mariath
Μέλος
- Εγγρ.
- 29 Απρ 2009
- Μηνύματα
- 4.583
- Κριτικές
- 6
- Like
- 146
- Πόντοι
- 16
Κατάντια, υπάρχει στρέβλωση στην αγορά εργασίας.
Κάτι λάθος διατυπώνεις.
Οι μισθοί του δημοσίου (και καραβανάδες, και οδηγοί ΟΑΣΑ, και ΔΕΗτζήδες) ΔΕΝ συμμετέχουν σ' αυτό που λέγεται "αγορά εργασίας".
Όταν λέμε "αγορά" (είτε εργασίας είτε οτιδήποτε άλλου πράματος, π.χ. πετρελαίου, σιταριού κλπ) εννούμε ένα χώρο (γεωγραφικό ή εννοιολογικό) που ρυθμίζει ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ τις τιμές του, με βάση μόνο την προσφορά και τη ζήτηση. Αυτό είναι "η αγορά".
Αυτοί οι τύποι δεν συμμετέχουν σε κάτι τέτοιο, είναι εκτός. Τις αμοιβές τους τις καθορίζουν νόμοι, όχι η προσφορά και η ζήτηση.
Αν η προσφορά και η ζήτηση καθόριζαν τους μισθούς στο δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (ΔΕΚΟ) ξέρεις που θα είχαν πάει τώρα οι μισθοί τους? Στα τάρταρα.
Γιατί με την ανεργία που υπάρχει, όταν ο άλλος πάει και δουλεύει delivery μαύρος (ανασφάλιστας), με το δικό του μηχανάκι, αντί 300 ευρώ το μήνα, με στόχο να βγάλει κι άλλο ένα κατοστάρικο από τα πουρμπουάρ, θα πήγαινε και με 500 στον ΟΑΣΑ να οδηγάει λεωφορείο.
Αυτός είναι ο μισθός που θα καθόριζε "η αγορά εργασίας" για τον ΟΑΣΑ, επομένως μην τον αναφέρεις τον όρο, είσαι εκτός.
Το γιατί σήμερα οι οδηγοί ΟΑΣΑ παίρνουν 1.000, 1.500, ή 2.000 (δεν ξέρω πόσα παίρνουν, πάντως παραπάνω από 500), είναι μια άλλη κουβέντα, που έχει να κάνει με τις πελατειακές σχέσεις και τα κομματόσκυλα που συνδικαλίζονται σ' αυτούς τους χώρους, και ΟΧΙ με την "αγορά εργασίας". Και καλύτερα να μην την ξεκινήσουμε τώρα, γιατί θα πάει μακριά.