boomb
Ενεργό Μέλος
- Εγγρ.
- 4 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 16.435
- Like
- 18
- Πόντοι
- 166
πες (όταν θυμηθείς και με πμ αν προτιμάς) μερικές εμετικές προκλήσεις....
να καταλάβω θέλω...
εμετική είναι η χρησιμοποίηση μερικών ερμηνειών της ιστορίας.
η δημιουργία της έννοιας του έθνους από τη γαλλική επανάσταση είναι ένα παράδειγμα. ως ερμηνεία ή άποψη δε με προκαλεί προσωπικά από μόνη της. μπορώ να το συζητήσω, ακόμη και να συμφωνήσω. Αυτό με το οποίο διαφωνώ είναι η χρήση της. Η άποψη από μόνη της δε δείχνει ανοιχτό μυαλό, όπως και δεν είναι επιχείρημα κατά των εθνικόφρονων. Μπορεί η έννοια του έθνους να δημιουργήθηκε το 18ο αιώνα, αυτό όμως δεν έχει καμία σημασία για την ιστορία ενός έθνους. Το να προσπαθεί κάποιος να της αποδώσει σημασία για την πορεία της ιστορίας κάποιου έθνους (είτε θετική είτε αρνητική σημασία) για μένα είναι εμετικό. Όπως διαφωνώ με το ότι το έθνος είναι θέμα αίματος, έτσι διαφωνώ και με το "τι λες ρε μαλάκα, ποιο έθνος, δεν υπήρχε έθνος το 17ο αιώνα". Υπήρχε και παραϋπήρχε, είχε πλούσια και βαθιά ιστορία και εξελίχθηκε μέσα στους αιώνες για να φτάσει μέχρι εδώ. Έχω διαβάσει ότι στο μεσαίωνα δεν υπήρχε η έννοια της παιδικής ηλικίας, δηλαδή μόλις περπατούσε/μιλούσε ένα παιδί το έστρωναν στη δουλειά. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπήρχαν παιδιά. Η μόνη σημασία που έχει αυτή η άποψη είναι για την κατανόηση της κοινωνίας του μεσαίωνα. Ανάλογη σημασία έχει η άποψη για το έθνος. Όταν χρησιμοποιείται ως επιχείρημα κατά του εθνικισμού ή σε φράσεις όπως "δεν υπήρχε έθνος, ελλάδα δημιουργήθηκε το 19ο αιώνα", χάνει κάθε νόημα και λογική. ελλάδα, ελληνικό έθνος (μην τολμήσεις να υποθέσεις ότι μιλάω για αίμα), όπως και παιδιά, υπήρχαν πριν από το 18ο αιώνα, ίσως όχι όπως τα βλέπουμε σήμερα, όμως δεν εμφανίστηκαν από το πουθενά, είχαν πορεία εξέλιξης.