Νέα

Πολεμική Αεροπορία/Αεροπλάνα

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα gabadoo
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 3K
  • Εμφανίσεις 177K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 10 άτομα (0 μέλη και 10 επισκέπτες)

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Αν και λίγο off-topic, θα το αναφέρω επιγραμματικά.

Σχετικά με κάποιον μπούφο που πριν λίγο καιρό φώναζε και ούρλιαζε σαν κραγμένη παλιαδερφή (βλέπε σχετικό post www.bourdela.tv/component/option,com_smf/Itemid,250/topic,22651.msg904538#msg904538]ΕΔΩ[/url]) οτι τo διαμέτρημα των 105mm και μάλιστα ρυμουλκούμενο (M-101A1 105mm Howitzer) έχει καταργηθεί από τον ΕΣ (και μάλιστα πριν το 2000!), του αφιερώνω εξαιρετικά την παρακάτω φωτογραφία η οποία τραβήχτηκε στις 11 Φεβρουαρίου 2009 στη Σκύρο όπου διεξήχθη η αποβατική άσκηση ΤΑΜΣ «ΑΙΓΙΑΛΟΣ 1/09» για την εξάσκηση των μονάδων του Β΄ Σώματος Στρατού (32α Ταξιαρχία Πεζοναυτών και 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία). Στην άσκηση συμμετείχαν αρματαγωγά του Πολεμικού Ναυτικού τα οποία αποβίβασαν ΤΟΜΠ Μ-113 , άρματα μάχης Leopard 1A5, και οχήματα Ηummer της 32ας Ταξιαρχίας Πεζοναυτών. Επίσης εκτελέστηκαν αεραποβατικές επιχειρήσεις απο μεταφορικά ε/π της Αεροπορίας Στρατού υπό τη κάλυψη επιθετικών ελικοπτέρων AH-64A+ Apache. Στην άσκηση συμμετείχε και η Πολεμική Αεροπορία με αεροσκάφη F-16C & A-7E Corsair.

Πληροφορίες www.army.gr/drastiriotites/ekdilwseis/displaygallery.php?id=437]ΕΔΩ[/url].

 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Με "ρεβέρσα" εννοώ το μηχανισμό πτερυγίων που υπάρχει στους κινητήρες των "μεγάλων επιβατικών jet", και τραβώντας τους μοχλούς thrust προς τα πίσω (κάτω απ' το idle point) βγαίνουν, και μπλοκάρουν τη ροή των καυσαερίων που πανε προς τα πίσω, και τα εκτρέπουν κατά 100 μοίρες (περίπου - ανάλογα με το αεροσκάφος) προσφέροντας πρόσθετη πέδηση (οπότε δεν ταλαιπωρούνται φρένα και λάστιχα).  Αποκλείεται να μην το ξέρεις.  Στη θέση αυτή των μοχλών ισχύος το thrust είναι μεγάλο, δεν είναι idle.

Η ερώτησή μου είναι λοιπόν:  Μηχανισμό τέτοιο (ρεβέρσας), δεν έχουν τα μαχητικά? Μήπως η ύπαρξη afterburner ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ την δυνατότητα ύπαρξης ρεβέρσας?
Ως REVERSE THRUST λοιπόν ορίζεται η ώση που συμβάλει στην πέδηση του α/φους όπως ακριβώς το είπες κι εσύ για να μην ταλαιπωρούνται φρένα και ελαστικά. Κατά την διαδικασία αυτή επιφάνειες του καλύμματος του κινητήρα, καλύπτουν μερικώς ή ολικώς την εξαγωγή καυσαερίων κατά τρόπο τέτοιο που να οδηγούν την ώση που παράγουν τα καυσαέρια προς τα εμπρός ή σχεδόν προς τα εμπρός. Είναι ΛΑΘΟΣ να πιστεύουν μερικοί πως "REVERSE THRUST" σημαίνει αναστροφή ώσης, δηλαδή ο κινητήρας ξαφνικά αρχίζει και λειτουργεί ανάποδα κι αντί να εκτοξεύει καυσαέρια από την εξαγωγή του κινητήρα, τα εκτοξεύει προς τα εμπρός! Αυτό φυσικά δεν συμβαίνει διότι οι κινητήρες είτε είναι turbojet, είτε prop/turboprop, είτε οτιδήποτε άλλο λειτουργούν με ένα και συγκεκριμένο τρόπο εισάγοντας ατμοσφαιρικό αέρα από την εισαγωγή intake του κινητήρα, περνώντας τον μέσα από τις βαθμίδες και τα στάδια του κινητήρα, δεσμεύοντας το απαραίτητο για την καύση Ο2 και εκτοξεύοντας τα καυσαέρια προς τα πίσω από την εξαγωγή του κινητήρα nozzle. Το αντίθετο, ΔΕΝ γίνεται! Οι αεροπορικοί κινητήρες δεν είναι gay!

