Σημαντικό είναι να γνωρίζουμε τις δυνατότητες ενός ποδηλάτου πριν το αγοράσουμε και τα χαρακτηρικστικά του...
Καταρχήν χωρίζονται σε μεγάλες κατηγορίες:
1) κουρσάκια
2) mtb
3) πόλης
1) κουρσάκια
κατά γενική ομολογία είναι τα πιο γρήγορα ποδήλατα, έχουν αεροδυναμική σχεδίαση μεγάλη δυσκαμψία με εξαίρεση τις κούρσες μεγάλων αποστάσεων και έχουν σκυφτή θέση οδήγησης έχουν 28” ρόδες οι οποίες παίρνουν λάστιχο max 700x25 με εξαίρεση τα cyclocross υποκατηγορίες
α) κούρσα αντοχής είναι η κλασική κούρσα που γνωρίζουν όλοι βγαίνει στην κλασσική γεωμετρία με τον οριζόντιο σωλήνα παράλληλο με το έδαφος και σε slopping γεωμετρία όπου αλλάζουν τις μοίρες ώστε ο κάθετος να είναι ποιο μικρός στον αντίστοιχα ίδιο αναβάτη (η slopping γεωμετρία έχει βγει για να είναι το ποδήλατο ποιο ξεκούραστο ενώ η κλασική γεωμετρία είναι ποιο γρήγορη ειδικά στης ανηφόρες γιατί πατάς ποιο δυνατά). Όταν κάνουμε μια κούρσα για μεγάλες αποστάσεις διαλέγουμε μαλακά κράματα αλουμινίου η σίδερο (cro-mo) - για όλες της άλλες υπάρχουν αλουμίνια άνθρακα και τιτάνιο για την κατασκευή του σκελετού σημαντικό είναι το χαμηλό βάρος του σκελετού
και ένα ποιο sloppy
β) κούρσα χρονομέτρου
Εχει πιο αεροδυναμική σχεδίαση από τα αντοχής και ο αναβάτης είναι πιο μαζεμένος πάνω στο ποδήλατο, η σέλα έρχεται πιο μπροστά και το τιμόνι πιο χαμηλά και όλα αυτά για να βελτιώσουμε την αεροδυναμική, επίσης η πίσω ρόδα συνήθως μπαίνει μέσα στον κάθετο ο οποίος έχει βαθούλωμα για να μπαίνει η ρόδα μέσα.
Τα ποδήλατα χρονομέτρου είναι ακατάλληλα για χρήση σε αγώνες αντοχής και σε προπονήσεις πολλών χλμ. Και ο λόγος είναι η σκληρότητα του σκελετού, γιατί και πολύ κουραστικό είναι και υπάρχει κίνδυνος να σπάσει το ποδήλατο (ο σκελετός είναι συνήθως από πολύ σκληρά αλουμίνια ή άνθρακα ή ειδικά επεξεργασμένο σκληρό ατσάλι, εδώ μην μπερδεύεστε με τα ξεκούραστα cro-mo)
στο δε τιμόνι έχω δει τιμόνια από ατσάλι για να μην “λαστιχαρει”
γ) κούρσα πίστας
έχουν ίδια γεωμετρία με τα ποδήλατα χρονομέτρου. Επίσης πολύ σκληρά πλαίσια ο κάθετος είναι πλατύς και πολλές φορές δεν μπαίνει ντίζα σέλας και δένει η σέλα κατευθείαν πάνω στον κάθετο έχουν αεροδυναμική σχεδίαση με καμπύλες (όπως και τα χρονομέτρου) και χρησιμεύουν σε αγώνες μέσα σε πίστα ποδηλασίας εξ ου και το όνομα τους.
Οι διάφορες τους με τα υπόλοιπες κούρσες είναι ότι τα συγκεκριμένα ποδήλατα δεν έχουν φρένα και ταχύτητες και αν σταματήσεις να κάνεις πετάλι, σταματάει μετά από λίγο και το ποδήλατο
Τα πίστας όπως και του χρονομέτρου έχουν συνήθως κλειστούς τροχούς πίσω για περισσότερη αεροδυναμική
δ) ποδήλατο τριαθλου
οπτικά έχει το ίδιο σχήμα με τα χρονομέτρου αλλά η γεωμετρία του δεν προσφέρει στον αναβάτη τόσο αεροδυναμική θέση, είναι πιο άνετο και χρησιμοποιείται σε πολλαπλά αγωνίσματα που έχουν μέσα και το ποδήλατο όπως το τριαθλο
ε) fitness
είναι ποδήλατο αντοχής με ίσιο τιμόνι, απλά προσφέρει πιο όρθια στάση οδήγησης
στ) cyclocross
είναι ποδήλατα κούρσας που δέχονται μεγαλύτερα ελαστικά από τις κατηγορίες που αναφέραμε μέχρι τώρα και συνήθως είναι και τρακτερωτα
και ο λόγος είναι ότι αυτές οι κούρσες έχουν φτιαχτεί για μονοπάτια σε βουνά...
Δεν έχουν τα φρένα που έχουν οι άλλες κούρσες αλλά cantilever ή v-brake. Αν και συνήθως μπαίνουν cantilever που παρόλο που δεν είναι το ίδιο ισχυρό δεν πιάνει εύκολα λάσπες και έτσι βολεύει περισσότερο σε ένα ποδήλατο που μπαίνει κυρίως μέσα στις λάσπες
2)Mtb
Εδώ υπάρχουν υποκατηγορίες που βασική τους διαφορά είναι το μέγεθος της μπροστινής ανάρτησης και η προσθήκη ανάρτησης πίσω.
α) Mtb ht (hardtail) είναι το κλασικό ποδήλατο βουνού
έχει ελαστικά από 1.75 μέχρι 2.10 ίσως και 2.30 σε ελάχιστες περιπτώσεις έχει μόνο μπροστά ανάρτηση και τα υλικά κατασκευής είναι αλουμίνιο και ανθρακονήματα. Η ανάρτηση μπροστά μπορεί να είναι από 60mm μέχρι και 100mm, σπάνια 120mm,.
Φρένα έχουν rim-brake (v-brake) δισκόφρενα και παλιότερα cantilever τα οποία καταργήθηκαν (βγαίνουν κυρίως για cyclocross)
Ο σκελετός είναι μεγάλης αντοχής λόγο της χρήσης που προορίζεται
Από τα mtb, το ht θεωρείται το πιο γρήγορο κυρίως στην ανηφόρες επειδή δεν έχει πίσω ανάρτηση (που λόγω της ελαστικότητας έχει απώλειες)
για αυτό και οι εταιρίες βελτιώνουν κάθε χρόνο το σύστημα ανάρτησης για εξαλειφθούν οι απώλειες
β) mtb fs
έχει τα ίδια χαρακτηριστηκά απλώς έχει και πίσω ανάρτηση που συνήθως είναι στο σημείο κάτω από την σέλα ή πίσω από την σέλα
οι αναρτήσεις είναι πολλών τύπων αλλά ίδιων διαδρομών με τα ht
(κάτω από την σέλα)
(πίσω από την σέλα)
γ) Mtb all mountain – enduro – freeride
είναι πανομοιότυπα ποδήλατα με αλλαγές στην γεωμετρία που τα καθιστά πιο παιχνιδιάρικα η ποιο δεμένα ή πιο κατάβασης, έχουν μπρος-πίσω ανάρτηση και σε αντίθεση με τα fs έχουν αναρτήσεις από 120-160mm
και εδώ υπάρχουν διαφορά συστήματα πίσω ανάρτησης
δ) Mtb downhill
το πιο βαρύ, το πιο στιβαρό και το πιο επικίνδυνο από τα ποδήλατα βουνού.
Είναι ποδήλατα με μεγάλες αναρτήσεις και η πίσω ανάρτηση συνήθως είναι με ελατήριο (οι αναρτήσεις είναι πάνω από 160mm και τα ποδήλατα είναι πάνω από 17 κιλά).
Είναι γενικότερα ποδήλατα που χρησιμοποιούνται μόνο για καταβάσεις μια και λόγο γεωμετρίας δεν μπορείς να τα ανεβάσεις σε ανηφόρα, επίσης οι αθλητές dh φοράνε πανοπλία για προστασία
ε) mtb trial είναι σαν τα ht χωρίς πίσω ανάρτηση και είναι ποδήλατα που χρησιμοποιούνται σε αγώνες 4x (εδώ υπάρχουνε και ποδήλατα διπλής ανάρτησης) αλλά κυρίως για να κάνει κανείς ακροβατικά μέσα στην πόλη - είναι κάτι σαν τα bmx
Γενικότερα στα mtb υπάρχουνε πολλές κατηγορίες ανάλογα με το τι θέλει να κάνει η να πποωθήσει η εκάστοτε εταιρία - προσπάθησα να τις ομαδοποιήσω όσο γίνεται χωρίς να ξεφύγουμε σε μακροσκελή κείμενα
Επίσης υπάρχουν και τα φτηνά Mtb τα οποία φτιάχνανε από σκελετούς σιδερένιους
4) city - ποδήλατα πόλης
α) κλασικό ποδήλατο πόλης
είναι αυτό που λέμε γυναικείο που συνήθως μπαίνει καλάθι μπροστά, συνήθως δεν έχει ταχύτητες και είναι για μικρές αποστάσεις
26-28 τροχούς ανάλογα την εταιρία.
Ο σκελετός είναι συνήθως σιδερένιος ή κάποιο φτηνό αλουμίνιο
(εδώ ένα με ταχύτητες χρησιμεύει όταν κάνουν κόντρες οι νοικοκυρές)
β) trekking – city
γεωμετρία που έρχεται όπως το Mtb με διαφορά ότι ο οριζόντιος σωλήνας είναι πιο κοντός έτσι ώστε να έχεις πιο όρθια στάση οδήγησης
η διαφορά trekking – city είναι στο ότι το trekking έχει μπροστά ανάρτηση και έχει ανταλλακτικά mtb αλλά με 48 δόντια στο δισκοβραχίονα
ενώ τα city έχουν ανταλλακτικά από κούρσες και πιο λεπτές ρόδες
τα trekking βγαίνουν και με πιο χοντρά λάστιχα και τρακτερωτα για να μπορούνε να πάνε και σε χωματόδρομο
συνήθως είναι με 28” ρόδες αλλά εταιρίες βγάζουν και με 26”
εδώ κυρίως αλουμινίου σκελετοί αλλά και κάποια σιδερένια (cro-mo)
τα σιδερένια φτιάχνονται συνήθως για διαδρομές πολλών χλμ
ενώ μέσα στην πόλη συνιστάται αλουμίνιο για μεγαλύτερη ταχύτητα
αλλά εδώ μπορεί ο καθένας να διαλέξει ό,τι τον βολεύει
με ανταλλακτικά κούρσας
με ποιο κλασικής σχεδίασης σκελετό
με ανταλλακτικά mtb
με σκελετό “γυναικείο”
Slopping με mtb ανταλλακτικά και ανάρτηση
γ) σπαστό ποδήλατο
αν και είναι ιδιαίτερη κατηγορία ποδηλάτου το κατατάσσω στα πόλης μιας και μόνο μέσα σε μια πόλη βρίσκει χρησιμότητα
σπαστά υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια
απλως έχουν πλέον εξελιχτεί - και ο καταναλωτής πρέπει να πληρώσει την εξέλιξη
τα παλιά σπαστά δίπλωναν απλά στην μέση και κάποια δίπλωναν στον λαιμό
τα καινούργια διπλώνουν και παίρνουν το μέγεθος μιας βαλίτσας
ειναι πρακτικά για την εύκολη μεταφορά στο γραφείο και στα ΜΜΜ
έχουν συνήθως μικρούς τροχούς και ταχύτητες
υλικά κατασκευής είναι αλουμίνιο και σίδερο (cro-mo)
συνιστάται αλουμίνιο γιατί είναι πιο γρήγορο άρα πιο βολικό για τις διαδρομές μέσα στη πόλη και ζυγίζει λιγότερο
και είναι σημαντική η ταχύτητα γιατί τα περισσότερα έχουν μικρούς τροχούς (υπάρχουν και σπαστά με 26” τροχούς),
η επιλογή του υλικού είναι προσωπική υπόθεση “περί ορέξεως”
στα ποδήλατα πόλης θα δείτε πολλές κατηγορίες : με ανάρτηση χωρίς ανάρτηση, με φτερά, χωρίς φτερά και πάει λέγοντας
αλλά η χρήση και οι δυνατότητες είναι συγκεκριμένες
άλλες εταιρίες κάνουν και ποδήλατα πόλης με πιο σκυφτή θέση οδήγησης για να το κάνουν πιο fitness το ποδήλατο αλλά αυτό είναι όπως είπαμε και στην αρχή, πινελιές από την εκάστοτε εταιρία για να πουλήσει ποιο εύκολα το προιόν της
Tώρα η ερώτηση παραμένει τι ποδήλατο να διαλέξω?
Σημαντικό είναι να ξέρουμε τι θέλουμε να πετύχουμε με την αγορά ποδηλάτου
Θα προσπαθήσω να δώσω τους βασικότερους λόγους που παίρνει κάποιος ένα ποδήλατο και τις αντίστοιχες καλές επιλογές που μπορεί να έχει
Βέβαια πολλές φορές οι λόγοι της αγοράς είναι πάνω απο ενας, οπότε ή συμβιβάζεσαι με το ότι δεν μπορείς να τα έχεις όλα σε ένα ποδήλατο ή αγοράζεις όσα ποδήλατα νομίζεις οτι χρειάζεσαι
1) άθληση-χάσιμο κιλών
εδώ συνιστώ 3 ποδήλατα: κούρσα αντοχής , fitness , mtb
Για να χάσουμε κιλά, η διατροφή είναι πολύ σημαντική
όπως και το να μην χρησιμοποιούμε βαριά πατήματα, δηλ. να έχουμε αυξημένο cadence (στροφές/λεπτό)
οι παλμοί να είναι στο 60-70% και ο χρόνος άθλησης να είναι πάνω απο 90 λεπτά
στην άθληση εξαρτάται τι θέλουμε να πετύχουμε και πάντα με συμβουλές αθλητίατρου – γυμναστή
α) κούρσα αντοχής:
έχει σκυφτή θέση οδήγησης που σημαίνει ότι γυμνάζει το σώμα και όχι μόνο τα πόδια, έχεις λιγότερες αντιστάσεις λόγο κατασκευής και αυτό βοηθάει στο να πιάσεις πιο εύκολα και ποιο σωστά ρυθμό
β) fitness:
τα ίδια με την κούρσα αντοχής, με ελαφρώς πιο όρθια στάση διότι αντί για κυρτό τιμόνι έχει ίσιο τιμόνι - παραμένει όμως σκυφτή
γ) mtb
παρόλο που χαρακτηρίζεται ως ποδήλατο βουνού και αυτός ήταν ο αρχικός του σκοπός μπορείς αλλάζοντας ελαστικά να το κάνεις ένα 26” fitness.
χάνεις σε ταχύτητα και αεροδυναμική αλλά μπορείς απλά βάζοντας τα παλιά ελαστικά να πας βουνό οπότε έχεις ένα πιο all around ποδήλατο
επίσης με την ανάρτηση μπροστά έχεις ελαστικότητα στις ανηφόρες που το καθιστά πιο αργό από τις παραπάνω κατηγορίες αν και εδώ δίνεται η λύση τις ανάρτησης με κλείδωμα
από εκεί και πέρα οποιοδήποτε ποδήλατο και σε γυμνάζει και βοηθάει στο χάσιμο κιλών απλά τα συγκεκριμένα 3 το κάνουν ποιο “σωστά”
2) τουρισμός-βόλτες στην επαρχία
α) trekking:
είναι ποδήλατο με όρθια στάση οδήγησης το οποίο το καθιστά πιο ξεκούραστο και χρησιμοποιείς κυρίως τα πόδια σου για να κινηθείς (εξηγώ παρακάτω)
τα μειονεκτήματα του είναι ότι δεν μπορεί να μπει σε πολύ κακό χωματόδρομο κυρίως λόγο ανάρτησης, στη δε ανηφόρα υστερεί λόγο γεωμετρίας
όταν πρόκειται για trekking με ανταλλακτικά κούρσας έχεις πιο λεπτά ελαστικά που σημαίνει λιγότερες τριβές περισσότερα fuit (λάστιχο)
και έλλειψη ανάρτησης
επίσης παρόλο που το σύνηθες είναι οι 28” τροχοί συναντάμε και 26” τροχούς
γενικά είναι το ποδήλατο που θα το παίζουμε τουρίστες που απλά δεν θέλουμε να καταναλώσουμε diesel
β) fitness – Κουρσα αντοχής
έχεις μεγαλύτερη ταχύτητα και πιο σωστή από άποψη γυμναστικής στάση σώματος αλλά και ποιο κουραστική, - για να εξηγήσω και αυτό που είπα και για τα trekking: σε ποδήλατα όπου είσαι σκυφτός δουλεύεις πολύ κοιλιακούς (τραβάνε την ώρα που κάνεις ποδήλατο) και ραχιαίους και ώμους και καρπούς για αυτό γυμνάζεις όλο σου το σώμα ενώ στο trekking-city δουλεύεις μόνο πόδια .
κινείσαι κύριος σε άσφαλτο και έχεις περισσότερες αβαρίες στα ελαστικά όποτε θέλει μεγαλύτερη πρόληψη
βολεύει όταν θέλουμε να κάνουμε τουρισμό συνδυάζοντας το με καλύτερη γυμναστική και μεγάλες ταχύτητες
γ) mtb
εδώ έχουμε πάλι τις περισσότερες επιλογές αλλά περιοριζόμαστε στην ταχύτητα λόγω των 26” τροχών. Οταν το έχουμε με slik ελαστικά κινούμαστε κυρίως σε άσφαλτο αλλά μπαίνουμε και σε βατούς χωματόδρομους
όταν θέλουμε να κινηθούμε σε βουνίσιους δρόμους και μονοπάτια βάζουμε το κλασικό λάστιχο
ανάλογα τη διαδρομή
και εδώ το mtb κερδίζει τον ρόλο του all around ποδήλατο
επίσης να τονίσω ότι η 26" ειναι πιο αντοχής - όχι πως έχεις πρόβλημα με μια καλή 28" που στα ταξίδια ειναι πιο γρήγορη
3) μετακίνηση στην πόλη
α) σπαστό
ποδήλατο πο είναι πτυσσόμενο - όπως αναφέρω πιο πάνω στις κατηγορίες
μειονέκτημα όπως αναφέρω είναι ότι είναι μόνο για την πόλη όχι πως αν το βγάλεις για βόλτες στην φύση θα πάθει κάτι
εδώ θέλω να τονίσω την χρησιμότητα του σπαστού που είναι το μοναδικό που έχει το τέλειο αντικλεπτικό σύστημα και επίσης δεν θα σου απαγορεύουν να το πάρεις μέσα στα ΜΜΜ γιατί απλά μετατρέπεται σε μέγεθος μιας βαλίτσας, οπότε το παίρνεις μαζί σου στο λεωφορείο και στην δουλεια
αλλά προσωπικά πιστεύω οτι είναι πιο ακριβό από ότι αξίζει πραγματικά
β) κλασικό ποδήλατο πόλης
συνιστάται κυρίως για το χαμηλό του κόστος
είναι το ποδήλατο τις νοικοκυράς που θα πάει λαϊκή θα του βάλει καλάθι, θα το φορτώσει με σακούλες κτλ κτλ
βολεύει μόνο για μικρές διαδρομές και λόγω του γυναικείου σκελετού μπορείς να κάνεις ποδήλατο με φούστα
είναι για περιορισμένες χρήσεις
γ) trekking city
ουσιαστικά είναι τα πιο γρήγορα στην μετακίνηση - αυτά με mtb ανταλλακτικά είναι πιο βαριά, έχουν πιο χοντρά λάστιχα και ανάρτηση ενώ αυτά με ανταλλακτικά κούρσας είναι πιο ευαίσθητα πιο γρήγορα και πιο ελαφριά
συνήθως προτιμάμε κάτι ενδιάμεσο δλδ όχι τόσο λεπτό λάστιχο και όχι ανάρτηση
ο 28” τροχός δεν τα καθιστά τόσο ευέλικτα αν και κυκλοφορούν και με 26” όπως είπαμε και πιο πάνω, οπότε όταν δεν έχουμε ποδηλατοδρόμους αλλά κινούμαστε σε ελληνικές πόλεις αυτό πολλές φορές μας δυσκολεύει στους ελιγμούς που πρέπει να κάνουμε.
έχει επίσης το πλεονέκτημα τις όρθιας στάσης που το καθιστά ποιο ξεκούραστο
δ) κούρσα αντοχής – fitness
έχει τα μειονεκτήματα τις λεπτής ρόδας αλλά και τα πλεονεκτήματα που είναι η επιπλέον ταχύτητα
είναι και αυτό δυσκίνητο παρόλο που έχει κοντά chainstays
χρησιμοποιούνται και για delivery σε πόλεις του εξωτερικού
επίσης πέραν της μετακίνησης έχουμε και τα πλεονεκτήματα της γυμναστικής
τα fitness απλά μας δίνουν πιο όρθια στάση οδήγησης λόγω ίσιου τιμονιού
ε) mtb
και πάλι το all-around ποδήλατο
από ότι καταλάβατε είναι πιο αντοχής από όλα, πιο ευέλικτο, έχει μπροστινή ανάρτηση καλής ποιότητας που την καθιστά χρήσιμη σε δρόμους που γίνονται μονίμως έργα
και δεν χρειάζεσαι ποδηλατοδρόμους για να κινείσαι άνετα και σε γυμνάζει καλύτερα
είναι φτηνότερο από trekking-κουρσες και το μόνο που χρειάζεται είναι να του βάλεις λεπτά ελαστικά
στ) cyclocross
Προσφέρει ότι και η κούρσα αντοχής – fitness απλά έχει πιο χοντρά λάστιχα, θα βγει πιο εύκολα σε κακοφτιαγμένους δρόμους και δεν παθαίνει εύκολα fuit αλλά έχει και περισσότερες τριβές το λάστιχο
4) οικονομία
εδώ ισχύουν τα ίδια με τα παραπάνω με πιο βολικό τα trekking-city μιας και μας νοιάζει μόνο να γλιτώνουμε εισιτήρια από ΜΜΜ και βενζίνη και να κινούμαστε με άνεση και ταχύτητα
5) βόλτες στο βουνο
α) mtb εδώ παίζουν κυρίως τα mtb σε όλες τις κατηγορίες ανάλογα αν θέλουμε ανηφόρες και ταχύτητα παίρνουμε ένα ht ενώ fs για περισσότεροι άνεση στις καταβάσεις
freeride για περισσότερα παιχνίδια all mountain – enduro για περισσότερες καταβάσεις και dh όταν θέλεις μόνο κατάβαση
το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να έχεις κάποια εμπειρία πάνω στο βουνό για να διαλέξεις ποδήλατο βουνού
β) cyclocross
είναι για μονοπάτια με λάσπες κυρίως και με πολύ περπάτημα όπου δεν πάει το ποδήλατο -
γενικότερα είναι ένα παιχνιδιάρικο ποδήλατο μιας και γλιστράς στις λάσπες και προκαλεί πολύ γέλιο
google... cyclocross videos για να καταλάβετε τι εννοώ!
με λίγα λόγια μπορείτε πλέον μόνοι σας να επιλέξετε το τι ποδήλατο ταιριάζει στης δικές σας ανάγκες (γενικότερα τα mtb είναι τα πιο all-around ποδήλατα), αλλά ανάλογα τι αναζητά περισσότερο ο καθένας (άνεση – γυμναστική – αντοχή - ευελιξία) μπορεί να διαλέξει την κατηγορία που του αρμόζει...
Συμβουλές:
Πάντα διαλέγουμε το ποδήλατο που χρειαζόμαστε για να μην έχουμε μελλοντικές αναβαθμίσεις! Επιλέγουμε το σωστό μέγεθος και το σωστό υλικό (αλουμίνιο-σίδερο-carbon κ.α.) και προτιμάμε ανταλλακτικά που να έχουν διάρκεια στον χρόνο...
Διαλέγουμε ποδήλατο με τουλάχιστον 8 ταχύτητες πίσω γιατί η κασέτα είναι κουμπωτή που σημαίνει καλύτερης ποιότητας και μεγαλύτερης αντοχής!
Αποφεύγουμε τ' ανταλλακτικά που είναι πλαστικά όπως μανέτες και πεντάλ και κοιτάμε τ' ανταλλακτικά να είναι ισορροπημένα δλδ όχι ένα ανταλλακτικό κατηγορίας 1 και το άλλο 5 κατηγορίες πιο κάτω...
Αποφεύγουμε τα δισκόφρενα σε φτηνής κατηγορίας ποδήλατα
Και τέλος τα δισκόφρενα μπαίνουν αφού βάλουμε μια αντίστοιχα ακριβή και καλή ανάρτηση!
Σημ.:
Χρησιμοποίησα κυρίως τις εταιρίες bianchi και fidusa γιατί είναι εταιρίες που έχουν την δυνατότητα να κατασκευάσουν ποδήλατο ακριβώς στα μέτρα σου το οποίο είναι πολύ σημαντικό.Η fidusa είναι η μοναδική ελληνική κατασκευάστρια εταιρία που έχουμε, αλλά μπορείς σε όλες τις εταιρίες να βρεις αξιόλογα ποδήλατα...
Καλό είναι όταν αγοράζουμε ένα ποδήλατο να έχει αξιόλογο service, για αυτό θέλουν προσοχή οι αγορές από internet
Κοιτάμε η τιμή να είναι αντάξια της δουλειάς που θέλουμε να κάνουμε... είναι λάθος να πάρει κάποιος ένα ποδήλατο μεγάλης αξίας για να κάνει βόλτες στην παραλία, αλλά είναι δικαίωμα του καθενός το πως θα ξοδεύει τα χρήματα του - απλά δεν είναι κανόνας ότι μόνο αν δώσουμε μια περιουσία, θα μπορούμε να κάνουμε ποδήλατο
και το σημαντικότερο όλων μια καλή σέλα, να είναι άνετη ειδικά για τα αγοράκια για να μην έχουν πρόβλημα με τον προστάτη (υπάρχνουν σέλες με σχίσιμο για να μην πιέζεται ο προστάτης)! Οι επιλογές είναι πολλές στο θέμα σέλας και καλό είναι να την δοκιμάζουμε πριν την αγοράσουμε...
Καλές βόλτες, ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΑ και με κράνος!
Και πάντα όρθιοι