Νέα

Μάνος Χατζιδάκις

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα marios51
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 95
  • Εμφανίσεις 7K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

Heelover

Τιμημένος
Εγγρ.
8 Ιαν 2007
Μηνύματα
9.250
Κριτικές
27
Like
15
Πόντοι
3.057
ναι... από το cd Λιλιπούπολη!!!

στο google το είδα!!
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.212
Κριτικές
1
Like
1.906
Πόντοι
366
Η μουσική της Λιλιπούπολης είναι της Λένας Πλάτωνος (κυρίως) και του Ν. Κυπουργού και Δ. Μαραγκόπουλου.

Η εκπομπή Λιλιπούπολη παρουσιάζονταν στο 3ο Πρόγραμμα της ΕΡΤ που διευθυντής του ήταν ο Μάνος Χατζιδάκις.
 

memosan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
26 Οκτ 2006
Μηνύματα
12.218
Like
4
Πόντοι
166
Η μουσική της Λιλιπούπολης είναι της Λένας Πλάτωνος (κυρίως) και του Ν. Κυπουργού και Δ. Μαραγκόπουλου.

Η εκπομπή Λιλιπούπολη παρουσιάζονταν στο 3ο Πρόγραμμα της ΕΡΤ που διευθυντής του ήταν ο Μάνος Χατζιδάκης.
σαυρας ο ποιοτικος.....
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.212
Κριτικές
1
Like
1.906
Πόντοι
366
Η Λιλιπούπολη ήταν πολύ, πολύ μπροστά για την εποχή της.

Παιδική εκπομπή που την αγάπησαν οι μεγάλοι.

Και μόνον μέσα στο κλίμα που καλλιέργησε ο Μάνος στο Τρίτο Πρόγραμμα θα μπορούσε να ευδοκιμήσει.
 

Novoselac

Μέλος
Εγγρ.
18 Αυγ 2009
Μηνύματα
820
Κριτικές
4
Like
90
Πόντοι
6
Η μουσική της Λιλιπούπολης είναι της Λένας Πλάτωνος (κυρίως) και του Ν. Κυπουργού και Δ. Μαραγκόπουλου.

Η εκπομπή Λιλιπούπολη παρουσιάζονταν στο 3ο Πρόγραμμα της ΕΡΤ που διευθυντής του ήταν ο Μάνος Χατζιδάκης.
 

tommaso

Μέλος
Εγγρ.
1 Σεπ 2007
Μηνύματα
5.099
Like
2
Πόντοι
66
Η πρώτη εμφάνιση του Χατζιδάκι ως συνθέτη πραγματοποιείται το 1944 με τη συμμετοχή του στο έργο Τελευταίος Ασπροκόρακας του Αλέξη Σολωμού, στο Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν. Στη σχολή του Θεάτρου Τέχνης, ο Χατζιδάκις θα παρακολουθήσει και μαθήματα υποκριτικής, αν και τελικά ο ίδιος ο Κουν θα τον αποτρέψει. Η συνεργασία του με το Θέατρο Τέχνης θα διαρκέσει περίπου δεκαπέντε χρόνια και αποφέρει μουσική για σημαντικό αριθμό έργων του σύγχρονου θεάτρου..

Το 1946 καταγράφεται και η πρώτη του εργασία για τον κινηματογράφο, στην ταινία Αδούλωτοι Σκλάβοι και στα επόμενα χρόνια συνθέτει μουσική για πολλές ελληνικές ή ξένες ταινίες. Ειδικά για την μουσική της ταινίας Το ποτάμι (1959) θα κερδίσει το μουσικό βραβείο του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Το 1950 θα αποτελέσει ιδρυτικό στέλεχος και καλλιτεχνικό διευθυντή του Ελληνικού Χοροδράματος της Ραλλούς Μάνου, όπου παρουσιάζει τα τέσσερα μπαλέτα του, Μαρσύας (1950), Έξι Λαϊκές Ζωγραφιές (1951), Το Καταραμένο Φίδι (1951) και Ερημιά (1958).

Παράλληλα με το Ελληνικό Χορόδραμα, η τραγωδός Μαρίκα Κοτοπούλη αναθέτει στον Χατζιδάκι την σύνθεση της μουσικής για τις Χοηφόρες (1950) από την Ορέστεια του Αισχύλου. Το γεγονός αυτό αποτελεί την αρχή της ενασχόλησης του Χατζιδάκι με πολλές αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες, μεταξύ των οποίων η Μήδεια (1956), ο Κύκλωπας (1959), οι Βάκχες (1962), οι Εκκλησιάζουσες (1956), η Λυσιστράτη (1957) και οι Όρνιθες (1959). Την ίδια εποχή, ο Χατζιδάκις συνεργάζεται και με τον Άγγελο Σικελιανό προκειμένου να συνθέσει τη μουσική για την τελευταία του τραγωδία Ιπποκράτης.

Το 1960 του απονέμεται το βραβείο Όσκαρ για το τραγούδι Τα παιδιά του Πειραιά, από την ταινία του Ζυλ Ντασέν Ποτέ την Κυριακή, το οποίο συμπεριλαμβάνεται και στα δέκα εμπορικότερα τραγούδια του 20ού αιώνα. Ο ίδιος ο Χατζιδάκις, θεωρεί πως η ελαφρά μουσική του για τον κινηματογράφο του προσδίδει μια «ανεπιθύμητη λαϊκότητα» την οποία δεν αποδέχεται και φθάνει στο σημείο να αποκηρύξει μεγάλο μέρος της.

Σημαντικός σταθμός στο έργο του Χατζιδάκι για το θέατρο αποτελεί ακόμα η παράσταση Οδός Ονείρων (1962) σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολωμού και πρωταγωνιστή το Δημήτρη Χορν.

Την περίοδο 1963-1966 διευθύνει την «Πειραματική Ορχήστρα Αθηνών» – της οποίας είναι και ιδρυτής -- και στο σύντομο χρονικό διάστημα της λειτουργίας της δίνει 20 συναυλίες με πρώτες παρουσιάσεις δεκαπέντε έργων ελλήνων συνθετών.

επιτελους ενα θρεντ που αξιζει


μετα απο τοση μαλακια ορισμενων μελων του σαιτ.


μακαρι να αυξανονται αυτα τα θρεντ μπας και αποκτησει λιγο νοημα και επιπεδο το σαιτ.
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.212
Κριτικές
1
Like
1.906
Πόντοι
366
Και για να μην ξεχνιόμαστε.

Ο Μάνος στην κατοχή ήταν οργανωμένος στην ΕΠΟΝ. Ο Χατζιδάκις μαζί με τον Σακελλάριο έβγαιναν με τα χωνιά.

Όπως λέει ο Μίκης Θεοδωράκης ο Χατζιδάκις ήταν στην ΕΠΟΝ του Παγκρατίου (άλλωστε το σπίτι του ήταν στο Παγκράτι) και ήταν ερωτευμένος με την Αρβελέρ που ήταν η καθοδηγήτρια της οργάνωσης του Παγκρατίου.


 

memosan

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
26 Οκτ 2006
Μηνύματα
12.218
Like
4
Πόντοι
166
Και για να μην ξεχνιόμαστε.

Ο Μάνος στην κατοχή ήταν οργανωμένος στην ΕΠΟΝ. Ο Χατζιδάκις μαζί με τον Σακελλάριο έβγαιναν με τα χωνιά.

Όπως λέει ο Μίκης Θεοδωράκης ο Χατζιδάκις ήταν στην ΕΠΟΝ του Παγκρατίου (άλλωστε το σπίτι του ήταν στο Παγκράτι) και ήταν ερωτευμένος με την Αρβελέρ που ήταν η καθοδηγήτρια της οργάνωσης του Παγκρατίου.

:think: :think: :think: :think: :think:
 
OP
OP
M

marios51

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Δεκ 2009
Μηνύματα
17.375
Κριτικές
16
Like
198
Πόντοι
676
Και για να μην ξεχνιόμαστε.

Ο Μάνος στην κατοχή ήταν οργανωμένος στην ΕΠΟΝ. Ο Χατζιδάκις μαζί με τον Σακελλάριο έβγαιναν με τα χωνιά.

Όπως λέει ο Μίκης Θεοδωράκης ο Χατζιδάκις ήταν στην ΕΠΟΝ του Παγκρατίου (άλλωστε το σπίτι του ήταν στο Παγκράτι) και ήταν ερωτευμένος με την Αρβελέρ που ήταν η καθοδηγήτρια της οργάνωσης του Παγκρατίου.

τι εννοεις οταν λες <<και για να μην ξεχνιομαστε>> ?  του κανεις κριτικη?

αμα αρχισεις και τα περι κιναιδος να πας στα αλλα thread
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.212
Κριτικές
1
Like
1.906
Πόντοι
366
τι εννοεις οταν λες <<και για να μην ξεχνιομαστε>> ?  του κανεις κριτικη?

αμα αρχισεις και τα περι κιναιδος να πας στα αλλα thread

Πας καλά;;;;;

Τον παίρνεις ή γέρνεις;;;
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.212
Κριτικές
1
Like
1.906
Πόντοι
366
Και για να την κλείσω την ιστορία γιατί δεν μπορώ τους ανόητους.

Ο Χατζιδάκις έλεγε: "Εγώ ποτέ δεν υπήρξα αριστερός. Γιατί τα λέει αυτά ο Θεοδωράκης δεν ξέρω..."

Και επίσης είχε πει: "Στην Ελλάδα για να πετύχεις θα πρέπει να είσαι ή αριστερός ή πούστης".
 

antisthenis

Administrator
Γλομπεο-στέλεχος
Εγγρ.
20 Ιαν 2006
Μηνύματα
20.650
Κριτικές
148
Λύσεις
5
Like
9.102
Πόντοι
17.085
OP
OP
M

marios51

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Δεκ 2009
Μηνύματα
17.375
Κριτικές
16
Like
198
Πόντοι
676
Και για να την κλείσω την ιστορία γιατί δεν μπορώ τους ανόητους.

Ο Χατζιδάκις έλεγε: "Εγώ ποτέ δεν υπήρξα αριστερός. Γιατί τα λέει αυτά ο Θεοδωράκης δεν ξέρω..."

Και επίσης είχε πει: "Στην Ελλάδα για να πετύχεις θα πρέπει να είσαι ή αριστερός ή πούστης".

σε παρεξηγησα συγνωμη  :jerking:

αφου ηξερα που ηθελες να πας την κουβεντα.... εκανες οτι δεν ηξερες και τι σου ελεγα
 

voltaire45

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
1 Δεκ 2005
Μηνύματα
18.212
Κριτικές
1
Like
1.906
Πόντοι
366
Άντε και μία άλλη:

«......Γεννήθηκα στις 23 Οκτωβρίου του 1925. Ο πατέρας μου ο Γιώργης ήταν δικηγόρος και είχε καταγωγή από το Μύρθιο της Κρήτης. Η μητέρα μου η Αλίκη είναι από την Ανδριανούπολη».

«Αλίκη λέγεται και η μητέρα σου;»
«Στη ζωή μου με καταπίεσαν δυο Αλίκες, η μητέρα μου και η Βουγιουκλάκη!»

«Καλά, και στην Αθήνα πώς ήρθες;» 
«Χώρισαν οι γονείς μου και το 1932 ήρθαμε εδώ με τη μητέρα μου και την αδελφή μου τη Μιράντα. Το 1938 σκοτώθηκε ο πατέρας μου σε αεροπορικό δυστύχημα. Έπεσε το αεροπλάνο με το οποίο ταξίδευε. Ανάμεσα στους επιβάτες που σκοτώθηκαν ήταν και ο διάσημος Αργεντίνος τραγουδιστής Κάρλος Γαρδέλ. Κάθε φορά που ακούω ένα τραγούδι του Γαρδέλ θυμάμαι τον πατέρα μου».

«Και πώς ζούσατε;»
«Πολύ φτωχικά. Η μητέρα είχε μια μικρή σύνταξη, αλλά δεν έφτανε. Για να πληρώνω τις μουσικές μου σπουδές δούλεψα στις πιο απίθανες δουλειές: χαμάλης στο λιμάνι του Πειραιά, παγοπώλης στο εργοστάσιο του Φιξ, υπάλληλος στο φωτογραφείο του Μεγαλοοικονόμου, βοηθός νοσοκόμου στο 401 Στρατιωτικό Νοσοκομείο… Μετά ήρθε ο πόλεμος, η Κατοχή, η αντίσταση. Είχα οργανωθεί στο ΕΑΜ. Ήμουν μαζί με την Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ. Θυμάμαι, μια φορά στον Εμφύλιο, με έπιασαν κάτι ταγματασφαλίτες και με έδειραν τόσο άγρια που μου έσπασαν τα δόντια. Θα με σκότωναν, αλλά ευτυχώς απέναντι ήταν ένα μπορντέλο και βγήκαν έξω τα κορίτσια που δούλευαν εκεί και τους έδιωξαν με φωνές και κατάρες. Αυτές με περιέθαλψαν»…


Και τι δεν θα έδινα για να ακούσω αυτή την ιστορία από το στόμα του ίδιου του Μάνου ..............
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom