Νέα

Κόψιμο Μπογδάνου και Κασιδιάρη

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα whiteman
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 382
  • Εμφανίσεις 17K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

KALLIMAXOS

Ανώτερος
Εγγρ.
9 Νοε 2013
Μηνύματα
7.005
Κριτικές
27
Like
13.199
Πόντοι
6.166
Ο Ανδρούτσος υπήρξε αποδεδειγμένα συνεργάτης των Οθωμανών στα γνωστά "καπάκια" Δεν ήταν αθώοι όλοι οι αγωνιστές του 21.

Τα καπάκια του 1821​


Θαν. Γιαννακόπουλος, καθηγητής Α.Π.Θ

Τα καπάκια, οι μυστικές συμφωνίες των οπλαρχηγών της Ρούμελης με τους Τούρκους, θεωρούνταν γενικά εθνοφελή στρατηγήματα που χρησιμοποιήθηκαν από τους αγωνιστές στη διάρκεια του αγώνος ,κυρίως της Ρούμελης. Όποιος έβαζε καπάκι ή ψευτο-κάπακο επέβαλε ανακωχή, έσωζε τους πληθυσμούς της περιφέρειάς των από τη σφαγή και τη λεηλασία και συνάμα κέρδιζε για παραπέρα ενέργειες πολύτιμο χρόνο. Σε παρόμοιες συμφωνίες κατέφυγαν: ο Βαρνακιώτης, ο Ίσκος, ο Γώγος Μπακόλας, ο Ράγκος, ο Βαλτινός, ο Στορνάρης, ο Σιαφάκας, ο Καραϊσκάκης και βέβαια ο Ανδρούτσος που είχε και την θλιβερή κατάληξη τη δολοφονία του-στραγγαλισμό του από το άλλοτε πρωτοπαλικαρό του, Γιάννη Γκούρα.

Ήταν, δηλαδή μια Χερσοελλαδίτικη τακτική – γνωστή σε όλους και αποδεκτή. Ωστόσο , η έλευση στο Μεσολόγγι του Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου, δολοπλόκου-φαναριώτη, και η δυναμική εμπλοκή του στον ξεσηκωμό της Δυτικής Ελλάδας κατέστησε τα καπάκια πέτρα σκανδάλου και πανίσχυρο πολιτικό επιχείρημα, με πρόσχημα τις επαφές με τον εχθρό, ο ετερόχθων φαναριώτης, είχε την ευχέρεια να διαχωρίζει τους καπετάνιους σε «πατριώτες» και «προδότες» ανάλογα με την τροπή των πραγμάτων και τις ατομικές του επιδιώξεις. Οι αληπασαλήδες κυρίως καπεταναίοι ήρθαν σε δεινή ρήξη με τον ποστέλνικο. Έτσι, ο Βαρνακιώτης εξοβελίστηκε και γύρισε με τους Έλληνες το 1828, όταν στην Ελλάδα ήταν Κυβερνήτης ο Καποδίστριας, ο Μπακόλας πέρασε στο στρατόπεδο των Τούρκων, ο Καραϊσκάκης δικάστηκε ως προδότης (ευτυχώς οι συγγενείς του καπεταναίοι Ισκος, Γιολδασαίοι.κλπ τον έσωσαν και χάρις σε αυτόν σώθηκε και η Επανάσταση μετά την πτώση του Μεσολογγίου 1826), ενώ, ο Ανδρούτσος είχε το οικτρό τέλος που αναφέρουμε.

Ένα διάλογο σχετικό με τα καπάκια ,διαζώσει ο Κασομούλης στα «Ενθυμήματα Αγωνιστών του 21».

Στις αρχές του 1823, οι Τούρκοι της Θεσσαλίας ετοίμαζαν εισβολή στη Δυτική Ελλάδα και πρότειναν ειρήνη (καπάκια)στους Καπεταναίους Στορνάρη, Καραϊσκάκη, Σιαφάκα, που διαφέντευαν τον Ασπροπόταμο, Άγραφα και τις γύρω περιοχές. Ο Στορνάρης , ήταν διστακτικός και ζητούσε (από τους άλλους καπεταναίου) να θέσουν αυστηρούς όρους.

-Ωχ ,αδερφέ, Στορνάρη, φωνάζει ο Καραϊσκάκης, ωσάν να διαπραγματεύεται η Ρωσία με την Τουρκία. Κλείνω την ειρήνη τώρα. Δεν με άρεσε μεθαύριο, την χέζω κι εγώ ,κι εσύ ,κι όλοι μας.

-Ε , λέι, ο Στορνάρης. Όταν είναι ο σκοπός αυτός, είναι άλλο.

Φωνάζουν τον Ταίραγα , απεσταλμένο των Τούρκων.

-Έλα σκατότουρκε,του λέει ο Καραϊσκάκης. Έλα, Εβραίε, απεσταλμένε, και τους Γύφτους.- Έλα να ακούσης, τα κερατά σας, -γαμώ την πίστη σας, και τον Μωχαμέτεν σας. Τι θαρείτε κερατάδες είναι ο πόλεμος και τον κινείτε. Δεν ντρέπεσθε να ζητήσητε συνθήκη, με ένα κοτζάμ σκατο-Σουλτάν Μαχμούτ, να τον χέσω και αυτόν, και το Βεζίρη σας και τον Εβραίο το σελιχτάρ Μπόδα, την πουτάνα.

Του αράδιασε κι άλλες βρισιές κι όλοι γελούσαν ,με τον Τούρκο και θύμωνε.- ,Ορεέ ? Καραισκάκη ,φθάνει ,λέει, στο τέλος ο Τούρκος . Με έβρισες εμένα και την Τουρκιά .Τι θα κάνουμε όμως και άφησε τα λόγια.

-Να λέει ο Καραϊσκάκης. Με αυτούς τους πουτζαράδες και με συνθήκη. Εγώ είμαι άρρωστος και δε μπορώ να ακούω τις φλυαρίες σας.

Ανάλαβε ο Στορνάρης να συζητήσει τους όρους..

Είπαν πολλά ,διαφωνούσαν για τους Χριστιανούς αιχμαλώτους. Που κρατούσαν οι Τούρκοι. Ο Καραϊσκάκης που άκουγε, πετιέται από το κρεβάτι.

-Κερατάδες , Αυτούς που αιχμαλωτίσατε ήταν δικοί σας. ήταν Τούρκοι, ήταν Εβραίοι, διότι ραγιά αυτό θα πή . Να οι έλληνες. Αυτοί σας χέζουν και τώρα και πάντα (Κασομούλης σελ 308).

Στη διάρκεια του ενεατούς αγώνα για την ανεξαρτησία ,η Ρούμελη ,που γειτόνευε με συμπαγείς τουρκοκρατούμενες περιοχές ,τη Θεσσαλία και Ήπειρο με μεγάλα στρατιωτικά κέντρα Λάρισσα και Γάννενα ,έπαιζε το ρόλο κυματοθραύστη ,που δεχόταν την πρώτη ορμή των Τουρκικών εκστρατειών ,τις εξουδετέρωνε, ή μετρίαζε την αποτελεματικοτητά τους, δίνοντας χρόνο στο Μωριά τον τελικό στόχο να προετοιμάσει καλύτερα την αντιμετωπισή τους. Οι τούρκοι μεταξύ 1821 και 1824 έκαναν τέσσερις εκστρατείες. Η πρώτη το 1821 ,σκόνταψε στο χάνι της Γραβιάς, διασπάσθηκε σε μικροεπιχειρήσεις , αλλάζοντας στόχους. Η δεύτερη το 1822 μπροστά στα τείχη του Μεσολογγίου, η Τρίτη μέσα από την Ευρυτανία, με στόχο στο Μεσολόγγι , βάλτωσε στο Αιτωλικό ,εκφυλίστηκε και εγκαταλείφθηκε. Το 1822, η εκστρατεία του Δράμαλη κατόρθωσε , αποδυναμωμένη να περάσει τον Ισθμό ως τον κάμπο της Αργολίδας και να συντριβεί από τον Κολοκοτρώνη ,τον Νικηταρά και λοιπούς, τελικά στα Δερβενάκια.

Η Ρούμελη, χωρίς ένα διοικητικό κέντρο με ένα στο Μεσολόγγι και το άλλο στην Ανατολική Ελλάδα δρούσαν ανεξάρτητα καθώς και η προσωρινή κυβέρνηση στο Ναύπλιο που δρούσαν ανεξάρτητα και κάτω από τις δολοπλοκίες των φαναριωτών. Ο μη συντονισμός αυτών των κέντρων, οι υπόγειες συνεννοήσεις πολλών κοτζαμπάσηδων,νησιωτών κτλ για αποδοχή της πρότασης για τη δημιουργίαενός ημιαυτόνομου κράτους (μόνο η Πελοπόνησσος και οι Κυκλάδες) φόρου υποτελούς στο Σουλτάνο οδήγησε στην πτώση του Μεσολογγίου. Ο Ιμπραήμ μετά την πτώση, επέστρεψε στη Πελοπόννησο. Ο Κολοκοτρώνης έγινε και πάλι αρχιστράτηγος. Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους ήταν το σύνθημα που επικρατούσε στην Πελοπόνησσο.

Τα καπάκια είχαν σοβαρές επιπτώσεις, ευτυχώς για λίγο, στην πορεία της επανάστασης μετά την πτώση του Μεσολογγίου. Ο Κιουταχής, με στόχο την ανατολική Ελλάδα , πρότεινε στους οπλαρχηγούς της Ρούμελης, ειρήνευση χωρίς πολλές διατυπώσεις. Οι περισσότεροι οπλαρχηγοί έκαναν καπάκια όπως αναφέρει ο Φωτιάδης, σελ 387.Οι οπλαρχηγοί ήταν οι: Σιαφάκας, Κοντογιάννης, Τράκας, Ρούκης , Ίσκος, Τσόγκας, Γ.Δυοβουνιώτης, Γιαν, Στάικος, Πεσλής, Γιολδασαίοι (Κωσταντής και ο Ζαχαράκης έμειναν απέξω), Σωτ.Στράτος και Ανδ,Ισκος. Η κατάσταση στη Ρούμελη όμως άλλαξε γρήγορα. Η ανάθεση της αρχιστρατηγίας στον Καραϊσκάκη το 1826 και η θριαμβευτική πορεία του στην Κεντρική και Ανατολική Στερεά, κάνε τους προσκυνημένους να ανανήψουν. Ο ένας μετά τον άλλο εγκατέλειψαν τον Κιουταχή κι επέστρεψαν στο δρόμο του χρέους. Μέχρι τέλους του έτους , δεν απουσίαζε σχεδόν κανένας απ το προσκλητήριο της τιμής.

