Νέα

EmGoldex

  • Μέλος που άνοιξε το νήμα Cervantes
  • Ημερομηνία ανοίγματος
  • Απαντήσεις 45
  • Εμφανίσεις 3K
  • Tagged users Καμία
  • Βλέπουν το thread αυτή τη στιγμή 4 άτομα (0 μέλη και 4 επισκέπτες)

taurus1

Ανώτερος
Εγγρ.
8 Μαρ 2006
Μηνύματα
5.517
Κριτικές
31
Like
1.474
Πόντοι
6.305
Συστηματα πυραμιδας



Μην κάνετε λάθη που κοστίζουν!


Χιλιάδες Αμερικανοί έχουν χάσει εκατομμύρια δολάρια συμμετέχοντας σε συστήματα πυραμίδας. Πολλά από τα θύματα γνώριζαν το ρίσκο που έπαιρναν (αν και δεν γνώριζαν ότι οι πιθανότητες ήταν εναντίον τους). Πολλοί άλλοι, όμως, νόμιζαν ότι πλήρωναν για να βοηθηθούν στο ξεκίνημα μιας μικρής επιχείρησης. Αυτοί οι άνθρωποι εξαπατήθηκαν από συγκαλυμμένες πυραμίδες που έμοιαζαν με νόμιμες επιχειρήσεις. Ο σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να σας βοηθήσει να αποφύγετε να πέσετε θύματα των πυραμίδων, είτε πρόκειται για απλά είτε για συγκαλυμμένα συστήματα. Τα απλά συστήματα πυραμίδας είναι σαν τις αλυσιδωτές επιστολές, ενώ οι συγκαλυμμένες πυραμίδες μοιάζουν με λύκους με δορά προβάτου, που κρύβουν την πραγματική τους φύση για να εξαπατήσουν πιθανούς επενδυτές και να ξεφύγουν από το νόμο.


Τι είναι τα συστήματα πυραμίδας;


Τα συστήματα πυραμίδας είναι παράνομα σχήματα στα οποία πολλά άτομα στη βάση της πυραμίδας καταβάλλουν χρήματα σε λίγα άτομα στην κορυφή της πυραμίδας. Κάθε νέος συμμετέχων πληρώνει για την ευκαιρία να ανέβει στην κορυφή και κερδίζει από τις πληρωμές άλλων ατόμων ενδέχεται να εγγραφούν αργότερα. Για την εγγραφή, παραδείγματος χάρη, μπορεί να χρειαστεί να πραγματοποιήσετε μια μικρή επένδυση ή να καταβάλετε χιλιάδες ευρώ. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, με 1.000 ευρώ αγοράζετε μια θέση σε ένα από τα τετραγωνίδια της βάσης της πυραμίδας. Τα 500 ευρώ πηγαίνουν στο άτομο που βρίσκεται στο ακριβώς επάνω τετραγωνίδιο από εσάς και τα υπόλοιπα 500 ευρώ πηγαίνουν στο άτομο που βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας, το διοργανωτή. Εφόσον συμπληρωθούν όλα τα τετραγωνίδια με συμμετέχοντες, ο διοργανωτής θα εισπράξει 16.000 ευρώ, ενώ εσείς και τα υπόλοιπα άτομα που βρίσκονται στη βάση της πυραμίδας θα είστε κατά 1.000 ευρώ φτωχότεροι. Όταν αποπληρωθεί ο διοργανωτής, απομακρύνεται το τετραγωνίδιό του και το δεύτερο επίπεδο ανεβαίνει στην πρώτη θέση αποπληρωμής. Μόνο τότε αρχίζουν να αποκομίζουν κέρδη τα δύο άτομα που βρίσκονται στο δεύτερο επίπεδο. Για να αποπληρωθούν αυτά τα δύο άτομα, προστίθενται 32 κενά τετραγωνίδια στη βάση της πυραμίδας και συνεχίζεται η αναζήτηση νέων συμμετεχόντων.
Κάθε φορά που ανεβαίνει στην κορυφή κάποιο επίπεδο, πρέπει να προστεθεί ένα νέο επίπεδο στη βάση της πυραμίδας, διπλάσιο σε μέγεθος από το προηγούμενο. Αν εγγραφούν στο σύστημα αρκετοί νέοι συμμετέχοντες, εσείς και οι υπόλοιποι 15 παίκτες του επιπέδου σας ενδέχεται να κατορθώσετε να φτάσετε στην κορυφή. Εντούτοις, για να εισπράξετε τα κέρδη σας, θα πρέπει να έχουν προσχωρήσει 512 συμμετέχοντες, οι μισοί από τους οποίους 8α έχουν χάσει 1.000 ευρώ ο καθένας.
Ασφαλώς, η πυραμίδα μπορεί να καταρρεύσει πολύ πριν φτάσετε εσείς στην κορυφή. Προκειμένου να κερδίσουν όλοι όσοι συμμετέχουν σε ένα σύστημα πυραμίδας, θα πρέπει να μην σταματήσει ποτέ η ροή νέων συμμετεχόντων.
Στην πραγματικότητα, όμως, η ροή των συμμετεχόντων είναι περιορισμένη και κάθε νέο επίπεδο συμμετεχόντων έχει λιγότερες πιθανότητες προσέλκυσης νέων συμμετεχόντων και περισσότερες πιθανότητες απώλειας χρημάτων.


Τι θα πρέπει να γνωρίζετε για τα συστήματα πυραμίδας


1.Είναι για ηττημένους. Τα συστήματα πυραμίδας είναι απλά μαθηματικά: πολλοί ηττημένοι πληρώνουν λίγους νικητές.
2.Είναι απατηλά.Όσοι συμμετέχουν σε συστήματα πυραμίδας εξαπατούν, συνειδητά ή όχι, αυτούς που προσελκύουν. Λίγοι είναι αυτοί που θα πλήρωναν για να συμμετάσχουν αν τους είχε εξηγήσει κάποιος προηγουμένως τις φθίνουσες πιθανότητες.
3.Είναι παράνομα.Υπάρχει πραγματικός κίνδυνος να διαλυθεί το σύστημα από τις αρμόδιες αρχές και οι συμμετέχοντες να βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμα και ενδεχόμενη σύλληψη.



Για ποιο λόγο να πληρώσει κανείς για να συμμετάσχει σε ένα σύστημα πυραμίδας;



Οι διοργανωτές συστημάτων πυραμίδας είναι ειδήμονες στον τομέα της ομαδικής ψυχολογίας. Στις συναντήσεις προσέλκυσης, δημιουργούν ξέφρενη, ενθουσιώδη ατμόσφαιρα, όπου η ομαδική πίεση και οι υποσχέσεις εύκολου κέρδους παίζουν με την απληστία των ανθρώπων και το φόβο της απώλειας μιας καλής ευκαιρίας. Ενθαρρύνεται η προσεκτική εξέταση του θέματος και η υποβολή ερωτήσεων. Είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς σε ένα τέτοιο θέλγητρο αν δεν αντιληφθεί ότι το σύστημα είναι εναντίον του.


Συγκαλυμμένες πυραμίδες – Λύκοι με δορά προβάτου


Ορισμένοι διοργανωτές πυραμίδων προσπαθούν να κάνουν τα συστήματά τους να μοιάζουν με μεθόδους πολυεπίπεδου μάρκετινγκ. Το πολυεπίπεδο μάρκετινγκ συνιστά νόμιμη και θεμιτή επιχειρηματική μέθοδο που χρησιμοποιεί ένα δίκτυο ανεξάρτητων διανομέων για την πώληση καταναλωτικών προϊόντων.
Προκειμένου να μοιάζουν με Εταιρίες πολυεπίπεδου μάρκετινγκ, τα συστήματα πυραμίδας αναλαμβάνουν μια σειρά προϊόντων και ισχυρίζονται ότι δραστηριοποιούνται στον τομέα της πώλησης των εν λόγω προϊόντων στους καταναλωτές. Ωστόσο, στην καλύτερη περίπτωση, ελάχιστη προσπάθεια καταβάλλεται για την πραγματική διάθεση των προϊόντων. Απεναντίας, οι Εταιρίες βγάζουν χρήματα με το συνήθη τρόπο που εφαρμόζουν τα συστήματα πυραμίδας: προσελκύοντας νέα άτομα. Οι νέοι διανομείς πιέζονται να αγοράσουν μεγάλες ποσότητες αποθεμάτων έναντι αξιόλογων χρηματικών ποσών κατά την εγγραφή τους.
Μπορεί να χρειαστεί, παραδείγματος χάρη, να αγοράσετε σχεδόν ευτελή προϊόντα έναντι 1.000 ευρώ για να γίνετε «διανομέας». Το άτομο που σας προσέλκυσε λαμβάνει τα 500 ευρώ (πενήντα τοις εκατό προμήθεια) και τα υπόλοιπα 500 ευρώ πηγαίνουν στην κορυφή της πυραμίδας (στη συγκεκριμένη περίπτωση, στην Εταιρία). Παρατηρήστε την ομοιότητα με το σύστημα της απλής πυραμίδας που περιγράψαμε νωρίτερα.
Οι περισσότερες συγκαλυμμένες πυραμίδες, ωστόσο, δεν αποκαλύπτονται τόσο εύκολα. Τα συστήματα πυραμίδας συχνά επιλέγουν προϊόντα με φθηνό κόστος παραγωγής που δεν έχουν καθιερωμένη αξία στην αγορά, όπως νέα θαυματουργά προϊόντα, εξωτικές θεραπείες, κτλ. Έτσι, είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς κατά πόσον υπάρχει όντως καταναλωτική αγορά για τα προϊόντα. Ο καλύτερος τρόπος να αποφύγετε να εξαπατηθείτε από μια συγκαλυμμένη πυραμίδα είναι να γνωρίζετε τι πρέπει να αναζητήσετε σε μια νόμιμη ευκαιρία εισοδήματος.


Πολυεπίπεδο μάρκετινγκ– Νόμιμες ευκαιρίες εισοδήματος


Το πολυεπίπεδο μάρκετινγκ είναι ένας δημοφιλής τρόπος λιανικών πωλήσεων κατά τις οποίες πωλούνται καταναλωτικά προϊόντα, όχι σε καταστήματα από πωλητές, αλλά από ανεξάρτητους συνεργάτες, άνδρες και γυναίκες (διανομείς), στα σπίτια συνήθως των καταναλωτών. Ως διανομέας, μπορείτε να ορίσετε εσείς τις ώρες εργασίας σας και να κερδίσετε χρήματα πουλώντας καταναλωτικά προϊόντα που προμηθεύεστε από μια επίσημη Εταιρία.
Σε μια πολυεπίπεδη δομή, μπορείτε επίσης να αναπτύξετε και να διαχειρίζεστε το δυναμικό πωλήσεών σας, προσελκύοντας, παρέχοντας κίνητρα, προσλαμβάνοντας και εκπαιδεύοντας τρίτους για την πώληση των εν λόγω προϊόντων. Η αμοιβή σας σε αυτήν την περίπτωση θα περιλαμβάνει ένα ποσοστό των πωλήσεων ολόκληρης της ομάδας σας, καθώς και τα κέρδη από τις δικές σας πωλήσεις σε πελάτες λιανικής. Η ευκαιρία αυτή έχει καταστήσει το πολυεπίπεδο μάρκετινγκ ελκυστικό τρόπο σύστασης μιας επιχείρησης με συγκριτικά μικρό κεφάλαιο.


Πώς μπορείτε να ξεχωρίσετε μια νόμιμη επιχείρηση από ένα συγκαλυμμένο σύστημα πυραμίδας


Τα συστήματα πυραμίδας επιδιώκουν να βγάλουν χρήματα από εσάς (και μάλιστα γρήγορα). Οι Εταιρίες πολυεπίπεδου μάρκετινγκ επιδιώκουν να βγάλουν χρήματα μαζί με εσάς ενόσω χτίζετε την επιχείρησή σας (και τη δική τους) πουλώντας καταναλωτικά προϊόντα. Προτού προσχωρήσετε σε μια Εταιρία, πραγματοποιήστε ενδελεχή έρευνα. Μια καλή αφετηρία είναι να θέσετε στον εαυτό σας τα ακόλουθα τρία ερωτήματα:

1.Πόσα χρήματα πρέπει να καταβάλετε για να γίνετε διανομέας; 
2.Προτίθεται η Εταιρία να επαναγοράσει τυχόν απούλητο απόθεμα προϊόντων;
3.Πωλούνται τα προϊόντα της Εταιρίας στους καταναλωτές;



1.Κόστος εκκίνησης; ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΝ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ!  Το κόστος εκκίνησης στις πολυεπίπεδες Εταιρίες είναι κατά κανόνα μικρό (συνήθως ένα κιτ προϊόντων στο κόστος ή κάτω από το κόστος της Εταιρίας). Οι Εταιρίες αυτές θέλουν να διευκολύνουν την έναρξη των πωλήσεων, χωρίς να σας επιβαρύνουν ιδιαίτερα. Τα συστήματα πυραμίδας, από την άλλη, αποκομίζουν σχεδόν το σύνολο των κερδών τους από την εγγραφή νέων συμμετεχόντων. Ως εκ τούτου, το κόστος για να γίνετε διανομέας είναι συνήθως υψηλό.ΠΡΟΣΟΧΗ: ΟΙ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ ΣΥΧΝΑ ΣΥΓΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΠΡΟΣΧΩΡΗΣΗΣ ΩΣ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΠΟΥ ΧΡΕΩΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΑΓΟΡΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ, ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Η/Υ, ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ, κτλ. Οι εν λόγω αγορές μπορεί να μην είναι καν ακριβές ή «απαιτούμενες». Οι Εταιρίες, όμως, ασκούν μεγάλη πίεση ώστε να «επωφεληθείτε στο έπακρον από την ευκαιρία».
2.Επαναγορά του αποθέματος προϊόντων; ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΞΕΜΕΙΝΕΤΕ ΜΕ ΑΠΟΥΛΗΤΟ ΑΠΟΘΕΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ!  Οι νόμιμες Εταιρίες που απαιτούν από εσάς να αγοράσετε απόθεμα προϊόντων συνήθως «επαναγοράζουν» τα απούλητα προϊόντα αν αποφασίσετε να εγκαταλείψετε την επιχείρηση. Οι νομοθεσίες ορισμένων πολιτειών και ο Κώδικας Επιχειρηματικής Δεοντολογίας του Συνδέσμου Εταιριών Απευθείας Πωλήσεων (DSA) των ΗΠΑ απαιτούν επαναγορά των προϊόντων στο 90% τουλάχιστον του αρχικού σας κόστους.
3.Πωλήσεις στους καταναλωτές; ΑΝ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΧΙ (Ή ΟΧΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ), ΜΕΙΝΕΤΕ ΜΑΚΡΙΑ! Πρόκειται για σημαντικό στοιχείο. Το πολυεπίπεδο μάρκετινγκ (όπως και άλλες μέθοδοι λιανικών πωλήσεων) εξαρτάται από την πώληση προϊόντων στους καταναλωτές και την εδραίωση ζήτησης. Αυτό απαιτεί ποιοτικά προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές. Τα συστήματα πυραμίδας, από την άλλη, δεν ενδιαφέρονται για τις πωλήσεις των προϊόντων στους τελικούς χρήστες. Τα κέρδη προέρχονται από μαζικές πωλήσεις προϊόντων σε νέους συμμετέχοντες, οι οποίοι αγοράζουν τα προϊόντα όχι επειδή είναι χρήσιμα ή προσφέρονται σε ελκυστική τιμή, αλλά επειδή πρέπει να τα αγοράσουν για να προσχωρήσουν στην Εταιρία. Οι αγορές αποθεμάτων προϊόντων δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υπερβαίνουν τις ρεαλιστικές προσδοκίες πωλήσεων.



Πώς μπορείτε να προστατευθείτε από μια κακή επένδυση


1.Πάρτε το χρόνο σας.Μην επιτρέψετε σε κανέναν να σας πιέσει. Μια καλή ευκαιρία για τη δημιουργία μιας επιχείρησης πολυεπίπεδης δομής δεν πρόκειται να εξαφανιστεί σε μια νύχτα. Όσοι λένε ότι «θα επωφεληθείτε εξαρχής» υπονοούν ότι αυτοί που θα προσχωρήσουν αργότερα θα αφεθούν στα κρύα του λουτρού. ΠΡΟΣΟΧΗ!
2.Θέστε ερωτήσεις:  ◦Για την Εταιρία και τα στελέχη της.
◦Για τα προϊόντα – το κόστος τους, την πραγματική αγοραία αξία, την πηγή εφοδιασμού και την πιθανή αγορά στην περιοχή σας.
◦Για το κόστος εκκίνησης (συμπεριλαμβανομένων των απαιτούμενων αγορών).
◦Για την εγγύηση επαναγοράς των απαιτούμενων αγορών από την Εταιρία.
◦Για τα μέσα εισοδήματα των ενεργών διανομέων.

3.Πάρτε γραπτά αντίγραφα όλου του διαθέσιμου ενημερωτικού υλικού της Εταιρίας.

4.Συμβουλευτείτε τρίτους οι οποίοι είχαν εμπειρία με την Εταιρία και τα προϊόντα της. Βεβαιωθείτε ότι τα προϊόντα πωλούνται πράγματι στους καταναλωτές.
5.Πραγματοποιήστε έρευνα και επαληθεύστε όλες τις πληροφορίες. Μην θεωρείτε δεδομένο ότι όσα έγγραφα μοιάζουν επίσημα είναι ακριβή και πλήρη.



Ποιος μπορεί να σας βοηθήσει


Για να λάβετε βοήθεια όσον αφορά την αξιολόγηση μιας Εταιρίας, επικοινωνήστε με το Σύνδεσμο Εταιριών Απευθείας Πωλήσεων ή με το Εμπορικό Σύλλογο / Εμπορικό Επιμελητήριο του νομού σας.


Περισσότερη βοήθεια!


Αν εξετάζετε το ενδεχόμενο καταβολής χρημάτων για τη λήψη βοήθειας όσον αφορά το ξεκίνημα της επιχείρησής σας, τα συγκαλυμμένα συστήματα πυραμίδας δεν αποτελούν τη μοναδική απειλή. Για βοήθεια όσον αφορά τον εντοπισμό και την αποφυγή απατηλών επιχειρηματικών ευκαιριών, στείλτε ένα φάκελο προπληρωμένου τέλους με τη διεύθυνσή σας στον ΕΣΕΑΠ.



 

taurus1

Ανώτερος
Εγγρ.
8 Μαρ 2006
Μηνύματα
5.517
Κριτικές
31
Like
1.474
Πόντοι
6.305


To παλιό «κόλπο» έρχεται με νέο περιτύλιγμα

Πώς στήνονται «πυραμίδες» με πλάκες χρυσού για εύκολα κέρδη




Των Φρίξου Δρακοντίδη, Αναστασίας Αργυριάδου

Πληρώνεις 540 ευρώ. Γράφεσαι. Μετά πείθεις δύο γνωστούς σου να γραφτούν κι εκείνοι. Πληρώνουν. Αυτοί φέρνουν άλλους δύο γνωστούς τους και οι δύο γνωστοί φέρνουν άλλους δύο δικούς τους γνωστούς. Στο τέλος, αν καταφέρεις να μαζέψεις 42 γνωστούς γνωστών, η εταιρεία θα σου στείλει με το ταχυδρομείο πλάκες χρυσού αξίας 7.000 ευρώ! Ακούγεται εντυπωσιακό; Καλύτερα να κρατήσετε μια επιφύλαξη. Το γιατί θα το διαβάσετε παρακάτω.

Στις παρουσιάσεις που πήγαμε εμείς, σε δύο από τις δεκάδες που γίνονται ταυτόχρονα σε όλη την Ελλάδα από διάφορες εταιρείες που υπόσχονται «εύκολα και γρήγορα χρήματα» με το σύστημα της «πυραμίδας», οι  «συνεργάτες» τους μόνο από μια εταιρεία υποτίθεται ότι ξεπερνούν τα 5.000 άτομα, ενώ τα στελέχη τους που κάνουν τις παρουσιάσεις των πρότζεκτ έχουν έτοιμες απαντήσεις για κάθε ερώτηση. Μέχρι και πώς θα κρύψεις από την Εφορία το εισόδημά σου. Στην Αθήνα, σε ένα καφέ στο «Mall» του Αμαρουσίου, και στη Θεσσαλονίκη, στο πατάρι ενός φαστφουντάδικου, παρακολουθήσαμε το σεμινάριο της «χρυσής ευκαιρίας» που υπόσχεται πολύ εύκολο και αφορολόγητο χρήμα.

Με πλάκες χρυσού στις τσέπες

Στην Ελλάδα της κρίσης, της φτώχειας και της ανεργίας του 27%, ανάμεσα στο παρεμπόριο, τη μαύρη εργασία και τις ουρές αναπτύσσονται και οι «πυραμίδες». Υπόσχονται κέρδη σε χρυσό και υποστηρίζουν ότι πίσω απ’ όλα αυτά βρίσκονται πανίσχυροι Γερμανοί μέτοχοι, πιστοποιημένα θησαυροφυλάκια και υποκαταστήματα στο Ντουμπάι και σε άλλα εμιράτα. Οι Ελληνες εκπρόσωποι των εταιρειών κυκλοφορούν στις παρουσιάσεις με πλάκες χρυσού στις τσέπες τους και τις επιδεικνύουν σε κάθε ευκαιρία ώστε να εντυπωσιάσουν και να πείσουν τους ενδιαφερόμενους για τη φερεγγυότητα της επένδυσής τους. Την υπόθεση παρακολουθεί στενά το ΣΔΟΕ, καθώς οι εταιρείες δεν υπόσχονται μόνο εύκολο χρήμα αλλά και αφορολόγητα κέρδη, αποκαλύπτοντας στους ενδιαφερόμενους τα «παραθυράκια» του νόμου που θα τους κρατήσουν ασφαλείς από την τσιμπίδα της Εφορίας. Τις τελευταίες ημέρες μάλιστα επιχειρούν μπαράζ ενημερωτικών συναντήσεων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις μαζεύοντας τους ενδιαφερόμενους σε κάθε πιθανό και απίθανο σημείο: σε σπίτια, σε καφετέριες, σε φαστφουντάδικα, μέχρι και σε πάρκα.

Πώς δουλεύει το κόλπο

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η δράση μιας εταιρείας που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα τους τελευταίους οκτώ μήνες με την επωνυμία Em Goldex. Η εταιρεία, παρά την έντονη δραστηριότητά της, παραδόξως δεν έχει γραφεία στην Ελλάδα. Ολα γίνονται, όπως υποστηρίζουν οι εκπρόσωποί της, μέσω του Ιντερνετ, και πιστεύουν ότι δεν χρειάζονται διαφήμιση, αφού στην περίπτωσή τους λειτουργεί η μέθοδος «από στόμα σε στόμα».

«Εμείς χρησιμοποιούμε το Word of Mouth. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να πλασάρεις το εμπόρευμά σου», εξηγεί ένας εκ των βασικών συνεργατών της εταιρείας κατά τη διάρκεια μιας τυπικής ενημέρωσης για τα οικονομικά οφέλη που μπορεί να έχεις αν αποφασίσεις να καταθέσεις 150 ή 540 ευρώ (ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλέξεις) προκειμένου να μπεις στο παιχνίδι. «Αυτά τα χρήματα είναι η προκαταβολή σου για να μπεις στο σύστημα μπόνους-ανταμοιβών της εταιρείας», εξηγεί και συνεχίζει:

«Δείτε το ως μια προκαταβολή για αγορά χρυσού αξίας 7.000 ευρώ. Σκοπός είναι να πείσεις άλλους δύο να αγοράσουν χρυσό και να βάλουν επίσης από 150 ευρώ. Αυτοί με τη σειρά τους πρέπει να φέρουν από δύο ακόμα άτομα ο καθένας και ούτω καθεξής. Μόλις η ομάδα σου συμπληρώσει 42 άτομα, τότε 7.000 ευρώ σε πλάκες χρυσού είναι δικές σου και θα σου αποσταλούν μέσω ταχυδρομείου. Αν σταματήσεις στα 14 άτομα, κερδίζεις 3.255 ευρώ. Το σύστημα αυτό μπορεί να επαναλαμβάνεται κάθε δύο ή τρεις μήνες». «Αν δεν καταφέρεις να βρεις τα δύο άτομα, τότε λαμβάνεις τα χρήματα που επένδυσες σε μορφή χρυσού ή σε μετρητά, εφόσον προλάβεις, βέβαια, την προθεσμία των 14 ημερών», διευκρινίζουν οι κουστουμαρισμένοι εκπρόσωποι της εταιρείας.

Το ραντεβού στο «Mall»

«Ερχομαι να σε βρω όπου θες εσύ, απλά να υπάρχει πρόσβαση μέσω τρένου ή μετρό», είπε στο τηλέφωνο ο κύριος Νίκος, όπως συστήθηκε ο συνεργάτης της Em Goldex. Το ραντεβού, τελικά, κλείστηκε στο «Mall» του Αμαρουσίου, σε ένα από τα καφέ του τρίτου ορόφου. Ο κύριος Νίκος διαθέτει την τυπική εμφάνιση ενός καλοσυντηρημένου πενηντάρη που έχει περάσει πολλές εργατοώρες δουλεύοντας στο πολυεπίπεδο μάρκετινγκ. Σημειολογική λεπτομέρεια της εμφάνισής του, το Rolex που φοράει στο αριστερό του χέρι, απόδειξη μιας επιτυχημένης επαγγελματικής πορείας που απογειώθηκε, όπως είπε, μετά την ενασχόλησή του με την «πυραμίδα» του χρυσού.  Μέσα σε θήκες δεμένες στη ζώνη του παντελονιού του τα δύο κινητά του τηλέφωνα χτυπούν ασταμάτητα καθ’ όλη τη διάρκεια της συνάντησης: «Μαρία, δεν μπορώ να μιλήσω τώρα, είμαι σε ραντεβού…», «Κώστα, θα σε πάρω εγώ σε μισή ώρα, μόλις τελειώσω την παρουσίαση», λέει στο τηλέφωνο. Το λάπτοπ που αφήνει στρατηγικά πάνω στο τραπέζι, μέσα σε δερμάτινη ειδική θήκη, ενισχύει το προφίλ του σωστού επαγγελματία. Ζητάει συγγνώμη για τα συνεχή τηλεφωνήματα και ξεκινάει την παρουσίασή του με τη συγκινητική ιστορία του Σεργκέι. «Αυτή η ιστορία ξεκίνησε από έναν Μολδαβό, τον Σεργκέι. Είχε μόλις χάσει τη δουλειά του στην Ελλάδα και έψαχνε στο Ιντερνετ για να βρει καμιά ευκαιρία. Αυτός, λοιπόν, έπεσε πάνω στην εταιρεία μας και βρήκε τους επτά Γερμανούς ιδρυτές της, εκ των οποίων οι τρεις έχουν ρωσική καταγωγή. Σήμερα ο Σεργκέι θεωρείται από τους πιο επιτυχημένους και πιο πλούσιους», λέει, ενώ στην ερώτηση αν θα μπορούσαμε να συναντήσουμε τον ίδιο τον Σεργκέι για να εμπνευστούμε από την ιστορία του, η απάντηση είναι άμεση: «Ασφαλώς. Εχω και τη δυνατότητα να σας δείξω τα νούμερα που κάνει στο πρόγραμμα».

Ξαφνικά η συνάντησή μας διακόπτεται από μια νεαρή γυναίκα «Από δω η γυναίκα μου», λέει με ενθουσιασμό… Ακολουθούν κάποιες τυπικές συστάσεις, η σύζυγος αφοσιώνεται στο iPad της και η συζήτηση με τον «γκουρού» του multilevel marketing συνεχίζεται. Κάθε του κουβέντα, κάθε του κίνηση δείχνει να είναι υπολογισμένη. Είναι πολύ σημαντικό για εκείνον να νιώσουμε ασφάλεια, να καταλάβουμε ότι η δουλειά είναι επαγγελματική, ότι η εταιρεία είναι μεγάλη και ότι τα κέρδη είναι εξασφαλισμένα. Oταν βλέπει ότι χρειαζόμαστε περισσότερα επιχειρήματα βάζει μπροστά το plan B. Είναι η ώρα να μιλήσει με ονόματα και διευθύνσεις.

Κάθεται πιο ψηλά στην καρέκλα του, ανεβάζει τον τόνο της φωνής του και ξεκινάει: «Η εταιρεία έχει έδρα τη Γερμανία. Εκεί βρίσκεται το πιστοποιημένο θησαυροφυλάκιο της Pro Aurum στο οποίο φυλάσσεται ο χρυσός της εταιρείας. Διαθέτει και μεγάλο υποκατάστημα στο Ντουμπάι». Δείχνει τις φωτογραφίες τού ουρανοξύστη που φιλοξενεί τα γραφεία, τις οποίες έχει στο λάπτοπ του. Με το δάχτυλό του ακουμπάει την οθόνη για να δείξει μέχρι και τον όροφο που βρίσκονται τα γραφεία στον ουρανοξύστη. Προφανώς έχει πάει, τα έχει δει, αλλά δεν λέει περισσότερες λεπτομέρειες.
Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ιδιαίτερα παρατηρητικός για να διαπιστώσει σερφάροντας στην ιστοσελίδα της εταιρείας ότι το τηλέφωνο στα υποτιθέμενα γραφεία στο Ντουμπάι αντιστοιχεί σε αριθμό του Λονδίνου, έχοντας μπροστά τον κωδικό 0044. Αν τηλεφωνήσεις μάλιστα στο νούμερο αυτό ακούγεται μόνο ένα ηχογραφημένο μήνυμα: «Το πρόσωπο με το οποίο θέλετε να επικοινωνήσετε δεν είναι διαθέσιμο». Και δυστυχώς, δεν είναι ποτέ.

Η συνάντηση στο πατάρι

Σε κεντρικό δρόμο της Θεσσαλονίκης, στο πατάρι ενός φαστφουντάδικου, έχει συγκεντρωθεί μια ομάδα ανδρών και γυναικών προκειμένου να ενημερωθεί για το φιλόδοξο πρότζεκτ με την αγορά χρυσού. Σε αυτή τη συνάντηση χρέη μέντορα εκτελεί ένας κύριος ονόματι Σταμάτης.

Η επιλογή του χώρου δεν είναι ιδανική, αφού το μεγαλοστέλεχος που κυκλοφορεί με πλακέτες χρυσού στην τσάντα δεν έχει φροντίσει να κλείσει τον χώρο για την πριβέ παρουσίαση. Ετσι, οι κουβέντες για χλιδάτους ουρανοξύστες στην Ανατολή και θησαυροφυλάκια γεμάτα με χρυσάφι χάνονται ανάμεσα στα γέλια, τις φωνές και τις πατημένες πατάτες του παιδικού πάρτι που γίνεται ταυτόχρονα στον ίδιο χώρο. Επίσης, επειδή δεν υπήρχε κάλυψη WiFi, το πρόγραμμα της παρουσίασης μέσω Ιντερνετ, συνολικής διάρκειας 20 λεπτών, δεν είναι δυνατό να προβληθεί. Οπότε με συνοπτικές διαδικασίες ο κύριος Σταμάτης αποφασίζει να στηριχθεί στις δικές του δυνάμεις για να παρουσιάσει την «ευκαιρία», ξεκινώντας από την περιγραφή του περιβόητου θησαυροφυλακίου όπου φυλάσσεται ο χρυσός της εταιρείας. Μόνο που σε αυτό το σημείο ο κύριος Σταμάτης και ο κύριος Νίκος έχουν αντικρουόμενες πληροφορίες.

«Το θησαυροφυλάκιο της εταιρείας βρίσκεται στο Ντουμπάι», υποστηρίζει ο κύριος Σταμάτης, αντίθετα με τον συνεργάτη του στην Αθήνα που μιλούσε για ένα μεγάλο θησαυροφυλάκιο στη Γερμανία. Πάντως οι φωτογραφίες με τους ουρανοξύστες στο Ντουμπάι είναι ίδιες.

Στην πορεία ο εκπρόσωπος της Θεσσαλονίκης εξήγησε αναλυτικά το πρόγραμμα και τον τρόπο με τον οποίο κάποιος μπορεί να επωφεληθεί. Στη συνέχεια δέχτηκε ερωτήσεις.
«Μήπως έχετε μαζί σας καμιά πλάκα χρυσού από αυτές που μας λέτε ότι θα κερδίσουμε; Οχι τίποτ’ άλλο, αλλά έχω δύσπιστο άνδρα και θα μου ζητήσει χειροπιαστές αποδείξεις», τον ρώτησε η δημοσιογράφος του «ΘΕΜΑτος».

Εκείνος, όχι μόνο δεν έδειξε να αιφνιδιάζεται, αλλά με μια κίνηση που απέπνεε σιγουριά και αυτοπεποίθηση έβγαλε από την τσέπη του μια πλάκα χρυσού 2 γραμμαρίων και την άφησε πάνω στο τραπέζι του φαστ-φουντ ανάμεσα στην κέτσαπ και τη μουστάρδα. «Μπορούμε να τη φωτογραφίσουμε;», τον ρώτησε η δημοσιογράφος. «Και βέβαια», απάντησε εκείνος. «Μόλις μου τη στείλανε από το θησαυροφυλάκιο μέσω ταχυδρομείου», πρόσθεσε.   

Παρ’ όλα αυτά, ούτε στην Αθήνα ούτε στη Θεσσαλονίκη οι εκπρόσωποι της εταιρείας γνώριζαν τα ονόματα των υποτιθέμενων επτά Γερμανών ιδιοκτητών της. «Αν ενδιαφέρεστε να τα μάθετε, δεν είναι τίποτα να ψάξουμε στο Ιντερνετ για να τα βρούμε», ήταν η απάντηση που έδωσαν.

Στο τέλος της συνάντησης μοιράστηκε στο κοινό μια πρόχειρη φόρμα εγγραφής κομμένη βιαστικά με χάρακα. Τους ζητούσε να συμπληρώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία, ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, σταθερό και κινητό τηλέφωνο, e-mail και ημερομηνία γέννησης… «Τον αστρολογικό μας χάρτη θα βγάλεις;» σχολίασε αστειευόμενος ένας εκ των παρευρισκομένων.


 

taurus1

Ανώτερος
Εγγρ.
8 Μαρ 2006
Μηνύματα
5.517
Κριτικές
31
Like
1.474
Πόντοι
6.305
Επίσης δε γνωρίζω αν η συγκεκριμένη εταιρία με βάση τα χαρακτηριστικά της είναι εξ ορισμού παράνομη..Τι εννοώ?
Στη χώρα μας η δημιουργία, λειτουργία ή προώθηση ενός πυραμιδωτού συστήματος πωλήσεων απαγορεύεται ως παραπλανητική εμπορική πρακτική από το νόμο 2251/1994 για την προστασία των καταναλωτών. Ο ίδιος νόμος επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις στις εταιρίες αυτού του είδους με έδρα την Ελλάδα.

Στην περίπτωση των εταιρειών που εδρεύουν στο εξωτερικό η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή συνεργάζεται με άλλες αρμόδιες υπηρεσίες, τη Δίωξη του Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή (για χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης). Τέλος, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή προτρέπει τους καταναλωτές να απευθύνονται στο 1520 σε περίπτωση που πέσει στην αντίληψή τους η λειτουργία ανάλογων εταιριών ώστε να προχωρήσει ο έλεγχός τους. (από )
 

serg.boumka

Μέλος
Εγγρ.
22 Φεβ 2014
Μηνύματα
585
Like
0
Πόντοι
6
εδω μιλαει ο ειδικος  κι ιδρυτης απο την μολδαβια!!1 :grin:

 
OP
OP
Cervantes

Cervantes

Ανώτατος
Εγγρ.
5 Σεπ 2007
Μηνύματα
926
Κριτικές
202
Like
4.933
Πόντοι
16.055
Με έχουνε ζαλίσει εμένα φίλοι μου με αυτήν την EMGOLDEX,μου έχουν δείξει χρυσό και μου λένε με 150 ευρώ θα πληρώνεσαι για πάντα.Τι να πω ρε παιδιά λέτε να μου λέει ψέματα ο κολλητός μου?Από μικρά παιδιά είμαστε μαζί.
Φιλε μακρια απο αυτους να σου φανε τα λεφτα θελουνε..
 

Stories

Νέο!

Stories

Top Bottom