Νέα

Κλείσιμο ΕΡΤ-ΝΕΡΙΤ

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα -
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 8K
  • Εμφανίσεις 181K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)

Ποιο νομίζετε πως πρέπει να είναι το νέο όνομα της ΝΕΡΙΤ (πρώην ΕΡΤ) ?

  • ΤΗΛΕΜΙΖΑ

    Ψήφοι: 11 13,3%
  • ΤΗΛΕΜΑΣΑ

    Ψήφοι: 25 30,1%
  • ΤΗΛΕΦΑΓΑΝ

    Ψήφοι: 5 6,0%
  • ΤΗΛΕΒΥΣΜΑ

    Ψήφοι: 19 22,9%
  • ΝΕΡΙΤ

    Ψήφοι: 2 2,4%
  • ΔΓ (απο το ΝΕΡΙΤ καλύτερο ειναι ρε φίλε)

    Ψήφοι: 3 3,6%
  • Αλλο..(προσδιορίστε με post)

    Ψήφοι: 2 2,4%
  • Χέστηκα πως θα την πείτε

    Ψήφοι: 16 19,3%

  • Μέλη που ψήφισαν συνολικά
    83

Geo Dol

Μέλος
Εγγρ.
23 Φεβ 2013
Μηνύματα
7.421
Κριτικές
2
Like
0
Πόντοι
66
αστειεύεσαι; Πολλές φορές...
και αν δεν το γνωρίζεις οι ΝΑΖΙ και εθνικοσοσιαλισμός είναι το ίδιο!!
αφου κατα δηλωση σου ΔΕΝ γνωριζεις τι ειναι ο εθνικοσοσιαλισμος οπως δεν γνωριζεις και ορθογραφια πώς βρισκεις πως ειναι το ιδιο με τους ναζι;
 

GIORGOSK

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Σεπ 2005
Μηνύματα
6.563
Κριτικές
4
Like
2.364
Πόντοι
506
αφου κατα δηλωση σου ΔΕΝ γνωριζεις τι ειναι ο εθνικοσοσιαλισμος οπως δεν γνωριζεις και ορθογραφια πώς βρισκεις πως ειναι το ιδιο με τους ναζι;
είσαι βλάκας; είπα εγώ ότι δεν γνωρίζω; Πες εσύ τι είναι ο Ναζισμός; από που προέρχεται; είναι αρχικά, συντόμευση μια σύνθετης λέξης μήπως, γνωρίζεις; 
 

redmanftw

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
15 Ιαν 2012
Μηνύματα
47.991
Κριτικές
10
Like
96
Πόντοι
376
8764_1385965188283085_174437227_n.jpg
 

Geo Dol

Μέλος
Εγγρ.
23 Φεβ 2013
Μηνύματα
7.421
Κριτικές
2
Like
0
Πόντοι
66
είσαι βλάκας; είπα εγώ ότι δεν γνωρίζω; Πες εσύ τι είναι ο Ναζισμός; από που προέρχεται; είναι αρχικά, συντόμευση μια σύνθετης λέξης μήπως, γνωρίζεις; 
αντε αφου γνωριζεις πες να γελασουμε
 

GIORGOSK

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
14 Σεπ 2005
Μηνύματα
6.563
Κριτικές
4
Like
2.364
Πόντοι
506
αντε αφου γνωριζεις πες να γελασουμε
δεν ξέρω τι προσπαθείς να κάνεις ή να πεις; μάλλον είσαι χαζούλης, στην εθνικοσοσιαλιστική Γερμανία του χιτλερ ή θα σε στείρωναν ή θα σου έκαναν ευθανασία...
 

Geo Dol

Μέλος
Εγγρ.
23 Φεβ 2013
Μηνύματα
7.421
Κριτικές
2
Like
0
Πόντοι
66
δεν ξέρω τι προσπαθείς να κάνεις ή να πεις; μάλλον είσαι χαζούλης, στην εθνικοσοσιαλιστική Γερμανία του χιτλερ ή θα σε στείρωναν ή θα σου έκαναν ευθανασία...
βρε θα πεις ή οχι;
 
Εγγρ.
3 Ιουλ 2006
Μηνύματα
1.200
Like
204
Πόντοι
36
ΡΕ ΒΛΑΚΑ ....

Μην παίζεις σε χωράφια που ΣΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΑ ΒΡΑΚΙΑ ....


ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ ;;;;;;;;;;

Τα ίδια που ξέρεις και από ... ΩΡΘΩΓΡΑΦΗΑ

Γιατί εσύ από που ξέρεις για τον κομμουνισμό - πλην της κλασικής "Μαύρης Βίβλου του Κομμουνισμού" και των αναρίθμητων παραλλαγών της - και μας τα έχεις πρήξει με το αντικομμουνιστικό σου μένος;  
 

redmanftw

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
15 Ιαν 2012
Μηνύματα
47.991
Κριτικές
10
Like
96
Πόντοι
376
Η διαδικτυακή μετάδοση πραγματοποιείται μέσω ενός βαν της EBU που είναι παρκαρισμένο στον προαύλιο χώρο του ραδιομεγάρου της ΕΡΤ. Εκεί οι εργαζόμενοι στέλνουν εικόνα και ήχο σε δορυφόρο που έχει παραχωρήσει η EBU προκειμένου να τη λαμβάνουν τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο.

Η Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση ενημέρωσε τους εργαζόμενους ότι προσφέρει την υπηρεσία Eurovision News Exchange  που έχει έδρα τη Γενεύη προκειμένου να μεταδίδει το live streaming της μαραθώνιας ζωντανής ενημερωτικής εκπομπής που παράγουν οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ που βρίσκονται για δεύτερη ημέρα στο κτίριο παρά την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο κλείσιμο της εταιρίας.

Η επικοινωνία, μάλιστα, της EBU με τους τεχνικούς και τους δημοσιογράφους της ΕΡΤ γίνεται μέσω Facebook και των προσωπικών e-mail των εργαζομένων καθώς οι εταιρικοί λογαριασμοί έχουν διακοπεί. Για το επίγειο ψηφιακό σήμα που αποκαταστάθηκε μετά την ομιλία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά πληροφορίες αναφέρουν ότι βρέθηκε τεχνική λύση από τους εργαζόμενους της ΕΡΤ αρχικά για περιοχές των βορειανατολικών προαστίων.

Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος της EBU, Ζαν Πολ Φιλιπότ, καταδίκασαν την απόφαση της κυβέρνησης κάνοντας λόγο για βίαιη πράξη και το χειρότερο είδος λογοκρισίας.
Σε δήλωσή του σε βελγικό τηλεοπτικό σταθμό ο κ. Φιλιπότ είπε ότι στην Ελλάδα σίγησε βίαια η φωνή της δημοκρατίας «γιατί η κυβέρνηση έστειλε την αστυνομία να διακόψει τη λειτουργία των πομπών και να εμποδίσει τους δημοσιογράφους από το να κάνουν τη δουλειά τους».

Πηγή: protothema.gr

 

caracortado

Μέλος
Εγγρ.
16 Ιαν 2012
Μηνύματα
2.783
Like
72
Πόντοι
16
Εγω ξερω οτι με τον ΣΥΡΙΖΑ ειναι ντερμπυ, τα 35αρια που διαρρει ο Σαμαρας ειναι απλα αλλο ενα απο τα ψεματα του, σε περιπτωση που η ΝΔ βγει πρωτη δεν θα ειναι αυτοδυναμη, σε αυτην την περιπτωση και οπως τα εχει κανει ο μονος πιθανος εταιρος του ειναι η Χρυση Αυγη, οποιος ψηφηζει Σαμαρα ψηφηζει Μιχαλολιακο και το αντιθετο......

Ψαρωμένε Pornopapos, η επιτηδευμένη ανορθογραφία δεν είναι ποτέ αρκετή για να κρύψει το κλωνάρι.

 

S.F.E.

Μέλος
Εγγρ.
31 Ιαν 2008
Μηνύματα
1.002
Like
0
Πόντοι
16
οκ ρε σορρυ απλα ο αβραμης απο μιχαηλ και γαβριηλ και πουστικες κιθαρες εγινε Σ.Φ.Ε. τωρα και νομιζει οτι δεν τον εχουμε παρει χαμπαρι τεσπα αβραμη να ξερεις ο λαγουδακης σε ψαχνει παλι να σε βιδωσει στα τσιμπουκια χειροτερα και απο αυτα που εδωσε ο ξενιας στον αχαχουχα θα φας.


αεργη μαϊμου, το μονο καλο πανω σου, ειναι οτι σε συμπαθει η erinal.

κατσε λιγο και προβληματισου με το γεγονος οτι ξημερωβραδιαζεσαι εδω μεσα... ασχετα με το τί χαρακτηρα βγαζεις εδω μεσα (πρωταθλητης διαδικτυακης μαλακιας 2012)...

αλλα για να το κανεις αυτο, σημαινει επαφη με την πραγματικοτητα και το να μπορεις να διακρινεις, τα οποια απωλεσες ανεπιστρεπτι.
 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.795
Κριτικές
25
Like
1.915
Πόντοι
2.537
Δραματικη εκκληση:
ΞΑΝΑΝΟΙΞΤΕ ΤΗΝ ΕΡΤ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΡΙΟΝ, ΡΕ ΓΑΜΩΤΟ!

Σημερα, πιο ομορφη απο ποτε  :smitten:
Εχει αναψει φωτιες σε UHF, VHF, Wi-Fi, Bluetooth, LAN και ολα τα αλλα μεσα δικτυωσης


 

kosamf

Σπουδαίος
Εγγρ.
26 Δεκ 2009
Μηνύματα
6.795
Κριτικές
25
Like
1.915
Πόντοι
2.537
Ο ορισμος της γυναικας λεμε
 

Kurtinaitis

Μέλος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2010
Μηνύματα
2.910
Like
0
Πόντοι
16
Πως παραβιαστηκε το συνταγμα δηλαδη? Συγκεκριμενα ποιο αρθρο, ποια ηταν η παρανομια κλπ

ξεκίνα το διάβασμα.

ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ.

ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΝΟΜΩΝ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ.

ΜΕΣΑ ΣΕ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΟΣΕΣ ΤΟ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ Ο ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ.

Δεν κάνουμε άλλη συζήτηση. Διότι το εάν είσαι φασίστας φαίνεται πρωτίστως απο τον τρόπο που ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ. ΟΧΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ. ΤΟ ΘΕΣΠΙΣΜΕΝΟ.

Μετά μην κλαις όταν ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙΣ.

Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2009
ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
Εισαγωγή

Στο Σύνταγμα, στο άρθρο 44 παρ. 1, προβλέπεται η ρύθμιση των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου (εφεξής ΠΝΠ) [1]. Η ενότητα αυτή της δικαιοπαραγωγικής διαδικασίας ήρθε στο προσκήνιο μετά την εξαγγελία μέτρων από την Κυβέρνηση (αναστολή πλειστηριασμών, ρύθμιση θεμάτων ΦΠΑ, απόσυρση ΙΧ, υπάλληλοι Ολυμπιακής) και την προκήρυξη πρόωρων εκλογών, λίγες ημέρες αργότερα. Προκειμένου η εκτελεστική εξουσία να μπορέσει να κάνει πράξη τις εξαγγελίες, και με δεδομένη τη διάλυση της Βουλής (νομοθετική εξουσία) κατέφυγε η Κυβέρνηση στη λύση των ΠΝΠ. Ανάλογες περιπτώσεις υπάρχουν και στο παρελθόν όπως το 1978 με τους σεισμούς της Θεσσαλονίκης, το 1999 με τις καταλήψεις των σχολείων και το 2007 με τις πυρκαγιές [2]. Κρίσιμο σημείο για την κατανόηση του σκοπού, της χρησιμότητας αλλά και της τελικά χρήσης των ΠΝΠ είναι οι «έκτακτες περιπτώσεις επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης». Στα πλαίσια αυτά με το παρόν επιχειρείται μια προσέγγιση των ΠΝΠ και της σκοπιμότητας στην κάθε φορά χρήση τους.

Καταβολές ΠΝΠ

Στη συνταγματική περίοδο 1952-1974, αλλά και πιο πριν από το 1945, ήταν συχνή η έκδοση κανονιστικών πράξεων χωρίς νομοθετική εξουσιοδότηση, κυρίως πράξεων του υπουργικού συμβουλίου (ΠΥΣ) [3]. Τούτο λόγω της πολιτειακής ανωμαλίας (Κατοχή, Δικτατορία) αλλά και της δυσλειτουργίας του μετεμφυλιακού πολιτικού συστήματος. Έτσι πέραν των ΠΥΣ, που θεωρούνται ως ο άμεσος πρόγονος των ΠΝΠ, υπήρχαν τα νομοθετικά διατάγματα, κατ’ άρθρο 35 παρ. 2-5 Συντ/1952 (έκτακτη νομοθετική διαδικασία [4]) και οι αναγκαστικοί νόμοι. Τα παραπάνω είναι τύποις νομοθετικές πράξεις (υπέχουν θέση τυπικού νόμου) και έχουν ισχύ έως και σήμερα. Τούτο με βάση την contra legem ερμηνεία του άρθρου 111 παρ. 1 Συντ/1975 με το οποίο καταργούνται μόνο τα αντισυνταγματικού περιεχομένου προσυνταγματικά νομοθετήματα και άρα σιωπηρά συνεχίζει η ισχύς των υπολοίπων [5]. Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν τα Μέτρα Νομοθετικής Φύσης που υπήρχαν στο αρθρ. 48 παρ. 2 του Συντ/1975, μέχρι την αναθεώρηση του 1986 [6]. Τις ατέλειες των προηγούμενων αυτών ρυθμίσεων ήθελε να ρυθμίσει ο συνταγματικός νομοθέτης, ώστε να υποβάλλει σε συγκεκριμένες ουσιαστικές και τυπικές προϋποθέσεις την αυτόνομη κανονιστική αρμοδιότητα της εκτελεστικής εξουσίας [7].


Φύση των ΠΝΠ

Οι ΠΝΠ λογίζονται ως κατά τον τύπο νομοθετικές πράξεις, διότι θεσπίζονται ως πρωτεύοντες κανόνες δικαίου, σε περιπτώσεις νομοθετικού κενού ή όταν άλλες ρυθμίσεις είναι απρόσφορες για την αντιμετώπιση έκτακτων περιπτώσεων. Οι προϋποθέσεις που το άρθρ. 44 παρ. 1 Συντ. θέτει αφορούν καταρχάς την ύπαρξη εκτάκτων περιπτώσεων εξαιρετικώς επείγουσας ανάγκης. Η αόριστη αυτή έννοια δεν ελέγχεται δικαστικά, αφού η διαπίστωση του εξαιρετικού και επείγοντος είναι πολιτικό ζήτημα και άρα η ευθύνη που προκύπτει αν τυχόν οι επικαλούμενοι λόγοι δεν είναι επείγοντες είναι πολιτική ευθύνη και τη φέρουν τα όργανα της νομοθετικής εξουσίας (ΣτΕ 955/1988, ΑΠ 367/1997 ΝοΒ 1998 σελ. 89). Άξιο λόγου είναι και το γεγονός ότι με ΠΝΠ έχουν θεσπισθεί και ποινικές διατάξεις, που εφαρμόστηκαν από την ποινική Δικαιοσύνη [8].

Επιπλέον προϋπόθεση είναι να γίνει πρόταση από το Υπουργικό Συμβούλιο ενώ απαραίτητη είναι η υποβολή των ΠΝΠ, εντός ανατρεπτικής προθεσμίας στη Βουλή για κύρωση• έτσι οι ρυθμίσεις στις ΠΝΠ καθίστανται αναδρομικά ρυθμίσεις νόμου (ΟλΣτΕ 2289/1987, Αρμεν. 1987, σελ. 779). Αντίθετα η μη τήρηση της προθεσμίας ή η μη έγκριση κατόπιν τριμήνου από τη Βουλή συνεπάγεται αποβολή της ισχύος των ΠΝΠ, που όμως ισχύει μόνο για το μέλλον, αφού οι ΠΝΠ θα ισχύον από τη δημοσίευσή τους μέχρι τη λήξη της σχετικής προθεσμίας (ΣτΕ 3636/1989) [9]• άρα οι ΠΝΠ που δεν έχουν εγκριθεί αποτελούν νομοθετικές πράξεις που έχει λήξει η ισχύς τους. Αναίρεση της ισχύος και για το διάστημα από την έκδοσή των ΠΝΠ έως τη μη έγκρισή τους γίνεται μόνο μέσω αναδρομικής κατάργησής τους με τυπικό νόμο [10]. Τέλος είναι σαφές ότι ο κυρωτικός τυπικός νόμος της ΠΝΠ δυνατό να περιλαμβάνει και άλλες ρυθμίσεις ή να τροποποιεί τις αρχικές διατάξεις. Συνεπώς, από τα παραπάνω συνάγεται ότι οι ΠΝΠ συνιστούν «προσωρινούς νόμους» και ότι είναι «ιδιότυποι νόμοι που έχουν την ίδια τυπική με τους άλλους δύναμη» (ΕφΘεσ 35/1985 Αρμεν. 1986 σελ. 792¬) [11].

Άρα οι ΠΝΠ εκδίδονται χωρίς νομοθετική εξουσιοδότηση και θεσπίζουν κανόνες δικαίου, οι οποίοι επιτρέπονται από το Σύνταγμα να εκδοθούν από νομοθετικό όργανο, και έτσι οι ΠΝΠ έχουν τυπική ισχύ νόμου. Ακόμα μπορούν οι πράξεις αυτές να τροποποιήσουν ή να καταργήσουν κανόνες που έχουν εκδοθεί από νομοθετικό όργανο. Τέλος, σε άλλη διάταξη του Συντάγματος, γίνεται νύξη για αντιμετώπιση επείγουσων αναγκών ή ταχύτερη αποκατάσταση της λειτουργίας των συνταγματικών θεσμών όταν έχουν ανασταλεί διατάξεις του Συντάγματος, με τη βοήθεια ΠΝΠ (άρθρ. 48 παρ. 1 Συντ.) [12].

Ρόλος Προέδρου της Δημοκρατίας

Αρμόδιο όργανο για την έκδοση ΠΝΠ είναι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας (εφεξής ΠτΔ) αφού όμως η ΠΝΠ έχει προσυπογραφεί από το Υπουργικό Συμβούλιο. Άρα υπάρχει το σύνθετο όργανο επιφορτισμένο με την άσκηση της εκτελεστικής εξουσίας (ΣτΕ 2987/1994) [13]. Ωστόσο οι ΠΝΠ είναι ιδιαίτερος τύπος νομικής πράξης του ΠτΔ και δεν πρέπει να συγχέεται με τα Προεδρικά Διατάγματα. Ο ΠτΔ παρά τη δυνητική διατύπωση του Συντάγματος («μπορεί.....να εκδίδει πράξεις») έχει υποχρέωση υπογραφής (συνδ. αρθρ. 30 παρ. 1, 50 και 82 παρ. 1 Συντ) αφού δεν πρόκειται, ουσία, για συναπόφαση με το Υπουργικό Συμβούλιο. Ασφαλώς ο ΠτΔ δεν ελέγχει τη σκοπιμότητα έκδοσης της πράξης αλλά διενεργεί έλεγχο προφανούς αντισυνταγματικότητας, ιδίως για την υπέρβαση των ακραίων λογικών ορίων της «έκτακτης ανάγκης» [14]. Έτσι ο ΠτΔ εξασφαλίζει τη μη εμφανή παραβίαση των συνταγματικών προϋποθέσεων έκδοσης της ΠΝΠ [15].

Έλεγχος
«έκτακτων περιπτώσεων εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης»


Αρχικά πρέπει να γίνει διάκριση στο στάδιο πριν την έγκριση των ΠΝΠ από τη Βουλή και στο μετέπειτα. Στο αρχικό στάδιο μια ΠΝΠ συνιστά διοικητική πράξη κανονιστικού περιεχομένου. Άρα είναι ευθέως προσβλητέα με αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ υπάρχει και παρεμπίπτον έλεγχος από τις δικονομικές διατάξεις [16].

Όσον αφορά το στάδιο μετά την έγκριση από τη Βουλή ισχύουν διαφορετικά. Έτσι έχει νομολογιακά κριθεί ότι δεν ελέγχεται δικαστικά η συνδρομή των συνταγματικών όρων άσκησης των εξαιρετικών νομοθετικών αρμοδιοτήτων της εκτελεστικής εξουσίας (ΣτΕ 2289/1987, ΣτΕ 3636/1989, ΣτΕ 5211/1995, ΑΠ 1101/1987). Τούτο και θεωρητικά έχει κριθεί ως ορθό αφού ο έλεγχος της «ανάγκης» του αρθρ. 44 παρ. 1 Συντ. δεν ανάγεται στο περιεχόμενο των ΠΝΠ, ώστε να θεωρηθεί επιβεβλημένος [17]. Άλλωστε η ίαση των ελαττωμάτων μέσω της έγκρισης από τη Βουλή, το δύσκολο της εξειδίκευσης των συνταγματικών αόριστων εννοιών και ο κατασταλτικός, διάχυτος και παρεμπίπτον έλεγχος της συνταγματικότητας καθιστούν δυσχερή τον έλεγχο της «ανάγκης» [18]. Τέλος, στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί και το γεγονός ότι οι ΠΝΠ αφορούν ό,τι δεν έχει περιληφθεί στην πρόγνωση του κοινού νομοθέτη και ότι το ανακύπτον ζήτημα δεν αντιμετωπίζεται έγκαιρα με άλλες διαδικασίες.

Συμπεράσματα

Οι εκάστοτες κυβερνήσεις έχουν καταφύγει στη χρήση των ΠΝΠ για να λύσουν φλέγοντα ζητήματα. Στις περιπτώσεις των φυσικών καταστροφών (σεισμός 1978, πυρκαγιές 2007) αυτό είναι και θεμιτό και αναγκαίο. Σε άλλες περιπτώσεις υπήρξε γενική κατακραυγή (μαθητικές καταλήψεις 1999). Τα μέτρα που λήφθηκαν πριν τις εκλογές του 2009, παρότι ικανοποιούν το κοινό αίσθημα και αποτελούν προεκλογικά όπλα του κυβερνόντος κόμματος, μάλλον δεν έχουν σχέση με αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών. Επιβεβαιώνονται οι γνώμες στη θεωρία που κάνουν λόγο για «χαλαρή αντιμετώπιση των κριτηρίων του 44 παρ. 1» [19]. Ακόμα, ζήτημα ενδεχομένως θα ανακύψει μετά την ενδεχόμενη αλλαγή στο κόμμα που θα κερδίσει τις εκλογές. Η νέα Βουλή, ελεγχόμενη από άλλο κόμμα θα εγκρίνει την ΠΝΠ της προηγούμενης Κυβέρνησης ή όχι; Είναι κάτι που πρώτη φορά θα τεθεί ως ερώτημα, αφού στις άλλες περιπτώσεις τα ΠΝΠ δεν ακολουθούθηκαν από εκλογές, ενώ το 2007 το ίδιο κόμμα σχημάτισε Κυβέρνηση και μετά τις εκλογές. Νομικά δε θα αποτελεί έκπληξη, αλλά πολιτικά θα είναι κάτι ασυνήθιστο.
 

Gushallo

Μέλος
Εγγρ.
16 Ιαν 2007
Μηνύματα
4.434
Like
19
Πόντοι
16
ξεκίνα το διάβασμα.

ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ.

ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΝΟΜΩΝ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ.

ΜΕΣΑ ΣΕ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΟΣΕΣ ΤΟ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ Ο ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ.

Δεν κάνουμε άλλη συζήτηση. Διότι το εάν είσαι φασίστας φαίνεται πρωτίστως απο τον τρόπο που ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ. ΟΧΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ. ΤΟ ΘΕΣΠΙΣΜΕΝΟ.

Μετά μην κλαις όταν ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙΣ.

Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2009
ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
Εισαγωγή

Στο Σύνταγμα, στο άρθρο 44 παρ. 1, προβλέπεται η ρύθμιση των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου (εφεξής ΠΝΠ) [1]. Η ενότητα αυτή της δικαιοπαραγωγικής διαδικασίας ήρθε στο προσκήνιο μετά την εξαγγελία μέτρων από την Κυβέρνηση (αναστολή πλειστηριασμών, ρύθμιση θεμάτων ΦΠΑ, απόσυρση ΙΧ, υπάλληλοι Ολυμπιακής) και την προκήρυξη πρόωρων εκλογών, λίγες ημέρες αργότερα. Προκειμένου η εκτελεστική εξουσία να μπορέσει να κάνει πράξη τις εξαγγελίες, και με δεδομένη τη διάλυση της Βουλής (νομοθετική εξουσία) κατέφυγε η Κυβέρνηση στη λύση των ΠΝΠ. Ανάλογες περιπτώσεις υπάρχουν και στο παρελθόν όπως το 1978 με τους σεισμούς της Θεσσαλονίκης, το 1999 με τις καταλήψεις των σχολείων και το 2007 με τις πυρκαγιές [2]. Κρίσιμο σημείο για την κατανόηση του σκοπού, της χρησιμότητας αλλά και της τελικά χρήσης των ΠΝΠ είναι οι «έκτακτες περιπτώσεις επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης». Στα πλαίσια αυτά με το παρόν επιχειρείται μια προσέγγιση των ΠΝΠ και της σκοπιμότητας στην κάθε φορά χρήση τους.

Καταβολές ΠΝΠ

Στη συνταγματική περίοδο 1952-1974, αλλά και πιο πριν από το 1945, ήταν συχνή η έκδοση κανονιστικών πράξεων χωρίς νομοθετική εξουσιοδότηση, κυρίως πράξεων του υπουργικού συμβουλίου (ΠΥΣ) [3]. Τούτο λόγω της πολιτειακής ανωμαλίας (Κατοχή, Δικτατορία) αλλά και της δυσλειτουργίας του μετεμφυλιακού πολιτικού συστήματος. Έτσι πέραν των ΠΥΣ, που θεωρούνται ως ο άμεσος πρόγονος των ΠΝΠ, υπήρχαν τα νομοθετικά διατάγματα, κατ’ άρθρο 35 παρ. 2-5 Συντ/1952 (έκτακτη νομοθετική διαδικασία [4]) και οι αναγκαστικοί νόμοι. Τα παραπάνω είναι τύποις νομοθετικές πράξεις (υπέχουν θέση τυπικού νόμου) και έχουν ισχύ έως και σήμερα. Τούτο με βάση την contra legem ερμηνεία του άρθρου 111 παρ. 1 Συντ/1975 με το οποίο καταργούνται μόνο τα αντισυνταγματικού περιεχομένου προσυνταγματικά νομοθετήματα και άρα σιωπηρά συνεχίζει η ισχύς των υπολοίπων [5]. Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν τα Μέτρα Νομοθετικής Φύσης που υπήρχαν στο αρθρ. 48 παρ. 2 του Συντ/1975, μέχρι την αναθεώρηση του 1986 [6]. Τις ατέλειες των προηγούμενων αυτών ρυθμίσεων ήθελε να ρυθμίσει ο συνταγματικός νομοθέτης, ώστε να υποβάλλει σε συγκεκριμένες ουσιαστικές και τυπικές προϋποθέσεις την αυτόνομη κανονιστική αρμοδιότητα της εκτελεστικής εξουσίας [7].


Φύση των ΠΝΠ

Οι ΠΝΠ λογίζονται ως κατά τον τύπο νομοθετικές πράξεις, διότι θεσπίζονται ως πρωτεύοντες κανόνες δικαίου, σε περιπτώσεις νομοθετικού κενού ή όταν άλλες ρυθμίσεις είναι απρόσφορες για την αντιμετώπιση έκτακτων περιπτώσεων. Οι προϋποθέσεις που το άρθρ. 44 παρ. 1 Συντ. θέτει αφορούν καταρχάς την ύπαρξη εκτάκτων περιπτώσεων εξαιρετικώς επείγουσας ανάγκης. Η αόριστη αυτή έννοια δεν ελέγχεται δικαστικά, αφού η διαπίστωση του εξαιρετικού και επείγοντος είναι πολιτικό ζήτημα και άρα η ευθύνη που προκύπτει αν τυχόν οι επικαλούμενοι λόγοι δεν είναι επείγοντες είναι πολιτική ευθύνη και τη φέρουν τα όργανα της νομοθετικής εξουσίας (ΣτΕ 955/1988, ΑΠ 367/1997 ΝοΒ 1998 σελ. 89). Άξιο λόγου είναι και το γεγονός ότι με ΠΝΠ έχουν θεσπισθεί και ποινικές διατάξεις, που εφαρμόστηκαν από την ποινική Δικαιοσύνη [8].

Επιπλέον προϋπόθεση είναι να γίνει πρόταση από το Υπουργικό Συμβούλιο ενώ απαραίτητη είναι η υποβολή των ΠΝΠ, εντός ανατρεπτικής προθεσμίας στη Βουλή για κύρωση• έτσι οι ρυθμίσεις στις ΠΝΠ καθίστανται αναδρομικά ρυθμίσεις νόμου (ΟλΣτΕ 2289/1987, Αρμεν. 1987, σελ. 779). Αντίθετα η μη τήρηση της προθεσμίας ή η μη έγκριση κατόπιν τριμήνου από τη Βουλή συνεπάγεται αποβολή της ισχύος των ΠΝΠ, που όμως ισχύει μόνο για το μέλλον, αφού οι ΠΝΠ θα ισχύον από τη δημοσίευσή τους μέχρι τη λήξη της σχετικής προθεσμίας (ΣτΕ 3636/1989) [9]• άρα οι ΠΝΠ που δεν έχουν εγκριθεί αποτελούν νομοθετικές πράξεις που έχει λήξει η ισχύς τους. Αναίρεση της ισχύος και για το διάστημα από την έκδοσή των ΠΝΠ έως τη μη έγκρισή τους γίνεται μόνο μέσω αναδρομικής κατάργησής τους με τυπικό νόμο [10]. Τέλος είναι σαφές ότι ο κυρωτικός τυπικός νόμος της ΠΝΠ δυνατό να περιλαμβάνει και άλλες ρυθμίσεις ή να τροποποιεί τις αρχικές διατάξεις. Συνεπώς, από τα παραπάνω συνάγεται ότι οι ΠΝΠ συνιστούν «προσωρινούς νόμους» και ότι είναι «ιδιότυποι νόμοι που έχουν την ίδια τυπική με τους άλλους δύναμη» (ΕφΘεσ 35/1985 Αρμεν. 1986 σελ. 792¬) [11].

Άρα οι ΠΝΠ εκδίδονται χωρίς νομοθετική εξουσιοδότηση και θεσπίζουν κανόνες δικαίου, οι οποίοι επιτρέπονται από το Σύνταγμα να εκδοθούν από νομοθετικό όργανο, και έτσι οι ΠΝΠ έχουν τυπική ισχύ νόμου. Ακόμα μπορούν οι πράξεις αυτές να τροποποιήσουν ή να καταργήσουν κανόνες που έχουν εκδοθεί από νομοθετικό όργανο. Τέλος, σε άλλη διάταξη του Συντάγματος, γίνεται νύξη για αντιμετώπιση επείγουσων αναγκών ή ταχύτερη αποκατάσταση της λειτουργίας των συνταγματικών θεσμών όταν έχουν ανασταλεί διατάξεις του Συντάγματος, με τη βοήθεια ΠΝΠ (άρθρ. 48 παρ. 1 Συντ.) [12].

Ρόλος Προέδρου της Δημοκρατίας

Αρμόδιο όργανο για την έκδοση ΠΝΠ είναι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας (εφεξής ΠτΔ) αφού όμως η ΠΝΠ έχει προσυπογραφεί από το Υπουργικό Συμβούλιο. Άρα υπάρχει το σύνθετο όργανο επιφορτισμένο με την άσκηση της εκτελεστικής εξουσίας (ΣτΕ 2987/1994) [13]. Ωστόσο οι ΠΝΠ είναι ιδιαίτερος τύπος νομικής πράξης του ΠτΔ και δεν πρέπει να συγχέεται με τα Προεδρικά Διατάγματα. Ο ΠτΔ παρά τη δυνητική διατύπωση του Συντάγματος («μπορεί.....να εκδίδει πράξεις») έχει υποχρέωση υπογραφής (συνδ. αρθρ. 30 παρ. 1, 50 και 82 παρ. 1 Συντ) αφού δεν πρόκειται, ουσία, για συναπόφαση με το Υπουργικό Συμβούλιο. Ασφαλώς ο ΠτΔ δεν ελέγχει τη σκοπιμότητα έκδοσης της πράξης αλλά διενεργεί έλεγχο προφανούς αντισυνταγματικότητας, ιδίως για την υπέρβαση των ακραίων λογικών ορίων της «έκτακτης ανάγκης» [14]. Έτσι ο ΠτΔ εξασφαλίζει τη μη εμφανή παραβίαση των συνταγματικών προϋποθέσεων έκδοσης της ΠΝΠ [15].

Έλεγχος
«έκτακτων περιπτώσεων εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης»


Αρχικά πρέπει να γίνει διάκριση στο στάδιο πριν την έγκριση των ΠΝΠ από τη Βουλή και στο μετέπειτα. Στο αρχικό στάδιο μια ΠΝΠ συνιστά διοικητική πράξη κανονιστικού περιεχομένου. Άρα είναι ευθέως προσβλητέα με αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ υπάρχει και παρεμπίπτον έλεγχος από τις δικονομικές διατάξεις [16].

Όσον αφορά το στάδιο μετά την έγκριση από τη Βουλή ισχύουν διαφορετικά. Έτσι έχει νομολογιακά κριθεί ότι δεν ελέγχεται δικαστικά η συνδρομή των συνταγματικών όρων άσκησης των εξαιρετικών νομοθετικών αρμοδιοτήτων της εκτελεστικής εξουσίας (ΣτΕ 2289/1987, ΣτΕ 3636/1989, ΣτΕ 5211/1995, ΑΠ 1101/1987). Τούτο και θεωρητικά έχει κριθεί ως ορθό αφού ο έλεγχος της «ανάγκης» του αρθρ. 44 παρ. 1 Συντ. δεν ανάγεται στο περιεχόμενο των ΠΝΠ, ώστε να θεωρηθεί επιβεβλημένος [17]. Άλλωστε η ίαση των ελαττωμάτων μέσω της έγκρισης από τη Βουλή, το δύσκολο της εξειδίκευσης των συνταγματικών αόριστων εννοιών και ο κατασταλτικός, διάχυτος και παρεμπίπτον έλεγχος της συνταγματικότητας καθιστούν δυσχερή τον έλεγχο της «ανάγκης» [18]. Τέλος, στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί και το γεγονός ότι οι ΠΝΠ αφορούν ό,τι δεν έχει περιληφθεί στην πρόγνωση του κοινού νομοθέτη και ότι το ανακύπτον ζήτημα δεν αντιμετωπίζεται έγκαιρα με άλλες διαδικασίες.

Συμπεράσματα

Οι εκάστοτες κυβερνήσεις έχουν καταφύγει στη χρήση των ΠΝΠ για να λύσουν φλέγοντα ζητήματα. Στις περιπτώσεις των φυσικών καταστροφών (σεισμός 1978, πυρκαγιές 2007) αυτό είναι και θεμιτό και αναγκαίο. Σε άλλες περιπτώσεις υπήρξε γενική κατακραυγή (μαθητικές καταλήψεις 1999). Τα μέτρα που λήφθηκαν πριν τις εκλογές του 2009, παρότι ικανοποιούν το κοινό αίσθημα και αποτελούν προεκλογικά όπλα του κυβερνόντος κόμματος, μάλλον δεν έχουν σχέση με αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών. Επιβεβαιώνονται οι γνώμες στη θεωρία που κάνουν λόγο για «χαλαρή αντιμετώπιση των κριτηρίων του 44 παρ. 1» [19]. Ακόμα, ζήτημα ενδεχομένως θα ανακύψει μετά την ενδεχόμενη αλλαγή στο κόμμα που θα κερδίσει τις εκλογές. Η νέα Βουλή, ελεγχόμενη από άλλο κόμμα θα εγκρίνει την ΠΝΠ της προηγούμενης Κυβέρνησης ή όχι; Είναι κάτι που πρώτη φορά θα τεθεί ως ερώτημα, αφού στις άλλες περιπτώσεις τα ΠΝΠ δεν ακολουθούθηκαν από εκλογές, ενώ το 2007 το ίδιο κόμμα σχημάτισε Κυβέρνηση και μετά τις εκλογές. Νομικά δε θα αποτελεί έκπληξη, αλλά πολιτικά θα είναι κάτι ασυνήθιστο.

Υποσημειώσεις:

[1] Σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί, ύστερα από πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, να εκδίδει πράξεις νομοθετικού περιεχομένου. Οι πράξεις αυτές υποβάλλονται στη Βουλή για κύρωση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 72 παράγραφος 1, μέσα σε σαράντα ημέρες από την έκδοσή τους ή μέσα σε σαράντα ημέρες από τη σύγκληση της Βουλής σε σύνοδο. Αν δεν υποβληθούν στη Βουλή μέσα στις προαναφερόμενες προθεσμίες ή αν δεν εγκριθούν από αυτή μέσα σε τρεις μήνες από την υποβολή τους, παύουν να ισχύουν στο εξής.
[2] Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου 28.07.1978 - ΦΕΚ 24/Α/07.02.1979, ΠΝΠ 29.8.2007 - ΦΕΚ 205/Α'/29.8.2007 και ΠΝΠ 04.12.1999 - ΦΕΚ 62/Α’09.03.2000
[3] Οι ΠΥΣ υπάρχουν και σήμερα και αποτελούν διοικητικές κατά τύπο και ουσία πράξεις και αν εκδίδονται δίχως ευθεία εκ του Συντάγματος εξουσιοδότηση ή από νόμους στερούνται ισχύος κανόνα δικαίου. Και νομογιακά έχει κριθεί ότι ως ουσιαστικοί νόμοι οι ΠΥΣ είναι ανίσχυροι (ΣτΕ 1344/1959, 2473/1960 κ.α.). Βλ. Α. Τάχος, Ελληνικό Διοικητικό Δίκαιο, εκδ. Σάκκουλας, 7η εκδ., Θεσσαλονίκη, 2003, σελ. 117
[4] Αρ. Μάνεσης, Συνταγματική Θεωρία και Πράξη, κεφ. η έκτακτος νομοθετική διαδικασία, 1980, σελ. 182. Ωστόσο ο Βενιζέλος θεωρεί ότι η έκτακτη νομοθετική διαδικασία είναι συγγενής με τη συγκρότηση και λειτουργία τμημάτων διακοπής εργασιών της Βουλής. Ε.Βενιζέλος, Μαθήματα Συνταγματικού Δικαίου, εκδ. Παρατηρητής, Θεσσαλονίκη, 1991, σελ. 131, 401
[5] Κ. Χρυσόγονος, Συνταγματικό Δίκαιο, εκδ. Σάκκουλας, Θεσ/νίκη, 2003, σελ. 311.
[6] Τάχος, σελ. 112
[7] Βενιζέλος, σελ. 130
[8] Άλλωστε το αρθρ. 7 Συντ. απαιτεί ύπαρξη νόμο για επιβολή ποινής, χωρίς να εξειδικεύει ότι εννοεί τον τυπικό νόμο, άρα δεν είναι αντισυνταγματική η θέσπιση ποινικών μέτρων με ΠΝΠ, βλ. Βενιζέλος, σελ. 134
[9] Επ. Σπηλιωτοπούλος, Εγχειρίδιο Διοικητικού Δικαίου, εκδ. Αντ. Σάκκουλας, ια’ εκδ., 2002, σελ. 59
[10] Π. Παραράς, Αι πράξεις νομοθετικού περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας, 1981, σελ. 185
[11] Τάχος, σελ. 110
[12] Σπηλιωτόπουλος, σελ. 60
[13] Βενιζέλος, σελ. 131
[14] Χρυσόγονος, σελ. 598
[15] Παραράς, σελ. 110 επ.
[16] Βενιζέλος, σελ. 133
[17] ο.π., σελ. 361
[18] Κ. Χρυσόγονος, Ο έλεγχος της συνδρομής των ουσιαστικών προϋποθέσεων για την έκδοση πράξεων νομοθετικού περιεχομένου, δημοσ. σε ΕλλΔνη, 1991, σελ. 710 επ.
[19] Βενιζέλος, σελ. 134
 

Επισκέπτης
Ειπα οτι θα παω αντιπροσωπος στις εκλογες αν γινουν καλοκαιρι, για τα γκομενακια με τα σορτσακια που θα ερχονται σωρηδον...

Ναι, ναι.
Και με το που θα σε δουν τα πιπίνια με τα σορτσάκια θα σε τραβήξουν απ'τη γραβάτα μέσα στο παραβάν να τις γαμήσεις..
 

forest

Ανώτερος
Εγγρ.
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.014
Κριτικές
47
Like
878
Πόντοι
6.755
Γελαω ρεντίκολο, ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ,άλλο ένα ΣΑΞΕΣ ΣΤΟΡΥ  απο την ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.
 

jhonny64

Σεβαστός
Εγγρ.
31 Μαρ 2007
Μηνύματα
67.511
Like
2.738
Πόντοι
1.306
Πρωτοσέλιδο της «Libération» για την ΕΡΤ
Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2013, 01:11

Μέσα στη μαυρίλα είναι το σημερινό πρωτοσέλιδο της γαλλικής εφημερίδας «Libération», το οποίο ασχολείται με το «λουκέτο» στην ΕΡΤ.

«Ελλάδα: Ποιος έσβησε την τηλεόραση;», είναι ο τίτλος του πρωτοσέλιδου σε μαύρο φόντο.

--------------------------------------------------
«Μαύρο» και στην «L' Humanité» για την ΕΡΤ
Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2013, 04:00

Για «πραξικόπημα» κάνει λόγο η γαλλική εφημερίδα «L' Humanité» στο πρωτοσέλιδο, το οποίο κυκλοφορεί σήμερα, Πέμπτη 11 Ιουνίου.

«Το βάρβαρο κλείσιμο της ΕΡΤ, της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, έχει δημιουργήσει τεράστια συγκίνηση στο εσωτερικό της χώρας, προκαλώντας αυθόρμητες συναθροίσεις πολιτών κατά των αποφάσεων της κυβέρνησης, που πίσω τους βρίσκεται η Τρόικα (Ευρωπαϊκή Ένωση, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα)», τονίζεται στο κεντρικό άρθρο της εφημερίδας.

«Ένα απίστευτο πραξικόπημα κατά της ραδιοτηλεόρασης» και «Μαύρη οθόνη πάνω από τη Δημοκρατία» είναι ορισμένες από τις «σκληρές» φράσεις που χρησιμοποιεί η εφημερίδα.


συνεχεια στις επιτυχιες του πολυφημου

 

Kurtinaitis

Μέλος
Εγγρ.
12 Μαΐ 2010
Μηνύματα
2.910
Like
0
Πόντοι
16
Γελαω ρεντίκολο, ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ,άλλο ένα ΣΑΞΕΣ ΣΤΟΡΥ  απο την ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.
Real Media
Mετέδωσαν δελτίο στα… ελληνικά
13/6/2013 7:21:00 πμ

Σε ένδειξη συμπαράστασης προς την ΕΡΤ, το γαλλικό τηλεοπτικό κανάλι ARTΕ μετέδωσε την Τετάρτη πρόγραμμα στις 19:45, ώρα Γαλλίας, στα ελληνικά.
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom