Μπορεί να έχεις δίκιο για την Ελλάδα. Εκεί όμως είναι ΗΠΑ και οι κανονισμοί εφαρμόζονται. Τα σωματεία δουλεύουν (ήταν λάθος δικό μου που έγραψα σύλλογος αντί σωματείο).
Στο παρακάτω λινκ μπορείς να ξαναδείς το βίντεο και να διαβάσεις για τον ντόρο που έκανε καθώς για τα μέτρα ασφαλείας πο υπάρχουν. Σε πληροφορώ οτι άνετα ανεβαίνεις δεμένος. Εγώ το έχω κάνει. Η τροχαλία που προτείνεις είναι χρήσιμη σε ορισμένους πύργους για την ανύψωση εργαλείων. Δεν μπορεί να τοποθετηθεί ομως σε οποιοδήποτε πύργο.
Leon,
Το ίδιο βίντεο είναι. Δεν κάθησα να το δω όλο πάλι.
Διάβασα όμως τα περισσότερα από τα σχόλια, θα δούμε πιο κάτω τι λένε.
Εγώ δεν έχω (καμία) εμπειρία από αναρριχήσεις, έχω κάνει όμως αρκετά επικίνδυνα πράματα (να μη περιαυτολογώ τώρα) ιδίως πριν από χρόνια που ήμουν νεώτερος. Και δεν έχω (δεν είχα – το ορθότερο) το φόβο του ύψους – γι αυτό και τα έκανα άλλωστε.
Η (τεχνική) μου απορία εξακολουθεί, σε αυτό δε μου απάντησες:
ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ κάποιος που ανεβαίνει σε ένα τέτοιο πράμα να είναι συνεχώς δεμένος?
Θα πρέπει να έχει ένα clip (το λένε άλλωστε στα σχόλια) δεμένο σε σχοινί όχι πάνω από 1,2m (4ft), το σχοινί δεμένο στη ζώνη του, και να προχωράει προς τα επάνω ξε-κλιπάροντας το κλιπ από το κάτω δέσιμο, και κλιπάροντας το σε ένα ψηλότερο σημείο για κάθε 1,5~2m άνοδο. Το ίδιο αντίστροφα και στην κάθοδο.
Έτσι όμως, τις στιγμές που ξεκλιπάρεις και μέχρι να ξανακλιπάρεις, είσαι λυμένος.
Για να αντιμετωπιστεί και αυτό πρέπει να κάνεις αυτό που λέει κάποιος από αυτούς και που είναι:
“In my industry, we are required to have 2 lanyards with a fall arrester. As you climb, you unhook the lower attachment and reattach it above the second. This way you are attached 100% of the time.”
Όμως, αυτό αυξάνει κατά πολύ τον χρόνο ανάβασης, γιατί προσθέτεις σε αυτά που πρέπει να κάνεις το διπλό κλιπάρισμα-ξεκλιπάρισμα.
Είναι θέμα εκτιμήσεων. Αν (χωρίς δέσιμο – με δέσιμο μόνο στις στάσεις) χρειάζεσαι 2 ώρες για να ανέβεις, και με δέσιμο (όπως λέει αυτός) οι ώρες γίνονται 4, τι προτιμάς? Τον δίωρο ή τον τετράωρο κίνδυνο? Την έκθεση στον κίνδυνο της καταιγίδας για 2 ή για 4 ώρες? Την απλή διαδικασία ή τη σύνθετη (όσο πιο σύνθετη μια διαδικασία τόσο μεγαλώνει ο κίνδυνος να κάνεις κάποιο λάθος, ακόμα κι αν είναι επαναλαμβανόμενη).
Όπως είδες, άλλος λέει:
“you dont have to safety off until your stop moving which then yes you do need to safety”.
Και γενικώς ο καθένας λέει το μακρύ του και το κοντό του. ΟΛΟΙ ξέρουν το θέμα πάντως.
Κάτι άλλο που τσίμπησα πάντως από όλα αυτά τα ποσταρίσματα είναι το:
“Plus i like my 6 figure wage with a job that…”
Που σημαίνει ότι οι τύποι έχουν μισθό πάνω από $100.000 το χρόνο για τη δουλειά που κάνουν.
Για την τροχαλία:
Νομίζω ότι δεν επιβαρύνει την κατασκευή, αρκεί βέβαια να έχει προβλεφτεί κατά το σχεδιασμό του πύργου. Αυτά τα πράματα δε γίνονται με τσόντες εκ των υστέρων. Αν ήμουν ο ενδιαφερόμενος, θα την ζήταγα να υπάρχει standard σε όλες τις τέτοιες κατασκευές. Ξέρεις π.χ. ότι οι μεγάλοι στύλοι φωτισμού (σε κόμβους δρόμων) που είναι πολύ ψηλοί και έχουν πολλά φωτιστικά σώματα πάνω τους έχουν ένα εσωτερικό σύστημα που κατεβάζει όλη την κεφαλή με τα φωτιστικά στο έδαφος για να αλλαχτούν λάμπες? Μπορεί να κοστίζει λίγο στην αρχή, αλλά το maintenance είναι πανεύκολο (άρα και φτηνό).
Ακόμα και στην Ελλάδα οι στύλοι γίνονται έτσι πλέον!