Νέα

Ιστορία της Τέχνης (πίνακες ζωγραφικής, πορτραίτα, φωτογραφίες γεγονότων κ.ά.)

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Borgia21
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 278
  • Εμφανίσεις 17K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 1 άτομα (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
Κλείνοντας εδώ τη νομισματολογική παρένθεση που άνοιξε ο φίλος Βοργίας,
αξίζει να αναφερθεί ένα νόμισμα με ιδιαίτερη ιστορική αξία για τη σημειολογία του,
τη χρήση της προπαγάνδας, και τις ευρύτερες προεκτάσεις στην ανάλυσή του, καθώς
είναι το μοναδικό που αναφέρεται σε μια δολοφονία (από  μια τεράστια γραμμή αίματος
και φόνων που σημάδεψαν την ιστορία της Ρωμαικής Αυτοκρατορίας).
Πρόκειται για το σπάνιο ασημένιο δηνάριο που κόπηκε επί Βρούτου (του γνωστού "τέκνου")
πιθανότατα λίγο πριν τη μάχη των Φιλίππων, το 42 π.Χ. και απεικονίζει στην μια όψη τον Βρούτο
με την επιγραφή "Brutus Imperator" και στην πίσω όψη υπάρχει ο πίλος της ελευθερίας
ανάμεσα σε δύο σπάθες (προφανές του Βρούτου και του Κάσσιου που σκότωσαν τον Ιούλιο Καίσαρα).
Κάτω ακριβώς, υπάρχει η επιγραφή "EID MAR" που σημαίνει "Ειδοί του Μαρτίου" (τα μέσα του Μαρτίου).

http://[URL unfurl="true"]www.seniorlearn.org/classics/ecce/ecce5/EidMar.jpg[/img[/URL]]

Τι είναι οι ειδοί; Αι ειδοί (από τα Λατινικά: idus : ήμισυ, δηλαδή η μέρα που διαιρεί το μήνα σε δύο, σχεδόν, ίσα μέρη).
Ο όρος “ειδοί” (έχει μόνο αιτ.: “τις ειδούς”) δεν προσδιόριζε μόνο τον Μάρτιο, αλλά τη 15η ημέρα του Μαΐου, Ιουλίου, Οκτωβρίου και τη 13η μέρα των άλλων μηνών, πάντα κατά το ρωμαϊκό ημερολόγιο. Οι Ειδοί του Μαρτίου, ήταν αργία για τους Ρωμαίους αφιερωμένη στο Θεό Άρη και γι αυτό εκείνη τη μέρα τελούνταν στρατιωτικές παρελάσεις. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ίδια η λέξη “Μάρτιος” σημαίνει “Άρης” (< λατ. Mars, –tis). Η φράση “Αι ειδοί του Μαρτίου” χρησιμοποιείται και για να προσδιορίσει την “αποφράδα ημέρα”.
Γιατί είναι γνωστές, μόνο, οι ειδοί του Μαρτίου; Οι ειδοί του Μαρτίου έμειναν στην παγκόσμια Ιστορία, γιατί εκείνη ακριβώς τη μέρα δολοφονήθηκε ο Γάιος Ιούλιος Καίσαρ (15 Μαρτίου 44 π.Χ.) από τον Γάιο Κάσσιο Λογγίνο και τον Μάρκο Ιούνιο Βρούτο (κατά ορισμένους, ίσως, ήταν νόθος γιος του) και γι αυτό ο Καίσαρας αναφώνησε τη γνωστή φράση “Και σύ τέκνον, Βρούτε;”

Ο Καίσαρας, κατά την παράδοση, είχε προειδοποιηθεί από τον οιωνοσκόπο Σπουρίννα «να φοβάται τις ειδούς του Μαρτίου». Όταν η μέρα έφθασε και ο Καίσαρας, πορευόμενος προς τη Σύγκλητο, συνάντησε τον οιωνοσκόπο και του είπε με ειρωνεία και υπεροψία: «Έφθασαν οι ειδοί!» εννοώντας ότι τον είχε συμβουλέψει λανθασμένα, μιας και δεν του είχε συμβεί τίποτα κακό.
«Ναι, άλλα δεν πέρασαν…» του απάντησε ο οιωνοσκόπος. Ο Έλληνας σοφιστής Αρτεμίδωρος, ο Κνίδιος, θα του βάλει στο χέρι ένα σημείωμα, που θα αποκαλύπτει τη συνωμοσία, αλλά ο Ιούλιος Καίσαρας ήταν απασχολημένος με το πλήθος και δε θα το ανοίξει για να το διαβάσει. Μετά από λίγο ο Καίσαρας θα έπεφτε νεκρός, με 23 μαχαιριές, από τα χέρια των συνωμοτών μέσα στη σύγκλητο της Ρώμης. Τον μαχαίρωσαν όλοι οι συνωμότες, για να πιστοποιήσουν τη συμμετοχή τους στο φόνο.

Αυτό ακριβώς το περιστατικό διασώζεται στο νόμισμα που έκοψε ο Βρούτος, για να δείξει ότι η μοίρα είχε προαποφασίσει
στις 15 Μαρτίου να τον φέρει στην εξουσία ως θεόσταλτο απελευθερωτή, μέσα από τον θάνατο του Καίσαρα. Δυστυχώς για τον ίδιο, δεν επρόκειτο να ζήσει για πολύ μετά και την ήττα του στη μάχη των Φιλίππων. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους
που εξηγούν τη σπανιότητα του εν λόγω νομίσματος.

Να θυμήσουμε ότι για το γεγονός, υπάρχει και το γνωστό ποίημα του Καβάφη, "Μάρτιαι Ειδοί":

[URL unfurl="true"]http://www.kavafis.gr/poems/content.asp?id=76&cat[/URL]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[u]Περισσότερα[/u]:

[URL unfurl="true"]http://www.mixanitouxronou.gr/i-idi-tou-martiou-o-ionos-pou-agnoise-o-gaios-ioulios-kesaras-ke-dolofonithike-me-27-macheries-apo-tous-sigklitikous-ke-omos-ton-ichan-proidopiisi/[/URL]

[URL unfurl="true"]https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%AC%CF%81%CE%BA%CE%BF%CF%82_%CE%99%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%92%CF%81%CE%BF%CF%8D%CF%84%CE%BF%CF%82[/URL]

[URL unfurl="true"]http://www.24grammata.com/?p=18806[/URL]

 

nikostratos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
25 Ιουλ 2010
Μηνύματα
4.028
Κριτικές
22
Like
460
Πόντοι
306
Έχει γυριστεί η ταινία γι' αυτόν " The girl with the pearl earring"
που βασίστηκε στον ακόλουθο πίνακα

Meisje_met_de_parel.jpg

Τυγχάνει να είχα δει ένα βίντεο για τον συγκεκριμένο πίνακα, που αν κι ωραίος δεν είχα καταλάβει τη μανία με αυτόν μιας και πρόκειται για πορτραίτο μίας άσημης κοπέλας, το οποίο εξηγούσε τη σημασία που έχει αυτός ο πίνακας και γιατί είναι όχι απλά ένα καλό έργο τέχνης μα υψίστης σημασίας!

Παραθέτω το βίντεο παρακάτω αλλά θ' αναφέρω μόνο ότι το πορτραίτο δείχνει την αλλαγή δύναμης από τους παραδοσιακούς ευγενείς προς τους εμπόρους.

 

metalfun

Μέλος
Εγγρ.
24 Φεβ 2012
Μηνύματα
1.074
Κριτικές
2
Like
23
Πόντοι
16
Συγχαρητήρια για το νήμα.  :kneel: :kneel: :kneel: :kneel:
Μια μικρή συνεισφορά και από μένα

 

argyropelekanos

Μέλος
Εγγρ.
6 Ιαν 2014
Μηνύματα
541
Κριτικές
4
Like
415
Πόντοι
26
Θεσσαλονικη
 

Συνημμένα

  • Θεσσαλονικη Λευκος Πυργος 1905.jpg
    Θεσσαλονικη Λευκος Πυργος 1905.jpg
    92,9 KB · Εμφανίσεις: 73
  • Θεσσαλονικη Λευκος Πυργος 1905.jpg
    Θεσσαλονικη Λευκος Πυργος 1905.jpg
    92,9 KB · Εμφανίσεις: 55

Κώστας Λαδάκης

Σεβαστός
Εγγρ.
21 Απρ 2011
Μηνύματα
24.153
Κριτικές
7
Like
10.199
Πόντοι
1.686


day_and_night.jpg


Day and night


by M.C. Escher.

Maurits Cornelis Escher, or commonly M. C. Escher, was a Dutch graphic artist who made mathematically inspired woodcuts, lithographs, and mezzotints

 

Mindreader

Τιμημένος
Εγγρ.
24 Φεβ 2014
Μηνύματα
14.802
Κριτικές
110
Like
20.342
Πόντοι
28.786
Εξαιρετικό θέμα απο τον φίλο borgia21 !!

Mπραβο φίλε :hi:
 

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.725
Πόντοι
1.306
Ενα από τα αγαπημένα μου έργα του Ομηρου Χρυσού

Η Λήδα και ο Κύκνος (1988)

When asked the question "What is Art", after some thoughtful reflection, Omiros answered "I don't know... but I am working on it".


 

Συνημμένα

  • 129-HI.191Ka.LedCyg-l.jpg
    129-HI.191Ka.LedCyg-l.jpg
    78,1 KB · Εμφανίσεις: 27

Don Pornos

Ανώτατος
Εγγρ.
18 Δεκ 2008
Μηνύματα
5.165
Κριτικές
26
Like
6.956
Πόντοι
11.095
ωραίο thread Borgia  :hi:

(πήγα Hermitage και έπαθα πλάκα  :wanker: )
 

Άκης012345

Μέλος
Εγγρ.
24 Απρ 2015
Μηνύματα
1.397
Like
27
Πόντοι
16
"Αἰὲν ἀριστεύειν καὶ ὑπείροχον ἔμμεναι ἄλλων,
μηδὲ γένος πατέρων αἰσχυνέμεν" [Ὀμήρου Ἰλιάδα Ζ' 208].

"Νά φαίνουμαι ἀπ' τούς πρώτους κί ἀπ' ὅλους πιό καλύτερος,
μήν τύχει καί ντροπιάσω τό γένος τῶν πατέρων μου"
Καλησπέρα. Δε μεταφράζεται "πάντα να αριστεύεις και να υπερέχεις των άλλων και να μην ντροπιάσεις το γένος των προγόνων σου" ;
 

tramountana

Σεβαστός
Εγγρ.
2 Φεβ 2010
Μηνύματα
76.754
Κριτικές
2
Like
2.725
Πόντοι
1.306
χωρίς πολλά λόγια


pieta.jpg
 
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
http://[URL unfurl="true"]www.lifo.gr/uploads/image/708415/image_4.jpg[/img[/URL]]

Ο περίφημος κρατήρας του Ευφρόνιου (515 π.Χ.).
Το απόλυτο αριστούργημα της αρχαίας ελληνικής ζωγραφικής-αγγειογραφίας με την
απίστευτη "αστυνομική" ιστορία γύρω από την ανεύρεση, την παράνομη διακίνηση, και τέλος, τον επαναπατρισμό του
στην Ιταλία το 2008, μετά από πολύχρονη περιπέτεια. Ο Ευφρόνιος, με τα καλλιτεχνικά δεδομένα της αρχαίας τέχνης εθεωρείτο κάτι αντίστοιχο με τον Ντα Βίντσι της εποχής του.

[img]http://3.bp.blogspot.com/-W0RekwVMt84/VeNunMOPsLI/AAAAAAAAE6g/TMIgn6xuVO8/s640/resize.jpg
800px-Euphronios_krater_side_B_MET_L.2006.10.jpg

http://[URL unfurl="true"]www.lifo.gr/uploads/image/708637/a78037d554578db39db424a7547a3fd4-l.jpg[/img[/URL]]

Περισσότερα για την περιπέτεια του κρατήρα, εδώ:  [URL unfurl="true"]http://www.lifo.gr/team/politismos/50831[/URL]
                                                 
Για τον μέγα Ευφρόνιο, εδώ: [URL unfurl="true"]https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%85%CF%86%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CF%82[/URL]
 

Sapakias

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
17 Σεπ 2016
Μηνύματα
2.835
Like
1.289
Πόντοι
216
ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ
Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM), στην προσπάθειά του να αναδείξει τον ρόλο των μουσείων στη σύγχρονη κοινωνία, καθιέρωσε από το 1977 τη 18η Μαΐου ως Διεθνή Ημέρα Μουσείων (International Museum Day). Το μήνυμα αυτής της επετείου είναι να γίνουν τα μουσεία φορείς πολιτισμικών ανταλλαγών "με σκοπό την ενίσχυση της μόρφωσης, την προώθηση της αμοιβαίας κατανόησης, την ειρήνη και τη συνεργασία μεταξύ των λαών".
Κάθε χρόνο, παράλληλα με το γενικότερο μήνυμα του εορτασμού, διερευνάται σ' όλες τις χώρες-μέλη του ICOM, με ομιλίες, εκθέσεις, συναντήσεις και άλλες εκδηλώσεις, ένα ειδικό θέμα που συνδέεται με τα μουσεία και το ρόλο τους στη σύγχρονη κοινωνία.
Με την ευκαιρία του εορτασμού, το Ελληνικό Τμήμα του ICOM διοργανώνει κατά τον μήνα Μάιο ποικίλες πολιτιστικές εκδηλώσεις σ' ολόκληρη την Ελλάδα. Επίσης τιμά κάθε χρόνο ένα ή περισσότερα ελληνικά μουσεία, όπου πραγματοποιείται η κεντρική εκδήλωση του εορτασμού.



 

Συνημμένα

  • ICOM.png
    ICOM.png
    67,5 KB · Εμφανίσεις: 41

KOSTASF16

Τιμημένος
Εγγρ.
16 Σεπ 2006
Μηνύματα
5.264
Like
151
Πόντοι
66
Ενας απο τους αγαπημενους μου ειναι ο Φερναντο Μποτερο,
Κολομβιανος ζωγραφος γλυπτης, με τα χαρακτηριστικα διογκωμενα σωματα που ζωγραφιζει,
Ισως εχει απωθημενο με τις  χοντρες
 

Συνημμένα

  • image.jpg
    image.jpg
    21,3 KB · Εμφανίσεις: 60
  • image.jpg
    image.jpg
    17,3 KB · Εμφανίσεις: 55
  • image.jpg
    image.jpg
    17 KB · Εμφανίσεις: 63

teaserman

Σπουδαίος
Εγγρ.
20 Νοε 2015
Μηνύματα
4.616
Κριτικές
1
Like
7.834
Πόντοι
2.306
Pablo Picasso - The three dancers 1925
 

Συνημμένα

  • three-dancers.jpg
    three-dancers.jpg
    135,8 KB · Εμφανίσεις: 34

teaserman

Σπουδαίος
Εγγρ.
20 Νοε 2015
Μηνύματα
4.616
Κριτικές
1
Like
7.834
Πόντοι
2.306
Pablo Picasso - Figures at the seaside 1931
 

Συνημμένα

  • figures-at-the-seaside.jpg
    figures-at-the-seaside.jpg
    141,2 KB · Εμφανίσεις: 28
Δ

Διαγραμμένο μέλος 136408

Επισκέπτης
χωρίς πολλά λόγια


pieta.jpg

ΥΓ. Από την ιδιωτική συλλογή Σταύρου Νιάρχου...

Αν και θεωρώ ότι ο Ελ Γκρέκο, εδώ, βρίσκεται ακόμα με το ένα πόδι στην Ιταλία και δεν έχει αποκτήσει την μετέπειτα τόλμη.
Στην τελευταία ισπανική του περίοδο, θα κάνει τις μεγάλες δομικές ανατροπές. Πάντως, θα άξιζε να θυμηθούμε
από που ξεκίνησε ο Θεοτοκόπουλος και τι μεγάλο φορτίο ζωγραφικής παράδοσης κουβαλούσε προτού πάει στη "Δύση".
Προσωπικά, πιστεύω ότι η  πνευματικότητα και η εσωτερικότητα της βυζαντινής αγιογραφίας τον "απελευθέρωσε" τελικά
από την δυτική μορφική "μανιέρα" και μέσω μιας τολμηρής αυτο-υπέρβασης τον οδήγησε στην υψηλή κατάκτηση
του προσωπικού ζωγραφικού του ιδιώματος, που είναι ο προάγγελος της μοντέρνας ζωγραφικής.

http://[URL unfurl="true"]www.lifo.gr/uploads/image/709126/El_Greco-338325.jpg[/img[/URL]]

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, Η Κοίμηση της Παναγίας των Ψαριανών, περ. 1567, τέμπερα σε ξύλο, 61,4x45 εκ., Ερμούπολη, Εκκλησία της Κοίμησης της Παναγίας.   

[img]http://[URL unfurl="true"]www.thetoc.gr/images/articles/0/article_17633/articleGal_17633_20469.w_hr.jpg[/img[/URL]]

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, Ο Άγιος Λουκάς ζωγραφίζει την Παναγία (1567) Μουσείο Μπενάκη.
 

KOSTASF16

Τιμημένος
Εγγρ.
16 Σεπ 2006
Μηνύματα
5.264
Like
151
Πόντοι
66
Αν αντιπαθω ενα ζωγραφο, αυτος ειναι ο πικασο.
Ισως επειδη ειμαι ασχετος απο ζωγραφικη. ή απλα δε μ αρεσουν τα πεντε ποδια τα τρια ματια και τα οκτω αυτια πανω σε μια γυναικα,

Να σας γυρισω λιγο στην ελλαδα,
Τακης Μωραιτης
Παθιασμενος ζωγραφος με μονιμη εκθεση στην Πλακα.
Θα τον βρειτε να ζωγραφιζει στο υπογειο, στο ισογειο ειναι η εκθεση.
Τυγχανει να ειναι και ολιγον φιλος.


 

Συνημμένα

  • image.jpg
    image.jpg
    19,5 KB · Εμφανίσεις: 55
  • image.jpg
    image.jpg
    40,9 KB · Εμφανίσεις: 33
  • image.jpg
    image.jpg
    134,9 KB · Εμφανίσεις: 69
  • image.jpg
    image.jpg
    141 KB · Εμφανίσεις: 63
  • image.jpg
    image.jpg
    10,8 KB · Εμφανίσεις: 49

teaserman

Σπουδαίος
Εγγρ.
20 Νοε 2015
Μηνύματα
4.616
Κριτικές
1
Like
7.834
Πόντοι
2.306
El Bosco - The garden of earthly delights
 

Συνημμένα

  • dsfd.JPG
    dsfd.JPG
    181,8 KB · Εμφανίσεις: 40

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom