Νέα

Μουσουλμανική Μειονότητα Θράκης: Τι νομίζετε;

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα pornopapos
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 13K
  • Εμφανίσεις 251K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 4 άτομα (0 μέλη και 4 επισκέπτες)

str81977

Τιμημένος
Εγγρ.
17 Απρ 2006
Μηνύματα
13.679
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
166
Όταν λοιπόν υπάρχουν γνωστά δεκάδες φανερά και νομιμότατα σχολεία στον ελλαδικό χώρο, ποιός ο λόγος για την ύπαρξη των κρυφών και πού ακριβώς είναι αυτά? Επίσης: ποιά είναι η πιό παλιά αναφορά σε κρυφό σχολειό? Την ξανακάναμε νομίζω τη συζήτηση...

Και ξαναλέω...
Αν στα νόμιμα σχολεία που όντως υπήρχαν, ξεκινούσε κάποιος να μιλά για ελεύθερους έλληνες, για τη Χάρτα του του Ρήγα, για μισαλλόδοξο καταπιεστικό σουλτάνο και κακούς τούρκους, τί χρόνο του έδινες προτού τον σουβλίσουν;
 

aigeas

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
4 Ιουλ 2009
Μηνύματα
10.454
Like
19
Πόντοι
166
Όταν λοιπόν υπάρχουν γνωστά δεκάδες φανερά και νομιμότατα σχολεία στον ελλαδικό χώρο, ποιός ο λόγος για την ύπαρξη των κρυφών και πού ακριβώς είναι αυτά? Επίσης: ποιά είναι η πιό παλιά αναφορά σε κρυφό σχολειό? Την ξανακάναμε νομίζω τη συζήτηση...
μια ερωτησουλα μεγαλειοτατε....αφου λοιπον δεν ηταν κρυφα αλλα φανερα οι δασκαλοι ποιοι ηταν;;;;  αποφοιτοι της μαρασλειου;;
 

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366
Όταν λοιπόν υπάρχουν γνωστά δεκάδες φανερά και νομιμότατα σχολεία στον ελλαδικό χώρο, ποιός ο λόγος για την ύπαρξη των κρυφών και πού ακριβώς είναι αυτά? Επίσης: ποιά είναι η πιό παλιά αναφορά σε κρυφό σχολειό? Την ξανακάναμε νομίζω τη συζήτηση...

Η κουβέντα έχει ξαναγίνει πράγματι.
Θεωρείς λοιπόν ότι το κρυφό σχολειό ήταν ένας θρύλος, αλλά γιατί να μπει στον κόπο ο λαός να τον πλάσει?Τι θα είχε να κερδίσει από αυτό?Τα κατορθώματά του με την Επανάσταση δεν αρκούσαν?Έπρεπε να εφεύρουν τον "μύθο" του κρυφού σχολειού για να αποδείξουν τι?Τζάμπα μαγκιά (μικρομαγκιά μάλιστα) όταν έχεις αποδειχτεί ήδη μάγκας?
 

Επισκέπτης
Και ξαναλέω...
Αν στα νόμιμα σχολεία που όντως υπήρχαν, ξεκινούσε κάποιος να μιλά για ελεύθερους έλληνες, για τη Χάρτα του του Ρήγα, για μισαλλόδοξο καταπιεστικό σουλτάνο και κακούς τούρκους, τί χρόνο του έδινες προτού τον σουβλίσουν;
Μηδενικό χρόνο,ωστόσο μπορούσε κάποιος απλά να διδάσκει...

Να μην κάνει τους βωμούς της μάθησης επαναστατικά αυτοδιαχειριζόμενα στέκια!!! :2funny:
 

skaska

Μέλος
Εγγρ.
16 Απρ 2009
Μηνύματα
6.476
Like
11
Πόντοι
66
μια ερωτησουλα μεγαλειοτατε....αφου λοιπον δεν ηταν κρυφα αλλα φανερα οι δασκαλοι ποιοι ηταν;;;;  αποφοιτοι της μαρασλειου;;

Ε, σε πρώτη φάση θα σου πρότεινα να διαβάσεις τον αντίστοιχο τόμο της "Ιστορίας του Ελληνικού Έθνους" της Εκδοτικής Αθηνών.
 