Θα αναφερθούμε ακόμη σε περίπτώση καπεταναίων που σκόπιμα δεν έκαναν καπάκια ή τα χάλασαν. Η μια ήταν το 1823 πριν την μάχη στο Κεφαλόβρυσο Καρπενησίου, το κατειλημμένο Καρπενήσι, ο Μουσταής πασάς, με τον αέρα που του δίνει η τεράστια αριθμητική του υπεροχή, απαιτεί από τους ντόπιους καπεταναίους και αρματολούς, δηλώσεις υποταγής και ένταξης στο στράτευμά του για να δώσει «συγχώρεση». Κάποιοι το πράττουν, όπως για παράδειγμα ο κατάπτυστος Νίκος Θέος, που είχε παλιότερα δολοφονήσει το Λεπενιώτη, τον αδερφό του Κατσαντώνη.

Άλλοι, προσπαθούν με διάφορα τεχνάσματα να κερδίσουν χρόνο ώστε να αποφασίσουν εάν και πως θα κινηθούν, όπως π.χ. ο αρματολός της περιοχής Καρπενησίου Γιαννάκης Γιολδάσης που δήθεν συνδιαλέγεται με το Μουσταή πασά ,επιτυγχάνοντας προσωρινή δεκαπενθήμερη διορία με τίμημα, όμως, την ομηρία δικών του ανθρώπων. ο ΠΟΥΚΕΒΙΛ αναφέρει στην «Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως» ότι ο Ραμογιάννης ήταν στρατιώτης από το σώμα των Γιολδασαίων και είχε δοθεί ως «ρεέμι» στον Σκόνδρα Πασά από τον Γιαννάκη Γιολδάση (Βλέπε: Θανάση Γιαννακόπουλο, “στα Αχνάρια των Γιολδασαίων”, σελ 128. Θες/κη 2012) .Ο τελευταίος, ζήτησε χρόνο (όταν ο Πασάς τον κάλεσε να προσκυνήσει ,όπως προσκύνησαν και άλλοι καπιταναίοι που αργότερα πήραν την ανταμοιβή της προδοσίας τους σε σημαντικές θέσεις ) πονηρά σκεπτόμενος για να πείσει δήθεν (ψευτοκαπάκια) τους Ευρυτάνες σε υποταγή, μετά όμως από πολεμικό συμβούλιο που έγινε στον Άγιο Νικόλαο Κλαυσί μετά από πρόσκληση του Μάρκου Μπόταση στην πρόσκλησή του γράφει: “Αδελφοί Καπεταναίοι. Εγώ ήρθα εδώ και σκοπόν έχω να προσβάλω τον πασά. Αν θέλετε κατεβάτε κάτω στον Άγιον Νικόλαον του χωριού Κλαψίου να κουβεντιάσουμε και να τον κτυπήσουμε μαζί και αν δεν θέλετε μην έρχεσθε”.

Ο Ζυγούρης Τζαβέλας, οι Γιολδασαίοι, ο Φωτομάρας, ο Ζέρβας, ο Σιαδήμας και οι Κοντογιανναίοι από την Φθιώτιδα, ανταποκρινόμενοι στην πρόσκλησή του, βρέθηκαν στο Κλαψί, για να ακούσουν το σχέδιο του Μάρκου. Ο Γιαννάκης Γιολδάσης ζηταέι λίγες μέρες αναβολή για να κάνει τρόπο να πάρει πίσω του ομήρους.» ¨Όμως, ο Μάρκος του απήντησε όχι καπετάν Γιαννάκη «ας πάνε κι αυτοί κουρμπάνι στην πατρίδα» .Το αποτέλεσμα ο Ραμόγιαννος πράγματι εκτελέσθηκε μπροστά στο κονάκι του Αλή Πασά μετά τη μάχη που βρισκόταν στο Κεφαλόβρυσο , ενώ ο παππάς (παπά- γεώργης από Λάσπη που ήταν ένας από τους ομήρους κατάφερε να διαφύγει, αλλά πιάστηκε από τους Τούρκους και κρεμάσθηκε στο κέντρο του Συγκρέλλου.
 
Εγγρ.
29 Απρ 2023
Μηνύματα
133
Like
120
Πόντοι
1
μα δεν μίλησα για ομορφιά. Για τέλεια γυμνασμένα σώματα μίλησα, περήφανων αντρών οι οποίοι θεωρούσαν τον έντιμο θάνατο τέλεια κατάληξη ενός πολίτη
Γυμνάζονταν οι περισσότεροι και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό. Κι όχι μόνο οι Σπαρτιάτες. Και οι Αθηναίοι επίσης γυμνάζονταν πολύ. Αλλιώς δε θα μπορούσαν να τρέξουν με ασπίδες και πανοπλίες και σπαθιά ( δεν ξέρω πόσα κιλά, αλλά σίγουρα πολλά) κατά των Περσών στον Μαραθώνα και να τους σκοτώνουν για πόσες ώρες ( ενώ από τους Αθηναίους σκοτώθηκαν μόνο 100 + άτομα)
Η αγυμνασια του σύγχρονου Έλληνα ξεκινά εδώ και καιρό κι έχει σχέση με τη σύγχρονη παγκόσμια κουλτούρα την οποία υιοθετήσαμε.
Άλλος τρόπος ζωής στην αρχαιότητα ( τότε στα 20 ήταν πολεμικές μηχανές - τώρα η εποχή προβάλλει άλλες προτεραιότητες)
 
Τελευταία τροποποίηση:

pornliberal

Μέγας
Εγγρ.
18 Ιαν 2018
Μηνύματα
10.744
Κριτικές
40
Like
11.543
Πόντοι
3.946

Τα καπάκια του 1821​


Θαν. Γιαννακόπουλος, καθηγητής Α.Π.Θ

Τα καπάκια, οι μυστικές συμφωνίες των οπλαρχηγών της Ρούμελης με τους Τούρκους, θεωρούνταν γενικά εθνοφελή στρατηγήματα που χρησιμοποιήθηκαν από τους αγωνιστές στη διάρκεια του αγώνος ,κυρίως της Ρούμελης. Όποιος έβαζε καπάκι ή ψευτο-κάπακο επέβαλε ανακωχή, έσωζε τους πληθυσμούς της περιφέρειάς των από τη σφαγή και τη λεηλασία και συνάμα κέρδιζε για παραπέρα ενέργειες πολύτιμο χρόνο. Σε παρόμοιες συμφωνίες κατέφυγαν: ο Βαρνακιώτης, ο Ίσκος, ο Γώγος Μπακόλας, ο Ράγκος, ο Βαλτινός, ο Στορνάρης, ο Σιαφάκας, ο Καραϊσκάκης και βέβαια ο Ανδρούτσος που είχε και την θλιβερή κατάληξη τη δολοφονία του-στραγγαλισμό του από το άλλοτε πρωτοπαλικαρό του, Γιάννη Γκούρα.

Ήταν, δηλαδή μια Χερσοελλαδίτικη τακτική – γνωστή σε όλους και αποδεκτή. Ωστόσο , η έλευση στο Μεσολόγγι του Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου, δολοπλόκου-φαναριώτη, και η δυναμική εμπλοκή του στον ξεσηκωμό της Δυτικής Ελλάδας κατέστησε τα καπάκια πέτρα σκανδάλου και πανίσχυρο πολιτικό επιχείρημα, με πρόσχημα τις επαφές με τον εχθρό, ο ετερόχθων φαναριώτης, είχε την ευχέρεια να διαχωρίζει τους καπετάνιους σε «πατριώτες» και «προδότες» ανάλογα με την τροπή των πραγμάτων και τις ατομικές του επιδιώξεις. Οι αληπασαλήδες κυρίως καπεταναίοι ήρθαν σε δεινή ρήξη με τον ποστέλνικο. Έτσι, ο Βαρνακιώτης εξοβελίστηκε και γύρισε με τους Έλληνες το 1828, όταν στην Ελλάδα ήταν Κυβερνήτης ο Καποδίστριας, ο Μπακόλας πέρασε στο στρατόπεδο των Τούρκων, ο Καραϊσκάκης δικάστηκε ως προδότης (ευτυχώς οι συγγενείς του καπεταναίοι Ισκος, Γιολδασαίοι.κλπ τον έσωσαν και χάρις σε αυτόν σώθηκε και η Επανάσταση μετά την πτώση του Μεσολογγίου 1826), ενώ, ο Ανδρούτσος είχε το οικτρό τέλος που αναφέρουμε.

Ένα διάλογο σχετικό με τα καπάκια ,διαζώσει ο Κασομούλης στα «Ενθυμήματα Αγωνιστών του 21».

Στις αρχές του 1823, οι Τούρκοι της Θεσσαλίας ετοίμαζαν εισβολή στη Δυτική Ελλάδα και πρότειναν ειρήνη (καπάκια)στους Καπεταναίους Στορνάρη, Καραϊσκάκη, Σιαφάκα, που διαφέντευαν τον Ασπροπόταμο, Άγραφα και τις γύρω περιοχές. Ο Στορνάρης , ήταν διστακτικός και ζητούσε (από τους άλλους καπεταναίου) να θέσουν αυστηρούς όρους.

-Ωχ ,αδερφέ, Στορνάρη, φωνάζει ο Καραϊσκάκης, ωσάν να διαπραγματεύεται η Ρωσία με την Τουρκία. Κλείνω την ειρήνη τώρα. Δεν με άρεσε μεθαύριο, την χέζω κι εγώ ,κι εσύ ,κι όλοι μας.

-Ε , λέι, ο Στορνάρης. Όταν είναι ο σκοπός αυτός, είναι άλλο.

Φωνάζουν τον Ταίραγα , απεσταλμένο των Τούρκων.

-Έλα σκατότουρκε,του λέει ο Καραϊσκάκης. Έλα, Εβραίε, απεσταλμένε, και τους Γύφτους.- Έλα να ακούσης, τα κερατά σας, -γαμώ την πίστη σας, και τον Μωχαμέτεν σας. Τι θαρείτε κερατάδες είναι ο πόλεμος και τον κινείτε. Δεν ντρέπεσθε να ζητήσητε συνθήκη, με ένα κοτζάμ σκατο-Σουλτάν Μαχμούτ, να τον χέσω και αυτόν, και το Βεζίρη σας και τον Εβραίο το σελιχτάρ Μπόδα, την πουτάνα.

Του αράδιασε κι άλλες βρισιές κι όλοι γελούσαν ,με τον Τούρκο και θύμωνε.- ,Ορεέ ? Καραισκάκη ,φθάνει ,λέει, στο τέλος ο Τούρκος . Με έβρισες εμένα και την Τουρκιά .Τι θα κάνουμε όμως και άφησε τα λόγια.

-Να λέει ο Καραϊσκάκης. Με αυτούς τους πουτζαράδες και με συνθήκη. Εγώ είμαι άρρωστος και δε μπορώ να ακούω τις φλυαρίες σας.

Ανάλαβε ο Στορνάρης να συζητήσει τους όρους..

Είπαν πολλά ,διαφωνούσαν για τους Χριστιανούς αιχμαλώτους. Που κρατούσαν οι Τούρκοι. Ο Καραϊσκάκης που άκουγε, πετιέται από το κρεβάτι.

-Κερατάδες , Αυτούς που αιχμαλωτίσατε ήταν δικοί σας. ήταν Τούρκοι, ήταν Εβραίοι, διότι ραγιά αυτό θα πή . Να οι έλληνες. Αυτοί σας χέζουν και τώρα και πάντα (Κασομούλης σελ 308).

Στη διάρκεια του ενεατούς αγώνα για την ανεξαρτησία ,η Ρούμελη ,που γειτόνευε με συμπαγείς τουρκοκρατούμενες περιοχές ,τη Θεσσαλία και Ήπειρο με μεγάλα στρατιωτικά κέντρα Λάρισσα και Γάννενα ,έπαιζε το ρόλο κυματοθραύστη ,που δεχόταν την πρώτη ορμή των Τουρκικών εκστρατειών ,τις εξουδετέρωνε, ή μετρίαζε την αποτελεματικοτητά τους, δίνοντας χρόνο στο Μωριά τον τελικό στόχο να προετοιμάσει καλύτερα την αντιμετωπισή τους. Οι τούρκοι μεταξύ 1821 και 1824 έκαναν τέσσερις εκστρατείες. Η πρώτη το 1821 ,σκόνταψε στο χάνι της Γραβιάς, διασπάσθηκε σε μικροεπιχειρήσεις , αλλάζοντας στόχους. Η δεύτερη το 1822 μπροστά στα τείχη του Μεσολογγίου, η Τρίτη μέσα από την Ευρυτανία, με στόχο στο Μεσολόγγι , βάλτωσε στο Αιτωλικό ,εκφυλίστηκε και εγκαταλείφθηκε. Το 1822, η εκστρατεία του Δράμαλη κατόρθωσε , αποδυναμωμένη να περάσει τον Ισθμό ως τον κάμπο της Αργολίδας και να συντριβεί από τον Κολοκοτρώνη ,τον Νικηταρά και λοιπούς, τελικά στα Δερβενάκια.

Η Ρούμελη, χωρίς ένα διοικητικό κέντρο με ένα στο Μεσολόγγι και το άλλο στην Ανατολική Ελλάδα δρούσαν ανεξάρτητα καθώς και η προσωρινή κυβέρνηση στο Ναύπλιο που δρούσαν ανεξάρτητα και κάτω από τις δολοπλοκίες των φαναριωτών. Ο μη συντονισμός αυτών των κέντρων, οι υπόγειες συνεννοήσεις πολλών κοτζαμπάσηδων,νησιωτών κτλ για αποδοχή της πρότασης για τη δημιουργίαενός ημιαυτόνομου κράτους (μόνο η Πελοπόνησσος και οι Κυκλάδες) φόρου υποτελούς στο Σουλτάνο οδήγησε στην πτώση του Μεσολογγίου. Ο Ιμπραήμ μετά την πτώση, επέστρεψε στη Πελοπόννησο. Ο Κολοκοτρώνης έγινε και πάλι αρχιστράτηγος. Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους ήταν το σύνθημα που επικρατούσε στην Πελοπόνησσο.

Τα καπάκια είχαν σοβαρές επιπτώσεις, ευτυχώς για λίγο, στην πορεία της επανάστασης μετά την πτώση του Μεσολογγίου. Ο Κιουταχής, με στόχο την ανατολική Ελλάδα , πρότεινε στους οπλαρχηγούς της Ρούμελης, ειρήνευση χωρίς πολλές διατυπώσεις. Οι περισσότεροι οπλαρχηγοί έκαναν καπάκια όπως αναφέρει ο Φωτιάδης, σελ 387.Οι οπλαρχηγοί ήταν οι: Σιαφάκας, Κοντογιάννης, Τράκας, Ρούκης , Ίσκος, Τσόγκας, Γ.Δυοβουνιώτης, Γιαν, Στάικος, Πεσλής, Γιολδασαίοι (Κωσταντής και ο Ζαχαράκης έμειναν απέξω), Σωτ.Στράτος και Ανδ,Ισκος. Η κατάσταση στη Ρούμελη όμως άλλαξε γρήγορα. Η ανάθεση της αρχιστρατηγίας στον Καραϊσκάκη το 1826 και η θριαμβευτική πορεία του στην Κεντρική και Ανατολική Στερεά, κάνε τους προσκυνημένους να ανανήψουν. Ο ένας μετά τον άλλο εγκατέλειψαν τον Κιουταχή κι επέστρεψαν στο δρόμο του χρέους. Μέχρι τέλους του έτους , δεν απουσίαζε σχεδόν κανένας απ το προσκλητήριο της τιμής.

Θα αναφερθούμε ακόμη σε περίπτώση καπεταναίων που σκόπιμα δεν έκαναν καπάκια ή τα χάλασαν. Η μια ήταν το 1823 πριν την μάχη στο Κεφαλόβρυσο Καρπενησίου, το κατειλημμένο Καρπενήσι, ο Μουσταής πασάς, με τον αέρα που του δίνει η τεράστια αριθμητική του υπεροχή, απαιτεί από τους ντόπιους καπεταναίους και αρματολούς, δηλώσεις υποταγής και ένταξης στο στράτευμά του για να δώσει «συγχώρεση». Κάποιοι το πράττουν, όπως για παράδειγμα ο κατάπτυστος Νίκος Θέος, που είχε παλιότερα δολοφονήσει το Λεπενιώτη, τον αδερφό του Κατσαντώνη.

Άλλοι, προσπαθούν με διάφορα τεχνάσματα να κερδίσουν χρόνο ώστε να αποφασίσουν εάν και πως θα κινηθούν, όπως π.χ. ο αρματολός της περιοχής Καρπενησίου Γιαννάκης Γιολδάσης που δήθεν συνδιαλέγεται με το Μουσταή πασά ,επιτυγχάνοντας προσωρινή δεκαπενθήμερη διορία με τίμημα, όμως, την ομηρία δικών του ανθρώπων. ο ΠΟΥΚΕΒΙΛ αναφέρει στην «Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως» ότι ο Ραμογιάννης ήταν στρατιώτης από το σώμα των Γιολδασαίων και είχε δοθεί ως «ρεέμι» στον Σκόνδρα Πασά από τον Γιαννάκη Γιολδάση (Βλέπε: Θανάση Γιαννακόπουλο, “στα Αχνάρια των Γιολδασαίων”, σελ 128. Θες/κη 2012) .Ο τελευταίος, ζήτησε χρόνο (όταν ο Πασάς τον κάλεσε να προσκυνήσει ,όπως προσκύνησαν και άλλοι καπιταναίοι που αργότερα πήραν την ανταμοιβή της προδοσίας τους σε σημαντικές θέσεις ) πονηρά σκεπτόμενος για να πείσει δήθεν (ψευτοκαπάκια) τους Ευρυτάνες σε υποταγή, μετά όμως από πολεμικό συμβούλιο που έγινε στον Άγιο Νικόλαο Κλαυσί μετά από πρόσκληση του Μάρκου Μπόταση στην πρόσκλησή του γράφει: “Αδελφοί Καπεταναίοι. Εγώ ήρθα εδώ και σκοπόν έχω να προσβάλω τον πασά. Αν θέλετε κατεβάτε κάτω στον Άγιον Νικόλαον του χωριού Κλαψίου να κουβεντιάσουμε και να τον κτυπήσουμε μαζί και αν δεν θέλετε μην έρχεσθε”.

Ο Ζυγούρης Τζαβέλας, οι Γιολδασαίοι, ο Φωτομάρας, ο Ζέρβας, ο Σιαδήμας και οι Κοντογιανναίοι από την Φθιώτιδα, ανταποκρινόμενοι στην πρόσκλησή του, βρέθηκαν στο Κλαψί, για να ακούσουν το σχέδιο του Μάρκου. Ο Γιαννάκης Γιολδάσης ζηταέι λίγες μέρες αναβολή για να κάνει τρόπο να πάρει πίσω του ομήρους.» ¨Όμως, ο Μάρκος του απήντησε όχι καπετάν Γιαννάκη «ας πάνε κι αυτοί κουρμπάνι στην πατρίδα» .Το αποτέλεσμα ο Ραμόγιαννος πράγματι εκτελέσθηκε μπροστά στο κονάκι του Αλή Πασά μετά τη μάχη που βρισκόταν στο Κεφαλόβρυσο , ενώ ο παππάς (παπά- γεώργης από Λάσπη που ήταν ένας από τους ομήρους κατάφερε να διαφύγει, αλλά πιάστηκε από τους Τούρκους και κρεμάσθηκε στο κέντρο του Συγκρέλλου.
Στην πραγματικότητα επρόκειτο για τυχοδιωκτισμους κάποιων πολεμαρχων που επειδή δεν είχαν μια σαφή εθνική αίσθηση και κίνητρο άλλαζαν εύκολα στρατόπεδο.Ο δε Μπακόλας περιγράφεται ως ο ορισμός του τυχοδιωκτισμού που έκανε μπίζνες και με τα δύο στρατόπεδα.Τετοιες καταστάσεις έχουμε δει και σε άλλα μέρη του κόσμου όπως η Τσετσενία και πιο παλιά στους Βαλκανικούς πολέμους στη Μακεδονία
 

troueno

Μέλος
Εγγρ.
14 Απρ 2006
Μηνύματα
3.406
Κριτικές
1
Like
931
Πόντοι
96
στο 15ο λεπτό ρίχνει την βόμβα η Ζωή :s&m_2:
τωρα εγινε συστημικό μεσο η ΕΡΤ ενω παλια αγωνιζόταν να ξαναανοιξει η ΕΡΤ και εχτιζε και μνημεια .

Τραγικη η Κωνσταντοπουλου μας εκαψε τοτε με το"επωνειδιστο" χρεος . Ειχε κανει και εκεινη την επιτροπη χρεους που εφερνε κατι Αφρικανους να λενε τα δικα τους και ποιος ξερει ποσα λεφτα πεταξαμε για να κάνει το κομματι της

Μου θυμιζει μια παλια μου προισταμενη που ολο ελεγε "με χτυπανε επειδη ειμαι γυναικα" και ηθελα να της πω σε "χτυπανε" επειδη εισαι ανικανη και ζουρλή .

Ας παει παλι στην δικηγορια η Ζωη να υπερασπιστει καναν βιαστη (5 χρονια επαιρνε αναβολες για εναν τυπο τελικα εφαγε 12 χρόνια ο τυπάς)
 

Leclerc

Σπουδαίος
Εγγρ.
5 Μαρ 2020
Μηνύματα
6.341
Like
9.446
Πόντοι
2.356
αμα κοπει ο κασι ειμαι μεταξυ τζημερου και συριζα :think:


Δεν τίθεται δίλημμα, Αλεκάρα δαγκωτό, με σταυρό στον ΚΙΝΥΟΥΑ :confused:

Screenshot_65.jpg



Βέβαια δεν έχει πλέον μνημόνιο να σκίσει και ΕΝΦΙΑ να καταργήσει όπως την Π.Φ.Α. αλλά μπορεί να τσιμπήσει τον ΦΠΑ ακόμα μια μονάδα πάνω, να ρίξει τον φράκτη στον Έβρο, να εισάγει ακόμα 500 χιλιάδες λαθρό… αλλά το σπουδαιότερο ότι θα μπορέσει πάλι το παλληκάρι να καταθέσει λουλούδια στην Καισαριανή στην μνήμη των κομμουνιστών.


