Συνάδελφοι,
1. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις που το μετρό αποτελεί βασικό μέσα μεταφοράς η λειτουργία του επεκτείνεται και στις μεταμεσονύκτιες ώρες. Είναι προφανές ότι τα πλεονεκτήματα είναι πολλά και έχουν γραφτεί εδώ ήδη.
Σε καμία από τις ευρωπαϊκές αυτές πόλεις οι ταξιτζήδες δεν έχουν πρόβλημα. Για παράδειγμα στην Μαδρίτη μιά χαρά δουλεύετι το μετρό και παράλληλα ταξί δεν βρίσκεις ούτε για δείγμα γιατί όλα είναι γεμάτα (εκεί δεν έχει διπλή κούρσα).
Είναι επομένως αναγκαίο και στην Ελλάδα να γίνει το ίδιο και την πρόταση για επέκταση των ωρών λειτουργίας το Σ/Κ την βλέπω πολύ λογική.
2. Υπάρχει ήδη Ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με τις ώρες εργασίας που καθορίζει πολύ συγκεκριμένα τι είναι νυχτερινή εργασία, την ελάχιστη περίοδο ξεκούρασης κλπ.
Για παράδειγμα πρέπει να παρεμβάλονται 11 ώρες συνεχούς ξεκούρασης ανάμεσα σε δύο βάρδιες.
Πέρα από τα γενικά, η ΕΕ έχει θεσπίσει ιδιαίτερες επιπλέον απαιτήσεις για τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες.
Επομένως μην δίνετε καμία σημασία στις αοριστολογίες, @@ρολογίες και αναμάσημα κομματικών κλισέ του γνωστού κολλημένου του bourdela.com ο οποίος ποστάρει χωρίς καμία αναφορά σε στοιχεία, στατιστικές και πηγές. Δεν έχει νόημα να κάνει κανένας συζήτηση μαζί του.
3. Το πρόβλημα έχει 3 πτυχές: οδηγοί συρμών, λοιπό προσωπικό (εκδοτήρια, κέντρο λειτουργίας, προϊστάμενοι κλπ) και συντήρηση.
4. Για το θέμα των οδηγών, πρέπει να ξέρουμε την συχνότητα που θα έχουν τα δρομολόγια. Δεν πιστεύω ότι θα είναι συχνότερα από κάθε μισή ώρα, άντε να είναι ανά 20λέπτο.
Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν 2 - 3 τραίνα ανά γραμμή, δηλαδή το πολύ να κυκλοφορούνε 6 συρμοί στο σύστημα. Δηλαδή 6 οδηγοί maximum δουλεύουν εξτρά 2 ώρες. Σιγά τα ωά, με 1 - 2 προσλήψεις λύνουν το πρόβλημα, αν ήδη δεν μπορούν να το λύσουν παίζοντας με τα ρεπώ και το προσωπικό ασφαλείας.
Από την άλλη μεριά, μην νομίζετε ότι οι μηχανοδηγοί κάνουν κανένα βαρύ και ανθυγιεινό επάγγελμα. Όλα αυτοματοποιημένα είναι.
5. Θα χρειαστεί κάποιοι από το λοιπό προσωπικό να δουλέψουνε νυχτερινά στα εκδοτήρια, στο κέντρο λειτουργίας και σε ορισμένες άλλες δουλειές. Τι να κάνουμε;;
Τόσος κόσμος δουλεύει την νύχτα (νοσοκομεία, συγκοινωνίες, ΔΕΗ, ΟΤΕ, ακόμη και οι πληροφορίες και η εξυπηρέτηση πελατών τραπεζών).
Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι το βράδυ ορισμένοι μόνον σταθμοί έχουν προσωπικό στα εκδοτήρια.
Θα μπορούσε για οικονομία μετά τα μεσάνυχτα να λειτουργούν μόνον κεντρικοί σταθμοί και οι υπόλοιποι να είναι τελείως κλειστοί.
6. Το πρόβλημα της συντήρησης είναι το δυσκολότερο. Το μετρό χρειάζεται ειδική συντήρηση που μπορεί να γίνεται μόνον νύχτα γιατί εμείς εδώ δεν έχουμε την πολυτέλεια των πολλών γραμμών όπως στο Λονδίνο όπου μπορούν να κλείσουν κάποια γραμμή ορισμένες ώρες για συντήρηση.
Επίπλεον λόγω των τεχνικών ιδιαιτεροτήτων η συντήρηση είναι περισσότερο απαιτητική. Επειδή η ράγα είναι συνεχόμενη πρέπει να την κόψουν και μετά να την κολλήσουν με ηλεκτροκόλληση στα σημεία όπου πρέπει να γίνει συντήρηση.
Τα χρονικά περιθώρια είναι πολύ στενά. Δηλαδή μπορεί να φεύγει ο πρώτος πρωϊνός συρμός από την Πλακεντία και το συνεργείο να τελειώνει την δουλειά του στο Πεντάγωνο.
Η συντήρηση λοιπόν θα πρέπει να συμπιεστεί και να γίνεται τις υπόλοιπες μέρες. Αυτό θα απαιτήσει οπωσδήποτε προσλήψεις προσωπικού για να μπορούν να δουλεύουν σε περισσότερα σημεία.
5. Δεν άκουσα κανέναν να λέει (ούτε βέβαια οι bloggers) τι θα γίνει με τα αυξημένα κόστη. Που δεν είναι στην περίπτωση αυτή το προσωπικό και τα νυχτερινά του, αλλά το ρεύμα για τους συρμούς και τα παρελκόμενα (φωτισμός κλπ) των σταθμών.
Να αυξηθεί το εισιτήριο ή όχι;
Ή θέλουμε να επεκταθούν οι ώρες λειτουργίας, να γίνουν προσλήψεις προσωπικού, να αγοραστεί τροχαίο υλινό, να μην υπάρχει συμβιβασμός στην ασφάλεια, να τηρούνται οι προδιαγραφές και η εργατική νομοθεσία στο τζαμπέ;
Εμ γίνεται;