Επισκέπτης
Η κουβέντα έχει ξαναγίνει πράγματι.
Θεωρείς λοιπόν ότι το κρυφό σχολειό ήταν ένας θρύλος, αλλά γιατί να μπει στον κόπο ο λαός να τον πλάσει?Τι θα είχε να κερδίσει από αυτό?Τα κατορθώματά του με την Επανάσταση δεν αρκούσαν?Έπρεπε να εφεύρουν τον "μύθο" του κρυφού σχολειού για να αποδείξουν τι?Τζάμπα μαγκιά (μικρομαγκιά μάλιστα) όταν έχεις αποδειχτεί ήδη μάγκας?
Την καθαρότητα του αίματος,εθίμων,ήθους...

Δεν αναμειχθήκανε με τους βάρβαρους Τούρκους υποτίθεται...
 

skaska

Μέλος
Εγγρ.
16 Απρ 2009
Μηνύματα
6.476
Like
11
Πόντοι
66
Η κουβέντα έχει ξαναγίνει πράγματι.
Θεωρείς λοιπόν ότι το κρυφό σχολειό ήταν ένας θρύλος, αλλά γιατί να μπει στον κόπο ο λαός να τον πλάσει?Τι θα είχε να κερδίσει από αυτό?Τα κατορθώματά του με την Επανάσταση δεν αρκούσαν?Έπρεπε να εφεύρουν τον "μύθο" του κρυφού σχολειού για να αποδείξουν τι?Τζάμπα μαγκιά (μικρομαγκιά μάλιστα) όταν έχεις αποδειχτεί ήδη μάγκας?

Μιλάμε για την αποτυχημένη επανάσταση, η οποία είχε καταπνιγεί ήδη όταν οι ευρωπαίοι αποφάσισαν για δικούς τους λόγους να απελευθερώσουν το 1/3 (και λιγότερο) του ελλαδικού χώρου?
 

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366
Μηδενικό χρόνο,ωστόσο μπορούσε κάποιος απλά να διδάσκει...

Να μην κάνει τους βωμούς της μάθησης επαναστατικά αυτοδιαχειριζόμενα στέκια!!! :2funny:

Ναι μωρέ τους παλιομαλάκες, πήγαιναν και δίδασκαν τα παιδάκια ότι ο Τούρκος είναι δυνάστης και ότι πρέπει να μην ξεχνούν την καταγωγή τους, ώστε κάποια μέρα να κερδίσουν την ελευθερία τους...
Άκου εκεί πράγματα...
 

Επισκέπτης
Το κρυφό σχολειό (που λειτουργούσε ολοφάνερα)

(Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα)

Ένα παραμύθι, που μας συνόδεψε από τα πρώτα μαθητικά μας χρόνια ήταν το παραμύθι για το «κρυφό σχολειό». Για το

φεγγαράκι μου λαμπρό

φέγγε μου να περπατώ

να πηγαίνω στο σκολειό

να μαθαίνω γράμματα

και τα λοιπά, που υποτίθεται πως λέγανε τα παιδάκια πηγαίνοντας νύχτα και κρυφά στην Εκκλησιά για να μάθουν γράμματα.

Στην πραγματικότητα όλη η φιλολογία περί κρυφού σχολειού είναι παραμύθι. Κανένας έγκυρος ιστορικός, ούτε ο Παπαρρηγόπουλος, που αφιερώνει στην εποχή της τουρκοκρατίας τους δύο από τους εννέα τόμους της «Ιστορίας του Ελληνικού Έθνους», ούτε ο Σάθας, εις την «Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα» του, ούτε και η νεώτερη δεκατετράτομη «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους» της Εκδοτικής Αθηνών, κάνουν οποιαδήποτε μνεία περί κρυφού σχολειού. Στο τελευταίο μάλιστα σύγγραμμα και συγκεκριμένα στον 10ο τόμο και στη σελίδα 366, οι συντάκτες του σχετικού κεφαλαίου Γ. Ζώρας και Α. Αγγέλου (καθηγητές πανεπιστημίου αμφότεροι), είναι κατηγορηματικοί: «Κρυφό σχολειό δεν υπήρξε, πρόκειται για μύθο», υποστηρίζουν. Το ίδιο είχε πει από τον 19ο ήδη αιώνα ο Μ. Γεδεών και κατά τον 20ον ο Γιάννης Βλαχογιάννης: «Δεν υπάρχει καμία ιστορική μαρτυρία που να βεβαιώνει την ύπαρξη κρυφού σχολειού», βεβαιώνει.

Πώς όμως δημιουργήθηκε ο σχετικός μύθος; Κατά τη γνώμη μου οι αιτίες που τον γέννησαν είναι  δύο. Η πρώτη είναι να καταδειχτεί η βαρβαρότητα και ο φωτοσβεστικός ρόλος των Τούρκων κατακτητών και ο δεύτερος να αναδειχτεί ο ρόλος της Εκκλησίας στην πνευματική αναγέννηση του έθνους. Και στις δύο υπάρχει πυρήνας ιστορικής αλήθειας. Λίγες δεκαετίες μετά την Άλωση της Πόλης εμφανίζονται οι πρώτες ενδείξεις παρακμής της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, που θα εκδηλωθεί ολοκάθαρα στα επόμενα διακόσια χρόνια. Οι Οθωμανοί παίρνοντας την Πόλη, αναμφισβήτητα κέρδισαν πολλά (λαμπρή και ιστορική πρωτεύουσα, ενοποίηση των ασιατικών και ευρωπαϊκών εδαφών τους κλπ.) έχασαν όμως το σπουδαιότερο: την πολιτιστική παράδοση, που έστω και κουτσουρεμένη επιβίωνε ακόμα στην ετοιμοθάνατη Κωνσταντινούπολη. Απόχτησαν ένα χρυσό κλουβί, χωρίς όμως το καλλικέλαδο πουλί που βρισκόταν μέσα και που πέταξε στη Δύση.

Ως τότε, σε μίμηση και σε αντιπαράθεση με τη φθίνουσα Ρωμανία, η αναπτυσσόμενη Οθωμανική Αυτοκρατορία, είχε αξιόλογες επιδόσεις στην εκπαίδευση και τον πολιτισμό. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρόδρομος της Αναγέννησης (και στην Ελλάδα, αλλά και στη Δύση) ο Γεώργιος Γεμιστός – Πλήθων σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Αδριανούπολης, που τα χρόνια εκείνα, επί Μουράτ, ήταν η πρωτεύουσα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Μετά την Άλωση οι νικητές Οθωμανοί υιοθέτησαν όλα σχεδόν τα ελαττώματα των προκατόχων τους, αλλά τους ξέφυγαν τα προτερήματά τους και κυρίως την έφεση για παιδεία και πολιτισμό.

Τον πρώτον αιώνα μετά το πάρσιμο της Πόλης, οι υπόδουλοι Χριστιανοί, που αποτελούσαν το Ρουμ Μιλέτ (το γένος των Ρωμαίων), πέρασαν από ένα στάδιο πνευματικού και εκπαιδευτικού μουδιάσματος. Οι μεγάλοι δάσκαλοι είχαν φύγει στη Δύση. Καινούργια σχολεία δεν ιδρύθηκαν. Ο αναλφαβητισμός του χριστιανικού πληθυσμού αυξήθηκε κατακόρυφα. Η Εκκλησία όμως, για να λειτουργήσει, είχε ανάγκη από ιερείς, που έπρεπε να ξέρουν στοιχειωδώς να διαβάζουν τα ιερά βιβλία. Έτσι λειτούργησαν μέσα στους ναούς εκκλησιαστικά σχολεία που κατάρτιζαν στοιχειωδώς τους μέλλοντες κληρικούς. Ανεξάρτητα όμως από αυτά τα εκκλησιαστικά φροντιστήρια, σε ορισμένες πόλεις με πρώτη την Αδριανούπολη, εξακολούθησαν να υπάρχουν και να λειτουργούνε σχολεία στοιχειώδους εκπαίδευσης. Φυσικά η ποιότητα της εκπαίδευσης αυτής ήταν πολύ χαμηλή και  οι περισσότεροι μαθητές μάθαιναν μόνο να διαβάζουν και να γράφουν. Ιδιαίτερα σχολικά κτίρια ήταν σπάνια ή μικρής χωρητικότητας. Πολύ συχνά οι μαθητές μαζεύονταν στο νάρθηκα των εκκλησιών. Δεν υπήρχαν επίσης διδακτικά βιβλία. Για τη στοιχειώδη εκπαίδευση χρησιμοποιούσαν εκκλησιαστικά βοηθήματα: την Οκτώηχο, το Ψαλτήρι ή τη Σύνοψη. Ίσως εδώ να βρίσκεται ο ιστορικός πυρήνας του μύθου για το κρυφό σχολειό.

Το ουσιαστικό βήμα προόδου στην εκπαίδευση άρχισε να γίνεται από τα μέσα του επόμενου (16ου) αιώνα. Με κέντρα τη Χίο, που λίγες δεκαετίες πριν ήταν γενοβέζικη κτίση, τη Λέσβο, την Αδριανούπολη και την Κωνσταντινούπολη ιδρύονται πολλά σχολεία, όπου διδάσκουν αξιόλογοι δάσκαλοι. Οι τελευταίοι προέρχονται συνήθως από την βενετοκρατούμενη ακόμη Κρήτη ή τα Επτάνησα και έχουν σπουδάσει σε πανεπιστήμια της Ιταλίας. Σύμφωνα με μαρτυρία  της εποχής το 1586, στην Αθήνα, που ήταν μια μικρή επαρχιακή πόλη, λειτουργούσαν πολλά σχολεία

Έτσι φτάνουμε στις αρχές του 17ου αιώνα στην εμφάνιση μεγάλων Σχολών, όπως η Σχολή των Κυδωνιών, η Σχολή των Αγράφων, η Ζωσιμαία Σχολή στα Γιάννενα, η Αθωνιάς Σχολή  και άλλες  σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, χώρια το Πατριαρχικό Σχολείο που λειτουργούσε στην Πόλη από τον 16ο αιώνα. Πολλές από τις σχολές αυτές ήταν πανεπιστημιακού επιπέδου και βέβαια η ύπαρξη και η λειτουργία τους προϋπέθεταν πως υπήρχαν στοιχειώδη και μέσα σχολεία, από τα οποία προέρχονταν οι μαθητές τους. Πρέπει εδώ να τονιστεί πως σε όλη τη διάρκεια της τουρκοκρατίας οι οθωμανικές αρχές δεν έκλεισαν κανένα χριστιανικό σχολείο, ούτε απέρριψαν αίτημα χριστιανικών κοινοτήτων να ανοίξουν σχολείο.

Είναι λοιπόν λογικό πως εκεί που λειτουργούσαν φανερά και ανεμπόδιστα κανονικά σχολεία όλων των βαθμίδων η ύπαρξη «κρυφού σχολειού» περίττευσε.

Το Έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθινό
Διονύσιος Σολωμός
 

gl

Μέγας
Εγγρ.
6 Ιουλ 2009
Μηνύματα
129.571
Κριτικές
475
Like
505
Πόντοι
4.906
Μιλάμε για την αποτυχημένη επανάσταση, η οποία είχε καταπνιγεί ήδη όταν οι ευρωπαίοι αποφάσισαν για δικούς τους λόγους να απελευθερώσουν το 1/3 (και λιγότερο) του ελλαδικού χώρου?
αυτην.....ζητω η βρετανικη αυτοκρατορια ρε..... :rockon: :rockon:
 

skaska

Μέλος
Εγγρ.
16 Απρ 2009
Μηνύματα
6.476
Like
11
Πόντοι
66
Ναι μωρέ τους παλιομαλάκες, πήγαιναν και δίδασκαν τα παιδάκια ότι ο Τούρκος είναι δυνάστης και ότι πρέπει να μην ξεχνούν την καταγωγή τους, ώστε κάποια μέρα να κερδίσουν την ελευθερία τους...
Άκου εκεί πράγματα...

Και αυτά τα λέγανε παπάδες στις εκκλησίες ε?
 

str81977

Τιμημένος
Εγγρ.
17 Απρ 2006
Μηνύματα
13.679
Κριτικές
2
Like
6
Πόντοι
166
Πιο πάνω μιλούσαμε για την ελληνικότητα της μακεδονίας...
Παρά τις δεκάδες αν όχι εκατοντάδες πηγές, ήδη από την αρχαιότητα, τα αρχαιολογικά ευρήματα, τα τεκμήρια κτλ, κάποιοι λένε ότι από πουθενά δεν αποδεικνύεται η ελληνικότητα των αρχαίων μακεδόνων...
Τώρα για ένα αμφισβητούμενο ζήτημα, προφανώς θα πείθονταν ότι υπήρχε κρυφό σχολείο αν τους δείχναμε αναλυτικό πρόγραμμα, πιστοποιητικό αποφοίτησης και βιντεοσκοπημένη διάλεξη..

Ντάξει, να δεχθώ ότι δεν αποδεικνύεται η ύπαρξή του, ότι οι πηγές δεν είναι επαρκείς κτλ. Αλλά μεταξύ αυτού και του γεγονότος ότι ορσιμένοι κύκλοι το έχοιυν κάνει σημαία περί περαχάραξης της ιστορίας από τους έλληνες, πάει πολύ.
 

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366
Μιλάμε για την αποτυχημένη επανάσταση, η οποία είχε καταπνιγεί ήδη όταν οι ευρωπαίοι αποφάσισαν για δικούς τους λόγους να απελευθερώσουν το 1/3 (και λιγότερο) του ελλαδικού χώρου?

Αρχηγέ, με ή χωρίς βοήθεια κατάφεραν να σηκώσουν κεφάλι μετά από 400 χρόνια. Εμένα για "μαγκιά" μου κάνει αυτό.
 

Επισκέπτης
Ναι μωρέ τους παλιομαλάκες, πήγαιναν και δίδασκαν τα παιδάκια ότι ο Τούρκος είναι δυνάστης και ότι πρέπει να μην ξεχνούν την καταγωγή τους, ώστε κάποια μέρα να κερδίσουν την ελευθερία τους...
Άκου εκεί πράγματα...
Ο Τούρκος από πού προκύπτει ότι ήτανε δυνάστης 400 χρόνια;;;

Την επανάσταση την υποκινήσανε οι ευρωπαίοι κ χάρη σε αυτούς πέτυχε για να καταστρέψουν(σταδιακά) την ισχυρή Οθωμανική Αυτοκρατορία που ήτανε απειλή.



 

aigeas

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
4 Ιουλ 2009
Μηνύματα
10.454
Like
19
Πόντοι
166
Μιλάμε για την αποτυχημένη επανάσταση, η οποία είχε καταπνιγεί ήδη όταν οι ευρωπαίοι αποφάσισαν για δικούς τους λόγους να απελευθερώσουν το 1/3 (και λιγότερο) του ελλαδικού χώρου?
ειναι που ξερεις ιστορια....πηγουλες που λεει και το παπι;;
 

aigeas

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
4 Ιουλ 2009
Μηνύματα
10.454
Like
19
Πόντοι
166
Ο Τούρκος από πού προκύπτει ότι ήτανε δυνάστης 400 χρόνια;;;

Την επανάσταση την υποκινήσανε οι ευρωπαίοι κ χάρη σε αυτούς πέτυχε για να καταστρέψουν την Οθωμανική Αυτοκρατορία που ήτανε απειλή.
ωπα ωπα ωπα.....
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom