Νέα

H Αλωση του 1453-Τουρκικη προπαγανδιστικη υπερπαραγωγη

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα alex71
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 268
  • Εμφανίσεις 7K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 3 άτομα (0 μέλη και 3 επισκέπτες)

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
α το θέμα είναι καθαρά νομικό δηλαδή? νόμιζα ότι έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους...

σε όλην την βυζαντινή περίοδο υπάρχουν διάσπαρτες μαρτυρίες προσδιοριστικές της ελληνικότητας των κατοίκων της αυτοκρατορίας, μιλάμε για αιώνες όχι για 10-15 χρόνια...α και τουλάχιστον εκείνοι μιλούσαν ελληνικά.

τα δικαιώματα δεν υπάρχουν παντού και πάντα, εκ κτίσεως κόσμου...

διαμορφώθηκαν με τον καιρό μέσα από σκληρές συγκρούσεις, κοινωνικές, ταξικές, εθνικές...

αν κάποιος μιλά για δικαιώματα των βυζαντινών το 1000 ή των αράβων το 800 με σημερινούς όρους διαπράττει μια ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΜΑΛΑΚΙΑ....

αλλά από κάποιον που γνωρίζει την ιστορία μέσα από τ' αποσπάσματα που τον ταϊζουν, δεν περιμένω κάτι διαφορετικό...
 

pz89

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
24 Δεκ 2010
Μηνύματα
33.207
Κριτικές
14
Like
22
Πόντοι
376
τα δικαιώματα δεν υπάρχουν παντού και πάντα, εκ κτίσεως κόσμου...

διαμορφώθηκαν με τον καιρό μέσα από σκληρές συγκρούσεις, κοινωνικές, ταξικές, εθνικές...

αν κάποιος μιλά για δικαιώματα των βυζαντινών το 1000 ή των αράβων το 800 με σημερινούς όρους διαπράττει μια ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΜΑΛΑΚΙΑ....

αλλά από κάποιον που γνωρίζει την ιστορία μέσα από τ' αποσπάσματα που τον ταϊζουν, δεν περιμένω κάτι διαφορετικό...
''Αναχρονισμός'' νομίζω λέγεται επιστημονικά. :sunglasses:
 

kosnik26

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
10 Σεπ 2009
Μηνύματα
49.260
Like
20
Πόντοι
366
τα δικαιώματα δεν υπάρχουν παντού και πάντα, εκ κτίσεως κόσμου...

διαμορφώθηκαν με τον καιρό μέσα από σκληρές συγκρούσεις, κοινωνικές, ταξικές, εθνικές...

αν κάποιος μιλά για δικαιώματα των βυζαντινών το 1000 ή των αράβων το 800 με σημερινούς όρους διαπράττει μια ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΜΑΛΑΚΙΑ....

αλλά από κάποιον που γνωρίζει την ιστορία μέσα από τ' αποσπάσματα που τον ταϊζουν, δεν περιμένω κάτι διαφορετικό...
με γάμησες φίλε...

αυτούς τους ανθρώπους όταν προσπαθήσουμε να τους εντάξουμε κάπου ιστορικά, εθνολογικά κοκ δεν θα πρέπει να λάβουμε υπ'όψιν τη γνώμη είχαν οι ίδιοι για τους εαυτούς τους?
τα δικαιώματά τους (όπως αυτό του να αυτοκαθορίζονται ως έλληνες), μιας και οι ίδιοι δεν ζουν είμαστε υποχρεωμένοι να να τα υπερασπιστούμε εμείς για χάρη τους.
οπότε υπ'αυτήν την έννοια φυσικά και έχουν δικαιώματα.
 

marios51

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
21 Δεκ 2009
Μηνύματα
17.375
Κριτικές
16
Like
198
Πόντοι
676
Παντως δεν καταλαβαινω γιατι το εχετε κανει θεμα.
Μια σκηνοθετικη αποψη ειναι πανω σε ενα ιστορικο γεγονος.
Και για τους τουρκους ηταν κομβικης σημασιας η αλωση της πολης.
 

aigeas

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
4 Ιουλ 2009
Μηνύματα
10.454
Like
19
Πόντοι
166
τα δικαιώματα δεν υπάρχουν παντού και πάντα, εκ κτίσεως κόσμου...

διαμορφώθηκαν με τον καιρό μέσα από σκληρές συγκρούσεις, κοινωνικές, ταξικές, εθνικές...

αν κάποιος μιλά για δικαιώματα των βυζαντινών το 1000 ή των αράβων το 800 με σημερινούς όρους διαπράττει μια ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΜΑΛΑΚΙΑ....

αλλά από κάποιον που γνωρίζει την ιστορία μέσα από τ' αποσπάσματα που τον ταϊζουν, δεν περιμένω κάτι διαφορετικό...
εσυ εχεις αποδειξει πολακις οτι εχεις μαυρα μεσανυχτα απο ιστορια
 

Επισκέπτης
Τύπε μαζί σου, αλλά δεν μου απαντάς.

Αν ήσουν κάτοικος της Κωνσταντινούπολης το 1473, θα έλεγες ότι ήσουν καλύτερα με τους οθωμανούς ή με τους βυζαντινούς;
Αν ήσουν τρίτος σήμερα, πχ. τανζανός ή νεοζηλανδός, θα προτιμούσες να είχες προγόνους οθωμανούς ή βυζαντινούς;

Ανεξαρτήτως του τι ήταν το Βυζάντιο, η κατάκτηση από τους τούρκους ήταν ο ελληνικός μεσαίωνας.
(για την ακρίβεια ο δεύτερος μετά την κάθοδο των δωριέων)
Δεν ξέρω βέβαια γιατί θα έπρεπε να διαλέξω κάτι απ'τα 2.
Βασικά αν ήμουν Νεοζηλανδός θα προτιμούσα να ήσαν οι πρόγονοί μου Μαορί αλλά τεσπα.
Για να σου κάνω τη χάρη όμως θα σου πω πως ΙΜΗΟ η κατάκτηση από τους οθωμανούς ήταν όντως μεσαίωνας.
Σε κάλυψα??
 

streetwalker

Μέλος
Εγγρ.
16 Μαρ 2007
Μηνύματα
8.757
Κριτικές
3
Like
201
Πόντοι
66
Δεν ξέρω βέβαια γιατί θα έπρεπε να διαλέξω κάτι απ'τα 2.
Βασικά αν ήμουν Νεοζηλανδός θα προτιμούσα να ήσαν οι πρόγονοί μου Μαορί αλλά τεσπα.
Για να σου κάνω τη χάρη όμως θα σου πω πως ΙΜΗΟ η κατάκτηση από τους οθωμανούς ήταν όντως μεσαίωνας.
Σε κάλυψα??

Για χάρη παραδείγματος μιλάμε. Φυσικά ο καθένας μπορεί να είναι περίφανος για αυτό που είναι, είτε είναι αμερικανός, είτε βκ, είτε χούτου. Εντάξει, ο τελευταίος λόγω συνθηκών, δεν θα είναι περήφανος για πολύ... Πάντως η πολιτισμική σύγκριση, έχει αξία στον βαθμό που είσαι βέβαιος ότι το τώρα είναι χειρότερο από το χθες. Δες πχ. τον "ευρωπαϊκό πολιτισμό" που ζούμε σήμερα.
 

kostas_thai

Μέλος
Εγγρ.
17 Μαΐ 2010
Μηνύματα
8.360
Like
4
Πόντοι
66
και δεν κάνετε (ευτυχώς) επικές παπαροταινίες;  :2funny: :2funny: :2funny:

κλάψτε λίγο ακόμα, μ' αρέσει...  :uglystupid:

να φανούν (σε όσους...) τα όρια της εθνικομαλακίας.... :jerking:
αντε και συμφωνησει καποιος μαζι σου.να υποθεσω οτι τα ιδια λες και για τους τουρκους για την ταινια τους αυτη ετσι...δεν αφηνεις τις αιχμες περι εθνικομαλακιας για τους ελληνες αλλα και για οτυς τουρκους ετσι?
 

Επισκέπτης
Γιατί λοιπόν εσύ λες πως αυτή η περιοχή είναι δικαιωματικά δική σου και όχι των Τούρκων; Με την ίδια φυσικά λογική, και οι Τούρκοι το λένε αυτό, όμως, με το τωρινό status quo, είναι δική τους.

Τι θες να κάνουμε δηλαδή; Πόλεμο;

Μαλάκα.
Στο συγκεκριμένο χρήστη
θα πρόσφερα την πλάτη μου να πατήσει
για να τον ανεβάσουμε στην αγχόνη επί εσχάτη προδοσία
κι ας κινδύνευα να πάθω ρήξη μεσοσπονδύλιου και να μου μείνει μόνιμη αναπηρία
παρά να καθυστερούσε ο απαγχονισμός του έστω και λίγα λεπτά.

Θα τον έφτυνα κατάμουτρα αν ήμουν ο ευτυχής που θα είχε τη μεγίστη τύχη/καθήκον
να του δώσει τη χαριστική βολή με περίστροφο στο καύκαλο
κατά την εκτέλεσή του στο εκτελεστικό απόσπασμα
πριν πατήσω τη σκανδάλη
και μετά θα τον κλωτσούσα για να βεβαιωθώ ότι ψόφησε
και απαλλάχθηκε το έθνος από ένα καρκίνωμα.

Υπομονή ....

έρχεται η ώρα τους ...
 

pornopapos

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Ιαν 2009
Μηνύματα
42.180
Like
34
Πόντοι
366
Στο συγκεκριμένο χρήστη
θα πρόσφερα την πλάτη μου να πατήσει
για να τον ανεβάσουμε στην αγχόνη επί εσχάτη προδοσία
κι ας κινδύνευα να πάθω ρήξη μεσοσπονδύλιου και να μου μείνει μόνιμη αναπηρία
παρά να καθυστερούσε ο απαγχονισμός του έστω και λίγα λεπτά.

Θα τον έφτυνα κατάμουτρα αν ήμουν ο ευτυχής που θα είχε τη μεγίστη τύχη/καθήκον
να του δώσει τη χαριστική βολή με περίστροφο στο καύκαλο
κατά την εκτέλεσή του στο εκτελεστικό απόσπασμα
πριν πατήσω τη σκανδάλη
και μετά θα τον κλωτσούσα για να βεβαιωθώ ότι ψόφησε
και απαλλάχθηκε το έθνος από ένα καρκίνωμα.

Υπομονή ....

έρχεται η ώρα τους ...

τσου, ρε λάκι!!!
 

ektor lopez

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Αυγ 2008
Μηνύματα
36.184
Like
53
Πόντοι
366
Στο συγκεκριμένο χρήστη
θα πρόσφερα την πλάτη μου να πατήσει
για να τον ανεβάσουμε στην αγχόνη επί εσχάτη προδοσία
κι ας κινδύνευα να πάθω ρήξη μεσοσπονδύλιου και να μου μείνει μόνιμη αναπηρία
παρά να καθυστερούσε ο απαγχονισμός του έστω και λίγα λεπτά.

Θα τον έφτυνα κατάμουτρα αν ήμουν ο ευτυχής που θα είχε τη μεγίστη τύχη/καθήκον
να του δώσει τη χαριστική βολή με περίστροφο στο καύκαλο
κατά την εκτέλεσή του στο εκτελεστικό απόσπασμα
πριν πατήσω τη σκανδάλη
και μετά θα τον κλωτσούσα για να βεβαιωθώ ότι ψόφησε
και απαλλάχθηκε το έθνος από ένα καρκίνωμα.

Υπομονή ....

έρχεται η ώρα τους ...

ειναι μορφη ο τυπος

 

sarouman

Τιμημένος
Εγγρ.
22 Ιαν 2007
Μηνύματα
2.623
Κριτικές
69
Like
535
Πόντοι
7.125
Το ότι θέλουν κάποιοι να το παίξουν και καλά νεωτεριστές με δήθεν προοδευτικές απόψεις, διαγράφοντας ή αδιαφορώντας για την ιστορία, για τα ιστορικά κεκτημένα, που ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ αναγκαστικά πρέπει να διαφυλάξουμε, ως κληρονομηθέντα, είναι εθνικά εγκληματικό και επικίνδυνο.

Οταν λέμε "δε με νοιάζει" απέναντι στην ιστορία που κάποιοι διαμόρφωσαν (σωστά ή λάθος) με το αίμα τους, ενώ άλλοι λαοι λυσσάζουν για να αποκτήσουν έστω και μια γραμμή (έστω διαστρεβλεμμένης) ιστορίας, εγκληματούμε και ηθικά και εθνικά!

Θέλοντας ή μη τα έθνη υφίστανται ακόμα. Θέλοντας ή μη αποτελούμε μέλη τους. Θέλοντας ή μη κληροδοτούμε μια ιστορία, μια παρακαταθήκη. Ποιος σας είπε πως έχουμε το δικαίωμα να γυρίζουμε το πρόσωπο και να λέμε απόψεις-αρλουμπες απέναντι σε πράγματα που έχουν στοιχειωθεί από ιστορικούς, που έχουν γραφτεί με θυσίες, που αποτελουν κληρονομια.

Και ποιος σας είπε πως μπορείτε να έχετε τέτοιες αποψεις, πως έχετε το δικαιωμα?
Οι δημοκρατικές κοινωνίες, το λάθος τους, είναι πως αυτοκαταστρέφονται, αποσυντίθενται απο την υπερβολική ψευδαίσθηση που εχουν περι δικαιωμάτων και υποχρεώσεων.

Και αυτα επειδή διαβάζω πολυ πιο πάνω, κάποιες αποψεις..επικίνδυνες...
 

leonoro

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
28 Δεκ 2006
Μηνύματα
14.482
Like
11
Πόντοι
166
τα δικαιώματα δεν υπάρχουν παντού και πάντα, εκ κτίσεως κόσμου...

διαμορφώθηκαν με τον καιρό μέσα από σκληρές συγκρούσεις, κοινωνικές, ταξικές, εθνικές...

αν κάποιος μιλά για δικαιώματα των βυζαντινών το 1000 ή των αράβων το 800 με σημερινούς όρους διαπράττει μια ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΜΑΛΑΚΙΑ....

αλλά από κάποιον που γνωρίζει την ιστορία μέσα από τ' αποσπάσματα που τον ταϊζουν, δεν περιμένω κάτι διαφορετικό...

Ἡ συνέντευξη πού ἀκολουθεῖ δόθηκε ἀπό τό σέρ Στῆβεν Ράνσιμαν, στό Ἐλσισιλντς τῆς Σκωτίας, στόν πατρογονικό πύργο  του, τόν Ὀκτώβρη τοῦ 1994, γιά λογαριασμό τῆς ΕΤ3 στίς δημοσιογράφους Χρύσα Ἀράπογλου καί Λαμπρινή Χ. Θωμά. Γιά τεχνικούς λόγους, δέν «βγῆκε» ποτέ στόν ἀέρα. Καί οἱ δύο δημοσιογράφοι θεωροῦν τή συνέντευξη αὐτή ἀπό τίς πιό σημαντικές της καριέρας τους, μία καί ἀνήκει στό εἶδος τῶν «συζητήσεων» πού σέ διαμορφώνουν καί δέν ξεχνᾶς ποτέ. Θεωροῦν ὅτι πρέπει νά δεῖ τό φῶς τῆς δημοσιότητας, ἔστω καί μέ μία τόσο θλιβερή ἀφορμή, ὅπως ὁ θάνατος τοῦ μεγάλου φιλέλληνα.

...

Δ: Ἄρα  ἦταν μία θρησκευτική Πολιτεία;
Ρ: Ἦταν ἕνας πολιτισμός, στόν ὁποῖο ἡ  θρησκεία ἀποτελοῦσε μέρος τῆς  ζωῆς.

Δ: Καί  στούς ἕντεκα αὐτούς αἰῶνες;
Ρ: Νομίζω ὅτι ὁ κόσμος μιλᾶ γιά τό Βυζάντιο λές κι παρέμεινε τό ἴδιο, ἕνας πολιτισμός ἀμετάβλητος κατά τή διάρκεια ὅλων αὐτῶν τῶν αἰώνων. Εἶχε ἀλλάξει  πολύ ἀπό τήν ἀρχή ὡς τό τέλος  του, ἄν καί κάποια συγκεκριμένα βασικά στοιχεῖα κράτησαν σέ ὅλη τή διάρκειά του, ὅπως τό θρησκευτικό αἴσθημα. Μπορεῖ νά διαφωνοῦσαν γιά θρησκευτικά ζητήματα ἀλλά πίστευαν ὅλοι, κι αὐτό τό αἴσθημα εἶναι μόνιμο. Ὁ σεβασμός, ἡ ἐκτίμηση στίς τέχνες, ὡς ἐκεῖνες πού εὐχαριστοῦν τό Θεό, κι αὐτά διατηρήθηκαν. Κι ἔτσι, παρ’ ὅτι οἱ μόδες ἄλλαζαν, ἡ οἰκονομική κατάσταση ἄλλαζε, οἱ πολιτικές καταστάσεις ἄλλαζαν, ὑπῆρχε μία ἀκεραιότητα πολύ ἐνδιαφέρουσα μέσα στό σύνολο.

Δ: Μιλᾶμε γιά θρησκεία κι ἠθική. Τό Βυζάντιο πολλοί τό θεωροῦν μία περίοδο  πολέμων, δολοφονιῶν, δολοπλοκιῶν, «βυζαντινισμῶν»  πού οὐδεμία σχέση εἶχε μέ τήν  ἠθική.
Ρ: Γίνονταν καί τότε πολλοί φόνοι, ἀλλά δέν  ὑπάρχει περίοδος  τῆς ἱστορίας πού αὐτοί νά λείπουν. Κάποτε ἔδινα  μία διάλεξη στίς Η.Π.Α. καί στό  ἀκροατήριό μου ἦταν κι ἡ κόρη τοῦ  προέδρου Τζόνσον, πού μελετοῦσε  τό Βυζάντιο. Ἦρθε στή διάλεξη μέ δύο σωματοφύλακες, δύο σκληρούς κυρίους πού τήν πρόσεχαν. Μοῦ ἐξήγησε ὅτι ἀγαποῦν τή βυζαντινή ἱστορία, γιατί εἶναι γεμάτη φόνους καί φαντάζει σάν σχολικό μάθημα (homework). Εἶχα τό τάκτ νά μήν τῆς πῶ ὅτι, ὡς τότε, τό ποσοστό τῶν ἀμερικανῶν προέδρων πού εἶχαν δολοφονηθεῖ ἦταν πολύ μεγαλύτερο σέ σχέση μέ τά χρόνια ὕπαρξης τῶν Η.Π.Α.  ἀπό τό ποσοστό τῶν δολοφονημένων βυζαντινῶν αὐτοκρατόρων στή διάρκεια τῆς αὐτοκρατορίας. Οἱ ἄνθρωποι συνεχίζουν νά δολοφονοῦν.

Δ: Γράφετε  στό Βυζαντινό πολιτισμό ὅτι  δέν ὑπῆρχε θανατική ποινή στό  Βυζάντιο.
Ρ: Ὄντως, δέν σκότωναν. Καί ἡ μεγάλη διαφορά  φαίνεται στούς πρώτους χρόνους. Ὅταν ἡ Ρωμαϊκή Αὐτοκρατορία ἔγινε  χριστιανική, μία ἀπό τίς βασικότερες  ἀλλαγές ἦταν νά σταματήσουν οἱ μονομαχίες, νά μήν πετοῦν πιά ἀνθρώπους στά λιοντάρια κι ὅλα τά σχετικά. Ἡ αὐτοκρατορία ἔγινε πολύ πιό ἀνθρωπιστική. Καί πάντα ἀπέφευγαν, ὅσο μποροῦσαν, τή θανατική ποινή. Κατά καιρούς, κάποιοι αὐτοκράτορες κατέφευγαν σέ αὐτή, ἀλλά οἱ περισσότεροι χρησιμοποιοῦσαν ὡς ἐσχάτη τιμωρία, μία μέθοδο πού σήμερα μᾶς φαίνεται ἀποτρόπαια: τόν ἀκρωτηριασμό κάποιας μορφῆς. Ἀλλά μοῦ φαίνεται ὅτι οἱ περισσότεροι ἄνθρωποι θά προτιμοῦσαν νά τούς κόψουν π.χ. ἕνα χέρι, παρά νά τούς θανατώσουν.

Δ: Ὑπάρχει  ἐδῶ καί καιρό ἕνας διάλογος ἀνοικτός στήν Ἑλλάδα. Ὑπάρχουν σύγχρονοι  Ἕλληνες διανοούμενοι πού ὑποστηρίζουν ὅτι τό Βυζάντιο δέν ἀξίζει νά μελετηθεῖ  ἰδιαίτερα, ὅτι δέν δημιούργησε τίποτε, ὅτι εἶχε σχολιαστές τῶν γραφῶν κι ὄχι διανοούμενους. Μέ μία φράση «δέν ἦταν καί τίποτε ἀξιομνημόνευτο».
Ρ: Νομίζω ὅτι αὐτοί οἱ Ἕλληνες εἶναι  πολύ ἄδικοι μέ τούς βυζαντινούς τους προγόνους. Δέν ἦταν μία κοινωνία χωρίς διανοούμενους, ἀρκεῖ νά δεῖς τή δουλειά καί τήν πρόοδο τῆς βυζαντινῆς ἰατρικῆς. Μπορεῖ νά μήν συμπαθεῖ κάποιος τή θρησκεία, ἀλλά μερικοί ἀπό τούς ἐκκλησιαστικούς συγγραφεῖς, ὅπως οἱ Καπαδόκες πατέρες καί πολλοί ἀκόμη ὡς τόν Γρηγόριο τόν Παλαμᾶ, ἦταν ἄνθρωποι μοναδικῆς πνευματικότητας…. Ὑπῆρχε ἔντονη διανόηση καί πνευματική ζωή στό Βυζάντιο. Κυρίως δέ, στό τέλος τῶν βυζαντινῶν χρόνων, π.χ. στήν Παλαιολόγεια περίοδο. Εἶναι ἀρκετά περίεργο πώς, τήν ὥρα πού ἡ αὐτοκρατορία συρρικνωνόταν, ἡ διανόηση ἦταν πιό ἀνθηρή ἀπό ποτέ.

Δ: Κάποιοι  ἄλλοι ὑποστηρίζουν ὅτι δέν  εἶχε τέχνη.
Ρ: Τότε αὐτοί δέν πρέπει νά ξέρουν τίποτε ἀπό τέχνη. Ἡ βυζαντινή τέχνη  ἦταν ἀπό τίς μεγαλύτερες σχολές τέχνης παγκοσμίως. Κανένας ἀρχαῖος  Ἕλληνας δέν θά μποροῦσε νά χτίσει τήν Ἁγία Σοφία, αὐτό ἀπαιτοῦσε πολύ βαθιά τεχνική γνώση. Κάποιοι, ξέρετε, ὑποστηρίζουν ὅτι ἡ βυζαντινή τέχνη εἶναι στατική. Δέν ἦταν καθόλου στατική, ἀλλά ἦταν μία σχολή τέχνης ἀπό τίς σημαντικότερες στόν κόσμο, πού, ὅσο περνᾶ ὁ καιρός, ἐκτιμᾶται ὅλο καί περισσότερο, κι ὅσοι ἕλληνες διανοούμενοί σας λένε ὅτι τό βυζάντιο δέ δημιούργησε τίποτε, εἶναι τυφλοί.

Δ: Ἄρα, ὅσοι χαρακτηρίζουν «ἁπλή μίμηση κι ἀντιγραφή» τή βυζαντινή τέχνη, μᾶλλον σφάλλουν.    
Ρ: Ἄν κάνεις κάτι ἄριστα, μπορεῖς νά τό ἐπαναλάβεις ἄριστα. Ἀλλά ὑπῆρχαν  πάντα διαφορές. Βλέποντας μία  εἰκόνα μποροῦμε νά τή χρονολογήσουμε, ἄν ἦταν ὅλες ἴδιες, αὐτό δέν θά συνέβαινε. Ὑπάρχουν συγκεκριμένες παραδόσεις πού διατηροῦνταν, ἀλλά ἡ τέχνη αὐτή παρουσιάζει μεγάλες διαφορές ἀπό αἰώνα σέ αἰώνα. «Κόλλησε» καί παρέμεινε ἡ ἴδια μετά τήν πτώση τῆς «Τουρκοκρατίας», διότι ἔλειπαν ἀπό τή χώρα σας οἱ φωτισμένοι χορηγοί. Ἡ τέχνη τῶν Παλαιολόγων εἶναι πολύ διαφορετική ἀπό τήν Ἰουστινιάνεια. Φυσικά, εἶχε καί ἀναλογίες, ἀλλά δέν ἦταν μιμητική. Τά πράγματα εἶναι ἁπλά: οἱ ἄνθρωποι πού κατατρέχουν τό Βυζάντιο ποτέ δέν τό μελέτησαν, ξεκίνησαν μέ προκαταλήψεις ἐναντίον του. Δέν γνωρίζουν τί κατόρθωσε, τί ἐπετεύχθη.

Δ: Ὑποστηρίζεται  ἀπό ὁρισμένους ὅτι τό βυζάντιο δέν ἦταν Ἑλληνικό καί δέν ἀποτέλεσε  κανενός εἴδους συνέχεια τῆς ἀρχαίας  Ἑλλάδας. Δέν εἶχε δημοκρατία ἤ ἔστω δημοκρατικούς θεσμούς.
Ρ: Δέν νομίζω ὅτι οἱ σύγχρονοι ἕλληνες εἶναι περισσότερο Ἕλληνες ἀπό τούς βυζαντινούς. Μέσα στόν χρόνο, μές στούς αἰῶνες, οἱ φυλές δέν μένουν καθαρές, ὑπάρχουν ὅμως ὁρισμένα χαρακτηριστικά τῶν πολιτισμῶν πού παραμένουν ἐθνικά. Οἱ βυζαντινοί χρησιμοποιοῦσαν τήν ἑλληνική γλώσσα πού ἄλλαξε λίγο, ἀλλά οἱ γλῶσσες ἀλλάζουν· ἐνδιαφέρονταν γιά τή φιλοσοφία καί τή φιλοσοφική ζωή πάρα πολύ, ἦταν μέν ὑπήκοοι ἑνός αὐτοκράτορα, ἀλλά αὐτός ὁ αὐτοκράτορας ἔπρεπε νά φέρεται σωστά, γιατί γινόταν εὔκολα λαϊκές ἐξεγέρσεις. Τό χειρότερο πού θά μποροῦσαν  νά ποῦν γιά τό Βυζάντιο εἶναι πώς ἦταν, μᾶλλον, ἕνα γραφειοκρατικό κράτος. Ὅμως εἶχε μία πολύ μορφωμένη γραφειοκρατία, πολύ πιό μορφωμένη ἀπό τούς γραφειοκράτες τοῦ σημερινοῦ κόσμου. Καί τί ἐννοεῖτε μέ τή λέξη «δημοκρατία»; Ἦταν ὅλη ἡ ἀρχαία Ἑλλάδα δημοκρατική; Ὄχι. Θά ἔλεγα στούς Ἕλληνες, πού ὑποστηρίζουν κάτι τέτοιο, νά διαβάσουν τήν ἴδια τους τήν ἱστορία, εἰδικότερα τῆς κλασικῆς Ἑλλάδας. Ἐκεῖ, θά βροῦν πολλά νά κατακρίνουν… Ποτέ μου δέν κατάλαβα τί ἀκριβῶς σημαίνει «δημοκρατία». Στά περισσότερα μέρη τοῦ κόσμου σήμερα, δημοκρατία σημαίνει νά σέ κυβερνοῦν τά μέσα μαζικῆς ἐνημέρωσης, οἱ ἐφημερίδες, ἡ τηλεόραση. Διότι, εἶναι θεμιτό νά ἔχουμε αὐτό πού ὀνομάζεται «λαϊκή ψῆφος» ἀλλά, ἀπό τή στιγμή πού οἱ ἄνθρωποι δέν μποροῦν νά κρίνουν μόνοι τους κι ὑπάρχουν πολλοί ἄνθρωποι στό σύγχρονο κόσμο πού δέν σκέφτονται, τότε μεταφέρουν τήν ἐξουσία στά χέρια ὅσων κατέχουν τά ΜΜΕ, οἱ ὁποῖοι, μέ τή δύναμη πού ἔχουν, θά ἔπρεπε νά ἐπιλέξουν τον δύσκολο δρόμο καί νά μορφώσουν ὅλο τόν κόσμο. Πολλοί ἐξ αὐτῶν, ὄχι ὅλοι εὐτυχῶς, εἶναι ἀνεύθυνοι. Δημοκρατία μπορεῖ νά ὑπάρξει μόνον ἐάν ἔχουμε ἕνα ὑψηλῆς μόρφωσης κοινό. Σέ μία πόλη σάν τήν ἀρχαία Ἀθήνα ὑπῆρχε δημοκρατία χωρίς νά σκεφτόμαστε πῶς περνοῦσαν οἱ σκλάβοι ἤ οἱ γυναῖκες, διότι οἱ ἄνδρες εἶχαν ὅλοι πολύ καλή μόρφωση. Συνήθως δέν ἐξέλεγαν τούς κυβερνῆτές τους, τραβοῦσαν κλῆρο, σάν νά τό ἄφηναν στά χέρια τοῦ Θεοῦ, καμία σχέση μέ τή βουλή τῶν κοινοτήτων.

Δ: Ὑπῆρχε κοινωνικό κράτος στό Βυζάντιο;
Ρ: Ἡ  Ἐκκλησία ἔκανε πολλά γιά τούς ἀνθρώπους. Τό Βυζάντιο εἶχε πλήρη  κοινωνική αἴσθηση. Τά νοσοκομεῖα ἦταν πολύ καλά, ὅπως καί τά γηροκομεῖα, τά ὁποῖα ἀνῆκαν κυρίως στήν Ἐκκλησία, ἀλλά ὄχι μόνο σέ αὐτή, ὑπῆρχαν καί κρατικά. Ἄς μήν ξεχνᾶμε ὅτι ἕνας ἀπό τούς πιό ὑψηλόβαθμους ἀξιωματούχους τοῦ κράτους ἦταν ὁ Ὀρφανοτρόφος. Σίγουρα ἡ Ἐκκλησία ἔπαιξε βασικό κοινωνικό ρόλο. Δέν ἦταν ἁπλά ἕνα καθεστώς ἐρημιτῶν πού κάθονταν στό Ἅγιον Ὅρος· ἦταν κι αὐτό, ἀλλά ὑπῆρχε ἕνα σύστημα ἀπό μοναστήρια στίς πόλεις. Τά μοναστήρια φρόντιζαν τούς Οἴκους γιά τούς γέροντες, τῶν ὁποίων οἱ μοναχοί μόρφωναν τή νεολαία, κυρίως τά ἀγόρια, γιατί τά κορίτσια μορφώνονταν στό σπίτι, καί τά περισσότερα παρεῖχαν πολύ καλή μόρφωση. Τά κορίτσια τοῦ Βυζαντίου εἶχαν πολλές φορές καλύτερη παιδεία, διότι «ἀπολάμβαναν» περισσότερη ἰδιωτική προσοχή. Νομίζω ὅτι ἡ βαθμολογία, πού θά δίναμε στό κοινωνικό ἔργο τῆς Ἐκκλησίας στό Βυζάντιο, εἶναι ἰδιαίτερα ὑψηλή.

Δ: Καί  ἡ παιδεία τους, κατά τό Μέγα Βασίλειο, ὄφειλε νά στηρίζεται στόν Ὅμηρο, τόν  «διδάσκαλο τῶν ἀρετῶν».
Ρ: Ἦταν γνῶστες τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς Γραμματείας. Εἶναι ἀξιομνημόνευτο, ὡστόσο, ὅτι δέν ἔδιναν μεγάλη σημασία στούς Ἀττικούς Τραγωδούς, ἀλλά στούς λοιπούς ποιητές. Ὑπάρχει ἡ διάσημη ἱστορία μίας ἑλκυστικῆς κυρίας, φίλης ἑνός αὐτοκράτορα, πού μᾶς διηγεῖται ἡ Ἄννα Κομνηνή. Τήν ὥρα πού ἡ κυρία περνοῦσε, κάποιος τῆς φώναξε ἕναν ὁμηρικό στίχο, πού μιλοῦσε γιά τήν Ἑλένη στήν Τροία, κι ἐκείνη κατάλαβε τό ὑπονοούμενο. Δέν ὑπῆρχε κανείς λόγος νά τῆς ἐξηγήσει κάποιος, ποιανού ἦταν οἱ στίχοι. Ὅλα ἀνεξαιρέτως τά ἀγόρια καί τά κορίτσια ἤξεραν τόν Ὅμηρο. Ἡ Ἄννα Κομνηνή δέν ἐξηγεῖ ποτέ τά σημεῖα στά ὁποῖα ἀναφέρεται στόν Ὅμηρο, ὅλοι οἱ ἀναγνῶστές της τά γνώριζαν.

Δ: Ἀμόρφωτοι  δέν ὑπῆρχαν στό Βυζάντιο;
Ρ:  Ἂλλα ἦταν τά προβλήματα τῆς βυζαντινῆς γραμματείας. Ἦταν τόσο καλοί γνῶστες τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς γραμματείας, ὥστε ἐπηρεάστηκαν στή διαμόρφωση τῆς γλώσσας. Πολλοί ἱστορικοί ἤθελαν νά γράψουν σάν τόν Θουκυδίδη, δέν ἤθελαν νά γράψουν στή γλώσσα πού τούς ἦταν πιό φυσική, ἀλλά στήν ἀρχαία. Ἡ μεγάλη τραγωδία τῶν βυζαντινῶν γραμμάτων ἦταν ἡ ἐξάρτησή της ἀπό τήν κλασσική γραμματεία. Ὄχι γιατί δέν γνώριζαν ἀρκετά, ἀλλά γιατί γνώριζαν πολύ περισσότερα ἀπό ὅσα ἦταν ἀπαραίτητα, γιά τό δικό τους «δημιουργικό» καλό.

...


 

kostas_thai

Μέλος
Εγγρ.
17 Μαΐ 2010
Μηνύματα
8.360
Like
4
Πόντοι
66
η μεγαλη πλακα ειναι οτι ο παπιας τα χωνειενω ο ιδιος εχει ανοιξει θρεντ για "εθνικους μακεδονες".οπου τον συμφερει ο κωλος του ειναι αντιεθνιστης οπου δεν τον συμφερει κανει αυτο που ειναι.τον παπια... :2funny: :2funny:
 

apolyto_arseniko

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
2 Μαρ 2008
Μηνύματα
77.469
Like
200
Πόντοι
866
η μεγαλη πλακα ειναι οτι ο παπιας τα χωνειενω ο ιδιος εχει ανοιξει θρεντ για "εθνικους μακεδονες".οπου τον συμφερει ο κωλος του ειναι αντιεθνιστης οπου δεν τον συμφερει κανει αυτο που ειναι.τον παπια... :2funny: :2funny:
καλα ρε τυπε δεν εχουμε πει εδω και καιρο οτι ειναι ψυχιατρικη περιπτωση? :grin:
 

Συνημμένα

  • trelopapia2.jpg
    trelopapia2.jpg
    40,6 KB · Εμφανίσεις: 35
  • hlektrosok1.jpg
    hlektrosok1.jpg
    39,8 KB · Εμφανίσεις: 26

leonoro

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
28 Δεκ 2006
Μηνύματα
14.482
Like
11
Πόντοι
166
η μεγαλη πλακα ειναι οτι ο παπιας τα χωνειενω ο ιδιος εχει ανοιξει θρεντ για "εθνικους μακεδονες".οπου τον συμφερει ο κωλος του ειναι αντιεθνιστης οπου δεν τον συμφερει κανει αυτο που ειναι.τον παπια... :2funny: :2funny:

Γίνεται συζήτηση για τους Τούρκους και το μόνο πολιτισμένο χώρο στο Δυτικό κόσμο για 1000 χρόνια. Ως εκεί τους φτάνει ορισμένων.
 

Επισκέπτης
η μεγαλη πλακα ειναι οτι ο παπιας τα χωνειενω ο ιδιος εχει ανοιξει θρεντ για "εθνικους μακεδονες".οπου τον συμφερει ο κωλος του ειναι αντιεθνιστης οπου δεν τον συμφερει κανει αυτο που ειναι.τον παπια...

Τα αναρχοκουμμούνια είναι φανατικοί υποστηρικτές του εθνικισμού
και του αλυτρωτισμού των εθνών που είναι εχθρικά προ την Ελλάδα,
τους Τούρκους , τους Αλβανούς, τους Σκοπιανούς , τους Βούλγαρους.
Τρανό παράδειγμα τέτοιου προδότη , ο Ψαρράς του Ιού.

Ο διάλογος ουσιαστικά με τέτοια άτομα δεν έχει νόημα.
Οι διαφορές μας θα επιλυθούν όταν πάψει να τους προστατεύει το αστικό κράτος
με τον τρόπο που επιλύθηκαν την περίοδο 1944-1949.

Μόνο που αυτή τη φορά δεν θα υπάρχουν φυγάδες, πρόσφυγες . εξορισθέντες και επαναπατρισθέντες.
ΜΟΝΟ ΝΙΚΗΤΕΣ.
 

ektor lopez

Ενεργό Μέλος
Εγγρ.
9 Αυγ 2008
Μηνύματα
36.184
Like
53
Πόντοι
366
καλα ρε τυπε δεν εχουμε πει εδω και καιρο οτι ειναι ψυχιατρικη περιπτωση? :grin:

τυπε η περιπτωση Κμαν πως σου φαινεται? ετσι και δει θρεντ για καμακι τον πιανει αμοκ και πετσωνουν τα δαχτυλα στο πληκτρολογιο
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom