Κυριαρχία της Honda στις 3 πρώτες θέσεις
Ο Marc Marquez κέρδισε τη δεύτερη συνεχόμενη pole position και δείχνει άπιαστος. Δίπλα του οι Dani Pedrosa και Stefan Bradl, με εργοστασιακή και δορυφορική RC213V ενώ ακολουθούν τα Yamaha με Aleix Espargaro (Open), Lorenzo και Rossi.
Ο δαιμονικός πρωταθλητής συνέτριψε το περσινό δικό του ρεκόρ στην πίστα Circuit of The Americas κατά ένα τέταρτο του δευτερολέπτου, κάνοντας το 2 στα 2 όσον αφορά τις φετινές pole position.
Ο Ισπανός ήταν ταχύτερος σε όλες τις δοκιμαστικές περιόδους της Παρασκευής και του Σαββάτου και έκανε το νέο ρεκόρ κατά τη διάρκεια της Q2. Στον 2ο γύρο της Q2 μάλιστα, παρόλου που έχασε το μπροστινό της μοτοσυκλέτας κινδυνεύοντας να πέσει άτσαλα, έκανε χρόνο κατά 0,135 δευτ. καλύτερο από το περσινό του ρεκόρ!
Ο Marquez στους πρώτους εκείνους γύρους ήταν απολαυστικός, αφού όσο οι υπόλοιποι έστυβαν εαυτούς και μοτοσυκλέτες για να ξετρυπώσουν από κάπου κάποιο εκατοστό, αυτός έπαιζε με τα όρια της πρόσφυσης στροφή παρά στροφή λες και οδηγούσε παπί!
Προς το τέλος σοβάρεψε και έσπασε 2 ακόμη φορές το ρεκόρ του, κατεβαίνοντας στο 2’02’’ 773, το οποίο βέβαια θα σπάσει του χρόνου ο ίδιος. Ως ένδειξη του πού κινείται ο Marquez θα αναφέρουμε ότι ο μικρός έκανε τέσσερις μόλις γύρους στην Q2 που ήταν όλοι ταχύτεροι από τον ταχύτερο του Pedrosa.
Ο συναθλητής του στην Repsol Honda, ο Dani Pedrosa, ήταν δεύτερος ταχύτερος σε απόσταση 289 χιλ., ενώ 134 ακόμη χιλιοστά πιο αργός ήταν ο τρίτος, Γερμανός Stefan Bradl της LCR Honda. Ο Bradl χρειάζεται αποτέλεσμα οπωσδήποτε. «Δεν θέλω να τερματίσω 8ος», είπε χαρακτηριστικά.
Στην 4η θέση, όχι απρόσμενα πια, ο πρώτος των Open, Ισπανός Aleix Espargaro της NGM Forward Racing, με δεύτερο επίζηλο τίτλο: ταχύτερος όλων των Yamaha, εργοστασιακών, δορυφορικών και Open. Ο μεγάλος Espargaro γύρισε σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πιο αργά από τον Marquez. Πάντως έχει πρόβλημα με τα ελαστικά του και στον αγώνα δύσκολα θα επαναλάβει τον άθλο του Κατάρ.
Κι αυτό το αποτέλεσμα ήρθε παρότι στην Q1 - που του έδωσε το δικαίωμα να περάσει στην Q2-, ο Aleix καρδιοχτύπησε έχοντας κάνει ένα μεγάλο τακτικό λάθος που παραλίγο να του κοστίσει την καλή θέση εκκίνησης.
Ο Ισπανός έκανε νωρίς έναν καλό γύρο και γύρισε στα πιτ, νομίζοντας πως έχει εξασφαλίσει την πρόκριση στην Q2. Όμως στον τελευταίο του γύρο ο νεοφώτιστος Scott Redding με την Drive M7 Aspar RCV1000R έπιασε ένα φοβερό ρυθμό.
Από τους επιμέρους χρόνους στα πρώτα sector ήταν φανερό πως θα πέρναγε τον Espargaro που είχε πεταχτεί πάνω, χωρίς όμως ελπίδα έστω για έναν γύρο, αφού έμεναν κάπου 20 δευτ. για τη λήξη της περιόδου. Τελικά ο Redding έπεσε πάνω σε πιο αργούς αναβάτες και δεν κατάφερε να υπερσκελίσει τον Aleix για 74 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Δίπλα στον αναβάτη της Open, στη δεύτερη σειρά εκκίνησης, οι δυο της Movistar Yamaha, ο Jorge Lorenzo και ο Valentino που κατάφεραν με πολλή προσπάθεια να κάνουν τον ίδιο σχεδόν χρόνο! Τελικά τα χρονόμετρα έδωσαν την 5η θέση τον Jorge, ως έχοντα γυρίσει κατά 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου από τον θρυλικό συναθλητή του.
Ο Ισπανός ήταν λιγότερο κακόκεφος από ό,τι στο Κατάρ, αλλά το Σάββατο κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του μετά από υπερπροσπάθεια του manager της Ομάδας Wilco Zeelenberg, που πέρασε όλη τη μέρα στην πίστα, παρατηρώντας την οδήγηση του Jorge σε κάθε στροφή και κατόπιν διορθώνοντας τα λάθη του.
Δύσκολα τα πράγματα για τον διπλό παγκόσμιο πρωταθλητή που πρέπει να αρχίσει συγκομιδή βαθμών, μέχρι να φέρει νέα λάστιχα η Bridgestone και νέο πρόγραμμα κινητήρα η Yamaha. Αν θέλει να έχει ελπίδες...
Ο Zeelenberg πάντως αποτύπωσε την πραγματικότητα, λέγοντας: «Μοιάζει λες κι ο Marquez οδηγεί παντού και πάντα σε ρυθμό χρονομετρημένων. Αλλά με το σκληρό πίσω λάστιχο, όταν όλοι οι άλλοι χρησιμοποιούν το μεσαίο...»
Ο σκληρόπετσος Ολλανδός επαναλαμβάνει σε κάθε ευκαιρία ότι η σαιζόν είναι μεγάλη και όλα μπορούν να συμβούν. Έχει φυσικά δίκιο. Ανάμεσα όμως στα «όλα» αυτά, αναφέρει και την πιθανότητα να κερδίσει ο Marquez 14 από τους 18 αγώνες!
Πρώτος στην 3η σειρά εκκίνησης έφτασε ο Cal Crutchlow της Ducati, μισό και κάτι δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Rossi. Πίσω ο άλλος Άγγλος, ο Bradley Smith με την Tech 3 Yamaha. Ένατη θέση για τον τρελο-Τζόε, Andrea Iannone της Pramac Ducati.
Παλεύοντας με λάστιχα ο Andrea Dovizioso έκλεισε τη δεκάδα, ενώ τις τελευταίες δύο θέσεις κατέλαβε ο πρωταθλητής Moto2 Pol Espargaro και ο Alvaro Bautista. Δυστυχώς για τον έμπειρο Nicky Hayden, ταχύτερος από τα Open Honda ήταν ο Redding στην 13η θέση. Ο Nicky έμεινε στην 14η θέση της εκκίνησης και ο Yonny Hernandez της Energy T.I. Pramac Ducati, στην 15η.
Αποτελέσματα Χρονομετρημένων Δοκιμαστικών
Q2
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V), 02.2.773 (μέγιστη ταχύτητα 332)
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 02.3.062 +0.289 (336))
3. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V), 02.3.196 +0.423 (337)
4. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Yamaha) Open, 02.3.240 +0.467 (326)
5. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1), 02.3.243 +0.470 (332)
6. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1), 02.3.244 +0.471 (332)
7. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) Open, 02.3.780 +1.007 (331)
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 02.3.800 +1.027 (330)
9. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) Open, 02.3.842 +1.069 (336)
10. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) ) Open, 02.3.846 +1.073 (333)
11. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1), 02.3.913 +1.140 (334)
12. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V), 02.3.923 +1.150 (336)
Q1
13. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) Open, 02.4.617 (317)
14. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) Open, 02.5.062 (315)
15. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) Open, 02.5.677 (326)
16. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) Open, 02.5.788 (323)
17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) Open, (02.6.239 317)
18. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) Open, 02.6.270 (319)
19. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Yamaha) Open, 02.6’’741 (321)
20. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) Open, 02.6.939 (313)
21. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART) Open 02.7.403 (305)
22. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) Open, 02.7.745 (312)
23. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia) Open, 02.7.761 (320)
Ταχύτερος χρόνος Ελεύθερων Δοκιμαστικών: Marc Marquez ESP Honda 02.3.046 (FP3)
Προηγούμενο ρεκόρ γύρου: Marq Marquez ESP Honda 02.3.021 (2013)
Ταχύτερος γύρος αγώνα: Marc Marquez ESP Honda 02.4.242 (2013)