Στους κινητήρες λοιπόν των jet μαχητικών που συζητάμε (κατηγορίες F-16, F-4, Mirage 2000 κλπ) αν και υπάρχει η δυνατότητα μεταβολής του ανοίγματος της εξαγωγής του κινητήρα, δεν υπάρχουν επιφάνειες που να καλύπτουν πλήρως την εξαγωγή του κινητήρα για να κατευθύνουν την ροή των καυσαερίων προς τα εμπρός. Ακόμη ίσως και στους πλέον σύγχρονους αεροπορικούς κινητήρες τελευταίας τεχνολογίας που γίνεται εφαρμογή κατευθυνόμενης ώσης, δεν υπάρχει η δυνατότητα να καλύπτεται πλήρως η εξαγωγή με επιφάνειες ελέγχου και να κατευθύνονται τα καυσαέρια προς τα εμπρός. Η μετάκαυση (afterburner) δεν δεν έχει καμία σχέση με αυτό. Έτσι κι αλλιώς, για να εκταθούν οι επιφάνειες των thrusters και να κατευθυνθεί η ώση, θα πρέπει οι μανέτες ισχύος να μεταφερθούν τέρμα πίσω (IDLE), κάτι που αποκλείει την εφαρμογή AB που απαιτεί την τοποθέτηση των μανετών ισχύος τέρμα μπροστά και μάλιστα με επιλογή κομβίου επί των μανετών να επιλεγεί συνειδητά AB kαι όχι απλά 100% της ισχύος! Στην ουσία και με απλά λόγια η μετάκαυση είναι μια διάταξη ψεκασμού καυσίμου μετά και την τελευταία βαθμίδα του κινητήρα, κατευθείαν πάνω στα καυσαέρια και λίγο πριν την εξαγωγή nozzle. Κατά την διαδικασία αυτή στην ουσία τα ψεκαζόμενα καύσιμα αναφλέγονται και προκαλούν μια ελεγχόμενη έκρηξη που προσδίδει μια επιπλέον ώση πέρα του 100% των στοιχείων ενός κινητήρα! Άρα όταν μιλάμε για AB (afterburner) θα πρέπει να σημειώσουμε πως η παραγόμενη ισχύς ξεπερνάει το 100% και φτάνει το 103, 104 ίσως και 105%. Φυσικά, χρησιμοποιείται σε ορισμένες και μόνο φάσεις και η κατανάλωση καυσίμου είναι αισθητά πιο αυξημένη!
@ stavros51,

Κοίτα τώρα που επανέρχομαι στην παλιά μας συζήτηση, αφού βρήκα κάτι που μου θύμισε την ερώτηση που είχες κάνει και ανατρέπει αυτά που είχα γράψει τότε - είχα στο μυαλό μου μαχητικά της ΠΑ και δεν σκέφτηκα το Tornado. Οι δύο afterburning turbofans κινητήρες Turbo Union RB199-34R τους οποίους "φοράνε" τα BAe Panavia Tornado IDS & ADV, έχουν την δυνατότητα reverse thrusting και το επιτυγχάνουν όπως τους κινητήρες των πολιτικών airliners με με επιφάνειες ελέγχου που εκτείνονται ανάλογα και καλύπτουν τα ακροφύσια των κινητήρων ώστε να κατευθύνουν τα καυσαέρια προς τα εμπρός.

Στις ακόλουθες φωτογραφίες, φαίνονται χαρακτηριστικά οι thrust reversers των κινητήρων του Tornado. Κλικ στις φωτο για μεγιστοποίηση

www.mzak.cz/teorie/pics/reverse_2.jpg] [/url]


www.mzak.cz/teorie/pics/reverse_tornado.jpg] [/url]
 
Εγγρ.
7 Νοε 2007
Μηνύματα
1.768
Κριτικές
4
Like
3
Πόντοι
16
Για τους καμικάζι, ηταν ενα φαινόμενο σύμφωνο με τον Ιαπωνικό ψυχισμό. Ο ναύαρχος Τεαραόκα εγραψε σε ριζόχαρτο ολα τα ονόματα των καμικάζι μετα τον πόλεμο. Οι απώλειες που προκάλεσαν στους αμερικανούς ηταν περιορισμένες και δε μπορούσαν να ανατρέψουν ουτε καν τακτικά την πορεία των μαχών. Το ψυχολογικό αντίκτυπο ομως ηταν μεγάλο. Οι Αμερικανοί πολλές φορές έβαλαν και κατέριπταν δικά τους αεροσκάφη απο φόβο μήπως ειναι Ιάπωνες καμικάζι.Επίσης οι Ιάπωνες ειχαν εφεύρει και την ιπτάμενη βόμβα αυτοκτονίας Οκχα.
Οι Γερμανοί ιοθέτησαν τη λογική των καμικάζι με την "ειδική μονάδα Έλβας", ομως δεν έπεφταν πανω στα Αμερικανικα βομβαρδιστικά με τρόπο που να ειναι απολυτα σιγουρο οτι θα σκοτώνονταν.
Η τακτική τους ηταν να ροκανίζουν με την έλικα την ουρα του βομβαρδιστικου ή να χτυπάνε με την πτέρυγα τους και μετα να εγκαταλείπουν το αεροσκάφος. Μάλιστα ενας κατέστρεψε 2 αμερικανικα βομβαρδιστικά στη σειρα πριν εγκαταλείψει.



 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Οι Γερμανοί ιοθέτησαν τη λογική των καμικάζι με την "ειδική μονάδα Έλβας", ομως δεν έπεφταν πανω στα Αμερικανικα βομβαρδιστικά με τρόπο που να ειναι απολυτα σιγουρο οτι θα σκοτώνονταν. Η τακτική τους ηταν να ροκανίζουν με την έλικα την ουρα του βομβαρδιστικου ή να χτυπάνε με την πτέρυγα τους και μετα να εγκαταλείπουν το αεροσκάφος. Μάλιστα ενας κατέστρεψε 2 αμερικανικα βομβαρδιστικά στη σειρα πριν εγκαταλείψει.
Βρε τι "ειδική μονάδα Έλβας"! Αυτό φίλε, είναι [size=12pt]ΕΛΛΗΝΙΚΗ πατέντα[/size] και με copyright! Κι όχι να εγκαταλείπει το α/φος αφού χτυπήσει το αντίπαλο με την έλικα, αλλά να το προσγειώνει κιόλας (χωρίς έλικα), να πατάει σώος στο έδαφος και να περιμένει και τους Ιταλούς να φτάσουν στο έδαφος με τα αλεξίπτωτα τους αφού εγκατέλειψαν το δικό τους χτυπημένο α/φος, για να τους συλλάβει και με την απειλή του περιστρόφου του να τους οδηγήσει στον κοντινό σταθμό χωροφυλακής! Μιλάμε για ΠΟΛΛΑ ΚΙΛΑ αρχίδια! Ρίξε μια ματιά www.greece.org:8080/opencms/opencms/HEC_Projects/OXI_No_Day_28th_of_October_1940/Greek/Thalassa_kai_aeras/stonaera/]ΕΔΩ[/url], www.haf.gr/el/articles/pzl/default.asp]ΕΔΩ[/url], www.haf.gr/el/career/academies/si/history/1931.asp]ΕΔΩ[/url] κι www.haf.gr/el/structure/units/day/units/sedes.asp]ΕΔΩ:
...Τήν[/URL] στιγμή όπου η αερομαχία τελείωνε πιά, ο υποσμηναγός Μητραλέξης κυνήγησε μέ τό PLZ του, ένα βαρύ ιταλικό βομβαρδιστικό καί τό ανάγκασε νά τραβήξη νοτιοανατολικά, πρός τό βουνό Χορτιάτης. Διαπίστωσε όμως ξαφνικά ότι τά πυρομαχικά του είχαν εξαντληθή. Ο εχθρός θά τού ξέφευγε. Πλησίασε λοιπόν αποφασιστικά πίσω του, καί έκανε κάτι πρωτάκουστο. Έκρουσε μέ τόν έλικά του τά πηδάλια ουράς τού ιταλικού βομβαρδιστικού καί τά συνέτριψε. Τό εχθρικό αεροπλάνο αρχίζει νά πέφτη. Πέντε αλεξίπτωτα ανοίγουν καί οι Ιταλοί αεροπόροι κατεβαίνουν σιγά-σιγά στήν μακεδονική γη. Αλλά καί ο Μητραλέξης δέν μπορεί νά κρατηθεί στόν αέρα. Ο έλικάς του έχει παραμορφωθή από τήν πρόσκρουσι. Κατεβαίνει λοιπόν, καί προσγειώνεται σέ κάποιο χωράφι. Ύστερα ψάχνει, βρίσκει τούς Ιταλούς αεροπόρους, τούς φορτώνει σ' ένα αυτοκίνητο καί γυρίζει θριαμβευτικά στήν βάση του...
www.haf.gr/el/articles/pzl/img_05.jpg] [/url] www.haf.gr/el/articles/pzl/img_01.jpg] [/url] www.haf.gr/el/articles/pzl/img_07.jpg] [/url]

...Στις 2 Νοεμβρίου του 1940 μαζί με άλλα πέντε ελληνικά PZL της 22ης Μοίρας καταδίωκε μία δύναμη 15 βομβαρδιστικών Ζ1007 και 7 καταδιωκτικών που εκτελούσαν αποστολή βομβαρδισμού της Θεσσαλονίκης. Κατά την αερομαχία που έγινε πάνω από την περιοχή του Λαγκαδά, ο ανθυποσμηναγός Μητραλέξης αφού εξάντλησε τα πυρομαχικά του, με μία εξαιρετικά παράτολμη και ηρωική ενέργεια χτυπά με την έλικα του το ουραίο πτερύγιο ενός Ιταλικού βομβαρδιστικού, το οποίο μπαίνει σε περιδίνηση και συντρίβεται στο έδαφος. Ο χειριστής του σκοτώνεται ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα μέλη του πληρώματος χρησιμοποιούν τα αλεξίπτωτα τους και σώζονται, για να συλληφθούν από τον ίδιο τον Μητραλέξη που αναγκάστηκε να προσγειωθεί λόγω στρέβλωσης της έλικας του αεροσκάφους του. Το κατόρθωμα του Μητραλέξη αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους υπόλοιπους έλληνες αεροπόρους...
www.haf.gr/el/career/academies/si/history/images/3-03.jpg] [/url] www.haf.gr/el/articles/pzl/img_10.jpg] [/url]
www.kel.frame.pl/modele/14.jpg] [/url] www.haf.gr/el/articles/pzl/img_08.jpg] [/url]

...Η πιο γνωστή πολεμική αποστολή με P.24 είναι ο περίφημος εμβολισμός ιταλικού βομβαρδιστικού από τον Ανθυποσμηναγό Μαρίνο Μητραλέξη (22η ΜΔ) Λιγότερο γνωστή είναι μια δεύτερη περίπτωση αμοιβαία θανατηφόρου εμβολισμού από ιπτάμενο υπαξιωματικό της 23ης ΜΔ Από τα σπάνια περιστατικά στην αεροπορική ιστορία αποτελεί η επιτυχής, αλλά ανορθόδοξη, κατάρριψη Ιταλικού τρικινητήριου βομβαρδιστικού τύπου Cant Z 1007 bis Alcione (με κωδικό: ΜΜ 22381), από τον Ανθυποσμηναγό Μητραλέξη (2/11/1940). Ο χειριστής, μετά την εξάντληση των πυρομαχικών του, εκτέλεσε εμβολισμό των πηδαλίων ουράς του ιταλικού αεροσκάφους, καταστρέφοντάς τα με την έλικα του PZL Αποτέλεσμα ήταν το βομβαρδιστικό να καταρριφθεί, το PZL (Δ 130) να εκτελέσει αναγκαστική προσγείωση χωρίς πολλές βλάβες και οι επιζώντες του ιταλικού πληρώματος να αιχμαλωτιστούν στο έδαφος από τον ίδιο τον Ανθυποσμηναγό. Δεύτερη περίπτωση εμβολισμού πιθανολογείται ότι ήταν η τελευταία αποστολή με Ρ.24 (23η Μοίρα), του Σμηνία Βαλκανά Γρηγόριου (18/11/1940), κατά την οποία έχασε τη ζωή του. Σύμφωνα με την μαρτυρία του Μοιράρχου του, Επισμηναγού Γρηγόριου Θεοδωρόπουλου, ο Βαλκανάς θέλοντας να μιμηθεί το κατόρθωμα του Μητραλέξη, μετά την εξάντληση των πυρομαχικών του, έπεσε πάνω σε ιταλικό βομβαρδιστικό, σύγκρουση από την οποία δεν υπήρχαν επιζώντες...


[size=11pt]Α/φος PZL P.24 με τα χρώματα της ΕΒΑ (Ελληνική Βασιλική Αεροπορία), ίδιο με αυτό που χειριζόταν ο Μητραλέξης[/size]

  www.modellversium.de/kit/bilder/hersteller/129-48108.jpg] [/url]

www.vojsko.net/photo/letecka/stihaci/pzl_p24_gr_01.jpg] [/url]


Η ακόλουθη φωτογραφία δείχνει το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ α/φος Cant Z 1007 bis Alcione που κατέρριψε ο Μητραλέξης, όπως κατάφερε ο Ιταλός χειριστής Υποσμηναγός Omero Matteuzzi να προσγειώσει χάνοντας όμως τη ζωή του και αφού το υπόλοιπο πλήρωμα είχε εγκαταλείψει με αλεξίπτωτα:



[size=11pt]Ιταλικά βομβαρδιστικό Cant Z 1007 bis Alcione, όμοια με αυτό που κατέρριψε ο Μητραλέξης[/size]

www.airwar.ru/image/idop/bww2/z1007/z1007-7.jpg] [/url] www.finn.it/regia/immagini/cantz/cantz_1007bis_59a.jpg] [/url]
www.finn.it/regia/immagini/cantz/cant_z1007bis_191sq_86gr_35st_bt_grecia.jpg] [/url] www.airwar.ru/image/idop/bww2/z1007/z1007-8.jpg] [/url]
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Επίσης οι Ιάπωνες ειχαν εφεύρει και την ιπτάμενη βόμβα αυτοκτονίας Οκχα.
@ Ιπταμενος, έχω την υποψία πως δεν διαβάζεις τις προηγούμενες απαντήσεις. Ρίξε μια ματιά www.bourdela.tv/component/option,com_smf/Itemid,250/topic,22651.msg961188#msg961188]ΕΔΩ[/url], σε κάτι που γράφτηκε πριν 2 μέρες:
 
Εγγρ.
7 Νοε 2007
Μηνύματα
1.768
Κριτικές
4
Like
3
Πόντοι
16
Ενοείται οτι δε διαβάζω πάντα ολες τις απαντήσεις. Χαλαρα. Δε χρειαζεται για να γραψω κατι να διαβασω ολο το θρεντ πριν.
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Ενοείται οτι δε διαβάζω πάντα ολες τις απαντήσεις. Χαλαρα. Δε χρειαζεται για να γραψω κατι να διαβασω ολο το θρεντ πριν.
@ Ιπταμενος, ελπίζω τουλάχιστο να διαβάζεις τις απαντήσεις που αφορούν εσένα αφού γράφονται ως απάντηση σε δικά σου post. Τα ακόλουθα λοιπόν, είναι απάντηση προς δικό σου post και αφορά το "Sonderkommando Elbe" που έγραψες:



Οι Γερμανοί ιοθέτησαν τη λογική των καμικάζι με την "ειδική μονάδα Έλβας", ομως δεν έπεφταν πανω στα Αμερικανικα βομβαρδιστικά με τρόπο που να ειναι απολυτα σιγουρο οτι θα σκοτώνονταν. Η τακτική τους ηταν να ροκανίζουν με την έλικα την ουρα του βομβαρδιστικου ή να χτυπάνε με την πτέρυγα τους και μετα να εγκαταλείπουν το αεροσκάφος.
Ασφαλώς θα αναφέρεσαι στην "Sonderkommando Elbe" ή αλλιώς "Rammkommando Elbe", την ομάδα που συστήθηκε στα τέλη του πολέμου, τότε που αυα ζόρια των Γερμανών ήταν μεγάλα και έψαχναν απεγνωσμένα λύση να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τα κύματα των Συμμαχικών βομβαρδιστικών. "Sonderkommando" σημαίνει "ειδική ομάδα" και "Elbe" είναι φυσικά ο ποταμός Έλβας που διατρέχει την Γερμανία και καταλήγει στην Βόρεια Θάλασσα. Η ομάδα συστήθηκε από έμπειρους χειριστές, ΧΩΡΙΣ όμως να έχει την έννοια μιας ομάδας αυτοκτονίας, αφού πρωταρχικός στόχος ήταν να κατευθύνουν τα α/φη τους σε πορεία σύγκρουσης με τα μεγάλα βομβαρδιστικά και να εγκαταλείψουν λίγο πριν τη σύγκρουση. Η "Sonderkommando Elbe" ή αλλιώς "Rammkommando Elbe", εξοπλίστηκε με α/φη Messerschmitt Bf-109K από τα οποία είχαν αφαιρεθεί η θωράκιση και ο οπλισμός, για να είναι γρήγορα κι ακόμη περισσότερο ευέλικτα. Ο στόχος τους ήταν να πλήξουν συγκεκριμένα σημεία πάνω στα βομβαρδιστικά όπως πχ το τμήμα της ουράς όπου βρισκόταν τα elevators & rudder (πηδάλια διεύθυνσης και ανόδου - καθόδου), οι κινητήρες ή τέλος το συγκρότημα του cockpit (πιλοτήριο).

Η μια και ΜΟΝΑΔΙΚΗ αποστολή που πραγματοποίησε η "Sonderkommando Elbe" ήταν η "Οperation WAREWOLF", στις 11:15 του Σαββάτου 7 Απριλίου 1945 όταν 120 Γερμανικά Messerschmitt Bf-109K της ομάδας επιτέθηκαν σε (μόλις) 25 Συμμαχικά βομβαρδιστικά B-17 Flying Fortress & B-24 Liberator (τμήμα της No 931 βομβαρδιστικής αποστολής της USAAF με συνολική δύναμη 1260 βομβαρδιστικών), εκ των οποίων κατάφεραν να καταρρίψουν τα 17 (+5 από τα καταδιωκτικά P-51 Mustang που είχαν συνοδεία μαζί τους τα Συμμαχικά βομβαρδιστικά). Περίπου 70 Γερμανοί πιλότοι σκοτώθηκαν την ημέρα εκείνη, αφού ως άοπλοι έπεσαν εύκολα θύματα είτε της άμεσης σύγκρουσης με τα βομβαρδιστικά, είτε των πολυβολητών των βομβαρδιστικών, είτε των Συμμαχικών συνοδευτικών καταδιωκτικών P-51 Mustang. Όντας πια διαλυμένη η "Sonderkommando Elbe" με τρομερές απώλειες σε α/φη και πιλότους δεν εκτέλεσε άλλη αποστολή. Οι επιζήσαντες Γερμανοί πιλότοι της "Οperation WAREWOLF" της 7ης Απριλίου 1945, σκοτώθηκαν λίγες ημέρες αργότερα σε άλλη αποστολή αυτοκτονίας (επίσης μια και μοναδική) της αδελφής ομάδας "Sonderkommando Bienenstock" στην οποία προσκολλήθηκαν.

Περισσότερα για την αποστολή "Οperation WAREWOLF" της "Sonderkommando Elbe", κλικ ΕΔΩ.



Μάλιστα ενας κατέστρεψε 2 αμερικανικα βομβαρδιστικά στη σειρα πριν εγκαταλείψει.
Σχετικά με το περιστατικό αυτό: H ιστορία θέλει τον 19χρονο Γερμανό πιλότο Σμηνία Heinrich Rosner να εμβολίζει δίχως δισταγμό το Αμερικανικό βομβαρδιστικό B-24 Liberator με κυβερνήτη τον Σμήναρχο John Herboth της 389ης Μοίρας βομβαρδιστικών της USAAF κόβοντας το κυριολεκτικά στα δυο! Τα βομβαρδιστικό μπήκε σε ανεξέλεγκτη περιδίνηση και συντρίμμια του έπεσαν πάνω σε άλλο βομβαρδιστικό με κυβερνήτη τον Αντισμήναρχο Κunkel της 389ης Μοίρας βομβαρδιστικών της USAAF επίσης. Αυτό είχε αποτέλεσμα να καταστραφούν 2 Συμμαχικά βομβαρδιστικά, τα οποία μέτρησαν ως double score για τον 19χρονο Γερμανό πιλότο Σμηνία Heinrich Rosner, πριν αυτός προλάβει να εγκαταλείψει.



Η ιδέα του "Selbstopfer" (αυτοθυσία ως αποστολή αυτοκτονίας) δεν ήταν και πολύ διαδεδομένη στην Γερμανική κοινωνία και φυσικά και στους επιτελείς της Luftwaffe. Αναγκάστηκαν όμως να ακολουθήσουν ανορθόδοξες μεθόδους "αυτοκτονίας" μεταξύ των οποίων τα "Sonderkommando" και “Rammkommandos” κατά εναερίων στόχων με α/φη Messerschmitt Bf-109Κ ή με Messerschmitt Me-262Α και τα "Sturmgruppen" κατά επιγείων στόχων με α/φη Focke Wulf Fw-190. Μελετήθηκε ακόμη και η περίπτωση της επανδρωμένης βόμβας V-1e Reichenberg RI-RIV (το αντίστοιχο της μη επανδρωμένης Vergeltungswaffen V-1 flying bomb) για προσβολές πλοίων ή στόχων στο έδαφος, στα πρότυπα των Ιαπώνων Kamikaze (βλέπε παρακάτω σχέδια, φωτογραφίες και καλλιτεχνικές απεικονίσεις). Αν και παρήχθησαν πολλά V-1e, ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκαν επιχειρησιακά ως επανδρωμένες βόμβες.



[/url] [/url]


Την ίδια εποχή, και υπό την λογική του "Selbstopfer" (αυτοθυσία ως αποστολή αυτοκτονίας) αναπτύχθηκαν και κατασκευάστηκαν κι άλλα projects (βλέπε παρακάτω σχέδια, φωτογραφίες και καλλιτεχνικές απεικονίσεις) όπως πχ:

  • [li]Tο Messerschmitt Me-328,[/li]
    [li]το Ba-349 Natter,[/li]
    [li]το Sombold So-344,[/li]
    [li]το Zeppelin Rammer,[/li]
    [li]το Blohm & Voss Rocket Mistel aka MGRP,[/li]
    [li]τo Project “Ε” και[/li]
    [li]το Project “F”.[/li]

Όλα τους, αν και πρόλαβαν να κατασκευαστούν, παρέμειναν χωρίς χρήση αφού η Γερμανική νεολαία ήταν μάλλον απρόθυμη να ακολουθήσει το παράδειγμα των Γιαπωνέζων Kamikaze ως ανθρώπινες βόμβες στην υπηρεσία της πατρίδας τους.



so1.jpg
so4.jpg



[/url] [/url]

[/url] [/url]
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Κλικ στη φωτο για μεγιστοποίηση

 

Επισκέπτης
Την ίδια εποχή, και υπό την λογική του "Selbstopfer" (αυτοθυσία ως αποστολή αυτοκτονίας) αναπτύχθηκαν και κατασκευάστηκαν κι άλλα projects (βλέπε παρακάτω σχέδια, φωτογραφίες και καλλιτεχνικές απεικονίσεις) όπως πχ:

  • [li]Tο Messerschmitt Me-328,[/li]
    [li]το Ba-349 Natter,[/li]
    [li]το Sombold So-344,[/li]
    [li]το Zeppelin Rammer,[/li]
    [li]το Blohm & Voss Rocket Mistel aka MGRP,[/li]
    [li]τo Project “Ε” και[/li]
    [li]το Project “F”.[/li]
Pathfinder,μιας και αναφερθηκε το Ba-349"Natter"το εν λογω πυραυλοκινητο αναχαιτιστικο δεν ηταν καποιο paper project,αλλα αναπτυσοταν κανονικοτατα και στην δευτερη πτηση-που ηταν επανδρωμενη-σκοτωθηκε ο δοκιμαστης πιλοτος λογω αστοχιας υλικου-η καλυπτρα και το προσκεφαλο του χειριστη"ξεκολλησαν"τραυματιζοντας τον χειριστη και το αεροσκαφος αφου σκαρφαλωσε στα 1500 μετρα μονο του βουτηξε στο εδαφος ακυβερνητο.Πιθανον να γιναν και αλλες δοκιμαστικες πτησεις αλλα δεν υπαρχουν στοιχεια.
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Την ίδια εποχή, και υπό την λογική του "Selbstopfer" (αυτοθυσία ως αποστολή αυτοκτονίας) αναπτύχθηκαν και κατασκευάστηκαν κι άλλα projects (βλέπε παρακάτω σχέδια, φωτογραφίες και καλλιτεχνικές απεικονίσεις) όπως πχ:

  • [li]Tο Messerschmitt Me-328,[/li]
    [li]το Ba-349 Natter,[/li]
    [li]το Sombold So-344,[/li]
    [li]το Zeppelin Rammer,[/li]
    [li]το Blohm & Voss Rocket Mistel aka MGRP,[/li]
    [li]τo Project “Ε” και[/li]
    [li]το Project “F”.[/li]
Pathfinder, μιας και αναφερθηκε το Ba-349"Natter"το εν λογω πυραυλοκινητο αναχαιτιστικο [size=12pt]δεν ηταν καποιο paper project[/size], αλλα αναπτυσοταν κανονικοτατα και στην δευτερη πτηση-που ηταν επανδρωμενη-σκοτωθηκε ο δοκιμαστης πιλοτος λογω αστοχιας υλικου-[size=12pt]η καλυπτρα και το προσκεφαλο του χειριστη"ξεκολλησαν"[/size]τραυματιζοντας τον χειριστη και το αεροσκαφος αφου σκαρφαλωσε στα 1500 μετρα μονο του βουτηξε στο εδαφος ακυβερνητο.Πιθανον να γιναν και αλλες δοκιμαστικες πτησεις αλλα δεν υπαρχουν στοιχεια.
Αδερφέ supermouse, θεωρώ πως μιλώ και γράφω σωστά την Ελληνική και φροντίζω να προσέχω ΤΙ & ΠΩΣ το διατυπώνω κι επίσης προσπαθώ να είμαι σαφής για να μην αφήνω κενά και απορίες. Εάν λοιπόν προσέξεις στο post που έκανα www.bourdela.tv/component/option,com_smf/Itemid,250/topic,22651.msg965834#msg965834]ΕΔΩ[/url] και χρησιμοποιείς τμήμα του, έγραψα για τα ανωτέρω projects α/φων:
[size=12pt]Όλα τους, αν και πρόλαβαν να κατασκευαστούν, παρέμειναν χωρίς χρήση[/size] αφού η Γερμανική νεολαία ήταν μάλλον απρόθυμη να ακολουθήσει το παράδειγμα των Γιαπωνέζων Kamikaze ως ανθρώπινες βόμβες στην υπηρεσία της πατρίδας τους.

Τι καταλαβαίνει λοιπόν ο αναγνώστης διαβάζοντας ότι έγραψα?

  • [li]Καταλαβαίνει οτι τα ανωτέρω άταν κάποια "paper projects" που έμειναν στα χαρτιά και δεν πρόλαβαν να αναπτυχθούν?[/li]

[size=11pt]...ή μήπως...[/size]

  • [li]Καταλαβαίνει οτι πρόλαβαν να κατασκευαστούν και να πετάξουν, αλλά δεν χρησιμοποιήθηκαν εκτεταμένα και επιχειρησιακά?[/li]

...εσύ ΤΙ κατάλαβες?  :grin: :grin: :grin:

Όσο για το Bachem Ba-349 Natter, ΔΕΝ υπήρξε "δεύτερη πτήση" όπως έγραψες, διότι η ΜΙΑ & ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΗ πτήση που πραγματοποιήθηκε, ήταν αυτή που σκοτώθηκε ο δοκιμαστής Lothar Sieber την 1η Μαρτίου 1945. Μάλιστα η δοκιμή προέβλεπε κάθετη απογείωση... στην πραγματικότητα εκτόξευση. Ομολογώ πως ήσουν ακριβής στο λόγο της καταστροφής που ήταν η αποκόλληση τμήματος της καλύπτρας & τραυματισμού του Lothar Sieber.

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
 

Επισκέπτης
Path,απο την λιστα που παραθετεις ως μη paper projects,η εστω σε προπλασμα,γνωριζω προσωπικα τα Ba-349 και το Me-328.Λαθος μου που δεν ανεφερα και το Me-328,αλλα το Ba-349 με ειχε εντυπωσιασει πολυ τοσο σαν ιδεα οσο και γιατι ηταν πολυ πιο mission oriented και εν τελει ρεαλιστικοτερο απο το Me-328(που ειχε και πολυ χοντρα προβληματα με τους pulse jet κινητηρες του).Το So-344 μονο υπο κλιμακα κατασκευαστηκε για ελεγχο σε αεροδυναμικη σηραγγα,παλι απο οσο γνωριζω.
Θα ψαξω λιγο,το μαλλον μικρο αρχειο μου(αυτη η"λοξα"εχει ατονησει σε μενα εδω και χρονια),καθως και το διαδικτυο,και εαν κανω λαθος θα ανακαλεσω δημοσια.
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Η μια και ΜΟΝΑΔΙΚΗ αποστολή που πραγματοποίησε η "Sonderkommando Elbe" ήταν η "Οperation WAREWOLF", στις 11:15 του Σαββάτου 7 Απριλίου 1945 όταν 120 Γερμανικά Messerschmitt Bf-109K της ομάδας επιτέθηκαν σε (μόλις) 25 Συμμαχικά βομβαρδιστικά B-17 Flying Fortress & B-24 Liberator (τμήμα της No 931 βομβαρδιστικής αποστολής της USAAF με συνολική δύναμη 1260 βομβαρδιστικών), εκ των οποίων κατάφεραν να καταρρίψουν τα 17 (+5 από τα καταδιωκτικά P-51 Mustang που είχαν συνοδεία μαζί τους τα Συμμαχικά βομβαρδιστικά). Περίπου 70 Γερμανοί πιλότοι σκοτώθηκαν την ημέρα εκείνη, αφού ως άοπλοι έπεσαν εύκολα θύματα είτε της άμεσης σύγκρουσης με τα βομβαρδιστικά, είτε των πολυβολητών των βομβαρδιστικών, είτε των Συμμαχικών συνοδευτικών καταδιωκτικών P-51 Mustang. Όντας πια διαλυμένη η "Sonderkommando Elbe" με τρομερές απώλειες σε α/φη και πιλότους δεν εκτέλεσε άλλη αποστολή. Οι επιζήσαντες Γερμανοί πιλότοι της "Οperation WAREWOLF" της 7ης Απριλίου 1945, σκοτώθηκαν λίγες ημέρες αργότερα σε άλλη αποστολή αυτοκτονίας (επίσης μια και μοναδική) της αδελφής ομάδας "Sonderkommando Bienenstock" στην οποία προσκολλήθηκαν.

Περισσότερα για την αποστολή "Οperation WAREWOLF" της "Sonderkommando Elbe", κλικ ΕΔΩ.
Και ΕΔΩ, γραμμένο στα Ελληνικά για όσους ζορίζονται να διαβάζουν Αγγλικά  :grin: :grin: :grin:
 

Επισκέπτης
Για την οποια αποστολη ο,λαλιστατος κατα τα αλλα,Hajo Hermann εκανε ΜΟΚΟ μετα τον πολεμο.
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Το So-344 μονο υπο κλιμακα κατασκευαστηκε για ελεγχο σε αεροδυναμικη σηραγγα,παλι απο οσο γνωριζω.
Ναι, έχεις ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ. Αν κι έχω 2 φωτο που το δείχνουν στην κάθετη ράμπα, δεν μπορεί να ξεχωρίσει κανείς αν είναι dummy ή πραγματικό έτοιμο προς χρήση α/φος. Αναζήτηση έδειξε οτι "...οther late-war rocket-powered projects such as the Arado E.381 and Sombold So 344 never left the board. The works about the So-344 were abandoned at the beginning of 1945..."
 

PATHFINDER

Μέλος
Εγγρ.
24 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.435
Κριτικές
4
Like
32
Πόντοι
16
Από τις πιο [size=12pt]ΣΠΑΝΙΕΣ[/size] & περίεργες φωτογραφίες που έχω...! Ελληνικό F-16C Block 50+ με Αμερικανικό νηολόγιο (!!!) το οποίο βρίσκεται μονίμως στην αεροπορική βάση Edwards των ΗΠΑ και εκτελεί τις πτητικές δοκιμές ολων των συστηματων που εισαγει η ΠΑ. Στη συγκεκριμένη φωτογραφία η πτήση φορώντας Harpoon έγινε για να γραφεί και να πιστοποιηθεί το εγχειρίδιο/λογισμικό Tape II των F-16C Block 52+ τα οποία έχουν την δυνατότητα αυτή. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος έχει σειριακό αριθμό 93-1045 και είναι το πρώτο αεροσκάφος της παραγγελίας Peace Xenia II.

Κλικ για μεγιστοποίηση

 
OP
OP
gabadoo

gabadoo

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Μαρ 2007
Μηνύματα
10.664
Like
2
Πόντοι
166
Κλικ για μεγιστοποιήση


  Πωπωπωπω...ρε πουστη μου
  ντρεπομαι και που το κοιταω αυτο το σκαφος...ετσι οπως το καταντησαν
  αν ειχε ψυχη,τι θα ελεγε για την καταληξη του;
  παρεα με τα (συμπαθητικα κατα τα αλλα) βοοειδη..
  αξιζει σε εναν τετοιο μαχητη,τετοια απαξιωση;
  αμα λεω οτι δεν εχουμε "Αεροπορικη" παιδεια.....
  κριμα
 

Yorgos

Τιμημένος
Εγγρ.
21 Σεπ 2005
Μηνύματα
15.504
Κριτικές
22
Like
55
Πόντοι
4.095
  Πωπωπωπω...ρε πουστη μου
  ντρεπομαι και που το κοιταω αυτο το σκαφος...ετσι οπως το καταντησαν
  αν ειχε ψυχη,τι θα ελεγε για την καταληξη του;
  παρεα με τα (συμπαθητικα κατα τα αλλα) βοοειδη..
  αξιζει σε εναν τετοιο μαχητη,τετοια απαξιωση;
  αμα λεω οτι δεν εχουμε "Αεροπορικη" παιδεια.....
  κριμα

Πολλά ρεκόρ....αλλά και ιπτάμενο φέρετρο.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom