ανομία είναι αντεπαναστατική»[/url]
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/10/2009
Του ΣΑΚΗ ΚΟΥΡΟΥΖΙΔΗ*
Η κοινωνία που ονειρευόμαστε θα έχει αστυνομία; Στρατό; ΕΥΠ θα έχει; Ακόμη κι αν προεκτείνω στο πολύ μακρινό μέλλον τη φαντασία μου και φτάσω σε μια πολύ ειδυλλιακή κατάσταση, όταν όλοι οι άνθρωποι θα είναι απολύτως συνειδητοποιημένοι και θα σέβονται τους κανόνες της κοινωνικής συνύπαρξης, κάτι από αυτά θα μείνει. Ή μάλλον, να το πω διαφορετικά, πρώτα φαντάζομαι να καταργείται ο στρατός, μετά η όποια ΚΥΠ και στο τέλος η αστυνομία και πάλι όχι εντελώς.
Πάντα θα υπάρχουν προσωπικοί, ψυχολογικοί λόγοι που θα οδηγούν σε κάποια «παραβατικότητα» που θα στρέφεται εναντίον άλλων συμπολιτών και ειδικά αδύναμων ή ανήμπορων να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους αποτελεσματικά και θα έχουν την ανάγκη μιας κοινωνικής-κατασταλτικής λειτουργίας που θα τους καλύπτει. «Μπάτσους» θα έχουμε και στον σοσιαλισμό! Και μάλιστα, αν κρίνουμε από τους «μπάτσους» του υπαρκτού, μπορεί και να νοσταλγούμε τους «μπάτσους» των Εξαρχείων.
Όπως πολύ σωστά σημειώνει η Σώτη Τριανταφύλλου, σε όλες τις μεγαλουπόλεις του κόσμου υπάρχουν ζώνες με κάποια «φαινόμενα μικροπαραβατικότητας», όπως καλή ώρα στα Εξάρχεια, κάτι που δύσκολα θα μπορούσε να εξαλειφθεί, ενδεχομένως θα μπορούσε να μετακομίσει σε μια άλλη συνοικία του κέντρου. Στα Εξάρχεια, εκτός από αυτά τα «φαινόμενα μικροπαραβατικότητας», έχουμε και μια «πολιτικοποίηση» αυτής της ιδιότυπης συμπεριφοράς. Σε κάποια γκέτο σε αμερικανικές μεγαλουπόλεις, δύσκολα μπαίνει κάποιος λευκός ή μη μειονοτικός. Εδώ δεν έχουμε τέτοια φαινόμενα, ούτε σε έκταση ούτε σε ένταση. Κάτι, όμως, έχουμε και ‘δώ! Φαντάζομαι ότι δεν θα επιχειρούσαν να κάνουν ανοιχτή προεκλογική συγκέντρωση στην πλατεία Εξαρχείων ο Βύρων Πολύδωρας ή ο Θόδωρος Πάγκαλος. Μικρό το κακό; Δεν θα το ‘λεγα καθόλου.
Όμως, στην περιοχή των Εξαρχείων, εκτός από αυτά τα «φαινόμενα μικροπαραβατικότητας», συμβαίνουν, όπως σε ολόκληρη την Αθήνα, και άλλα φαινόμενα εγκληματικότητας που στρέφονται εναντίον κατοίκων της περιοχής και η συνδρομή της αστυνομίας δεν είναι καθόλου δεδομένη, λόγω της γενικότερης κατάστασης της περιοχής. Πολύ απλά, δεν πηγαίνει ένα περιπολικό όταν κληθεί για κάποια ληστεία σε σπίτι ή για κάτι σχετικό, όπως θα πήγαινε σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή της Αθήνας για ανάλογη αιτία.
Τα «γιουρούσια» της αστυνομίας στην περιοχή, εκτός από τον αυταρχισμό που εκπέμπουν, είναι και εντελώς αναποτελεσματικά. Όμως, η πολιτικοποίηση της ανομίας και η μη αναγνώριση οποιουδήποτε προβλήματος, μάλλον διευκολύνει το σχέδιο Χρυσοχοΐδη, δηλαδή τον «καθαρισμό» της περιοχής δια της κατασκήνωσης της αστυνομίας εκεί. Όποιος συλλαμβάνεται στα Εξάρχεια, ή σε εξορμήσεις που ξεκινούν από τα Εξάρχεια, για οποιαδήποτε αιτία, ξεσηκώνει ένα κύμα αλληλεγγύης και συμπαράστασης, θαρρείς και οτιδήποτε γίνεται στο όνομα της «επανάστασης» ή της κοινωνικής δικαιοσύνης, τοποθετείται εξορισμού υπεράνω των θεσπισμένων κανόνων δικαίου.
Μετά από οποιοδήποτε «κάψιμο» της Αθήνας, αρχίζει το γνωστό σενάριο: η αστυνομία συλλαμβάνει κάποιους -πάντα τυχαίως διερχομένων από την περιοχή των συμβάντων, όχι πως η αστυνομία δεν συλλαμβάνει και στα «τυφλά», αλλά, διάολε, συλλαμβάνει και κάποιους επ’ αυτοφώρω- των οποίων -ΟΛΩΝ- η άμεση αποφυλάκιση ζητιέται πάντα, ίσως επειδή η επανάσταση είναι υπεράνω των «αστικών νόμων».
Μετά τα Δεκεμβριανά του 2008, τα Εξάρχεια δεν είναι ίδια. Εκτός από τις ορατές πληγές των καμένων και άσχετων με τα διαδραματιζόμενα που είναι πάντα εκεί -«τυφλά»χτυπήματα κάνουν και οι «αντιεξουσιαστές», εκτός από τους «μπάτσους»-, ο τζίρος σε πολλά καταστήματα της περιοχής έχει πέσει δραματικά, η περιοχή έχει χάσει κόσμο και αυτό έχει συνέπειες τόσο στην οικονομική όσο και στην κοινωνική ζωή της. Πρόβλημα υπάρχει! Χρειάζεται σύνεση για μια δημοκρατική διαχείριση της κατάστασης.
Πρόβλημα υπήρχε και στον Άγιο Παντελεήμονα, σωστή αντιμετώπιση δεν υπήρχε. Κλείνοντας τα μάτια στα υπαρκτά προβλήματα, θαρρείς από ένα σύμπλεγμα ενοχής απέναντι στον «αντιεξουσιαστικό χώρο», καμιά φορά και απέναντι στον χώρο του κλασικού αριστερισμού, διευκολύνουμε τις αυταρχικές και αντιδραστικές απαντήσεις τόσο από την αστυνομία όσο και από «ομάδες κατοίκων». Τι απέγιναν άραγε οι μετανάστες του Αγίου Παντελεήμονα ή της γνωστής πολυκατοικίας της οδού Σωκράτους;
Πρέπει να επιλέξουμε τι είδους αριστερά είμαστε. Και με την «επαναστατική ανομία» και με τη δημοκρατική αλλαγή της κοινωνίας ταυτόχρονα, δεν γίνεται. Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν εννοώ ότι υιοθετούμε αυτές τις πρακτικές αλλά ότι δεν έχουμε ένα καθαρό και απόλυτο μέτωπο αντιπαλότητας με τις πρακτικές αυτές. «Εμείς είμαστε η αριστερά της μη βίας. Τη βία την απεχθανόμαστε. Αναμετρούμαστε ιδεολογικά και πολιτικά με όσους την επιλέγουν ως μέσο άσκησης πολιτικής», ανέφερε ο Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του στην ΚΠΕ το Σάββατο 24/10. Αυτήν την τόσο ξεκάθαρη τοποθέτηση γιατί δεν καταφέραμε να την εκπέμψουμε τον περασμένο Δεκέμβρη και να την εκπέμπουμε διαρκώς, με τρόπο που να μην αφήνουμε κανένα περιθώριο παρανόησης σε κανέναν, γιατί πράγματι, η βία και η «ανομία είναι αντεπαναστατική» και αντι-αριστερή.
* Ο Σάκης Κουρουζίδης είναι διευθυντής της Ευωνύμου Βιβλιοθήκης και του περιοδικού "Δαίμων της Οικολογίας"
1. Ο τίτλος είναι από μια συνέντευξη της Σώτης Τριανταφύλλου στην Ελευθεροτυπία του Σαββάτου 24/10
Πραγματικά πολύ καλό άρθρο...
Ελπίζω να βρει μιμητές και όχι κανά αμάξι καμμένο ο συγγραφέας..
Και συν τοις άλλοις λέει και ψέμματα ως συνήθως:
www.enet.gr/?i=news.el.article&id=98080]Καταδικάζει ο ΣΥΝ τον προπηλακισμό της Σώτης Τριανταφύλλου[/url]
Τη χθεσινοβραδινή επίθεση νεαρών σε καφέ των Εξαρχείων, κατά τη διάρκεια παρουσίασης βιβλίου της Σώτης Τριανταφύλλου, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο Συνασπισμός.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, στο "Φλοράλ", ομάδα νεαρών εισέβαλε στο χώρο, πέταξε αβγά και απάιτησε να φύγει η συγγραφέας από τα Εξάρχεια. "Η επίθεση αυτή, ως 'πολιτική' πρακτική, τροφοδοτεί το κλίμα της γενικευμένης αστυνομοκρατίας που επικρατεί στην περιοχή των Εξαρχείων όλο το τελευταίο διάστημα. Πράξεις σαν την χθεσινή οδηγούν στον εκφασισμό της περιοχής των Εξαρχείων με έναν άλλο τρόπο", τονίζει ο ΣΥΝ στην ανακοίνωσή του.
γιατι πρεπει να ξερω τι ανακοινωνει ο συριζα....εαν καταδικασε την βια ο συριζα, ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥ!
ΑΠΟ την αλλη ο ενφορσερ "ρωτησε" γιατι ο ΛΑ.Ο.Σ δεν εχει κατΑδικασει την βια κατα της σωτης και δεν ηξερε οτι ο αδωνις ειχε παρει θεση σημερα....δηλαδη και ο ενφοσερ ειναι κακος προπαγανδιστης και πρεπει να χασει την δουλεια του?
για αυτο εχουμε το βολταιρο να μας ενημερωνει....
yrret μανάβης ή περιπτεράς έχεις σκεφτεί να γίνεις,(προπαγανδιστής δεν σε θέλει);!
voltaire45 μόλις σε ξεσκέπασε!!!
καλα εσυ δεν ηξερες το γεγονος πριν ανοιξω το θρεντ και θελεις εγω να ξερω εαν υπαρχει ανακοινωση απο το συριζα...για αυτο εχουμε το βολταιρο να μας ενημερωνει...τωρα ποιος ειναι ποιο φασιστα εγω ή οι αναρχικοι που την πεσανε στη Σωτη?
Δηλαδη τωρα που εβγαλε ανακοινωση ο συριζα ξαναεγινε δημοκρατικο κομμα....και το θεμα της βιας των αναρχοφασιστων λυθηκε? και εγω παραμενω "φασιστας"?
Επισκέπτης
ειναι καθαρη υποκρισια να μιλαει ο συν/συριζα ή οποια αλλη απο τις ουτε εγω ξερω ποσες συνιστωσες του για βια..ελεος..μετα τα γεγονοτα του δεκεμβρη....
Επισκέπτης
Και οι δυο από εγκεφαλική ανεπαρκία πάσχετε!!!καλα εσυ δεν ηξερες το γεγονος πριν ανοιξω το θρεντ και θελεις εγω να ξερω το γεγονος...για αυτο εχουμε το βολταιρο να μας ενημερωνει...τωρα ποιος ειναι ποιο φασιστα εγω ή οι αναρχικοι που την πεσανε στη Σωτη?
Δηλαδη τωρα που εβγαλε ανακοινωση ο συριζα ξαναεγινε δημοκρατικο κομμα....και το θεμα της βιας των αναρχοφασιστων λυθηκε? και εγω παραμενω "φασιστας"?
Σε κάλυψα ελπίζω!!!
Ειλικρινά εκτός από Γεωργιάδη και Λάος/Χρυσή αυγή έχεις διαβάσει τίποτα άλλο στην ζωή σου;!
Υ.Γ.Εστώ και τον Χάρρυ Πόττερ!!!
ελα να δεις κατω απο την κουβερτα που με ξεσκεπασε ο βολταιρος...γνωστος υπερασπιστης του ιντιμιντια...
Και οι δυο από εγκεφαλική ανεπαρκία πάσχετε!!!
Σε κάλυψα ελπίζω!!!
αρα δηλαδη καταδικαζεις την βια των αναρχικων και οποιος προσπαθει να εκμεταλευθει την βια πολιτικα για να παρει ψηφους?
Επισκέπτης
Ναι ναι και πάλι ναι!!!αρα δηλαδη καταδικαζεις την βια των αναρχικων και οποιον προσπαθει να εκμεταλευθει την βια πολιτικα για να παρει ψηφους?
Σε ποιον αναφέρεσαι;!
εχεις να πεις κατι ή μεχρι εκει εισαι?ηλιθια εικονιδια και τελος?
Άλλα thread (τυχαίες επιλογές)
- Απαντήσεις
- 4
- Εμφανίσεις
- 770