www.ethnos.gr/article.asp?catid=11378&subid=2&pubid=532391&tag=7948]http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11378&subid=2&pubid=532391&tag=7948[/url]
Χάλι... γενεθλίων για τη ΝΔ
40,7% κυβέρνηση απραξίας και στασιμότητας, 28,8% κυβέρνηση σκανδάλων, 21,2% κυβέρνηση μεταρρυθμίσεων και μόλις 5,8% κυβέρνηση σεμνότητας και ταπεινότητας. Αυτή είναι η κρίση των πολιτών για τη Ν.Δ., που σε λίγες μέρες κλείνει 4 χρόνια στην εξουσία
Εικόνα συνολικής αποδοκιμασίας για την κυβέρνηση Καραμανλή καταγράφει η δημοσκόπηση που διενήργησε η εταιρεία Marc για λογαριασμό του «Εθνους της Κυριακής».
Στην έρευνα, που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 14 έως 20 Φεβρουαρίου, αποτυπώνεται η έντονη δυσφορία της κοινής γνώμης για το κυβερνητικό έργο, αποδοκιμάζεται η απόπειρα συγκάλυψης της υπόθεσης Ζαχόπουλου, ενώ αρνητικό ρεκόρ καταγράφει ο βαθμός ικανοποίησης των πολιτών.
Χαρακτηριστικό του κλίματος που διαμορφώνεται, είναι το γεγονός ότι οι επτά στους δέκα πολίτες χαρακτηρίζουν με αρνητικό τρόπο το κυβερνητικό έργο, ενώ μόνο ένα ποσοστό της τάξης του 27% φαίνεται να μην έχει αποσύρει την εμπιστοσύνη του από την κυβέρνηση και τις πολιτικές της.
Δυσμενής είναι η εικόνα που προκύπτει από τη συγκεκριμένη δημοσκόπηση και για το ΠΑΣΟΚ, αφού το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αν και εκτιμάται ότι μεταπολιτευτικά έχει μεγαλύτερο μερίδιο προσφοράς στον τόπο, δεν πείθει ότι εγγυάται μία καλύτερη κυβερνητική διαχείριση.
Στον πίνακα αξιολόγησης του τρόπου που ΝΔ και ΠΑΣΟΚ χειρίζονται μία σειρά σημαντικών ζητημάτων, το κυβερνών κόμμα φαίνεται να διατηρεί προβάδισμα σε πέντε τομείς και σε άλλους πέντε να προηγείται το ΠΑΣΟΚ, αξιοσημείωτο είναι, ωστόσο, ότι στις εννέα από τις δέκα θεματολογίες οι περισσότεροι πολίτες βαθμολογούν αρνητικά τις επιδόσεις και των δύο πόλων του δικομματισμού.
Ταυτότητα έρευνας
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τη marc Α.Ε. - Αριθμός Μητρώου Ε.Σ.Ρ.: 1 (ΕΝΑ).
Εντολέας: Εθνος της Κυριακής.
Σκοπός: Θέματα πολιτικής επικαιρότητας και διερεύνηση των εκλογικών τάσεων.
Μέγεθος δείγματος: 1.019 νοικοκυριά.
Χαρακτηριστικά δείγματος: Αντιπροσωπευτικό δείγμα του εκλογικού σώματος, άνδρες και γυναίκες 18 ετών και άνω, με δικαίωμα ψήφου.
Χρονικό διάστημα: 14-20 Φεβρουαρίου 2008.
Περιοχή διεξαγωγής: Πανελλαδική κάλυψη.
Μέθοδος δειγματοληψίας: Πολυσταδιακή τυχαία δειγματοληψία με χρήση quota.
Μέθοδος συλλογής στοιχείων: τηλεφωνικές συνεντεύξεις βάσει ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου.
Προσωπικό: Για την έρευνα εργάστηκαν 27 ερευνητές και 3 επόπτες.
Στατιστικό σφάλμα: +- 2,7%.
Ελάχιστες βάσεις δείγματος: Ολες οι αναλύσεις έγιναν σε βάσεις άνω των 100 ατόμων.
Στάθμιση: Το δείγμα σταθμίστηκε με βάση το φύλο και την ηλικία (απογραφή ΕΣΥΕ 2001) καθώς και με τα αποτελέσματα των εθνικών εκλογών του 2007.
Η marc Α.Ε.: Ιδρύθηκε από τον Θωμά Γεράκη, είναι μέλος της ESOMAR (European Society Of Marketing Research), της WAPOR (World Association for Public Opinion Research) και τηρεί τον κανονισμό του Π.Ε.Σ.Σ. και τους διεθνείς κώδικες δεοντολογίας για τη διεξαγωγή και δημοσιοποίηση ερευνών κοινής γνώμης.
Κείμενα: Χρήστος Μαχαίρας