[size=18pt]Γιά την παρεμπόδιση του ταξιδιού σκύλων στην Ανκόνα προς Γερμανία[/size]
[size=14pt](Τί λένε οι εξαγωγείς)[/size]
Εισαγωγή:
Το επίμαχο ταξίδι!
Ότι γράφεται εδώ, μου δόθηκε και σαν απάντηση στις ερωτήσεις μου, από "φίλη" που είχε σκυλιά στην Ανκόνα.
Παλιό το κείμενο όπως θα διαπιστώσετε κι εσείς και ανυπόγραφο, παρουσιάστηκε σε πολλά blogs, λίγες μόλις μέρες μετά από την κατάσχεση των 102 σκυλιών, που προέρχονταν από Ελλάδα και ταξίδευαν με προορισμό την Γερμανία!
Εδώ αφαιρώ τα στοιχεία που σχετίζονται με την εταιρεία μεταφοράς, αν και αναγράφονται...
Επειδή θεωρώ την εγγραφή αυτή σημαντική, ο δικός μου σχολιασμός, θα γίνει σταδιακά
- λόγω έλλειψης χρόνου - μετά την εγγραφή του ANIMAL NEWS.
Γιά αρχή βέβαια, μπορείτε να θέσετε τα δικά σας ερωτήματα και να βγάλετε κάποια συμπεράσματα, συγκρίνοντας το εν λόγω κείμενο, με το απόσπασμα του εγγράφου κατάσχεσης των Καραμπινιέρι της Ανκόνα, που ακολουθεί.
Μπορείτε επίσης ν' ανατρέξετε στο θέμα:
Η αλήθεια μέσα από την έκθεση των καραμπινιέρι της Ανκόνα (102 σκυλιά) και σε παλιότερες εγγραφές.
___________________________________
Από το blog ANIMAL NEWS
Ηλεκτρονική διεύθυνση:
(
)
Προσωρινή αποθήκευση:
Τίτλος: Shmadika zwofilika nea
Υπότιτλος:
gia tin parempodisi tou taksidiou skylwn stin ANcona ptos Germania
Πάτρα, 29/03/07
Αγαπητοί κύριοι,
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα γεγονότα που συνέβησαν πριν την «κατάσχεση» των ζώων στην Ανκόνα που μεταφέρονταν από την εταιρεία «Γ................. inter... Hor... Tra...» με προορισμό την Γερμανία και την Ολλανδία.
Τα δύο φορτηγά με αριθμούς κυκλοφορίας PI.... και TΒ.... έφυγαν από την Πάτρα στις 18 Μαρτίου 2007 φορτωμένα με 7 άλογα και 102 σκυλιά. Το PI..., στα 17 ειδικά διαμερίσματα (χωρίσματα) που διαθέτει 62 σκυλιά μεταξύ των οποίων και κουτάβια. Το TB.... στα 12ειδικά διαμερίσματα (χωρίσματα) που διαθέτει 40 σκυλιά μεταξύ των οποίων και κουτάβια. Το TB.... τραβάει ένα trailer με αριθμό QC...., αυτό το μετέφερε 7 άλογα.
Αυτά τα δυο φορτηγά φορτώθηκαν το πρωι της 18ης Μαρτίου στην Βαρυμπόμπη στην Αθήνα κι έπειτα στην Πάτρα.
Κάθε ιδιοκτήτης και φιλοζωική εταιρεία ήταν παρόντες (μεταξυ των οποίων και ο υπογράφων την ανακοίνωση) κατά την διάρκεια της φόρτωσης των σκύλων στα χωρίσματα και στις δύο πόλεις.
Η φόρτωση γίνεται ανάλογα με το μέγεθος του σκύλου, τον χαρακτήρα και φυσικά οι μητέρες πηγαίνουν μαζί με τα κουτάβια τους.
Το κάθε διαμέρισμα μετέφερε το πολύ τρία σκυλιά εξαιρουμένων των μητέρων με τα 6 ή 8 κουτάβια (κάτω των 3 μηνών εξαρτώμενα από την μητέρα τους).
Όλα τα σκυλιά είχαν πρόσβαση σε νερό, άνετο χώρο για να ξαπλώνουν, χώρο μεγέθους τέτοιου που επιτρέπει να μην έρχονται σε επαφή με τα περιττώματα τους.
Επίσης το φορτηγό έχει αερισμό των χωρισμάτων που λειτουργεί ανεξάρτητα από το εάν λειτουργεί ή μηχανή του αυτοκινήτου.
Το πάτωμα είναι από υλικό που πλένεται και καθαρίζεται εξασφαλίζοντας έτσι υγιεινή και καθαριότητα.
Τα παραπάνω συνάδουν με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ορθή μεταχείριση ζώων κατά την μεταφορά. (Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1/2005 του Συμβουλίου, της 22ας Δεκεμβρίου 2004, για την προστασία των ζώων κατά τη μεταφορά και συναφείς δραστηριότητες και για την τροποποίηση των οδηγιών 64/432/ΕΟΚ και 93/119/ΕΚ και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1255/97.)
Επιπλέον το φορτηγό διαθέτει και βιντεοκάμερες με ήχο από τις οποίες ο οδηγός επιβλέπει την κατάσταση των ζώων.
Το φορτηγό επιβιβάστηκε στο Superfast XII, στην Πάτρα με ενδιάμεση στάση στην Ηγουμενίτσα και τελικό προορισμό την Ανκόνα. Μισή ώρα πριν την άφιξη στην Ηγουμενίτσα ο οδηγός ενημερώθηκε πως θα του γίνει έλεγχος από τις λιμενικές αρχές.
Πράγματι, στην Ηγουμενίτσα του ζητήθηκαν όλα τα συνοδευτικά έγγραφα των σκύλων, άδειες των φορτηγών και ταυτότητες. Κτηνίατρος, Εισαγγελέας και αστυνομίας λιμένος δεν άνοιξαν τα φορτηγά παρά μόνο πήραν φωτοτυπίες των εγγράφων που συνόδευαν τα ζώα. (έγγραφα που ορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 998/2003 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 26ης Μαΐου 2003, για τους υγειονομικούς όρους που εφαρμόζονται στις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις ζώων συντροφιάς και για την τροποποίηση της οδηγίας 92/65/EOK του Συμβουλίου).
Μετά από καθυστέρηση μισής ώρας το ταξίδι συνεχίστηκε προς Ανκόνα. Μία ώρα πριν την άφιξη στην Ανκόνα ο Καπετάνιος του Superfast XII ενημέρωσε τον οδηγό πως έχει διαταγή να επιστρέψει τα σκυλιά στην Ανκόνα. Τα άλογα ήταν ελευθέρα να συνεχίσουν το ταξίδι.
Από την στιγμή που τα άλογα ήταν στο trailer του φορτηγού TB.... έπρεπε να μεταφερθούν στο άλλο φορτηγό (PI....) ώστε να επιστρέψουν στην Ελλάδα και να συνεχίσουν τα άλογα. Ο οδηγός αναγκάστηκε να υπερφορτώσει τα χωρίσματα με σκυλιά για να εκτελέσει την οδηγία που του δόθηκε από τις Αρχές. Ως αποτέλεσμα μέχρι και 8 ζώα φορτώθηκαν σε ίδιο χώρισμα κάτι που προκάλεσε στρες στα σκυλιά και είναι αντίθετο με την νομοθεσία.
Κατά την διάρκεια όλης αυτής της διαδικασίας ο Καπετάνιος και μέλη του πληρώματος ήταν παρόντες. Ο οδηγός δαγκώθηκε στο χέρι και χρειάστηκε να μεταφερθεί σε νοσοκομείο στην Ανκόνα για να του παράσχουν τις πρώτες βοήθειες. Ο οδηγός αρνήθηκε να συνεχίσει να μεταφέρει άλλα ζώα και να υπερφορτώνει τα χωρίσματα σε αντίθεση με τις οδηγίες που του δόθηκαν διότι επικαλέστηκε την νομοθεσία καθώς και τους προφανής λόγους ταλαιπωρίας των ζώων.
Κατά την άφιξη στην Ανκόνα οι ιταλικές λιμενικές αρχές επιβιβάστηκαν στο πλοίο και ζήτησαν να ελέγξουν τα έγγραφα. Αφού συζήτησαν με τον Καπετάνιο ζήτησαν από τον οδηγό να βγάλει από το πλοίο το TB.... και το trailer που συνόδευε ( με τα άλογα).
Αφού είδαν πως δεν είχαν μεταφερθεί όλα τα ζώα σε ένα όπως είχαν ζητήσει διέταξαν εκ νέου το φορτηγό να μπει στο καράβι. Ρώτησαν γιατί δεν φορτώθηκαν όλα τα ζώα σε ένα και ο οδηγός απάντησε πως είναι απάνθρωπο να το κάνει. Έτσι αποφασίστηκε να επιστρέψουν και τα δύο φορτήγα στο πλοίο ώστε να γίνει έλεγχος διαβατηρίων.
Παρόντες στην διαδικασία ήταν αξιωματούχοι των ιταλικών αρχών και ο κρατικός κτηνίατρος. Άρχισαν να ελέγχουν την ηλεκτρονική ταυτοποίηση των σκύλων αλλά από την στιγμή που είχαν δώσει οδηγίες να φορτωθούν όλα τα ζώα σε ένα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να γίνει. Έτσι σταμάτησαν το έλεγχο των μικροτσίπ και πήγαν στα γραφεία των λιμενικών αρχών ώστε να τα διασταυρώσουν με τους αριθμούς που αναγράφονται στα διαβατήρια.
Εν τω μεταξύ ελέγχθηκαν και τα έγγραφα των αλόγων και τους επετράπη να φύγουν. Δεδομένου ότι ήταν δύσκολη η καταμέτρηση των σκύλων εντός των φορτηγών, οι ιταλικές αρχές ζήτησαν να μεταφερθούν όλα τα σκυλιά σε ένα φορτηγό (PI.... ) στο κατά παράβαση της ευρωπαικής νομοθεσίας και να οδηγηθούν σε κυνοκομείο στο Osimo
Κατά την άφιξη στο Osimo τα σκυλιά μεταφέρθηκαν σε μικρότερο ακόμα όχημα διότι ο δρόμος προς το κυνοκομείο ήταν στενός και δεν μπορούσε να περάσει το φορτηγό. Μέχρι και σήμερα οι ιταλικές αρχές διασταυρώνουν τα στοιχεία των σκύλων με αυτά των νόμιμων ιδιοκτητών και μας έχουν διαβεβαιώσει πως θα συνεχίσουν το ταξίδι τους προς Γερμανία, Ολλανδία και Βέλγιο.
Πολλοί από τους ιδιοκτήτες και εκπρόσωποι αυτών βρίσκονται στην Ανκονα ώστε να διασφαλίσουν τις συνθήκες ελέγχου των ζώων. Και οι ελληνικές αλλά και οι ιταλικές αρχές μας έχουν διαβεβαιώσει πως δεν προκύπτει καμία κατηγορίας για τα σκυλιά διότι πληρούσαν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις μεταφοράς.
Οι φιλοζωικοί σύλλογοι Ελλάδας, Βελγίου και Γερμανίας δηλώνουν ρητά πως τα σκυλιά ανήκουν σε νόμιμους ιδιοκτήτες και σε καμία περίπτωση δεν διατίθενται για πειράματα που άλλωστε δεν επιτρέπονται σε σκύλους και γάτες βάσει της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας.
2007-03-31 12:49:23 GMT
______________________________
Έκθεση κατάσχεσης (Μέρος Β΄)
Παρατηρήσεις.
________________________
1. Σχετικά με την Νομοθεσία που αναφέρεται στο κείμενο.
Ο τρόπος που αναγράφεται, δίνει την εντύπωση πως η μεταφορά των ζώων δεν είχε να κάνει με εμπορική αποστολή. Όμως αν ρίξετε μιά ματιά στα αποσπάσματα των Νόμων που ακολουθούν, θα διαπιστώσετε πως στην ουσία, πρόκειται καθαρά γιά εμπορική αποστολή.
Π.χ. η " τροποποίηση της οδηγίας 92/65/EOK του Συμβουλίου", αναφέρεται στις εμπορικές αποστολές.
Μπορείτε να πατήσετε στους Συνδέσμους γιά περισσότερες λεπτομέρειες.
Από την σελίδα:
EUROPA > Σύνοψη της νομοθεσίας > Μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις ζώων συντροφιάς
- Πεδίο εφαρμογής
Τα εν λόγω ζώα είναι οι σκύλοι, οι γάτες και τα κουνάβια. Τα ζώα που ανήκουν στα είδη που αναφέρονται παρακάτω εξακολουθούν να υπάγονται στους εθνικούς κανόνες: ασπόνδυλα (εκτός από τις μέλισσες και τα μαλακόστρακα), διακοσμητικά τροπικά ψάρια, αμφίβια, ερπετά, πτηνά όλων των ειδών [εκτός από τα πουλερικά που καλύπτονται από τις οδηγίες 90/539/ΕΟΚ () και 92/65/ ΕΟΚ (castellanodeutschenglishfranηais)], καθώς και τα τρωκτικά και ιδίως τα οικόσιτα κουνέλια.
Αυτή η μετακίνηση δεν πρέπει να πραγματοποιείται με σκοπό την πώληση ή τη μεταβίβαση ιδιοκτησίας.
Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 998/2003 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 26ης Μαΐου 2003, για τους υγειονομικούς όρους που εφαρμόζονται στις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις ζώων συντροφιάς και για την τροποποίηση της οδηγίας 92/65/ΕΟΚ του Συμβουλίου ΕΕ L 146 της 13.6.2003, σ. 1 έως 9.
Άρθρο 12
Τα κράτη μέλη λαμβάνουν τα αναγκαία μέτρα ώστε τα ζώα συντροφιάς που εισέρχονται στο κοινοτικό έδαφος από τρίτη χώρα μη περιλαμβανόμενη στο παράρτημα ΙΙ μέρος Β τμήμα 2:
α) εφόσον είναι πέντε ή λιγότερα, να υποβάλλονται σε έλεγχο ως προς τα συνοδευτικά έγγραφα και σε έλεγχο ταυτότητας από την αρμόδια αρχή του σημείου εισόδου των ταξιδιωτών στο έδαφος της Κοινότητας.
β) εφόσον είναι περισσότερα από πέντε, να υπόκεινται στις απαιτήσεις και ελέγχους της οδηγίας 92/65/ΕΟΚ. Τα κράτη μέλη ορίζουν την αρχή που θα διενεργεί τους ελέγχους και ενημερώνουν αμέσως την Επιτροπή σχετικά.
Η οδηγία 92/65/ΕΟΚ τροποποιείται ως εξής:-
1. Στο άρθρο 10:
2. Για να επιτρέπεται το εμπόριο γατών, σκύλων και νυφιτσών, πρέπει να πληρούνται οι όροι που προβλέπονται στα άρθρα 5 και 16 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 998/2003 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 26ης Μαΐου 2003, για τους υγειονομικούς όρους που εφαρμόζονται στις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις ζώων συντροφιάς και για την τροποποίηση της οδηγίας 92/65/ΕΚ του Συμβουλίου(11).-
2. Το άρθρο 16 συμπληρώνεται με τα ακόλουθα εδάφια:"Όσον αφορά τις γάτες, τους σκύλους και τις νυφίτσες, οι όροι εισαγωγής πρέπει να είναι τουλάχιστον ισοδύναμοι με τους όρους του κεφαλαίου ΙΙΙ του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 998/2003.
Το πιστοποιητικό που συνοδεύει τα ζώα πρέπει επιπλέον να πιστοποιεί ότι 24 ώρες πριν από τη μεταφορά έχει πραγματοποιηθεί κλινική εξέταση από κτηνίατρο εξουσιοδοτημένο από την αρμόδια αρχή και ότι από την εξέταση αυτή προέκυψε ότι τα ζώα είναι υγιή και μπορούν να αντέξουν τη μεταφορά μέχρι το σημείο προορισμού τους.
_____________________________
Εισαγωγή στην Κοινότητα ζώντων οπληφόρων ζώων
Νομοθεσία που στην παρούσα φάση, αφορά τα άλογα που μεταφέρονταν.
«Οδηγίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στις κτηνιατρικές αρχές της χώρας για την αποφυγή παράνομης διακίνησης αδέσποτων ζώωων στο εξωτερικό»
Έστω και 1 ζώο, εάν ταξιδεύει ασυνόδευτο, (cargo) αποτελεί εμπορική αποστολή και πρέπει να συνοδεύεται από το διαβατήριο και υγειονομικό πιστοποιητικό, εκδοθέν από την αρμόδια νομαρχιακή κτηνιατρική αρχή του νομού αποστολής του ζώου και μήνυμα TRACES (οδ 92/65/ΕΟΚ ΠΔ 184/96 Α 137).
-Αποστολές ζώων που συνοδεύονται από ιδιοκτήτη ή συνοδό, των οποίων ο αριθμός ξεπερνά τα 5, μπορούν να ταξιδεύσουν μόνο σαν εμπορικές αποστολές, οπότε απαιτείται υγειονομικό πιστοποιητικό από την ελληνική κτηνιατρική αρχή του τόπου αποστολής και έμπορο παραλήπτη.
Εάν οι παραλήπτες εμπορικών αποστολών είναι περισσότεροι από έναν, τότε απαιτείται ένα πιστοποιητικό για κάθε ένα ξεχωριστό παραλήπτη.
__________________________________
2. Περί εμπορίου συνέχειας...
Έχω ξαναγράψει σχετικά στο θέμα:
Ποιός παινεύει τη νύφη? Η μάνα της η τσιμπλού!
Γιά την προπαγάνδα που ακολουθεί κάθε κατάσχεση, γιά τα ..." παραπονεμένα κοριτσάκια, τα πανώ, η γιαγιά που απόμεινε να κρατά τη σκυλοτροφή στο χέρι, μέχρι να έρθει από την Ελλάδα το ημίαιμο που παρήγγειλαν... η εικόνα του λυπημένου στο κυνοκομείο κουταβιού, που θέλει κι αυτό να πάει στην οικογένεια που το περιμένει με ανοιχτές αγκάλες..."
imm0407.jpg
rio0407.jpg
Αv δούμε λοιπόν τον Ρίο, το σκυλάκι της φωτογραφίας.
Στην Ιταλική σελίδα
"IL BUONISMO DEGLI ITALIANΙ
NON PASSA INOSSERVATO ANCHE IN GERMANIA", (
)
(Σύνδεσμος στα Ελληνικά ΕΔΩ!),
που περιμένουν η γιαγιά και η εγγόνα της πιό πάνω φωτογραφίας, βρίσκουμε πως ο Ρίο τη στιγμή της κατάσχεσης πιουλιόταν γιά 220 Ευρώ. ( Υπάρχει μέσα η Γερμανική σελίδα πώλησης, που έχω κι εγώ αποθηκευμένη).
Από πληροφορίες δε στα σχόλια μαθαίνουμε με σιγουριά πως η γιαγιά, είναι ένα από τα άτομα που εξάγουν αδέσποτα από την Ελλάδας στο εξωτερικό...
Τα συμπεράσματα δικά σας.
_______________________________
3. Σχετικά με την εγγραφή της Συνομοσπονδίας (ΣΥΖΩΣΩΕΛ), που πλέον έχει αφαιρεθεί και που παρουσιάζεται στο "Η αλήθεια μέσα από την έκθεση των καραμπινιέρι της Ανκόνα" (σύνδεσμος πιό πάνω). Αναφέρεται στο Υστερόγραφο πως:
" Υ.Γ. Σημειώνω ότι στα φορτηγά που ταξίδευαν οι σκύλοι, συνταξίδευαν και δέκα (10) άλογα, στα πόδια των οποίων κυκλοφορούσαν τα εν λόγω ζώα! Ανάμεσα στα κόπρανα και λοιπές ακαθαρσίες..."
Αν όντως αυτό ισχύει και εφ 'όσον κατά το παρόν κείμενο, τα άλογα βρίσκονταν σε χωριστό χώρο (trailer), γιά ποιό λόγο, έστω και μέσα στην αναταραχή του ελέγχου και της μεταφοράς των σκύλων, βρέθηκαν άλογα και σκυλιά ανάκατα???
__________________________________
4. Στο τέλος του κειμένου αναφέρεται πως:
"Οι φιλοζωικοί σύλλογοι Ελλάδας, Βελγίου και Γερμανίας δηλώνουν ρητά πως τα σκυλιά ανήκουν σε νόμιμους ιδιοκτήτες και σε καμία περίπτωση δεν διατίθενται για πειράματα που άλλωστε δεν επιτρέπονται σε σκύλους και γάτες βάσει της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας".
Αντί απάντησης ένα απόσπασμα από ΕΟΚ - Από την "Αιτιολογική Έκθεση πρότασηs περί προστασίας των ζώων που χρησιμοποιούνται για επιστημονικούς σκοπούς"...
Hλεκτρονική διεύθυνση:
Άρθρο 3 0 Πληροφορίες για σκύλους, γάτες και πρωτεύοντα πλην του ανθρώπου
1. Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι όλες οι εγκαταστάσεις εκτροφής, προμήθειας και πειραματισμού τηρούν τις ακόλουθες πληροφορίες για κάθε σκύλο, γάτα και πρωτεύον πλην του ανθρώπου"...