Screenshot_4.jpg




Άσε που μπορεί να μας αφήσει ο Λούλα και να χρειαστεί το ΠΘ αεροσκάφος να πάει στην κηδεία όπως πήγε το 2016 στου Φιντέλ.
 

tellystalone6969

Ανώτερος
Εγγρ.
12 Δεκ 2012
Μηνύματα
16.386
Like
22.108
Πόντοι
6.056
θα μπορέσει πάλι το παλληκάρι να καταθέσει λουλούδια στην Καισαριανή στην μνήμη των κομμουνιστών.


Screenshot_4.jpg
Πες μας ρε ΣΟΥΡΓΕΛΟ .... Το Μπογδάνο ....

ΓΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
ΣΕ ΠΟΙΑΝΩΝ ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ

τον διέγραψε η "δεξιά" ΝΔ ;;;
 

Leclerc

Σπουδαίος
Εγγρ.
5 Μαρ 2020
Μηνύματα
6.341
Like
9.446
Πόντοι
2.356
Έψησες καμιά 50αρα γυναίκα εργάτη να τον παρατήσει να πάρει εσένα ; ή τσάμπα τρως μαλακίες με τιμολόγιο ;;;
Το τζιπάκι και το σπίτι που μόστραρες .... θα τα έχεις ξοφλήσει μέχρι να χαιρετήσεις ; Πως τη βλέπεις ;



Ρε αποτυχημένη κάμπια, πριν πάω στις ΗΠΑ τα 5 χρόνια στις Σουηδία και Αγγλία είχα ήδη στην άκρη 1μύριο.

Για να δούμε ξέρεις πρόσθεση. Στις ΗΠΑ γνωρίζεις πόσο αμείβεται ένας εξειδικευμένος ιατρός;
 
  • Χαχα
Αντιδράσεις: Νίο
Εγγρ.
26 Μαρ 2012
Μηνύματα
11.998
Like
15.388
Πόντοι
3.656
Tύπε ξέρουμε ότι είσαι φανατικός άθεος αλλά μη συγκρίνεις νεοέλληνες με αρχαίους έλληνες στη θρησκεία. Τουλάχιστον δε θυσιάζουν παρθένες οι νεοέλληνες για να φυσήξει αέρας να πάνε μικρά ασία. Κυρίως επειδή δε βρίσκουν παρθένες :confused:

Το αγύμναστος φτιάχνεται. Χλεχλέδες ήταν και οι αρχαίοι όπως επίσης και συριζόσκυλα που εκτόπιζαν τους άριστους αλλά και λαμόγια που έτρωγαν δημόσιο χρήμα όπως ο παλαιοπασόκος περικλής :tooth:
Άσε που πρέπει να ήταν και υπέρτατοι παντοφλάκηδες! Άλλος έπινε κώνειο να γλιτώσει και άλλοι έκαναν αμάν να γίνει κανάς πόλεμος να γλιτώσουν την παντόφλα και να εκφραστούν ελεύθερα :gay: (σπαρτιάτες) :confused:
για πες μου πότε είδες Ιστορικά τέτοια κίνηση, το να θυσιάζουν οι Έλληνες Παρθένες για να ελέγξουν τον καιρό. Πραγματικά πιστεύεις ότι η Ιλλιάδα και οι Οδύσσεια ήταν κάτι περισσότερο από Μύθοι; ότι δηλαδή πολέμαγαν οι Θεοί μαζί με τους ανθρώπους, ότι υπήρχαν Κύκλωπες, Λαιστρυγόνες, Σειρήνες, η Χάρυβδη; ότι μπορούσες να κατέβεις με καράβι στον κάτω Κόσμο και να ρωτήσεις τη Μοίρα σου; και αν είναι κάτι σίγουρο είναι ότι οι Χριστιανοί έκαψαν αμέτρητα άτομα με την κατηγορία φανταστικών αδικημάτων, ότι ήταν Αιρετικοί, Μάγοι, Λυκάνθρωποι, πως έκαναν σεξ με Δαίμονες κλπ τραγελαφικά
 

Leclerc

Σπουδαίος
Εγγρ.
5 Μαρ 2020
Μηνύματα
6.341
Like
9.446
Πόντοι
2.356
Ένα τίποτε είσαι .

Στις ΗΠΑ , περιμέναν εσένα ..........


Άντε φτάνει το κλάμα εδώ, 3ήμερο Πρωτομαγιάς με 50 μηνύματα κλάψας την ημέρα σε φόρουμ, ναυάγιο χωρίς ζωή, χωρίς δουλειά, χωρίς φίλους.

Τράβα τώρα σε λίγο αρχίζει η συγκέντρωση ανώνυμων αποτυχημένων.
 

tellystalone6969

Ανώτερος
Εγγρ.
12 Δεκ 2012
Μηνύματα
16.386
Like
22.108
Πόντοι
6.056
Άντε φτάνει το κλάμα εδώ, 3ήμερο Πρωτομαγιάς με 50 μηνύματα κλάψας την ημέρα σε φόρουμ, ναυάγιο χωρίς ζωή, χωρίς δουλειά, χωρίς φίλους.

Τράβα τώρα σε λίγο αρχίζει η συγκέντρωση ανώνυμων αποτυχημένων.

ΕΚΤΙΘΕΣΑΙ, ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΗΝΥΜΑ ΣΟΥ , ΟΤΑΝ
ΛΕΣ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟΣ .... ΕΠΕΙΔΗ ΕΒΓΑΛΕΣ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ..... ΙΑΤΡΙΚΗ !!!!!!!!!

Και πιστεύεις ότι θάβεις άλλους , ΟΤΑΝ ΛΕΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΒΓΑΛΑΝ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ !



Η Ιατρική, δεν είναι εμπόριο σκραπ , ούτε χάλυβα. Ούτε μάντρα ταξί ή μεταχειρισμένων ΙΧ.
 
Τελευταία τροποποίηση:

Pornofan

Σπουδαίος
Εγγρ.
6 Ιουλ 2019
Μηνύματα
5.728
Like
8.462
Πόντοι
2.356
για πες μου πότε είδες Ιστορικά τέτοια κίνηση, το να θυσιάζουν οι Έλληνες Παρθένες για να ελέγξουν τον καιρό. Πραγματικά πιστεύεις ότι η Ιλλιάδα και οι Οδύσσεια ήταν κάτι περισσότερο από Μύθοι; ότι δηλαδή πολέμαγαν οι Θεοί μαζί με τους ανθρώπους, ότι υπήρχαν Κύκλωπες, Λαιστρυγόνες, Σειρήνες, η Χάρυβδη; ότι μπορούσες να κατέβεις με καράβι στον κάτω Κόσμο και να ρωτήσεις τη Μοίρα σου; και αν είναι κάτι σίγουρο είναι ότι οι Χριστιανοί έκαψαν αμέτρητα άτομα με την κατηγορία φανταστικών αδικημάτων, ότι ήταν Αιρετικοί, Μάγοι, Λυκάνθρωποι, πως έκαναν σεξ με Δαίμονες κλπ τραγελαφικά
Οι έλληνες ορθόδοξοι χριστιανοί ήταν αγγελούδια και με το αυστηρό θρησκευτικό ταλιμπανικό κράξιμο κρατούσαν τις ελλεεινίδες στα σπίτια τους όχι όπως τώρα με την αθεΐα που δεν έχει μείνει κούφωμα για κούφωμα από τα κέρατα, τα διαζύγια είναι στο 40% και η αναπαραγωγή στο 1 και κάτι ανά ελλεεινίδα. Οι αρχαίοι πήραν τον μπούλο ως αποτυχημένο είδος. Εξαφανίστηκαν εντελώς κατά το 300-400 μ.Χ. Δεν τους έσωσαν οι 12 θεοί στους οποίους έκαναν θυσίες και αφιερώματα, ούτε η μαστουριάρα στους Δελφούς που είχε γίνει fort nox από το χρυσάφι. Ήρθαν οι ταλιμπανοκρίστιανς και τους επήδησαν ως ισχυρότερο είδος που ήταν. Τώρα που διαβρώθηκαν και αυτοί στον δυτικό κομμουνιστικό μπολιτισμό ήρθε η σειρά των ταλιμπανομούσλιμ να πηδήσουν και να εξαφανίσουν τους χριστιανούς. Οι λαοί που έχουν πίστη υπερνικούν και επικρατούν βρίσκοντας τις κατάλληλες φρου φρου δικαιολογίες (ΑΝ χρειάζεται) για να εξαφανίσουν τους αντιπάλους :rockon:
 

Leclerc

Σπουδαίος
Εγγρ.
5 Μαρ 2020
Μηνύματα
6.341
Like
9.446
Πόντοι
2.356
ΛΕΣ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟΣ .... ΕΠΕΙΔΗ ΕΒΓΑΛΕΣ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ..... ΙΑΤΡΙΚΗ !!!!!!!!!


Η Ιατρική, δεν είναι εμπόριο σκραπ , ούτε χάλυβα. Ούτε μάντρα ταξί ή μεταχειρισμένων ΙΧ.



Ααα για αυτό τους σνόμπαρες όταν σε παρακαλούσε ο πρύτανης του ΕΚΠΑ. Σε θυμούνται οι καθαρίστριες που φώναζες "αφήστε με δεν θέλω να γινώ γιατρός, θέλω να βιδώνω μασέλες." :confused:
 

athinaios44

Ανώτατος
Εγγρ.
19 Μαΐ 2018
Μηνύματα
54.369
Like
56.431
Πόντοι
12.756
Ααα για αυτό τους σνόμπαρες όταν σε παρακαλούσε ο πρύτανης του ΕΚΠΑ. Σε θυμούνται οι καθαρίστριες που φώναζες "αφήστε με δεν θέλω να γινώ γιατρός, θέλω να βιδώνω μασέλες." :confused:
δεν εγινε συναντηση και εχασα το μπουφε:undecided:
 

Leclerc

Σπουδαίος
Εγγρ.
5 Μαρ 2020
Μηνύματα
6.341
Like
9.446
Πόντοι
2.356



Άλλο ναυάγιο από εδώ.
Μπορείς να μου πεις από πότε χρησιμοποιεί αυτόν τον λογαριασμό ο τραλάκης;

Δεν σου βάζω πιο δύσκολα να πεις ας πούμε τα posts που έκανε από άλλα nickname.

Κι επίσης πόσα από τα δικά μου έχουν γίνει κατά την διάρκεια της καραντίνας;
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom