αγαπητέ
η ανάπτυξή σου μου θυμίζει σοβιετικό μαρξισμό.
σε όσα ψήγματα μη δογματικά περιέχει,
δεν καταλαβαίνω που υπάρχει μη μαρξιστική θέση του ΠΠ.
ο ΠΠ δεν είναι εκείνος που έχει πει ότι οι έννοιες των δικαιωμάτων και της δημοκρατιας ΟΠΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ δεν μπορούν να μεταφερθούν ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΑ σε όλες τις κοινωνιες και σε άλλους χρόνους;
ΟΜΩΣ (πρέπει να) ΙΣΧΥΟΥΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ;
όσον αφορά τη σχέση βάσης και εποικοδομήματος συμμερίζομαι τη θέση περί σχετικής αυτονομίας του δεύτερου...
που το μη μαρξιστικό λοιπόν;
Άμα σκάμπαζες λιγάκι Μαρξ θα ήξερες πως και γιατί ο Μαρξ αποδόμησε κάθε θεωρία " δικαιωμάτων" κλπ ως αστικές πλάνες κλπ. Φυσικά συνεπάγεται πως ο Μαρξ δεν ήταν ανθρωπιστής? Κάθε άλλο.
Αλλά η ανάπτυξη των εσωτερικών δυνάμεων της κοινωνίας είναι αυτή που απελευθερώνει τον άνθρωπο . Δηλαδή η πλήρης ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων.
Τώρα λαμβάνεις μια κοινωνία που είναι κατά βάση μικροαστική, με μικρή ιδιοκτησία, χαμηλό βαθμό συσσώρευσης και συγκεντρωσης κεφαλαίου, με ένα σαράφικο τραπεζικό κεφάλαιο και μια ημι-παράνομη ιδιωτική μικροοικονομία, και από πάνω ένα βαρύ κράτος που λειτουργεί με όρους πιο καθυστερημένους και από τον οθωμανική αυτοκρατορία...
Πως σκατά θα γίνει προοδευτικό όλο αυτό το πράγμα? Η κοινωνία δεν αντανακλά αυτό? Αντίθετα αν αφήσεις δυνάμεις ελευθερες να προωθήσουν να " ξεμπουκώσουν" την συσσώρευση, την ταχεία συγκέντρωση κεφαλαίου, την άνοδο τεχνολογίας , επικοινωνίας κλπ θα υπάρχει μια ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων.
Αυτό ΘΑ ΕΧΕΙ ΩΣ ΣΥΝΕΠΕΙΑ την ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ . Και όχι τον κατακερματισμό της , όπως συμβαίνει τώρα. Δε θα σου εγγυηθώ ότι θα υπάρξει αυθωρεί και παραχρήμα "σοσιαλιστικό εργατικό κράτος", αλλά σίγουρα θα υπάρχουν καλύτερες προυποθέσεις για πραγματικό με ίδιες δυνάμεις εργατικό συνδικαλισμό. Θα υπάρχει μια προλεταριακή τάξη πιο συμπαγής που ανεξάρτητα αν κάνει ήττες ή νίκες, ότι κάνει θα εκφράζει αυτό που είναι και θα είναι δικό της... και θα δυναμώνει στην πορεία.
Αλλά με " νουθεσίες" κυρήγματα" " φώτισης" και κατήχησης, ή ακόμη χειρότερα με " επιβολή" εκ των άνω δήθεν του ανθρωπισμού, των δικαιωμάτων , του αντιρατσισμού και της " προόδου" , αυτό είναι το λιγότερο προβοκατόρικο εφόσον μάλιστα δεν συνοδεύεται από καμιά μεταβολή στο υλικό επίπεδο. Και φυσικά είναι γνωστό εκ των προτέρων πως το αποτέλεσμα είναι ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ συσπείρωση και αναδίπλωση, ακόμη και από τμήματα της κοινωνίας με περισσότερη ή λιγότερη προοδευτική διάθεση. Και που δε το έχουμε δει αυτό το σενάριο.
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, στη σοβιετική εισβολή στο αφγανιστάν,. Οι σοβιετικοί πήγαν με το ζόρι να επιβάλλουν κάποιες εκ των άνω προοδευτικές ρυθμίσεις. Ωστόσο το μόνο που κατάφεραν ήταν να συσσπειρώσουν τις μάζες περισσότερο στην αντίσταση και μάλιστα να κάψουν το ίδιο το περιεχόμενο των ρυθμίσεων. Που καθεαυτό ήταν σωστό αλλά θα έπρεπε να έρθει με φυσιολογικό τοκετό, δλδ εκ των έσω από την αφγανική κοινωνία και όχι με τη δύναμη των σοβιετικών τανκς και αεροπλάνων.
Έτσι και τώρ ο όποιος αντιρατσισμός , προοδευτισμός κλπ θα επέλθει μέσα από εσωτερικές ζυμώσεις στην ελληνική κοινωνία ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΕΠΕΛΘΟΥΝ ΕΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΠΑΕΙ ΛΙΓΟ ΜΠΡΟΣΤΑ το επίπεδο των παραγωγικών σχέσεων. Και όχι με τους διάφορους Παπούλιες, Αλαβάνους ,Εκκλησίες με 5 διμοιρίες ΜΑΤ και με διάφορες άλλες αστυνονικού, ή δικανικού τύπου " ηθικιστικές" καταγγελίες και αποφάνσεις...